Best new game - Septembrie 2020

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
User avatar
adelindumitru
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 2065
Joined: 11 Sep 2016, 01:25

Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114818Post adelindumitru
30 Sep 2020, 12:06

A fost iarăși o lună foarte bună, în care am reușit să încerc atât jocuri mai vechi cât și ultimele noutăți.

Hive pocket: Un joc abstract în care încerci să capturezi regina adversarului, și în care fiecare insectă se mută diferit. Versiunea de buzunar vine cu 2 mini-extensii incluse, care adaugă strategii noi. Se joacă foarte repede, este foarte antrenant, are reguli puține, și se poate lua și juca oriunde, oricând. Nota 10.

Castles of Tuscany: Următorul joc din ”seria” Castles of... a lui Stefan Feld, Tuscany este un fel de Castles of Burgundy combinat cu Ticket to Ride. Tragi cărți, plasezi tile-uri, iei tile-uri - acestea sunt cele 3 acțiuni pe care le poți face, jocul bazându-se pe un mecanism de set collection pentru a plasa tile-urile. Interesant este că, în manieră tipic feldiană, sunt mai multe moduri de a diminua partea de noroc dată de cărți - poți folosi 2 cărți identice pentru a înlocui cartea de care aveai nevoie, poți folosi muncitori, piți folosi niște piese albastre pentru a plasa orice tile...posibilități de a reduce norocul sunt. Pe de altă parte, tile-urile care sunt disponibile sunt complet dependente de noroc. Nu poți controla deloc ce tile-uri sunt disponibile, și e destul de greu să îți faci calcule pe termen lung. Dar, dacă partea asta nu te deranjează, ai de-a face cu un joc mai ușor decât Burgundy, cu mai puține combo-uri, dar care încă este un light to middle euro foarte bun. Eu îl păstrez în colecție, și, deși nu l-aș alege niciodată în detrimentul Burgundy, mă bucur de achiziție. Nota 8.5

1989: Dawn of freedom: Un joc care de abia anul acesta a fost produs din nou după o lungă perioadă în care nu a fost disponibil. Are niște modificări interesante față de Twilight Struggle. La fel ca în cazul Burgundy - Tuscany, prefer și aici jocul pe care se bazează, dar consider totodată că ambele își pot găsi locul într-o colecție (ceva mai extinsă, ce-i drept). Dar, spre deosebire de Tuscany - Burgundy, aici pot spune clar că nu prea contează ce alegi din cele 2, dacă ai avea de ales doar 1. 1989 are scoring-ul mult mai complicat, și unii consideră că ia puțin din flow-ul jocului; se concentrează pe un singur an, și este mai lung. Pe de altă parte, evenimentele sunt mai puternice, nu mai simți că ai propriile evenimente cărți moarte sau doar pentru operation points, iar Tinananmen Square track, care înlocuiește cursa spațială, mi se pare mult mai bine implementat. Nota 8.5-9.

Gloomhaven: Jaws of the lion: Am jucat un singur scenariu, deci nu știu foarte bine cu ce se mănâncă, dar îmi place foarte mult. Este primul joc tip campanie, fără a se baza prea mult pe story-telling (care nu îmi place deloc în jocuri - sunt genul de om care în video-gameuri dă mereu skip la părțile de poveste; dacă vreau o poveste, citesc o carte :lol: ). Mecanicile sunt interesante, modul în care ai de ales ce cărți să joci și cum să le joci e fascinant, iar jocul acesta mi se pare mult mai accesibil față de Gloomhaven. Până acum, nota 9, deși evident va suferi modificări pe măsură ce îl vom mai juca.

Jocul lunii: Hive pocket.

User avatar
ProfessorChaos
King Meeple
King Meeple
Posts: 1342
Joined: 23 Jul 2011, 23:30
Custom Rank: Miniature Painter
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114820Post ProfessorChaos
30 Sep 2020, 13:11

Indulgence - Trick taking game in care fiecare jucator e pe rand "seful" care alege o regula. Toti ceilalti jucatori care incalca regula rundei platesc seful pentru fiecare trick pacatos. Insa inainte de inceperea rundei unul dintre ceilalti jucatori poate alege sa faca doar opusul regulii - adica sa zica ca o sa fac celel mai multe trickuri inverse regulii, sau ceva de genul. Daca reuseste primeste el bani de la toti ceilalti jucatori. Daca nu, plateste doar el o amenda sefului. Se joaca runde cat de 3 ori numarul de jucatori si la final cine are cei mai multi bani castiga. Noi am jucat doar 2 runde pentru ca a fost ok, dar nu suficient de palpitant cat sa avem chef sa-l ducem pana la capat. Mie mi-a placut dar pana la urma este doar un trick-taking game, ceea ce nu l-a facut prea fascinant pentru ceilalti. E ok, l-as mai juca. Nota 6.5

Fallout + extensia: New California - Sunt fan Fallout, deci pana la urma nu m-am putut abtine si am facut rost de el. Si am zis macar sa merg all in si am luat si extensia. Jocul nu e chiar asa rau cat l-ar face sa para extensiile, mai ales daca esti fan al seriei. Dar clar putea fi mai bun. L-as asemana un pic cu Arkham Horror 3, dar mai fiddly. Si asta dureaza ceva si daca nu te concentrezi pe ceva o sa ti-o cam iei - mori sau ratezi questuri. Modul in care sunt facute questurile imi place. E ca in jocul video, cu mai multe questuri active in acelasi timp si cine reuseste sa faca cate unul primul progreseaza povestea. Cel mai des ai de ales cum sa abordezi situatia si asta poate ajuta una dintre cele 2 factiuni principale din joc. Daca una dintre ele progreseaza suficient de mult si tu nu ai strans destule puncte e foarte posibil sa castige ea jocul si toti jucatorii sa piarda, asa ca trebuie echilibrat ce factiune ajuti, vazandu-ti in acelasi timp de interese. Deocamdata pare ca nu e chiar usor sa faci rost de arme, mai ales daca nu te concentrezi special pe asta. E dragut ca exista un soi de respawn pe tabla al creaturilor pe care le omori care imi aduce la generarea procedurala de inamici din Fallout 4. Per total jocul are un vibe puternic old school, cu elemente de poveste bune care dupa parerea mea sunt mai puternice decat story driven games care se pretind mai in-depth, cum ar fi Near and Far, de exemplu. Extensia aduce variante de harti mai mari pentru hartile din jocul de baza + 2 harti noi, si un mod de joc coop pentru unul din scenarii. Si in general iti mai ingroasa deck-urile pentru varietate, ceea ce e bine. Probabil cel mai bine de jucat Fallout e in coop, pentru ca in competitiv jocul e deja suficient de random cat sa-ti bage bete in roate. Per total daca e sa compar tot cu Arkham Horror Third Edition, probabil povestea e mai bine inchegata in Arkham si poate mai spectaculoasa, dar cea din Fallout pare mai extinsa si posibil si mai variabila decat Arkham. La Arkham sunt de obicei cam 2 paths destul de clare, aici cred ca-s ceva mai multe posibilitati. Production quality e ce trebuie, desi la pret pare un pic cam scump pentru ce e, mai ales daca platesti full pe extensie. In concluzie, daca esti fan Fallout si intri in joc cu asteptarile potrivite eu zic ca n-o sa te dezamageasca. Nu e un design de top, dar e o poveste si o lume misto care te rasplateste daca ii permiti si nu te pierzi in detalii. Nota base game 7.5, extensie 7.

extensie Mansions of Madness: Path of the Serpent - Am ezitat daca sa fac rost de ea, de teama ca e aceeasi supa reincalzita. Am jucat primul scenariu si mi s-a parut foarte bun. Actiunea se petrece in jungla si e plini de șerpi. In sfarsit un setting mai original in universul asta! Concentrat, la obiect si distractiv. Sper si celelalte sa fie la fel. Ma bucur ca designerii par sa fi invatat in sfarsit ce merge bine cu sistemul acesta de joc. Visez inca la o extensie in Egipt si una in Antarctica. Probabil n-o sa se intample... Nota 8

extensie Last Night on Earth: Blood in the Forest - L-am prins la super oferta. Jocul de baza m-a introdus in boardgaming si are un loc special in sufletul meu. Asa ca am zis sa reexperimentez nostalgia cu o extensie noua. Si aduce destule lucruri interesante. 2 noi feluri de zombie, experience system pt eroi si zombi, 5 scenarii noi! Hartile sunt in padure si destul de vaste - simti ca faci multe pe acolo. Nota 8

Among the Stars (digital) - Construiesti o baza spatiala concurand cu alte baze utilizand o mecanica de drafting. In esenta un tile laying game unde conteaza ce tip de camera o plasezi unde. Unele camere necesita si energie pe langa costul in bani si vei avea nevoie de power stations care sa iti asigure cuburi de energie atunci cand se consuma cele cu care incepi. E un joc relaxant pe care l-am simtit surprinzator de tematic. Ajuta mult implementarea appului si soundtrack-ul. App-ul are si o campanie in care trebuie sa indeplinesti diferite scopuri, pe langa a-ti bate adversarii. In functie de scenariu si ce tile-uri iti vin baza poate arata foarte diferit de la o partida la alta. Imi da un feeling de clasic de familie. Nota 7.5

Best of the month: Fallout
Last edited by ProfessorChaos on 30 Sep 2020, 13:50, edited 1 time in total.
Nothing to prove. I play to have fun.

Colecția mea
Wishlist
De încercat/luat prin trade

User avatar
ProfessorChaos
King Meeple
King Meeple
Posts: 1342
Joined: 23 Jul 2011, 23:30
Custom Rank: Miniature Painter
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114821Post ProfessorChaos
30 Sep 2020, 13:13

adelindumitru wrote:
30 Sep 2020, 12:06
A fost iarăși o lună foarte bună, în care am reușit să încerc atât jocuri mai vechi cât și ultimele noutăți.

Hive pocket: Un joc abstract în care încerci să capturezi regina adversarului, și în care fiecare insectă se mută diferit. Versiunea de buzunar vine cu 2 mini-extensii incluse, care adaugă strategii noi. Se joacă foarte repede, este foarte antrenant, are reguli puține, și se poate lua și juca oriunde, oricând. Nota 10.

Jocul lunii: Hive pocket.
Ma bucur ca-ti place. Si pentru mine Hive Pocket este de nota 10!
Nothing to prove. I play to have fun.

Colecția mea
Wishlist
De încercat/luat prin trade

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114824Post Corwin
30 Sep 2020, 18:19

Am jucat patru jocuri noi luna asta, dar pentru unul chiar nu pot sa ma pronunt.

1. Pax Transhumanity - pare o cutiuta de party game mai degraba, dar e un joc complex al naibii. Intr-atat incat nu i-am dat nota dupa prima partida. Am o problema cu faptul ca actiunile au pre- si post-conditii care nu-s foarte evidente sau vizibile, asa ca pana nu stapanesti jocul o sa te tot intrebi oare ce pot sa fac si ce consecinte are? Nu e foarte elegant designul, insa e atat de diferit de ce am mai jucat incat merita reincercat. Sfarsitul jocului e declansat de jucatori, si in functie de *cum* s-a terminat puncteaza doar anumite lucruri. Partida s-a terminat 3-0 (si era sa se termina 1-0), deci cumva nu scorurile conteaza atat, ci cum faci ca ceea ce ai tu mai mult (sau doar tu ai) sa puncteze. Greu dom'le, mai ales ca ceilalti pot impiedica anumite declansari de sfarsit de joc. Probabil mai revin cu pareri luna viitoare. "nu stiu?!" :sy: / 10

2. Aeon's End: War Eternal - deck builder coop cu smecheria ca nu amesteci deckul din discard. E interesant, dar nimic foarte special. 7 :sy: / 10

3. Arkwright - oh boy. O monstruozitate de joc economic, primul joc la care chiar am scos telefonul si am dat drumul la softul de calculator sa vad ce si cum pot cheltui. E o simulare economica in care variaza preturile, variaza cererea, variaza... multe. As vrea sa-l joc o data si cu mai multi jucatori (3; cred ca in 4 ma impusc). 8 :sy: / 10

4. Sprawlopolis - deocamdata l-am jucat doar o data. E un mini-joc cu doar 18 carti, pe o parte fiecare cu 4 sectoare colorate diferit si cu niste strazi care le strabat, si pe cealalta cu modalitati de scor diferite. Impreuna jucatorii construiesc un oras (putand si sa suprapuna partial cartile) prin care sa puncteze anumite lucruri si sa bata scorul printat pe cele 3 carti care dau obiective de punctare in partida respectiva. Foarte interesant, foarte rejucabil, si a picat numai bine pentru ca tocmai a aparut un kickstarter pentru un joc similar (Agropolis) care poate fi si combinat cu el si in care poti lua si Sprawlopolis cu toate extensiile. Stiu ce ma asteapta. 9 :sy: / 10

Am inceput si doua partide de Transatlantic asincron, dar cum inca n-am terminat niciuna nu dau nota.

Jocul lunii: Sprawlopolis.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
Gi0ny
King Meeple
King Meeple
Posts: 759
Joined: 04 Jun 2020, 10:00
Custom Rank: Captain Meeple
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114828Post Gi0ny
30 Sep 2020, 21:13

Hmmm da, pare foarte drăguț Sprawlopolis.
Vad ca au și pledge de all in gen. Agropoli și Sprawlopolis cu toate expansion urile aferente, 30 $. Maybeeee....

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114830Post Corwin
30 Sep 2020, 22:04

La ăla mă bag că am jucat cu copia altcuiva.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
Gi0ny
King Meeple
King Meeple
Posts: 759
Joined: 04 Jun 2020, 10:00
Custom Rank: Captain Meeple
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114831Post Gi0ny
30 Sep 2020, 22:21

Eu nu am găsit nimic despre transport, când am spicuit pagina de campanie. Tu ai găsit?

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114832Post Corwin
30 Sep 2020, 22:27

Nimic clar. Parcă era ceva prin comentarii dar nu mai găsesc.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
Teddy
King Meeple
King Meeple
Posts: 1383
Joined: 09 Dec 2010, 02:30
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114836Post Teddy
01 Oct 2020, 00:24

Este 12$

Si eu am cautat si nu am gasit pana am dat back. Apare cand tre sa alegi tara.
Mi se pare mult. 42$ cele doua joculete de buzunar.
O sa apara si retail

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114837Post Corwin
01 Oct 2020, 01:05

Hmm, vad ca editia 2 (cutie, nu wallet) de Sprawlopolis e aprox $11 la noi. Deci ar fi $22 ambele, si probabil mai mult de $10 extensiile. Pana la urma nu cred ca $42 pentru versiunile wallet va fi mai mult ca in retail, asta in caz ca poti gasi extensiile. Acum daca chiar merita atati bani jocurile astea e alta treaba. :D
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
Haddeo
King Meeple
King Meeple
Posts: 2343
Joined: 28 Dec 2015, 18:59
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114839Post Haddeo
01 Oct 2020, 09:59

Mai e și treaba ca nu e UE friendly, așa ca poți sa te trezesti și cu alte taxe. Pe site-ul lor scrie ca peste 50$ transportul e free in UE, deci mai e și varianta sa aștepți sa comanzi de pe site-ul lor când apare.
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.

User avatar
Gi0ny
King Meeple
King Meeple
Posts: 759
Joined: 04 Jun 2020, 10:00
Custom Rank: Captain Meeple
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114843Post Gi0ny
01 Oct 2020, 10:34

Da, poți face asta de pe site. Văzusem ca au și un promo Code pe care îl poți folosi pentru comenzile de la ei de pe site și ai Free shipping. Dar nu am întrat pe site sa studiez problema, gen s avad exact condițiile.

User avatar
Haddeo
King Meeple
King Meeple
Posts: 2343
Joined: 28 Dec 2015, 18:59
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114844Post Haddeo
01 Oct 2020, 10:37

Nu ai free shipping, plătești cei 12$ in campanie și poți sa ai un maxim de 3 jocuri și 3 extensii, și poți sa adaugi și de pe site . Dar la pledgeul de 30$ nu mai poți sa adaugi nimic, e maxed
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.

User avatar
Gi0ny
King Meeple
King Meeple
Posts: 759
Joined: 04 Jun 2020, 10:00
Custom Rank: Captain Meeple
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114848Post Gi0ny
01 Oct 2020, 10:49

Aaaa. Da, deci nu am înțeles bine. Am citit asa pe diagonala.
Well...le am dat un mesaj și i-am întrebat. Sa vad ce îmi răspund.

User avatar
Haddeo
King Meeple
King Meeple
Posts: 2343
Joined: 28 Dec 2015, 18:59
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114850Post Haddeo
01 Oct 2020, 11:12

Se poate un moderator sa rupă discuțiile astea și sa le pună într-un nou thread la kS despre Agropolis pls.
Dacă vrea cineva din București sa ne combinam la un Agropolis sa facem transportul 50/50
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.

User avatar
Gi0ny
King Meeple
King Meeple
Posts: 759
Joined: 04 Jun 2020, 10:00
Custom Rank: Captain Meeple
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114852Post Gi0ny
01 Oct 2020, 11:44

Haddeo wrote:
01 Oct 2020, 11:12
Se poate un moderator sa rupă discuțiile astea și sa le pună într-un nou thread la kS despre Agropolis pls.
Dacă vrea cineva din București sa ne combinam la un Agropolis sa facem transportul 50/50
Am făcut eu thread:
viewtopic.php?f=93&t=10511


Sunt tentat, da. Hai sa vedem ce îmi răspund și ei referitor la transport.

