Best new game(s): noiembrie 2020

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
Post Reply
User avatar
aliplaysalot
Chief Meeple
Chief Meeple
Posts: 163
Joined: 28 Jun 2019, 09:24
Contact:

Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117187Post aliplaysalot
01 Dec 2020, 13:37

Image

În noiembrie am jucat doar 8 jocuri noi. Se vede că vine sezonul și ajung acasă tot mai obosit.

🥇 Viscounts of the West Kingdom | Garphill Games
1 play, 4 players
If Architects was love at first play but my joy faded with multiple plays and Paladins was not my jam, Viscounts seemed to hit my sweet spot from the whole trilogy. Good amount of strategy, huge replayability, multiple paths to victory (we finished within a 10 points margin although having different strategies), gorgeous art and quality components. Is there anything else I could ask for?
If less of my friends owned the game, I would definitely add it to my collection.

🥈 Trekking the World | Underdog Games
1 play, 5 players, online
Played a five player game of this on Board Game Arena on day 0 of Zilele Jocurilor BGCON 2020 | Ediția Online and I enjoyed it soooo much that after half a play I started searching for a physical copy of the game.
Trekking the World is a great family game with a Ticket to Ride vibe where you travel across the globe visiting the many wonders of the world. Although I cannot talk about the component quality, the art is gorgeous and the iconography is easy to understand.
It's definitely a game I'd review with pleasure. Wink, wink, Underdog Games.

🥉 MicroMacro: CrimeCity | Oxygame
10 plays, solo and 2 players
This game is a breath of fresh air that brings back sweet childhood memories. The small challenge on the cover of the box sells the whole game and my wife was instantly interested in MicroMacro after my short presentation of it. We enjoyed searching for clues, looking for people, scanning the giant map and finally discovering the solution in this quite unique deduction game.
Although a group of 6 people could play it, the missions seemed fairly light and for me the solo game was the most satisfying.

Restul listei: https://www.facebook.com/aliplaysalot/p ... 7252749019

User avatar
emisanSB
King Meeple
King Meeple
Posts: 976
Joined: 02 Apr 2016, 15:40
Custom Rank: Executioner
Location: Sibiu

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117191Post emisanSB
01 Dec 2020, 14:53

Expedition to Newdale - fiind un Pfister, aveam asteptari ceva mai mari, insa in final, jocul nu s-a ridicat la inaltimea lor.
E un worker placement cu 5 spatii disponibile pe plansa centrala si x spații in tabloul propriu, in functie de cate carti de productie ai, insa avand doar 2 workeri la inceput, toata partida pare o alergatura continua dupa productia de bunuri (din aproximativ 20 de actiuni intr-un joc, vreo 15 sunt pentru acest scop)
Si nu ar fi fost o problema atat de mare daca tocmai aspectul dominant din joc, nu ar fi fost supus norocului. Nu ma deranjeaza atat de mult elementele de ”push your luck” din jocuri, dar nu in eurogame-urile de strategie. A. Pfister a mai cochetat cu acest mecanism in Isle of Skye dar macar acolo ai o doza consistenta de fun. In Newdale nu prea. Iar in plus, poti avea si norocul unui combo perfect de carti. Sau nu .....
Alte puncte negative ar mai fi faptul ca plansa centrala este prea putin relevanta, iar din cele 5 spatii de actiune centrale, doar 2 sunt utile.
Imi place totusi productia si grafica (desi e un joc prea scump) si durata partidelor. Aspectul de campanie aduce ceva in plus jocului insa nu sunt modificari esentiale de la o partida la alta.
Nota 7.

Notre Dame e unul din jocurile mai vechi ale lui Feld, de care m-am tot ferit de-a lungul timpului (grafica/productie sub mediocra, dificultate cam mica si indisponibilitate)
Acum nu imi pare rau ca il am in colectie. E un joc ”de familie” ideal. Mecanic vorbind este excelent. Are o structura a rundelor inspirata din El Grande: 9 runde scurte in care joci 2 actiuni/runda, iar dupa fiecare 3 runde intervine un scoring (insa nu atat de relevant ca in El Grande).
In structura unei runde exista si un pas in care poti apela contra cost la ajutorul unui caracter si mentionez acest aspect pentru ca este unul cu impact mare in joc. Caracterele sunt foarte puternice (cel putin unele) si nu iti va placea sa nu poti beneficia de ele. Pot sublinia si faptul ca gestiunea banilor este una foarte importanta.
Editia ”aniversara” vine cu o aceeasi grafica de anii 90, dar cu ”toate extensiile” incluse, adica 18 carti (caractere noi) + 12 carti pentru ..... Castles of Burgundy. Nice Job!! :tu: :tu:
Per total totusi o supriza placuta, peste asteptari. Nota 8.

Lost Ruins of Arnak e jocul ”serios” oferit in 2020 de CGE (cutie mare, tone de carton, zeci de componente, etc).
La o prima privire ai putea avea impresia ca ai de-a face cu un joc semi-tematic, un hibrid intre joc tematic si eurogame. Insa e un euro pur, cu o tematica la fel de solida ca si la alte 95% de jocuri din categoria lui.
In final, totul se rezuma la eficientizarea obtinerii punctelor necesare castigarii jocului. Nu că m-ar deranja prea tare acest lucru ;)
Arnak e salata de mecanisme destul de bine imbinate, capabile sa ofere o experienta satisfacatoare pana la finalul jocului. Si totul ”impachetat” foarte frumos.
Cred ca 90% din cei care au achizitionat jocul, au fost in primul rand atrasi de grafica superba si de unele componente personalizate.
Mi-a placut destul de mult experienta solo insa sunt convins ca multiplayer jocul e mult mai antrenant.
Are nota 8 si este jocul lunii dar precizez ca Notre Dame a pierdut titlul doar datorita graficii si a productiei. :roll:


User avatar
danielM
King Meeple
King Meeple
Posts: 1667
Joined: 13 Jun 2012, 15:23
Custom Rank: general de sufragerie

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117197Post danielM
01 Dec 2020, 17:10

Space Explorers: Jucatorii sunt cercetatori in cadrul unor centre de cercetare spatiala in incercarea de a dezvolta si a lansa sateliti in spatiu, a duce la capat diverse proiecte. Set collection cu diferite actiuni. Nimic deosebit.
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: :sw:

Paths of Glory: Primul Razboi Mondial pe sistem CDG. Designer, Ted Raicer (The dark sands, printre altele), si reintalnirea cu stilul alambicat si haotic de a scrie un regulament. Exceptii peste exceptii, rasfirate si incurcate. Mecanica jocului nu e complicata, poti juca eventul cartii, o poti utiliza pentru a activa unitati sau pentru a aduce intariri. Razboi de uzura, la nivel operational. Un plus pentru modul simplu de rezolvare a bataliilor.
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: :sw:

Cuba Libre (COIN vol II): Inainte de a vorbi despre joc, merita amintit, din nou, modul exemplar si specific in care Volko Ruhnke scrie un regulament: pagini putine, reguli clare, concise, index la final extrem de util si un playbook pentru a intelege jocul. Ii admir mult stilul si imi e greu sa trec peste regulamente scrise prost si aglomerate din nepricepere. In Cuba Libre, 4 factiuni (Miscarea 26 Iulie a lui Castro si Che, Directoratul, Guvernul lui Batista si Mafia americana) lupta pentru suprematia Cubei. Fiecare factiune are conditii diferite de victorie (26 Iulie si guvernul lupta pentru sprijinul popular, mafia pentru a detine cat mai multe cazinouri si lichiditati iar Directoratul pentru a controla cat mai multe provincii) si un set de operatiuni si activitati speciale diferite: de la recrutarea gherilelor/armatei/politiei la actiuni teroriste, ambuscade, mituire, asasinare, infiltrare, sabotare a centrelor economice. Alaturi de Andean Abyss (primul din serie), Cuba Libre este foarte accesibil jucatorilor noi. Este un joc de 4 sau solitaire, cu sistemul de non-player specific seriei. Un hibrid intre eurogame si wargame.
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw:

A distant plain (COIN vol III): Odata stiut sistemul COIN, este relativ simplu sa joci un alt joc din serie; intervin actiuni noi, chestii de nuanta si interactiune intre factiuni, insa mecanica principala ramane. Pasul de la Andean Abyss la Cuba libre este unul serios, A distant plain fiind mai complex decat celelalte doua titluri: Coalitia functioneaza intr-o simbioza cu guvernul afgan si isi doreste sa stabilizeze tara si sa isi retraga din trupe si baze in timp ce populatia sprijina guvernul. De cealalta parte, guvernul afgan isi doreste sa isi ”multumeasca” clientela politica si factiunile tribale, actiune prin care sprijinul populatiei este pierdut. Talibanii incearca sa obtina sprijinul populatiei, sa saboteze si captureze provincii (aici intervine un nivel de complexitate, populatia pashtuna si felul in care interactioneaza factiunile in acele provincii, talibanii dispunand de sprijin din partea acestora). Factiunile tribale din nordul Afganistanului care se ocupa cu cultivarea opiului si joaca la doua capete (ofera protectie atat guvernului/coalitiei cat si talibanilor) incercand sa-si atinga obiectivele: provincii necontrolate si sume mari de bani. Mai avem Pakistanul in ale carui provincii numai talibanii pot activa/ recruta si pozitionarea statului pakistanez vis-a-vis de miscarea talibana: sprijin total/tacit etc. Nu l-am jucat decat solo, experienta obositoare din cauza complexitatii actiunilor disponibile si a situatiilor de calculat. Nu l-as mai juca decat in 4, insa imi place mult. Nota sigur va urca dupa ce il voi juca in 4.
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw:

Jocul lunii noiembrie: Cuba Libre

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117201Post Corwin
01 Dec 2020, 23:13

Trei jocuri noi in noiembrie, dar avand in vedere jocul lunii ma declar multumit.

:one: Draftosaurus - un drafting game in stilul Sushi Go sau 7 Wonders, dar din pacate nici tematica cu dinozauri nu-l salveaza. Prefer ceva mai clar, ca Sushi Go, sau mai complex, ca 7 Wonders. Asta e intre, dar cu mult noroc. Nu mersi. 5 :sy: / 10

:two: Rajas Dice - Rajas of the Ganges e unul dintre favoritele mele, dar fratiorul roll & write e cam sec. Bun de-un joc pe ici pe colo, dar nu destula strategie sau rejucabilitate. Poate e ok ca joc gateway?! Desi cred ca-i prea complex pentru asa ceva. 7 :sy: / 10

:three: Yokohama - Love at first worker placement. Mmm... 💗 Inteleg de ce lumea-l compara cu Istanbul (ai un worker, asistenti pe care-i folosesti pentru actiuni, miscare intre locatiile de actiuni), si avand in vedere ca Istanbul deja imi place eram sigur ca si asta va fi pe gustul meu. Ei bine, il cam concediaza pe Istanbul. Are o complexitate mai mare dar fara sa iasa din sfera mid-weight, si ceva mai multa interactiuni cu blocari, agenti straini pe care-i poti folosi sa conturnezi probleme de distanta sau de blocare. Si mai are si declansari variate ale sfarsitului de joc. Ca stil e destul de clasic: aduni resurse, completezi contracte, mai faci puncte din niste public goals si locatii speciale. Dar totul se imbina intr-un mod perfect. 10 :sy: / 10

---

Jocul lunii: YOKOHAMA :crown:
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
Ailur
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 283
Joined: 05 Oct 2018, 23:09

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117202Post Ailur
01 Dec 2020, 23:14

Star Wars: Outer Rim

Actiuni care devin repetitive, probabil si din cauza sistemului de pick-up-and-deliver. Este genul de joc pe calapodul Fantasy Flight: faci o actiune - de cele mai multe ori calatoresti, tragi o carte ca sa vezi ce eveniment se intampla, dai cu zarul pentru teste si vezi daca ai reusit sau nu. In mod ironic, tocmai din cauza acestor mecanisme repetitive, imersiunea in tematica jocului scade pe masura ce il joci. Deckul de marfa ( cargo ) are nevoie de o extensie, intr-un joc de doi am "reusit" sa trecem prin tot deckul si sa repetam alte carti. Chiar si in doi, a fost de cele mai multe ori o experienta multiplayer solitaire - au existat cateva carti de take that, dar in rest fiecare isi vedea de treaba lui. Nota: 6

Paladins of the West Kingdom


Un worker placement in care muncitorii nu iti apartin, ci ii alegi - in functie de "competentele" fiecaruia la inceputul fiecarei runde. Ca in alte jocuri de gen, mai multi muncitori e echivalent cu mai multe optiuni si mai multa putere in joc, asa ca de multe ori actiunile tale sunt menite sa castige alti meeples pentru runda respectiva, ceea ce necesita o planificare exacta pentru a obtine cat mai mult dintr-o mutare. Exista sinergii si combo-uri care pot fi obtinute ca rezultat al actiunii principale pe care o faci si actiunile bonus sau resursele pe care le poti primi. Singurul inconvenient este ca "masinaria" pe care ti-o construiesti dureaza ceva pana sa se puna in miscare, ceea ce face ca primele runde sa fie destul de plictisitoare - si jocul sa para ca dureaza cam mult. Nota: 8

Calico

Exemplul perfect de joc elegant care face multe cu putine reguli. Tot ce faci pe tura ta este sa plasezi un tile pe "patura" ta, si apoi sa draftezi unul din cele 3 disponibile. Construesti quilt-ul perfect pentru atras pisici, dar pisicile sunt mofturoase si se aseaza doar acolo unde patternurile construite corespund cu cerintele lor exigente. Pe masura ce iti creezi patura, optiunile de plasare care sa iti aduca puncte se restrang, similar cu combinatiile din Five Tribes.Productia este superba, bucati groase de carton si o paleta de culori imbietoare. Fiind, insa, in esenta, un joc abstract, primeste doar Nota: 8

Lost Ruins of Arnak

Deck builderele nu imi spun mare lucru in general - am pastrat in colectie doar cateva, cele care aduc variatiuni la formula clasica de Dominion - cumperi o carte, iti faci deckul mai bun, shuffle and repeat.

Lost Ruins of Arnak este un joc care nu aduce ceva nou - nici in domeniul deck building nici in domeniul worker placement, dar ceea ce face, face perfect. O gramada de decizii grele, multe cai spre victorie, si, in ciuda conversiei de resurse care sta la baza economiei jocului, nu se simte steril si matematic. Suntem exploratori cautand ruinele legendare ale Arnak-ului, mergand prin jungla si descoperind alte ruine - viitoare locuri in care ne putem plasa exploratorii, ne luptam cu monstri sau facem studii aprofundate in arheologie. E genul de joc in care vrei sa faci multe, dar nu prea ai cum sa le faci pe toate. Cartile de artefacte sunt carti care iti permit sa incalci regulile jocului intr-o maniera apropiata de personajele din Voyages of Marco Polo si m-au facut sa spun de nu-stiu-cate ori: "Wow, cartea asta este overpowered, trebuie sa o am!", dupa care a aparut urmatoarea carte, si tot asa. LRoA are un vibe de joc clasic si il recomand cu caldura. Nota 8.5/10

Kitchen Rush Second Edition

Cu un design grafic superior fata de prima editie, Kitchen Rush este fun-in-a-box. E un joc cooperativ, in timp real, in care incercam sa multumim cat mai multi clienti si sa ridicam prestigiul restaurantului nostru. Nu prea exista alpha player, pentru ca nu te poti concentra decat pe ceea ce ai tu de facut, dar poti discuta cu ceilalti bucatari planul pentru urmatoarea tura, inainte sa incepeti gatitul. Am ras, mi-a adus un zambet pe fata ( similar cu Galaxy Trucker, numai ca aici nu-ti vezi bucataria distrusa si tartele carbonizate pentru ca le-ai uitat prea mult in cuptor ). Un plus si pentru tutorialul excelent scris si executat, care introduce mecanismele jocului treptat. Nota: 8.9/10 si pierde la mustata titlul de jocul lunii

Heaven and Ale

Am avut indoieli mari inainte sa il iau - m-am inselat complet - dar l-am gasit la reducere si am zis "de ce nu?". Este un joc economic si de construire de teritorii / plasare de tile-uri, in care reprezinti o manastire care fabrica bere. Un alt mecanism este un rondel de pe care cumperi tile-urile respective sau anumite actiuni de scoring, similar cu cel din Glen More - cu cat avansezi mai mult pe rondel, cu atat mai multe actiuni pot face jucatorii din urma ta. Jocul balanseaza extraordinar avantajele de moment versus planurile pe termen lung, si te face sa te intrebi mereu care varianta e mai profitabila. Banii sunt destul de usor de cheltuit - si greu de facut, astfel incat, din nou, trebuie sa echilibrezi si aceste doua aspecte: "prefer sa obtin in mod regulat niste puncte pe parcursul celor trei runde de joc? sau prefer sa dau un "tun" acum si sa am bani pentru urmatoarele runde ca sa imi construiesc abatia mai eficient?" De fapt, esenta acestui joc este cuvantul "echilibru", la fel ca intr-o bere buna, in care echilibrezi hameiul, maltul, apa si drojdia. :D

Stiu ca am discutat mult despre mecanica jocului si mai putin despre tema, dar in esenta este un joc foarte mecanic, dar in care totul "curge" extrem de logic. Scoringul de final pare usor matematic, insa e in realitate foarte intuitiv, oarecum similar cu un hibrid intre Concordia ( multipliers, date de avansul maestrului berar ) si jocurile lui Reiner Knizia ( faci scoring doar la cea mai joasa valoare a resurselor acumulate ). Nota: 9/10, jocul lunii, si new entry in top 10 personal
Last edited by Ailur on 02 Dec 2020, 11:32, edited 1 time in total.

User avatar
emisanSB
King Meeple
King Meeple
Posts: 976
Joined: 02 Apr 2016, 15:40
Custom Rank: Executioner
Location: Sibiu

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117203Post emisanSB
01 Dec 2020, 23:36

Corwin wrote:
01 Dec 2020, 23:13
Jocul lunii: YOKOHAMA :crown:

Ailur wrote:
01 Dec 2020, 23:14
Heaven and Ale
Nota: 9/10, jocul lunii, si new entry in top 10 personal

Mă bucur să văd doua din jocurile care au primit și la mine titlul de jocul lunii, să fie apreciate foarte mult :)

User avatar
mendocino
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 329
Joined: 16 Jun 2013, 09:13
Location: Cluj

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117204Post mendocino
01 Dec 2020, 23:43

Cu toată carantina și toate restricțiile totuși am reușit să pun pe masă câteva noutăți și sper ca în viitor să fie iarăși mult mai multe:

Fantastic Factories - jocul este un tableau builder în care jucătorii încearcă să-și construiască cea mai productivă, ca urmare cea mai profitabilă rețea de fabrici și uzine. Acțiunile care se pot efectua sunt determinate de zaruri. Pe lângă acțiunile de bază de adunat resurse pentru construcție, noile fabrici fac posibile acțiuni mai puternice, sau permit tot felul de acțiuni secundare prin care se pot schimba resurse între ele, se pot modifica zaruri, ș.a.m.d. Jocul este destul de frumos și rapid, ca să nu devină plictisitor, dar faptul că nu există prea multă interacțiune între jucători, nu o ridică peste un nivel mediu. :sy: 8/10 :sy:

Bonfire - noul titlu Feld, care combină mecanismele lui preferate într-un point salad veritabil. Tematic nu aduce cine știe ce: cică juctăroii sunt niște druizi care încearcă să aprindă focul sfânt la Stonhenge, sau ceva asemănător. Consider că mecanismele sunt destul de bine închegate, dar totuși sunt niște finețuri la care trebuie avut grijă: de exemplu un șir de construcție pornește din dreapta, alta din stânga, etc. Singurul aspect neplăcut pentru mine a fost designul destul de încărcat, deși acțiunile sunt codate bine și pe înțeleseul tuturor, parcă se pierd în grafica frumos realizată dar mult prea încărcată. :sy: 8/10 :sy:

Nova Luna - un abstract marca Uwe Rosenberg care cumva reciclează sistemul prea cunoscut de la Patchwork. Același mecanism de mișcare și cumpărare tile-uri, singura diferență este în modul de punctaj prin care se punctează piesele adiacente dacă corespund culorile cu cele cerute de tile-ul de bază. Nu este un joc rău, dar tipul acesta de abstract nu este pe placul meu deloc. :sy: 6/10 :sy:

Trogdor - este un joc cooperativ haios în care scopul jucătorilor este, ca mișcând pe harta construită de tile-uri pe dragonul cu biceps să ardă totul fără însă să devină victima cavalerilor și arcașilor. Mecanismul este foarte bine pus la punct și destul de greu, singurul impediment este că trebuie de la început să te familiarizezi destul de bine cu diferitele tile-uri, fiecare având câte un extra de luat în considerare. :sy: 8/10 :sy:

Welcome to New Las Vegas - o variantă mai complexă a originalului joc, cu mecanismul de bază, însă cu diferite tipuri de bonusuri, gen macarale pentru zgârie nori, limuzină, etc. Nu am fost foarte impresionat de această variantă, complică prea mult jocul, și pentru un joc roll and write nu este tocmai un aspect de dorit. 6/10 :sy:

Western Legends - prietenii zic că este un fel de Bang! cu tablă de joc. Puțin au dreptate. Jucătorii intră în rolul bandiților sau serifilor din Vestul Sălbatic și încearcă să adune cât mai multe puncte de victorie prin însoțirea cirezilor la gară, sau adunare de aur pentru bancă, plata showurilor la saloane, joc poker sau chiar și duelare cu ceilalți jucători sau bandiți. Un fel de combinație de pick-up and deliver și hand management (cărțile determină în primul rând ce acțiune merită luate). Jocul este bun și distractiv, dar numai cu 4-5 persoane, singura lipsă este un rulebook bun, deoarece mai multe detalii nu sunt corect explicate 7/10 :sy:

Detective: A Modern Crime Board Game – Season One - sunt mare fan al jocurilor de deducție, dar acest joc undeva m-a pierdut. Fără să intru în detalii din cauza spoilerelor posibile, mare mea problemă a fost că depinde total de aplicație (sau baza de date online) și pierde acel farmec de boargame, în plus nici finalul nu este atât de catarctic la cât mă așteptam și nici povestea nu este destul de bine pusă la punct. 5/10 :sy:

Rajas of the Ganges: The Dice Charmers - varianta roll and write a jocului. Acțiunile se selectează pe baza zarurilor aruncate și scopul este ca jucătorul să reușească combinații cât mai bune pentru punctajul câștigător. Acțiunile sunt cele cunoscute din Rajas, la bază este un grid în care prin conectarea clădirilor se pot obține tot felul de puncte și bonusuri. :sy: 8/10 :sy:

Jocul lunii pentru mine este TROGDOR!

User avatar
VZQ
King Meeple
King Meeple
Posts: 467
Joined: 07 Oct 2017, 22:20

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117225Post VZQ
02 Dec 2020, 16:40

Tura asta a intrat doar un singur joc - si ala cu peripetii - ROSSIO (5 partide / 2 jucatori).

Jocul in sine este simplu: in fiecare tura, se joaca o carte de scoring (care acorda un numar divers de puncte, sau bani, in functie de fata pe care se joaca), apoi jucatorii plaseaza placute intr-o piata comuna, pentru a forma acele modele. Cand joci o carte de scor, trebuie sa achiti costul ei de recrutare, iar cartile intra in joc de la dreapta la stanga (ceea ce inseamna ca implicit ca de-a lungul partidei vei decarta anumite carti anterior jucate). Placutele sunt disponibile cate 4 pe tura, si poti juca mai multe, daca la plasare reusesti sa potrivesti modelul jucat cu unul de pe o placuta adiacenta. In functie de cate placute reusesti sa joci, primesti bani si acces la cartile de scord disponibile pentru recrutare.
Tot schepsisul este sa anticipezi ce modele se vor forma, si in functie de asta, ce carti de scor poti juca (timing-ul este important, o carte fiind disponibila pentru obtinerea de puncte maxim 3 ture), avand in acelasi timp grija sa nu deschizi noi opotunitati de scord adversarului.

Jocul este placut, scurt (in 2), setup ok, rejucabilitate foarte buna (chiar daca in esenta faci mereu acelasi lucru, modul in care se combina cartile de scord cu placutele duc la rezultate foarte diferite de la o partida ala alta).

Problema - si IMO este una mare - este partea de grafica si productie... Grafic, jocul arata mai mult a demo, decat a joc finalizat (grafica de amator colorata in Photoshop); eh, si la un moment dat o minte "luminata" s-a "gandit" ca daca tot construiesti o piata, pai atunci sa o si populeze cu omuleti, bancute si trasuri... problema este ca s-a gresit scara pe undeva, iar aceste minunate "chichinete" arata ca niste mici pete negre pe placute - initial ma apucasera spumele, crezand ca este o eroare de printare (arata ca pete mici de cerneala neagra scurse). Pe de alta parte, pentru ca placutele sa para bucati de mozaic vechi, s-a folosit gri, in loc de negru, si totul arata spalacit rau... Eh, si cand adaugi la asta un carton subtirel tare si o cutie parca din epoca de aur a Centrocoop-ului, rezultatul este mult sub standardul actual, iar jocul este faultat serios.

Asadar, doar un 8.5 (i-am scazut aproape un punct pentru prezentarea lamentabila). Ramane (momentan).

User avatar
ProfessorChaos
King Meeple
King Meeple
Posts: 1339
Joined: 23 Jul 2011, 23:30
Custom Rank: Miniature Painter
Location: Bucuresti

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117274Post ProfessorChaos
04 Dec 2020, 15:05

Mint Works (app) Un worker placement game foarte light si redus. Mi s-a parut foarte limitativ și plictisitor. Partea bună e că e un app gratuit pe care îl puteți încerca fără să-l cumpărați, iar dacă vreți puteți da niște bani pentru mai mult content. Nota 4

Tao Long Un fel de snake în care îți miști piesele cu un mancala system. Din păcate culorile pieselor nu prea par să conteze și cel puțin pentru începători e cam greu să-ți dai seama ce acțiuni se activează pe ce spații. Dacă joci suficient de prost îâi poți bloca dragonul într-un colț și să nu-l poți mișca până nu primești damage serios. E un abstract cam fiddly cu potențial, dar care pentru mine nu merită investiția de timp ca să-l aprofundez. Ideea e mai interesantă decât implementarea în sine. Nota 4.5

extensie Empires of the North: Roman Banners O extensie foarte bună, clar mai accesibilă decât Japanese Islands. Merită banii și aduce mai multă varietate. Nota 8.5

New York Zoo (jucat pe Tabletopia) Faci o grădină zoologică din piese de tetris pe care le populezi cu animale. Pare o variație interesantă, dar m-a plictisit la fel de mult ca alte jocuri de tetris light. Regulamentul e nenecesar de complicat pentru cât de simplu e jocul. Poate dacă animalele diferite ar fi adus niște puteri speciale sau daca standurile pe care le pui in zoo ar oferi opțiuni în plus ar mai aduce niște variație. Așa nimic special, doar niște meeples drăguți și aceleași mecanici prăfuite. Nota 5.5

Roar: King of the Pride În joc foarte tematic dar și foarte nemilos. Fiecare grupare de lei începe într-o zonă a Africii și căștigă puncte vânând, înmulțindu-se și îndeplinind obiective. Fiecare facțiune are o regulă specială și e destulă diversitate. Femelele hrănesc tribul, masculii se luptă cu alte triburi și seduc femele convertindu-le la tribul tău, și perechile fac pui care scresc și se transformă în masculi/femele noi. Partea complicată e că dacă pierzi suficienți lei merită mai mult să mori de foame sau să ieși complet de pe tablă pentru a te întoarce cu mai mulți lei pe tablă și a putea să te relansezi. Am încercat să restabilizez un trib pe moarte și nu m-a ajutat deloc la punctaj. Unele zone de pe hartă sunt mai fertile decât altele și o să fie mare bătaie pe ele. Jocul mi-a plăcut, dar fiind atât de "in your face" pot să și văd cum ar frustra începătorii sau jucătorii care nu sunt comfortabil cu nivelul ăsta de interacțiune. Și am dubii că te mai poți redresa odată ce ai intrat destul de mult în declin. Din păcate e eclipsat de alte area control/dudes on the map mai echilibrate, dar o experiență tematică surprinzător de bună. Nota 7

Aquatica (Tabletopia) Și eu mă așteptam la un Abyss mai heavy, dar cred că în continuare prefer Abyss. Jocul e bun, dar se acsează mai mult pe locații decât pe personajele recrutate. Eu nu am simțit că s-au terminat prea repede personajele de recrutat, deși am jucat tot varianta Arcane Wonders. Mi se pare că cele 4 obiective de completat mențin jocul la un ritm bun și nu sunt greu de îndeplinit. Poate nu s-au terminat personajele așa repede pentru că l-am jucat în 2? Regulile puteau fi un pic mai clar explicate și sunt niște exprimari misleading pe niște cărți. Cel mai mult mi-a plăcut gestionarea cărților din mțnă și decizia de a-ți lua cărțile înapoi sau a le mai lăsa pentru a nu pierde niște ocazii imediate. Mecanica de diving e brici.Dar nu știu, a lipsit ceva. Poate contactul direct cu oamenii, sau simplitatea plină de decizii a lui Abyss. Sunt curios extensia cât o să-l înbunătățească. Nota 7.5

Extensie Deus: Egypt Dublează varietatea jocului de bază, cu cărți noi pentru fiecare tip de clădire. Noile deckuri le înlocuiesc pe cele vechi, dar poți alege în ce combinație să le folosești. Deus era oricum printre jocurile mele favorite, și extensia îl cimentează acolo. Dar nu pot să zic că e o surpriză - mă așteptam. Nota 9

Trekking the World (BoardGameArena) Pe fiecare tură joci cărți pentru a te mișca pe mapamond. Ai câteva locații pe care le poți și vizita. Din spațiul unde te oprești colectezi un suvenir (dacă nu s-a luat deja) și dacă e același loc cu unul de pe cărțile de locație expuse îl poți vizita dacă ai simbolurile necesare pe cărți din mână. Sau poți să faci niște acșiuni speciale, care pot fi diferite de la o partidă la alta. Are un feeling de Ticket to Ride, dar mie-mi place mult mai mult. La final faci puncte din seturi de suveniruri strânse, din locații pe care le-ai vizitat și din fiecare ultim suvenir pe care îl culegi de continente. Trebuie să-ți calculezi un pic mișcările și asta poate încetini un pic rundele care altfel sunt foarte rapide. Arată și foarte bine. Mi se pare un joc de familie brici, modern, cu suficientă rejucabilitate. Nota 8

Wild Space (Tabletopia) Faci combouri jucând cărți sau secvențe de cărți și strângând puncte din seturi, de pe cărțile jucate și din cât de mult ai reușit să-ți avansezi căpitanul în experiență. Nu ai multe acțiuni într-o partidă așa că trebuie să-ți optimizezi acțiunile ca să se lege seturi de mai multe cărți jucate. În funcție de ce joci ți se poate permite să mai tragi cărți sau să joci alte cărți din mână. E un joc inteligent și satisfăcător cu un solo mode foarte bun. Nota 8

Game of the month: Trekking the World
Nothing to prove. I play to have fun.

Colecția mea
Wishlist
De încercat/luat prin trade

User avatar
VZQ
King Meeple
King Meeple
Posts: 467
Joined: 07 Oct 2017, 22:20

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117277Post VZQ
04 Dec 2020, 17:33

ProfessorChaos wrote:
04 Dec 2020, 15:05
Eu nu am simțit că s-au terminat prea repede personajele de recrutat, deși am jucat tot varianta Arcane Wonders. Mi se pare că cele 4 obiective de completat mențin jocul la un ritm bun și nu sunt greu de îndeplinit. Poate nu s-au terminat personajele așa repede pentru că l-am jucat în 2?
Ati jucat cu regulile pentru 2 - care cer ca la fiecare recuperare a cartilor jucate sa scoateti din joc o carte din piata de caractere?

Din experienta noastra, personajele sunt suficiente doar daca in mod intentionat eviti sa recrutezi, ceea ce face partea de deck-building inutila. Poti sa-ti "condimentezi" deck-ul cu -2 carti extra, dar nu-l poti upgrada cu adevarat, pentru ca nu vei avea timp suficient sa beneficiezi de cartile respective in ture consecutive. Este mult mai profitabil sa te axezi pe colectionarea locatiilor si scoring rapid, ceea ce face jocul (momentan) (cam prea) unidirectional.

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117299Post Corwin
05 Dec 2020, 00:42

ProfessorChaos wrote:
04 Dec 2020, 15:05
Extensie Deus: Egypt Dublează varietatea jocului de bază, cu cărți noi pentru fiecare tip de clădire. Noile deckuri le înlocuiesc pe cele vechi, dar poți alege în ce combinație să le folosești. Deus era oricum printre jocurile mele favorite, și extensia îl cimentează acolo. Dar nu pot să zic că e o surpriză - mă așteptam. Nota 9
Uf, cred c-o sa-mi iau jocul doar ca sa-l pot juca si cu extensia. De fapt si pentru ca implementarea de pe boiteajeux merge uneori foarte incet.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
ProfessorChaos
King Meeple
King Meeple
Posts: 1339
Joined: 23 Jul 2011, 23:30
Custom Rank: Miniature Painter
Location: Bucuresti

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117307Post ProfessorChaos
05 Dec 2020, 21:46

VZQ wrote:
04 Dec 2020, 17:33
ProfessorChaos wrote:
04 Dec 2020, 15:05
Eu nu am simțit că s-au terminat prea repede personajele de recrutat, deși am jucat tot varianta Arcane Wonders. Mi se pare că cele 4 obiective de completat mențin jocul la un ritm bun și nu sunt greu de îndeplinit. Poate nu s-au terminat personajele așa repede pentru că l-am jucat în 2?
Ati jucat cu regulile pentru 2 - care cer ca la fiecare recuperare a cartilor jucate sa scoateti din joc o carte din piata de caractere?

Din experienta noastra, personajele sunt suficiente doar daca in mod intentionat eviti sa recrutezi, ceea ce face partea de deck-building inutila. Poti sa-ti "condimentezi" deck-ul cu -2 carti extra, dar nu-l poti upgrada cu adevarat, pentru ca nu vei avea timp suficient sa beneficiezi de cartile respective in ture consecutive. Este mult mai profitabil sa te axezi pe colectionarea locatiilor si scoring rapid, ceea ce face jocul (momentan) (cam prea) unidirectional.
Da, am folosit regula de care zici. Dar nu prea recrutasem locatii care aduc bani deci n-am cumparat personaje prea des. Dar presupun ca poti merge si pe varianta de a recruta multe personaje de unul singur si a te asigura ca le ai pe toate in mana la final ca sa iti aduca fiecare carte cate un punct. Posibil sa fie o strategie valida, plus varietatea celor 4 bonus scoring poate mai condimenteaza? Nu stiu ca nu le-am incercat decat pe cele recomandate pt prima partida.
Nothing to prove. I play to have fun.

Colecția mea
Wishlist
De încercat/luat prin trade

User avatar
VZQ
King Meeple
King Meeple
Posts: 467
Joined: 07 Oct 2017, 22:20

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117316Post VZQ
06 Dec 2020, 11:37

Da, poti acumula un numar bun de puncte din carti; chestia este ca anumite obiective bonus cer sa ai anumite carti in mana (ex: carti de atac), sau un anumit numar de carti, ceea ce te forteaza sa recrutezi caractere, cu riscul de a scurta partida.
In cazul nostru, pana acum, strategia cea mai buna pare sa fie recrutarea de locatii care dau bonus pisici de mare - si sa nu te agati de cartile care dau bonusuri de atac pentru un anumit tip de locatie; este mai bine sa "urci" repede o carte, decat sa incerci sa profiti de fiecare bonus (cum fac eu, si pierd mereu).

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1299
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117442Post rabesandratana
09 Dec 2020, 21:39

20 de jocuri noi jucate luna asta, plus A feast for Odin jucat doar solo, cu ceva greseli de rigoare, dar pe care nu o sa il includ luna aceasta si astept sa il joc si cu alti jucatori pentru a face un review mai elaborat.

Image
Amun-Re the card game (3 partide in 3 jucatori): Acum ceva ani mi-am dorit mult jocul Amun-Re, dar cum era de negasit si m-am lovit de refuzul tuturor celor care il detineau, am renuntat la ideea ca o sa ajunga vreodata in colectie si cum intre timp a aparut versiunea card game, am zis sa o incerc. Pare ca reuseste sa condenseze foarte bine ce se intampla in jocul de baza, cu doar cateva carti de joc si tokens. E un joc de licitatie, in care fiecare are suma de 14 bani la inceput si trebuie sa o distribuie luand carti/bani din pachetul propriu cu numerele dorite, dar fara sa depaseasca suma de 14. Apoi fiecare va licita si castiga cartea dorita. In faza de ofrada, aflam cine va lua mai multe piramide cadou si cum va fi economia in acel sezon/cati bani va aduce fiecare muncitor pe care il ai desenat pe carti. La final de runda cheltui din bani pe tokens cu piramide, incercand sa duci suma piramidelor de pe cele 3 carti cat mai echilibrata, pentru ca o sa primesti cate un punct per piramida, dar doar de pe cartea care are cele mai putine.

Ce nu mi-a placut: Nu reuseste sa iasa din tipar, comparativ cu alte jocuri de la Knizia, dintre cele care folosesc sistemul de licitare ori tematica egipteana. Am "scapat" de jocul Ra, care nu m-a impresionat, tocmai pentru a face loc pe raft si a-l inlocui cu un joc asemanator (am considerat eu) dar cu o cutie semnificativ mai mica. Parca e o idee mai bun decat Ra, dar dintre toate jocurile cu licitatie pe care le detin, e cel mai putin fun.

Dupa ce am jucat si Ra si Amune-Re card game de la Knizia, nu pot sa spun ca imi pare rau ca nu am facut rost de jocul de baza Amun-Re. Nu cred ca lipsa plansei din jocul de carti, ar fi fost asa o mare revelatie, sau faptul ca acolo licitezi pentru zonele respective in runda a doua, avand deja si o parte dintre piramidele construite din rundele precedente. Amun-Re the card game, pare indeajuns incat sa "gust" din acest design al "doctorului" si sa stiu ca l-as juca din cand in cand, doar ca nu e "amazing". Ramane in colectie datorita cutiei mici si ia nota 7,8 pentru ca uneori ofera si momente palpitante.


Image
Bandido (vreo 5 partide in 3 jucatori): Il jucasem pe Tabletop anul trecut cu prietena, si acum am reusit sa il gasesc si in varianta fizica. Un fel de Saboteur care nu iese cu cearta la final.
Carti cu tuneluri, pe care banditul le sapa in incercarea sa de a evada din inchisoare, iar noi, incercam sa ii inchidem toate caile de acces si sa-l prindem.

Ce nu mi-a placut: E destul de random, pentru ca ai doar 3 carti in mana si nu ai voie sa discuti cu coechipierii, ceea ce face ca uneori ceilalti fara sa vrea,sa dea peste cap tot planul de a-l prinde, sau uneori, orice ai juca, cartea respectiva o sa deschida si mai multe cai pentru bandit. In functie de cum decurge si de noroc, putin dupa jumatatea partidei o sa va cam dati seama ca ala o sa evadeze si nu prea aveti nicio sansa.

In acest joc, cel mai important e inceputul si folosirea cartilor in asa fel incat sa inchizi din fasa cele mai multe cai de evadare, iar apoi sa lucrati la comun, asezand cat mai iscusit cartile, plus o doza destul de mare de noroc. E un filler cu o cutie minuscula, care merita jucat la final de seara. Nota 7


Image
Brawling Barons (1 partida in 3 jucatori): Un joc foarte mic, cu carti de tip multi-use. Fiecare carte poate fi 1 ban (precum in Port Royal), fie o persoana (taran/scutier) si care odata etalate in fata ta, pot fi upgradate si rotite pentru a deveni cladiri ce aduc puncte si bonusuri, ori soldati, care pot ataca satul adversarilor sau pot fi trimisi sa faca parte din armata regelui si astfel si ei devin puncte la final de joc.

Ce nu mi-a placut: Cutia e din aia de tip joc de carti clasic, care pe masura ce ii tot deschizi capacul lateral, o sa se strice si o sa arate ingrozitor.

In ciuda dimensiunii mici, nu e chiar un filler, pentru ca are ceva reguli de tinut minte si moduri de a folosi acele carti, upgrada, cum sa le asezi la tine in display...exista si carti speciale de unica folosinta, plus elemente de take that. Momentan 7,5 dar trebuie sa il mai joc pentru a descoperi din strategiile ce duc la victorie


Image
Cartographers (2 partide solo): un flip and write in care desenezi forme de tetris pe o plansa, incercand sa faci diferite forme de relief, pentru a atinge scorul fiecarei runde. Scorul e diferit, asemanator cu ceea ce se intampla in Isle of Skye. Adica, faci scor pentru fiecare padure care este inconjurata de alte forme de relief, ori fiecare lac ce atinge un munte, ori pentru cel mai mare sat, etc. Uneori apar si niste creaturi care te obliga sa desenezi anumte forme ce trebuie inconjurate pentru a nu face puncte minus.

Ce nu mi-a placut: In general nu ma omor dupa jocurile flip/roll and write si nici asta nu pot sa spun ca m-a lasat cu gura cascata. E destul de greu sa ma convinga un joc in care elementul tactil aproape ca lipseste, si totul tine doar de o foaie de hartie si un creion, insumat cu modul oribil in care o sa desenezi fiecare forma de relief, incat uneori parca nici nu o sa mai intelegi ce naibii ai vrut sa faci acolo.

De la Ganz Schon Clever nu am mai jucat nimic cu roll/flip and write cu adevarat bun, dar sa zicem ca asta te tine putin in priza, prin modul in care mereu cartile de scor o sa fie altele si o sa cauti sa maximizezi totul prin asezarea formelor pe hartie. Nota 7,6


Image
Chocolate Factory (3 partide solo si o partida in 3 jucatori): In primul rand trebuie sa mentionez componentele, care sunt extraordinare si nu poti sa il joci fara sa ai niste ciocolata langa tine. Bucatile alea de ciocolata iti fac pofta si parca iti vine sa musti din ele. Apoi partea cu banda rulanta, care chiar este o banda rulanta in adevaratul sens al cuvantului, e extrem de satisfacatoare. Un engine builder in care drafterzi carti cu masinarii pe care le instalezi in fabrica ta, apoi bagi boabe de cacao si incepi si le transforma pe rand in ciocolata - batoane - bomboane - cutii cu bomboane si apoi le livrezi fie magazinlor de la colt, fie cofetariilor mari, de unde vin cu adevarat sumele mari de bani la final de joc. In sine e un joc de convertire din A in B si apoi din B in C. Dar totul e foarte satisfacator datorita componentelor realiste si a faptului ca acea banda rulanta prinde "viata" cand impingi urmatoarele boabe de cacao.

Ce nu mi-a placut: Jocul are o curba de invatare destul de abrupta si timpi morti care tind sa mearga spre "infinit". Jocul spune ca doar partea de drafting a cartilor se va face pe rand si apoi toti jucatorii deodata pun in functiune banda rulanta proprie si fac convertirile cu pricina, iar la final fiecare vine sa vanda marfa rezultata. Problema e ca in prima partida lucrul asta nu prea merge si trebuie ca cel care stie jocul, sa stea cu ochii pe fiecare in parte sa vada daca nu greseste ceva sau chiar triseaza si apoi intervine si planificare fiecarui jucator in parte, ceea ce duce la un timp de asteptare enorm pana ce iti vine si tie randul. In 3 jucatori a durat peste 2 ore jumate si la un moment dat unul dintre jucatori a intrebat cat mai dureaza pana se termina partida, satul parca si el de lentoarea cu care se misca totul. Cu siguranta nu o sa il mai joc vreodata in 3 jucatori. In 4 nici nu vreau sa imi imaginez cate ore dureaza. Poate daca il joci doar cu persoane care au mai jucat si cunosc binte acest joc, plus ii stii ca fiind oameni corecti incat sa nu triseze, puteti juca faza cu fabrica, concomitent si astfel timpii de asteptare sa fie minimi, sperand ca fiecare reuseste sa isi faca planul destul de rapid cu ce are de facut. E un joc in care trebuie sa iti planifici cu mare grija cele 3 mutari cu banda rulanta si ce masinarii doresti sa activezi, pentru ca altfel o sa te trezesti la final de runda ca fie nu ti-a ajuns carbunele (masinariile merg pe carbune) fie o sa scoti pe banda ciocolata menajera sau chiar boabe de cacao, pentru ca nu ti-ai planificat bine mutarile.

Ca joc solo, jos palaria pentru Chocolate Factory! A fost o placere sa il joc, pentru ca vine si cu un mod diferit, foarte challenging, comparativ cu jocul normal in 2-4 jucatori, are un pachet special cu livrari doar pentru solo si pe care trebuie obligatoriu sa le indeplinesti intr-o saptamana de lucru. Consider ca e un joc excelent ca solo si maximum un joc pentru 2 jucatori. In 3 sau 4 jucatori, never again! Nota 8,6 ca joc solo si nota 6,8 ca joc multiplayer.


Image
Coloretto Amazonas (1 partida in 3 jucatori): Am jucat acum multi ani Coloretto si acum am gasit varianta asta, care nu vine doar cu niste carti cu aspect diferit ci si cu un gameplay complet schimbat. Fiecare jucator are acum 3 carti in mana si in runda sa joaca una, fie in tabloul sau, fie in cel al adversarului. Scopul e sa colectionam animale de acelasi tip si la final sa facem scorul in functie de cate avem in set. Va intrebati oare de ce putem juca si carti in tabloul adversarului? Pentru ca nu sunt acceptate animale duplicat si astfel, daca ii oferi un astfel de animal unui adversar, el va trebui fie sa decarteze acea pereche de animale, fie sa arunce un alt tip de animal deja etalat, dar din alta coloana. Dar exista si o carte prin care adversarul este aparat de atacurile celorlalti.

Ce nu mi-a placut: In comparatie cu Coloretto, varianta Amazonas e mult prea simplista si parca orientata mai degraba spre o audienta de varsta mica-mijlocie. Cred ca are nevoie de ceva home rules pentru a deveni un joc bun, precum este Coloretto. Am cateva idei, asa ca pana ce o sa le testam, mai ramane in colectie. Nota 6


Image
Coralia (peste 10 partide in 3 jucatori): Un joc de familie cu zaruri multi-colore, care arata extrem de bine. Arunci 4 zaruri si apoi cauti sa asezi unul dintre ele pe un loc inca liber, aflat pe plansa. Spatiile repective o sa iti aduca: scafandrii care o sa caute in lazile cu comori, caracatite ce o sa adune puncte pentru toate zarurile deja asezate, carti obiectiv, colectie de pesti colorati diferiti, sau perle cu puncte.

Ce nu mi-a placut: Jocul are un luck-factor destul de puternic, pentru ca nu ai posibilitatea sa arunci inca o data cu zarurile, dar chiar si asa, fiind un family game, se poate trece peste acest aspect. Exista destule moduri de a face puncte si in ciuda factorului ridicat de noroc, din cele peste 10 partide, in 80% din cazuri a castigat cam mereu acelasi jucator. Si niciodata nu am fost eu ala :lol:

Un joc surprinzator de bun si de aratos, pe care l-am luat doar pentru ca era la oferta de BF. A devenit rapid unul dintre preferatele familiei si pentru asta ii acord nota 9


Image
Fleet (2 partide in 3 jucatori): Un alt joc cu carti multi-use, cu mecanica de licitatie, in urma careia o sa iei cate un permis de prins un anumit tip de peste si apoi o sa poti trimite ambarcatiuni, sa le echipezi cu un capitan si apoi in fiecare runda sa prinzi cat mai mult peste.
Permisele ofera si niste abilitati speciale, aducand fie carti in plus, ori reduceri pentru plati viitoare, ori transformarea pestilor din puncte in bani.

Ce nu mi-a placut: Gestionarea banilor mi se pare destul de dificila in acest joc si uneori poti ramane blocat 2-3 ture pana ce sa te pui iar pe picioare. O diversificare mai mare de permise ar fi fost bine-venita.

Ca tot vorbeam mai sus de jocuri cu mecanica de licitatie, asta mi se pare superior lui Amun-Re.
Dar per total, din gama de jocuri Fleet, am mai jucat anul asta si Fleet Wharfside, care mi se pare net superior. Fleet ia nota 8.1


Image
Gizmos (peste 10 partide in 3 jucatori): Am evitat mult timp acest joc din cauza iconografiei care mi se parea dificila, dar cu ocazia ofertei de BF, a ajuns pe masa si ne-a surprins intr-un mod extrem de placut. Greu sa nu il compar cu Potion Explosion, care era unul dintre preferatele noastre, dar asta posibil sa il fi depasit.
Tragi bile din dispenser si apoi achizitionezi carti ce iti aduc bonusuri la fiecare actiune si puncte. Cartile pot crea o gramada de combo-uri ce se declanseaza in lant in tura ta, fapt ce transforma acest joc intr-o experienta extrem de satisfacatoare.

Ce nu mi-a placut: Uneori dispenserul se mai blocheaza si nu curg bile pe banda, ceea ce ii aduce usoare lovituri in spate, precum primeau televizoarele alb-negru de pe vremuri, cand imaginea nu era clara. Poate am prins eu un dispenser mai cu handicap.

Cu cat trece timpul si joc mai multe jocuri cu atat imi dau seama ca jocurile care au succes la noi sunt cele care vin cu ceva dispozitiv catchy iesit din tipar, asa cum si Gizmos vine cu acest dispenser. Daca erau doar niste pietricele trase dintr-un sac, sigur nu prindea masa asa des. Ce sa zic? Niste superficiali! :D Nota 9,5


Image
Honga (vreo 6 partide in 3 jucatori): Haba e recunoscuta pentru jocurile pentru copii, dar uneori vine si cu jocuri family foarte reusite. Unul dintre ele este Karuba. Iar Honga mi-a lasat aceeasi buna impresie din recenzii. Si nu m-am inselat deloc dupa ce l-am jucat, pentru ca mecanismul unic, cred eu, de plasare a unor carti circulare pe plansa si de a lua actiuni in functie de unde sunt desenate un anumit numar de maini, face din Honga un joc extrem de placut. Componente de mare calitate, pret decent si rejucabilitate. Cartile circulare sunt impartite in 4 si unele zone au desenate un numar de maini. In functie de cum asezi cartea, locul unde indica acele maini, arata ce anume primesti: fructe, peste, carti bonus, urcari pe munte, sau indeplinire de contracte. Dar sa nu uitam de felina Honga, care mereu cauta afectiune si o mana indreptata spre ea, ca sa fie mangaiata. Si uneori o sa iti iasa cateva cuvinte dulci la adresa lui Honga, pentru ca trebuie sa gasesti o cale de a pune cartea aia cumva incat sa primesti si actiunile dorite de pe plansa dar sa ii faci si ei pe plac si sa o mangai.
E adevarat ca poti sa o ignori pe Honga doar ca asta o sa o supere si o sa vina pe capul tau. Cand alegi sa nu pui o mana spre ea, figurina foarte frumoasa din lemn, o sa fie asezata in dreptul tau si runda de runda o sa iti haleasca una bucata mancare. Si e un musafir ce odata sosit, greu mai scapi de el. Exista si strategia de a strange mult peste, incat sa manance in fiecare runda cate unul si tu sa iti vezi de ale tale si sa poti castiga, dar e destul de enervant sa stea alaturi de tine pana la finalul jocului.
Exista doar 2 moduri de a scapa de Honga: fie faci rost de o carte bonus ce iti ofera abilitatea asta, fie alt jucator nu pune o mana inspre adapostul lui Honga, de care acum ceilalti trebuie sa aiba grija cat ea e in vizita la tine. Doar asa, ea o sa plece in vizita la alt jucator.

Ce nu mi-a placut: Strategia cu urcatul la munte e destul de puternica si greu de ignorat. Daca un jucator abuzeaza de ea, te cam obliga si pe tine sa faci macare 2-3 miscari acolo, incat sa te alegi cu ceva puncte.

Un family-game foarte atractiv, din toate punctele de vedere, dar care cred ca a trecut neobservat tocmai pentru ca a fost publicat de catre Haba si cei mai multi au considerat ca e doar un simplu joc destinat copiilor. Nota 8,6


Image
Indian Summer (2 partide in 3 jucatori si 3 partide solo): Urmatorul joc cu piese tetris de la Uwe, dupa Cottage Garden. Asta reuseste sa arate chiar mai bine decat Cottage (daca asta ar mai fi fost posibil), dar in ciuda faptului ca la prima vedere pare mai simplu si mai indreptat spre family game, e mult mai thinky decat Cottage si Patchwork la un loc. Potrivirea acelor piese incat sa pice cu gaura peste desenele cu resurse si apoi inchiderea completa a unei zone, pentru a lua efectiv resursele, poate duce la multi timpi morti.

Ce nu mi-a placut: Am facut greseala sa il iau ca ceva usurel de jucat cu familia, ca vezi doamne, e colorat si atragator, dar pe afara e vopsit gardul si inauntru leopardu. Nu a mers deloc in familie, pentru ca in comparatie cu Cottage Garden, unde toti au inteles din prima ca trebuie pe cat posibil sa nu acopere acele ghivece, aici strategie e mult mai deep decat pare la prima vedere si trebuie sa stii cand sa folosesti acele resurse, ce piese sa iei incat sa se potriveasca, cand sa inchizi o zona ca sa primesti resursele, cum sa asezi acele gauri incat sa formeze o anumita forma comuna si sa primesti un tile cu animale, etc.
Asa ca l-am luat acasa si l-am jucat solo, dar chiar si asa in 3 partide nu i-am dat de cap si am pierdut de fiecare data. Cred ca trebuia sa ma indrept catre Spring Meadow, daca voiam ceva mai indreptat spre joc usurel, doar ca ala nu arata asa de bine in poze.

Per total, jocul e bun, arata foarte bine, dar e cel mai thinky tetris puzzle game pe care l-am jucat vreodata, exceptand A Feast for Odin, evident. Nota 7,6


Image
Kluster (peste 15-20 partide in 2-3 si 4 jucatori): Vazesem o scurta prezentare a acestui joc, anu trecut cand a aparut si in mintea mea a fost: "Wow, ce mizerie de joc!" Timpul a trecut, mai multe videouri si pareri au curs pe net si impresia despre el s-a mai schimbat, pana la faza cand l-am prins la un pret o idee mai decent de BF. Pana la urma vorbim de 24 de magneti (frumos realizati ce e drept) si un siret. Cum se joaca? Se impart cei 24 magneti in mod egal si fiecare pune in interiorul acelui siret cate unul pe rand, cu mare atentie incat sa nu atraga alt/alti magneti, pentru ca runda sa a luat sfarsit si trebuie sa ii ia pe toti cei atrasi in mana. Primul care scapa de magneti, e castigator. Suna indeajuns de idiot? Da! E fun ca dracu` sa faci chestia asta? Da, da, daaaa! :D
Momentele in care zona formata de siret e plina de magneti si tu trebuie sa asezi unul, si vezi cum toti ceilalti magnezi sa misca si parca vor sa iti sara in palma, atrasi de cel caruia tu tocmai incerci sa ii gasesti un loc liber, sunt unice. Parca toti magnetii au devenit dusmanii tai si precum o haita de caini vor sa te atace. E drept, sunt si facuti cu un magnetism foarte puternic, comparativ cu alti magneti cu care ma jucam cand eram mai mic si un simplu moment de neatentie te face sa te trezesti cu juma` de mana plina cu alti magneti.

Ce nu mi-a placut: Poate singurul aspect ar fi avantajul pe care pare ca il are primul jucator. Practic, daca el joaca indeajuns de atent si nu comite nicio greseala, mereu o sa fie primul care scapa de magneti si devine castigator. Doar ca e foarte important si modul in care o sa joace ceilalti, cat de bine plaseaza incat sa nu iti lase spatii viabile si sa nu cumva sa faca ei greseli majore si sa iti lase ditamai spatiul liber unde sa poti plasa.

Una peste alta, un joc de petrecere excelent, in care o partida poate sa dureze de la 2 minute pana la maximum 5 minute. Automat se lasa cu 6-7-8 partide consecutive. Merge la bautura, sigur merge si cu copii (si nu ma refer la bautura aici), merge bine si in cuplu. Practic e un joc bun pentru toata lumea, incat sa te mai destinzi putin si sa razi. Poti sa folosesti polaritatea magnetilor si daca esti indeajuns de curajos sa ii impingi usor pe cei deja plasati de ceilalti, incat sa iti faci loc. Poti sa plasezi magnetii in "picioare" incat sa tremure precum piftia, mereu cand cineva incearca sa plaseze un magnet langa ei. Nu credeam ca o mica mizerie de joc poate sa ma surprinda asa de mult, dar merita investitia facuta in el, pentru ca va aduce multe momente memorabile de acum incolo. Nota 9



Image
Race to the New Found Land (4-5 partide in 3 jucatori): Un euro-game ce a trecut neobservat prim lumea asta infinita a jocurilor care apar ca ciupercile dupa ploaie. Si uneori e foarte trist ca se intampla asta. Pentru ca Newfoundland e un euro-game foarte bun, in care luam ambarcatiuni pe care apoi le asezam in dreptul plansei proprii in functie de actiunea pe care dorim sa o facem. Exista 4 actiuni: 1. Incarcarea de bunuri: unde in functie de cifra de pe barca, vom lua un anumit bun (lemn/piatra/aur)
2. Colonizarea: unde in functie de ce cifra exista langa iconita cu oameni, o sa trimtem 1-2 persoane sa colonizeze pamanturile de pe insule si asta ne va aduce bunurile gasite acolo plus puncte la final de joc
3.In functie de cifra aflata pe vaporul folosit in cazul livrarii, o sa avem voie sa descarcam un anumit numar dintre bunurile culese in primele 2 etape si sa le dam pentru puncte indeplinind unul dintre contractele etalate
4.Descoperirea de noi tinuturi: in functie de cifra de pe vaporul folosit aflata langa ochean, atatea tile-uri tragem si apoi asezam unul pe insula unde dorim si se potriveste si primim ambele bunuri aflate acolo
Apoi repetam aceste etape, cu mentiunea ca mereu o sa ne imbunatatim flota si o sa incercam sa avem nave cu viteza mai mare incat sa fim primii care executa acea actiune.

Ce nu mi-a placut: La fel cum zice si Tom Vasel, parca jocul e prea scurt si exact cand ai construit flota si esti pregatit pentru acea mutare mareata, totul s-a incheiat. Daca avea 5 runde cred ca era perfect. Asa, mereu ramanem cu insule inca nedescoperite, sau bunuri inca nelivrate. Poate incercam pe viitor un house rule cu 5 runde in loc de 4.

Eu am incercat sa simplific putin dar se intampla mai multe in acest joc, de la cursa pentru niste obiective si carti cu puteri speciale, pana la plansele proprii care vin fiecare cu diferite abilitati si astfel fiecare jucator o sa poneasca partida cu un anumit avantaj: Unul poate sa detina mai multe corabii, altul poate sa primeasca mereu cu 3 puncte in plus la contractele de livrare, etc
Ma mir ca a trecut neobservat acest joc, pentru ca ofera o experienta foarte placuta. L-as incadra fara indoiala in categoria jocurilor euro ca: Goa, Nauticus, chiar Marco Polo. Usor de inteles si jucat, destul de rapid, cu diverse cai catre victorie (nu multe dar indeajuns de variate) cu abilitati diferite in functie de statul pe care il reprezinti, componente de calitate si un publisher foarte respectat. Are cam toate ingredientele pentru un euro de succes si cu toate astea a trecut neobservat. Poate si coperta neinspirata si foarte stearsa a fost de vina. Nota 9.1 si va invit sa il incercati, daca sunteti in cautare de un euro mediu, usurel si placut.


Image
Prodigals Club (o partida in 3 jucatori): Alaturi de Last Will, Prodigals era unul dintre jocurile pe care mereu mi-l recomanda un baiat de la care luam jocuri, inainte sa ajung sa descopar existenta acestui forum. Si ceea ce imi povestea el parea foarte interesant in esenta dar foarte complicat cand incercam sa ma uit la un video. Eram inca la inceput cu jocurile si preferam mai mult jocurile foarte simple si in special pe cele de carti.
Acum ca in sfarsit a ajuns si pe masa mea, descopar un joc iesit din tipar, cu o idee pe care nu am mai intalnit-o, aceea de a scapa de toti banii, avutiile tale, de voturile detinute in partidul politic de unde faci parte si de toti prietenii de vaza. Cu cat reusesti sa "falimentezi' mai tare, cu atat ai sanse mai mari sa fii castigatorul, pentru ca se va lua in calcul doar sectiunea unde ai cel mai mare scor. Sa zicem ca ai doar 3 bani avere ramasi dar 20 de voturi si 13 prieteni. In acest caz, scorul tau va fi de 20. Si in jocul asta trebuie sa ai cel mai mic scor posibil. Apoi si ceilalti jucatori o sa arate unde au ei scorul cel mai mare, o sa il compare cu tine si cel care are per total cea mai mica valoare, e victorios.

Jocul in sine e un drafting de carti, plin de iconografie si desene amuzante pe alocuri. Ma rog, draftezi carti prin asezare de muncitori, deci un worker plecement urmat de draftingul unei coloane de carti. Iar cartile alea o sa iti aduca diverse cai de a pierde: rezervari la restaurante care o sa iti piarda mereu cate un ban, vanzari in pierdere de proprietati, speechuri neadecvate politice tinute in parc, ceea ce ii va infuria pe alegatori si o sa pierzi voturi, masa alaturi de "prieteni" urmata de fumat si scos fumul direct in fata lor incat sa ii iriti la maximum, diverse certuri si comportament neadecvat fata de cunoscuti. Totul incat sa pierzi la fiecare categorie cate ceva.

Ce nu mi-a placut: Jocul in sine pare unul usor. Pui un muncitor, ia niste carti, activeaza-le. Dar diversitatea cartilor si iconitele de pe ele, creeaza o curba mare de invatare si tot timpul ceilalti o sa intrebe: "Ce face cartea asta? Dar asta?". Anumite carti pot fi activate doar impreuna cu alte carti, iar asta creeaza un gameplay putin cam incalcit. Nu e un joc "smooth" pe o panta de jucabilitate liniara care sa se deruleze fara "sughituri". Mereu o sa apara acel element de "stai sa ma uit in regulament sa vad ce face iconita asta sau cand o poti activa". Existenta textului pe carti cred ca ar fi dus la o experienta mult mai placuta si mai fluida a unui joc ce e foarte destept si interesant.

Mi-a placut jocul, pentru ca e unic in ceea ce ofera. O sa il mai pastrez si o sa il mai explorez o perioada si poate cu timpul cartile alea o sa devina mai usor de inteles si digerat. Eu in general nu prea am rabdare sa invat iconite si efecte ale cartilor de joc, dar dat fiind faptul ca jocul e indeajuns de diferit, o sa stea in colectie. Momentan nota 7,6


Image
Ratonii Zgomotosi aka Trash Pandas (3 partide in 3 jucatori): Un filler in care actiunea principala e da a arunca un zar pe sistem push your luck si fiecare fata iti indica un token pe care il poti lua. Daca risti si fata zarului iti indica acelasi token pe care il ai deja, se sare peste runda ta si primesti doar o carte. Daca te-ai oprit la timp, poti sa folosesti actiunile de pe acele tokens colectate. Acestea te lasa sa tragi carti, sa le pui la pastrat, pentru a face set collection la final de joc si puncte, ori pentru a fura o carte de la un adversar.
La final fiecare arata ce a pus deoparte si cine are mai multe felii de pizza muscate, ori doze de energizant turtite, sau pesti pe jumatate mancati (pentru ca toata avutia ratonilor e adunata din tomberoane) si se vor lua puncte pentru locul 1, 2 sau locul 3. Se face un total si acela e castigatorul. Cartile vin si cu abilitati ce pot fi folosite pentru a pune bete in roate unui adversar, deci elementul de take that e prezent, ori pentru a te ajuta pe tine cand ai dat prost cu zarurile.
Insa pentru a folosi textul de pe ele, nu le mai poti pune deoparte pentru set-collection.

Ce nu mi-a placut: Prea simplist. Cartile ar fi trebuit sa aiba mai multe abilitati pentru a fi mai interesant. Il poti juca fara probleme fara sa fii prea atent la ceea ce se intampla, in timpul unei conversatii, sau chiar in timp ce pregatesti un alt joc mai mare.

Nu e un joc rau deloc, dar nu aduce nimic nou. Elementele de push your luck sau cel de take that pot aduce anumite momente amuzante. Merge de jucat in familie, la o simpla aruncare de zar. Nota 7,2


Image
Roll for Adventure (4 partide in 3 jucatori): Un joc cooperativ surprizator de tensionant si de bun. Lucram impreuna pentru a sparge niste coduri si a putea intra in fiecare dintre cele 4 zone de pe plansa, si odata reusita combinatia de zaruri, poti fura o piatra magica. Acestea, pe langa "parolele" ce le protejeaza, sunt pazite si de niste creaturi, ce o sa apare la finalul fiecarei runde. Acestea trebuie indepartate doar cu suma zarurilor "6" si daca le ignori si se strang prea multe, o sa iti dea atat de mult damage incat intr-un final se va ajunge la Game Over. Fiecare jucator are 5 zaruri si trebuie sa arunce si sa le puna pe toate pe plansa in fiecare runda. O zona va accepta doar zaruri de 5 si 6, alta doar 2,3 si 4, alta zaruri de la 1 la 6, etc.
Daca pana ce iti vine tie iar randul, ceilalti nu reusesc sa te ajute sa completeze si ei macar o zona unde tu ai inceput sa lucrezi si astfel sa deblocheze zarurile pentru toata lumea, jocul e pierdut automat. Mereu cand cuiva ii vine randul, trebuie sa aiba cel putin un zar cu care sa arunce.

Ce nu mi-a placut: In functie de abilitatile pe care o sa le aiba fiecare jucator, uneori jocul poate sa devina prea usor. Combinatia de abilitati, poate sa fie decisiva vis a vis de cat de greu sau nu o sa va descurcati. Si la fel precum in alte jocuri cooperative, pot exista "sefi" care sa dicteze jocul si sa spuna celorlalti unde sa puna zarurile.

Plansa e modulara si vine cu 2 fete fiecare, ceea ce ii da rejucabilitate. Exista mai multe moduri de joc, incat sa trebuiasca sa strangeti mai multe pietre pentru a castiga. Exista si alte tipuri de carti cu creaturi ce pot fi introduse in pachet, incat sa va dea mai mare bataie de cap. Chiar mi-a placut. Creeaza o tensiune foarte frumoasa si a fost o reala placere sa il jucam. Am castigat o data si am pierdut de 3 ori. Nota 8,7


Image
Silver and Gold (o partida si jumatate): Un alt flip and write care in care tragi carti cu forme tetris pe care apoi le treci cu markerul pe una dintre cartile tale de joc, incercand sa o completezi cu "x-uri" toata cartea respectiva. Inca o data s-a dovedit ca la noi jocurile astea nu merg, pentru ca a fost un mare fail. In 4 jucatori, pe la jumatatea partidei deja jumatate dintre participanti erau super plictisiti si dezinteresati de ceea ce se intampla si abia asteptau sa se termine si sa jucam altceva. A fost categorisit ca "o mare porcarie de joc". L-am strans si nu am mai terminat partida. L-am jucat apoi eu solo si nu pot sa spun ca e cu ceva special fata de altele. E muuult mai slab decat Cartographers, de exemplu.

Ce nu mi-a placut: Pai nu prea mi-a placut mare lucru. Un joc in care faci niste x-uri pe niste carti. Nu e foarte fun, nici prea tensionant. Unele carti iti aduc cateva bonusuri, dar nimic remarcabil.

Un joc despre care am auzit multe lucruri bune, dar care pentru noi o sa cada in uitare foarte rapid si o sa ramana doar unul dintre jocurile alea proaste pe care le-am jucat. Nota 6 pentru solo si 4 pentru multiplayer.


Image
Steam Time (4-5 partide in 3 jucatori): Tematica ar vrea sa fie ceva cu teleportare dar eu nu prea o vad si inteleg, asa ca am spus simplu ca zburam cu niste dirijabile. E un worker placement cu plansa modulara asezata pe categorii, de jos in sus, iar odata ce ai plasat un dirijabil intr-o zona, de tura viitoare ai voie sa plasezi doar de acolo in sus si nu poti sa te intorci pe spatiile de mai jos. Practic dirijabilul ia incet-incet altitudine si mereu trebuie sa iei doar actiunile de mai sus. Astfel, daca iti doresti mult o anumita actiune si iei e frica sa nu iti fure careva locul, asezi tocmai pe spatiul de sus, in urmatoarele doua ture o sa spui "pas" pentru ca nu mai ai unde sa mai plasezi. Actiunile sunt acelea de a lua bani, carti obiectiv, upgrade-uri pentru dirijabil si pietre de diferite culori. Iar pietrele sunt cele care dau viata dirijabilului tau. Acesta e de fapt plansa ta proprie si e impartita in 5 categorii, iar fiecare dintre ele va "functiona" cu anumite culori. Mereu cand o sa iei o actiune pe plansa mare, o sa te uiti pe plansa proprie sa vezi cate pietre ai asezate in locul corespondent si atatea bonusuri o sa primesti (bani in plus, pietre joker, puncte, etc). Totusi, din cand in cand va trebui sa mai sacrifici din pietrele pe care le-ai strans pe propria plansa, pentru ca ele sunt si moneda de schimb pentru upgrade-uri si contracte, care iti vor aduce foarte multe puncte. Iar momentul cand o sa faci asta si culorile la cere o sa renunti, pot fi cheia spre victorie. Un concept foarte interesant si pe care nu l-am mai intalnit in alte titluri.

Ce nu mi-a placut: Faptul ca a trebuit sa facem un house rule, legat de culorile pietrelor pe care trebuia sa le platim. Pe contracte apar: A, B si C de exemplu, ceea ce inseamna ca trebuie sa platesti 3 culori diferite de pietre. Iar jocul spune ca in fiecare runda o sa pui o alta carte ce va indica ce culoare inseamna A, ce culoare e B, si tot asa, parca pana la E sau F. Si te innebuneste de cap, sa stai sa inveti ca A si B sunt anumite culori si peste o runda in loc sa fie A rosu, si B negru, acum A e verde si B e galben si tot asa. Am ales o singura carte si asa am lasat tot jocul.

Si asta a fost un titlu care ne-a surprins in mod placut si faptul ca nu e cunoscut si apreciat, ma mira foarte tare. Are diverse cai catre victorie, e rapid, componente calitative. Eu inca nu i-am gasit calea spre victorie, pentru ca mereu acelasi jucator a castigat toate partidele. Dar abia astept sa il mai joc. Poate o explicatie pentru care nu a prins, e si pretul destul de mare. Nota 8,8


Image
Sushi Go (4 partide in 3 jucatori): Cam tarziu am ajuns si eu la petrecerea cu Sushi, dar dupa ce jucasem 7 Wonders, nu mi se parea prea atragator sa ma intorc la ceva mult mai slab, dar cu acelasi mecanism. Totusi, oferta de nerefuzat de BF m-a facut sa il iau si sa il incerc cu familia. Drafting in cel mai pur stil, in care incerci sa opresti seturi de sushi, negiri, budinca si alte delicatesuri japoneze, pentru ca la final de runda sa iei puncte, sau sa nu iei.

Ce nu mi-a placut: As fi vrut o varietate mai mare de carti. Macar inca 2 sau 3 tipuri.

Per total, un filler colorat si foarte rapid, de indata ce fiecare jucator cunoaste deja destul de bine ce fac acele carti. Poate sa dureze maximum 15 minute o partida in 3 jucatori. Imi e greu sa inteleg de ce a prins asa de tare acest joc, tocmai pentru ca am jucat deja cel putin alte 10 jocuri care aduc acest mod de drafting la un nivel mult mai palpitant, dar probabil ca daca il jucam acum 6-7 ani, as fi spus si eu ca e un joc senzational. Nota 7,6


Image
Pipe Work (4 partide in 4 jucatori): Il urmaream de mult timp ca alternativa pentru Ubongo 3d, dar dupa ce Daniel de la Pionul, mi-a gasit jocul pe care il tot vanam, am uitat de acesta. Mi-am amintit de existenta sa abia de BF, cand l-am vazut in oferta Regatului. E un puzzle 3D, in care fiecare are plansa sa, cu cartea sa de rezolvat si in care trebuie sa asezi conducte din plastic pentru a conecta 4 fabrici cu alte 4 fabrici corespondente. Practic, e un joc precum alea de pe PC in care incerci sa conectezi corect conductele. Pe PC era cam plictisitor, dar aici, elementul tactil, faptul ca il joci sub "securea" timpului si contra altor jucatori, care mai de care sa rezolve mai rapid acel puzzle, il transforma in ceva extrem de competitiv si fun.

Ce nu mi-a placut: Poate faptul ca e genul de joc bilingv, care vine atat cu scris in engleza cat si in chineza, atat pe coperta cat si prin regulament, vezi o pagina in engleza, imediat urmatoare in chineza. Iti lasa asa un pic impresia de ceva ieftinitura facuta mai mult pentru asiatici si strecurata si putina engleza pe acolo, ca poate-poate o sa il trimita si peste hotare.
Scorul e si el mai ciudatel, inspirat putin din Ubongo, cu niste carti pe care trebuie sa le asezi intr-un sir si apoi alegi 2 forme desenate pe ele si le numeri pe alea si totalul lor e punctajul tau.

Dar trecand peste aceste mici neajunsuri, e o activitate extrem de placuta si daca pe partea usoara, puzzle-urile sunt parca uneori prea usor de realizat, cand joci pe varianta advanced, devine un adevarat challenge sa le mai poti rezolva si apare o conducta in forma de cruce care o sa iti dea multe batai de cap, pentru ca nu o poti folosi chiar oriunde, ci trebuie respectate cateva reguli simple de pozitionare. Interesant e ca pana la urma a ajuns sa ne placa asta mai mult decat Ubongo 3D. Nota 8,7

Jocul lunii: Dificil de ales si luna asta, dar e greu sa nu i-l dau lui Gizmos, la cate partide a prins si ce succes a avut la toata lumea. Dar ar fi meritat foarte bine aceasta distinctie si New Found Land sau chiar multi coloratul Coralia.

User avatar
Gi0ny
King Meeple
King Meeple
Posts: 754
Joined: 04 Jun 2020, 10:00
Custom Rank: Captain Meeple
Location: Bucuresti

Re: Best new game(s): noiembrie 2020

Post: # 117569Post Gi0ny
15 Dec 2020, 19:01

Delete please.

Post Reply

Return to “Review-uri si impresii”