Dungeon Lords [moved]

tipuri de jocuri, recomandari, aranjarea soldateilor in cutii, filme in care apar boardgames sau ORICE altceva va trece prin cap si e legat de boardgaming

Dungeon Lords [moved]

Mesajde haretel » 24 Feb 2010, 17:46

Ma atrage foarte tare jocul asta... l-ati jucat sau stiti pe cineva care l-a jucat ?

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/45315/dungeon-lords
Avatar utilizator
haretel
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 866
Membru din: 01 Ian 2010, 16:52
Localitate: Hoofddorp
Total VP-uri primite: 32


Re: Dungeon Lords

Mesajde Chuckila » 24 Feb 2010, 18:03

Daca nu ma insel, il are Andrei Filip. Vezi el ce zice, insa parca imi aduc aminte ca citisem de bine.
Avatar utilizator
Chuckila
Administrator
Administrator
 
Mesaje: 5064
Membru din: 31 Ian 2010, 03:30
Localitate: Cluj Napoca
Total VP-uri primite: 563


Re: Dungeon Lords

Mesajde haretel » 24 Feb 2010, 18:15

danke schoschon :)
Avatar utilizator
haretel
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 866
Membru din: 01 Ian 2010, 16:52
Localitate: Hoofddorp
Total VP-uri primite: 32


Re: Dungeon Lords

Mesajde adixor » 24 Feb 2010, 18:22

da, cand intra fixpix te lamureste el. Cred ca este un joc foarte tare (eu i-am citit regulamentul, era sa-l si joc). Cam complex e adevarat, multe lucruri de facut si de luat in calcul. Oricum, stii cum e cu gusturile...

p.s. e al lui Vlaada.. eu nu pot sa am cuvinte de nelauda despre el :)
adixor
 


Re: Dungeon Lords

Mesajde VickdaReaper » 24 Feb 2010, 18:27

Nu l-am jucat, deci nu pot sa-ti spun prea multe. Am inteles ca nu este un joc rau, dar ca sufera nitel la gradul de rejucabilitate...

Daca vrei un review (cu parerea cuiva despre el), poti gasii pe The Dice Tower.

Ca fapt divers, nu e in primele 15 jocuri ale wishlist-ului meu. :D

edit: Propun mutarea postului intr-o sectiune adecvata, gen Discutii generale jocuri. :)
Pentru board games sunt fidel cum era Castro pentru Cuba...

Colectie
Avatar utilizator
VickdaReaper
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 3027
Membru din: 16 Feb 2010, 19:00
Localitate: Bucuresti
Total VP-uri primite: 361


Re: Dungeon Lords

Mesajde adixor » 24 Feb 2010, 18:44

zis si facut. am facut mutarea.
adixor
 


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde fixpix » 25 Feb 2010, 00:05

Asa e, l-am luat de la Essen in 2009 toamna si l-am jucat intre timp in draci. E un joc foarte bun cu o mecanica foarte interesanta. Nu mi se pare ca sufera deloc la capitolul rejucabilitate, ba din contra, fiecare joc pare sa fie diferit.

Ideea generala cred ca ai prins-o asa ca n-o sa insist foarte tare pe ea, o sa fac un scurt rezumat cu lucrurile bune si cele mai putin bune:

+
+ Jocul merge foarte repede si te tine in priza constant. La fiecare runda exista o faza in care se poate ca unii jucatori sa se blocheze, cea in care trebuie sa alegi 3 actiuni din 6 valabile, dar cum lucurile se petrec simultan, nu e o problema majora si per ansamblu jocul dureaza mai putin decit altele cu acelasi nivel de complexitate.
+ Jocul este axat pe "distractie". Nu e ca alte jocuri, in care joci pe puncte. Sigur, si aici se puncteaza la sfirsit si se declara un cistigator, dar e complet irelevant. Am jucat pina acum destule partide si nici macar o singura data nu m-a interesat sa-mi maximizez punctajul, nici nu am observat pe ceilalti ca ar fi facut eforturi in acest sens. Eu am impartit de fiecare data cartile de punctaj, sa vada fiecare cum se face scorul dar pina acum nimeni nu s-a interesat de ele.
+ Este un joc extrem, extrem de tematic, in sensul in care creezi efectiv un sistem coerent din nimic, o cripta cu capcane, monstri, camere si tuneluri. Nu e doar un pretext pentru a acumula VP, principalul tau interes este sa te aperi de aventurierii care bat la usa. Cum ziceam mai inainte, nimeni nu se gindeste "ce monstru sa-mi iau ca sa am +2 Vp la final" ci "oare cu ce as putea omori mai degraba clericul, cu trollul sau cu goblinul".
+ Dupa ce il inveti e un joc extrem de simplu si direct. Alegi actiuni, le executi, repeti de inca 3 ori, dupa care vine prima bataie, alegi actiuni, le executi din nou, a doua bataie, ceva mai dura de data asta, sfirsit, se calculeaza punctele. Sau mai precis rezumat de catre ghidul din manual: "You call that a summary? This is a summary: build, fight, build, fight, score. That's all there is to it"
+ Din cauza faptului ca aventurierii, monstrii, capcanele si camerele vin in configuratii diferite, e imposibil sa joci acelasi joc de doua ori. E undeva la polul maxim al rejucabilitatii, la fel ca si insula Catan de exemplu. Si acolo ai aceleasi hexagoane la fiecare joc, aceleasi cifre de resurse dar insula si distributia e diferita de fiecare data si face fiecare joc unic.
+ Faza de lupta este extrem de bine facuta. Este de fapt un puzzle in care unele piese iti vin indirect (eroii), unele direct (monstrii) iar altele complet aleatoriu (capcanele, magiile) Este o combinatie foarte reusita in care de cele mai multe ori conteaza abilitatea jucatorului de a gasi solutia si mai putin piesele in sine.
+ Inca nu am gasit o strategie generala. Practic te adaptezi la context. Vezi ca vin multi hoti? Atunci nu te baga la capcane, ti le dezactiveaza. Clerici? Stai deoparte de vampiri, sint complet inutili impotriva lor. Vrei sa-ti iei o gramada de mostrii rai? Ai grija ca pune Paladinul ochii pe tine. Sint mult prea multe lucruri de considerat ca sa poti sa enunti strategii generale. Ceea ce poate fi un lucru rau sau unul bun, depinde cum ii place fiecaruia.
+ Am jucat jocul in mare parte cu necunoscatori, nejucatori, neprofesionisti. La toti le-a placut sa-l joace. Nu numai atit, unii sint complet fanatici (de exemplul prietena, e jocul ei favorit in momentul de fata, il ia cu ea tot timpul cind se duce la intilnirile cu fetele si vine inapoi la 2 noaptea invaluita intr-un miros suspect de sulf).
+ Chiar daca nu ai nici o sansa sa cistigi jocul nu-si pierde din frumusete. Esti la fel de motivat sa depui eforturi sa-ti salvezi ramasita de onoare ca si ceilalti.
+ Are un manual extrem de amuzant si de competent. Sint destul de putine lucruri lipsa din ele si marea majoritate a raspunsurilor exista pe BGG
+ Are componente excelente, grafica nostima si se vede ca s-a investit efort in atmosfera jocului. Cum se raporteaza la pret, asta decide fiecare pentru el.

