Tales of the Arabian Nights - un joc special

Reguli forum
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.

Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde adixor » 09 Mar 2010, 00:38

Sire, there was once upon a time a merchant who possessed great wealth, in land and merchandise, as well as in ready money. He was obliged from time to time to take journeys to arrange his affairs. One day, having to go a long way from home, he mounted his horse, taking with him a small wallet in which he had put a few biscuits and dates, because he had to pass through the desert where no food was to be got. He arrived without any mishap, and, having finished his business, set out on his return. On the fourth day of his journey, the heat of the sun being very great, he turned out of his road to rest under some trees. He found at the foot of a large walnut-tree a fountain of clear and running water. He dismounted, fastened his horse to a branch of the tree, and sat by the fountain, after having taken from his wallet some of his dates and biscuits. When he had finished this frugal meal he washed his face and hands in the fountain. When he was thus employed he saw an enormous genius, white with rage, coming towards him, with a scimitar in his hand.

"Arise," he cried in a terrible voice, "and let me kill you as you have killed my son!" ***


  • Daca ai skillul Storytelling incepi sa-i povestesti Geniului toata viata ta, necazurile, bucuriile, ii spui despre familia ta, si dupa 3 zile si 3 nopti, induiosat te lasa sa pleci.
  • Daca ai skillul Acting and Disguise te prefaci ca este vorba despre altcineva. La inceput, Geniul nu te crede dar iti joci asa bine rolul, incat in cele din urma te lasa sa pleci
  • Daca nu ai skill-urile de mai sus, Geniul plin de furie te ataca. Incerci sa fugi si reusesti sa scapi pe moment dar te impiedici de un colt de stanca ascuns de nisip. Urland ca nu tu esti faptasul, incepi sa te tarasti incercand sa te ridici in timp ce Geniul vine amenintator catre tine. In ultima clipa se razgandeste si nu te omoara, dar te face sclavul sau. Primesti statusul "Enslaved".

from http://www.boardgamegeek.com/image/486114


Daca v-a placut ce ati citit mai sus, aveti mari sanse sa va placa jocul. Tales of the Arabian Nigths (http://www.boardgamegeek.com/boardgame/34119/tales-of-the-arabian-nights), intr-o "punere in scena" de zile mari a aparut anul trecut si reimplementeaza un joc celebru din 1985.

Designer: Eric Goldberg (1985, 2009)
Publicat de: ZMan Games (US)
Nr jucatori: 2-6 (considerat best in 3)
Mecanica: Storytelling

Sa ne intelegem: acesta nu este un joc ca toate celelalte, nu trebuie sa va asteptati la competitie, puncte de victorie, atac, platit mancare pentru oamenii folositi :) etc. Este o poveste ce se joaca pentru continutul ei si aventura in sine, nu pentru sfarsit, care sfarsit e destul de trist cand apare tocmai datorita faptului ca incheie o frumoasa aventura de 1-2 ore.



Componente

Jocul, incepand cu cutia extrem de groasa si solida si pana la tabla de joc arata extrem de bine. Cantareste foarte mult, datorita cartii de aventuri care este piesa principala a jocului. Avem astfel:

from http://www.boardgamegeek.com/image/496577
Tabla de joc - harta lumii


from http://www.boardgamegeek.com/image/508727
Markere de abilitati


from http://www.boardgamegeek.com/image/504677
Eroii


from http://www.boardgamegeek.com/image/483096
O gramada de carti cu questi-uri, comori, personaje intalnite, etc


from http://www.boardgamegeek.com/image/496579
Piesa de rezistenta: Book of Tales ~300 pagini


from http://www.boardgamegeek.com/image/504678
Referinta ce contine si toate actiunile posibile in functie de intalnirea avuta


si alte cateva micimeturi, cum ar fi markere care arata sexul personajului (da, Seherezada o incepe ea jocul fetiscana, dar are toate sansele sa termine jocul ca un cogeamite flacau numit "Seherezad"), diverse markere pentru punctele importante sau quest-uri pe harta, markeri de scor, markeri pentru momentul zilei (dimineata, pranz, seara) etc.

Pe scurt, 10 la capitolul componente: arata excelent, sunt solide, lucioase, minunate. And I Loooove shiny things.

Gameplay

La inceputul jocului fiecare jucator isi alege un "target" de puncte de poveste si de puncte de destin (Story points si Destiny points). Suma lor trebuie sa fie 20, si numarul ales este secret. Jocul se va termina cand un jucator va avea la un moment dat aceste 2 targeturi indeplinite. Cum nu prea aveti mare influenta asupa momentului cand primiti aceste puncte, nu e o alegere care chiar conteaza. De exemplu am jucat destul de mult cu target 10/10 (este si jocul mai scurt). Daca alegeti de exemplu 18 la o categorie si 2 la alta, o sa dureze foarte mult sa strangeti 18 puncte de orice fel. Aceste puncte, de retinut, sunt facute doar pentru a exista totusi un sfarsit al jocului; fara ele, Tales s-ar putea juca la nesfarsit.

