D&D 4E - Learning opening game
Re: D&D 4E - Learning opening game
Dar macar o diferentiere clara intre creaturi si minioni, ca de aia si eu am lovit cu ochii inchisi, ca nu mi-am dat seama pe moment ca-s mai multe tipuri de marinari, eu crezusem ca-s toti la fel(alea cu bata si maciuca am crezut ca e o chestie stilistica)
Si chiar daca au statsuri necunoscute tot ar fi bine sa stim daca putem sa-i doboram dintr-o lovitura sau nu, pentru ca diferenta e mare: daca poti, dai in capitani, daca nu poti, dai in marinari
Si chiar daca au statsuri necunoscute tot ar fi bine sa stim daca putem sa-i doboram dintr-o lovitura sau nu, pentru ca diferenta e mare: daca poti, dai in capitani, daca nu poti, dai in marinari
Re: D&D 4E - Learning opening game
Probabil ca DM'ul a vrut sa simplifice prima lupta si nu a mai trecut datele inamicilor. El a specificat insa ca primul capitan nu a murit din prima lovitura, deci capitanii nu erau minions, iar primul marinar a murit si marinarii au fost declarati minions (mor la orice lovitura reusita).
In urmatoarea confruntare, care probabil va avea loc pe tabla de joc, probabil ca vor fi date datele inamicilor. Insa pina la urmatoarea confruntare, sper sa vedem si ceva mister si skilluri. Sa vedem ce mai pregateste DM'ul, cum va evolua povestea.
In urmatoarea confruntare, care probabil va avea loc pe tabla de joc, probabil ca vor fi date datele inamicilor. Insa pina la urmatoarea confruntare, sper sa vedem si ceva mister si skilluri. Sa vedem ce mai pregateste DM'ul, cum va evolua povestea.
- MandrulDuce
- King Meeple
- Posts: 1138
- Joined: 26 May 2010, 23:01
- Custom Rank: Dungeon Master
Re: D&D 4E - Learning opening game
Ok, imi cer scuze daca am fost prea criptic sau am ratat clarificarea unor chestii pt k mi s-au parut prea evidente.
Rule of thumbs: NU EXISTA diferente stilistice intre oponentii cu care va veti confrunta. Orice detaliu care scoate in evidenta o trasatura specifica a unei unitati sau a unui grup cu scopul de a reliefa o diferenta fata de alta unitate/alt grup ce participa la encounter e acolo pentru a arata clar ca vorbim de creaturi diferite. Pornind de la faptul ca unii se numesc capitani si altii marinari, continuand cu armamentul (in carti si alte cele, cam asta este singura diferenta NOTABILA intre doua creaturi similare cum sunt cele de fata (ambii humani si marinari)).
Rule of thumbs: NU EXISTA diferente stilistice intre oponentii cu care va veti confrunta. Orice detaliu care scoate in evidenta o trasatura specifica a unei unitati sau a unui grup cu scopul de a reliefa o diferenta fata de alta unitate/alt grup ce participa la encounter e acolo pentru a arata clar ca vorbim de creaturi diferite. Pornind de la faptul ca unii se numesc capitani si altii marinari, continuand cu armamentul (in carti si alte cele, cam asta este singura diferenta NOTABILA intre doua creaturi similare cum sunt cele de fata (ambii humani si marinari)).
Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!
Re: D&D 4E - Learning opening game
O mica propunere in ceea ce priveste minions (pentru a creste realismul de tip roman fantasy) - nu este necesar ca fiecare marianar sa moara dupa o lovitura reusita (ar fi prea singeros), tehnic el doar trebuie sa dispara din joc, deci exista si solutia ca el sa "o ia la sanatoasa" dupa lovitura incasata, sa fuga pe una din ulitele portului, sau sa ramina acolo inconstient.
Re: D&D 4E - Learning opening game
E ok, imi dau seama ca pentru tine si Criss era evident
Nu s-a vrut a fi o critica ci mai degraba un reminder ca noi suntem(sau eu cel putin) la primul joc ever de asa ceva, cat priveste minionii imi imaginam ca in Diablo, o creatura mare iar minionii niste sobolani ceva sau ceva clar inferior
Nu s-a vrut a fi o critica ci mai degraba un reminder ca noi suntem(sau eu cel putin) la primul joc ever de asa ceva, cat priveste minionii imi imaginam ca in Diablo, o creatura mare iar minionii niste sobolani ceva sau ceva clar inferior
- Chuckila
- King Meeple
- Posts: 5084
- Joined: 31 Jan 2010, 02:30
- Location: Cluj Napoca
Re: D&D 4E - Learning opening game
Pentru ca sunteti aventurieri draguti si la cererea imaginativului vostru DM, am implementat doua optiuni pentru a va face aventura mai interesanta:
1. Spoilere: Se folosesc dupa sintaxa: [spoiler =<ce vreti sa apara vizibil in pagina - fara aceasta parte nu merge>]<textul ce se vrea ascus>[ /spoiler] (bineinteles fara spatii).
2. Strikout/strikethrough: Nu stiu exact care termen este mai cel bun. Aici e simplu, se foloseste [ s]text[ /s].
1. Spoilere: Se folosesc dupa sintaxa: [spoiler =<ce vreti sa apara vizibil in pagina - fara aceasta parte nu merge>]<textul ce se vrea ascus>[ /spoiler] (bineinteles fara spatii).
Jarul Zorilor:
- Chuckila
- King Meeple
- Posts: 5084
- Joined: 31 Jan 2010, 02:30
- Location: Cluj Napoca
Re: D&D 4E - Learning opening game
Scuze, nu am vrut sa fac offtopic si/sau sa deraiez threadul vostru. Am sa il anunt in "Despre Forum" putin mai incolo. Now y'all get back to the adventure, ca imi place sa citesc ce se mai intampla.
Re: D&D 4E - Learning opening game
Parca in bataliile dintre miniaturi daca le luai un procent din viata fugeau de pe teren si doar capitanii le mai puteau "imbarbata"criss wrote:O mica propunere in ceea ce priveste minions (pentru a creste realismul de tip roman fantasy) - nu este necesar ca fiecare marianar sa moara dupa o lovitura reusita (ar fi prea singeros), tehnic el doar trebuie sa dispara din joc, deci exista si solutia ca el sa "o ia la sanatoasa" dupa lovitura incasata, sa fuga pe una din ulitele portului, sau sa ramina acolo inconstient.
Nici nu ma gandeam ca unii sunt bosi si au nevoie de mai multe lovituri si altii mor imediat ci ca doar au atributele diferite. Doar un Boss ar trebui sa fie ceva epic nu de cum coboram de pe vapor.
Poate asta nu am clarificat noi. Ce putem face? Din regulile date de tine am presupus ca este un fel de castleravenloft + skill-uri plus poveste. Deci ce inseamna libertate deplina pt ca nu am skill check pt ros falange? Pana unde se pot intinde alegerile noastre pt ca am crezut ca ne limitam doar la skill-uri si abilitatiJocul se vrea a-ti oferi libertate DEPLINA!!! De aceea mi se pare ca job-ul unui DM e sa filtreze cat mai bine cantitatea de informatii pe care o da. O situatie un pic mai vaga (ca cea de fata) forteaza jucatorii sa gandeasca si sa ofere solutii ingenioase. Daca v-as da toate detaliile, parerea mea umila este ca ati fi oarecum limitati de sistem si ar limita imaginatia foarte mult. Spre exemplu, comentariul tau de acum cu rosul capitanului. Daca aveati toate stats-urile, probabil ca acum ai fi dat sfaturi colegilor in loc de acest genial post
Cred ca mai multe detalii despre ce putem face ar fi oportune ca daca e libertate deplina eu nu ma mai dezleg ci fac test de acrobatie (chiar si cu -4) si ma rostogolesc si ii imping pe toti in mare.Pentru moment insa, partea de cahr building cu sheets, background story si altele va fi lasat pentru mai tarziu, respectiv pentru cand vom incepe o campanie serioasa.M-am gandit si razgandit de foarte multe ori, si probabil prima incursiune in play-by-forum D&D va fi facuta pe un dungeon dwelve. Get in, kill stuff, some twist, kill boss, take loot, get out!!!
Last edited by acidutzu on 01 Mar 2011, 12:39, edited 3 times in total.
Re: D&D 4E - Learning opening game
Eu sunt multumit de ce s-a intamplat pana acum. Daca murim din cauza a 6 marinari, nu prea are rost sa mergem mai departe. Mai bine gresim cu din astia amarati, decat cu din aia super periculosi.
- imba
- King Meeple
- Posts: 836
- Joined: 18 Jul 2010, 04:15
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: D&D 4E - Learning opening game
Pai s-a referit la cel care coordoneaza caracterul ) .. Glumesc, si mie imi da impresia ca numele Furbal, este un bulgar de nea.
- Chuckila
- King Meeple
- Posts: 5084
- Joined: 31 Jan 2010, 02:30
- Location: Cluj Napoca
Re: D&D 4E - Learning opening game
Ha! V-am prins! Deci ati citit spoilerulimba wrote:@Chuckila cum adica Furbal ii pitic? Leroy e pitic!
- MandrulDuce
- King Meeple
- Posts: 1138
- Joined: 26 May 2010, 23:01
- Custom Rank: Dungeon Master
Re: D&D 4E - Learning opening game
Mii de multumiri chuckila si un mare mare thanks de la mine. Multumiri si lui acidutzu pentru idee. Scopul spolere-lor e sa tinem acolo informatii despre caracter si sa fie ascunse in sensul sa nu reluam aceleasi lucruri over and over sa avem cate 4 posturi pe o pagina. E doar vorba de optimizarea spatiului. Si acum sa raspund la cateva intreabari.
Puteti face absolut ORICE va trece prin cap (si e in limita bunului simt). In sensul ca daca vrei sa faci chew pe picioru capitanului sau sa ii iei ca la popice, poti propune asta si eu iti spun ce fel de check ai nevoie. Partea cu aruncatul in mare nu e valabila, intrucat va aflati pe o straduta, departe de port. So, no seaside. Puneti-va imaginatia la incercare si propuneti ORICE. Puteti sa fugiti dintr-un encounter, sa va predati, sa il folositi pe Furbal pe post de ghiulea, absolut ORICE e permis. Voi propuneti si eu va dau raspunsul daca e facubil si daca da, ce skill-uri va solicita.
@bahaus: Stai chill, nu iau nici o critica in sensul rau. Si pentru mine e premiera sa fiu DM asa ca suntem in aceeasi oala.
Puteti face absolut ORICE va trece prin cap (si e in limita bunului simt). In sensul ca daca vrei sa faci chew pe picioru capitanului sau sa ii iei ca la popice, poti propune asta si eu iti spun ce fel de check ai nevoie. Partea cu aruncatul in mare nu e valabila, intrucat va aflati pe o straduta, departe de port. So, no seaside. Puneti-va imaginatia la incercare si propuneti ORICE. Puteti sa fugiti dintr-un encounter, sa va predati, sa il folositi pe Furbal pe post de ghiulea, absolut ORICE e permis. Voi propuneti si eu va dau raspunsul daca e facubil si daca da, ce skill-uri va solicita.
@bahaus: Stai chill, nu iau nici o critica in sensul rau. Si pentru mine e premiera sa fiu DM asa ca suntem in aceeasi oala.
Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!
- imba
- King Meeple
- Posts: 836
- Joined: 18 Jul 2010, 04:15
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: D&D 4E - Learning opening game
Cum adica sa ma foloseasca ca ghiulea? Eu vad ca aici este o conspiratie impotriva unui halfling mic si nevinovat gen Frodo. Atata rautate!!!
Re: D&D 4E - Learning opening game
Daca se poate, de ce nu? Intrebarea e de unde pot face rost de un tun si daca pot sa il actionez legat?
De asta intreb ce este legal sa facem pt ca ma asteptam ca in timpul luptei sa ne folosim doar de puterile noastre dar asa ma gandesc ca leroy ar putea sa arunce cu o taraba peste ei sau sa le distraga atentia cat timp ceilalti fug cu mine in spate (sau daca mai sunt suparati ca s-a risipit vinul sa ma tarasca pe pavaj)
Regulile nu se refereau decat la lupta si skill-uri dar cum e prima oara pt noi ar trebui sa ni se dea exemple de actiuni ca sa nu facem toate encounter-ele doar cu at-will powers
De asta intreb ce este legal sa facem pt ca ma asteptam ca in timpul luptei sa ne folosim doar de puterile noastre dar asa ma gandesc ca leroy ar putea sa arunce cu o taraba peste ei sau sa le distraga atentia cat timp ceilalti fug cu mine in spate (sau daca mai sunt suparati ca s-a risipit vinul sa ma tarasca pe pavaj)
Regulile nu se refereau decat la lupta si skill-uri dar cum e prima oara pt noi ar trebui sa ni se dea exemple de actiuni ca sa nu facem toate encounter-ele doar cu at-will powers
- MandrulDuce
- King Meeple
- Posts: 1138
- Joined: 26 May 2010, 23:01
- Custom Rank: Dungeon Master
Re: D&D 4E - Learning opening game
Orice este legal. Voi va ganditi ce vreti sa faceti (puteti sa va apucati in timpul luptei sa dansati pe marginea drumului, sau sa invititi un monstru la vals...though that would just be stupid ), ma intrebati daca se poate face si eu incerc sa integrez pe cat posibil, sa evaluez dificultatea "actiunii" si sa va ofer un skill chalenge corespunzator.
Bine, faca chestii gen "gasesc un flame-thrower pe marginea drumului vreau sa trag cu el sa-i parlesc pe toti". Desi tehnic se poate, cel mai probabil o sa va dau un skill chalenge pe care sa nu-l puteti trece nici daca dati 20. Si asta nu pt k sunt rau, ci pentru ca e fie nerealist fie devine totul prea simplu. And there is no fun in that. Stiu ca acum totul pare confuz, dar you get the hang of it destul de repede.
Bine, faca chestii gen "gasesc un flame-thrower pe marginea drumului vreau sa trag cu el sa-i parlesc pe toti". Desi tehnic se poate, cel mai probabil o sa va dau un skill chalenge pe care sa nu-l puteti trece nici daca dati 20. Si asta nu pt k sunt rau, ci pentru ca e fie nerealist fie devine totul prea simplu. And there is no fun in that. Stiu ca acum totul pare confuz, dar you get the hang of it destul de repede.
Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!
Re: D&D 4E - Learning opening game
Si daca gasim unul foarte usor de folosit garantat sa loveasca 99% din tinteBine, faca chestii gen "gasesc un flame-thrower pe marginea drumului vreau sa trag cu el sa-i parlesc pe toti". Desi tehnic se poate, cel mai probabil o sa va dau un skill chalenge pe care sa nu-l puteti trece nici daca dati 20.
Si mai am o intrebare
Pt deciziile de grup cum facem? Vorbim in privat si apoi unul propune in poveste si tu zici daca e posibil sau ne lasi personajele sa discute in poveste daca o iau la dreapta sau la stanga, de preferat sa se si certe pe ce decizie e mai buna si cand ajung la o concluzie zici daca e posibil?
Partea cu discutia personajelor mai da profunzime nu doar luam o actiune cand ne vine randul
- MandrulDuce
- King Meeple
- Posts: 1138
- Joined: 26 May 2010, 23:01
- Custom Rank: Dungeon Master
Re: D&D 4E - Learning opening game
Discutia intre voi este o parte ESENTIALA si NECESARA in cele mai multe momente. Ea da viata aventurii. Puteti discuta, certa, aduce argumente. Eu las discutia sa curga si eventual daca se lungeste si o ia pe aratura intervin cu un "v-ati hotarat ce vreti sa faceti?". Dar in principiu nu intervin. Va las sa discutati (si mie imi face placere sa citesc ce gandesc personajele si cum interactioneaza intre ele).
Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!