Ninja Taisen - D'ale razboiului

Reguli forum
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.

Ninja Taisen - D'ale razboiului

Mesajde VZQ » 11 Oct 2017, 22:19

Imagine

CE SPUNE CUTIA?
Designer: Katsumasa Tomioka
Grafica: Shigeto Murata
Coperta: Florent Maudoux
Publisher: Iello
Durata: 20 minute
Nr. jucatori / varsta: 2 / 8+

Ai picat in tara Sorelui Rasare fix cand conflictul intre doua sate shinobi rivale atinge cota maxima; cumva, inspiri incredere, pentru ca ai fost desemnat in fruntea unei trupe de luptatori, iar misiunea ta este simpla, dar nemiloasa: ori reusesti sa capturezi satul dusman, ori casapesti tot ce inseamna razboinic advers. Evident, prin tactica fina, nu prin ciomageala de maidan. E razboi!


CE ESTE IN CUTIE?

Imagine

Imagine
1. 3 zaruri (plastic); cate unul pentru fiecare gen de luptator (foarfeca/piatra/hartie).

Imagine
Imagine
2. 20 carti cu luptatori ninja (carton), divizate in 2 clanuri (1 shogun + 9 ninja per capita).

Imagine
3. 11 tiles care formeaza campul de batalie (2 baze + teatrul de operatiuni - aka malul garlei).

Imagine
4. 2 carti de ajutor (cheat sheet) - cate una pentru fiecare jucator.

Imagine
5. manual.


CUM SE JOACA CHESTIA DIN CUTIE?
Se pregateste campul de lupta, prin amplasarea pe masa a celor 11 tile-uri; pe spatele acestora este marcata ordinea de amplasare, asa ca treaba e simpla.
Imagine

Apoi jucatorii aleg cate un clan ninja si aranjeaza cartile pe masa, in dreptul propriului sat, intr-o formatiune specifica:
Imagine

Fiecare tura a unui jucator este compusa din 2 parti:

- miscarea propriilor trupe - intotdeauna numai catre baza adversarului; concret: se da roll cu un zar si se muta un ninja de aceeasi culoare, un numar de spatii corespondent numarului de pe zar (ex: ai dat 1, muti 1 spatiu). Regula de baza este ca un luptator care se deplaseaza poate avea maxim alti 2 jucatori deasupra (deci cu un singur zar se poate muta o formatiune de maxim 3 ninja). Fiecare zar se poate folosi doar 1 data pe tura (nu esti obligat sa le folosesti pe toate, dar sunt rare situatiile cand vei renunta sa folosesti toate miscarile disponibile). Exceptie: shogunul se poate deplasa cu orice culoare de zar (este un tip de "joker"), dar o singura data pe tura.

- confruntari: ori de cate ori intalnesti pe traseu trupele adversarului. Rezolvarea se face pe sistemul: foarfeca/piatra/hartie, iar in cazul in care sunt trupe de acelasi tip (culoare), in functie de puterea de atac a fiecarui luptator (cel mai mare castiga); in caz de egalitate a fortelor (acelasi tip de luptator, acelasi numar), fiecare luptator se va misca un spatiu inapoi (aceasta fiind singura data cand o mutare in spate este permisa). Exceptie (din nou): shogunul este mereu aceeasi culoare cu adversarul (ex: are de infruntat o formatiune albastru/rosu/verde - el va fi pe rand albastru/rosu/verde - in cadrul aceleiasi confruntari); de asemenea, intotdeauna incepe prima lupta ca ninja de nivel 4 (asadar peste orice luptator normal de-al adversarului), iar puterea sa de atac dupa fiecare confruntare scade cu aceeasi valoare ca cea a adversarului invins (suna complicat, dar nu este: sa zicem ca se lupta cu un adversar de putere 3. 4-3 = 1. La final, shogunul are putere de atac 1). Ca orice sef care se respecta, daca supravietuieste unei confruntari, shogunul se reface complet (respectiv puterea sa de atac redevine 4 la inceputul unei noi serii de lupte).

Castigator este declarat primul jucator care reuseste sa ajunga (cu cel putin 1 ninja - in viata) in baza (satul) adversarului, sau care reuseste sa omoare toti luptatorii adversi.


2-3 VORBE "LA CALD"
"Ninja Taisen" este un joc care te va tine in suspans, iar in acelasi timp iti va pune creierul la munca, pentru ca va trebui sa gandesti in avans fiecare miscare. Mecanica jocului nu permite loc de interpretare, secventa de atac este dictata de culoarea si puterea de atac a fiecarui luptator, dar odata declansata, e pe pilot automat (nu te poti retrage in timpul confruntarii). Deci programming, dupa care apesi butonul de start si te rogi in sinea ta sa fi anticipat corect numarul de miscari necesare pentru a castiga o confruntare. Nivelul de imersiune este mare, iar confruntarile te tin cu inima-n gat.


