Impresii

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
haretel

Re: Impresii

Post: # 8498Post haretel
09 Nov 2010, 10:06

avantaju' de a pleca in Europa: poti sa0ti iei mai usor jocurile cu tine :P

fixpix

Re: Impresii

Post: # 8516Post fixpix
09 Nov 2010, 17:31

Asa e, am venit aici cu trei jocuri si nu am apucat sa-mi iau foarte multe intre timp. Dar nici nu am nevoie, se gasesc peste tot. Inainte imi luam Ticket to Ride, Catan, Saboteur, etc, jocuri simple pe care sa le pot juca impreuna cu altii, foarte multi "neprofesionisti". Cel putin jumate din colectie erau jocuri pe care in mod normal nu le-as fi ales. Aici nu mai e nevoie sa fac asta, exista cluburi in care jocurile sint la discretia publicului si foarte multi pasionati care isi aduc cu ei jocurile preferate. Sint atit de multe oportunitati aici, daca as avea timp as putea sa-mi petrec toata viata intr-o joaca.

Eu prefer sa joc cit mai multe jocuri noi. Poate ma plictisesc prea repede, poate imi trebuie tot timpul ceva nou, poate sint prea curios. Nu am descoperit inca un joc care sa ma obsedeze si la care sa adun 100+ partide. Nu am descoperit nici macar ce anume ar trebui sa contina jocul respectiv, ce tematica, mecanica, ce tip de componente. La fiecare joc nou ma ambalez de parca ASTA ESTE! dar din pacate/fericire nu se intimpla sa fie.

Ioana

Re: Impresii

Post: # 8600Post Ioana
11 Nov 2010, 16:08

Pentru a nu deraia topicul, discutia despre jocuri noi versus jocuri cunoscute a fost mutata aici:

http://forumboardgames.ro/viewtopic.php?f=61&t=711

fixpix

Re: Impresii

Post: # 8681Post fixpix
14 Nov 2010, 15:17

Galaxy Trucker: Nu degeaba e Vlaada designerul meu preferat. Jocul asta e mortal! In toate sensurile posibile. De mult timp incerc sa joc Galaxy Trucker si singurele doua lucruri care m-au tinut pina acum de la a-l cumpara au fost grafica nitel "cartoonista" si pretul extrem de piperat. L-am jucat insa ieri pentru prima data si a sarit rapid pe locul doi in topul cadourilor de Craciun. Cred ca toata lumea l-a jucat deja, dar pentru cei care nu, jocul merge in felul urmator: Fiecare jucator primeste o plansa, reprezentind scheletul unei nave, pe care o sa-l umple cu componente, gen motoare, scuturi si multe, multe lasere,frate. Acest lucru se face la ingramadeala, pe ceas, impreuna cu ceilalti jucatori. Cine se misca mai repede si are coordonare mai buna isi face nava cea mai performanta. In final asta e mai putin relevant oricum, pentru ca urmeaza faza a doua, testul "live", in care navele jucatorilor sint aruncate in spatiu impotriva a tot felul de nazdravanii: pirati, meteoriti, traficanti si din cind in cind planete. Scopul teoretic ar fi ca in timpul calatoriei jucatorul sa acumuleze bunuri, pe care sa le vinda pentru profit, iar cel care termina cu averea cea mai mare cistiga. In practica insa, fiecare runda e un carusel nebun si scopul e sa ajungi cu bine la capat, chestie care e deja o performanta in sine.

Jocul e haos pur. Ceea ce e perfect din punctul meu de vedere dar imi dau seama ca nu e pentru toata lumea. Pe de-o parte e un joc de strategie in incercarea de a face o nava cit mai robusta si cit mai adaptabila in acelasi timp. Pe de alta parte, cind ai 2-3 minute la dispozitie si alti 3 jucatori care se bat nervosi pe componente in jurul tau, toata strategia se duce cu viteza luminii pe hublou. Iar nava pe care o construiesti are sanse la fel de mari sa ajunga la destinatie intacta sau sa explodeze la mijlocul traseului. Asta face jocul extrem de dezechilibrat si inpredictibil, un adevarat cosmar pentru cineva care incearca sa mulga la maxim VP din muncitori. Pentru ceilalti insa, jocul e distractie garantata. Jocul merge extrem de rapid si nu dureaza mai mult de o ora, iar partidele sint extrem de intense. Se discuta mult, se ride mult, se plinge inca si mai mult, se fac glume si referinte proaste la Star Trek si alte embleme SF.

Impresia: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy:

from http://www.boardgamegeek.com/image/263280


Fresco: Peste zece ani jocurile cu muncitori o sa fie privite cu acelasi dezgust cu care este privita acum mecanica revolutionara din Monopoly, invirte zarul si misca-te cit scrie pe el. Sper. Intre timp sint la mare voga, impreuna cu jocurile de tip Dominion, care vor ramine in dictionarul medical pentru durerile de spate cauzate de atita amestecat de carti. Spre deosebire de alte jocuri cu muncitori, care nu mai stiu ce giumbuslucuri sa faca sa capteze interesul jucatorilor, Fresco are avantajul ca e simplu. E simplu de inteles, simplu de jucat si merge uns. Scopul jocului este de a acumula puncte pictind, de la portrete pina la pereti. In acest sens, ucenicii sint trimisi sa cumpere vopsele, sa le amestece pentru a obtine combinatii cit mai variate de culori, care vor fi schimbate in capela in puncte, restaurind diverse portiuni ale frescei.

Elementele sint inchegate si destul de bine realizate din punct de vedere tematic. De exemplu, ordinea de joc e stabilita in functie de ora la care decide fiecare sa deschida atelierul. Si toate lumea stie proverbul: Cine se trezeste de dis-de-dimineata, se trezeste nervos. Primul jucator poate face mai multe decit ceilalti dar de obicei isi pierde din ucenici pe parcurs, iar ultimul jucator e mai fericit si poate convinge mai multi ucenici sa-l ajute, contrabalansind lipsa de optiuni cu mai multe actiuni.

Daca ar fi sa mentionez un dezavantaj, as spune ca jucatorii afectati de paralizie in fata a multiple optiuni vor saliva abundent in timpul jocului si e un pic iritant sa astepti dupa ei. Cind toata harta e plina de culori si trebuie sa te decizi daca sa te trezesti cu noapte in cap si sa dai o gramada de bani pentru privilegiul de a fi primul sau a astepta la coada firmiturile lasate de ceilalti, daca sa contrabalansezi acesta decizie trimitindu-ti ucenicii la teatru pentru a le mai ridica moralul, dar in acelasi timp sa mai faci si bani si sa mai pictezi si la fresca din cind in cind, toate astea tinind ochii pe concurenta sa vezi ce culori au acumulat si cam ce portiuni ar putea sa faca la rindul lor...sa zicem ca incepi sa intelegi originea picturilor abstracte.

Pare mai complicat decit este. Sincer, e un joc foarte simplu, cu foarte multe combinatii. De asemenea, noi am jucat cu doua expansiuni, care adauga citeva optiuni strategice in plus, ceea ce ridica un pic gradul de complexitate. Este jucabil la orice nivel, ceea ce il face un excelent joc de introducere pentru neofiti, dar si un joc bun pentru veterani. Nu mi se pare ca ar fi foarte bun in doi jucatori datorita faptului ca necesita un al treilea jucator "neutru". Noi l-am jucat in trei si a fost excelent. Imi inchipui ca in patru e si mai bun pentru ca e mai mare concurenta. Inca nu m-am hotarit daca sa-l adaug la colectie sau nu dar in mod cert o sa-l mai joc data viitoare cind mi se va ivi ocazia.

Impresia: :sy: :sy: :sy: :sy: :sh:

from http://www.boardgamegeek.com/image/687991

adixor

Re: Impresii

Post: # 8685Post adixor
14 Nov 2010, 23:16

one VP comin' your way sir.. multumesc pentru review-ul Fresco si e ceva daca totusi dai unui worker placement 4.5 stele din 5.. Cat despre galaxy trucker s-a jucat langa mine dar din pacate eram la alt joc, si intr-adevar m-a atras foarte tare de atunci. oricum, are ceva in comun cu space alert, si nu doar tema ci si haosul creat si ideea de contratimp. Gotta. Try. This.

Thanks!

fixpix

Re: Impresii

Post: # 8687Post fixpix
15 Nov 2010, 00:01

A primit o steluta intreaga pentru ca e foarte simplu si lipsit de ornamente. Cumperi culori, le mixezi, le schimbi in puncte. Fara complicatii si fara sa tii cont de 10 alte actiuni abstracte pleznite pe tematica in acelasi timp. Mai tii un ochi pe rezerva de bani si pe fericirea ucenicilor, iar daca te simti foarte strateg, pe culorile luate de ceilalti jucatori, ca sa poti sa le anticipezi mutarile.
O alta steluta pentru timp de joc redus.
Una si jumate pentru aspect.
Una pentru ca marea majoritate a deciziilor se iau in paralel cu ceilalti, deci sint foarte putini timpi morti.
Si uite asa, 4.5 stelute. Daca ar fi fost interactiune intre jucatori, ar fi meritat lejer 5 stelute pline.

Ioana

Re: Impresii

Post: # 8695Post Ioana
15 Nov 2010, 09:57

Am jucat si eu Fresco sambata (nu cu fixpix :)) si mi-a placut mult pentru simplitatea si cuartenia sa, cat si pentru faptul ca nu dureaza mult. In 4 jucatori a durat o ora jumate si nu m-am plictisit deloc. Pe langa toate acestea, arata foarte bine, componentele sunt de calitate iar tematica este deosebita. Nice game. Are toate sansele sa fie un hit.

fixpix

Re: Impresii

Post: # 8978Post fixpix
28 Nov 2010, 09:24

Am revenit cu impresii dupa primul joc de Civilization. A fost...

...dar hai sa incep cu inceputul.

Am pornit la joaca in atmosfera ultimelor titluri lansate la Essen. Unul dintre participanti si-a adus cu el noutatile si a fost extrem de dificil sa ne hotarim cu care sa incepem mai repede. Pina la urma perechile s-au facut si pot sa spun ca a fost o sesiune extrem de palpitanta.

51st State e un joc depre societatea americana post apocaliptica. Un razboi nuclear a devastat complet Statele, maturind practic civilizatia. Grupuri mici de supravietuitori incearca sa se reuneasca, sa refaca lumea si cu ocazia asta sa cistige cam 30 de VP. Din punct de vedere tematic jocul este extrem de bine realizat. Fiecare jucator porneste cu o factiune, cu abilitati diferite, si un numar de carti, AKA cladiri aflate la orizont. Urmeaza ca ei sa decida cum anume vor sa interactioneze cu ele. Pot sa le distruga si sa le jefuiasca, pot sa incheie contracte cu ele sau pot sa le incorporeze in statul lor. Fiecare cladire si efectul ei sint EXTREM de bine legate din punct de vedere tematic. Sectia de politie iti da arme. Putul petrolier iti furnizeaza benzina. Scoala iti ofera muncitori, chiar daca e vorba de copii minori. Fiecare carte poate fi explicata la nivel intuitiv si reuseste foarte bine sa recreeze atmosfera postapocaliptica, darimaturi si supravietuitori in zdrente. Si aici se termina prima lauda pe care o am la adresa jocului si incep cu injuraturile.

Aproape totul referitor la productia jocului striga: IEFTIN! In afara de grafica, pe care o apreciez din suflet, este foarte tematica si ireprosabila, calitatea jocului lasa de dorit masiv. In primul rind lipsesc o gramada de componente din cutie, piese critice de care ai nevoie pentru a juca. Iar cele care exista, se pierd usor sub unghii de mici ce sint. Cartile au durabilitate indoielnica, scorul este printat pe fundul cutiei. Deloc atragator.

Cit despre jocul in sine, prima data cind am luat cartile in mina am fost coplesit de deznadejde. Practic 2-3 runde am jucat in intuneric, fara sa stiu ce vreau sa fac. Chestia asta nu e neaparat rea, imi inchipui ca in timp, dupa 2-3 jocuri lucrurile se aseaza si e mult mai rapid de tras concluzii. Eu la fiecare runda imi aranjam frumos toate combinatiile din timp pentru ca altfel le uitam. E problematic pentru cei predispusi catre cugetare adinca, sint foarte multe combinatii si e dificil sa "vezi" care e cea mai eficienta, iar asta este de fapt cheia jocului.

Icoanele de pe carti fac de asemenea treaba cu atit mai dificia. Daca ati avut probleme cu Race for the Galaxy atunci puteti uita de 51st State. Macar in Race pe o carte erau 2-3 simboluri, in 51 sint vreo 5-6 minim. Unele din ele chiar unicat si deloc intuitive. Sa zicem ca e tot chestie de obisnuita, dupa 2-3 jocuri simbolurile nu mai par asa de multe si asa de criptice.

O alta mica problema a jocului a fost faptul ca l-am cam jucat de unul singur. Cantitatea de informatie pe care a trebui sa o procesez pentru a putea sa-mi fac actiunile eficient mi-a fost de ajuns. Daca ar fi fost sa iau in considerare ce se intimpla in ograda vecina probabil mi-ar fi explodat urechile. Sigur, exista interactiune si am profitat si eu de cladirile vecine, doar ca per ansamblu strategia adversarilor era o nebuloasa. La Race te uiti la planetele vecinului si ghicesti pe undeva incotro se duce. In 51st State, totul e colorat in nu-ma-intereseaza. Din nou, cu mai multa experienta se poate sa ajungi acolo incit sa te influenteze ce fac ceilalti, la primul joc garantez ca nu veti vedea mai departe de virful propriilor carti.

Dupa ce treci de primul soc si de primele runde, in care efectiv avansezi lovindu-te din perete in perete ca intr-un joc de pinball, masina incepe sa aiba sens. Iti gasesti o cale si daca o urmezi consecvent, ai sanse bune de cistig. Eu de exemplu am inceput sa miros petrolul si sa-l vind in stinga si-n dreapta. Am luat o gagica smechera sa ma ajute de fiecare data cind construiam o cladire petroliera, am facut niste tranzactii, am uns niste roti, una peste alta am cistigat jocul. Deci se poate! In concluzie, merita luat doar daca aveti rabdare sa treceti peste primele jocuri, care ori va dezamagesc complet, ori va captiveaza iremediabil. E un joc mai bun decit Race, din punctul meu de vedere, dar mult mai complicat si mult mai lung, cu mai multe exceptii decit reguli. Am uitat sa mentionez de asemenea ca in 3 jucatori a durat vreo 2 ore. Se poate ca una din ele sa mi se datoreze in mod direct, dar in final a meritat.

:sy: :sy: :sy: :sy: :sw:

from http://www.boardgamegeek.com/image/771624


Urmatoarele 3 ore le-a petrecut cu Sid Meyer's Civilization. A fost extrem de interesant. Nu stiu daca toate jocurile se desfasoara la fel dar in cazul nostru, in ultima runda, oricare dintre noi putea sa citige. Eu am urmarit victoria economica, iar ceilalti doi victorie tehnologica si culturala. A fost un joc extrem de tensionat si asta fara macar un foc de arma. S-o luam de la inceput.

In primul rind jocul arata extrem de bine. Daca ati vazut poze si credeti ca arata bine, e nimic, in realitate e dement de bine realizat. Ok, poate un pic prea incarcat de detalii, dar la un asa joc epic nici nu ma asteptam la mai putin. Singurul comentariu negativ il am la capitolul monede si piese de cultura. Sint extrem de mici si foarte usor de pierdut. Nu deranjeaza foarte tare pentru ca oricum nu prea sint miscate din loc.

Ca mecanica e un joc extrem de simplu. E impartit pe faze foarte bine definite si foarte usor de urmarit. Toata lumea construieste, muta armate, face tehnologii. Citeva faze se petrec simultan si in afara de cazul in care se petrece ceva suspect la granita poti foarte bine sa te gindesti la propriile actiuni in timp ce alt jucator isi face runda. Are intr-adevar lacune si asteptam un FAQ destul de generos, dar nu e nici o surpriza aici, vorbim de un joc FFG. Singura chestie complexa in joc este pachetul de tehnologii. Nu imi aduc aminte cite sint, probabil 35-40, iar intr-un joc nu o sa fie jucate mai mult de 15-16. Asta face jocul extrem de divers pentru ca fiecare combinatie e complet diferita si suporta stiluri diferite de joc. Eu de exemplu am mers masiv pe avantaje economice si s-a vazut in faptul ca nu am avut deloc armate, nu m-am putut dezvolta ca teritoriu si aproape deloc din punct de vedere cultural. Daca m-as fi dus pe o strategie militara, as fi folosit cu totul si cu totul alte tehnologii si alte consecinte. Jocul ar fi decurs cu totul altfel pentru ceilati, de asemea. Practic tot jocul consta in combinatia de tehnologii si de cladiri pe care o dezvolti.

Am vazut extrem de putin conflict. Intre noi nu ne-am batut deloc, doar cu barbarii. In sensul asta parca mi-ar fi placut mai mult o harta mai mica, in care sa nu aiba toti loc comod. Ok, am fost la limita, dar ideea este ca am incaput bine fiecare si nu a fost nevoie sa ne luam de barba pentru pamint. Data viitoare o sa incerc neaparat calea razboiului, sint foarte curios cum merge o strategie agresiva.

Seamana mult cu jocul de pe PC. Poti sa-l joci prietenos, avind grija sa ai armata defensiva si constuindu-ti pasnic propria civilizatie. Poti sa ti-o dotezi cu cladiri si din cind in cind cu minuni minunate. Poti sa-ti ascuti sabia si sa cosesti prin inamici. Jocul asta este exact ceea ce vrei sa fie, iar asta din punctul meu de vedere e minunat, abia astept sa-l mai joc inca o data.

:sy: :sy: :sy: :sy: :sy:
from http://www.boardgamegeek.com/image/838754

User avatar
VickdaReaper
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 3320
Joined: 16 Feb 2010, 18:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Impresii

Post: # 8979Post VickdaReaper
28 Nov 2010, 11:44

Multumim pentru opinii. M-ai linistit in ceea ce priveste ambele jocuri, desi mi-ai cam amintit cam care sunt lucrurile pe care le-am urat (desi e un cuvant mult prea puternic) intotdeauna la jocurile din familia Civilization...

:tu: :tu: :tu:
Pentru board games sunt fidel cum era Castro pentru Cuba...

Colectie

adixor

Re: Impresii

Post: # 8981Post adixor
28 Nov 2010, 11:54

multumesc si eu pentru pareri, cea de Civ am asteptat-o in mod special si se pare ca nu te-a dezamagit. Daca mai pui mana pe el, let us know :)

Ioana

Re: Impresii

Post: # 8996Post Ioana
29 Nov 2010, 12:30

Ca de obicei, citesc cu mare placere impresiile tale, fixpix! Super la obiect, clare si concise. :tu: :tu: :tu:

fixpix

Re: Impresii

Post: # 9002Post fixpix
29 Nov 2010, 18:06

A mai jucat o partida de Civ. De data asta am mers pe strategie culturala, era mult mai avantajos, si din nou am fost la un pas de a cistiga, cot la cot cu invingatorul. A fost nostim, e un joc foarte bun.

Am doar o singura atentionare: nu va recomand jocul decit daca il jucati cu oameni "seriosi". In sine nu e extrem de complicat, e chiar foarte intuitiv ca reguli. Problema e ca in momentul in care ai pe harta 3 orase, fiecare cu cladiri diferite, 15 tehnologii, armate, alti 3 jucatori de care trebuie sa tii cont, poate deveni destul de problematic sa le coordonezi pe toate in acelasi timp. Daca nu esti atent la joc, atunci mai mult ca sigur vei face o gramada de greseli si vor aparea conflicte. Spun asta pentru ca unul dintre jucatori era ceva mai social decit ar fi fost cazul in jocul asta si tot forfotea pe acolo in loc sa fie atent la ce se intimpla. Constant isi aducea aminte o runda mai tirziu ca nu a facut aia sau nu a facut aialalta, ca nu si-a folosit nu stiu ce abilitate automata, etc. Inteleg, e un joc complex, cu zeci de increngaturi, nu ma supar daca nu place tuturor. Dar daca pe linga asta mai adaugi si neatentie atunci chiar nu inteleg de ce il mai joci.

In concluzie, Civ nu e un joc de biscuiti si povesti. Daca il vreti pentru contact social, nu-l recomand, sint jocuri mult mai bune pentru asta.

adixor

Re: Impresii

Post: # 9041Post adixor
01 Dec 2010, 21:57

a aparut si FAQ-ul pentru Civilization!!

http://www.fantasyflightgames.com/ffg_c ... iv-faq.pdf

contine se pare si o varianta noua de a inchide jocurile ce sunt foarte umar-la-umar :)

fixpix

Re: Impresii

Post: # 9473Post fixpix
30 Dec 2010, 04:06

Revin cu impresii noi despre jocuri vechi:

Forbidden Island. Ati jucat Pandemic? Daca da, atunci continuati tot asa. Daca nu, jucati Pandemic. Forbidden Island e un fel de Pandemic in faza terminala a unei boli incurabile. Sleit, plictisit si fara haz. E un joc foarte simplu pe acelasi principiu, jocul lupta contra jucatorilor. E vorba de o insula care se scufunda, iar jucatorii trebuie sa descopere patru comori, sa se intilneasca la helipad si sa plece urgent din joc. Spre deosebire de Pandemic, unde lucrurile se accelereaza pe masura ce trece timpul, apar molime in aceleasi locuri si se revarsa in toate directile, in Forbidden Island nu prea exista tensiune. Insula se scufunda incet, chestie care teoretic ar trebui sa sune a situatie de maxim pericol. In fapt, nu prea e. Din contra, e chiar bine ca se scufunda. Cu cit se scufunda mai mult, cu atit e mai fantastic, inseamna ca acele bucati din insula nu vor mai avea impact in viitor, efectul invers al "outbreak" din Pandemic. E de ajuns ca jucatorii sa tina 2-3 puncte strategice, restul poate sa se scufunde linistit. Macar daca ar fi dificil de facut asta, dar nu e. Nu cind unul din jucatori poate zbura oriunde dupa bunul plac, altul poate "repara" insula foarte rapid, altul paseaza carti in stinga si-n dreapta fara probleme, altul inoata, asa ca il doare la pedala ca dispar piese. Groaznic. A fost incredibil. Incredibil de groaznic. O jumate de steluta pentru ca arata bine. Altfel, e un joc de copii.
:sh: :sw: :sw: :sw: :sw:
from http://www.boardgamegeek.com/image/646456


Domaine. Un joc care arata ca Dominion, se scrie ca Dominion, se misca...intr-un mod complet diferit, deci nu e Dominion. In primul rind Domanine are harta, un lucru cu atit mai bun cu cit harta e chiar atragatoare. Pe ea sint diferite tipuri de teren, iar scopul jocului este ocuparea lor intr-un mod cit mai strategic.
- Pasunile nu dau nimic dar sint singurele locuri in care poti sa construiesti castele si sa-ti trimiti cavaleri.
- Padurile dau 1 VP si permit plasarea cavalerilor, desi un pic mai scump decit pasunile.
- Minele nu prea dau puncte, decit daca obtii monopol (3 de acelasi fel), dar dau bani, 1 ban pentru fiecare tip de mina controlat din cele patru: aur, argint, bronz si diamante. Vrei bani, e clar, dar nu inseamna neaparat ca cel mai bogat o sa si cistige jocul. Eu de exemplu am ajuns pe locul 3, desi am acumulat o avere mai mare decit a celorlalti la un loc.
- Orasele dau o gramada de puncte: 3.
- Un castel, valoreaza 5 puncte.

Jocul se joaca pe carti. In runda ta poti juca o carte, platindu-i pretul, sau poti vinde o carte primind bani cu care sa joci alte carti. Cu actiunile de pe carti poti sa-ti ingradesti domeniile, a la gardurile din Agricola, poti sa-ti extinzi domeniile, poti aduce cavaleri, care te protejeaza impotriva celor care vor sa se extinda in domeniile tale, poti fura cavaleri, poti crea frontiere pasnice, care nu au voie sa se extinda. La un moment dat cineva face o gramada de puncte sau se termina cartile, si atunci se incheie si jocul.

:sy: E un joc foarte frumos, foarte simplu si foarte tematic. Chiar te simti ca un baron sifonat intre vecini incomozi pe care ai vrea sa-i deposedezi de averi. Daca asta nu e Evul Mediu, nu stiu ce e.
:sy: Harta e modulara si prezinta o configuratie diferita la fiecare joc. Faptul ca exista un castel care valoreaza foarte multe puncte a fost o decizie extrem de desteapta, pentru ca se creeaza un pol de interes in peisajul oarecum uniform.
:sy: E un joc foarte tensionat, plin de conflicte directe/indirecte, mai mult sau mai putin subtile. Exista mai multe metode de a interactiona cu ceilalti jucatori, pe linga furatul de teren/cavaleri.
:sy: Jocul are tempo. Incepi de la zero si incet-incet dezvolti domeniile. Va trebui sa fii foarte atent in ce directie de indrepti si cine vrei sa-ti fie vecin. De asemenea, fiecare jucator incepe cu 4 castele (3 cind se joaca in 4) dar nu vei avea timp/resurse sa le dezvolti pe toate. Decizii-decizii, e genul de joc la care stai si gindesti ulterior ca ar fi trebuit sa faci asta si aialata si atunci tu nu ai fi putut sa faci aia si eu nu as fi pierdut mina si aveam inca un ban, cu care sa....Hai sa mai jucam unul!
:sy: Nu e Dominion.
from http://www.boardgamegeek.com/image/21368

Ioana

Re: Impresii

Post: # 9480Post Ioana
30 Dec 2010, 22:06

:tu: Multumim de impresii!
Nu m-asteptam ca Forbidden Island sa fie atat de dezamagitor, parea un joc interesant.

fixpix

Re: Impresii

Post: # 9689Post fixpix
07 Jan 2011, 09:18

Inca o sesiune de vis, am jucat trei jocuri noi si am mirosit un al patrulea. Detalii dupa cum urmeaza:

Patrician: O sa incep cu o behaitura. Meeeeh. E un joc mediocru. Un fel de Ticket to Ride cu mai putine optiuni. Se bazeaza cam pe acelasi principiu, seturi de culori folosite pentru a pune piese pe harta, de unde rezulta puncte. In TtR macar iti alegi culorile, in Patrician fiecare zona de pe harta are o carte cu fata in sus. Cind joci in acea zona esti obligat sa iei cartea respectiva, nu poti sa-ti alegi. Pe undeva pare interesant, adauga un alt nivel de strategie. La un moment dat esti dispus sa joci in pozitii neinteresante doar ca sa primesti o carte care sa te ajute sa obtii mai multe puncte altundeva. Nu l-as mai juca inca o data si nu l-as recomanda mai departe. TtR e mult mai bun, mai interesant si aproximativ la aceeasi categorie.
:sh: :sw: :sw: :sw: :sw:
from http://www.boardgamegeek.com/image/312835


Continuam cu Glen More, un joc despre care am tot auzit dar m-a tinut tema deoparte. Tinuturi pastorale, whiskey, vaci, scotieni si o multime de loch-uri? Muncitori, resurse si puncte? Sa fim seriosi. Ei bine, e al naibii de bun. E foarte simplu, foarte curat, cu multiple cai de victorie. Nu este groaznic de tematic dar te pune in atmosfera si are progresie frumoasa, simti cum iti creste averea pe masura ce se desfasoara jocul.

Principiul de baza e foarte simplu. Pe un circuit inchis se aseaza pionii jucatorilor si in fata lor, in sir, o gramada de piese (actiuni, resurse, efecte epeciale, etc). Se porneste cu jucatorul care e cel mai in urma, ceva gen Thebes/Red November, si omul isi muta in fata pionul cit are el chef. Exact, nu e nici o restrictie. Sare direct pe piesa dorita. Evident, cu cit sare mai in fata, cu atit va trebui sa astepte mai mult dupa ceilalti, pentru ca jocul nu merge in sens ceasornic. Intotdeauna va fi runda celui care e la coada plutonului. Cineva care merge mai domol o sa aiba mai multe optiuni, dar culege si el ce ramine dupa ceilalti. Cineva care sare in fata ia piesa cea mai buna dar are mai putine mutari. E simplu si functioneaza perfect.

Pe linga asta, piesele luate trebuie sa se potriveasca la peisaj, a la Carcassonne. Diferenta e ca fiecare are un singur drum si un singur riu, asa ca pozitionarea pieselor e deosebit de importanta. Si ca sa nu fie plictisitor, piesele se pot pune doar adiacent scoti-meeple-silor, care se obtin in timpul jocului din diferite piese.

Mai sint si alte reguli, evident, dar cam asta e esenta jocului. Sari in fata, iei o piesa, o pui pe harta, o activezi, impreuna cu toate piesele adiacente. Unele dau resurse, altele te lasa sa consumi resurse, altele te lasa sa-ti repozitionezi scotienii plus o gramada de alte bazaconii. Se merge tot asa pina se termina toate piesele si se iau puncte. Exista vreo 4-5 metode de strins puncte si, evident, nu suficiente actiuni incit sa fie disponibile toate. Ceea ce e excelent, inseamna ca jocurile vor curge diferit. Intr-unul se va stringe mult whiskey, in altul se vor comercializa produse, ba chiar exista posibilitatea de a infiinta mici armate. Pentru puncte, evident, nu exista conflict direct intre jucatori. Dar asta nu conteaza, faptul ca se concureaza pentru piese e suficient. E intotdeauna o dilema daca sa iei piesa pe care o vrei acum sau cea pe care o s-o vrei runda urmatoare, doar ca sa nu ti-o ia altcineva inainte.