-
- Asteapta-te ca primele jocuri sa fie de invatare. Jocul nu e deloc dificil, dar e foarte usor sa faci pasi gresiti si sa-ti dea peste cap o runda intreaga. Si asta nu e doar 1/8 din joc, te afecteaza destul de grav, pentru ca luptele cu eroii sint destul de strinse. Un pas gresit e diferenta dintre cripta necucerita si 2-3 camere distruse.
- Primele jocuri vor fi confuze la nivel de strategie. Pur si simplu nu ai idee care actiune e mai buna decit cealalta, toate sint necunoscute si neintuitive. Abia dupa un joc intreg fisele cad la locul lor si iti dai seama de fapt ce trebuie facut. Cel mai bine e ca cineva de la masa sa cunoasca jocul foarte bine si sa-i conduca pe ceilalti prin primele runde, cu reales de comenzi, refacut miscari, regindit strategii, tot ceea ce in mod normal nu se face intr-un joc.
- E un joc mai putin competitiv. Practic pina la final nu stii daca esti in fata sau nu. Ma rog, daca esti ultimul e cit de cit vizibil, dar asta nu te impiedica sa joci.
- Intearactiunea e foarte subtila. Practic ceilalti iti indica doua actiuni pe care ei nu pot sa le faca in fiecare runda. De aici tu deduci ce anume ai putea juca, si cu ce sanse de succes. Pe linga asta ordinea de pozitionare a actiunilor e foarte importanta iar daca o intuiesti corect poti sa manevrezi jocul in directia dorita de tine. Daca nu, rezultatele vor fi mai putin spectaculoase dar in afara cazului in care ai facut o prostie monumentala ar trebui sa fii in regula. Unii ar putea sa-i spuna solitaire in grup. Nu e mai mult decit ar fi Agricola sau Puerto Rico, dar nici nu poti sa dai cu sapa in ceilalti.
- Este oarecum dedicat pentru 4 jucatori. Merge si in mai putini, se poate juca, are reguli specifice. Este obligatoriu insa sa existe 4 jucatori dar 1 sau 2 pot fi "roboti", fara rol efectiv si fara punctaj, pusi acolo doar sa incurce lucrurile pentru "umani"

Dupa cum vezi eu personal ii gasesc mult mai multe plusuri decit minusuri. Nici macar minusurile nu sint chiar atit de deranjante daca ai rabdare sa treci prin primele jocuri ceva mai confuze. Este unul din cele mai tematice jocuri pe care le-am jucat si dupa mine, merita efortul.
Creierul are mintea lui proprie.
Avatar utilizator
fixpix
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 466
Membru din: 02 Ian 2010, 00:37
Localitate: Vancouver, CA
Total VP-uri primite: 115


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde fixpix » 25 Feb 2010, 00:06

Si acuma muta-l iar la sectiunea Review :D
Creierul are mintea lui proprie.
Avatar utilizator
fixpix
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 466
Membru din: 02 Ian 2010, 00:37
Localitate: Vancouver, CA
Total VP-uri primite: 115


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde adixor » 25 Feb 2010, 00:14

hai ca n-am ras de mult asa, nici nu am putut sa citesc inca reviewul :)) :))
o sa vad cum le mut, invart, zapacesc, etc.

congrats for post 100 :)
adixor
 


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde haretel » 25 Feb 2010, 01:04

multumesc mult; m-am uitat la review pe www.thedicetower.com si m-a bagat un pic in ceata; de obicei am picat la aceleasi note cu Tom Vassel. Cica ar fi complex degeaba--- dar poate spune asta exact din cauza ca e un joc bazat pe 'distractie' - cum zici tu - ceea ce pe mine unu' nu ma deranjeaza deloc :)
Avatar utilizator
haretel
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 866
Membru din: 01 Ian 2010, 16:52
Localitate: Hoofddorp
Total VP-uri primite: 32


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde adixor » 02 Mar 2010, 23:04

@fixpix: stiu ca am mai discutat de asta, dar cum crezi ca ar merge dungeon lords by forum? poate se baga si haretel sau cine mai doreste sa-l joace. apoi crezi ca ai avea timp sa fii tu gamemaster? ar fi nevoie de update situatie dupa fiecare jucator sau cum facem la antike o data pe tura?

@haretel: interested daca se poate face by forum?

ma tot gandesc la el...
adixor
 


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde fixpix » 02 Mar 2010, 23:27

Se poate face. Cititi manualul si intrebati daca aveti nelamuriri, dupa care pornim a joc. O sa fie mici diferente dar ne descurcam noi. De exemplu ordinele se aleg simultan, deci probabil va trebui sa mi le trimiteti in secret. Dar o sa facem in felul urmator: eu imi aleg ordinele mele, dupa care va dau semnalul si voi mi le trimiteti pe privat pe ale voastre. In forum eu o sa pun direct toate ordinele cu fata in sus. Mai departe jocul cam decurge de la sine, alegerea ordinelor si ghicitul celorlalti e mare parte din joc.

Mai mult mi-e cum o sa fac cu harta. Nu prea cred c-o pot tine desfacuta atita timp, mai ales ca-l mai si joc din cind in cind. Eventual sa incerc sa-ti scanez piese sa faci un modul zuntzu?
Creierul are mintea lui proprie.
Avatar utilizator
fixpix
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 466
Membru din: 02 Ian 2010, 00:37
Localitate: Vancouver, CA
Total VP-uri primite: 115


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde adixor » 02 Mar 2010, 23:30

intrebarea e cat % din componente trebuiesc puse in zuntzu, plecand si de la ideea ca noi nu avem componentele niciunul in fata. eu pot sa ajut, desi nu stiu daca reusesc sa-l fac pe tot singur. eventual fac un schelet si impartim workloadul (eu niste componente, tu altele, etc). dar sa stim ce e de facut.
adixor
 


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde haretel » 17 Mar 2010, 00:57

Fixpix,mi-ai adus aminte de joculetul asta in sectiunea de intalniri - unde ziceai ca ai chef de el.
Sunt curios: cam cat timp iti ia sa explici regulamentul ca sa fie inteles de prietenii tai care il joaca prima oara si cat dureaza defapt un joc ?
am aruncat un ochi peste regulament si e cam maricel (mentionez ca grupul meu are o experienta de 20+ jocuri, majoritatea de dificultate medie spre usoara 8+, 10+)
Avatar utilizator
haretel
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 866
Membru din: 01 Ian 2010, 16:52
Localitate: Hoofddorp
Total VP-uri primite: 32


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde fixpix » 17 Mar 2010, 11:11

Sa zicem ca e undeva pe la nivelul Shadows over Camelot. Nu e complicat nimic in sine, dar e mult de vorbit si se intimpla multe actiuni. Manualul este mai mult poveste si poze decit reguli, nu m-as lasa intimidat de el. Oricum, la cite piese are nu e tocmai genul de joc pe care sa-l inveti doar citind din manual.

Am jucat un joc in 3 simbata asta si ne-a luat 2 ore, cu tot cu explicatii.
Creierul are mintea lui proprie.
Avatar utilizator
fixpix
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 466
Membru din: 02 Ian 2010, 00:37
Localitate: Vancouver, CA
Total VP-uri primite: 115


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde haretel » 17 Mar 2010, 11:17

multam fain. suna decent atunci
Avatar utilizator
haretel
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 866
Membru din: 01 Ian 2010, 16:52
Localitate: Hoofddorp
Total VP-uri primite: 32


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde haretel » 28 Iul 2010, 10:06

Stiu ca sunteti mai multi care l-ati jucat pana acum (Adi, Cristina, Ioana); puteti sa-mi spuneti, va rog, o impresie (feeling, mecanica, componente) ?
Avatar utilizator
haretel
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 866
Membru din: 01 Ian 2010, 16:52
Localitate: Hoofddorp
Total VP-uri primite: 32


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde adixor » 28 Iul 2010, 11:28

componente: de top. are cubulete de plastic foarte dragute pentru damage, niste impi super simpatici de plastic, board-urile din carton ok, solid, cartile de joc (cu actiunile din fiecare tura) ok, restul eroilor si monstrilor si tokenurilor din carton solid. Mai sunt si niste token-uri de lemn (aur si mancare) si totul arata foarte bine. grafica imi este foarte draga, arata excelent, manualul super simpatic desi e ceva de citit (contine si tutoriale si e foarte funny)

feeling: jocul este complex si cu multe informatii dar partea buna este ca poate fi jucat si asa cum il joc eu, fara sa fiu atent la ce fac ceilalti, doar for fun. daca chiar vrei sa calculezi tot, ai multe informatii la dispozitie, dar daca vrei sa joci doar for fun si sa vezi ce iese, se poate si asa si e chiar distractiv si merge mult mai repede. interactiunea intre jucatori e subtila, stil agricola dar ceva mai mult (fiecare isi construieste propriul dungeon, dar actiunile luate se iau de pe un board comun, si unele din actiunile luate de ceilalti sunt cunoscute, astfel jucatorul poate calcula cand e mai bine sa faca ceva bazat pe ce au facut sau nu ceilalti). Exista un sistem de "good/evil" - in functie de actiunile luate esti mai bun sau mai rau.. actiunile mai puternice desi au avantaje te fac mai "evil" si asta inseamna si ca o sa primesti eroi mai grei dar si ca o sa fii recompensat cu mai multe puncte.

mecanici si actiune: exista 2 ani (4 anotimpuri fiecare) in care prin actiuni succesive iti construiesti un dungeon, angajezi monstri, cumperi capcane, produci mancare si aur (ca sa iti iei chestiile de mai sus). dupa fiecare an urmeaza combatul. primesti o serie de eroi a caror complexitate depinde de cat de evil esti (ii cam stii din timpul anuului cam ce o sa primesti) si ei te ataca in tururi succesive distrugandu-ti dungeonul bucata cu bucata pana ii omori. In fiecare incapere/tunel din dungeon iti poti pune monstrii sau capcanele pe care i-ai/le-ai cumparat, fiecare diferite si cu + si - lor. cu cat omori eroii mai repede, cu atat mai bine (pierzi mai putine puncte). Pentru faza de combat exista 4 tutoriale foarte bune in manual, explicate excelent, pentru ca asta e faza cea mai inovatoare (cu mica tenta de rpg, fiecare erou avand un numar de puncte de viata pe care tre sa le aduci la 0 :) si diverse posibilitati cum ar fi preotul care la sfarsitul unui atac poate vindeca un punct de viata al oricarui erou). In timpul anului avem ca mecanici principale worker placement si action-programming putin in stilul space alert. Adica initial fiecare jucator poate alege 3 actiuni secrete din cele 8 disponibile, le pune cu fata in jos si pe rand fiecare arata cate o actiune, care inseamna plasarea unui worker pe una din cele 8 zone centrale cu chestii de facut. spre deosebire de agricola de exemplu unde un spatiu poate fi ocupat de un singur worker, aici poate fi ocupat de 3 dar fiecare putin diferit (spre exemplu daca vrei sa produci mancare, primul care alege actiunea asta va da un ban pe 2 mancaruri, al doilea va creste un nivel de evilness dar va primi 3 mancaruri, al treilea care alege va creste 2 niveluri de evilness dar va primi 3 mancaruri si un aur). Asta inseamna ca e bine sa te uiti ce actiuni au blocate ceilalti jucatori (din cele 3 jucate intr-un tur, 2 sunt blocate pentru turul urmator si vizibile de ceilalti pentru a nu-i permite sa cumperi non-stop monstri de exemplu) ca sa te gandesti ce 3 actiuni alegi si in ce ordine si sa ocupi cele mai bune locuri pe boardul central.

sunt multe de zis despre acest joc si mie mi se pare foarte fun (pentru ca nu-l joc la modul complex, sa calculez cine ce face, ci pur si simplu ma face sa-mi doresc sa fac un dungeon frumos si apoi sa vina eroii si sa vad ce iese in lupta). l-as juca si acum daca as avea ocazia. singura chestie e ca nu l-am jucat decat in 4 (best pe BGG), mi se pare ca in 2 sau 3 cineva are 2 dungeon-uri dar nu sunt sigur (pe BGG se recomanda si 2 si 3 si 4 asa ca probabil nu e big deal).

tabla de joc centrala (pare zapacitoare initial dar te obisnuiesti repede)

from http://www.boardgamegeek.com/image/576319


nu-l recomand chiar oricui (pentru un incepator de exemplu e mult prea mult) dar in rest I love this game!
adixor
 


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde adixor » 28 Iul 2010, 11:31

maama cat am scris.. o sa mai modific cate ceva si pun de un review :)
adixor
 


Re: Dungeon Lords [moved]

Mesajde haretel » 28 Iul 2010, 11:49

dankele :)
Avatar utilizator
haretel
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 866
Membru din: 01 Ian 2010, 16:52
Localitate: Hoofddorp
Total VP-uri primite: 32


Următorul

Înapoi la Discutii generale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator