primele impresii - The Dark Titan - extensie la Castle Panic

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
Post Reply
User avatar
bogdanjovi
Chief Meeple
Chief Meeple
Posts: 133
Joined: 27 Dec 2013, 17:23
Location: Bucuresti
Contact:

primele impresii - The Dark Titan - extensie la Castle Panic

Post: # 62560Post bogdanjovi
18 Jun 2015, 15:34

Cum despre Castle Panic este deja un review excelent, as pune doar cateva impresii dupa primele jocuri de Dark Titan, extensia aparuta anul acesta.

In familie tanarul este cel care este pasionat de jocuri cooperative (pentru ca nu ii place sa piarda), si cum monstrii sunt a doua lui feblete, dintre cele cateva coop pe care le avem, preferatul este evident. Asa ca impresiile sunt dupa 2 jocuri in doi jucatori.

from http://www.boardgamegeek.com/image/2561413
Pregatit de joaca


Spre deosebire de prima extensie, Wizard's Castle, la care am avut ceva dificultati in a parcurge regulamentul si jocul a decurs destul de anevoios pentru ca sunt o gramada de reguli noi si fiecare nou monstru are alte particularitati, noua extensie, The Dark Titan aduce doar cateva lucruri noi, care se armonizeaza foarte usor cu jocul de baza.

Adaosul principal e Agranok, marele monstru cu 8 vieti, dar care nu intra in joc decat dupa ce 3 scutieri (Heralds) il cheama. Ideea e excelenta, pentru ca asigura o perioada de latenta in care te poti pregati, cel putin sufleteste de venirea bestiei. Care bestie are la dispozitie 5 nivele (+ level 6 sub forma de promo, neinclus in extensie, merci Alex pentru ajutor in procurare!), de ales dupa dorinta sau aleator. Noi am jucat un nivel 1 (castigat) si un nivel 2 (pierdut, desi cu larga contributie a desenelor animate de la TV, care au distrus concentrarea unicului partener). Cu cat mai mare nivelul, cu atat mai multe catastrofe te lovesc la fiecare miscare a lui Agnarok, la care dai din nou cu zarul sa vezi ce se intampla. Nu cred ca voi avea prea curand curaj sa incerc nivele mai mari de 3, dar stiu oameni pentru care o pierdere demna intr-un razboi dificil e mai valoroasa decat o victorie intr-un razboi facil. A la guerre comme a la guerre...

Din cei 17 monstri noi, o parte ii inlocuiesc pe cei clasici, ceilalti sunt noi aparitii. Cei mai rai dintre dintre ei sunt versati in razboaiele anterioare si au nevoie de o aruncare de zar peste 2 pentru a fi invinsi (4 out of 6 ain't bad). Mai apare o vrajitoare care lasa pe toata lumea fara o carte cat timp traieste, iar ultimul e dinamita la propriu - cand e omorat, distruge tot imprejur. Si tot sub forma de monstri mai apar niste "pedepse", care te obliga sa decartezi carti de atac de o anume culoare, cea mai trista fiind indepartarea (definitiva) a primei carti din pachet (cum o fi sa joci fara Barbarian?)

Cele 3 tokene support, care intra in joc la fel ca monstrii, sunt ajutoare "dragute", mai lupta cu monstrii, mai primesti un bonus (daca ajung in castel), dar nu pot sa spun ca ar face o diferenta dramatica, fiind total dependente de momentul si locul aparitiei in joc.

De ajutor sunt si cele 5 carti suplimentare pe care le aduce extensia, mai ales uleiul clocotit de aruncat peste monstrii inconstienti care se apropie de ziduri. Din cauza ca am jucat in 2, nu am avut cum sa descoperim valoarea cartii "Barrage"(toata lumea poate ataca simultan un anume inel sau culoare), fiind preferata ca si carte speciala de decartat la capitolul impuse.

Cel mai bun aliat este un cavaler cu 2 vieti, care alearga pe campul de joc si se bate dupa bunul plac cu monstri. Partea mai putin buna e ca acesta apare doar chemat de cartea "Cavalier" si ca daca primeste 2 lovituri intr-o tura e distrus, dar tot e simpatic sa il vezi fugarind ca disperatul monstri pe tabla, mai ales ca poate intra in castel cand si pe unde pofteste.

Simplu, nu?

Asa cum ziceam, extensia mai introduce un concept: eliminarea definitiva pana la finalul jocului a unor carti, care nu se mai reintorc in pachet. Aspect trist, ca orice despartire... :?

Timpul de joc nu pot spune ca a fost modificat substantial fata de jocul de baza, ceea ce mi s-a parut un avantaj.

Per total, din punctul nostru (eu si fiu-meu) de vedere este o extensie reusita, care reuseste sa infrumuseteze (termen prost ales, dar n-am altul la indemana) un joc deja captivant.

Ma mustra constiinta daca nu recunosc si ca am avut ajutoare in cele doua jocuri, doua promouri: in unul All Color Hero, in al doilea All Color Hero si pana (the Feather), care i-a venit de hac lui Agranok. A meritat-o, dar si noua ne-au venit de hac ceilalti monstri, mai ales un norocos Orc de elita, pe care am irosit 4-5 carti de atac (zarul intra doar 1 si 2).

Ah, si mai e o chestie simpatica la aceasta extensie: incape perfect intr-unul din locasurile din cutia jocului de baza = nu ocupa loc pe raft :)

Mi s-a facut pofta sa incerc din nou The Wizard Tower's. Poate nu l-am inteles eu bine prima data...

Post Reply

Return to “Review-uri si impresii”