Testand Ground Floor
Posted: 29 May 2012, 10:03
Nu o sa am pretentia de a fi la fel de spumos precum este Chuckila in discutia deschisa despre vizita lui la Timisoara. O sa fiu probabil mai sec, mai concis in prezentarea mea. Totusi, parerile pe care o sa le cititi va sfatuiesc sa nu le luati de complet veritabile. Sunt veritabile in sensul ca imi apartin in intregime si imi asum vorbele, dar nu sunt complete pentru ca survin in urma unui joc de test, jucat de catre mine si 3 dintre multiplele mele personalitati.
Am reusit ieri (dupa o experienta anterioara incheiata la sfarsitul turei 3) sa incerc o partida intreaga de Ground Floor. A fost un test cu 4 jucatori, in care am imprumutat multe piese de la Age of Steam si Imperial (a fost un Ground Floor cu trenulete, cu fabrici si porturi imperiale si cu bani de la ambele jocuri). Jocul a durat pana la sfarsitul rundei a 7-a, cand unul dintre jucatori a construit cel de-al 5-lea nivel al cladirii sale (bine, al 6-lea, daca luam in considerare si primul etaj - the ground floor ). De fapt, au fost 2 jucatori cu 6 etaje, dar n-am mai verificat daca jocul se termina imediat ce unul dintre jucatori construieste al 5-lea etaj sau la sfarsitul respectivei runde. Asta ca sa nu zic ca pentru fiecare etaj s-a platit cu 2 bani si 2 informatii mai putin decat trebuia, ceea ce probabil ar fi insemnat inca o runda de joc. Si punctaje ceva mai mici pentru toata lumea...
Dar sa trecem la pareri si la concluziile pe care le-am tras la sfarsitul acestei sesiuni de testare. O sa incep prin a spune ca Ground Floor este un euro foarte inteligent implementat din punct de vedere tematic (chiar poti sa te vezi facand aceleasi lucruri in viata reala, ca conducator al unei asemenea companii), cu idei interesante, foarte rotund realizat si foarte bine inchegat. Ca euro, ramane sec prin lipsa acuta de interactiune, singurele moduri prin care o sa te legi de ceilalti jucatori fiind cursa pentru resurse si locatii si stiva de la Consulting Firm. In rest, ca in multe alte euro-uri, fiecare sta in cladirea lui si isi face treburile pe care si le propune, fara sa fie vizitat sau deranjat de ceilalti jucatori si sperand ca nu o sa-i fie incurcate planurile, furate nivelurile sau ocupate locatiile de vanzare.
Din punctul meu de vedere, Ground Floor se cam aseamana cu Caylus, in sensul ca desi o sa incerci sa faci anumite lucruri, o sa ajungi sa le faci alta data, probabil nu in ordinea in care ai fi vrut. Si o sa cam construiesti altceva decat ai fi dorit initial, fara ca impactul sa fie chiar atat de mare (singurul loc unde ar conta acest impact este la Achievements, dar nici acolo diferentele de VP-uri nu sunt chiar atat de mari). E drept, nu are interactiunea lui Caylus, dar aduce aminte de el. Un alt joc cu care se aseamana (si aici o sa frang cateva inimi sau o sa aprind altele ) este Puerto Rico. Nu selectezi roluri, dar dezvolti propria-ti tabla de joc, toti jucatorii au aces la o locatie, incerci sa transformi niste bunuri in puncte de victorie. Si poate cel mai important, nevoia de a-ti optimiza actiunile si de a fi la locul potrivit atunci cand trebuie este la fel de acuta ca si la Puerto Rico. Evident, se mai aseamana si cu alte jocuri, dar acestea doua mi-au parut cele mai "infratite" cu Ground Floor...
Ce pot sa va mai zic? Conteaza extraordinar de mult cum vin previziunile financiare. Ieri am avut ceva de genul Stable-Stable-Boom-Recession-Stable-Depression-Stable (urmand 2 recesiuni). E clar ca la inceputul jocului s-au putut face bani din vanzari, deci si informatie, publicitate, iar mai apoi niveluri la cladiri. Ma gandesc ca daca incepi jocul cu vre-o 2 recesiuni sau cu 1 recesiune si 1 depresie, jocul o sa arate cu totul altfel si ritmul o sa fie diferit. De fapt, cred ca aici se dicteaza cum v-a arata un joc si cum o sa se cladeasca strategiile...
Punctajele finale au fost (daca tin bine minte) 35, 44, 40, 48. La o prima vedere, nu par foarte stranse, dar in termenii jocului este diferenta de doar 2 niveluri, ceea ce ar insemna ca jocul cam limiteaza punctajele in intervale mici. E drept, nu ai multe optiuni de a puncta, iar punctajele cam sunt la vedere, dar merge si asa (mie mi-ar fi placut ceva mai mult loc de interpretare ). Si daca tot suntem la capitolul regrete, as fi preferat o varietate mai mare de Tenant Improvements. Dar merge si asa, mai ales pentru ca nu o sa-ti fie prea la indemana sa dai 4$ + 4 info ca sa mergi la firma de constructii pentru mai multe TI-uri. Ah! Si mi-ar fi placut sa conteze mai mult specializarea de la inceput in a-ti dicta modul in care joci.
In loc de final, un scurt rezumat. Ground Floor este un euro promitator, bine realizat, cu multe de facut si de optimizat, destul de iertator, in sensul ca greselile nu par a se plati chiar atat de rau, cam secut (ca multe alte eurouri), dar (destul de) usor de explicat si inteles. Eu cred ca o sa aibe succes si probabil ca o sa placa la multi, precum o sa si displaca (deja pot sa intrezaresc cateva persoane chiar aici, pe forum ). Pe mine ma atrage din punctul de vedere al bunei implementari tematice si a necesitatii de a optimiza. Poate ca nu ofera varietatea unui Agricola (in sensul ca fiecare face cam altceva), dar ma duce cu gandul la buna inchegare si optimizare a lui Puerto Rico, iar astea sunt semne bune, as zice eu.
P.S. O sa-mi cer scuze pentru lipsa de punctuatie, pentru idei incomplete si greseli de scriere. Am scris pe fuga mesajul, pentru ca mai tarziu s-ar putea sa nu mai am timp...
Am reusit ieri (dupa o experienta anterioara incheiata la sfarsitul turei 3) sa incerc o partida intreaga de Ground Floor. A fost un test cu 4 jucatori, in care am imprumutat multe piese de la Age of Steam si Imperial (a fost un Ground Floor cu trenulete, cu fabrici si porturi imperiale si cu bani de la ambele jocuri). Jocul a durat pana la sfarsitul rundei a 7-a, cand unul dintre jucatori a construit cel de-al 5-lea nivel al cladirii sale (bine, al 6-lea, daca luam in considerare si primul etaj - the ground floor ). De fapt, au fost 2 jucatori cu 6 etaje, dar n-am mai verificat daca jocul se termina imediat ce unul dintre jucatori construieste al 5-lea etaj sau la sfarsitul respectivei runde. Asta ca sa nu zic ca pentru fiecare etaj s-a platit cu 2 bani si 2 informatii mai putin decat trebuia, ceea ce probabil ar fi insemnat inca o runda de joc. Si punctaje ceva mai mici pentru toata lumea...
Dar sa trecem la pareri si la concluziile pe care le-am tras la sfarsitul acestei sesiuni de testare. O sa incep prin a spune ca Ground Floor este un euro foarte inteligent implementat din punct de vedere tematic (chiar poti sa te vezi facand aceleasi lucruri in viata reala, ca conducator al unei asemenea companii), cu idei interesante, foarte rotund realizat si foarte bine inchegat. Ca euro, ramane sec prin lipsa acuta de interactiune, singurele moduri prin care o sa te legi de ceilalti jucatori fiind cursa pentru resurse si locatii si stiva de la Consulting Firm. In rest, ca in multe alte euro-uri, fiecare sta in cladirea lui si isi face treburile pe care si le propune, fara sa fie vizitat sau deranjat de ceilalti jucatori si sperand ca nu o sa-i fie incurcate planurile, furate nivelurile sau ocupate locatiile de vanzare.
Din punctul meu de vedere, Ground Floor se cam aseamana cu Caylus, in sensul ca desi o sa incerci sa faci anumite lucruri, o sa ajungi sa le faci alta data, probabil nu in ordinea in care ai fi vrut. Si o sa cam construiesti altceva decat ai fi dorit initial, fara ca impactul sa fie chiar atat de mare (singurul loc unde ar conta acest impact este la Achievements, dar nici acolo diferentele de VP-uri nu sunt chiar atat de mari). E drept, nu are interactiunea lui Caylus, dar aduce aminte de el. Un alt joc cu care se aseamana (si aici o sa frang cateva inimi sau o sa aprind altele ) este Puerto Rico. Nu selectezi roluri, dar dezvolti propria-ti tabla de joc, toti jucatorii au aces la o locatie, incerci sa transformi niste bunuri in puncte de victorie. Si poate cel mai important, nevoia de a-ti optimiza actiunile si de a fi la locul potrivit atunci cand trebuie este la fel de acuta ca si la Puerto Rico. Evident, se mai aseamana si cu alte jocuri, dar acestea doua mi-au parut cele mai "infratite" cu Ground Floor...
Ce pot sa va mai zic? Conteaza extraordinar de mult cum vin previziunile financiare. Ieri am avut ceva de genul Stable-Stable-Boom-Recession-Stable-Depression-Stable (urmand 2 recesiuni). E clar ca la inceputul jocului s-au putut face bani din vanzari, deci si informatie, publicitate, iar mai apoi niveluri la cladiri. Ma gandesc ca daca incepi jocul cu vre-o 2 recesiuni sau cu 1 recesiune si 1 depresie, jocul o sa arate cu totul altfel si ritmul o sa fie diferit. De fapt, cred ca aici se dicteaza cum v-a arata un joc si cum o sa se cladeasca strategiile...
Punctajele finale au fost (daca tin bine minte) 35, 44, 40, 48. La o prima vedere, nu par foarte stranse, dar in termenii jocului este diferenta de doar 2 niveluri, ceea ce ar insemna ca jocul cam limiteaza punctajele in intervale mici. E drept, nu ai multe optiuni de a puncta, iar punctajele cam sunt la vedere, dar merge si asa (mie mi-ar fi placut ceva mai mult loc de interpretare ). Si daca tot suntem la capitolul regrete, as fi preferat o varietate mai mare de Tenant Improvements. Dar merge si asa, mai ales pentru ca nu o sa-ti fie prea la indemana sa dai 4$ + 4 info ca sa mergi la firma de constructii pentru mai multe TI-uri. Ah! Si mi-ar fi placut sa conteze mai mult specializarea de la inceput in a-ti dicta modul in care joci.
In loc de final, un scurt rezumat. Ground Floor este un euro promitator, bine realizat, cu multe de facut si de optimizat, destul de iertator, in sensul ca greselile nu par a se plati chiar atat de rau, cam secut (ca multe alte eurouri), dar (destul de) usor de explicat si inteles. Eu cred ca o sa aibe succes si probabil ca o sa placa la multi, precum o sa si displaca (deja pot sa intrezaresc cateva persoane chiar aici, pe forum ). Pe mine ma atrage din punctul de vedere al bunei implementari tematice si a necesitatii de a optimiza. Poate ca nu ofera varietatea unui Agricola (in sensul ca fiecare face cam altceva), dar ma duce cu gandul la buna inchegare si optimizare a lui Puerto Rico, iar astea sunt semne bune, as zice eu.
P.S. O sa-mi cer scuze pentru lipsa de punctuatie, pentru idei incomplete si greseli de scriere. Am scris pe fuga mesajul, pentru ca mai tarziu s-ar putea sa nu mai am timp...