Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville
Posted: 28 Nov 2013, 13:12
Vierville, Franta, 1944 (harta #15)
Parasutistii americani au reusit sa ocupe acest important punct strategic. Caporalul Medrow a primit ordin sa apere aceasta locatie pina seara (6 turnuri), cind vor sosi intariri.
Locotenentii germani Plassmann si Koch vor ataca (zarul a decis ca atacul va avea loc dinspre West) cu importante forte (printre care 3 MG!) cu misiunea de a ocupa 4 zone de cladire (din cele incercuite in figura). La inceputul scenariului, toate locatiile-obiectiv incercuite sunt controlate de americani.
In jocul LnL doar obiectivul conteaza. Poti pierde (sacrifica) toate unitatile exceptind ultima cu care sa treci in ultimul turn prin cele 4 locatii si sa cistigi jocul. Asadar cei trei comandanti stiu ca va fi o seara pe viata si pe moarte.
Am ales sa plasez unitatile americane in locurile din figura, nestiind din ce parte vor ataca germanii (in cazul in care ar fi atacat dinspre est, Cap. Medrow s-ar fi deplasat in primul turn in aceeasi cladire cu unitatea cu MG). Aceste pozitii par sa acopere cel mai bine zona contra patrunderii in viteza a unitatilor germane (sa vii in viteza fara Conver este sinucidere curata in LnL, focul la distanta in cimp deschis este nimicitor). Cladirea pe care se afla Event B (la ocuparea ei se declanseaza un eveniment aleator) mi se pare o capcana, am cedat-o deliberat germanilor (care o vor ocupa mai devreme sau mai tirziu), as fi dispersat prea mult unitatile cu ocuparea ei la start si in plus, fiind prea apropiata de grupul de cladiri dinspre West, exista mare probabilitate sa fie anihilata de germani.
Am decis sa plasez lunetistul mai tirziu, dupa ce germanii isi vor arata intentiile. In LnL sniperul odata plasat ramine in acel loc pentru restul jocului, are un excelent cover dar este anihilat la intrarea unei unitati inamice in locatia lui.
Zarul decide ca germanii sa atace dinspre West, am ales trei grupuri puternice, doua vor inainta la adapostul padurilor din sud sub comanda Lt. Koch, avind si un medic, iar Lt. Plassmann va ocupa acel "hex-capcana" (primul din cele 4 ce asigura victoria) si declansind Evenimentul B (in speranta unor intariri).
In primul turn au loc deplasarile de trupe germane la adapostul coverului (nu exista LOS pe nici unul din hexagoanele prin care are loc deplasarea).
Ca reactie, Cap. Medrow ocupa cladirea dinspre West pentru ca sa deschida focul in cazul patrunderii germanilor in hexagonul de padure de linga cladire (aceasta mutare de aparare pare silita).
De asemenea, am decis plasarea sniperului in locul incercuit! (de obicei il plasam in cladirea de sus din dreapta gardului, sa fie protejat prin distanta mare). De ce acolo, intre unitatile germane? Pentru ca Lt. Plassmann nu-si poate permite (cred) sa mai ocupe acea locatie. Din doua motive, deplasarea spre West l-ar incetini cu 1 Turn si turnurile sunt la limita si - al doilea motiv - locatia este foarte expusa focului inamic (in sensul in care din acel punct orice deplasare spre una din cladirile-obiectiv se face prin cimp deschis, cu foc inamic nimicitor). Nu sunt sigur daca este buna plasarea sniperului in acel loc, vom vedea in viitor... el incurca foarte tare planul germanilor, asa ca s-ar putea sa fie atacat. Unitatea cu MG americana va trebui sa se deplaseze un hex spre sud pentru a avea LOS asupra hex-ului ocupat de sniper (pentru a-l apara).
Germanii vor avea de luat decizii importante in Turn 2. Probabil un Low-crawl (târâs) pe padurea din sud de linga casa (pentru a nu fi descoperiti, apoi atac in close-combat in urmatorul turn), iar cealalta unitate Low-crawl in cladirea de mai sus, cu incercarea de Spotting si foc asupra caporalului american. Dar decizia grea este a Lt. Plassmann care trebuie sa ajunga in cladirea ce declanseaza evenimentul SAU sa anihileze lunetistul (care il asteapta rabdator, ascuns).
In LnL toate unitatile care au cover (in case, paduri etc.) sunt invizibile inamicului. Ei doar banuiesc prezenta inamicului. Ca sa deschida foc asupra lui, trebuie ca mai intii sa-l descopere ("Spotting attempt"), dar incercarea de descoperire poate esua si mai ales consuma timp - cind a facut Spotting attempt nu mai poate face multe lucruri in respectivul turn (in afara de opportunity fire si aparare in close-combat). Orice incercare de spotting reprezinta un element decizional important.
In schimb toate unitatile care s-au deplasat (exceptind Low-crawl) sau au deschis focul (si sunt in LOS) devin automat vizibile pentru intreg turnul si inamicul poate deschide focul la rindul sau!! Unitatile germane nu sunt inca vizibile datorita lipsei LOS (line of sight).
Cine va cistiga si cu ce pret? Ce evenimente vor aparea? Ramine de vazut in turnurile ce vin. Am jucat acest scenariu introductiv de foarte multe ori si de fiecare data totul a fost pe muchie de cutit, de fiecarea data a iesit alta poveste.
Parasutistii americani au reusit sa ocupe acest important punct strategic. Caporalul Medrow a primit ordin sa apere aceasta locatie pina seara (6 turnuri), cind vor sosi intariri.
Locotenentii germani Plassmann si Koch vor ataca (zarul a decis ca atacul va avea loc dinspre West) cu importante forte (printre care 3 MG!) cu misiunea de a ocupa 4 zone de cladire (din cele incercuite in figura). La inceputul scenariului, toate locatiile-obiectiv incercuite sunt controlate de americani.
In jocul LnL doar obiectivul conteaza. Poti pierde (sacrifica) toate unitatile exceptind ultima cu care sa treci in ultimul turn prin cele 4 locatii si sa cistigi jocul. Asadar cei trei comandanti stiu ca va fi o seara pe viata si pe moarte.
Am ales sa plasez unitatile americane in locurile din figura, nestiind din ce parte vor ataca germanii (in cazul in care ar fi atacat dinspre est, Cap. Medrow s-ar fi deplasat in primul turn in aceeasi cladire cu unitatea cu MG). Aceste pozitii par sa acopere cel mai bine zona contra patrunderii in viteza a unitatilor germane (sa vii in viteza fara Conver este sinucidere curata in LnL, focul la distanta in cimp deschis este nimicitor). Cladirea pe care se afla Event B (la ocuparea ei se declanseaza un eveniment aleator) mi se pare o capcana, am cedat-o deliberat germanilor (care o vor ocupa mai devreme sau mai tirziu), as fi dispersat prea mult unitatile cu ocuparea ei la start si in plus, fiind prea apropiata de grupul de cladiri dinspre West, exista mare probabilitate sa fie anihilata de germani.
Am decis sa plasez lunetistul mai tirziu, dupa ce germanii isi vor arata intentiile. In LnL sniperul odata plasat ramine in acel loc pentru restul jocului, are un excelent cover dar este anihilat la intrarea unei unitati inamice in locatia lui.
Zarul decide ca germanii sa atace dinspre West, am ales trei grupuri puternice, doua vor inainta la adapostul padurilor din sud sub comanda Lt. Koch, avind si un medic, iar Lt. Plassmann va ocupa acel "hex-capcana" (primul din cele 4 ce asigura victoria) si declansind Evenimentul B (in speranta unor intariri).
In primul turn au loc deplasarile de trupe germane la adapostul coverului (nu exista LOS pe nici unul din hexagoanele prin care are loc deplasarea).
Ca reactie, Cap. Medrow ocupa cladirea dinspre West pentru ca sa deschida focul in cazul patrunderii germanilor in hexagonul de padure de linga cladire (aceasta mutare de aparare pare silita).
De asemenea, am decis plasarea sniperului in locul incercuit! (de obicei il plasam in cladirea de sus din dreapta gardului, sa fie protejat prin distanta mare). De ce acolo, intre unitatile germane? Pentru ca Lt. Plassmann nu-si poate permite (cred) sa mai ocupe acea locatie. Din doua motive, deplasarea spre West l-ar incetini cu 1 Turn si turnurile sunt la limita si - al doilea motiv - locatia este foarte expusa focului inamic (in sensul in care din acel punct orice deplasare spre una din cladirile-obiectiv se face prin cimp deschis, cu foc inamic nimicitor). Nu sunt sigur daca este buna plasarea sniperului in acel loc, vom vedea in viitor... el incurca foarte tare planul germanilor, asa ca s-ar putea sa fie atacat. Unitatea cu MG americana va trebui sa se deplaseze un hex spre sud pentru a avea LOS asupra hex-ului ocupat de sniper (pentru a-l apara).
Germanii vor avea de luat decizii importante in Turn 2. Probabil un Low-crawl (târâs) pe padurea din sud de linga casa (pentru a nu fi descoperiti, apoi atac in close-combat in urmatorul turn), iar cealalta unitate Low-crawl in cladirea de mai sus, cu incercarea de Spotting si foc asupra caporalului american. Dar decizia grea este a Lt. Plassmann care trebuie sa ajunga in cladirea ce declanseaza evenimentul SAU sa anihileze lunetistul (care il asteapta rabdator, ascuns).
In LnL toate unitatile care au cover (in case, paduri etc.) sunt invizibile inamicului. Ei doar banuiesc prezenta inamicului. Ca sa deschida foc asupra lui, trebuie ca mai intii sa-l descopere ("Spotting attempt"), dar incercarea de descoperire poate esua si mai ales consuma timp - cind a facut Spotting attempt nu mai poate face multe lucruri in respectivul turn (in afara de opportunity fire si aparare in close-combat). Orice incercare de spotting reprezinta un element decizional important.
In schimb toate unitatile care s-au deplasat (exceptind Low-crawl) sau au deschis focul (si sunt in LOS) devin automat vizibile pentru intreg turnul si inamicul poate deschide focul la rindul sau!! Unitatile germane nu sunt inca vizibile datorita lipsei LOS (line of sight).
Cine va cistiga si cu ce pret? Ce evenimente vor aparea? Ramine de vazut in turnurile ce vin. Am jucat acest scenariu introductiv de foarte multe ori si de fiecare data totul a fost pe muchie de cutit, de fiecarea data a iesit alta poveste.