Jucatorii incep toti jocul in Bagdad, fiecare primeste un quest (sa aiba totusi o motivatie sa se plimbe de colo colo pe harta) si nu sunt prea bogati la inceput.

from http://www.boardgamegeek.com/image/645945
Markerii de bogatie; se incepe de la Poor si Fabulously Rich nu poti fi decat daca gasesti cel putin o comoara


Bogatia dicteaza in primul rand distanta ce poate fi parcursa pe pamant si/sau apa (si cu cat esti mai bogat, cu atat te misti mai putin, ceea ce e cat se poate de real in general :) .Jocul este practic o succesiune de alergaturi prin desert si prin mari si oceane, in fiecare tur existand diverse intalniri cu tot felul de personaje mai mult sau mai putin reale, precum si cu tot felul de locuri sau lucruri deosebite si ce tin in general de lumea basmelor. Arabe sau nu.

In momentul in care miscarea unui jucator se incheie pe un anumit spatiu de pe harta, urmeaza partea de Encounter, in care respectivul trage o carte de Encounter. Sa zicem ca am intalnit o frumoasa printesa cand personajul meu s-a oprit pe un spatiu din munti (fiecare spatiu are un simbol care arata relieful).

from http://www.boardgamegeek.com/image/483099


In cazul acestui encounter conteaza si momentul zilei (acesta se schimba la fiecare reamestecare a pachetului de encountere si asta nu prea se intampla des cand sunt putini jucatori). Jucatorul curent trebuie sa dea cu un zar care se va aduna la numarul casutei de pe tabla in care sta jucatorul (mai apar si alte cateva detalii) in urma carei actiuni va rezulta tipul Printesei intalnite. De exemplu jucatorul poate afla ca a intalnit o printesa Frumoasa sau Prietenoasa, sau Nebuna sau Rea. Isi va consulta lista de actiuni disponibile (totul functioneaza pe baza unei matrici de actiuni si encountere) si va alege o posibila actiune. Cum ar fi Kiss sau Kidnap sau Aid sau Run. Unul din ceilalti jucatori (nu cel curent) va lua Book of Tales (cartulia mare) si va vedea ce se intampla in cazul acelei alegeri de actiune, mergand la un anumit paragraf din cele 2000+ si citindu-l.

from http://www.boardgamegeek.com/image/646398


Pe parcursul jocului se pot dobandi diverse abilitati care conteaza uneori in alegerile folosite. De exemplu daca aveti abilitatea "Courtly Graces" este indicat sa va abordati prietenos Printesa pentru ca sunt toate sansele sa va fie bine (= sa castigati comori, sau puncte, sau diverse alte avantaje). La fel de bine insa se poate intampla sa credeti ca va ajuta o anumita abilitate intr-o anumita situatie si ea sa nu aibe nici un efect in contextul paragrafului. De asemenea, de multe ori trebuie sa luati o decizie dar cea care parea "buna" se dovedeste a fi dezastruoasa.

Astfel, pas cu pas, aventura se dezvolta. Cand terminati un quest primiti un altul pentru a fi motivat din nou sa colindati desertul. Un quest poate fi acesta:

from http://www.boardgamegeek.com/image/645902


La finalizarea acestui quest, veti primi un punct de destin, 3 de poveste si abilitatea Seamanship care usureaza foarte mult navigatia pe mari si oceane. De asemenea, in timpul jocului urmare a diverselor intalniri si peripetii, puteti primi un "status" cum ar fi "Enslaved", "Married", etc. Aproape fiecare status are un efect si o metoda de a scapa de el, mai putin cele bune de care nu vreti sa scapati evident. In exemplu avem statusul "Enslaved" care face ca atat timp cat este detinut de un jucator, toate punctele castigate de acesta sa se duca la unul din ceilalti jucatori, ales chiar de sclavul nostru. Alte cateva statusuri simpatice:

from http://www.boardgamegeek.com/image/504685
Pe cat de multi ar vrea sa fie Sultani, pe atat de putini ar vrea sa fie Accursed


Comentarii

Daca va plac povestile, jocul este minunat. Nu l-as recomanda in prea multi, pentru ca poate fi destul de lent, dar 3-4 ar trebui sa fie perfect. Situatiile sunt haioase, spiritul de 1001 nopti este pastrat 1001%, povestirile si intamplarile sunt cat se poate de bine scrise. In plus, cartea cu aventuri uimeste prin numarul extrem de mic de greseli in errata, lucru cu adevarat de laudat in conditiile in care sunt jocuri fara aceasta complexitate a componentelor ce au probleme mult mai mari.

Tales... este o poveste ce se construieste in parte si ca urmare a deciziilor voastre, dar acestea nu conteaza mereu. In general totul este aproape random, putand fi totusi influentata povestea pe ici pe colo de cate un skill sau chiar de noroc la zaruri. Daca va deranjeaza acest fapt, jocul nu este pentru voi. Daca insa nu-l luati in serios ca pe un joc de pus mintea la contribuie, e perfect. El reprezinta doar o metoda de a petrece timp intr-un mod haios si interactiv cu prietenii vostri. Este o aventura, de fiecare data alta, ce se asteapta descoperita. Veti putea deveni vizir, calif chiar, sau puteti ajunge in inchisoare, puteti ajunge invalid, sclav, casatorit (nu au legatura ultimele 2 :) ) si cate si mai cate. Puteti avea quest-uri pe care sa le urmati pentru a deveni mai bogat, eventual pentru a pune mana pe comori, si totul va fi o experienta deosebita atat timp cat nu va asteptati sa conteze extrem de mult deciziile voastre. Nu trebuie decat sa va lasati dusi pe covoare zburatoare si corabii puternice pe tot intinsul pamantului, si distractia e gata. Este un joc de nota 10, dar cu un target de jucatori bine stabilit si greu de recomandat celor ce cauta jocuri de competitie sau care doresc ca decizia lor sa produca efecte.. si mai mult, cele scontate.

Pentru mine e ca si cum as citi cartea 1001 nights in multiplayer. Este o achizitie minunata si imi face mereu placere sa-l "joc".

Când povestea ajunse aici, Şeherezada văzu zorii mijind şi, sfioasă, tăcu...



------------
*** 1001 Nopti - "Negutatorul si Geniul"
adixor
 


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde Ioana » 09 Mar 2010, 12:39

Imi place review-ul, este exact ca o poveste :). Am insa o mica nedumerire: Tales... este ameritrash, nu?
Avatar utilizator
Ioana
Special Meeple
Special Meeple
 
Mesaje: 1071
Membru din: 29 Dec 2009, 19:45
Localitate: Bucuresti
Total VP-uri primite: 54


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde adixor » 09 Mar 2010, 13:10

hmm.. fiind un joc storytelling (si deci mai putin "joc" asa cum privim de obicei un joc) e mai greu de incadrat. Nu are conflict, zaruri destul de putine, jucatorii nu pot fi eliminati si nici foarte multe componente comparativ cu alte jocuri. Ce are din ameritrash este tema fooarte bine pusa la punct (tema face jocul de fapt). Deci nu l-as pune la ameritrash, dar nici la euro. E doar un alt tip de joc.
adixor
 


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde Ioana » 09 Mar 2010, 14:34

Pare un joc interesant care merita incercat.
Avatar utilizator
Ioana
Special Meeple
Special Meeple
 
Mesaje: 1071
Membru din: 29 Dec 2009, 19:45
Localitate: Bucuresti
Total VP-uri primite: 54


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde MandrulDuce » 15 Iun 2010, 13:27

One freaking wierd thing. M-am uitat pe BGG la acest joc... Si e uploadata la cel din 85 harta pentru vers in francea a jocului. Dupa parerea mea, i-as da un MARE MARE MINUS celui care a conceput design-ul pentru noul board (vers 2009 a jocului). Dupa gustul meu, harta din 85 era mult mai bine facuta, mult mai "desen-story-like" si mai bine themed pe ideea de Arabian Nights, Alladin, etc..
De fapt, asa mi-am dat seama ce nu mi-a placut la Tales. Harta. Se vrea a fi mai realista, e cam inchisa la culoare, nuj.... ma duce cu gandul al un war-game, la un rails across america, etc... Nu la un univers magic de storyteling :D
Just a matter of personal taste

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!
Avatar utilizator
MandrulDuce
Dungeon Master
King Meeple
 
Mesaje: 1012
Membru din: 26 Mai 2010, 23:01
Total VP-uri primite: 185


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde adixor » 15 Iun 2010, 13:40

intr-adevar harta de care zici e excelenta. acum imi dau seama cat de searbada e asta curenta, mai "serioasa".
adixor
 


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde MandrulDuce » 15 Iun 2010, 13:56

Se poate printa si lipi pe spatele celei curente??? Sa o faci 2-sided?:D Just a thought :D...nu mai tin minte...cum era? 4 particele A4 nu?

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!
Avatar utilizator
MandrulDuce
Dungeon Master
King Meeple
 
Mesaje: 1012
Membru din: 26 Mai 2010, 23:01
Total VP-uri primite: 185


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde adixor » 15 Iun 2010, 15:06

nu e imposibil desi se pierde din imersie in joc cand vezi chestii decupate si lipite in general.. it's not the same..
adixor
 


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde suras333 » 16 Iun 2010, 12:46

Vazusem si eu cu ceva in urma harta respectiva si de departe este mult mai buna, insa nu sunt sigur ca se potriveste.. Plus ca la rezolutia cea mai mare nu se incarca.. (sau e de la calc meu)
suras333
Wizard Meeple
Wizard Meeple
 
Mesaje: 231
Membru din: 22 Apr 2010, 15:19
Localitate: Bucuresti
Total VP-uri primite: 11


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde VickdaReaper » 16 Iun 2010, 13:02

Mie imi place mai mult varianta actuala a hartii. Chiar daca cea veche este mai interactiva si aduce mai mult a basm, mi se pare prea incarcata (nu prea iti induce ideea de 4 continente si calatorii memorabile), iar culorile sunt mult prea simple si lipsite de efecte...
Pentru board games sunt fidel cum era Castro pentru Cuba...

Colectie
Avatar utilizator
VickdaReaper
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 3028
Membru din: 16 Feb 2010, 19:00
Localitate: Bucuresti
Total VP-uri primite: 361


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde adixor » 20 Iun 2010, 09:51

Un tip a facut o aplicatie web simpla pentru gasirea rapida a unui paragraf din Book Of Tales. A usurat astfel considerabil munca de cautare prin matrici.
Gasiti aplicatia aici:

http://people.uwec.edu/hlascs/bgg/TotAN.html#_home

(puteti tine minte mai usor: http://tinyurl.com/totan)
adixor
 


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde PET » 21 Sep 2010, 07:44

Nu prea vad sensul acelui Tool. Chiar cand nu e tura mea deabea asteptam sa vie randul meu sa ma uit prin codex sau sa citesc. Si acel codex are un farmec in tot jocul.

Cel mai bine cred ca merge in 3. In 4 jocul se poate lungi destul de mult.

Oricum foarte foarte special jocul. Fun, relaxant si usor de invatat. Totusi conteaza mult cu cine joci. Trebuie sa fie atent la poveste dar mai ales toti jucatorii sa poata sa citeasca decent in engleza.
Am jucat cu cineva care odata dupa 3 cuvine se oprea, citea din nou, etc. Greu de urmarit o poveste asa.

Oricum e fain cate lucruri poti sa patesti. Bune cat si negative. E cam random dar in acenasli timp fun. De finecare data sunt curios ce o sa patesc :)

Deabea astept sa-l joc din nou, daca am cu cine.
Avatar utilizator
PET
Baby Meeple
Baby Meeple
 
Mesaje: 5
Membru din: 21 Sep 2010, 07:40
Localitate: Timisoara
Total VP-uri primite: 0


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde adixor » 21 Sep 2010, 10:20

e aproape complet random! si aproape deloc controlabil! (desi dupa mai multe jocuri parca incepe sa aiba legatura decizia luata cu skillurile personajului). dar e intr-adevar fermecator prin asta, daca, cum zici tu, ai cu cine sa-l joci.
adixor
 


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde ciocanul » 21 Sep 2010, 12:16

Sunt si eu curios de el, nu am jucat inca nici un joc/poveste.
Dar cum zici PET: trebuie anturaj care sa guste un asemenea joc.
ciocanul
Chief Meeple
Chief Meeple
 
Mesaje: 174
Membru din: 11 Sep 2010, 11:03
Localitate: Timisoara
Total VP-uri primite: 4


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde haretel » 21 Sep 2010, 12:19

nu e pt oricine/oricand
Avatar utilizator
haretel
Top Contributor
Top Contributor
 
Mesaje: 866
Membru din: 01 Ian 2010, 16:52
Localitate: Hoofddorp
Total VP-uri primite: 32


Re: Tales of the Arabian Nights - un joc special

Mesajde alia » 09 Apr 2011, 20:08

PET scrie:Nu prea vad sensul acelui Tool. Chiar cand nu e tura mea deabea asteptam sa vie randul meu sa ma uit prin codex sau sa citesc. Si acel codex are un farmec in tot jocul.


Absolut de acord.
Avatar utilizator
alia
Special Meeple
Special Meeple
 
Mesaje: 587
Membru din: 29 Iun 2010, 14:41
Total VP-uri primite: 78



Înapoi la Review-uri si impresii

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator