C&C: Napoleonics - Scenario 1 - Rolica
Posted: 24 Jan 2013, 17:17
Rolica, 17 august 1808.
Am decis sa scriu citeva rinduri despre pozitia de start in acest prim scenariu ca urmare la cele spuse de Mono in alt topic si anume ca in toate partidele a cistigat cu francezii doar stind si asteptind cu unitatile pe pozitii defensive. Asta la un scenariu in care sansele de reusita sunt aproape egale, cu un usor avantaj de partea aliatilor!
Dar sa vadem pozitia de start (sper ca e buna imaginea, nu am avut o lumina grozava):
La o prima privire se observa ca trupele franceze sunt in minoritate dar ocupa o pozitie defensiva foarte puternica (pe dealul central), iar cele doua unitati de cavalerie pazesc cele doua medalii (cea din dreapta nu se vede la mine, mi-a taiat forumul imaginea). Trupele aliate sunt mai numeroase, dar nedezvoltate (atit portughezii din stinga, cit si englezii din dreapta). Aceasta lipsa a dezvoltarii poate fi speculata de Napoleon prin dezvoltarea unui atac rapid cu finalizare prin melee, unde infanteria franceza beneficiaza de un zar in plus. Acest atac depinde si de cartile de joc si trebuie avuta in vedere numarul mai mic de unitati franceze. O alta strategie (aplicata de Mono) pentru francezi este raminerea pe pozitiile puternic defensive pina aliatii ajung aproape, apoi atacul in melee.
Pentru aliati exista din cite vad o singura strategie de start si anume dezvoltarea unitatilor pe pozitii defensive in afara range-ului si anume pe linia cu padure aflata la doua hexagoane de deal. Dezvoltarea si aducerea pe pozitii bune a unitatilor de cavalerie si a artileriei calare. Si plasarea celor doua unitati de artilerie centrale (care vor depasi singura unitate de artilerie franceza). In cazul in care francezii ramin pe pozitiile defensive, dezvoltarea aliatilor trebuie facuta in timp, fara graba iar aliatii nu trebuie sa atace in melee sub nici un motiv! In momentul in care cele trei unitati de artilerie aliate au ajuns pe pozitii de tragere, iar restul unitatilor dezvoltate si pe pozitii defensive (padure), aliatii vor trage cu artileria in unitatile franceze de pe deal, fara a mai inainta.
In a doua faza a jocului (mergind pe strategia a doua a francezilor), aliatii trebuie sa incerce o lupta la distanta si cu unitatile de infanterie cu care, in range beneficiaza de un zar in plus, evitind melee-ul in care francezii au un zar in plus si avantajul altitudinii. In plus, aliatii au acum un numar considerabil mai mare de unitati decit francezii si dupa cum spuneam au acum sanse mai mari de victorie. Cele doua trupe de cavalerie aliate vor ameninta pe flancuri capturarea ultimelor doua medalii.
Aliatii trebuie sa atace in melee cit mai tirziu posibil, doar cind unitatile franceze sunt slabite (in C&C:Napoleonics unitatile ataca cu un numar de zaruri proportional cu numarul de blocuri. In acest joc aplicarea strategiilor din C&C:Ancients ar duce la un dezastru total).
In concluzie, in cazul in care jucatorul cu aliatii nu face greseala de a ataca, are rabdare si va lupta cu foc la distanta, sansele de cistig sunt aproape egale, cu un usor avantaj de partea aliatilor. Acesta joc va fi probabil mai lung, cu multe carti de joc rulate pina la luptele finale in melee.
Am decis sa scriu citeva rinduri despre pozitia de start in acest prim scenariu ca urmare la cele spuse de Mono in alt topic si anume ca in toate partidele a cistigat cu francezii doar stind si asteptind cu unitatile pe pozitii defensive. Asta la un scenariu in care sansele de reusita sunt aproape egale, cu un usor avantaj de partea aliatilor!
Dar sa vadem pozitia de start (sper ca e buna imaginea, nu am avut o lumina grozava):
La o prima privire se observa ca trupele franceze sunt in minoritate dar ocupa o pozitie defensiva foarte puternica (pe dealul central), iar cele doua unitati de cavalerie pazesc cele doua medalii (cea din dreapta nu se vede la mine, mi-a taiat forumul imaginea). Trupele aliate sunt mai numeroase, dar nedezvoltate (atit portughezii din stinga, cit si englezii din dreapta). Aceasta lipsa a dezvoltarii poate fi speculata de Napoleon prin dezvoltarea unui atac rapid cu finalizare prin melee, unde infanteria franceza beneficiaza de un zar in plus. Acest atac depinde si de cartile de joc si trebuie avuta in vedere numarul mai mic de unitati franceze. O alta strategie (aplicata de Mono) pentru francezi este raminerea pe pozitiile puternic defensive pina aliatii ajung aproape, apoi atacul in melee.
Pentru aliati exista din cite vad o singura strategie de start si anume dezvoltarea unitatilor pe pozitii defensive in afara range-ului si anume pe linia cu padure aflata la doua hexagoane de deal. Dezvoltarea si aducerea pe pozitii bune a unitatilor de cavalerie si a artileriei calare. Si plasarea celor doua unitati de artilerie centrale (care vor depasi singura unitate de artilerie franceza). In cazul in care francezii ramin pe pozitiile defensive, dezvoltarea aliatilor trebuie facuta in timp, fara graba iar aliatii nu trebuie sa atace in melee sub nici un motiv! In momentul in care cele trei unitati de artilerie aliate au ajuns pe pozitii de tragere, iar restul unitatilor dezvoltate si pe pozitii defensive (padure), aliatii vor trage cu artileria in unitatile franceze de pe deal, fara a mai inainta.
In a doua faza a jocului (mergind pe strategia a doua a francezilor), aliatii trebuie sa incerce o lupta la distanta si cu unitatile de infanterie cu care, in range beneficiaza de un zar in plus, evitind melee-ul in care francezii au un zar in plus si avantajul altitudinii. In plus, aliatii au acum un numar considerabil mai mare de unitati decit francezii si dupa cum spuneam au acum sanse mai mari de victorie. Cele doua trupe de cavalerie aliate vor ameninta pe flancuri capturarea ultimelor doua medalii.
Aliatii trebuie sa atace in melee cit mai tirziu posibil, doar cind unitatile franceze sunt slabite (in C&C:Napoleonics unitatile ataca cu un numar de zaruri proportional cu numarul de blocuri. In acest joc aplicarea strategiilor din C&C:Ancients ar duce la un dezastru total).
In concluzie, in cazul in care jucatorul cu aliatii nu face greseala de a ataca, are rabdare si va lupta cu foc la distanta, sansele de cistig sunt aproape egale, cu un usor avantaj de partea aliatilor. Acesta joc va fi probabil mai lung, cu multe carti de joc rulate pina la luptele finale in melee.