Quarriors! - DM, I am your father!

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
Post Reply
User avatar
VZQ
King Meeple
King Meeple
Posts: 467
Joined: 07 Oct 2017, 22:20

Quarriors! - DM, I am your father!

Post: # 83258Post VZQ
29 Oct 2017, 23:32

Image

CE SPUNE CUTIA?
Designer: Eric Lang & Mike Elliott
Grafica: J. Lonnee
Publisher: Wizkids
Durata: 30 minute
Nr. jucatori / varsta: 2-4 / 14+

Tata' lu' "Dice Masters"!


CE ESTE IN CUTIE?
Image

1. zaruri - multe zaruri! Mai exact: 130 bucati, ce includ zaruri resursa, asistent, portal, creaturi si vraji.
Image
Image
Image

2. carti resursa:
- "quidity"
Image
- "asistent"
Image
- "portal"
Image

3. carti creaturi (fiecare cu cate 3 versiuni diferite).
Image

4. carti vraji (idem).
Image

5. markere (lemn).
Image

6. tabela scor ("glory tracker").
Image

7. 4 saculeti material textil (problematici pentru cei fara mana fina).
Image

8. manual.


CUM SE JOACA CHESTIA DIN CUTIE?

Se distribuie cate 1 saculet, 12 zaruri (4 asistenti, 8 resursa) si 1 marker fiecarui jucator.
Se pregateste zona de joc: 1 carte "quidity" + 1 carte asistent + 1 carte portal + 7 carti creaturi + 3 carti magie. Cartile creaturi / magie trebuie sa fie diferite. Apoi se pozitioneaza pe fiecare carte zarurile corespondente. Acestea sunt unice si prezentate in detaliu pe fiecare carte, posibilitatea de a le confunda este (aproape) nula.
Image
Pe tura sa, fiecare jucator va extrage din propriul saculet 6 zaruri, si in functie de noroc, procedeaza in consecinta: cumpara contra "quidity" creaturi si vraji, sau trimite in lupta creaturile aflate sub comanda sa. "Quidity" are asadar un dublu rol: este atat moneda, cat si resursa pentru activarea creaturilor si vrajilor. Zarurile in sine sunt multifunctionale, putand genera atat resursa ("quidity"), cat si "carne de tun" (creaturi / vraji).

Orice zar creatura / vraja are un cost de activare, putere de atac (variabila, in functie de fata zarului) si puncte de aparare ("defence"). Jucatorul ataca sau se apara cu puterea combinata a tuturor zarurilor activate. Daca proprii monstruleti supravietuiesc unei ture, puncteaza. Daca jucatorul puncteaza, poate scoate din joc un numar de zaruri de umplutura ("junk") egal cu cele care au punctat tura respectiva.

Primul jucator care ajunge la un anumit numar de puncte (4P = 12 / 3P = 15 / 2P = 20), castiga jocul. Daca oricare 4 carti creaturi raman fara zaruri, toata lumea pleaca acasa bosumflata - din cauza lacomiei unora, toata lumea a pierdut!


2-3 VORBE "LA CALD"
Imi plac la nebunie jocurile cu zaruri. Idem deck builder-ele. "Quarriors!" este deci struto-camila perfecta pentru mine, pentru ca este fix un deck builder, dar cu zaruri, in loc de carti. Genereaza dependenta, este spectaculos, se invata in cateva minute, dar exista destula tactica & strategie (evident, cu hazardul specific unui joc de zaruri). Are un "flavor" unic, iar universul "Quarriors!" este in egala masura interesant, ciudat ("Ascension"-style), si plin de umor. Pentru amatorii de "altceva" - de la idee, la grafica, si joc in sine. Producatorul exagereaza cu limita minima de varsta, se poate juca si "mai fraged".


"LA BANI MARUNTI" (10+ partide)
"Quarriors!" este predecesorul "Dice Masters" - o relatie de love/hate ca cea intre Darth Vader si Luke Skywalker - daca Vader ar fi fost un batranel peltic si pus mereu pe gluma :) "Obsesia" creatorilor de a folosi litera "q" in tot si toate, fie te prinde (ca un gag pentru cei de-ai casei), fie te scoate din sarite; dar face parte din lumea sucita a jocului in cauza. "Populatia" este diversa, pestrita, reflectata in oglinzi de balci: grafica este caricaturala, cu un pic de grotesc (nenociv). Totul se leaga insa intr-un mod coerent, tematic.

Lasand la o parte haina, "Quarriors!" se poate juca la modul relaxat ("casual") si simplu: scoti zaruri din traista, cumperi monstri, ii trimiti la omor, daca scapa, contabilizezi castigul, si tot asa. Pare simplu, si probabil asta e motivul pentru care multi l-au caracterizat drept plictisitor, sau repetitiv. Dar din fericire, exista mai multe niveluri si elemente de complexitate. In primul rand cartile de creaturi si magie (vraji) nu sunt identice - fiecare vine cu mai multe variante, cu proprietati si efecte diverse. Poti juca fix cu aceleasi creaturi mai multe jocuri la rand, dar ele se vor comporta (total) diferit. Pe urma vin cartile de vraji, care se pot folosi atat in combinatie cu diverse creaturi (fie ca "booster", fie ca "trigger" al anumitor abilitati), fie independent. La inceput, majoritatea jucatorilor se concentreaza pe monstruleti si ignora partea de magie, dar ea poate face diferenta "endgame", iar combinatiile sunt foarte interesante si (de regula) puternice. Peste toate astea se mai adauga diverse mecanisme - de ex. "burst" / "double burst" - un fel de evolutii temporare ale creaturilor, ce declanseaza diverse bonusuri (mai sunt si altele).

In alta ordine de idei, lumea spune despre "Quarriors!" ca este genul de joc care face partie pentru un "runaway leader" (cum ar veni: un castigator detasat, cu mult inainte de finalul jocului), chestie care omoara tot fun-ul. Nu zic ca nu se poate intampla, dar de regula cauza este fix la plangacios - respectiv ceilalti au jucat suficient de prost incat sa-i permita respectivului sa ia un avans prea mare. Lasand la o parte mecanismul de auto reglaj al zarului (ce nu-ti garanteaza ca vei reusi sa activezi toate creaturile scoase din sac): daca nu ai inteles ca este musai sa poti scoate cat mai multe zaruri din punga pe tura ta si sa scapi in cel mai scurt timp posibil de zarurile de umplutura, degeaba joci "Quarrios!" (sau orice deck builder). De asemenea, schepsisul este nu sa casapesti toti monstruletii adversarilor, ci sa-i ajuti pe ai tai sa supravietuiasca. Conteaza ce recrutezi, ce activezi, dar mai ales cat de bine ti-ai dozat sistemul de reciclare ("culling") al zarurilor - iar asta este o "arta" pe care nu o stapanesti dupa doar cateva partide (pentru ca este direct dependenta de componenta "menajeriei" proprii - care la randul ei variaza - deseori dramatic - de la un joc la altul).

In ceea ce priveste expansiunile, s-a procedat corect: primesti exact chestiile necesare pentru o diversificare a optiunilor (creaturi si vraji), se adauga mecanici interesante, dar toate sunt fara impact critic asupra jocului de baza (nu este ca in cazul "Power Up!" pentru "King of Tokyo", de ex).

Am evitat pana acum in mod intentionat paralele cu "Dice Masters", dar daca ar fi sa subliniez un avantaj (pe care eu il consider major), atunci as spune ca in forma sa de baza, "Quarriors!" este (si se simte ca) un joc complet, nu doar un "starter pack".

Nu in ultimul rand, "Quarriors!" este placut, intens si rapid, indiferent de numarul de jucatori. Nu multe jocuri reusesc asta.


CATE PARALE FACE?
La figurat: productia a facut din "Quarriors!" un joc care arata killer! O cutie plina de zaruri arata absolut demential! Rebuturi nu prea am vazut (doar 1 singur zar - joc de baza + expansiuni - are cifrele gravate un pic aiurea). Zarurile sunt unice pentru fiecare creatura, sau vraja. Cartile arata foarte bine, sunt durabile, tabela de scor este din carton gros, cutia originala (de tabla) are un mare impact vizual, ce mai, jocul arata extrem de bine si este o placere sa-l joci!
La propriu: jocul de baza este (inca) disponibil la Regat. Expansiuni mai gasiti si la Goblin si Lex. Actionati repede, jocul este (aproape) "out of print"...


IN LOC DE "SI-AM INCALECAT PE-O SA..."
Imaginile folosite includ componente (zaruri / carti) atat din jocul de baza, cat si din expansiuni. Am renuntat la cutia originala de tinichea - este frumoasa, dar nu este practica. A! Si daca cineva este dispus sa renunte la "Quarmageddon", dati de stire :)

GATA!

Post Reply

Return to “Review-uri si impresii”