Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
- deeug
- King Meeple
- Posts: 855
- Joined: 18 Jan 2011, 22:12
- Custom Rank: Game Explorer
- Location: Bucuresti
Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Am mai zis eu prin alte parti ca sunt cazut in limba dupa jocurile cu tematica SF si...lucrul asta nu s-a schimbat!
Asa ca n-am putut decat sa ma bucur cand am vazut ca un designer roman isi incordeaza muschii neuronali pentru un joc de strategie SF: "Exodus: Proxima Centauri".
S-a spus cate ceva despre proiect (pe "boardgames-blog" si pe "ce jucam?"-nu mai retin chiar exact) si stiu ca au fost invitati la o sesiune de testare chiar niste colegi de pasiune d-aci de pe forum. (Daca au voie/ chef poate pot sa ne impartaseasca parerile lor dupa respectiva partida si sa ne zica niste impresii la prima mana; probabil jocul intre timp a mai suferit modificari, dar banuiesc ca lucrurile de baza sunt tot p-acolo...).
Ei, si de curand numai ce vad jocul de care povestesc intr-o campanie de finantare partiala pe INDIGOGO:
http://www.indiegogo.com/exodus-proxima-centauri?c=home
Si, colac peste pupaza, Tom Vassel (stie cineva ceva despre el?? ) are chiar niste ganduri foarte bune despre joc:
http://www.youtube.com/watch?v=ec80xRxC ... r_embedded#!
E adevarat ca scrie acolo "paid preview" la inceput dar nu cred eu ca e omul care sa zica despre ceva ca e bun, daca nu e .
Deocamdata ce am vazut eu interesant p-acolo "este" urmatoarele oferte":
3xExodus la 175 $ (58,33 $ pe copie)
6xExodus la 350 $ (fiecare copie semnata-tot 58,33 $ pe copie)
O singura copie a jocului e la 65 $ si toate ofertele sunt cu transportul inclus. Sunt si alte optiuni pe site asa ca daca vrea cineva sa aprofundeze, se poate
Eu inca nu-s hotarat daca ma bag sau nu (dar parca m-as baga, totusi, daca mai sunt doritori...)
Asa ca n-am putut decat sa ma bucur cand am vazut ca un designer roman isi incordeaza muschii neuronali pentru un joc de strategie SF: "Exodus: Proxima Centauri".
S-a spus cate ceva despre proiect (pe "boardgames-blog" si pe "ce jucam?"-nu mai retin chiar exact) si stiu ca au fost invitati la o sesiune de testare chiar niste colegi de pasiune d-aci de pe forum. (Daca au voie/ chef poate pot sa ne impartaseasca parerile lor dupa respectiva partida si sa ne zica niste impresii la prima mana; probabil jocul intre timp a mai suferit modificari, dar banuiesc ca lucrurile de baza sunt tot p-acolo...).
Ei, si de curand numai ce vad jocul de care povestesc intr-o campanie de finantare partiala pe INDIGOGO:
http://www.indiegogo.com/exodus-proxima-centauri?c=home
Si, colac peste pupaza, Tom Vassel (stie cineva ceva despre el?? ) are chiar niste ganduri foarte bune despre joc:
http://www.youtube.com/watch?v=ec80xRxC ... r_embedded#!
E adevarat ca scrie acolo "paid preview" la inceput dar nu cred eu ca e omul care sa zica despre ceva ca e bun, daca nu e .
Deocamdata ce am vazut eu interesant p-acolo "este" urmatoarele oferte":
3xExodus la 175 $ (58,33 $ pe copie)
6xExodus la 350 $ (fiecare copie semnata-tot 58,33 $ pe copie)
O singura copie a jocului e la 65 $ si toate ofertele sunt cu transportul inclus. Sunt si alte optiuni pe site asa ca daca vrea cineva sa aprofundeze, se poate
Eu inca nu-s hotarat daca ma bag sau nu (dar parca m-as baga, totusi, daca mai sunt doritori...)
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
În primul rând Tom este obiectiv. Jocul este interesant. Are puţin de TI3 , de Eclipse sau alte jocuri cu temă SF, dar e altfel. Resursele se termină şi dacă vrei altele trebuie să faci mining. Mişcarea navelor e simultană şi combatul are loc în faza de mişcare.
Observ o modificare faţă de varianta încercată acum câteva luni: fiecare jucător execută 1 action şi 1 reaction, iar apoi încă un reaction. Acest reaction din urmă nu exista şi consider că introducerea lui îţi oferă mai multe posibilităţi. Practic toţi aleg simultan un action card în secret. Se dă reveal şi se execută în turn order(rezultat în ordinea licitaţiei). Există vreo 6 action cards(parcă), adică 6 acţiuni posibile. În jumătatea de jos a fiecărui action card se află una din celelalte acţiuni posibile. Acestea reprezintă reacţiunile. Diferenţa între actions si reactions este ca cele din urmă sunt plătite în population cubes de pe planete. Poţi alege orice reaction, al tău sau al altui jucător, cât timp nu a fost ales de altcineva înainte. Acesta va fi blocat şi aşadar indisponibil pt ceilalţi jucători.
Ce m-a atras este faptul că toată lumea vrea să se bată. Să te închizi într-o zonă şi să dezvolţi un motor economic nu e rentabil. Combatul este simplu şi rapid. 5 şi 6 înseamnă hit. Arme mai puternice înseamnă zaruri mai multe.
Ca în toate jocurile de acest tip, mai toate abilităţile importante le obţii prin tehnologii. Acestea sunt disponibile de la început şi nu sunt interdependente. Trebuie doar să ţi le permiţi
Aşadar jocul mi-a plăcut. Are reguli simple şi e accesibil oricui, aş zice eu. Nave, tehnologii, planete pe care să le cucereşti şi resurse de exploatat găseşti în foarte multe jocuri, dar Exodus merge diferit şi destul de repede. Personal nu l-aş asemăna cu altele
PS: this is not a paid preview or something
Observ o modificare faţă de varianta încercată acum câteva luni: fiecare jucător execută 1 action şi 1 reaction, iar apoi încă un reaction. Acest reaction din urmă nu exista şi consider că introducerea lui îţi oferă mai multe posibilităţi. Practic toţi aleg simultan un action card în secret. Se dă reveal şi se execută în turn order(rezultat în ordinea licitaţiei). Există vreo 6 action cards(parcă), adică 6 acţiuni posibile. În jumătatea de jos a fiecărui action card se află una din celelalte acţiuni posibile. Acestea reprezintă reacţiunile. Diferenţa între actions si reactions este ca cele din urmă sunt plătite în population cubes de pe planete. Poţi alege orice reaction, al tău sau al altui jucător, cât timp nu a fost ales de altcineva înainte. Acesta va fi blocat şi aşadar indisponibil pt ceilalţi jucători.
Ce m-a atras este faptul că toată lumea vrea să se bată. Să te închizi într-o zonă şi să dezvolţi un motor economic nu e rentabil. Combatul este simplu şi rapid. 5 şi 6 înseamnă hit. Arme mai puternice înseamnă zaruri mai multe.
Ca în toate jocurile de acest tip, mai toate abilităţile importante le obţii prin tehnologii. Acestea sunt disponibile de la început şi nu sunt interdependente. Trebuie doar să ţi le permiţi
Aşadar jocul mi-a plăcut. Are reguli simple şi e accesibil oricui, aş zice eu. Nave, tehnologii, planete pe care să le cucereşti şi resurse de exploatat găseşti în foarte multe jocuri, dar Exodus merge diferit şi destul de repede. Personal nu l-aş asemăna cu altele
PS: this is not a paid preview or something
- tasurinchi
- King Meeple
- Posts: 863
- Joined: 13 Jan 2010, 20:06
- Location: Brașov
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Marius, daca ar fi sa alegi intre Exodus si Eclipse ce ai alege?
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
timp limitat -> exodus
în alte condiţii Eclipse sau TI3
Totuşi tentaţia de a-l cumpăra există
în alte condiţii Eclipse sau TI3
Totuşi tentaţia de a-l cumpăra există
- tasurinchi
- King Meeple
- Posts: 863
- Joined: 13 Jan 2010, 20:06
- Location: Brașov
- deeug
- King Meeple
- Posts: 855
- Joined: 18 Jan 2011, 22:12
- Custom Rank: Game Explorer
- Location: Bucuresti
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Marius, sar'mana pentru ca ne-ai impartasit impresiile!
Pentru mine in momentul asta e clar un joc pe care trebuie sa-l incerc, desi, dupa ce am studiat nitel problema, cred ca mi-ar fi placut sa-ti ofere si posibilitatea de victorie economica/tehnologica si nu doar cea de victorie militara.
Dupa cum spuneam pentru mine e musai sa-l incerc asa ca cine pune mana pe vreo copie si are nevoie de om se poate baza pe mine
Pentru mine in momentul asta e clar un joc pe care trebuie sa-l incerc, desi, dupa ce am studiat nitel problema, cred ca mi-ar fi placut sa-ti ofere si posibilitatea de victorie economica/tehnologica si nu doar cea de victorie militara.
Dupa cum spuneam pentru mine e musai sa-l incerc asa ca cine pune mana pe vreo copie si are nevoie de om se poate baza pe mine
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Cu plăcere dar revin la idee: la fel cum Eclipse nu e TI3, nici Exodus nu e o copie a vreunuia din ele. Doar tema e aceeaşi. În funcţie de gusturi, timp şi grup fiecare va alege altceva
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
@deeug
Poţi obţine vp în timpul jocului distrugând nave adverse. Dacă baţi o nava neutra vei obţine o carte cu o abilitate/reward. Dacă nu foloseşti acea abilitate până la sfârşitul jocului vei primi nr de vp scris pe cartea respectivă. De asemenea, fiecare planetă oferă la sfâşit de joc un nr de vp celui cu majoritate de population cubes pe ea. Fiecare jucător mai primeşte 1vp pt fiecare planetă unde are cel puţin un cub de populaţie. Chancelor şi vice primesc şi ei 3 respectiv 1 vp.
Deci tehnologiile şi resursele îţi uşurează drumul spre victorie, dar tu alegi calea, în funcţie de "mediul înconjurător"
Poţi obţine vp în timpul jocului distrugând nave adverse. Dacă baţi o nava neutra vei obţine o carte cu o abilitate/reward. Dacă nu foloseşti acea abilitate până la sfârşitul jocului vei primi nr de vp scris pe cartea respectivă. De asemenea, fiecare planetă oferă la sfâşit de joc un nr de vp celui cu majoritate de population cubes pe ea. Fiecare jucător mai primeşte 1vp pt fiecare planetă unde are cel puţin un cub de populaţie. Chancelor şi vice primesc şi ei 3 respectiv 1 vp.
Deci tehnologiile şi resursele îţi uşurează drumul spre victorie, dar tu alegi calea, în funcţie de "mediul înconjurător"
- MandrulDuce
- King Meeple
- Posts: 1138
- Joined: 26 May 2010, 23:01
- Custom Rank: Dungeon Master
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Mie mi s-a parut ca in afara de militar nu exista alta cale de victorie. Poti face mega-engine-economic. In final va trebui sa caci toate navele pe masa si sa iesi la bataie. Am incercat eu atunci cand am testat varianta econo-tehnologica si am iesit ultimul detasat.
In ideea unui joc in care in final vei face armata sa te bati, din cele 28 de tehnologii jumatate devin inutile (opinie personala). Practic in 90% din timp ma vad luand tehnologii care imi imbunatatesc armata.
O alta chestie care pentru altii va fi appealing pt mine nu a fost, cresterea puterii de foc inseamna cresterea nr de zaruri cu care dai. Eu as fi vrut sa vad modificatoare la zar nu sa ajung sa dau cu 15-18 zaruri simultan si sa ma apuc sa numar hit-urile.
Si alt lucru care tine tot de component handling. Miscarea simultana cu ordere ascunse este o chestie GENIALA. Practic toate navele se misca simultan si acolo unde LA SFARSITUL MUTARII exista nave adverse, incepe lupta. E foarte interesant sa alergi un adversar mai slab inarmat si sa incerci sa intuiesti unde se va duce si de ce. Partea proasta este modul in care e implementata mecanica. Fiecare hex are 6 laturi numerotate. Tu ca sa te misti dintr-un hex in altul vei pune un ordin cu cifra muchiei peste care vrei sa treci. Chestia este ca navele nu se vor misca DOAR UN HEX. Si atunci, daca ai upgrade si pot merge doua sau trei, va trebui sa faci un turnulet de countere pe harta, langa nava, care sa reflecte in ordine pe udne o iei. DUpa care sa ai grija cand le intorci sa nu se amestece. E o nebunie. La final de joc cand toti au toate navele pe masa si se misca cu toate (ultimele 2 ture). Te ia capu... Sincer, personal, perferam sa scriu pe hartie unde va ajunge fiecare nava a mea.
In afara de aceste mici glitchuri, jocul este facut bine. Nu e nici TI3, nici Eclipse.
Sistemul luat de la TI3 cu actiuni/reactiuni iti da multe alegeri, e interesant si bine facut.
Sistemul de trade e bun, faptul ca resursele sunt finite si esti obligat sa faci mining sau sa colonizezi e ceva super misto (reminds me of Starcraft... minerals depleted ).
Combat-ul este simplu si ok (in afara de multitudinea de zaruri cu care dai).
In rest, tot ce a spus Tom Vassel este foarte adevarat si obiectiv.
In ideea unui joc in care in final vei face armata sa te bati, din cele 28 de tehnologii jumatate devin inutile (opinie personala). Practic in 90% din timp ma vad luand tehnologii care imi imbunatatesc armata.
O alta chestie care pentru altii va fi appealing pt mine nu a fost, cresterea puterii de foc inseamna cresterea nr de zaruri cu care dai. Eu as fi vrut sa vad modificatoare la zar nu sa ajung sa dau cu 15-18 zaruri simultan si sa ma apuc sa numar hit-urile.
Si alt lucru care tine tot de component handling. Miscarea simultana cu ordere ascunse este o chestie GENIALA. Practic toate navele se misca simultan si acolo unde LA SFARSITUL MUTARII exista nave adverse, incepe lupta. E foarte interesant sa alergi un adversar mai slab inarmat si sa incerci sa intuiesti unde se va duce si de ce. Partea proasta este modul in care e implementata mecanica. Fiecare hex are 6 laturi numerotate. Tu ca sa te misti dintr-un hex in altul vei pune un ordin cu cifra muchiei peste care vrei sa treci. Chestia este ca navele nu se vor misca DOAR UN HEX. Si atunci, daca ai upgrade si pot merge doua sau trei, va trebui sa faci un turnulet de countere pe harta, langa nava, care sa reflecte in ordine pe udne o iei. DUpa care sa ai grija cand le intorci sa nu se amestece. E o nebunie. La final de joc cand toti au toate navele pe masa si se misca cu toate (ultimele 2 ture). Te ia capu... Sincer, personal, perferam sa scriu pe hartie unde va ajunge fiecare nava a mea.
In afara de aceste mici glitchuri, jocul este facut bine. Nu e nici TI3, nici Eclipse.
Sistemul luat de la TI3 cu actiuni/reactiuni iti da multe alegeri, e interesant si bine facut.
Sistemul de trade e bun, faptul ca resursele sunt finite si esti obligat sa faci mining sau sa colonizezi e ceva super misto (reminds me of Starcraft... minerals depleted ).
Combat-ul este simplu si ok (in afara de multitudinea de zaruri cu care dai).
In rest, tot ce a spus Tom Vassel este foarte adevarat si obiectiv.
Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!
- deeug
- King Meeple
- Posts: 855
- Joined: 18 Jan 2011, 22:12
- Custom Rank: Game Explorer
- Location: Bucuresti
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Parerile din ce in ce mai multe contureaza o imagine tot mai completa despre joc. In continuare pare interesant!
Multumesc domnu' Duce Mandru!
Multumesc domnu' Duce Mandru!
- DanielIndru
- King Meeple
- Posts: 7070
- Joined: 20 Dec 2010, 09:32
- Custom Rank: Going Cardboard
- Location: Timisoara
- Contact:
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Eu zic sa implementati un house rule daca regulamentul nu se schimba.MandrulDuce wrote:Miscarea simultana cu ordere ascunse este o chestie GENIALA. Practic toate navele se misca simultan si acolo unde LA SFARSITUL MUTARII exista nave adverse, incepe lupta. E foarte interesant sa alergi un adversar mai slab inarmat si sa incerci sa intuiesti unde se va duce si de ce. Partea proasta este modul in care e implementata mecanica. Fiecare hex are 6 laturi numerotate. Tu ca sa te misti dintr-un hex in altul vei pune un ordin cu cifra muchiei peste care vrei sa treci. Chestia este ca navele nu se vor misca DOAR UN HEX. Si atunci, daca ai upgrade si pot merge doua sau trei, va trebui sa faci un turnulet de countere pe harta, langa nava, care sa reflecte in ordine pe udne o iei. DUpa care sa ai grija cand le intorci sa nu se amestece. E o nebunie. La final de joc cand toti au toate navele pe masa si se misca cu toate (ultimele 2 ture). Te ia capu... Sincer, personal, perferam sa scriu pe hartie unde va ajunge fiecare nava a mea.
Acelasi sistem de miscare a soldatilor apare in 2 de Mayo, dar acolo primesti si o foaie tipizata pe care sa notezi miscarile.
- MandrulDuce
- King Meeple
- Posts: 1138
- Joined: 26 May 2010, 23:01
- Custom Rank: Dungeon Master
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Si eu as merge pe un house rule fara probleme. Singura chestie este ca pentru acest sistem sa fie eficient (scrisul pe hartie) ar fi necesar ca hex-urile sa fie numerotate. In orice fel 1,2,3,.....10 sau A1,B1,C1,etc...
Cu niste countere de la ceva gen Catan probabil se rezolva insa si treaba asta
Cu niste countere de la ceva gen Catan probabil se rezolva insa si treaba asta
Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!
- VickdaReaper
- Super Moderator
- Posts: 3320
- Joined: 16 Feb 2010, 18:00
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Sau poate ca planetele o sa fie numerotate cum sunt cele din Eclipse.
O alta optiune ar fi ca jucatorii sa noteze muchiile pe care vor circula (eg. 2-4-2-1), dar atunci va trebui sa se identifice cumva armatele, i.e. care armata porneste pe ruta 2-4-2-1.
O alta optiune ar fi ca jucatorii sa noteze muchiile pe care vor circula (eg. 2-4-2-1), dar atunci va trebui sa se identifice cumva armatele, i.e. care armata porneste pe ruta 2-4-2-1.
- MandrulDuce
- King Meeple
- Posts: 1138
- Joined: 26 May 2010, 23:01
- Custom Rank: Dungeon Master
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Revin cu un update important. Am jucat ieri din nou jocul. Versiunea finala. Am cateva impresii importante care schimba destul de mult primul meu post:
a) Jocul arata foarte bine grafic si este foarte functional.
b) Privit ca un joc orice altceva decat empire-builder, jocul este foarte foarte misto. Te dezvolti, ii faultezi pe ceilalti, faci armata, le dai la cap, mai pierzi armata, faci iar, scoti puncte, etc... cool de tot.
c) Am folosit countere de miscare doar in 2 sau 3 randuri cand avea efectiv sens sa le folosim (conta cine unde merge si cum ne intalnim). In rest, am aplicat regula simpla a jocului... "Vrei sa te muti fara countere, o faci, dar inaintea celor care pun countere". A mers foarte bine si nu a stricat cu nimic mersul jocului.
d) Timpul de joc este super acceptabil. Noi ne-am cam intins pentru ca ne-am tot oprit sa stam de vorba divagand.. de Twilight Imperium, de Twilight Struggle, de Essen, etc...
So, as a conclusion:
Puteti face pledge cu incredere!
a) Jocul arata foarte bine grafic si este foarte functional.
b) Privit ca un joc orice altceva decat empire-builder, jocul este foarte foarte misto. Te dezvolti, ii faultezi pe ceilalti, faci armata, le dai la cap, mai pierzi armata, faci iar, scoti puncte, etc... cool de tot.
c) Am folosit countere de miscare doar in 2 sau 3 randuri cand avea efectiv sens sa le folosim (conta cine unde merge si cum ne intalnim). In rest, am aplicat regula simpla a jocului... "Vrei sa te muti fara countere, o faci, dar inaintea celor care pun countere". A mers foarte bine si nu a stricat cu nimic mersul jocului.
d) Timpul de joc este super acceptabil. Noi ne-am cam intins pentru ca ne-am tot oprit sa stam de vorba divagand.. de Twilight Imperium, de Twilight Struggle, de Essen, etc...
So, as a conclusion:
Puteti face pledge cu incredere!
Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!
- Chuckila
- King Meeple
- Posts: 5084
- Joined: 31 Jan 2010, 02:30
- Location: Cluj Napoca
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Intrebare: tu faci?MandrulDuce wrote:Puteti face pledge cu incredere!
- MandrulDuce
- King Meeple
- Posts: 1138
- Joined: 26 May 2010, 23:01
- Custom Rank: Dungeon Master
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Voi cumpara jocul. Nu stiu inca daca de pe indiegogo sau nu.
Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Am impresia că îl vrei de la Essen cu semnătură
Sent from my LG-P500 Using ForumTouch for Android
Sent from my LG-P500 Using ForumTouch for Android
- VickdaReaper
- Super Moderator
- Posts: 3320
- Joined: 16 Feb 2010, 18:00
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Intrebarea mea intrebatoare ar fi: care joc va atrage mai mult, Exodus sau Eclipse?
- deeug
- King Meeple
- Posts: 855
- Joined: 18 Jan 2011, 22:12
- Custom Rank: Game Explorer
- Location: Bucuresti
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Buna intrebare...
Dupa ce l-am jucat si eu ( multumesc MandrulDuce! ) si citind acum intrebarea lui Vick, imi dau seama ca e destul de greu de dat un raspuns transant..."Exodus" m-a surprins foarte placut si acum, fiind inca sub influenta jocului de aseara, mi-ar fi greu sa aleg...
In momentul asta zic ca jocurile sunt suficient de diferite intre ele incat sa merite sa stea unul langa altul in colectie!
Asta ar fi alegerea care ar face dreptate!
Dupa ce l-am jucat si eu ( multumesc MandrulDuce! ) si citind acum intrebarea lui Vick, imi dau seama ca e destul de greu de dat un raspuns transant..."Exodus" m-a surprins foarte placut si acum, fiind inca sub influenta jocului de aseara, mi-ar fi greu sa aleg...
In momentul asta zic ca jocurile sunt suficient de diferite intre ele incat sa merite sa stea unul langa altul in colectie!
Asta ar fi alegerea care ar face dreptate!
- MandrulDuce
- King Meeple
- Posts: 1138
- Joined: 26 May 2010, 23:01
- Custom Rank: Dungeon Master
Re: Exodus: Proxima Centauri - de Andrei Novac- pe INDIEGOGO
Comparatia asta e ca cea dintre Civ si Through the ages. Un pi c nedreapta.
Acestea fiind spuse, si mie imi este greu sa aleg. Mai ales ca nu am jucat de ceva vreme Eclipse. Fiecare are parti bune si rele. Exodus nu poate fi abirdat economic, e joc de combat, in timp Eclipse permite sa se faca turtle pana in ultima tura (mie unul asta nu imi place). Depinde de firea fiecaruia si de grupul cu care te asezi la masa.
Ca si joc, per total insa, cred ca Eclipse este mai bun.
Acestea fiind spuse, si mie imi este greu sa aleg. Mai ales ca nu am jucat de ceva vreme Eclipse. Fiecare are parti bune si rele. Exodus nu poate fi abirdat economic, e joc de combat, in timp Eclipse permite sa se faca turtle pana in ultima tura (mie unul asta nu imi place). Depinde de firea fiecaruia si de grupul cu care te asezi la masa.
Ca si joc, per total insa, cred ca Eclipse este mai bun.
Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!