Twilight Struggle, praise to the bear

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip jurnale de sesiune (session reports) ale jocurilor jucate de voi, ce bineinteles pot fi comentate in cadrul topic-urilor respective de toti utilizatorii forumului.

Pentru discutiile generale necentrate pe session reports va invitam in forumul Discutii generale.
User avatar
Mono
King Meeple
King Meeple
Posts: 728
Joined: 04 Dec 2011, 09:26
Custom Rank: Cylon Leader
Location: Bucuresti
Contact:

Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23703Post Mono
13 Mar 2012, 01:19

Keyser a fost foarte primitor azi, atat el cat si TS-ul lui. Am decis sa jucam cu stresul la jumatate, adica fiecare sa fie chinuit intr-o partida si nu in ambele. Deci pe sistemul normal, nu modificat. Pe de alta parte e cumva linistitor sa joci cu SUA: "bah, am incercat, am luptat, dar eram cu americanii..."

Ca sa nu mentin prea mult suspansul, ca doar nu-s Agatha Cristie, va arat cum s-a terminat prima partida:

from http://www.boardgamegeek.com/image/1262058


Ca si prima in care am jucat-o vineri (si care mi-a adus atatea critici), la finalul rundei 3, SUA s-a trezit cu doua carti de scoring in mana, ambele cu superioritate sovietica si s-a inchis treaba. Numai ca de data asta eu am fost URSS.
A doua partida, am fost eu cel chinuit, cu SUA. Cum necum, am supravietuit primelor 3 runde. Prima mana din Mid War mi-au venit 6 din 9 rosii... m-am infipt totusi in Americi, singurele in care mi-a mers. Am pierdut un scoring pe Asia SE, am castigat America de Sud, eu am jucat cartea cu VP pentru Battlegroundurile din Americi, Keyser cartea cu OPEC, tot a ramas pe la +15.
A inceput runda a 5-a, iar rusii trebuiau sa joace primii "headline-ul". Si au jucat scoring pe Middle Est. Chiar daca aveam jos o carte care ii taia un battleground, tot era dominatie, cu 7 VP. Am dat din colt in colt, ce sa fac, ce sa fac. N-aveam ceva sa-i smulg 2 tari... Singura carte care imi dadea un capat infim de speranta era un eveniment cu trageam o carte de la URSS si sa daca imi convine s-o joc. M-am agatat de speranta ca trag ceva de 4, si ii suprim 2 battlegrounds. Am tras mult peste asteptari: scoring pentru america centrala. Una peste alta a ajuns la +18, dar macar scapasem.
Cand vad prima carte jucata de el: Scoring pe Africa! nuuuuuuuuuuuuuuuuu :cry: :cry: :cry: el bagase pe africa in timp ce eu consolidasem Americile...

from http://www.boardgamegeek.com/image/1262059


Oare reusesc data viitoare sa rezist pana in tura 7?

Rautz

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23704Post Rautz
13 Mar 2012, 01:33

Am jucat si eu un Twilight Struggle cu Keyzer si e un adversar redutabil.
tot era dominatie, cu 7 VP
sper ca ti-ai adaugat si tu puncte pentru prezenta si vreun battleground(dominatie nu inseamna 7-0)
poate ati uitat sa dati puncte ambilor jucatori si de aia s-a terminat partida asa repede?

Iar sesiunile voastre m-au dus la ideea unui turneu de Twilight Struggle, fie live, fie online.
Live am putea sa jucam o partida pe saptamana in una din ceainariile cu boardgames
Sau online ar merge fie Play by email fie in timp real (cei care au mai jucat online sa ne recomande un client si sa ne obisnuim cu el)

Deci ar fi un turneu amical, desfasurat pe parcursul a catorva saptamani, un program care sa acomodeze oamenii cu serviciu.
Tur-retur, fie fiecare cu fiecare, fie eliminatoriu


Ar fi lumea doritoare de asa ceva?

User avatar
Mono
King Meeple
King Meeple
Posts: 728
Joined: 04 Dec 2011, 09:26
Custom Rank: Cylon Leader
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23705Post Mono
13 Mar 2012, 01:55

Am adaugat tot ce era de pus. Mereu am deschis regulamentul daca eram macar un pic in dubiu de ceva.

User avatar
Mono
King Meeple
King Meeple
Posts: 728
Joined: 04 Dec 2011, 09:26
Custom Rank: Cylon Leader
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23706Post Mono
13 Mar 2012, 02:03

La Middle East sunt 5 puncte pentru dominatie si avea 4-1 battleground (3-1 cu efectul cartii mele de jos). 7p. Gresesc undeva?

Totusi tre sa intreb ceva teoretic:

sa zicem ca este un continent in care un combatant are 1 battleground si atat, iar celalalt nimic. Asta cu o pilula de control, ia prezenta + dominatie sau doar a doua? Si daca ar fi avut toate battleground, ar fi adaugat punctele, sau doar cel mai mare?

Rautz

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23707Post Rautz
13 Mar 2012, 02:16

Mono wrote:La Middle East sunt 5 puncte pentru dominatie si avea 4-1 battleground (3-1 cu efectul cartii mele de jos). 7p. Gresesc undeva?
Da. El ia 5p dominatie + 3p battlegrounds = 8p. Tu iei 3p presence + 1p battleground = 4p. Deci diferenta e 4p. De asta ziceam ca ai uitat sa-ti adaugi presence-ul.

Exemplu luat din regulament:
EXAMPLE: The USSR plays the Central American Scoring card.
The USSR controls Cuba, Haiti and the Dominican Republic. The
United States controls Guatemala, and has 1 point of influence in
Panama. The USSR player would therefore get points for Dominating Central America (3 VPs) + 1 VP for control of a battleground country (Cuba). +1 VP for Cuba's being adjacent to your
opponent's home nation for a total of 5 VPs. The United States
would receive 1 VP for presence in Central America since he controls Guatemala. Since the United States only has 1 Influence point
in Panama, he does not control it, and therefore controls no battleground countries. That is why the USSR player scores Dominance
points. He controls more battleground countries (Cuba) and more
countries overall. He also meets the "at least one non-battleground
country" test through control of either Haiti or the Dominican Republic. Having calculated relative victory points, 5 VPs for the
USSR, and 1 VP for the US, you subtract the US VPs from the
Soviets, and move the VP point track a net 4 spaces toward Soviet
victor
Totusi tre sa intreb ceva teoretic:

sa zicem ca este un continent in care un combatant are 1 battleground si atat, iar celalalt nimic. Asta cu o pilula de control, ia prezenta + dominatie sau doar a doua? Si daca ar fi avut toate battleground, ar fi adaugat punctele, sau doar cel mai mare?
Nu iei niciodata ambele punctaje, doar cel mai mare din ele, dar in cazul prezentat de tine ar lua doar prezenta, tot din reguli:
Domination: A superpower achieves Domination of a Region if it
Controls more countries in that Region than its opponent, and it
Controls more Battleground countries in that Region than its opponent. A superpower must Control at least one non-Battleground and
one Battleground country in a Region in order to achieve Domination of that Region.
Deci ati jucat cateva reguli de scoring gresite ceea ce a dus la terminarea jocurilor mult mai rapid decat trebuia(date fiind situatiile pe tabla oricum ar fi trebuit sa castige)

User avatar
Mono
King Meeple
King Meeple
Posts: 728
Joined: 04 Dec 2011, 09:26
Custom Rank: Cylon Leader
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23710Post Mono
13 Mar 2012, 03:24

Asta schimba foarte mult lucrurile. Pai sa-mi vina jocul odata, sa-mi belesc proprii ochi in propriul regulament :))

Si multumesc foarte mult!


User avatar
Mono
King Meeple
King Meeple
Posts: 728
Joined: 04 Dec 2011, 09:26
Custom Rank: Cylon Leader
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23713Post Mono
13 Mar 2012, 09:07

Am citit regulamentul online o data, inainte de prima partida... deci joi. E altceva cand il ai fizic in fata.

Anyway, profit de generozitatea ta in explicatii si te mai intreb ceva: cand evenimentele indica sa adaugi influenta, o poti pune oriunde, fara sa mai tii seama de regulile de proximitate?

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1045
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23715Post MandrulDuce
13 Mar 2012, 09:50

Cu evenimentele intri in zone "forbidden". Deci rasp ar fi da. Altfe cu adiacenta, nu pupa URSS ever never in Americi.
Si din reguli:
6.1.1 Influence markers are placed one at a time. However, all markers must be placed with, or adjacent to, friendly markers that were in place at the start of the phasing player’s Action Round. Exception: markers
placed when required by an Event are not subject to this restriction, unless specifically stated otherwise on the card.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1045
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23716Post MandrulDuce
13 Mar 2012, 09:55

Still... u did something terribly wrong in the game. Nu se poate sa se termine asa repede :). Cred (cum zicea si bahaus) ca voi ati punctat in sistem X-0 ca altefl nu-mi explic cum sa faci 20 pcte in runda 3...si de 2 ori la rand

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

User avatar
Mono
King Meeple
King Meeple
Posts: 728
Joined: 04 Dec 2011, 09:26
Custom Rank: Cylon Leader
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23719Post Mono
13 Mar 2012, 10:32

Asa am facut da, mea culpa la patrat :oops:

User avatar
Chuckila
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 4995
Joined: 31 Jan 2010, 03:30
Location: Cluj Napoca

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23720Post Chuckila
13 Mar 2012, 10:42

Pai in aceste conditii, americanul nu are cum sa treaca de Early/Middle War, fiindca doar din runda 4-5 el incepe sa conteze cat de cat pe harta. Early War it's all about russians, americanii incep sa conteze in Middle/Late War. Pana atunci ar trebui sa tina contaminarea USSR sub control si sa nu ajunga sub -15VP. 10+ puncte cu o pozitionare buna pe harta si 2-3 runde ramase nu sunt imposibil de surmontat pentru USA.

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1045
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23723Post MandrulDuce
13 Mar 2012, 11:11

Daca vreti sa jucam TS tourney mode, o putem face si live si pe online cu play-by-mail. E un excel destul de misto facut cu macro-uri. Nu e nici f greu de utilizat. Se gaseste pe bgg la TS cel mai downloadat fisier :)

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

User avatar
VickdaReaper
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 3015
Joined: 16 Feb 2010, 19:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23731Post VickdaReaper
13 Mar 2012, 13:24

Sau, daca vreti turneu online, puteti sa incercati si platformele special create pentru jucatul online... :) Mai ales ca una dintre ele (nu spun care :P) este special optimizata pentru wargame-uri, in general.
Pentru board games sunt fidel cum era Castro pentru Cuba...

Colectie

Rautz

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23737Post Rautz
13 Mar 2012, 14:13

De asta intrebam daca sunt doritori, as zice ca daca suntem 6 deja putem sa deschidem un topic nou cu toate detaliile. In 8 deja putem juca fie turneu, fie eliminatoriu. Nu va sfiiti in a numi resursele online ale unui joc, nu cred ca ar contraveni nici unei reguli ale forumului. Eu unul nu am mai jucat niciodata online, stiu insa ca sunt multe posibilitati, de aceea si intreb pe cei care au mai jucat care le-a placut mai mult.
Probabil Online ar fi cel mai bine pentru a putea juca si cu cei din provincie, si probabil Play By Email pentru a putea juca toti cei care au probleme cu timpul, care au serviciu etc.

cosmin.alex

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23738Post cosmin.alex
13 Mar 2012, 15:10

:tu: Si eu si eu si eu... Ar fi primul si sunt foarte curios cum o sa iasa.... daca este numar impar propun campionat :D.... daca este par (dar si la ala conteza) sistem eliminatoriu.

User avatar
tasurinchi
King Meeple
King Meeple
Posts: 825
Joined: 13 Jan 2010, 21:06
Location: Bucuresti

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23739Post tasurinchi
13 Mar 2012, 15:18

Si eu m-as baga, daca primiti si cetateni cu un singur joc la activ :D (pana incepe eventualul turneu poate apuc sa mai joc macar o data)

Rautz

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23741Post Rautz
13 Mar 2012, 15:33

cosmin.alex wrote:daca este par (dar si la ala conteza) sistem eliminatoriu.
trebuie putere a lui 2 ca sa fie eliminatoriu (2,4,8,16 sau poate 256 :P )

as trece direct la faza de organizare dar inca am mici dubii: cel mai bun sistem pare sa fie PBEM dar problema e ca dureaza foarte mult, nu poti garanta decat 1 mutare/zi, ceea ce inseamna vreo 2 luni/partida. Varianta cu mai multe partide simultane iar nu e prea buna, denatureaza complet strategia jocului(in loc sa te gandesti la o partida stai sa te gandesti la mai multe, te grabesti sa dai mutari, joci mai prost)
deci solutie practica nu ar fi decat jocul in timp real, dar pentru asta trebuie sa stea fiecare sa se obisnuiasca cu softul ales.

Inca ma mai gandesc, dar astept propuneri daca a gandit cineva vreo solutie

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1045
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23742Post MandrulDuce
13 Mar 2012, 15:48

Mda mai dificil cu soft-ul. Eu as zice in modul urmator: PBEM cu limita de timp. Adica... centralizare rezultate o data la max 2 saptamani. Mi se pare suficient timp. Au dat ambii jucatori raportul ca au jucat si cum a fost scoru, excelent.... nu au dat... 0 puncte.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

Rautz

Re: Twilight Struggle, praise to the bear

Post: # 23744Post Rautz
13 Mar 2012, 15:57

2 saptamani inseamna 5-6 mutari/zi. De fiecare. Cum ii sincronizezi sa faca asta? Cineva poate da mutari dimineata, altul poate da seara. Evident vor exista ore multe de inactivitate(oamenii dorm, au serviciu, alte obligatii), fortezi cele 5-6 mutari intr-o fereastra de timp mica ceea ce inseamna aproape sa joace in timp real(trebuie sa se sincronizeze cei 2 parteneri sa joace la aproximativ aceleasi ore pentru a inlantui 10-12 mutari.
Cu PBEM nu vad alta solutie decat organizarea unui campionat ce va dura multe luni(spre un an), cu jucarea simultana a cate 2 partide.

Post Reply

Return to “Sesiuni de joc”