Tenno - pentru gloria imparatului!

Reguli forum
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.

Tenno - pentru gloria imparatului!

Mesajde VZQ » 13 Oct 2017, 12:45

Imagine
CE SPUNE CUTIA?
Designer: Lucas Zach / Michael Palm
Grafica: Sabine Kondirolli
Coperta: fiore-gmbh.de
Publisher: Huch!
Durata: 30 minute
Nr. jucatori / varsta: 2-7 / 8-99

Cand in joc este castigarea increderii si influentei imparatului, nimic nu sta in calea ta!

Imagine
CE ESTE IN CUTIE?

Imagine
1. 7 seturi de carti identice (cate unul pentru fiecare jucator).

Imagine
2. manual (GE/EN/FR/OL)

Imagine
3. 2 carti de ajutor (cheet sheets)


CUM SE JOACA CHESTIA DIN CUTIE?
Fiecare jucator alege un set de carti. Fiecare asemenea set reprezinta un clan rival, compus din 11 carti: 3 soldati (pioni), 1 ninja, 1 calugar, 1 ronin, 2 samurai, 1 daymio, 1 shogun si in sfarsit, 1 geisha. 5 din acestea sunt carti cu abilitati speciale.
Imagine

La inceput, fiecare jucator plaseaza in fata sa (face down) cele 3 carti pion (ordinea este la alegere). Este permis sa te uiti oricand la cartile din fata ta, dar nu ai voie sa le schimbi ordinea. Apoi urmeaza faza de atac.

In faza de atac, jucatorul va dezvalui una din cartile din fata sa si va indica ce carte a adversarului ataca. In mod normal, cartea cu numarul mai mare castiga confruntarea...fac insa exceptie cartile cu abilitati speciale, si anume:
- Ninja: ca aparator are valoare "4", dar in atac are valoare dubla ("8");
- Calugar: adauga +2 la forta de aparare a unei alte carti care este atacata de catre adversar; cand acest lucru se intampla, cartea este dezvaluita, alaturi de cea atacata, iar dupa confruntare, se intoarce din nou cu fata in jos. Atat timp cat este in joc (in fata jucatorului), ea poate fi folosita ca suport pentru fiecare manevra de aparare.
- Ronin: indiferent daca acesta castiga sau pierde o confruntare, jucatorul are optiunea de a folosi inca o carte din fata sa pentru un nou atac. In aceasta situatie cartile jucate se pot inlocui doar dupa ce si cel de-al 2-lea atac este rezolvat.
- Shogun: poate fi folosit doar ca aparator, dar in cazul unui succes, captureaza cartea adversarului. Cu o singura exceptie, nu poate fi invins.
- Geisha: forta sa este intotdeauna +1 fata de cea a adversarului (inclusiv shogunul). Practic, nu are rival. Dar poate fi folosita doar 1 singura data per partida, dupa care este decartata. In cazul unei confruntari cu alta geisha, ambele sunt scoase din joc. Geisa este "nucleara" - o bomba de unica folosinta.

In functie de rezultatul confruntarii, se fac urmatoarele operatiuni:
- victorie in atac: cartea de valoare mai mica a adversarului este capturata si formeaza teancul de "prizonieri" (aceste carti se tin cu fata in jos; este interzis sa verifici pe parcursul jocului ce carti ai capturat); cartea care a repurtat victorie in atac se intoarce cu fata in jos si ramane in aceeasi pozitie. Dupa o victorie in atac, daca jucatorul are 3 carti in fata sa, poate inlocui una din ele cu alta din mana.
- victorie in aparare: cartea care nu a reusit atacul este scoasa din joc. Aparatorul ramane pe pozitie, cu fata in jos. Apoi are dreptul sa se uite la una din cele 3 carti din fata adversarului (dupa care o pune la loc, tot cu fata in jos).
- egalitate: ambele carti sunt scoase din joc.

Jocul se incheie in momentul in care un jucator nu mai poate completa un spatiu gol din fata sa (nu mai are carti in mana). Se totalizeaza valorile cartilor din teancurile proprii de prizonieri, iar jucatorul cu cele mai multe puncte este declarat castigator.


2-3 VORBE "LA CALD"
"Tenno" este un amestec ciudat (dar interesant) de strategie, memorie si bluffing. Proportiile variaza, in functie de numarul de jucatori. Desi la prima vedere nu pare mare chestie, partidele au tensiune, iar jocul genereaza dependenta (pe noi ne-a prins din prima).
Format de buzunar, care merge "cu de toate" (de la masuta, la barcuta, de la catel si purcel, pana la nepotel si bunel). Vizual, arata curat si adecvat temei alese.

