D&D 4E - Learning opening game

Post Reply
Rautz

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12694Post Rautz
01 Mar 2011, 11:48

Dar macar o diferentiere clara intre creaturi si minioni, ca de aia si eu am lovit cu ochii inchisi, ca nu mi-am dat seama pe moment ca-s mai multe tipuri de marinari, eu crezusem ca-s toti la fel(alea cu bata si maciuca am crezut ca e o chestie stilistica)
Si chiar daca au statsuri necunoscute tot ar fi bine sa stim daca putem sa-i doboram dintr-o lovitura sau nu, pentru ca diferenta e mare: daca poti, dai in capitani, daca nu poti, dai in marinari

criss

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12695Post criss
01 Mar 2011, 11:50

Probabil ca DM'ul a vrut sa simplifice prima lupta si nu a mai trecut datele inamicilor. El a specificat insa ca primul capitan nu a murit din prima lovitura, deci capitanii nu erau minions, iar primul marinar a murit si marinarii au fost declarati minions (mor la orice lovitura reusita).

In urmatoarea confruntare, care probabil va avea loc pe tabla de joc, probabil ca vor fi date datele inamicilor. Insa pina la urmatoarea confruntare, sper sa vedem si ceva mister si skilluri. Sa vedem ce mai pregateste DM'ul, cum va evolua povestea. :)

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12696Post MandrulDuce
01 Mar 2011, 11:57

Ok, imi cer scuze daca am fost prea criptic sau am ratat clarificarea unor chestii pt k mi s-au parut prea evidente.

Rule of thumbs: NU EXISTA diferente stilistice intre oponentii cu care va veti confrunta. Orice detaliu care scoate in evidenta o trasatura specifica a unei unitati sau a unui grup cu scopul de a reliefa o diferenta fata de alta unitate/alt grup ce participa la encounter e acolo pentru a arata clar ca vorbim de creaturi diferite. Pornind de la faptul ca unii se numesc capitani si altii marinari, continuand cu armamentul (in carti si alte cele, cam asta este singura diferenta NOTABILA intre doua creaturi similare cum sunt cele de fata (ambii humani si marinari)).

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

criss

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12700Post criss
01 Mar 2011, 12:05

O mica propunere in ceea ce priveste minions (pentru a creste realismul de tip roman fantasy) - nu este necesar ca fiecare marianar sa moara dupa o lovitura reusita (ar fi prea singeros), tehnic el doar trebuie sa dispara din joc, deci exista si solutia ca el sa "o ia la sanatoasa" dupa lovitura incasata, sa fuga pe una din ulitele portului, sau sa ramina acolo inconstient. :)

Rautz

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12701Post Rautz
01 Mar 2011, 12:06

E ok, imi dau seama ca pentru tine si Criss era evident
Nu s-a vrut a fi o critica ci mai degraba un reminder ca noi suntem(sau eu cel putin) la primul joc ever de asa ceva, cat priveste minionii imi imaginam ca in Diablo, o creatura mare iar minionii niste sobolani ceva :) sau ceva clar inferior

User avatar
Chuckila
King Meeple
King Meeple
Posts: 5084
Joined: 31 Jan 2010, 02:30
Location: Cluj Napoca

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12702Post Chuckila
01 Mar 2011, 12:07

Pentru ca sunteti aventurieri draguti si la cererea imaginativului vostru DM, am implementat doua optiuni pentru a va face aventura mai interesanta:

1. Spoilere: Se folosesc dupa sintaxa: [spoiler =<ce vreti sa apara vizibil in pagina - fara aceasta parte nu merge>]<textul ce se vrea ascus>[ /spoiler] (bineinteles fara spatii).
Jarul Zorilor:
Furbal ii pitic
2. Strikout/strikethrough: Nu stiu exact care termen este mai cel bun. Aici e simplu, se foloseste [ s]text[ /s].

criss

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12704Post criss
01 Mar 2011, 12:13

Chuckila, ai un VP de la mine! :)
Super!

User avatar
Chuckila
King Meeple
King Meeple
Posts: 5084
Joined: 31 Jan 2010, 02:30
Location: Cluj Napoca

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12705Post Chuckila
01 Mar 2011, 12:17

Scuze, nu am vrut sa fac offtopic si/sau sa deraiez threadul vostru. Am sa il anunt in "Despre Forum" putin mai incolo. Now y'all get back to the adventure, ca imi place sa citesc ce se mai intampla.

acidutzu

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12706Post acidutzu
01 Mar 2011, 12:27

criss wrote:O mica propunere in ceea ce priveste minions (pentru a creste realismul de tip roman fantasy) - nu este necesar ca fiecare marianar sa moara dupa o lovitura reusita (ar fi prea singeros), tehnic el doar trebuie sa dispara din joc, deci exista si solutia ca el sa "o ia la sanatoasa" dupa lovitura incasata, sa fuga pe una din ulitele portului, sau sa ramina acolo inconstient. :)
Parca in bataliile dintre miniaturi daca le luai un procent din viata fugeau de pe teren si doar capitanii le mai puteau "imbarbata"

Nici nu ma gandeam ca unii sunt bosi si au nevoie de mai multe lovituri si altii mor imediat ci ca doar au atributele diferite. Doar un Boss ar trebui sa fie ceva epic nu de cum coboram de pe vapor.
Jocul se vrea a-ti oferi libertate DEPLINA!!! De aceea mi se pare ca job-ul unui DM e sa filtreze cat mai bine cantitatea de informatii pe care o da. O situatie un pic mai vaga (ca cea de fata) forteaza jucatorii sa gandeasca si sa ofere solutii ingenioase. Daca v-as da toate detaliile, parerea mea umila este ca ati fi oarecum limitati de sistem si ar limita imaginatia foarte mult. Spre exemplu, comentariul tau de acum cu rosul capitanului. Daca aveati toate stats-urile, probabil ca acum ai fi dat sfaturi colegilor in loc de acest genial post
Poate asta nu am clarificat noi. Ce putem face? Din regulile date de tine am presupus ca este un fel de castleravenloft + skill-uri plus poveste. Deci ce inseamna libertate deplina pt ca nu am skill check pt ros falange? Pana unde se pot intinde alegerile noastre pt ca am crezut ca ne limitam doar la skill-uri si abilitati
Pentru moment insa, partea de cahr building cu sheets, background story si altele va fi lasat pentru mai tarziu, respectiv pentru cand vom incepe o campanie serioasa.M-am gandit si razgandit de foarte multe ori, si probabil prima incursiune in play-by-forum D&D va fi facuta pe un dungeon dwelve. Get in, kill stuff, some twist, kill boss, take loot, get out!!!
Cred ca mai multe detalii despre ce putem face ar fi oportune ca daca e libertate deplina eu nu ma mai dezleg ci fac test de acrobatie (chiar si cu -4) si ma rostogolesc si ii imping pe toti in mare.
Last edited by acidutzu on 01 Mar 2011, 12:39, edited 3 times in total.

nuk3r

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12707Post nuk3r
01 Mar 2011, 12:33

Eu sunt multumit de ce s-a intamplat pana acum. Daca murim din cauza a 6 marinari, nu prea are rost sa mergem mai departe. Mai bine gresim cu din astia amarati, decat cu din aia super periculosi.

User avatar
imba
King Meeple
King Meeple
Posts: 836
Joined: 18 Jul 2010, 04:15
Location: Bucuresti
Contact:

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12711Post imba
01 Mar 2011, 12:46

@Chuckila cum adica Furbal ii pitic? Leroy e pitic!

nuk3r

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12712Post nuk3r
01 Mar 2011, 12:48

Pai s-a referit la cel care coordoneaza caracterul :)) .. Glumesc, si mie imi da impresia ca numele Furbal, este un bulgar de nea.

User avatar
Chuckila
King Meeple
King Meeple
Posts: 5084
Joined: 31 Jan 2010, 02:30
Location: Cluj Napoca

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12713Post Chuckila
01 Mar 2011, 12:49

imba wrote:@Chuckila cum adica Furbal ii pitic? Leroy e pitic!
Ha! V-am prins! Deci ati citit spoilerul :D

nuk3r

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12716Post nuk3r
01 Mar 2011, 13:32

Am putea pune in semnatura spoilerul?

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12719Post MandrulDuce
01 Mar 2011, 14:45

Mii de multumiri chuckila si un mare mare thanks de la mine. Multumiri si lui acidutzu pentru idee. Scopul spolere-lor e sa tinem acolo informatii despre caracter si sa fie ascunse in sensul sa nu reluam aceleasi lucruri over and over sa avem cate 4 posturi pe o pagina. E doar vorba de optimizarea spatiului. Si acum sa raspund la cateva intreabari.

Puteti face absolut ORICE va trece prin cap (si e in limita bunului simt). In sensul ca daca vrei sa faci chew pe picioru capitanului sau sa ii iei ca la popice, poti propune asta si eu iti spun ce fel de check ai nevoie. Partea cu aruncatul in mare nu e valabila, intrucat va aflati pe o straduta, departe de port. So, no seaside. Puneti-va imaginatia la incercare si propuneti ORICE. Puteti sa fugiti dintr-un encounter, sa va predati, sa il folositi pe Furbal pe post de ghiulea, absolut ORICE e permis. Voi propuneti si eu va dau raspunsul daca e facubil si daca da, ce skill-uri va solicita.

@bahaus: Stai chill, nu iau nici o critica in sensul rau. Si pentru mine e premiera sa fiu DM asa ca suntem in aceeasi oala.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

User avatar
imba
King Meeple
King Meeple
Posts: 836
Joined: 18 Jul 2010, 04:15
Location: Bucuresti
Contact:

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12723Post imba
01 Mar 2011, 15:02

Cum adica sa ma foloseasca ca ghiulea? :shock: Eu vad ca aici este o conspiratie impotriva unui halfling mic si nevinovat gen Frodo. Atata rautate!!!

acidutzu

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12726Post acidutzu
01 Mar 2011, 15:15

Daca se poate, de ce nu? Intrebarea e de unde pot face rost de un tun si daca pot sa il actionez legat? :mrgreen:

De asta intreb ce este legal sa facem pt ca ma asteptam ca in timpul luptei sa ne folosim doar de puterile noastre dar asa ma gandesc ca leroy ar putea sa arunce cu o taraba peste ei sau sa le distraga atentia cat timp ceilalti fug cu mine in spate (sau daca mai sunt suparati ca s-a risipit vinul sa ma tarasca pe pavaj)
Regulile nu se refereau decat la lupta si skill-uri dar cum e prima oara pt noi ar trebui sa ni se dea exemple de actiuni ca sa nu facem toate encounter-ele doar cu at-will powers

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12736Post MandrulDuce
01 Mar 2011, 17:37

Orice este legal. Voi va ganditi ce vreti sa faceti (puteti sa va apucati in timpul luptei sa dansati pe marginea drumului, sau sa invititi un monstru la vals...though that would just be stupid :D), ma intrebati daca se poate face si eu incerc sa integrez pe cat posibil, sa evaluez dificultatea "actiunii" si sa va ofer un skill chalenge corespunzator.
Bine, faca chestii gen "gasesc un flame-thrower pe marginea drumului vreau sa trag cu el sa-i parlesc pe toti". Desi tehnic se poate, cel mai probabil o sa va dau un skill chalenge pe care sa nu-l puteti trece nici daca dati 20. Si asta nu pt k sunt rau, ci pentru ca e fie nerealist fie devine totul prea simplu. And there is no fun in that. Stiu ca acum totul pare confuz, dar you get the hang of it destul de repede.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

acidutzu

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12739Post acidutzu
01 Mar 2011, 18:02

Bine, faca chestii gen "gasesc un flame-thrower pe marginea drumului vreau sa trag cu el sa-i parlesc pe toti". Desi tehnic se poate, cel mai probabil o sa va dau un skill chalenge pe care sa nu-l puteti trece nici daca dati 20.
Si daca gasim unul foarte usor de folosit garantat sa loveasca 99% din tinte :lol: :lol: :lol:

Si mai am o intrebare
Pt deciziile de grup cum facem? Vorbim in privat si apoi unul propune in poveste si tu zici daca e posibil sau ne lasi personajele sa discute in poveste daca o iau la dreapta sau la stanga, de preferat sa se si certe pe ce decizie e mai buna si cand ajung la o concluzie zici daca e posibil?
Partea cu discutia personajelor mai da profunzime nu doar luam o actiune cand ne vine randul

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12741Post MandrulDuce
01 Mar 2011, 18:08

Discutia intre voi este o parte ESENTIALA si NECESARA in cele mai multe momente. Ea da viata aventurii. Puteti discuta, certa, aduce argumente. Eu las discutia sa curga si eventual daca se lungeste si o ia pe aratura intervin cu un "v-ati hotarat ce vreti sa faceti?". Dar in principiu nu intervin. Va las sa discutati (si mie imi face placere sa citesc ce gandesc personajele si cum interactioneaza intre ele).

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

Post Reply

Return to “Play by Forum”