Turning Point: Stalingrad - din arhiva Romgrognard

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip jurnale de sesiune (session reports) ale jocurilor jucate de voi, ce bineinteles pot fi comentate in cadrul topic-urilor respective de toti utilizatorii forumului.

Pentru discutiile generale necentrate pe session reports va invitam in forumul Discutii generale.
Post Reply
Magister
Teen Meeple
Teen Meeple
Posts: 28
Joined: 13 Oct 2018, 18:32

Turning Point: Stalingrad - din arhiva Romgrognard

Post: # 93541Post Magister
14 Dec 2018, 21:54

Incercarea mea de a 'converti' cativa miniaturisti Warhammer la board wargames a ramas si acum cu niste amintiri interesante, zicea patronul Wargames Store. Acum ei joaca tot... Warhammer.

---

Sambata 27 august 2005, "Ecran Club" Grozavesti
Joc: Turning Point: Stalingrad, start istoric, 1 saptamana
Germani: Armata 6 "von Paulus" / Eugen Baicea
Rusi: Armata 62 "Ciuikov" / razvi

Dupa invatarea de saptamana trecuta, vitejii nostri proaspeti boardgameri au trecut la jocul "plin" folosind toata harta (2 module) si unitatile.
La 13 septembrie 1942, rusii erau in plina retragere dinspre Nipru, resturi a vreo 10 divizii in invalmaseala, iar nemtii urmareau pe un front larg cu 7-8 divizii bune, partial macinate si cam dispersate. Se apropiau de Stalingrad, oras-fasie industriala pe malul Volgii ce curge N-S. Varfuri de cercetare motorizate au atins deja Volga in suburbia nordica Latashanka.
Obiectivul german e cucerirea a cat mai multe zone [harta are 74] pe malul Volgii (1 Victory Point) si in special a debarcaderelor (2VP) ca si a dealului Mamayev Kurgan (3VP), excelent pentru observarea trecerii intaririlor rusesti. Nivelul pt. remiza dupa prima saptamana era 6VP in jocul original, dar pentru 'balans' il ridic la 11VP cu puterea arbitrara a arbitrului.
Bombardamentul german "de teroare" transforma toate cele 8 zone centrale [statistic trebuiau 4-5] in maldare de moloz, ceea ce va ajuta apararea rusa.
Barajul initial al artileriei germane erodeaza pozitiile ruse, dar consuma munitia pe 4 zile. Apoi fiecare grupare germana ia cu asalt pe rusii din fata lor, slabindu-i si mai mult [Asta a folosit multe 'impulsuri', micile mutari alternative pornind din cate o zona, din care e compus acest sistem de joc. In prima zi sunt maximul de 12, in rest un numar aleator, circa 7]
Nemtii ating malul fluviului in cele 2 sectoare din sud, dar o mana de rusi inca mai rezista. Prin impulsul 4, o mica grupare din Divizia 24 Panzer da o bresa la marginea padurii ce acopera centru-sudul rus. Razvi avand un singur impuls pentru reactie, acopera directia cea mai evidenta, dar ramane un mic gol catre interiorul orasului, acoperit doar de molozul (Rubble) ce face circulatia dificila. Eugen neamtul arunca cealalta grupare mecanizata prin bresa, lasand mici garnizoane in cale si reusind sa ocupe cartierul de vest al orasului nou.
Molozul nu a fost o problema asa mare, intrarea senilatelor e usurata de lipsa inamicului (dice modifier +2 ;-) Rusul contraataca furios, chiar in conditii dezavantajoase, la a doua incercare reusind sa taie spatele 'sarpelui' german [penalizarile pentru lipsa aprovizionarii sunt substantiale - unitatile folosite nu se mai refac Fresh], dar nemtii contra-contraataca si captureaza pe rusii obositi.
[Unitatile Spent / "intoarse pe spate" dupa atac sau mars sunt temporar mult mai vulnerabile]

Luptele continua furioase. A doua zi elanul german e ceva mai scazut. [Numai unitatile care au castigat zdrobitor (Overrun) sunt gata ziua urmatoare. Dupa o victorie obisnuita, in care mai raman aparatori, atacantii trebuie sa stea 2 zile. Chiar 4, dupa o infrangere !] Astfel apar probleme deosebit de interesante de timing, din cate stiu eu TP:S e unicul joc cu asemenea mecanism.
Rusul incepe sa resimta lipsa 'carnii de tun' si asteapta cu infrigurare noaptea, cand vor sosi primele din intaririle in suvoi coplesitor ce sunt planificate a traversa Volga.
Numai ca noaptea, comandamentul rus e preocupat de contraatacuri si doar un singur transport de 3 regimente de elita are timp sa soseasca (din Divizia 13 Garda. Mai bune ca majoritatea nemtilor. Dupa Suvorov, era unitatea de veterani din Spania, antrenati ca parasutisti, ce ar fi trebuit sa 'elibereze' Spania pentru 'cauza proletara' !).