"LA BANI MARUNTI" (10+ partide)
Nu o sa va mint: la inceput, "Tenno" poate fi perceput de unii jucatori ca fiind o idee "fiddly", pentru un joc atat de simplu, din cauza regulilor (mai ales cu un numar mai mare de jucatori). In cazul meu, toata nebunia cu inlocuit/verificat/decartat/carti dupa un atac m-au facut sa revin la manual de cateva ori. Si este genul de joc la care regulile trebuie urmate intocmai, o deviere mica schimba mult "feel"-ul. Dar cand intri in ritm (si nu dureaza totusi mult), este o placere! Ai carti cu abilitati speciale, dar mai mult de jumatate din ele sunt de valoare medie (ca numar de puncte). Cele de valoare mare, sunt riscante. Pe de alta parte, ai carti normale de valoare mare, pe care le poti pierde usor, daca nu ai memorat bine ce carti au fost scoase deja din joc, si mai ales ce carti ar putea avea in fata adversarul. In 2, mai merge, insa de la 4+, e greu sa tii socoteala tuturor miscarilor facute de ceilalti jucatori. Pe urma vine partea de bluffing: adversarul poate sa-si schimbe de-a lungul turelor cartile din fata sa - sau nu! Nu in ultimul rand, numarul de jucatori schimba dinamica: in 2, se simte ca un veritabil duel; in grup mai mare, devine "showdown". Iar ritmul este intens si rapid! E genul de "hai, inca o data!" - si tot asa...


CATE PARALE FACE?
La figurat: "Tenno" arata bine - chiar bine de tot. Toate personajele sunt frumos si detaliat realizate, dar intr-un mod serios. Explicatiile grafice ale cartilor cu abilitati sunt clare. Fiecare set are propria culoare & simbol. Cartile sunt de buna calitate; se potrivesc perfect in cutie. Manualul este functional, dar putea fi mai clar scris. Per total, productie buna.

La propriu: il gasiti in Tara Jocurilor si costa 30 si ceva de lei.


IN LOC DE "SI-AM INCALECAT PE-O SA..."
"Tenno" se potriveste zicalei: "one man's trash, another man's treasure". Unii il vor gasi "subtire" rau, altii il vor indragi pe loc. Pentru mine, este un "hidden gem".

GATA!
Avatar utilizator
VZQ
Chief Meeple
Chief Meeple
 
Mesaje: 115
Membru din: 07 Oct 2017, 22:20
Total VP-uri primite: 85


Re: Tenno - pentru gloria imparatului!

Mesajde rabesandratana » 13 Oct 2017, 21:09

Urmarisem pe youtube un review, dar faptul ca o sa stau prea des sa caut in regulament, m—a facut sa nu ma mai intereseze asa mult.
Avatar utilizator
rabesandratana
Wizard Meeple
Wizard Meeple
 
Mesaje: 235
Membru din: 29 Iun 2017, 13:05
Localitate: Bucuresti
Total VP-uri primite: 108


Re: Tenno - pentru gloria imparatului!

Mesajde VZQ » 13 Oct 2017, 22:55

Heh, poate problema este la mine (si la creierul meu obosit) :) Ideea de baza se invata repede; mentiunile insa scapa la o prima citire (cel putin in cazul meu). Nu stiu, eu am simtit ca pur si simplu era prea mult de rumegat pentru 5 abilitati si "cartea de numar mai mare castiga" (te-ai astepta sa mearga ceva de genul: regula 1 + regula 2. Ok, let's play). In 2 este foarte misto (noi numai asa il jucam), dar cu cat sunt mai multi jucatori, cu atat mai mare sansa ca se instaleze haosul, pentru ca sigur cineva va uita o regula aditionala, si tot asa. Este interesant in 7, un adevarat exercitiu de memorie, dar eu unul recomand varianta de duel - nu se pierde prea mult din aspectul strategic, dar este mult mai usor sa anticipezi miscarile adversarului.
Avatar utilizator
VZQ
Chief Meeple
Chief Meeple
 
Mesaje: 115
Membru din: 07 Oct 2017, 22:20
Total VP-uri primite: 85



Înapoi la Review-uri si impresii

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori