Going Cardboard se mareste

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 7070
Joined: 20 Dec 2010, 09:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: Going Cardboard se mareste

Post: # 36515Post DanielIndru
07 Mar 2013, 11:01

You are missing the point again. :)

Intrebarea mea era de ce sunt atat de putine WARGAMES NOI (publicate in 2008-2013) in top 50 - adica numai unul - comparativ cu WARGAMES VECHI (publicate inainte de 2008, in acest caz particular 1996-2006) in top 50 - adica 7 la numar.

Argumentele voastre sunt valabile pentru wargames in general si le cunosc deja, dar nu imi spun nimic despre cele noi.

User avatar
VickdaReaper
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 3320
Joined: 16 Feb 2010, 18:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Going Cardboard se mareste

Post: # 36517Post VickdaReaper
07 Mar 2013, 11:06

Asta e si mai usor: pentru ca nu au avut timp sa acumuleze indeajuns de multe voturi ca sa ajunga in top.
Pentru board games sunt fidel cum era Castro pentru Cuba...

Colectie

acidutzu

Re: Going Cardboard se mareste

Post: # 36518Post acidutzu
07 Mar 2013, 11:12

Amandoi apreciem mult jocurile vechi
Ajungem si cu board game-urile sa zi sa zicem ca "era mai bine pe vremea mea". :D

Recunosc ca prima oara nu am citit decat pe sarite, dar acum am citit tot.
Gasesc ciudat ca vechi sa fie un joc pre 2007-2008. Daca vorbim de jocuri vechi, sa vorbim de Cosmic Encounter, Talisman, Titan, Die Macher (de care ai spus :) ) sau Survive. Jocuri care au supraviatuit zecilor de ani, nu jocuri care nu au ajuns nici macar la pubertate. Asa si cele de essen-ul trecut sunt vechi, fata de cele de acum.
ne vom limita la a emite păreri doar despre jocurile vechi apărute în a doua parte a secolului XX
Doar 5 jocuri intra in topul asta. Restul sunt vechi din sec XXI timpuriu (2001-2008).

Parerea mea.

Gata nu mai carcotesc.

Rautz

Re: Going Cardboard se mareste

Post: # 36520Post Rautz
07 Mar 2013, 11:14

Tot ignorati numarul de voturi. Ca sa obtina voturi jocurile trebuie jucate de cateva ori.
Una e sa cumperi Android Netrunner si sa joci 20 jocuri intr-un weekend, si alta e sa cumperi un wargame, sa citesti regulamentul timp de 2 saptamani, apoi sa gasesti pe cineva care sa aiba 5+ ore sa joace cu tine, apoi sa ai cateva astfel de zile dedicate unui singur joc.
Nu mai vorbesc ca daca joci un Euro o data, il poti nota linistit, iti cam dai seama ce poate sa-ti ofere jocul si putine ofera surprize noi dupa multe jocuri. Intr-un wargame nu explorezi nici 10% din ce are de oferit jocul intr-un joc. Un wargame care nici macar nu prea e wargame, Twilight Struggle l-am inteles complet abia dupa vreo 20-25 jocuri si mereu mi-a oferit surprize.

Wargames-urile serioase de obicei le cumperi acum, le joci de cateva ori in decursul a 2-3 ani si abia apoi poti da o nota.
Note putine = locul 10.000 pe BGG

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 7070
Joined: 20 Dec 2010, 09:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: Going Cardboard se mareste

Post: # 36524Post DanielIndru
07 Mar 2013, 11:25

Asa vorbesti de parca toate wargames sunt ASL. :)

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 7070
Joined: 20 Dec 2010, 09:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: Going Cardboard se mareste

Post: # 36529Post DanielIndru
07 Mar 2013, 11:33

Acidutzu, impartelile se pot face in zeci de feluri, noi am convenit asupra unui an care ni s-a parut reprezentativ si apoi am discutat despre jocurile aflate de-o parte si de alta.
acidutzu wrote:Daca vorbim de jocuri vechi, sa vorbim de Cosmic Encounter, Talisman, Titan, Die Macher (de care ai spus :) ) sau Survive. Jocuri care au supraviatuit zecilor de ani, nu jocuri care nu au ajuns nici macar la pubertate.
Eu cred ca am vorbit despre suficiente jocuri vechi, cele amintite de tine fie nu le-am jucat, fie nu mi-au placut.

Iar varsta jocurilor trebuie apreciata relativ, nu poti sa iei anul aparitiei si sa zici "Aaa, e aparut in '95, pai de-abia a ajuns la majorat".
Cand de fapt oamenii considera vechi jocurile aparute in urma cu 3-4 ani.

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Going Cardboard se mareste

Post: # 36531Post MandrulDuce
07 Mar 2013, 11:34

@ acidutzu: E o conventie si un mod de a privi lucrurile. Parerea mea este ca este relevant.

De asemenea, am gasit un grafic interesant pe bgg

from http://www.boardgamegeek.com/image/1024850
Percent of Games in Rating Group by Year



Asta e un grafic care pe fiecare an de publish arata distributia procentuala a jocurilor in grupe de note. Daca observi, din 2007 incoace, procentul de jocuri publicate care au reusit sa ia o nota de 8+ a explodat. Acum, exista doua variante. Fie jocurile sunt foarte bune, fie fenomenul a crescut foarte mult si gamerii care voteaza sunt din ce in ce mai "blanzi" sau din ce in ce mai multi si neexperimentati si voteaza dupa 1-2 partide in nestiinta de cauza.
O alta varianta ar fi aceea ca un joc care a aparut in 2001 a fost revizuit constant ca si note. Eu spre exemplu la multe jocuri am aceasta tendinta de a la da initial o nota ceva mai mare decat va avea peste 1-2 ani. Cum studiul nu a fost realizat centralizand date pe data de 31.12 a fiecarui an, ci undeva in 2011 s-a facut o poza a rating-ului de atunci, e clar ca un joc aparut in 2010 a fost revizuit de mult mai putine ori de userii care i-au dat nota decat unul aparut in 2001.
Anyway, debate-ul e mare vis-a-vis de relevanta acestui grafic si argumente exista si pro si contra. Ceea ce este evident este tendinta de a cumpara cumpara cumpara mereu titluri noi. Si in acest iures, un joc care are 6 ani de la publicare si inca vinde si e apreciat de oameni, are sanse destul de mari sa fie un joc bun.

Thx for the feed-back

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

Rautz

Re: Going Cardboard se mareste

Post: # 36532Post Rautz
07 Mar 2013, 11:35

No Retreat-ul meu si acum sta nejucat, si-l am de peste un an.
Si vorbim de un wargame relativ light si care se joaca in doar 2 ore.
Si va mai trece minim jumate de an pana va primi o nota.

Si asta din cauzele enumerate: regulamentul e stufos, dureaza ceva pana sa-l citesti, primele partide necesita un time commitment de mai mult de 2 ore cat scrie pe cutie si va fi necesar sa joc multe campanii pana voi realiza valoarea jocului.
Last edited by Rautz on 07 Mar 2013, 11:39, edited 2 times in total.

User avatar
Chuckila
King Meeple
King Meeple
Posts: 5084
Joined: 31 Jan 2010, 02:30
Location: Cluj Napoca

Re: Going Cardboard se mareste

Post: # 36534Post Chuckila
07 Mar 2013, 11:36

djdano wrote:Asa vorbesti de parca toate wargames sunt ASL. :)
La ASL dupa 25 jocuri treci de introductory mission :) Nici nu are sens sa intre intr-o discutie despre jocurile de razboi "normale".

Si eu sunt de parere ca un wargame are nevoie de cel putin 5-10 partide pentru a realiza de ce este in stare. Ceea ce in ritmul meu ia ani. Singurele wargames care le-am notat au fost TS (am 10+ partide) si CC:E/CC:P (am vreo 5, insa m-a prins iremediabil de la prima partida)

Ioan76

Re: Going Cardboard se mareste

Post: # 36535Post Ioan76
07 Mar 2013, 11:38

Multumim pentru feed-back, ma bucur ca ti s-a parut interesant.
Chiar interesanta - si un pic asa ... antrenanta as zice. :)
Multumiri pentru efortul comun !
djdano wrote:Intrebarea mea era de ce sunt atat de putine WARGAMES NOI (publicate in 2008-2013) in top 50 - adica numai unul - comparativ cu WARGAMES VECHI (publicate inainte de 2008, in acest caz particular 1996-2006) in top 50 - adica 7 la numar.

Argumentele voastre sunt valabile pentru wargames in general si le cunosc deja, dar nu imi spun nimic despre cele noi.
Deloc - argumentul suplimentar adus de mine e exact pentru aceasta intrebare : in conditiile in care exista presiunea/tendinta de a scoate jocuri noi pe piata în ritm alert un ciclu de productie mai lung ( datorita unei testari mai laborioase ) si costurile aferente mai mari reprezinta un dezavantaj serios.
Plus de asta as mai estima ca o cauza e ca un wargame prost il dibui de regula din prima si-l notezi slab/abandonezi, pe cand la un joc de planificare ( euro care va sa zica ) dezavantajele serioase si problemele de design ( de genul ca desi exista 5 alternative teoretic posibile de a castiga doar 1-2 se dovedesc a fi cu adevarat alternative solide etc. ) pot necesita ceva timp pana sa fie detectate si jocul ( eventual ) abandonat. ;)

Iar aici nu pot decat sa întaresc ce zice Luci :
Si eu sunt de parere ca un wargame are nevoie de cel putin 5-10 partide pentru a realiza de ce este in stare. Ceea ce in ritmul meu ia ani. Singurele wargames care le-am notat au fost TS (am 10+ partide){...}
Plus ca odata ce ai descoperit un wargame misto simti si nevoia sa te bucuri de el din plin - ceea ce se traduce practic prin alocarea a 90% din timpul liber disponibil pentru jocuri. Asta ca sa nu mai mentionam ca la cate gherle se dau in domeniu ... mai greu sa fi convins la ceva nou. Asta e - numai suntem in studentie si nici rentier nu cred ca o sa devin prea curand. :P
Da-mi voie sa te intreb ce s-a intamplat de aici, in 4 decembrie:{...}Pana aici, 3 luni mai tarziu:{...}Ai mai jucat de cateva ori DP si ai descoperit hibele?
Nu s-a întamplat absolut nimic si eu personal sunt la fel de dispus sa joc Dungeon Petz deoarece totusi consider ca problemele ridicate de gestionarea fazei operationale reprezentata de cartile de "nevoi ale animalutelor" sunt acceptabile - insa din pacate mi-a fost absolut imposibil sa o conving pe Miha sa-i mai dea o sansa ( si nici cei doi amici prezenti acolo nu au avut vreo impresie placuta ). :( Asa ca nici vorba de cumparat ... si nu am mai avut ocazia sa-l joc altundeva.
Te-a marcat atat de puternic experienta nefericita cu TtA incat acum nu-ti mai place nimic din ce a facut Vlaada?
Am avut doua incercari pana acuma din care am observat ca problemele intuite/depistate la primul s-au amplificat exponential la al doilea - si desi inductia este incompleta admit ca sunt extrem de reticent in a mai incerca altceva ... eventual poate dupa o chibitare in care sa observ ceva interesant si la care sa am sanse rezonabile sa gasesc parteneri de joc sa mai dau vreo sansa vreunui titlu al respectvului. :oops:
Iar despre comparatiile cu video games, eu zic ca nu-si au locul.
Nu trebuie sa ne amagim - isi au locul deoarece ambele sunt in competitie pentru timpul liber alocat activitatilor "competitive". :)
Vrei sa stii cati bani poti face tura asta? Calculeaza. Vrei sa stii cat poti produce cu resursele pe care le ai? Socoteste. Vrei sa iti dai seama care este avantajul unui lucru pe care il faci fatza de alt lucru la care renunti? Estimeaza.
Cu ultimul lucru sunt de acord - e baza fiecarui joc in fond - la primele doua insa ... hmm :? ... daca ajungi sa trebuiasca sa produci ceva din 2 resurse care sa-ti permita dup-aia sa obtin niscai bani cu care sa iei o a treia resursa care eventual iti permite sa obtii un dopulet de lemn pentru care tura urmatoare trebuie sa calculezi ca pentru a-l muta de fapt mai ai nevoie de 5 resurse de hrana, 2 banuti si un numar variabil din una din resursele X, Y sau Z ( care oricum sunt toate nasturei de lemn de cam aceeasi forma ) ... atunci deja pentru mine e o problema si inca una serioasa. :(
Dar sunt perfect constienti ca pentru altii poate sa nu fie - ba din contra.

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 7070
Joined: 20 Dec 2010, 09:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: Going Cardboard se mareste

Post: # 40415Post DanielIndru
04 Jun 2013, 12:27

Ne-a luat mult timp, dar MD si cu mine am reusit sa incropim inca o discutie despre jocuri.
Speram sa o gasiti interesanta, va asteptam comentariile.

http://www.goingcardboard.ro/evolutii-r ... placement/

Post Reply

Return to “Promotii, stiri si noutati parteneri”