[Notiunea de "Sunset/Dawn Dice Roll" in TP:S reprezinta timpul subiectiv si a fost controversata. De fapt modeleaza harnicia variabila a trupelor de a termina mai multe sau mai putine din actiunile planificate pana la apus / rasarit]

A treia zi, nemtii se pot strecura din nou prin bresa ramasa si ocupa 'pe gratis' doua zone pe malul Volgai, ajungand in Piata Rosie ! [Primul principiu al manevrei - Preempt ! adica sa ajungi primul] Pozitiile sovietice sunt taiate in doua 'pungi', cea de sud fiind mica si intarirea ei riscanta. Extremitatea sudica e in sfarsit stapanita de nemti.
Ziua rusii nu prea au ce face, de frica crearii de noi ocazii pentru nemti. Brigazi muncitoresti sunt tot impinse de comisari sa refaca pozitiile de artilerie pe celalalt mal al Volgai, devastate de tirul de contra-baterie german.

In a patra zi, avansul german continua, scorul ajunge la 11 VP, obiectivul fixat ambitios. Numai ca unitatile ambelor parti sunt intr-un haos de nedescris - nemtii razletiti dupa multe mici atacuri 'de ocazie' nu mai au grupari bune de atac. Regimentele ce dau 'masa' sunt separate de batalioanele 'lider' (pionieri, tancuri, cercetasi) si se vor restabili in zile diferite. Parti din diverse divizii sunt amestecate si se incurca reciproc. Regruparea e lenta si posibila doar noaptea. Rusii continua rezistenta disperata. O buna parte din unitatile de elita nou sosite, inclusiv puscasii marini de Volga (!) au fost istovite in contraatacuri si eliminate in contra-contraatacuri germane.
Unitati razlete au ramas inutile departe in spate...
Perimetrul de sud consta in principal din pozitia solida de la Elevatorul de Cereale, iar cel de nord e mai mare si include Mamayev Kurgan ca 'ancora' de sud. Nemtii slabiti si atrasi de ocazii vecine nu vor urca niciodata dealul in 'aceasta istorie'....

In continuare, nemtii 'curata' zona de sud si iau cu asalt Elevatorul, intarirea rusa devine imposibila dar avansul e lent si probabil zona va cadea in saptamana a doua.
O parte din fortele germane sunt mutate in sectorul nordic, unde cercul se strange lasand in spate pe unii rusi.
Bombardiere Stuka 'deschid' pozitia langa Postul de Radio, apoi cercetasi moto inainteaza pana la Fabrica Dzerjinski de "Tractoare" dar sunt lichidati de contraatacuri furioase.
[Chiar or fi fabricat tractoare acolo ? Fara tun ? ;-) ] Spre sfarsitul saptamanii, intaririle sovietice acumulate permit o contraofensiva mai solida asupra flancului extrem nordic, lasat prea 'subtire' [Zone de perimetru, in afara 'hartii' detaliate]. Ambele parti se fugaresc spre nord si sud, la sfarsitul saptamanii extremitatea nordica e sub control sovietic, permitand intariri usoare de pe uscat.
Scorul scade la 9 VP. Rezultatul il consider nedecis dar onorabil pentru ambele parti.

Dupa strangerea jocului, "numaratoarea mortilor" arata 8 unitati germane si 55 sovietice eliminate, atestand furia luptelor presate de ambele parti excesiv si pe bucatele, deseori in situatii nefavorabile. [La un joc mai 'conservator' iesea cam 2:40, 3:45 sau cam pe acolo]

Turning Point: Stalingrad ilustreaza bine principiile manevriere sintetizate de Robert Leonhard:
1) Preempt = Sa ajungi primul la obiectiv/pozitie favorabila
2) Dislocate = Sa-l faci pe inamic sa se mute singur unde nu e nevoie - prin amenintari, fente etc. Ex. ideal Franta 1940.
3) Disrupt = Sa incurci pe inamic prin mijloace cat mai diverse, chiar temporar dar exact cand trebuie, astfel incat lupta directa sa fie in conditii cat mai favorabile, inegale.
"Nu imi propun sa scriu o oda decaderii, ci sa ma laud cu placerea cocosului cantator dimineata, cocotat peste cuibar, chiar numai pentru a-mi trezi vecinii" Henry David Thoreau - Walden

Magister
Teen Meeple
Teen Meeple
Posts: 28
Joined: 13 Oct 2018, 18:32

Re: Turning Point: Stalingrad - din arhiva Romgrognard

Post: # 93542Post Magister
14 Dec 2018, 22:04

Duminica 28 august 2005, "Ecran Club" Grozavesti
Joc: Turning Point: Stalingrad, start istoric, 1 saptamana
Germani: Armata 6 "von Paulus" / Eugen Baicea
Rusi: Armata 62 "Ciuikov" / Mircea Pauca

Dupa experienta suplimentara din ziua trecuta, razvi nu a mai avut timp, iar Baycee era nerabdator sa joace - tot ca neamt - cu un veteran. Am cazut de acord sa jucam la "ce obiectiv se poate" fara praguri de victorie, disperari extreme si jocuri de "sfarsitul lumii" la sfarsitul scenariului.
In mod evident neamtul invatase lectia si se va stradui sa tina unitatile mai inchegate ca forta de atac.
Planul meu defensiv se baza pe apararea in adancime - pozitii multiple chiar slabe; exploatarea la maxim a timingului, intariri "Just In Time" ca la fabricile japoneze; contraatacuri pregatite in situatii evident favorabile si in general un joc conservator, cat mai frustrant pentru orice atac.
De ex. infanteria germana (5 Movement Factors) ziua nu se poate apropia sau muta lateral (2MF) apoi asalta (4MF) o unitate Fresh, chiar singura.
Iar noaptea avantajul in lupta defensiva e de partea rusilor, pe cand ziua nemtii sunt ajutati de observarea aeriana permanenta.

Inceputul a fost foarte asemanator, germanii cu atacul aerian "la intamplare" daramand doar 3 zone si barajele de artilerie sunt doar partial eficace.
Asalturile germane musca din pozitiile sovietice, ceva mai coordonat. La capatul sudic, Divizia 94 infanterie germana 'gatuie' apararea slaba a NKVD la Fabrica de cherestea [o miscare aproape standard], iar grosul Diviziei 29 motorizata germana face bine si nu se grabeste spre Volga (suburbia Kuporosnoye), ci mai intai zdrobeste o forta rusa de tancuri si infanterie ce ar fi putut contraataca periculos (cartierul Minina).
In centru, Divizia 71 mentinuta ca un pumn masiv lichideaza apararea pe dealul Spitalului, slabita de barajul de artilerie si Stuka, ramanand gata pentru a continua inaintarea a doua zi drept spre Mamayev Kurgan. Unitati mici si rapide din Divizia 24 Panzer macina repetat pe rusi langa padurea din centru-sud iar altele inainteaza pana la doua zone de Volga.
[Daca ar fi ramas mai aproape de D71 ar fi putut presa mai adanc catre Kurgan, de ex. pana la Aeroport, o zona relativ vulnerabila de "no man's land" ce devine foarte periculoasa daca rusii au timp sa aduca intariri]
Rusii 'mei' nu au ce face, inghit pierderile (12 unitati) si muta cu precautie, din timp unitati pentru a avea o linie a doua cat de cat ziua urmatoare. Regimente AA puternice de langa fabrici, impreuna cu resturi de tancuri, moto etc. retrase din pozitiile inutile din nord formeaza un nou arc defensiv la 2 zone de Volga. Toate bresele sunt astupate, macar simbolic pentru a bloca exploatarea 'din mers'.
Inca nici nu visez la contraatacuri. Utilizez artileria in sprijinul apararii cu mare parcimonie, mai ales in sud pentru a o expune cat mai putin tirului de contra-baterie german. In nord unde e mai mult teren de cedat si nemtii nu au decat infanterie, las doar 2 linii subtiri in adancime.

In ziua a doua si a treia, rusii au pierderi destul de mici (4, respectiv 8 unitati) dar cedeaza teren. Stukas incearca sa piseze Fabrica de cherestea dar nimeresc atat fortele ruse in transee (3 Casualty Points = 1 unitate distrusa) cat si propriile trupe mai vulnerabile dupa atac (4 Casualty Points = 4 retrasi, devenind ineficace pentru 4 zile). Alta grupare din D29m cucereste pana la urma fabrica. D71 inainteaza irezistibil si ocupa Aeroportul, la poalele Kurganului. Intaririle ruse din Divizia 13 Garda sosesc noaptea de 14 Sept., exact la timp pentru a preveni un dezastru. Tot noaptea, mica forta rusa lasata in Kuporosnoye contraataca pe nemtii din Sawmill ce urmau sa se 'trezeasca' dimineata. Grupul din D29m incaseaza 5 Casualty Points si alege sa se retraga in intregime, devenind ineficace 4 zile.
[Ar fi putut sa elimine 2 unitati si sa retraga 1 - tot neatractiv]
Bineinteles ca rusii sunt zdrobiti dimineata de restul D29m, dar si-au facut datoria pentru Mama Patrie 'Rodina'...

Ziua a treia 15 Sept. Mamayev Kurgan e bombardat de Stuka fara efect asupra unitatilor de elita, bine camuflate. Apoi Divizia 71 asalteaza cu avant limitat, dar se mentine pe pante.
Noaptea, floarea Garzii Rosii, unitatea 'lider' 6-7-4, tancuri si un regiment cu 'bonus de integritate' contraataca si ii arunca pe nemti inapoi in campie (alte 4 zile pierdute...), in afara de un batalion german care ramane sfidator. In nord rusii continua sa se retraga precaut tragand de timp, iar nemtii urmaresc cat pot fara a putea ajunge la asalt.

Ziua a patra 16 Sept. rusii incaseaza pierderi grele (19 unitati) pentru ca nemtii 'ciugulesc' pe rusii slabiti dupa contraatacuri sau ramasi in aparari izolate. In sud nemtii au cucerit doua zone de mal (total 5VP) si asalteaza pe a treia, ramanand blocati intr-un sangeros corp-la-corp.
Prin centru, blindatele ocolesc apararea directa a orasului protejata de tunuri AA si maldare de moloz ci infrang apararea imediat la sud de Kurgan si ajung langa Volga in zona Rafinariei, din nou fiind blocati in lupte grele.
Si in 'aceasta istorie' perimetrul rus e taiat in doua, jumatatea de sud avand 2-3 arii si mentinandu-se cu greu dar nu imposibil, datorita scaderii capacitatii ofensive germane (Unitatile sunt acolo in spate dar au nevoie de timp pentru a completa pierderile, antrena noii recruti etc).
Infanteria rusa se infiltreaza noaptea inapoi in pozitii.

Ultimele trei zile. Intaririle ruse ce continua sa soseasca in valuri incearca sa se adune pentru contraatacuri mai energice, cateva sunt imprastiate de traversarea dificila a fluviului (sub observatia de pe Kurgan). Mai multe grupari nemtesti sunt infrante in ultimul moment inainte de a fi gata de atac de contraatacuri sovietice, fie cu batalioane izolate de tancuri T-34, fie cu grupurile deja formate (Garda+). Diviziile germane 71, 295 si 389 din centru-nord isi pierd grosul puterii combative. Un batalion de tancuri usoare T-40 inconjoara spatele german si reocupa 'pe gratis' cartierul Kuporosnoye (4VP) lasat fara garnizoana.
Cateva unitati nemtesti tot mai incearca o patrundere la centru-nord. Avioane Stuka creaza o bresa in pozitia slabuta de la Parcul Sculpturilor (!?), varful de cercetare german ataca Fabrica de Caramida (langa Fabrica de Tractoare) dar e capturat de contraatacuri ruse. Neamtul intareste Latashanka pe Volga in extremitatea nordica, pentru a pazi cele 2VP de fortele de contraatac ce se aduna. Alt contraatac rus norocos captureaza Vinnovka, 'zona de perimetru off-map' ce aproviziona Latashanka.
[Pentru ca pozitiile germane sa valoreze VP, trebuie sa aiba linie de aprovizionare - deci scorul german scade la 2VP. Doar Fabrica de cherestea 'Kuibyshev' e controlata.
Dar pentru ca uitasem sa atrag atentia asupra clauzei, iar nemtii puteau contra-contraataca si restabili aprovizionarea, fair-playul imi cere sa consider ca scor final 4VP]
In ultima noapte, norocul porcesc al rusilor permite eliminarea a 6 unitati germane fara pierderi ! In zilele 5-6 pierderile fusesera 7:7. In total pentru o saptamana, 15 nemti (premiera!) si 50 rusi. O victorie rusa destul de clara, mai multe puncte slabe germane invitand la transformarea contraatacurilor punctuale intr-o contraofensiva generala.

> Eugen B. este destul de barbat sa recunoasca bataia primita! :)
> Zarurile m-au tradat!

Serviciul statistic al Statului-major, consultand carnetelul ;-) confirma aceasta ipoteza.
56 roll-uri de atac germane (2d6-2d6) au un total de -27 [media teoretica era 0 prin simetrie] adica -1.0 abatere standard. 68% din istorii ar fi fost mai 'cuminti'. 10 roll-uri de atac rusesti au +15 adica +2.0 abateri. Din acestea, +12 au fost numai in ultima noapte!
Abaterea e semnificativa practic, dar nu "semnificativa statistic" adica nu e excesiv de rara aparitia ei pur si simplu ca fluctuatie, deci ipoteza "zaruri corecte" nu se respinge.
Pentru viitor invitam si aducerea zarurilor veterane ale Warhammer, cu enchantments de Magic etc. Rezultatele vor primi acelasi control statistic ;-)

"Turning Point: Stalingrad" e interesant pentru ca gamerul trebuie sa gestioneze 3 resurse:
1) Unitatile disponibile si pozitia lor - ca in orice wargame;
si in plus, specific acestui sistem:
2) Impulsuri pentru actiuni;
3) (Unitati * zile) folosite pentru refacere. Adevarata resursa limitata, incurajeaza grupari puternice pentru victorii cat mai 'usoare', de dorit Overruns, cat mai putine pauze de 3-4 zile.
Contraatacurile de succes pot fi prevenite prin 'fixarea' unitatilor bune in aparare sau infrangerea lor pe bucatele.
In "Breakout:Normandy" si "Monty's Gamble: Market-Garden" se adauga si:
4) Depozite de aprovizionare - care limiteaza refacerea.
"Nu imi propun sa scriu o oda decaderii, ci sa ma laud cu placerea cocosului cantator dimineata, cocotat peste cuibar, chiar numai pentru a-mi trezi vecinii" Henry David Thoreau - Walden

Magister
Teen Meeple
Teen Meeple
Posts: 28
Joined: 13 Oct 2018, 18:32

Re: Turning Point: Stalingrad - din arhiva Romgrognard

Post: # 93544Post Magister
14 Dec 2018, 22:34

[17 sept. 2005]

Felicitari lui Dan Dimitrescu, cel de-al cincilea initiat in Turning Point: Stalingrad din grupul nostru !
Am jucat astazi la Preoteasa scenariul de antrenament referitor la sectorul de sud al Stalingradului - Dan avand un corp bun nemtesc contra rusilor mei eterogeni.

Atacul a inceput foarte bine - bombardamente si asalturi cu succes neasteptat au fortat si/sau incitat la retragerea voluntara a rusilor din extremitatea sudica si atragerea a numeroase rezerve catre "Kuibyshev Sawmill". Fiind temporar vulnerabili dupa mars, o buna parte au fost spulberati de bombardierele in picaj (Stuka). Partea cea mai buna a fost ca 3 grupuri din 2 divizii germane s-au regrupat chiar in cursul atacurilor succesive, vor fi gata de noi actiuni *simultan* adica peste 2 zile, un pumn zdrobitor.
A doua zi, mici grupari mecanizate au presat in sectorul central, croindu-si lent drum prin apararea intarzietoare, in adancime. Noaptea au venit intariri de elita ale Garzii rosii, dar numai o parte au fost alocate de Cei de Sus [cu 6 fete ;-)] sectorului nostru. Nemtii vor pati la fel.
A treia zi pumnul zdrobitor german lichideaza apararea "Kuibyshev" dar nu poate continua in fata zidului solid al aparatorilor. Total 3 Victory Points din cele 4 necesare pentru victoria germana.
A patra zi, dupa ce infanteria germana slabeste apararea garzii din centru (regiunea garii), Panzergrenadierii insista si obtin o bresa, alte blindate ataca mai adanc si raman intr-o 'insula' de rezistenta la Elevatorul de Cereale. Pozitia rusa e taiata in doua. O singura unitate Fresh ar fi putut opri patrunderea, ceea ce masa de ramasite in retragere nu a putut face. [Zonele astea au cunoscut in istoria reala lupte atroce]
In a cincea si a saptea zi, pumnul cel zdrobitor asalteaza vitejeste pozitia rusa din cartierul Minina, solida dar imposibil de intarit din cauza patrunderii de mai sus. Luptele sunt furioase, avantaje ce pareau decisive sunt blocate de ambele parti folosind Initiativa [reroll]. Unitati ruse sever lovite cu 4 zile in urma se refac in ultimul moment [cu sprijinul localnicilor]. Dupa ultimul asalt masiv, o singura unitate rusa inca se mai agata de pozitie. Batalia e decisa de ultima unitate germana (batalionul de cercetare ramas dintr-o tentativa anterioara), la ultimul roll, cu ultima folosire a initiativei ! Rusii sunt capturati, inca un cartier cade in mainile nemtilor: 4 VP.
Urmatoarele doua zone, Elevatorul de cereale si Debarcaderul sudic sunt aparate foarte solid de rusi, pozitii minate muncite de localnici printre daramaturi. Nemtilor le va trebui inca cel putin o saptamana si sacrificii serioase sa le cucereasca.

Joaca placuta ! dar sa respectam si mortii adevarati...

[Dan Dimitrescu comenta]
Scenariul s-a terminat intr-adevar in favoarea nemtilor, deci s-ar putea spune ca am invins.
Totusi, trebuie mentionat ca:
-Mircea m-a instruit corect, mi-a atras atentia asupra unor greseli pe care urma sa le fac sau ocazii pe care le pierdeam. El este mai atent la detalii decat mine.
-Scenariul este mai avantajos pentru nemti, zic eu. Mircea mi-a atras atentia ca primele doua zile sunt vitale (si mi-a explicat de ce), asa ca am jucat destul de agresiv. Sunt cateva miscari de bun simt pe care le poti face la inceput, si daca urmezi niste concepte simple - ataca unde vezi ceva slab, creaza o amenintare pentru a disloca adversarul, etc, vei avea un avantaj.
-Am avut noroc la zaruri la inceput, iar la sfarsit mult ghinion. Dar in acest fel am preluat initiativa, deci Mircea trebuia mai mult sa reactioneze si nu isi permitea initiative/contra-atacuri. Deci, am avut luxul de a lovi unde vroiam fara ca fortele mele sa fie cu adevarat amenintate.
Totusi, pe ansamblu sunt multumit de mine, in sensul ca am sesizat niste oportunitati interesante pe harta, am reusit dizlocarea adversarului din pozitiile de aparare initiale si in sfarsit am castigat, la limita batalia.
Iar jocul mi se pare excelent! Dupa cum am spus si atunci, poate nu ar fi fost asa interesant daca as fi jucat cu rusii. Nevertheless, sunt interesat sa mai joc. Ce mai exista in sistemul asta? Poate cumpar si eu ceva...

[Comentariile mele rândul 2]

> Iar jocul mi se pare excelent! Dupa cum am spus si atunci, poate nu ar
> fi fost asa interesant daca as fi jucat cu rusii.

Depinde de gusturi... Da, e placut sa ai un 'scop pozitiv'.
Dar pentru mine e interesanta si apararea taraganatoare cu rare ocazii de contralovitura - de exemplu americanii in Tigers in the Mist, nemtii in Breakout: Normandy etc.

> Ce mai exista in sistemul asta? Poate cumpar si eu ceva...

Ce am eu:
- Storm over Arnhem, Thunder at Cassino (tactice)
- Turning Point: Stalingrad, Breakout: Normandy (operationale)
Ce are Cris:
- Monty's Gamble: Market-Garden (operational)

Ce NU avem, poate iei tu unul sau mai multe:
- Royal Tank Corps (Moments in History)
= 1917, bataliile de la Cambrai
- Bloodiest Day (Spearhead Games)
=1862, bat. Antietam din Razboiul de Secesiune
- They Met at Gettysburg (Spearhead Games) = 1863
- Monty's Triumph: El-Alamein [Nu stiu daca a iesit deja]

---
[Dec. 2018 speaking now]

Ca variante ale sistemului Area-Impulse exista acum la Regatul Jocurilor simulari mai mici ca spatiu, timp si numar de unitati:

- Last Battle: Ie Shima 1945
- Operation Battleaxe: Wavell vs Rommel, 1941 (L-am luat si testat deja)

si e comandata aprovizionarea pentru:

- Patton's Vanguard: 1944 (Precomandat)
"Nu imi propun sa scriu o oda decaderii, ci sa ma laud cu placerea cocosului cantator dimineata, cocotat peste cuibar, chiar numai pentru a-mi trezi vecinii" Henry David Thoreau - Walden

Post Reply

Return to “Sesiuni de joc”