Ce mai e nou în colecție
Forum rules
Ai pus mana pe un joc nou si asteptat? Imparte si cu noi fericirea ta, spune-ne despre el cateva cuvinte!
Ai pus mana pe un joc nou si asteptat? Imparte si cu noi fericirea ta, spune-ne despre el cateva cuvinte!
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: Trajan + Istanbul
Știu ca nu ești fan, dar mie îmi place. Doar ca - la fel ca orice alt joc de Feld pe care l-am încercat de la Carpe Diem și Burgundy încoace - este ceva ce mi se pare ca lipsește. S-ar putea sa fie faptul ca Burgundy și Carpe Diem sunt singurele care au elemente de construcție (deși Tuscany are și el și după câteva jocuri deja nu ma mai încântă asa tare). Trajan mi se pare mult, mult mai bun decât Notre Dame, Bonfire și Tuscany.
Modul în care e implementata mancala mi se pare absolut superb. Când îți ies mișcările planificate, e la fel de entuziasmant ca atunci când faci acțiuni înlănțuite la Burgundy. Dar ceva din magia Burgundy și Carpe Diem tot lipsește.
Modul în care e implementata mancala mi se pare absolut superb. Când îți ies mișcările planificate, e la fel de entuziasmant ca atunci când faci acțiuni înlănțuite la Burgundy. Dar ceva din magia Burgundy și Carpe Diem tot lipsește.
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
- fight4glory94
- King Meeple
- Posts: 735
- Joined: 16 Dec 2020, 14:35
- Location: Cluj-Napoca
Re: Dice Throne stuff
Am vazut ca e foarte mare hype-ul legat de Dice Throne in ultima vreme. E chiar atat de bun?
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: Dice Throne stuff
Stai să îl joc. Mă aștept să fie destul de dependent de noroc și distractiv. dar să vedem.
- fight4glory94
- King Meeple
- Posts: 735
- Joined: 16 Dec 2020, 14:35
- Location: Cluj-Napoca
Re: Dice Throne stuff
Era mai mult o intrebare catre ceilalti, ca sigur mai sunt amatori.adelindumitru wrote: ↑25 Mar 2021, 15:12Stai să îl joc. Mă aștept să fie destul de dependent de noroc și distractiv. dar să vedem.
- Norowas
- Wizard Meeple
- Posts: 298
- Joined: 04 Sep 2019, 11:22
- Location: Bucharest
Re: Dice Throne stuff
Bun ca și distracție poate, dar mecanic nu ma da pe spate, m-am uitat la un video, m-am plictisit.
- DanielIndru
- King Meeple
- Posts: 7070
- Joined: 20 Dec 2010, 09:32
- Custom Rank: Going Cardboard
- Location: Timisoara
- Contact:
Re: Dice Throne stuff
E fun de jucat, dar trebuie abordat ca un joc PvP de 30 minute, bazat pe doua elemente random:
- luck of the roll
- luck of draw
Sigur ca exista mitigare pentru ambele, de-aia mi-a si placut.
Astept sa-mi revina cheful de joaca si sa testez modul cooperativ sau solo din Adventures.
- luck of the roll
- luck of draw
Sigur ca exista mitigare pentru ambele, de-aia mi-a si placut.
Astept sa-mi revina cheful de joaca si sa testez modul cooperativ sau solo din Adventures.
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Mandala Stones
Ultimul joc intrat în colecție luna aceasta este Mandala Stones. Mulțumesc celor de la Gameology și revin cu impresii weekendul acesta (n-am uitat nici de impresiile pentru Dice Throne )
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: Dice Throne stuff
E bine că revin ceva mai târziu cu impresii despre joc, pentru că primele 2 partide (Samurai vs. Gunslinger) nu m-au impresionat absolut deloc. Eram pe punctul de a considera o achiziție eșuată. Mi se părea că abilitățile defensive erau prea slabe, că totul ținea doar de noroc, că nu e deloc fun.
În timpul celui de-al treilea joc (Artificer vs. Cursed Pirate), lucrurile au făcut însă click. Așa că am mai încercat încă o dată Samuraiul versus Gunslinger-ul, și lucrurile au făcut iar click.
Ca și mecanici, jocul nu este mare brânză. Nu mi se par componentele ”wow”. Depinzi într-adevăr într-o mare măsură de ce zaruri dai și de ce cărți tragi. Ce scrie în regulament nu se pupă de multe ori cu ceea ce apare pe cărți sau pe caractere. Sunt o grămadă de tipuri diferite de damage care în practică nu sunt atât de diferite.
Și totuși...
Fiecare caracter e unic, și necesită o cu totul altă abordare. Sigur, depinzi de ce cărți dai, dar când folosești cărțile respective? Ai o carte în mână de exemplu care te lasă să modifici valoarea oricărui zar (al tău sau al oponentului). Când o folosești? Când îl ataci? Când te aperi? Când te atacă? Ce te faci dacă te atacă cu un atac mai puternic altă dată? Ai dat cu zarurile și ai suficient pentru o abilitate ofensivă care dă damage mediu. Te mulțumești cu atât sau recurgi la un pic de push your luck făcând reroll? Toate astea fac din Dice Throne un joc fun.
Mi se pare un exemplu extrem de bun de cum să faci un joc care să fie cât se poate de average din punct de vedere al mecanicilor, dar care să exceleze la partea de feeling.
În timpul celui de-al treilea joc (Artificer vs. Cursed Pirate), lucrurile au făcut însă click. Așa că am mai încercat încă o dată Samuraiul versus Gunslinger-ul, și lucrurile au făcut iar click.
Ca și mecanici, jocul nu este mare brânză. Nu mi se par componentele ”wow”. Depinzi într-adevăr într-o mare măsură de ce zaruri dai și de ce cărți tragi. Ce scrie în regulament nu se pupă de multe ori cu ceea ce apare pe cărți sau pe caractere. Sunt o grămadă de tipuri diferite de damage care în practică nu sunt atât de diferite.
Și totuși...
Fiecare caracter e unic, și necesită o cu totul altă abordare. Sigur, depinzi de ce cărți dai, dar când folosești cărțile respective? Ai o carte în mână de exemplu care te lasă să modifici valoarea oricărui zar (al tău sau al oponentului). Când o folosești? Când îl ataci? Când te aperi? Când te atacă? Ce te faci dacă te atacă cu un atac mai puternic altă dată? Ai dat cu zarurile și ai suficient pentru o abilitate ofensivă care dă damage mediu. Te mulțumești cu atât sau recurgi la un pic de push your luck făcând reroll? Toate astea fac din Dice Throne un joc fun.
Mi se pare un exemplu extrem de bun de cum să faci un joc care să fie cât se poate de average din punct de vedere al mecanicilor, dar care să exceleze la partea de feeling.
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
- emisanSB
- King Meeple
- Posts: 976
- Joined: 02 Apr 2016, 15:40
- Custom Rank: Executioner
- Location: Sibiu
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: Venice
O să revin săptămâna viitoare cred (în caz că nu apuc să îl joc diseară). Legat de nota de pe BGG, sunt unele persoane destul de răuvoitoare acolo care au ceva cu BrainCrackGames (e un tip william foarte activ pe forumuri care e foarte pornit împotriva companiei de exemplu). Are o parte destul de semnificativă de pick up and delivery, care de asemenea nu e cea mai populară mecanică. Și eu sunt foarte curios de gameplay!
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: Venice
Am crezut si eu ca nu-mi place pick-up and deliver, pana am dat de un joc in care merge chiar bine: Oracle of Delphi. Asa ca sunt curios si eu de asta.
-
- Administrator
- Posts: 1551
- Joined: 13 May 2014, 23:05
- Location: Bucuresti
Re: Venice
Poate lui Wiliam acesta nu-i place sa aiba jocuri desenate in Paint:)adelindumitru wrote: ↑09 Apr 2021, 15:29Legat de nota de pe BGG, sunt unele persoane destul de răuvoitoare acolo care au ceva cu BrainCrackGames (e un tip william foarte activ pe forumuri care e foarte pornit împotriva companiei de exemplu).
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: Venice
Asta nu știu, dar știu că se plânge că n-a primit copie gratis să facă review. A cumpărat o copie cu probleme de la un retailer american, și a solicitat companiei să îi înlocuiască jocul. Compania i-a zis că îi poate înlocui doar niște meepleși care aveau niște probleme, dar că pentru hartă să vorbească cu magazinul. Magazinul a vrut să îi dea o altă hartă, dar el a refuzat și a spus că vrea doar de la companie. De atunci comentează la fiecare postare care apare pe BGG și mai nou a trecut și la Florence și la Ragusa pe forumuri. Vezi povestea pe larg descrisă aici de David Turczi:Imago wrote: ↑09 Apr 2021, 19:46Poate lui Wiliam acesta nu-i place sa aiba jocuri desenate in Paint:)adelindumitru wrote: ↑09 Apr 2021, 15:29Legat de nota de pe BGG, sunt unele persoane destul de răuvoitoare acolo care au ceva cu BrainCrackGames (e un tip william foarte activ pe forumuri care e foarte pornit împotriva companiei de exemplu).
https://boardgamegeek.com/thread/263222 ... 7#37417057
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: Venice
Câteva scurte impresii (am detaliat mai multe aici: https://www.instagram.com/p/CNkwlH8hJCl/):
1. Jocul este un pick up and deliver, ceea ce din start înseamnă că mulți vor strâmba din nas.
2. Începutul jocului este într-adevăr specific imaginii pe care mulți o avem când ne gândim la pick up and deliver: adunăm niște cuburi obosite și le plimbăm pe hartă. Nimic fascinant aici.
3. Pe măsură ce rundele curg, îți dai seama că acele aparente runde moarte erau de fapt destul de importante. În Venice, clădirile se activează de fiecare dată când treci pe lângă ele, dacă ai muncitori acolo! Așadar, într-o tură de pe la finalul jocului, cineva poate activa chiar și 5-6 clădiri. Dar asta prespune să îți fi plănuit bine mutările din timp, astfel încât să poți avea acces ușor la astfel de clădiri. Și în plus, poate ar fi bine să aibă și legătură între ele clădirile...Astfel încât dacă iei beneficii de la una, să poți să le folosești la alta și tot așa.
4. Jocul de 2 presupune folosirea a 2 dummy players, controlați de fiecare jucător. FIecare jucător primește un pachet de cărți cu locații, din care trage câte 2 pe fiecare tură și alege unde să mute gondola neutră. Asta poate face ca alți jucători să plăteacă costuri pentru întâlnirea gondolei respective, sau tu să îți iei puncte de victorie. E destul de bine implementat și e un aspect care chiar îmi place și face jocul foarte interesant.
5. Din păcate, ca și mare punct negativ: designul grafic lasă de dorit; harta e destul de aglomerată spre finalul jocului chiar și în 2, nu înțeleg cum ai avea fizic loc să joci în 5.
6. Misiunile de îndeplinit sunt foarte interesante aici însă, pentru că fiecare carte de misiune se folosește ulterior ca o abilitate specială. Sunt 26 de astfel de cărți, dintre care se folosesc doar 9 în jocul de 2. Ai spațiu să ții 3 cărți de abilități, ceea ce din start asigură o rejucabilitate destul de mare.
7. Overall sunt destul de mulțumit de joc, nu cred că o să rupă gura târgului din cauza unor decizii care țin mai mult de componente decât de gameplay, dar dacă sunteți interesați de un pick up and deliver s-ar putea să fie o alegere bună (n-am jucat însă Maglev Metro, celălalt pick up and deliver popular - ba chiar mai popular - al anului 2021).
1. Jocul este un pick up and deliver, ceea ce din start înseamnă că mulți vor strâmba din nas.
2. Începutul jocului este într-adevăr specific imaginii pe care mulți o avem când ne gândim la pick up and deliver: adunăm niște cuburi obosite și le plimbăm pe hartă. Nimic fascinant aici.
3. Pe măsură ce rundele curg, îți dai seama că acele aparente runde moarte erau de fapt destul de importante. În Venice, clădirile se activează de fiecare dată când treci pe lângă ele, dacă ai muncitori acolo! Așadar, într-o tură de pe la finalul jocului, cineva poate activa chiar și 5-6 clădiri. Dar asta prespune să îți fi plănuit bine mutările din timp, astfel încât să poți avea acces ușor la astfel de clădiri. Și în plus, poate ar fi bine să aibă și legătură între ele clădirile...Astfel încât dacă iei beneficii de la una, să poți să le folosești la alta și tot așa.
4. Jocul de 2 presupune folosirea a 2 dummy players, controlați de fiecare jucător. FIecare jucător primește un pachet de cărți cu locații, din care trage câte 2 pe fiecare tură și alege unde să mute gondola neutră. Asta poate face ca alți jucători să plăteacă costuri pentru întâlnirea gondolei respective, sau tu să îți iei puncte de victorie. E destul de bine implementat și e un aspect care chiar îmi place și face jocul foarte interesant.
5. Din păcate, ca și mare punct negativ: designul grafic lasă de dorit; harta e destul de aglomerată spre finalul jocului chiar și în 2, nu înțeleg cum ai avea fizic loc să joci în 5.
6. Misiunile de îndeplinit sunt foarte interesante aici însă, pentru că fiecare carte de misiune se folosește ulterior ca o abilitate specială. Sunt 26 de astfel de cărți, dintre care se folosesc doar 9 în jocul de 2. Ai spațiu să ții 3 cărți de abilități, ceea ce din start asigură o rejucabilitate destul de mare.
7. Overall sunt destul de mulțumit de joc, nu cred că o să rupă gura târgului din cauza unor decizii care țin mai mult de componente decât de gameplay, dar dacă sunteți interesați de un pick up and deliver s-ar putea să fie o alegere bună (n-am jucat însă Maglev Metro, celălalt pick up and deliver popular - ba chiar mai popular - al anului 2021).
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Florence
Review copy oferit de publisher (componente încă quasi-prototip din ce am văzut). vine și reviewul în curând.
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25