Castle Ravenloft

sa ne laudam cu noile achizitii
Forum rules
Ai pus mana pe un joc nou si asteptat? Imparte si cu noi fericirea ta, spune-ne despre el cateva cuvinte!
Post Reply
fixpix

Castle Ravenloft

Post: # 7183Post fixpix
02 Sep 2010, 07:47

L-am luat si am reusit sa joc 2 meciuri, unul solitaire, de incalzire, si unul in 2 jucatori.

Partile bune:
- E extrem de rapid, in 2 am reusit sa terminam un scenariu in 60 min, cu tot cu explicatii.
- E extrem de simplu, mai ales pentru cine a vazut jocuri similare. Manualul e mai mult o poveste scrisa cu fonturi mari si multe, multe poze colorate.
- Componente foarte bune din punct de vedere calitativ, miniaturi extrem de detaliate.
- Se poate juca lejer de unul singur, daca nu gasesti tovarasi pe moment.
- Grad de dificultate ajustabil in 100 de pozitii intermediare. Poti modifica numarul de abilitati, conditia de final, poti lua decizii favorabile sau nu, poti adauga sau modifica foarte usor regulile. AI-ul este generat practic de jucatori in urma unor linii de ghidaj extrem de generoase. Poti sa fii indulgent sau masochist, cum ti-e cheful.
- Bataile sint ceva mai "cinstite", mai putine posibilitati de vindecare, ceea ce face jocul mai palpitant.
- Extrem de dezvoltabil. Parca vad 100 de expansiuni la el. Doar la prima vedere mi-as fi dorit un umar dublu de abilitati la eroi, ca sa-i faca realmente diferiti la fiecare joc.
- Extrem de rejucabil, cel putin la nivelul hartii. Nu exista posibilitate sa joci acelasi scenariu la fel in doua sesiuni diferite.

Parti mai putin bune:
- E extrem de simplu. Nu are nici pe departe complexitatea tactica a Descentului, nu trebuie sa fii atent cum iti pozitionezi eroii si cum ii echipezi, ce abilitati le dai, etc. Nivelul de decizii este de asemenea destul de limitat, redus la atacuri slabe dar cu grad de repetabilitate mare sau atacuri puternice folosibile mai rar.
- Grafica nu exista pe cartile de joc. Mi-as fi dorit un pic mai multa culoare pe ele, ceva mai fantasy. Asa, arata foarte minimalist, nu neaparat in ton cu tematica. S-o fi modernizind genul si nu-mi dau eu seama, dar prefer de departe departamentul artistic de la FFG.
- Este foarte lax si interpretabil. Regulamentul e ceva mai mult decit "tine o gramada de piese, joaca-te cu ele". Conform filosofiei D&D, importanta e experienta jocului, nu jocul in sine. Asa ca jucatorii sint incurajati sa contribuie la atmosfera cu propria interpretare asupra fizicii, chestie care poate fi enervanta in anumite grupuri.
- Monstrii sint un pic cam plictisitori, ataca intotdeauna pe cel mai apropiat jucator. Ar fi fost de dorit ceva mai inventiv, cu preferinte pentru clase/rase/mai stiu eu ce. Un monstru care sa aiba pica pe magi sau care sa atace pe cel cu armura cea mai slaba, de exemplu.
- Eroii sint oarecum generici. Se diferentiaza de la joc la joc prin abilitatile pe care le primesc, dar nu suficient pentru ca nu sint prea multe din care sa alegi.
- Lipseste echipamentul. Cum adica, sa nu vad eu ce arma tine razboinicul in mina? Ce culoare are fulgerul vrajitorului? Penele sagetilor arcasului? Asa, lasa la indemina fiecaruia sa presupuna cu ce anume face razboinicul Cleave Attack. cu un topor de lupta sau cu o furculita. Inteleg ca au vrut sa faca jocul cit mai simplificat si sa le cumuleze pe toate intr-o singura cifra, dar eu ma joc cu soldatei de plastic, nu cu numere.
- Poate prea mult noroc si prea putine decizii? Nu stiu sigur, ramine de vazut dupa ce-l mai joc.

In concluzie nu-mi pare rau de el, se incadreaza destul de bine in nisa de dungeoncrawler rapid si eficient. Nu inlocuieste Descentul dar nici nu are o gramada din neajunsurile lui. Per ansamblu designerii au cautat sa creeze mai degraba o experienta placuta decit un joc solid si cred ca au reusit. Eu am vrut de mult timp sa intru in universul D&D dar marimea manualului si conditiile de joc imi fac imposibil acest lucru. Cu Castle Ravenloft ma simt confortabil si cred ca am ce-i mai bun din ambele lumi.

criss

Re: Castle Ravenloft

Post: # 7184Post criss
02 Sep 2010, 10:35

Foarte buna prezentarea, m-a convins sa sterg jocul din wishlist. Jocul Descent pare pentru mult timp suficient in acest domeniu. Si eu imi doream de mai multa vreme sa intru in universul D&D, intre timp a aparut un sistem mai modern, mai bun pentru mine deoarece este mult mai simplu: World of Darkness, pe care sunt pe cale sa-l invat imediat ce o sa ma lase Last Night on Earth sa respir putin.

Connoisseur

Re: Castle Ravenloft

Post: # 7338Post Connoisseur
08 Sep 2010, 10:34

Lipsa artwork-ului de pe cartile de joc este intr-adevar destul de nasoala. Nu prea inteleg ce a fost in mintea designerilor, cu atat mai mult cu cat cei de la Wizards of the Coast / Dungeons & Dragons intotdeauna au avut estetici faine pentru produsele lor. Baremi pe spatele cartilor puteau sa tranteasca niste culori, un cap de mort, o catacomba, some rusty swords, something. Nici componentele nu m-au impresionat. 90% din miniaturi sunt miniaturi vechi, pe care le puteai cumpara painted in boostere, samd. Nu au facut decat sa ia miniaturi din vechile produse D&D si sa le impacheteze in Castle Ravenloft. Jocul insa e OK si isi face treaba. Slava Domnului ca nu e un alt Descent...

O sa imi iau sigur si Wrath of Ashardalon: A D&D Boardgame in Decembrie.

http://www.wizards.com/dnd/Product.aspx ... /214420000

Apropos Fixpix, pentru un joc cu mai mult fluff & flavor + o prezentare grafica cu vreo trei capete peste Castle Ravenloft, recomand noul DungeonQuest de la FFG.

http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ngeonQuest

L-am primit ieri, impreuna cu Defenders of the Realm, si deja am bagat 3 jocuri solo. Excelent, atat pot sa spun.

Partea cea mai buna insa la toate aceste trei noi jocuri - Castle Ravenloft, Defenders of the Realm, DungeonQuest - este ca pot fi jucate si solo.

That's all I need. :)

criss

Re: Castle Ravenloft

Post: # 7346Post criss
08 Sep 2010, 13:50

DungeonQuest pare a fi un "must have" si pentru mine. Singura necunoscuta este factorul rejucabilitate...

fixpix

Re: Castle Ravenloft

Post: # 7357Post fixpix
08 Sep 2010, 17:02

De DungeonQuest nu o sa ma ating prea curind, mi se pare COMPLET dominat de imprevizibil si lipsa deciziilor. Macar in D&D:CR mai ai de ales una alta, cind sa te folosesti de puteri si cind sa le tii in rezerva, unde sa plasezi monstri ca sa fie cit mai eficient folosite atacurile, cind sa anulezi evenimente si cind nu. Nu e mare strategie nici acolo, dar in DungeonQuest pur si simplu se joaca jocul de unul singur. Ar fi trebuit sa scrie pe cutie joc pentru 0-4 jucatori. Nu l-am jucat, dar din ce am citit in manual, nu vad care sint optiunile pe care le ai in timpul jocului. Ma enerveaza jocurile in care te uiti la joc ca la televizor si nu participi cu nimic, asa ca l-am scos de pe lista.

O alta deosebire substantiala provine din faptul ca D&D:CR e joc cooperativ, pe care poti sa-l impartasesti cu prietenii ceva mai creativi si mai atrasi de universul fantasy. Accentul e oricum pus pe poveste si pe discutiille dintre jucatori. De obicei, cel putin in jocurile jucate de mine pina acum, se discuta intens directii de miscare, abilitati, cine, pe ce si unde poate ataca. Nu e nici pe departe nivelul de tactica din Descent dar nici nu dureaza 4-5 ore o sesiune. In DungeonQuest nu ai nici macar asta, fiecare isi joaca jocul lui, in coltul lui de masa, batind rabdator din degete cit timp ceilalti isi fac miscarile. Rectific, este de fapt un joc pentru 0-1 jucatori.

In schimb vreau sa-mi iau neaparat Defenders of the Ream, am auzit o gramada de lucruri bune despre el. Cind apuci sa joci niste partide, pune te rog o impresie pe forum, sint curios daca e atit de fantastic pe cit promite.

Connoisseur

Re: Castle Ravenloft

Post: # 7364Post Connoisseur
08 Sep 2010, 22:39

Fixpix, evident, tu ai dreptate in ceea ce sustii si nu o sa te contrazic. Pe de alta parte, mie imi plac jocurile de hazard, acolo unde un simplu zar poate schimba N strategii si zeci de minute de planificare atenta a unei manevre. Nu, nu joc Poker si nici alte obscenitati asociate "jocurilor de noroc". La mine pur si simplu e vorba de o mistica a hazardului, pompos spus, dar nu mai putin adevarat. Nu ma intereseaza strategiile la un joc, pentru ca asta ar insemna sa fie ceva premeditat, sa stapanesc jocul intr-un fel sau altul, sa ii ghicesc "cheia", sa ii dibuiesc pattern-ul. Iar eu prefer sa fiu la mana jocului. Din cauza asta nu ma impac mai deloc cu Euro Games-urile.

DungeonQuest is sheer fun. Un joc care promite doar 15% sorti de izbanda pentru un player nu are cum sa fie decat ridicol de fun. Cel mai apropiat game de DungeonQuest este Talisman, desi exista diferente semnificative intre cele doua. E nevoie de ceva mai mult skill si "strategii" la primul decat la Talisman. Da, DungeonQuest nu este cooperativ si bine face. Esti tu contra altor playeri. La sfarsitul jocului vezi care a reusit sa treaca peste toate si sa iasa teafar la suprafata, care si-a dat duhul prin catacombe, care a ramas blocat in nu stiu ce camera, pe care l-a decimat Dragonul, samd. Niciodata nu a fost mai amuzant sa mori intr-un joc ca in DungeonQuest. In plus, insasi calitatea estetica a jocului te face sa il joci si sa il iubesti. FFG, nicio surpriza aici.

Apropos, daca ai stare si timp de discutii intre jucatori, story si restul, mai bun ca Warhammer Fantasy Roleplay nu exista. Dungeons & Dragons este rudimentar pana la cer. Esti tu cu your gang of pals, umar langa umar, vizitand dungeon-uri si omorand treburi. Pentru the ultimate experience in roleplaying, go Warhammer.

Nu am apucat inca sa joc nimic din Defenders of the Realm dar o sa raportez cu prima ocazia. Ca nota de subsol, nu pot sa nu mentionez board-ul. O gramada de lume se plange ca este nasol, ca sunt prea multe culori, pe scurt, cam kitsch. Missing the point, me thinks. Nu stiu daca a fost intentionat dar atat board-ul cat si cartile de joc par a se incadra intr-un tribut nostalgic genului (fantasy) din anii '70. Mie unuia componentele nu imi displac deloc. Mai putin miniaturile care sunt toate la fel, diferite doar prin culoare. Cam cheap. Cu toate neajunsurile insa, jocul e deja sold-out pe mai multe site-uri de profil, ceea ce inseamna ca nu este nici pe departe atat de negru pe cat pare. Ma astept sa imi placa mult :)

adixor

Re: Castle Ravenloft

Post: # 7480Post adixor
15 Sep 2010, 09:27

special pentru voi :) Scott a scos noul episod in care comenteaza Descent, Those Pesky Humans, Dungeonquest, and Castle Ravenloft: http://forumboardgames.ro/viewtopic.php ... 7479#p7479

Connoisseur

Re: Castle Ravenloft

Post: # 7502Post Connoisseur
16 Sep 2010, 09:34

Un pic ciudata includerea lui Those Pesky Humans in aceasi oala cu Descent, DungenQuest si Castle Ravenloft...

Dupa inca vreo zece sesiuni de Castle Ravenloft imi e destul de clar ca jocul asta va face istorie. E prea devreme de aruncat cu genul asta de pronosticuri dar even so, jocul este incredibil de playable si fun. Sper ca astia de la WOTC au deja expansion-uri in plan. E o crima sa scoti un joc ca Ravenloft si sa nu il sustii prin noi clase de eroi, noi monstrii, noi tiles, samd.

Acelasi lucru si despre DungeonQuest. De fapt, jocurile astea doua sunt de departe cele mai faine pe care le-am cumparat si jucat anul asta.

Astept acum The Lord of the Rings: The Card Game (FFG, desigur), care dincolo de faptul ca arata pur si simplu INCREDIBIL - cel mai aratos joc LOTR dintre toate care s-au facut pana acum, me thinks - se poate juca si solo. Pure bliss.

http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ard%20Game

Post Reply

Return to “Ultima cucerire”