User avatar
mendocino
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 329
Joined: 16 Jun 2013, 09:13
Location: Cluj

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114864Post mendocino
01 Oct 2020, 14:02

Luna septembrie cu prea multe concedii pentru mine, și se și vede pe statistică. :D

1.VILLAGERS - este un joculeț de cărți în care scopul jucătorilor este să-și populeze sătucul propriu cu diferiți meșteșugari, care aduc tot felul de bonusuri, pe lângă punctaj permit acțiuni în plus sau resurse cu ajutorul cărora se pot cumpăra alți meșteșugari. Ceea ce este diferit față de alte jocuri de acest gen, este faptul că poți face diferite upgrade-uri la acești meșteșugari, să-i faci mai puternici și evident mai valoroși la sfârșitul jocului. Partea negativă este că nu e atât de rejucabil după părerea mea, deoarece îndată ce ai început să cunoști cărțile știi cam la ce să te aștepți, și să cam poți merge pe aceeași strategie. :sy: 7/10 :sy:

2.GARUM - este un joc abstract în care pe tură jucătorii așează tile-uri colorate pe tabla de joc pătrățoasă și au posibilitatea să blocheze anumite rânduri sau coloane, având ca scop final obținerea unui scor cât mai mare. Scorul pentru fiecare jucător în parte se socotește luând fiecare rând sau coloană blocată și văzută câte tile-uri de culoarea jucătorului sunt plasate pe fiecare. E nevoie de cel puțin trei tile-uri pentru a nu lua puncte în minus. Deși apreciez mecanica de joc dar totuși pot spune că jocurile abstracte nu sunt favoritele mele. :sy: 7/10 :sy:

3.6 CASTLES - acest joc are la bază un mecanism de tile laying. Aceastea sunt împărțite în zone, de fapt terenuri diferite, și se pot așeza oricum, numai drumurile care separă acestea trebuie să fie conectate. În funcție de ce fel de teren se așează se avansează pe un track propriu care dă tot felul de bonusuri (resurse) care la un moment dat pot fi schimbate în puncte de victorie (sunt destul de multe metode întortocheate de punctaj). Castelele se pun pe tablă când sunt patru tile-uri cu roci adiacente. Acestea au scopul de a aduce în joc alte metode de punctaj. Mecanic este un joc foarte simpluț, și îndată ce te prinzi de metodele de punctaj, intră în ecuația celebra AP: cum să-ți maximalizezi punctele. :sy: 8/10 :sy:

4.MYSTERY HOUSE: ADVENTURES IN A BOX - este un joc tip exit room in a box. Cutia jocului este de fapt tabla de joc, în care sunt inserate diferiți pereți cu tot felul de puzzle-uri cunoscute din jocurile de tip exit-room. Jucătorii uitându-se prin laturile cutiei încearcă să elimine cât mai mulți pereți în timp de 60 de minute pentru a ajunge la mijloc, unde se află conchiderea poveștii în jurul căruia este clădit totul. Ideea jocului este interesantă, dar după o oră de privit prin găurile cutiei te cam stoarce. :sy: 6/10 :sy:

5.HIGH RISE - este un city builder în care mecanica de bază este asemănător cu cea din Glen More. Sunt o grămadă de acțiuni (adunat resurse, contrucție, cărți de bonus, etc.) înșiruite pe laturile tablei de joc. Jucătorii merg în jurul tablei alegând acțiuni, primul alegând pe tură întotdeauna cine este ultimul pe acest track. Scopul este ca fiecare să construiască zgârie nori cât mai înalte. Scorul de bază este dat de area controlling, adică primește puncte cine are cea mai înaltă clădire dintr-o secțiune a tablei. Plus poți aduna și puncte de corupție să ai acces la acțiuni mai puternice, aceste puncte aducând un minus sensibil la final, dar până la urma urmei contează balansarea acestora. Plus e interesant că poți demola și clădiri ale oponenților dacă nu sunt prea atenți. Este un joc extrem de bine pus la punct atât mecanica cât și realizarea și grafica. :sy: 8/10 :sy:

6. TOWN BUILDER: COEVORDEN - este un city/tableau builder care are la bază niște cărți multiuse. Jucătorii cumpără cărți care pot fi folosite atât ca și fundații pentru clădiri, cât și bani sau resurse. În momentul în care o fundație adună resursele necesare, se ridică clădirea, care pe lângă punctaj poate da și câte un bonus de acțiune. Plus sunt tot feluri de achievement-uri în joc, care la sfârșit, la adunarea punctelor pot face diferența. Este un joc bunicel, mecanic bine pus la punct, dar nu sunt prea convins că este destul de balansat. Dar mai trebuie jucat. :sy: 7/10 :sy:

7. MEEPLE TOWERS - este un joc 3D în care jucătorii construiesc împreună un turn și încearcă să-și plaseze meeple-ii în așa fel încât să ajungă cât mai sus pe acest turn sau să ajungă pe niște tile-uri care dau bonusuri substanțiale. Mecanismul jocului are la bază un deck de opt cărți pentru fiecare jucător în parte fiecare având două acțiuni posibile. Pe tură jucătorii aleg și joacă câte o carte, iar în momentul când este necesar acest deck se poate lua înapoi în mână. Jocul merge destul de rapid, este destul de tactic și extrem de arătos. :sy: 8/10 :sy:

8. THE CLIMBERS - un joc tactic în care câștigă cel care ajunge cel mai sus pe turn. La începutul jocului se construiește un turn din cuburile de diferite mărimi. Fiecare cub are câte o față în culoarea fiecărui jucător și o față neutră care poate fi folosită de toți. Pe tură jucătorii trebuie să avanseze pe veriticală cât pot, după un set de reguli, având constrângerea că se pot mișca doar pe suprafețele având culorile aferente pionului sau culoarea neutră. Pe tură fiecare jucător poate să rearanjeze câte un cub pentru a facilita această mișcare. În momentul în care cineva nu reușește să avanseze cel puțin un nivel, iese din joc. Căștigă cel care a ajuns cel mai sus. Joc foarte distractiv și arătos. :sy: 8/10 :sy:

9. RUNE STONES - este un deck builder, în care se adună tot felul de cărți cu monștrii cu diferite abilități, apoi acestea pot fi folosite pentru a aduna tot felul de resurse, pentru a cumpăra tot felul de rune, pentru ca acestea să fie schimbate în puncte de victorie. Ceea ce aduce în plus este faptul că atunci când activezi cărți, se aleg și se activează întotdeauna două, dintre care se decartează definitiv cea care are un număr mai mare. E un joc rapid, grafic și mecanic bine realizat, aș zice un Dominion sau Splendor mult mai bun. :sy: 8/10 :sy:


Jocul lunii pentru mine este Sherlock Holmes Consulting Detective: The Thames Murders & Other Cases. Deși am început să-l jucăm pe vreme de stat acasă și a pornit cam greoi, pot spune, că am petrecut ore grele pentru a desluși crimele încercând să-l batem pe Sherlock (am reușit de trei ori doar). Sunt povești bune, necesită multă fantezie și atenție, și cazurile te storc mult mai mult decât orice heavy euro.

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114865Post rabesandratana
01 Oct 2020, 14:03

Luna asta, "doar" 6 noi


Image
Ubongo 3D Family (3 partide in 2 si 4 jucatori): Dupa succesul avut cu Ubongo, versiunea de baza, am vanat si reprintul editiei 3D si bine am facut. Acelasi tip de joc, in care fiecare are acelasi set de piese, dar o plansa diferita si un puzzle diferit pe care trebuie sa il completeze in timpul acordat.
Daca Ubongo e foarte fun, Ubongo 3D este fun la nivelul verde de planse (cel usor) iar fun-ul incepe sa se amestece cu multa frustrare pe masura ca urcam spre plansele galbene (mediu) si ajungem la cele portocalii si rosii care par aproape imposibil de rezolvat. Chiar si asa, cu nervi si vorbe grele aruncate pe parcursul incercarii de a rezolva acel puzzle, fiecare trece la runda urmatoare si dorinta de a-l juca, nu scade.

Ce nu mi-a placut: Calitatea componentelor parca nu mai e la fel de buna precum la precedentul. Plansele sunt acum carti de joc ca marime gen Dixit, si nu planse din carton gros. Piesele de tetris, din plastic de o calitate mediocra. Sunt decente dar se simte imediat la mana ca sunt mai ieftine.

Una peste alta, un plus de greutate fata de Ubongo normal, cu o atractie fata de acele piese 3D, dar nu l-as juca prea des din cauza planselor ce aduc puzzle-uri ce par uneori prea frustrante. Prefer in continuare varianta normala, dar nu regret ca il am si pe acesta in colectie. Nota 8,4


Image
Metro (o partida in 3 jucatori): Joc de creare de rute, extrem de asemanator cu Tsuro. Pui un tile, incercand fie sa iti duci metroul tie spre depou, facand asta printr-o ruta cat mai lunga, care se traduce in mai multe puncte, fie punand acel tile unui adversar, incercand astfel sa ii directionezi metroul catre un depou foarte apropiat, ca el sa ia cat mai putine puncte.

Ce nu mi-a placut: Queen Games s-a zgarcit la calitatea componentelor, si fata de editia veche, cea noua vine cu metrouri gen tokens din carton micute si nu cu vagonete din lemn.

In rest, jocul e unul simplist, oferind o experienta similara pe care o ai atunci cand joci Tsuro sau alte jocuri de acest tip. Nota 7,5


Image
Kanban (2 partide in 3 si 4 jucatori): Primul meu Vital Lacerda pe care il incerc si aproape sigur si ultimul. Asta pt ca am urmarit plythrough cu Vinhos, Gallerist si Lisboa plus Kanban si le si incercasem pe Tabletop si Kanban a fost singurul de la care nu m-a durut capul de la prea multe reguli. L-am luat si pentru tematica atractiva si bine implementata in joc. Chiar simti ca esti intr-o uzina auto si treci prin fiecare sectie pentru a pune cate ceva la punct, pana la a scoate masina pe pista de teste. Asta pot sa numesc eu tematica pentru un joc euro. Nu simti nicio clipa ca plimbi niste cuburi pe o plansa. Un joc foarte incordat, in care trebuie sa planuiesti cu grija fiecare viitoare mutare: sectia de luat proiecte, sectia de comandat piese, cu o mecanica foarte interesanta de plasat cartea de comenzi, sectia de montat si impins efectiv masini pe banda rulanta si sectia de teste si de upgrade, loc in care iei masinile in garaj (plansa proprie) sau imbunatatesti proiectele, fapt ce iti va aduce mereu cate 2 puncte dar si un bonus.
Mai exista si biroul comitetului directorial, loc unde la final de runda, o sa fim in sedinta, si o sa incercam sa indeplinim doleantele lor (cartile cu obiective) pentru cat mai multe puncte. Si daca nu era de ajuns, in fiecare runda, exista o sefa, pe nume Sandra, foarte antipatica, cea care o sa te traga de urechi daca nu iti faci treaba, daca nu iei licentele pentru fiecare sectie in parte, etc.

Ce nu mi-a placut: Totul suna foarte bine pe hartie si jocul arata frumos, cu acele proiecte de masini si cu masinutele din lemn colorate pe care le impingi pe banda, pana cand ajung sa iasa pe portile uzinei. Problema apare atunci cand iti vine randul si ajungi sa faci o actiune. Unele dintre ele pot fi foarte simple, de genul, ia 3 piese (cuburi) si cam asta e, dar altele parca tind sa nu se mai incheie, pentru ca jocul asta parca isi deschide ramurile precum bradul artificial pe care l-ai strans tu pana la Craciunul viitor, si nu stii de unde sa mai incepi si cum sa o scoti la capat. Daca in mod normal ai doar 3 actiuni posibile pe tura, lucrurile tind sa devina foarte complexe, din cauza faptului ca o sa ai niste timp alocat la "banca" din turele precedente, pe care il poti cheltui pentru a face actiuni in plus, si care la randul lor daca le folosesti sa cresti pe track-ul de licentiere, o sa ajungi sa iei diploma, care la randul ei o sa iti mai dea alte bonusuri, si apoi datorita lor tu poti iar sa te hotarasti ca merita sa mai folosesti inca o actiune de la banca, si mai castigi inca un token, dar pe ala, ce sa vezi, nu ai voie sa il folosesti imediat, ci este timp pe care o sa il aloci pt viitoarele runde. Uneori zici ca te scarpini cu stanga in dreapta pe parcursul acestui joc. Fratele meu, care nu e un gamer inrait, a dorit sa participe si el la acest joc si la final de partida cred ca a reusit sa sintetizeze destul de bine esenta sa:"E un joc super plictisitor, facut greoi doar de dragul de a fi complex." Si a mai spus ca nu o sa il mai joace vreodata.

Parerea mea e diferita, pentru ca el fiind doar jucator de Ticket to Ride, Splendor si rar cate un euro, gen Viticulture sau Brew Crafters, nu e trecut inca prin destule titluri de acest gen. Pot sa inteleg de ce pentru unii poate fi plictisitor, din cauza rundelor prea lungi si incurcate, din cauza AP-ului, cand fiecare trebuie sa isi planuiasca cu grija mutarile si sa isi pregateasca obiectivele de runda si de multe ori se poate lasa cu durere de cap si lipsa rabdarii pt ceilalti.
Cred ca asta nu imi place la Lacerda, din cate am reusit eu sa il inteleg din Kanban plus celelalte testate digital. Da impresia ca vrea sa imi dea un joc foarte complex, proiectat special in genul asta incalcit cu sute de reguli si exceptii, doar ca sa para ca jocul e greu. Teoretic, Kanban nu e greu deloc. Doar muti intr-o sectie si iei un token cu masini, impingi pe banda rulanta sau faci o comanda. Problema e cu toate celelalte actiuni care apar si care dau impresia ca nu se mai termina vreodata. Mereu am trait cu impresia ca parca am uitat sa fac ceva in runda mea, sau ca parca am facut mai multe actiuni decat trebuia. Jocul nu e destul de cizelat in felul in care decurge si asta afecteaza mult din experienta pe care o ai.
Cred cu tarie ca daca jocul asta ar fi ajuns pe mana unui alt designer (Pfister/ Uwe Rosenberg sa zicem) ar fi venit cu o experienta mult mai liniara si placuta a unei runde.

Nu stiu cu ce vine noua editie Kanban din 2020, daca s-a lucrat la o versiune mai streamline a rundelor, dar editia asta din 2014 pe care o am eu, o sa ramana in colectie, si pentru ca nu prea am nimic cu masini dar si pentru ca tematica mi se pare una foarte puternica. Cert e ca nu mai simt nevoie sa explorez alte jocuri de la Lacerda. Imi displace modul lui de a face jocuri, iar Kanban va sta pe raft pana cand o sa apara la orizont un Automania sau Kraftwagen, jocuri mult mai streamline, bazate pe acelasi subiect.
Nota 8,3 in special datorita componentelor si a tematicii foarte bine implementate. Daca era un euro doar despre facut puncte in Portugalia si mai era si atat de complex si lung, zbura din colectie cu prima ocazie.


Image
Pret a Porter ed. 2019 (2 partide in 3 jucatori): Cat de frumos poate sa arate jocul asta pentru un euro de asa complexitate! E absolut superb! Productie de cea mai inalta calitate plus o tematica bine implementata si extrem de rar folosita in jocuri.
Avem un joc de tip euro economic, in care conducem cate o casa de moda si luam tipare de haine, pe care trebuie sa le croim cu culorile de materiale necesare, dar fara a face rabat de la calitate si apoi sa ne prezentam cu o colectie la show-ul de moda ce va avea loc la Milano de exemplu. Iar acolo se vor da premii pentru cine a folosit cele mai calitative materiale, cine e mai trendy dar si cine o are cea mai mare (colectia, ca despre ea vorbeam).
La final de fiecare runda, trebuie sa platim darile, care daca la inceput de joc par micute, pe parcurs, in functie de investitiile facute, o sa ne duca posibil, spre prapastia falimentului. Noroc cu banca! Pentru ca ea e "buna la suflet" si ne da noua bani! Cu imprumut! Dar si cu dobanda pe masura! Si inca ceva! Trebuie neaparat sa platesti inapoi la urmatoare prezentare de moda ce va avea loc. Asa ca ai face bine sa te pregatesti cu o colectie pe masura, sa castigi premii, bani, ca altfel ai imbulinat-o! La fel precum rochia cu buline pe care tocmai ar ratat sa o faci, pt ca nu ai mai avut destui bani pt materiale. Si sa nu uit! Banii ii iei la final de show, pentru premiile acordate dar si dupa vanzarea hainelor din colectia prezentata.

Totul e un cerc vicios in acest joc, si e neiertator, mai ales cu incepatorii. Daca ai calcat in "rahat" in primele ture si nu ti-ai facut bine calculele si planul pe termen scurt si mediu, nu te mai "cureti" tu pe talpa nici in 10 runde. O sa tot dai din imprumut in imprumut si la final de joc, dupa ce o sa dai totul inapoi cu tot cu dobanda, sigur o sa fii pe ultimul loc, pentru ca banii sunt puncte in acest joc. Mai sunt si alte cai spre a face puncte, dar banii sunt cei care iti aduc in generel fericirea, contrar zicalei.

Ce nu mi-a placut: Dureaza putin cam mult o partida pt gustul meu. Ai destul de mult bookkeeping, bonusuri de pe carti, venituri si cheltuieli, etc, fapt ce poate sa fie overwhelming uneori. Numai putin sa ma sterg de ro-ngleza din coltul gurii si continuam! Si un alt punct negativ, asta pentru ceilalti, ca eu m-am descurcat chiar binisor mereu, e vis a vis de greselile pe care le poti face inca din primele 2 runde, si care se pot dovedi fatale. Nu e deloc usor sa iti revii daca faci investitii proaste. Dar pana la urma asta e ceva normal, tematic si conform cu ceea ce se intampla in viata de zi cu zi in orice afacere. Asa ca pentru jucatorii foarte experimentati, nu vad deloc a fi asta o problema, ba chiar e un challenge.

Sa concluzionam: Un euro superb din multe puncte de vedere, cu o tematica pe care am mai regasit-o oarecum doar in Rococo, grafica si productie de iti vine sa il mananci de frumos ce e, iar daca nu faci greseli fatale, cele peste 2 ore de joaca, nu o sa ti se para deloc plictisitoare. Si vine cu un sistem de drafting al cartilor, asemanator cu cel din Coimbra, doar ca aici jocul e plin de tematica. O sa vedem mai jos de ce spun asta. Nu e un joc pe care l-as juca foarte des, din cauza duratei, dar merita nota 8,6 si un loc pe raft.


Image
Coimbra (3 partide in 3 si 4 jucatori): Un joc abstract despre zaruri, carti si plimbat discuri colorate pe o plansa si mai colorata, cu scopul de a lua bonusuri si puncte. Cam la asta se poate rezuma acest joc, frumos realizat pentru un euro, cu componente de calitate si un insert bun.
O sa vorbim mai jos despre "tematica", dar acum sa vedem ce e bun la acest joc. Grafica, fie ea si prea colorata, e foarte placuta ochiului iar mecanicile de joc sunt cele care atrag. Drafting de zaruri si de carti. Alegi un zar si il pui pe un rand, cumparand apoi cartea dorita pt suma inscrisa pe zar. Cartile au cateva actiuni simple care se tot repeta, gen plimba-te cu un om pentru a lua alte bonusuri si puncte (am mai vazut asta prin Marco Polo, Trajan, Village, etc). Alte actiuni: ia o anumita suma de bani, ia x puncte, inainteaza un disc, etc.
Da, stiu, foarte exciting! Partea tensionanta si placuta totusi, vine din partea de drafting a acelor zaruri si locul in care alege fiecare sa le aseze. Asta e si motivul pentru care m-a atras jocul. La final de runda, conteaza culorile celor 3 zaruri alese, pentru ca in functie de ele, o sa primesti, puncte, bani, plimbari.
Apoi repetam toate astea inca 3 runde si asta-i jocul! Vedem la final cine e mai sus pe niste track-uri colorate si aceia o sa ia din nou o tona de puncte.

Ce nu mi-a placut: In primul rand faptul ca nici macar nu au incercat catusi de putin sa puna o urma de tematica acestui joc. Este cel mai abstract euro game pe care l-am jucat vreodata. Da, stiu ca cica ar avea o tema, ceva cu niste portughezi care isi exercita ei nu stiu ce influenta pe scara religiei, finantelor, etc sau ceva de genu asta. Trebuie sa fii rau de tot cu capul sa spui ca simti tematica acestui joc. E doar un plimbat de discuri de o plansa colorata si niste fetze barboase pe niste carti ce iti aduc bonusuri. Atat! Ma plangeam eu acum vreo luna ca in Russian Railroads nu prea se simte tematica feroviara, dar dupa ce am jucat Coimbra, imi retrag cuvintele. Ala are o tona de tematica fata de asta.
Si daca stai 5 minute si te gandesti putin cum ai putea pune o tematica acestor mecanici de joc, tot gasesti ceva mai bun decat au reusit astia.

Uite, acum rapid ceva ce imi vine in minte: Ar fi putut sa fie ceva cu masini, cartile sa aiba ilustratii cu motoare, cutii viteza, etc, care sa arate un upgrade pe care il faci masinii tale. Zarurile erau evident banii pe care ii plateai. Iar cele 4 track-uri erau curse diferite de raliuri/F1, inspirate din realitate: Gen Paris/Dakar, Le Mans, etc si puteau sa ilustreze frumos fiecare track cu forme de relief si strazi specifice acelor curse. Si in loc de discuri, sa fie niste masinute din lemn. Iar in centru puteau sa pastreze acel omulet si sa fie un maraton, ca sa ramana in tema legata de curse. Totul ar fi avut de 100 de ori mai mult sens, mult mai usor sa iti pui imaginatia la lucru pe parcursul partidei.
Dar nu! Discuri si barbosi care fac puncte la dracu`n praznic prin Portugalia!
Ce sa zic! Felicitari pentru cat de mult au "muncit" pentru a lipi acea tema idioata peste aceste mecanisme foarte bune. Mai ales ca tot vorbeam mai sus despre Kanban si Pret a Porter, doua jocuri euro foarte complexe dar care abunda de tematica. Cel putin Pret a Porter chiar are o buna parte a jocului unde se aseamana foarte mult cu Coimbra, la partea de drafting carti, care vin cu diverse abilitati.

Nu m-am documentat destul legat de productia unui joc, asa ca nu stiu sigur cine vine cu ideea de tematica inainte de tiparirea unui joc, designerul sau publisherul, dar Coimbra este clar un joc pur abstract si cred ca pe BGG ar trebui pus si la acea categorie. Da, un abstract mult mai complex, daca e sa il comparam cu Azul, Santorini sau Sagrada, dar daca Tigris and Euphratis e trecut la abstracte (cel putin acum ceva ani parca asa era, acum vad ca nu mai e, dar pe bgg se discuta de el ca fiind un abstract), fiind unul complex, asta de ce nu ar avea loc?
Nu inteleg cum inca mai apar jocuri euro in care astia nici macar nu se chinuie 10 minute sa vina cu o idee care sa se lege cat de cat cu mecanismele de acolo. Nici nu trebuie sa faci mare research. Daca faci un joc despre vinuri sau pictura de exemplu, si chiar esti paralel cu aceste domenii, cred ca nu iti trebuie mai mult de 30-60 minute pe google, wikipedia, youtube, sa gasesti cam tot ce trebuie despre procesul de productie a unesti sticle de vin sau despre etapele de a picta si etala o opera de arta intr-o galerie.
Dar nu! Hai sa punem fete triste de prin anii 1800-iarna, care se "p.sa" influenta si iti dau tie vreo 200 de puncte la final de joc! Nu am mai jucat un euro atat de plat si fara esenta, de la Hansa Teutonica. Dar ala are macar o scuza, fiind din 2009. Asa se faceau in mare parte jocurile euro pe atunci. O simpla reteta cu mecanisme de facut puncte multe si un nume ales dupa o zona geografica, iar pe coperta o fatza deprimata dar si deprimanta pentru privitor. Cel putin eu, nu prea mai am starea necesara sa joc 2 ore ceva plat, care sa nu imi spuna o mica poveste, care sa nu imi starneasca macar un pic imaginatia si sa ma transpuna in timpul partidei pe o anumita scena: fie ca vorbim de construitul unui oras/catedrale, crescut animale la ferma sau produs vin, vreau ca in alea 2 ore, cand pun mana pe un cub/disc/carte/token, creierul sa imi fie pacalit, cum ca aia e o bucata de lemn, caramida, o oaie, struguri, etc. Dar nu-mi mai spune ca sunt puncte sau influenta nu stiu cui nascut acum 300 ani in Portugalia pe dreapta, ca nu te cred nici macar pt o fractiune de secunda!

Iar pare ca am dat de pamant cu un alt joc iubit de multi, dar de data asta nu e in totalitate chiar asa. Un lucru e cert: dupa ce am jucat peste 13 titluri realizate de catre designeri italieni, nu prea le agreez stilul si mai ales tematica pe care reusesc ei mereu sa o aleaga/ pardon! lipeasca. Dupa experienta oribila cu Lorenzo si o alta extrem de plictisitoare cu Tzolkin, a venit randul lui Coimbra, care de data asta nu imi displace complet, chiar imi place tensiunea din el, felul cum arata si cum e produs, dar daca nu era doar un alt abstract fara pic de suflet in el, probabil ca ar fi fost de nota 9. Asa, e de doar un 7 si ceva si probabil ca dupa ce o sa il mai joc de vreo 2 ori, o sa paraseaca si el colectia. Iar acum stiu ca trebuie sa ma feresc ca de dracu de noul joc din acelasi univers, numit Alma Mater, daca nu gresesc.
Pentru mine, Coimbra avea mare potential, dar din pacate, desingerii si publisherul au ales sa realizeze un abstract colorat cu o durata de joc mult prea mare pt aceasta categorie de jocuri.


Image
Miyaby: (vreo 4 sau 5 partide in 3 si 4 jucatori): Jocul asta a ajuns mai mult din intamplare la mine. Cunosti momentul ala cand te pregatesti sa dai o comanda si mai trebuie sa adaugi ceva in cos, ca sa ajungi la o anumita suma? Ei bine, asa a a aterizat Miyaby la mine in casa! Teoretic il aveam pe lista de dorinte, dupa ce Rahdo l-a ridicat in slavi si mai ales ca vine de la designerul lui Azul, doar ca atunci cand am vazut grafica, mult timp am crezut ca e doar un prototip. Si l-am evitat. Faza buna e ca in realitate arata mult mai bine decat se vede in poze sau video-uri. Dar tot e un contrast intre coperta jocului, care arata foarte bine si restul componentelor de un verde predominant si prea simplist.

Cum se joaca: drafting de piese de tetris (oarecum, ca sunt doar 4 forme) pe care trebuie sa le asezi cat mai iscusit pe plansa ta, fiind conditionat de desenul de pe ele, care trebuie pus exact pe linia corespondenta de pe plansa. Dupa ce ai asezat piesa, ridici un felinar, semn ca pe acea coloana nu mai poate sa fie pusa nicio iconita in acea runda. Iar asta o sa iti dea des batai de cap dar si o placere in a gasi solutii viabile de a putea construi gradina japoneza, cartonas cu cartonas, ceea ce iti va aduce puncte in fiecare tura a ta.
Si partea si mai tare e ca poti sa construiesti si etaje, asezand tile-uri peste altele deja construite in turele precedente, iar punctajul in acea tura, o sa fie de exemplu: 3x3= 9 puncte, pentru ca inmultesti 3 iconite cu pesti cat ai tu pe acel tile plus faptul ca l-ai asezat la etajul 3. Daca era doar la etajul 1, luai doar 3 puncte. Si aici vine mintea iscusita a fiecarui jucator de a aseza cat mai bine cartonasele si de a face cat mai multe puncte per tura.

Ce nu mi-a placut: Greu de spus. M-a surprins foarte mult acest joc. Poate plansele proprii, care vin pe o hartie groasa. Nu e nici macar carton din ala subtire precum folosesc alte jocuri. E doar o hartie groasa.

M.Kiesling reuseste din nou sa fie la inaltime cu inca un abstract si urca vertiginos in topul designerilor mei favoriti, dupa ce am indragit atat de mult jocuri precum: Heaven and Ale, Azul, AdventureLand, Riverboat si acum Miyaby. Nota 8,9 pentru Miyaby si jocul lunii.
Last edited by rabesandratana on 01 Oct 2020, 14:59, edited 6 times in total.

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114867Post Corwin
01 Oct 2020, 14:11

mendocino wrote:
01 Oct 2020, 14:02
Jocul lunii pentru mine este Sherlock Holmes Consulting Detective: The Thames Murders & Other Cases. Deși am început să-l jucăm pe vreme de stat acasă și a pornit cam greoi, pot spune, că am petrecut ore grele pentru a desluși crimele încercând să-l batem pe Sherlock (am reușit de trei ori doar). Sunt povești bune, necesită multă fantezie și atenție, și cazurile te storc mult mai mult decât orice heavy euro.
Heh, pai astuia nu i-ai dat nota. :D
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game - Septembrie 2020

Post: # 114868Post Corwin
01 Oct 2020, 14:24

rabesandratana wrote:
01 Oct 2020, 14:03
Image
Coimbra [...]

Ce nu mi-a placut: In primul rand faptul ca nici macar nu au incercat catusi de putin sa puna o urma de tematica acestui joc. Este cel mai abstract euro game pe care l-am jucat vreodata.
Ha, zici ca esti cel de la Broken Meeple! :D Si ala se supara pe euro-urile lipsite de tematica. Si sunt de acord cu tine aici, are zero tematica jocul. Eu l-am vandut ca mai am si altele cu mecanisme interesante, chiar mai bune, si tot la fel de lipsite de tematica. :P Si apropo de Broken Meeple, lui ii plac foarte mult Pret-a-Porter si Kanban tocmai din cauza ca tematica e bine integrata. Am vandut si Kanban dar pentru ca e greu (si ajungea rar la masa), nu pentru ca nu e buna imbinarea de mecanisme si tematica. Pret-a-Porter inca nu l-am incercat, poate in viitorul apropiat.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

Post Reply

Return to “Review-uri si impresii”