"LA BANI MARUNTI" (10+ partide)
Ca orice japonez care se respecta, Katsumasa Tomioka stie cum sa faca din rahat bici - sau mai bine, spus, dintr-o foaie de hartie si o piatra, ditamai jocul. Nu degeaba industria jocurilor este invadata de micro games nipone - oamenii stiu sa faca jocuri interesante, cu un numar minimal de componente. In cazul de fata, omu' e genial, pentru ca a combinat sisteme cunoscute de orice pici de gradinita, astfel ca procesul de invatare al jocului dureaza fix 5 minute (cu tot cu pauza de suc). Pe de alta parte, ceea ce a adaugat, e lucratura de maestru: shogunul este un cameleon desavarsit (puternic si versatil, dar nu invincibil), modul de miscare al trupelor ofera flexibilitate, iar tacticile de victorie sunt multiple: poti organiza o blocada in jurul propriului sat, astfel incat adversarul va suferi pierderi grele, cand va incerca sa se infiltreze; poti folosi propriul shogun pentru "crowd control" - este suficient de rezistent pentru a fi aruncat intr-o zona problematica a campului de batalie; sau poti sacrifica din propria forta de atac, pentru a crea o bresa in frontul adversarului - tot schepsisul este sa reusesti sa arunci pe unul de-al tau in spatele liniei inamice; cum trupele avanseaza mereu catre baza adversa, odata ce ai trecut de ultimul ninja, nu mai poti fi oprit (de-asta nu intotdeauna este o idee buna sa lasi satul fara nici un aparator). La toate astea se adauga hazardul zarului, care te va forta sa te adaptezi din mers.


CATE PARALE FACE?
La figurat: Despre partea de productie, nu pot spune decat: IELLO! Calitatea componentelor si frumusetea graficii sunt sinonime cu numele companiei. Eu unul, nu am vazut pana acum joc de-al lor care sa arate ca porcu' (si de rahat sa fie continutul, ambalajul este asa frumos si colorat, ca-ti vine sa mananci cu polonicu') :) Iar "Ninja Taisen" nu face exceptie! Au pastrat grafica aparte a cartilor de joc (nu e Hokusai, dar e tipic japoneza - cu doza de creepiness aferenta), au aruncat la cos coperta nasoala a editiei japaneze, zarurile sunt bine facute, gravate, tile-urile sunt din carton-beton, manualul este detaliat, cu scheme si grafice si de toate. Si fata de altii, au avut decenta sa bage totul intr-o cutie de dimensiuni corespunzatoare, ba mai mult, au scris si "mini game" pe coperta, citet, sa pricepi din prima ca, desi destept si misto, nu e totusi joc de 4 ore si 1000 componente.

La propriu: eu l-am gasit pe la 50 si ceva de lei - dar greu (este disponibil intr-un singur loc).

IN LOC DE "SI-AM INCALECAT PE-O SA..."
In engleza, "taisen" = "great war" / "waging war" / "competition". Cam asta e "Ninja Taisen": un joc de copii, transformat de maini dibace intr-o treaba serioasa, cu strategie si tot tacamul. Pastrand proportiile.

GATA!
Avatar utilizator
VZQ
Baby Meeple
Baby Meeple
 
Mesaje: 19
Membru din: 07 Oct 2017, 22:20
Total VP-uri primite: 41


Re: Ninja Taisen - D'ale razboiului

Mesajde rabesandratana » 12 Oct 2017, 11:11

IELLO nu cred ca a scos vreodata pe piata vreun joc cu grafica "asa si asa". Iar calitatea componentelor e mereu garantata. Pare cel mai interesant joc prezentat pana acum de tine. Cel putin pentru mine.
Avatar utilizator
rabesandratana
Chief Meeple
Chief Meeple
 
Mesaje: 106
Membru din: 29 Iun 2017, 13:05
Localitate: Bucuresti
Total VP-uri primite: 63


Re: Ninja Taisen - D'ale razboiului

Mesajde danielM » 12 Oct 2017, 11:45

Felicitari pt stilul de a prezenta jocurile! :tu:
Avatar utilizator
danielM
general de sufragerie
King Meeple
 
Mesaje: 960
Membru din: 13 Iun 2012, 15:23
Total VP-uri primite: 438


Re: Ninja Taisen - D'ale razboiului

Mesajde VZQ » 12 Oct 2017, 13:37

Multumesc! ;)

PS: Yup, IELLO este la alt nivel. Nu toate jocurile lor sunt pe placul meu (tematic vorbind - asta e, am gusturi de kko, heh), dar productia este mereu ireprosabila. Si nu de putine ori, asta face diferenta - cel putin in cazul meu.
Avatar utilizator
VZQ
Baby Meeple
Baby Meeple
 
Mesaje: 19
Membru din: 07 Oct 2017, 22:20
Total VP-uri primite: 41


Re: Ninja Taisen - D'ale razboiului

Mesajde Imago » 12 Oct 2017, 19:29

rabesandratana scrie:IELLO nu cred ca a scos vreodata pe piata vreun joc cu grafica "asa si asa". Iar calitatea componentelor e mereu garantata. Pare cel mai interesant joc prezentat pana acum de tine. Cel putin pentru mine.

IELLO e "The New FFG"!:))
Imago
King Meeple
King Meeple
 
Mesaje: 746
Membru din: 13 Mai 2014, 23:05
Localitate: Bucuresti
Total VP-uri primite: 92


Re: Ninja Taisen - D'ale razboiului

Mesajde rabesandratana » 12 Oct 2017, 20:29

IELLO e in top 3 si pentru mine dar momentan prefer Queen Games. Am destule jocuri de la ei si toate arata superb.
Avatar utilizator
rabesandratana
Chief Meeple
Chief Meeple
 
Mesaje: 106
Membru din: 29 Iun 2017, 13:05
Localitate: Bucuresti
Total VP-uri primite: 63


Re: Ninja Taisen - D'ale razboiului

Mesajde VZQ » 13 Oct 2017, 09:44

De gustibus ;) La mine topul este format din: IELLO, AEG, Blue Orange, Cryptozoic (partial). Si FFG - dar la cate titluri au, e destul de greu sa nu-si faca macar 1 loc in colectia ta :)
Avatar utilizator
VZQ
Baby Meeple
Baby Meeple
 
Mesaje: 19
Membru din: 07 Oct 2017, 22:20
Total VP-uri primite: 41



Înapoi la Review-uri si impresii

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori