Page 5 of 5

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 31 Mar 2014, 18:59
by Rautz
26octombrie wrote:un support group pe facebook
:lol: suna a alcoolicii anonimi.

Eu am luat regulamentul de la ei de pe site, si scrie ca ar fi living rules: http://www.sierra-madre-games.com/downloads

La cat de prost e scris regulamentul nu sunt oricum sigur pe interpretarea mea a regulilor.

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 31 Mar 2014, 19:05
by 26octombrie
cred ca aici e invers, tre'sa bagi cu alcool ca sa [ai impresia macar ca] pricepi ceva :lol:

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 31 Mar 2014, 21:29
by biionut
Rautz wrote: -din cate am inteles, genotype cards pentru o specie pe care o ai deja poate fi cumparata daca ai toate DNA requirements, si-ti aduc la sfarsitul jocului 2VP ; in reguli insa zice ca poti cumpara cartea daca ai jumate din DNA, iar la sfarsit puncteaza cate DNA requirements are (adica poate fi si mai mult de 2VP)
- tre sa vad de unde stiam aici ca esti obligat sa ai toate DNA requirements si nu jumatate, dar punctajul am spus ca se face dupa numarul de litere din DNA.
-noi n-am mai punctat la sfarsitul jocului animalele ramase pe tabla, in regulament zice ca se puncteaza si acestea, si animalele din cele 6 sloturi din dreapta tablei.
- as fi fost mai sus cred:))
-mi se pare ca atunci cand Mihnea a luat o carte genotip noua (o noua specie, cu jumatate din DNA-ul parintelui) a pus un animalut nou pe harta, dar in reguli zice ca trebuie inlocuit unul din parinti.
-cand faci expand unui animal, la inheritance ni s-a zis ca poti lua un singur roadrunner DNA, dar in reguli scrie ca poti lua un singur track, deci daca ai de exemplu SSS il poti lua pe tot. La fel cu inheritance tile, ii poti da un singur tile, BB de exemplu
-noi cred ca am jucat invers, la genotype card am creat un animalut nou, cand defapt trebuia sa inlocuiasca un parinte, iar la expand am inlocuit un parinte, cand defapt trebuia creat un animal nou in alt tile.
-referitor la inlocuirea/adaugarea unui nou animalut asa este, mi-am dat seama la jumatatea jocului ca era invers dar nu avea rost sa mai modificam atunci, inafara de tematica nu cred ca influenteaza.

- la inheritance - la ambele tipuri am spus ca se poate lua 1 track, cred ca am si jucat asa. Tu aveai "Male Contest" si oricum numai conta.

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 31 Mar 2014, 22:47
by m4r1us
@Rautz: Ai inteles totul corect, in ciuda regulamentului 'minunat'. Oricum, asta e cea mai buna varianta de a invata/intelege jocul asta: il joci si abia apoi citesti regulile :lol:

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 01 Apr 2014, 13:54
by Rautz
Multumesc pentru raspunsuri, inca citesc regulamentul, incepe sa prinda contur jocul.

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 02 Apr 2014, 01:45
by Rautz
1 Aprilie


Am incercat Bios Megafauna in 2, cu regulamentul nou invatat.

from http://www.boardgamegeek.com/image/1977528


Nu mi se pare deloc un joc bun in 2 jucatori. In primul rand devine un joc de mimica in unele locuri, de exemplu la inceputul jocului am ajuns intr-un punct in care era o carte ramasa din era, si pierdeam scoringul. Singura sansa era sa pun pe harta un nou animal, iar ea face aceeasi mutare. Orice altceva fac, activeaza scoringul. Pentru strategie, acest lucru nu e un lucru bun.
Apoi ghinionul, intr-un joc multiplayer, daca ajungi primul prin noroc, ceilalti jucatori macar se aliaza cat de cat impotriva ta. Aici printr-o serie de ghinioane complet independente de jocul ei, Anca a ramas la jumatea jocului cu un singur animalut pe harta.
In 2 nu prea e inghesuiala pe tabla, fiecare isi vede de treaba lui, si mai mult, datorita faptului ca o specie nou creata imprumuta atribute de la parinte, face foarte usoara canibalizarea propriilor specii. Amandoi aveam in final cam jumate de tileuri, eu pe pamant, ea pe apa, amandoi cu 2 specii, pe fiecare tile aveam cate un ierbivor si carnivor al aceluiasi jucator.
Nu in ultimul rand, cum mi s-a intamplat sa iau avans mare, n-avea nici un sens sa-mi dezvolt ADN-ul ca sa risc vreo catastrofa, tot ce faceam in fiecare tura era sa iau prima carte din tablou si sa nu o activez, doar ca sa ajungem mai repede la diversele scoringuri, si la final.
Am castigat pana la urma la 2 puncte dar eu n-am jucat deloc jocul, pur si simplu esti la mila lui, ce tileuri vin si ce catastrofe ti se mai intampla.
O sa-l mai incerc in mai multi, dar pentru jocul in 2 sunt extrem de dezamagit de joc, si in general sunt dezamagit de randomul jocului.

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 07 Apr 2014, 11:36
by Rautz
5 Aprilie

Sambata a fost Table Top Day si am decis sa ne jucam toata ziua.

Intai ne-am dus in Lente, la intalnirea Taraba, unde Anca a jucat in concursul de Carcassonne, iar eu am jucat un Lords of Waterdeep

from http://www.boardgamegeek.com/image/1983766


Am jucat in 5, doar jocul de baza. Nu cred ca l-am mai jucat vreodata asa, primesti doar 2 omuleti la inceputul jocului, si atunci nu poti face mare lucru cu ei, in principiu fiecare din noi am facut cam 4-6 questuri.
Din pacate mi se pare mai mare norocul dat de inceputul jocului, cand primesti 2 questuri si 2 carti de intriga gratuite. Daca ai norocul sa-ti pice questuri de care chiar ai nevoie, si 1-2 carti de intriga bune, deja esti in fata unuia care va avea nevoie de cel putin o tura intreaga ca sa faca rost de niste questuri folositoare. Eu din pacate am avut acest ghinion, niciunul din questurile initiale nu-mi trebuiau, si mai mult nici in tabloul de questuri n-a existat vreunul care sa-mi foloseasca.
Cu toate acestea experienta conteaza mult in astfel de jocuri, si desi mi s-a dat din nou un mandatory quest, in final am reusit sa castig la mica distanta.
E un joc pe care-l rejoc mereu cu aceeasi placere.


Ne-am mutat apoi in Ludic, la intalnirea LOTB, unde intai ne-am distrat cu niste Telestrations in 5.
E un joc care merge mai bine in mai multi, si teoretic se poate juca acasa cu pen&paper. Cu toate astea, jocul vine ambalat frumos si e un lucru bun ca ai totul in cutie de fiecare data cand vrei sa-l joci, decat sa stai sa faci rost de o gramada de pixuri si carnetele. Din pacate cutia jocului e mult prea mare, puteau sa-l ambaleze foarte usor intr-o cutie de dimensiunile Stone Age sa zicem.


Ne-am inscris apoi in concursul de 7 Wonders

from http://www.boardgamegeek.com/image/1983541


Nu aveam mari asteptari, stiu ca Anca ma bate in aproape toate jocurile si nu mai demult de acum o saptamana nu reuseam sa castig nici o partida in 5, nu ma asteptam sa fac mare branza intr-un concurs de 19 oameni.
S-au jucat 3 runde de calificare, si am avut probabil noroc ca nu am picat cu Anca la masa niciodata. Primul joc l-am castigat cu 57 puncte, in al doilea joc am reusit 59 puncte, iar in al treilea 60, deci am progresat cu fiecare runda, si cred ca am iesit pe primul loc dupa rundele de calificare.

from http://www.boardgamegeek.com/image/1983540


Concursul insa a avut un regulament destul de ciudat in opinia mea. Nu a contat locul ocupat, ci strict punctajul obtinut in joc. Nu e singura competitie care se joaca in acest fel, dar mie mi s-a parut mereu ciudat, cand scopul unui joc e sa castigi (de exemplu in termeni relativi, considerand aceiasi participanti, ai jucat mai bine cand ai reusit sa castigi cu 50 puncte, decat cand ai iesit pe locul 2 cu 55 puncte). Mai ales ca intr-un joc ca 7 Wonders, in general cele mai bune mutari sunt cele in care joci distructiv (observi ca unui oponent ii trebuie o anumita carte, si o 'arzi'), si de multe ori ai de ales intre a face x puncte, dar a-i da si urmatorului dupa tine o carte buna, sau a face x-1 puncte, dar a-i pasa o carte inutila.
Trecand peste asta, al doilea criteriu de departajare chiar nu are absolut nici un sens in contextul acestui joc. Contau banii mai multi ramasi la finalul jocului. Banii in acest joc sunt doar o 'unealta' pe care sa o folosesti pentru a face mai multe puncte. Daca ai ramas cu prea multi bani inseamna ca ti-ai construit mai multe resurse decat aveai nevoie, si turele respective era mai bine sa construiesti cladiri aducatoare de puncte. Jocul deja iti ofera un premiu de consolare daca ramai totusi cu multi bani, dandu-ti 1VP=3bani. In principiu o strategie buna e cea in care ramai cu putini bani la sfarsitul jocului (ca dovada, toate jocurile in care am castigat, am avut intre 0 si 3 bani cred)
Pana la urma nu conteaza foarte mult, cand te inscrii intr-un concurs, accepti regulile setate, si incerci sa joci cat mai bine considerand acele reguli.

from http://www.boardgamegeek.com/image/1983542


Am ajuns apoi in finala de 6. Formatul initial era sa se joace inca 4 partide de aici incolo pentru a stabili castigatorul, dar si mie, si celorlalti finalisti, ni s-a parut putin cam mult sa mai jucam atat de multe, in plus fata de cele 3 jucate deja. Am convenit cu restul jucatorilor sa jucam 2 partide in finala, totalizand punctele celor 2 jocuri.
Am jucat cele 2 partide, prima partida am castigat-o, cu 67 puncte, cu urmatorul loc la 57 puncte. A doua partida am iesit pe 2, cu 64 puncte, castigatorul avand 67.

(Din pacate eu si vall am jucat cu handicap in finala, am jucat fiecare cu Halicarnassus in unul din jocuri, si in modul in care am jucat, wonderul era inutil, pentru ca nu aveam voie sa luam carti din discardul primei ere decat in a doua, si apoi tot asa, ceea ce e gresit; ai voie sa iei din cartile decartate in ultima tura. Era si ilogic din punct de vedere al designului, pentru ca in general jocul te indeamna sa construiesti o etapa in fiecare era. In regulament era tratat exact acest exemplu, si pur si simplu toti jucatorii din finala nu au stiut regula corecta)

Am castigat concursul, iar premiile oferite de catre LOTB au fost senzationale, mult peste asteptari.
Strategia mea pe parcursul zilei a fost ca n-am avut nici o strategie. Am reactionat mereu la cum se dezvolta jocul la masa, si am fost dispus o data sau de doua ori sa ma multumesc cu 1-2 seturi de carti verzi cand altii le colectau, sau sa pierd militar cand altii erau dispusi sa lupte.

from http://www.boardgamegeek.com/image/1983544


E un lucru extraordinar pe care-l fac toti cei care organizeaza astfel de concursuri, si popularizeaza fenomenul, dovada fiind numarul mare de participanti din ambele locatii, si nu pot decat sa le multumesc inca o data.


Acestea fiind zise, as prefera ca organizatorii sa aiba minime cunostinte despre jocurile pe care le promoveaza in concursuri (regulament, strategii) si in general sa descurajeze intr-un fel sau altul collusionul. In foarte multe concursuri multiplayer, prieteni sau cupluri s-au aliat intr-un fel sau un altul, fie ca asa sunt ei obisnuiti de acasa, fie pentru ca nu inteleg conceptul de fair-play.


Eu nu am mai apucat sa joc, desi mi-ar fi placut, dar Anca in jucat in concursul de bule, ajungand pana in finala.

from http://www.boardgamegeek.com/image/1983543


O zi perfecta de boardgames.

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 07 Apr 2014, 11:41
by criss
Felicitari, super-premiu! :) :tu:

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 07 Apr 2014, 12:12
by nqq
Felicitari inca odata !

Stiam eu ca s-a jucat gresit la Halicarnassus....pacat k mi-a picat de 2 ori :lol:

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 07 Apr 2014, 13:11
by Chuckila
Rautz wrote:E un lucru extraordinar pe care-l fac toti cei care organizeaza astfel de concursuri, si popularizeaza fenomenul
This! :tu: :tu:

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 09 Apr 2014, 10:19
by Rautz
6 Aprilie

Ne-am jucat si Duminica, in familie.

Am vrut sa incercam un nou joc care am crezut ca va merge jucat cu socrii, si anume Space Cadets

from http://www.boardgamegeek.com/image/1985788


Din cate se vede(victory cigar), a mers chiar prea bine. Pe socrul meu, obisnuit cu Crokinole, l-am pus la arme (disc flicking) si a distrus tot, soacra mea era la senzori (matchuit piese de tetris dintr-o punga) si le facea in 5 secunde. In acest format, pur si simplu a fost prea simplu, si nici unul din noi n-a fost entuziasmat de joc.

Am jucat apoi Scrabble, nu mai jucasem de mult.

from http://www.boardgamegeek.com/image/1985789


Se vede ca am progresat mult, cu totii, eu m-am culcat pe o ureche dupa cateva scoruri excelente, insa la sfarsit m-am trezit cu Anca la foarte putine puncte distanta fata de mine. Conteaza insa mult si norocul, nu stiu cum reusesc atat de multe scrabbleuri.

Anca a jucat recent in concursuri de Carcassonne, asa ca ne-a provocat la 2 jocuri.

from http://www.boardgamegeek.com/image/1985791


N-a reusit sa castige niciunul din jocuri, in unul a fost chiar pe ultimul loc.
E un joc distractiv de jucat cu familia, a fost o surpriza placuta dupa foarte mult timp in care nu l-am jucat.

from http://www.boardgamegeek.com/image/1985793


Seara am incheiat-o cu un Crokinole cu socrul meu, un adversar din ce in ce mai redutabil. Am jucat multe, multe partide pana sa castig meciul la 100, per total el a castigat mai multe, insa eu am castigat la diferente mai mari.

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 10 Apr 2014, 00:01
by Rautz
8-9 Aprilie

Am continuat sa jucam jocuri noi ca sa vedem daca ne plac sau nu, de data asta Polis: Fight for the Hegemony

from http://www.boardgamegeek.com/image/1986685


A fost o surpriza extrem de placuta.
Este despre razboiul dintre Sparta si Atena, si e un light wargame sau un heavy economic, depinde cum il privesti. Are multa strategie, tactica, decizii grele, ai o multime de actiuni la alegere, si le poti face pe toate, de oricate ori (cu mici exceptii si cu mici penalizari dupa ce unul din jucatori spune pas).

Stiam cate ceva despre joc, dar aveam cateva temeri:
-multi oameni nu erau incantati de modul de a cuceri orasele(cu ajutorul zarului) si au creat o versiune fara zar (ceea ce e un lucru bun, arata ca designul e suficient de bun chiar si cu mici modificari)
-eram ingrijorat ca nu exista suficiente schimbari de la un joc la altul. Insa evenimentele din fiecare runda sunt chiar interesante, schimba jocul suficient cat sa nu poti fi absolut sigur de propria strategie, dar nu intr-un mod dramatic. Pentru mine si randomul dat de cucerirea oraselor este un lucru bun si prefer zarul. In primul rand este tematic (ai sanse mari sa cuceresti un oras mic, o garnizoana, si ai sanse mici sa cuceresti un oras bine fortificat. chiar si cele mai mari orase din joc ai sansa 25% sa le cuceresti intr-o tura, si nu te tine nimeni sa incerci de mai multe ori intr-o runda - ca in orice razboi din lumea reala, ai batalii pe care stii sigur ca le vei castiga, si ai asedii de care nu esti sigur si care pot dura multi ani)
-ma mai ingrijora directia in care te impinge jocul, in sensul ca spartanii au avantaj in bataliile terestre, iar atenienii au prima sansa in confruntarile navale, si atunci intr-un fel jocul te face sa adopti o strategie care se bazeaza pe armata sau pe nave; dar cel putin dupa o lupta pe care am disputat-o, nu a fost deloc one-sided, am iesit relativ la egalitate, bineinteles ca atenienii pot incerca o blocada navala a porturilor, iar spartanii sa dezvolte o armata putin mai mare, dar nu inseamna ca fiecare joc se va desfasura la fel. In spiritul Twilight Struggle, imi place ca jocul te impinge putin spre anumite lucruri, dar pe de alta parte nu esti constrans de nimic.

Fiindca am jucat in timpul saptamanii, nu am avut timp sa terminam jocul, dar am vrut macar sa-l invatam. Am cucerit rapid o gramada de orase, dar nici macar acest lucru nu asigura victoria, pentru ca cu cat ai mai multe orase, cu atat ai mai multi oameni de hranit, si fiind imposibil sa aperi toate orasele, in runda urmatoare adversarul va beneficia si de niste castiguri in plus de prestigiu, recucerindu-le. Deci nu e chiar usor ca unul din jucatori sa se desprinda decisiv de celalalt prea rapid, doar sa-si intareasca pozitia incet.

Pentru cei care cauta un wargame light, si care sa imbine perfect si partea economica a unui razboi, e un joc excelent.

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 15 Apr 2014, 22:58
by Rautz
13 Aprilie


Am mai incercat un joc nou, Modern Art

from http://www.boardgamegeek.com/image/1992151


Poza spune totul :P Pe mine nu m-a prins deloc.
Pur si simplu mecanica jocului mi se pare din start gresita, tablourile care ies pe 1,2,3 in prima runda deja valoreaza mai mult in rundele ulterioare. Daca pui la licitatie una din cele 3 culori, vei lua mai multi bani decat daca joci din celelalte, si toti fac fix acelasi lucru. In final in toate 4 rundele s-au jucat aceleasi 3 culori. Pe langa asta poti avea ghinionul sa nu-ti vina carti din cele 3 culori, sau sa n-ai prea multe etc.
Am castigat jocul, dar nu stiu exact daca nu cumva Anca a uitat sa-si ia niste bani sau ceva, pentru ca parea ca statea mai bine decat mine.
Mult noroc, joc previzibil, nu mi se pare un joc bun. Pacat, eram interesat de tematica jocului.

Apoi am jucat iar Carcassonne

from http://www.boardgamegeek.com/image/1992152


Un joc l-am jucat doar cu extensia Inns and Cathedrals, al doilea joc am mai adaugat si Ghost.
A fost amuzant cu Inns and Cathedrals pentru ca am avut de exemplu o cetate imensa, la care am lucrat 3 insi, in final am reusit sa le-o fur, avand 4 meeples fata de 3 ai lor, si cu toate astea, pentru ca n-am mai reusit sa o termin, si avand catedrala, n-am luat nici un punct. Avand catedrala ar fi trebuit sa incercam sa lucram impreuna in loc sa ne batem pe ea.
Meeplesii din Ghost sunt superbi, si chiar e o aditie buna la joc, te face sa gandesti putin strategic, sa incerci sa-i pui in locuri unde scoreaza instant sau cel mult sa-i recuperezi in cateva ture.
Dupa o lunga perioada in care nu l-am mai jucat, Carcassonne s-a dovedit un joc chiar bun de jucat in familie.

In final am jucat 3 meciuri de Crokinole, de data asta am castigat destul de lejer, am inceput sa dau din ce in ce mai bine, cred ca am avut procentaj de bagat la mijloc de cel putin 70% (cand nu sunt piese adverse pe tabla)

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 25 Apr 2014, 11:38
by Rautz
22 Aprilie

Din cauza Pastelui a fost putina lume in Lente Marti.
Am jucat totusi un Factory Fun cu Anca si biionut.

Image

A durat mult mai putin decat imi aminteam, insa imi place mai mult Galaxy Trucker. Pe de o parte mi se pare putin cam prea mult de noroc (iti pozitionezi tileurile fara sa ai idee ce va veni in viitor) si te forteaza sa te bati cu ceilalti jucatori pe tileuri, fara a avea timp sa-ti dai seama cat de bun e tileul. In Galaxy Trucker desi e un pool comun, fiecare isi intoarce propriile tileuri, si nu e prea mare bataie pe ele. Per total un joc ok.

Apoi am incercat un Triagonal, noi am jucat varianta putin mai de noroc. Adevarul e ca ne-am distrat in timpul jocului, dar jocul e destul de slabut.

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 28 Apr 2014, 00:27
by Rautz
27 Aprilie

Am mai incercat un joc nou, unul din cele castigate de la LOTB, Istanbul

from http://www.boardgamegeek.com/image/2003973


Chiar m-a surprins jocul. Tema e atractiva si are sens, calitatea componentelor e excelenta, exista reguli de joc atat pentru un joc mai rapid cat si unul mai lung, tabla se poate construi pentru un joc mai strategic, mai tactic sau random, dupa preferinte. In timpul jocului nu exista insa prea mult random, ici-colo mai trebuie sa dai cu zarurile sau sa tragi o carte, dar majoritatea actiunilor sunt strategice.
In plus se joaca foarte rapid turele si nu dureaza mai mult decat trebuie. Nu e multiplayer solitaire, actiunile tale influenteaza tabla si pe ceilalti.
E un joc nou, din 2014, care mi-ar fi trecut pe sub radar in mod normal.

Am jucat 2 jocuri, atat in 3 cat si in 4, Anca ne-a batut in ambele. Desi as putea sa zic ca in ambele jocuri am fost la o tura distanta sa castig eu, si scorul a fost strans intre toti jucatorii, adevarul e ca Anca a jucat mai bine ambele partide, si-a calculat mult mai bine mutarile si a fost mai atenta sa nu-mi lase mie oportunitati.

from http://www.boardgamegeek.com/image/2003979

Re: Sesiuni de joc 2014

Posted: 07 May 2014, 10:45
by Rautz
4-5 Mai

Eugen a fost extrem de dragut si ne-a adus rapid jocurile din lant, astfel ca Duminica am putut deja testa Carcassonne The Discovery

from http://www.boardgamegeek.com/image/2012660


Pana acum putin timp, Carcassonne intrase in dizgratie, pe de o parte il stiam acelasi joc invechit, pe de alta parte nu aveam indrazneala sa adaug extensii la el, fiind convins ca nu schimba nimic. Am gresit insa, si atat Inns and Cathedrals cat si Ghost au adus un plus jocului, iar acum am fost dispus sa incerc un cu totul alt mod de joc, cu acest Discovery.
Din nou reticent la inceput, crezand ca e aceeasi Marie cu alta palarie, am fost placut surprins sa descopar ca e suficient de diferit de original incat sa fie interesant.
Jocul te forteaza sa incerci sa construiesti formatiuni mai mari, dus e jocul in care pui un tile si scorezi instant drumul sau castelul de pe el, e putin mai pasnic, avand doar 4 meeple nu mai reusesti sa furi constructiile celorlalti la fel de usor pentru ca n-ai meeplesi de blocat, dar chiar si asa fiecare din noi a 'furat' cel putin o data, ramane la fel de tactic, trebuind sa fii atent la ce construiesc ceilalti.

La final am jucat din nou 3 meciuri de Crokinole, de data asta a jucat ceva mai slab, si am castigat usor.

Luni i-am zis Ancai sa ma surprinda cu un joc, si m-a asteptat acasa cu Legacy The Testament of Duke de Crecy

from http://www.boardgamegeek.com/image/2012657


Acelasi joc simpatic, in care te simti bine ca iti construiesti un arbore genealogic. In jocul asta Anca a facut si greseli, si cateva ghinioane, astfel ca nu prea am avut probleme sa castig, din cate imi amintesc a fost 73-53.