SPACE HULK 4 - Campanie

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip jurnale de sesiune (session reports) ale jocurilor jucate de voi, ce bineinteles pot fi comentate in cadrul topic-urilor respective de toti utilizatorii forumului.

Pentru discutiile generale necentrate pe session reports va invitam in forumul Discutii generale.
Post Reply
criss

SPACE HULK 4 - Campanie

Post: # 70758Post criss
13 Jun 2016, 14:10

...
322 de ani in urma...



In prezent, la 215 de ani de la exterminarea "Alienilor"...

Capitolul 1: Misiune sinucigasa

Grupei de Space Marines conduse de Sgt. Anzio i se ordona sa arunce in aer o nava uriasa parasita ce se pare ca pluteste in deriva spre planeta Pamint.
Nu se cunoaste nimic altceva despre aceasta nava. Planul este simplu: infiltrare cit mai aproape de camera de comanda a reactoarelor, incendierea ei si parasirea de urgenta a navei prin acelasi loc de intrare. La scurta vreme de la incendiere, nava va exploda.
Grupa este compusa din 5 persoane:
- Sgt. Anzio (power sword + storm bolter);
- Space Marine (heavy flamer + power fist);
- Space Marine (storm bolter + chainfist);
- 2 Space Marines (storm bolter + power fist).

Image
Am folosit Space Marines din W40k in locul Terminatorilor - inca nepictati - din Space Hulk.

Patrunderea in nava parasita a avut loc fara probleme. Mai sunt patru usi pina la camera reactoarelor (cea de sus, dupa usa verde). Misiunea va fi incununata de succes in momentul incendierii acestei camere. Soldatul cu heavy flamer are la dispozitie 6 incarcaturi. El trebuie protejat sa nu pateasca nimic.

- VA URMA... -

criss

Re: SPACE HULK 4 - Campanie

Post: # 70763Post criss
13 Jun 2016, 16:49

Turn 1

Grupa de Space Marines se deplaseaza lent datorita armurii si echipamentului greu.
Sergentul obtine 3 puncte suplimentare de comanda pe care decide sa le foloseasca la o inaintare mai rapida.
Intre timp pe radarele soldatilor apar semnale verzi care indica o prezenta care se apropie cu repeziciune din mai multe coridoare ale navei.
Doua usi sunt deschise si o alta este detonata.
Sergentul realizeaza ca aceasta expeditie nu este ce parea la inceput si ca i s-au ascuns in mod deliberat informatii vitale. Aceasta nava nu este parasita!
Unul din soldati este pozitionat pentru a supraveghea culoarul din sud.

Image

Orice ar fi ceea ce se apropie de ei pare a avea, pe linga mare viteza, inteligenta necesara sa deschida usi si sa ramina sub acoperire.

Turn 2

Sergentul realizeaza ca sansele lor cresc cu cit inaintarea este mai rapida, deoarece punctele par a se inmulti. Ei inainteaza cit de repede pot, utilizind si cele 4 puncte de comanda suplimentare obtinute in acest turn.
Este lasat in urma un soldat care sa acopere spatele grupei in modul Overwatch (poate sa traga la fiecare miscare a unui inamic vizibil).
Care priveste cu stupoare cind prima creatura apare in cimpul vizual.

from http://www.boardgamegeek.com/image/3056322

Ea seamana foarte mult cu acei Alieni despre care se stia ca fusesera eradicati!
Soldatul deschide focul si rateaza, dar la urmatoare inaintare reuseste sa omoare prima creatura.
Punctul verde de pe radar insa reprezenta doua creaturi. Cea de-a doua inainteaza cu repeziciune, dar soldatul de garda are noroc si o elimina si pe ea.

Intre timp alte puncte verzi apar pe radare pe culoarele ce duc la camera-obiectiv.

Image

Pentru o clipa, sergentul este cuprins de disperare. Aceste creaturi par variantele imbunatatite ale mult-temutilor Alieni.
Stie ca daca vreuna din creaturi ajunge adiacent cu oricare soldat, sansele acestuia sunt minime.
Singura sansa este doborirea lor de la distanta.

Aceasta misiune pare a fi sinucidere curata!

- VA URMA... -
Last edited by criss on 13 Jun 2016, 23:04, edited 1 time in total.

criss

Re: SPACE HULK 4 - Campanie

Post: # 70768Post criss
13 Jun 2016, 18:50

Turn 3

Sergentul nu gaseste nici o solutie acceptabila, pare ca orice varianta ar alege se va termina prost.
Viteza de deplasare a Alienilor de 6 cimpuri (dupa calcule facute rapid) e prea mare pentru a fi opriti la timp, in aceasta pozitie.
Alege sa o ia spre Nord, protejind soldatul cu aruncatorul de flacari.
Nu deschide usa pentru a limita creaturile si deoarece nu mai are multe puncte de actiune la dispozitie.
Doar cit sa se puna in modul Overwatch (garda la distanta).
Ceilalti soldati ocupa celalalt canal, cu cel din fata in modul Overwatch.
O tacere apasatoare se lasa, caci urmeaza sa actioneze creaturile.

Image

O usa se deschide si din toate partile tisnesc creaturile.

Image

Prima creatura este doborita in ultimul moment de catre sergent.
Dar in spatele ei, a doua creatura are noroc... la sergent i se blocheaza arma!!
Ea ataca sergentul cu cele patru brate cu gheare. Acesta se apara cu sabia, dar lupta este inegala, el cade la pamint si este eviscerat.

Image

Creatura trece peste corpul sergentului si ataca soldatul cu aruncatorul de flacari.
Acesta nu se poate apara decit in close-combat si devine o prada usoara pentru cruda creatura.
Misiunea ia sfirsit printr-o infringere!

Image

Ceilalti soldati reusesc un timp sa tina piept creaturilor de pe celalalt culoar, doborindu-le la distanta, una dupa alta.
Dar ajung sa fie atacati din toate partile.
Dupa o lupta surda, ultimul soldat este omorit.

Dupa cca. 30 minute, undeva pe o nava paminteana din apropiere:
- S-a terminat?
- Da, Maestre... Succes total!
- Mda... acum crezi ca va fi multumit?
- Vom vedea...


- Sfirsitul Capitolului 1 -

User avatar
danielM
King Meeple
King Meeple
Posts: 1100
Joined: 13 Jun 2012, 15:23
Custom Rank: general de sufragerie

Re: SPACE HULK 4 - Campanie

Post: # 70770Post danielM
13 Jun 2016, 21:03

super tare! felicitari! :tu:

criss

Re: SPACE HULK 4 - Campanie

Post: # 70783Post criss
14 Jun 2016, 11:47

Multumesc, Daniel. Se pare ca greselile tactice sunt drastic pedepsite in Space Hulk. Fiecare scenariu da 50% sanse de cistig. Ma bucur, in schimb, sa observ ca jocul este mult influentat de decizii si factori pozitionali (desi multe nereusite la zaruri te pot inmorminta). Ieri seara, am rejucat de doua ori acest scenariu, cu mai putine greseli, reusind sa ajung cu flamerul la usa finala, la un pas de a cistiga. Sunt pe drumul bun, azi incerc sa arunc in aer nava. :)

So... I love Space Hulk! Este undeva intre un ameritrash, joc de razboi si sah, cu cele mai frumoase si calitative componente pe care le-am vazut in vreun boardgame, si tensiunea din joc deapana povesti memorabile! Singurul lucru negativ ar fi ca mi-e groaza sa pictez Terminatorii. Sunt cele mai detaliate miniaturi pe care le-am vazut, cu zeci de detalii pe ele, care urla sa fie pictate. Momentan voi continua sa folosesc citiva Space Marines din Warhammer 40k.

criss

Re: SPACE HULK 4 - Campanie

Post: # 70885Post criss
18 Jun 2016, 12:37

Capitolul 1b, 1c, 1d, 1e, 1f

Sase alte grupuri de comando au fost trimise sa arunce in aer uriasa nava (a se citi... am repetat acest scenariu inca de 6 ori). Primele cinci au esuat in acelasi fel, mai aproape sau mai departe de usa fatidica.

Capitolul 1g

Ultimul grup l-a avut la comanda pe Sgt. Lorenzo, un experimentat leader. Acesta a analizat cu repeziciune situatia si si-a dat seama ca singura sansa de supravietuire este viteza si curajul. El a folosit toate resursele pentru a ajunge (singur) la culoarul de sus, pe care a pus stapinire. Ulterior si flamerul a ajuns in spatele lui. Celalalt culoar a fost treptat luat in stapinire de alti doi soldati, iar ultimul pazea spatele. Ajutat si de soarta (multe aruncari reusite cu zarurile!), Sgt. Lorenzo reuseste sa ajunga la intersectia de linga usa tinta si se aseaza de garda (trebuie sa fi ori curajos ori disperat sa inaintezi spre grupul de creaturi...), permitind flamerului sa ajunga aproape de usa. In turnul urmator creaturile au atacat cu salbaticie dar soldatii au stat pe pozitii cu curaj in cele doua intersectii finale. Flamerul a deschis usa si a incendiat camera de comada a reactoarelor - misiunea a fost incununata de succes (la momentul incendierii toti soldatii erau in viata, asta si datorita zarurilor)!

In clipa incendierii, toate creaturile au abandonat atacul si au inceput sa fuga disperate spre extremitatile navei. Soldatii au luat-o si ei la fuga inapoi, spre bresa de intrare-iesire. Cu exceptia unui soldat care a ajuns prea tirziu, toti ceilalti au reusit sa se salveze, parasind nava care exploda pe bucati.

La scurt timp, undeva pe o nava paminteana din apropiere:
- Cred ca vom avea probleme...
- Nu. Totul decurge conform planului.

criss

Re: SPACE HULK 4 - Campanie

Post: # 70886Post criss
18 Jun 2016, 12:55

La o mica analiza strategica a acestui prim scenariu (de fapt scenariul 2 din Space Hulk 4, care este identic cu primul scenariu din Space Hulk 3) se poate observa ca prudenta, care de obicei aduce victorii in jocurile de razboi, aici duce la pierderea jocului, pentru ca la fiecare turn alte creaturi apar in joc si soldatii vor fi treptat coplesiti. Victoria se poate obtine doar prin viteza si sacrificiu (curaj) si, in acelasi timp, o buna doza de noroc. Iar acest noroc face deliciul jocului, contribuind imens la poveste, la suspans si tensiune.

Mai trebuie spus ca fiecare turn a fost ca si un puzzle de rezolvat (Imi plac foarte mult aceste jocuri-puzzle!).

Urmeaza al doilea scenariu (cei de la GW au scris ca fiecare din cele 16 scenarii este atit de diferit incit poate reprezenta un alt joc). Si ar trebui sa ma apuc de pictarea terminatorilor...

Post Reply

Return to “Sesiuni de joc”