Castle Ravenloft

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip jurnale de sesiune (session reports) ale jocurilor jucate de voi, ce bineinteles pot fi comentate in cadrul topic-urilor respective de toti utilizatorii forumului.

Pentru discutiile generale necentrate pe session reports va invitam in forumul Discutii generale.
Post Reply
fixpix

Castle Ravenloft

Post: # 7220Post fixpix
03 Sep 2010, 22:03

Aventura numarul 6: Moarte Dragonului Strigoi!

Undeva in temnitele Castelului Ravenloft se gaseste un dragon strigoi. In fiecare noapte el iese din cripta si distruge satele de jur imprejur. Urit din partea lui. Si pentru ca taranii nu vor sa se mute, trei eroi sint angajati sa faca treaba murdara in locul lor.
Ideea e extrem de simpla: gaseste birlogul mortaciunii si da-i in cap. Undeva prin cripta trebuie sa fie si o amuleta ce contine ultimele ramasite vii ale dragonului. Daca amuleta ar fi distrusa, toata povestea ar fi mult mai simpla. Zis si facut, cei trei purced la treaba. De la stinga la dreapta va prezint: Arjhan, soldatul dragon, Kat hotomana si Immeril, magician elf.
01.JPG
Prima ora decurge oarecum normal. Multe creature curioase sa muste din noii veniti se string la chef dar un fulger bine plasat de magician ii trimite aproape pe toti la culcare.
02.JPG
Nimic special in cea de-a doua ora, de asemenea. Eroii avanseaza incet, dar sigur, sterilizind coridoarele. Immeril incurca putin raza de atac si Arjhan primeste un mic soc. Nimic grav, accident de munca.
03.JPG
A treia ora trece la fel de cuminte si lucrurile arata extrem de roz. Plictiseala mare piperata cu citiva zombi. Kat vede un gargui in departare dar se ascunde repede si monstul trece filfiind pe linga ea.
04.JPG
In cea de-a patra ora lucrurile incep sa se miste. Arjhan e absorbit intr-un portal magic, de unde va iesi runda urmatoare un pic cam sifonat. Kat descopera o capcana pe care o anihileaza usor, in timp ce din tavan cad silentios paianjeni in jurul ei. Immeril gaseste inca un gargui impietrit si, incercind sa nu-l trezeasca, declanseaza o alta capcana. Coridorul se umple instantaneu de gheata si ambii eroi sint aruncati mai adinc in temnita.
05.JPG
Arjhan apare de nicaieri si zdrobeste ultimul paianjen sub picioare. Aude rasuflarea neagra si grea in spate si de aici lucrurile incep s-o ia razna. Se intoarce catre profilul imens, pregatit sa loveasca, dar din neatentie calca pe o trapa care declanseaza alarma generala. In timp ce in spatele eroilor apare un ghoul, dragonul strigoi ataca cu o explozie de fulgere. In afara de magician, care reuseste sa se fereasca partial, Arjhan si Kat sint loviti in plin. Eroii se organizeaza rapid. Kat dezactiveaza alarma, ca sa nu aduca pe capul lor toate creaturile din cripta, iar Immeril isi foloseste toate resursele pentru a ajunge rapid in laborator. Acolo gaseste amuleta dragonului, pe care o distruge si reduce dragonul la 10 vieti. In graba mare trezeste insa garguiul, care il ajunge din urma si il loveste mortal.
06.JPG
Evenimentele se succed metodic. Eroii folosesc ultimele puteri incercind sa concentreze totul pe dragon. Toata lumea ataca si fuge in timp ce dragonul musca in stinga si in dreapta.
07.JPG
Incetul cu incetul, lovitura dupa lovitura, eroii aduc dragonul la 4 vieti. Cu un efort supraomenesc Immeril impinge monstrul la o distanta sigura, de unde acesta nu mai poate sa muste. Dragonul reuseste totusi sa se foloseasca de fulgere pentru a lovi din nou mortal in vrajitor.
08.JPG
In ultima runda se prabuseste totul. Adjhan ataca furibund dar rateaza si declanseaza o capcana. Inca inainte ca aceasta sa faca ceva rau, dragonul il musca si-l lasa inconstient. Kat reuseste sa loveasca dragonul cu o sageata inaine sa fie muscata la rindul ei si omorita. Immeril, ramas singur, stie ca nu mai are nici o sansa. Arunca o sageata magica inspre dragon si fuge incercind sa traga de timp. Nimereste in Capela, unde un nor toxic de otrava il reduce la 1 viata. Dragonul arunca un ultim fulger de adio. Game over.
09.JPG
A fost un joc tensionat si s-a terminat pe muchie de cutit. In ultima runda, daca iesea secventa de atacuri asa cum am planuit-o, ar fi cistigat eroii. Inca doua atacuri reusite sau unul mai sanatos ar fi facut diferenta dintre success si esec. Data viitoare o sa fie mai bine.

adixor

Re: Castle Ravenloft

Post: # 7227Post adixor
03 Sep 2010, 22:52

misto masa ai. si jocul arata bine :)
Ce e interesant e cat de putine lucruri sunt in poze si cat de multe lucruri par sa fi fost in capul vostru daca ma iau dupa poveste :)

fixpix

Re: Castle Ravenloft

Post: # 7230Post fixpix
03 Sep 2010, 23:12

Era mai greu de fotografiat fiecare actiune a fiecarui jucator. De fapt, am cam lasat afara povestea si m-am rezumat la evenimentele mai importante. Intre timp s-au intimplat o gramada altele, dar nu mi le mai amintesc nici eu pe toate, si nici nu are rost sa plictisesc lumea cu ele. Intr-un fel e ca TotAN, doar uitindu-te la harta, nu vezi nici a zecea parte din joc.

adixor

Re: Castle Ravenloft

Post: # 7232Post adixor
03 Sep 2010, 23:25

exact asta voiam sa zic, ca un joc (ameri) e cu atat mai bun cu cat reuseste cu lookul pe care-l vedem noi in poze sa genereze sesiunea scrisa de tine! mi se pare extraordinar pentru in ca rest chiar sunt complet neimpresionat de imagini, sorry :) desi ziceai din review ca e mai spartan, not FFG-like..

criss

Re: Castle Ravenloft

Post: # 7233Post criss
03 Sep 2010, 23:29

Frumoasa relatarea sesiunii. A fost un joc solitaire?
Sunt curios ce nota i-ai da jocului pe BGG si ce parere ai despre celelalte jocuri din aceasta serie D&D?

fixpix

Re: Castle Ravenloft

Post: # 7234Post fixpix
04 Sep 2010, 00:31

Intre timp am apucat sa joc sase scenarii si m-am mai lamurit si eu. Nu e un joc tactica, e un joc de poveste. Ceea ce nu inseamna ca nu exista gindire in el, din contra. De fiecare data cind se misca un monstru se face o discutie de grup in care fiecare isi da cu parerea unde ar trebui sa ajunga pentru a fi anihilat cit mai rapid. Am jucat cu un tip care insista sa aiba personalitate multipla. Cind era rindul lui sa activeze creaturi, le punea in cele mai nasoale pozitii posibil, acolo unde mintea lui intunecata ii spunea ca un monstru adevarat s-ar fi dus. Am pierdut lamentabil, evident, dar a fost foarte distractiv. De fapt asta e una din modalitatile in care poti modifica nivelul de dificultate. Regulile sint interpretabile intr-un sens care nu afecteaza jocul, ci dimpotriva, iti dau posibilitatea de a crea experiente diferite.

Asta ultimul a fost un joc in trei, dar se poate juca foarte bine solitaire, chiar si cu cinci eroi. Primul scenariu din manual e facut expres pentru solitaire, si deoarece cripta e generata aleatoriu la fiecare joc, ai putea practic sa-l joci la infinit fara sa te repeti.

Deocamdata nota e undeva intre 8 si 9. Am o parere foarte buna despre joc dar in acelasi timp are citeva neajunsuri destul de mari. Faptul ca regulile sint laxe poate fi uneori deranjant, se intimpla situatii in care regulamentul te incurajeaza sa-ti impui propriile idei, intr-un anumit sens e mai mult o trusa de jucat decit un joc in sine. Inca nu m-am plictisit dar ma intreb ce-o sa se intimple cind am vazut fiecare carte din joc. De asemenea imi lipsesc abilitati diferite la eroi. Ma gindesc la modul serios sa imi fac eu singur, nu ar fi chiar atit de dificil, doar ca nu prea imi place. Nu dau bani pe jocuri ca sa-mi fac mai apoi propriile reguli la ele. Mai apare o expansiune prin decembrie, sa vedem ce aduce si ea nou, poate ambele combinate dau diversitatea dorita.

Doua lucruri imi plac foarte mult la el: in primul rind creaturile sint extre de competente. Cind lovesc, lovesc, si asta face jocul palpitant. Trebuie sa scapi rapid de ele, altfel te toaca marunt, dar in acelasi timp nici nu vrei sa stai prea mult in acelasi loc, se produc evenimente si alea sint mult mai nasoale. In al doilea rind, jocul este foarte greu, mai ales din cauza ca nu se prea pot vindeca eroii. Pina acum cred ca raportul victorii-infringeri e undeva pe la 50%-50%. Pina si ultimul joc, cel din sesiune, a fost foarte strins. A fost si o poveste frumoasa, a inceput lejer, toata lumea era relaxata, si cind a venit dragonul ne-a facut bucati in citeva runde.

Nu stiu cum se compara cu D&D roleplay ca nu l-am jucat. Ma gindesc ca e undeva intre, un pic de roleplay, un pic de boardgame. Nu prea pot sa-l compar nici cu Descent, e pur si simplu alt joc cu aceeasi tematica. E ca si cum as compara Age of Steam cu Ticket to Ride. Eu sint foarte multumit de el si nu m-as mai juca Descent, dar sint influentat de nenumaratele probleme de care m-am lovit cu el. Nu exista joc de Descent in care sa nu fie certuri pe intrepretari de reguli si expansiunile cresc exponential numarul de probleme. In D&D:CR, daca ai o problema, ii dai o interpretare simpla si continui jocul. E intuitiv si cu accent pe experienta, nu pe regulament. Chestie care, repet, poate fi extrem de confuza. Ma uit pe intrebarile de pe BGG si 99% se refera la lucruri care nu au fost puse in regulament pentru ca asta a fost intentia designerilor, nu pentru ca a fost o scapare.

User avatar
beazel
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 229
Joined: 26 Apr 2011, 19:28
Location: Bucuresti

Re: Castle Ravenloft

Post: # 19569Post beazel
13 Sep 2011, 13:39

As vrea si eu sa ii pun lui "fixpix" niste intrebari dupa un an de zile de la data ultimului mesaj de aici :D
Ma gandesc sa-mi cumpar si eu CR si as vrea sa ma lamuresc cu niste chestiuni (momentan sunt jucator de Descent).
1) am observat ca eroii se pot upgreatui doar pana la level 2. Intrebarea mea este (catre un jucator care are experienta) se pot "inventa" carti prin care eroii sa se upgreatuiasca mai mult ? (gen, level 4,5,6...) sau debalanseaza jocul ?
2) as vea sa mai stiu daca se pot, la fel, "inventa" abilitati pentru eroi ?

User avatar
VickdaReaper
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 3320
Joined: 16 Feb 2010, 18:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Castle Ravenloft

Post: # 19571Post VickdaReaper
13 Sep 2011, 14:10

S-ar putea ca raspunsul lui fixpix sa nu vina foarte, foarte curand, avand in vedere activitatea lui extrem de redusa (si care tinde la 0) din ultima vreme. De aceea este bine venita orice contributie de la jucatori experimentati in ale temnitelor si dragonilor de la castelul Ravenloft... ;)
Pentru board games sunt fidel cum era Castro pentru Cuba...

Colectie

criss

Re: Castle Ravenloft

Post: # 19572Post criss
13 Sep 2011, 14:18

beazel wrote:1) am observat ca eroii se pot upgreatui doar pana la level 2. Intrebarea mea este (catre un jucator care are experienta) se pot "inventa" carti prin care eroii sa se upgreatuiasca mai mult ? (gen, level 4,5,6...) sau debalanseaza jocul ?
2) as vea sa mai stiu daca se pot, la fel, "inventa" abilitati pentru eroi ?
Raspunsul la ambele intrebari este "da, daca ai manualele D&D 4th edition (daca vrei doar pentru eroi, primul manual ajunge, dar scenariile originale devin nebalansate in caz de level mare la eroi). La abilitati nu este nici o problema".

User avatar
beazel
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 229
Joined: 26 Apr 2011, 19:28
Location: Bucuresti

Re: Castle Ravenloft

Post: # 19754Post beazel
21 Sep 2011, 23:34

Mi-am cumparat si eu Castle Ravenloft si pot spune ca nu sunt asa entuziasmat. Adica regulile jocului sunt foarte alandala....stau si ma gandesc ca poate nu am jucat eu cu regulile "bune".
CR m-a facut sa pretuiesc si mai mult acum Descentul si sa-l apreciez, in ciuda duratei de timp fffff mari.

As vrea totusi sa intreb, daca cineva care a trait alta experienta la CR ar avea chef sa-mi arate "o partida adevarata" ? :D Nush poate ca se mai intalnesc persoane pe la Ceainaria Tabiet sau in alta parte...
Astept provocari ca sa zic asa...

Post Reply

Return to “Sesiuni de joc”