E un joc recomandat cu caldura. Nu seamana cu alte jocuri pe care le-am jucat pina acum, un motiv in plus pentru adaugat la colectie. O sa cada la tanc in momentele in care as vrea ceva mai cu viata decit Carcassonne, dar nici chiar de Caylus nu mi s-a facut pofta. Si daca inca nu sinteti convinsi, uite aici o ploaie de stele.
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy:
from http://www.boardgamegeek.com/image/728098


Urmatorul pe lista nu e altul decit celebrul 7 Wonders! Jocul asta trebuie luat. Daca nu pentru tematica/arta/simplitate/cursivitate/diversitate si mai stiu eu ce, atunci pentru faptul ca pot sa-l joace sapte persoane in aproximativ 20-30 de minute. Singura nemultumire pe care o am fata de joc este, culmea, ca dureaza prea putin. Este atit de optimizat incit pur si simplu nu realizezi cum zboara pe linga tine.

Pentru cei care nu stiu cum se desfasoara treaba: dureaza 3 runde, I, II si III. La inceputul fiecarei runde, se distribuie cite sapte carti jucucatorilor. Simultan jucatorii aleg o carte si paseaza restul in stinga sau in dreapta, depinde de runda. Cartea aleasa se arata si se joaca in acelasi timp, dupa care se iau cartile primite de la vecin si se reia procedura, de inca cinci ori. In final, ultima carte se va decarta, astfel incit intr-o runda fiecare joaca sase carti.

Exista mai multe tipuri de carti, militare, tehnologii, resurse, de comert, ghilde, tot felul. Unele costa sa fie jucate, altele sint gratis. Unele au o valoare fixa, altele depind de combinatii. Exista multe feluri in care se pot primi puncte si prea multe combinatii ca sa pretinda cineva ca vreo strategie ar fi mai buna decit alta. Pe linga asta, in joc exista sapte minuni (ce coincidenta!), fiecare cu avantajele ei. Si ca sa nu va ia cu plictis, fiecare minune are fata A si fata B, destul de diferite una de cealalta.

Grafica e mortala, cartile parca subtirele dar de dimensiune confortabila. Iconografia este extrem de explicita si nu prea vad cum ar putea aparea situatii conflictuale. Un joc de zile mari. Super-mega recomandat. Ideal pentru incalzire, ideal pentru final. Nu foarte recomandat pentru cei cu apetit mare, dar la urma urmei nu vad de ce nu s-ar putea juca de 4-5 ori in continuu. Este atit de bun!
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy:
from http://www.boardgamegeek.com/image/838081


La final a inceput sa se laude fiecare cu ce mai are la el asa ca am apucat sa vad Merchants & Marauders. Din pacate doar atit am apucat, sa-l vad. Ce sa zic, arata mortal. Nave realistice, harta colorata si generoasa, plansa pentru fiecare jucator, pretul e mai mult decit justificat. Nu sint foarte multe piese dar sint o TONA de carti. Ceea ce inseamna ca jocul trebuie sa fie foarte divers. Nu am apucat sa-l joc, mi-e un pic frica, am inteles ca dureaza cam trei ore asa ca putin probabil sa fie jucat des, dar data viitoare cind pun mina pe el promit sa-l joc si sa revin cu o descriere mai competenta.

adixor

Re: Impresii

Post: # 9691Post adixor
07 Jan 2011, 10:11

:tu: as usual :) Thanks!

haretel

Re: Impresii

Post: # 9692Post haretel
07 Jan 2011, 10:13

Multumim frumos pt review-uri; astept cu mare interes impresii despre Merchants & Marauders!

User avatar
tasurinchi
King Meeple
King Meeple
Posts: 863
Joined: 13 Jan 2010, 20:06
Location: Brașov

Re: Impresii

Post: # 9694Post tasurinchi
07 Jan 2011, 10:30

Fixpix, in cati ati jucat 7 Wonders? E intr-adevar un joc foarte bun, insa are totusi o problema, zic eu: in 6-7 jucatori interactiunea e limitata si e cam frustrant cateodata cand nu poti afecta un jucator din partea opusa a mesei.

User avatar
VickdaReaper
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 3320
Joined: 16 Feb 2010, 18:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Impresii

Post: # 9697Post VickdaReaper
07 Jan 2011, 10:53

Multumim pentru impresii !!

Si poate ai ocazia sa incerci si M&M. Nu de alta, dar sunt curios cum se "simte" jocul, pentru ca am citit pana acum doar pareri opuse (ba ca e lungit excesiv din diverse cauze pirateresti, ba ca e bine ca e lung pentru ca ai sansa sa faci 1000 de lucruri, etc.) ...

In rest, welcome to the Glen More Fanclub, laddie!! :lol: :tu:
Pentru board games sunt fidel cum era Castro pentru Cuba...

Colectie

Post Reply

Return to “Review-uri si impresii”