Best new game(s): Ianuarie 2021

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
User avatar
sergiunastrut
King Meeple
King Meeple
Posts: 484
Joined: 13 Nov 2018, 21:03
Custom Rank: Și...unde-i povestea?
Location: Iași

Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119189Post sergiunastrut
01 Feb 2021, 01:29

În primul rând, vă doresc un an mai bun pe orice plan sunteți behind schedule și hai să tragem nădejde că vom reveni curând la normal.
Încep anul cu un nou format, nițel mai vizual – fiecare imagine a cutiei este un URL cu redirecționare către pagina de BGG a jocului. În același timp, jocurile prezentate nu vor mai fi sortate după notă, ci după ordinea cronologică de joc, iar jocul lunii va fi prezent la final, sub formă de Play Story Recommends.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Treasure Island [fizic] se desprinde din romanul de aventură al scoțianului Robert Louis Stevenson și tratează, evident, găsirea unei comori de un echipaj de pirați care s-au săturat de cât i-a dus de nas căpitanul lor, Long John Silver și prin urmare l-au predat autorităților în timp ce ei bâjbâie după comoară. În maximum 45 de minute (deși partida se poate termina și mai repede), fiecare jucător (cu excepția celui care-l controlează pe căpitan) face la tura lui, care reprezintă o întreagă zi din calendar, 1 sau 2 acțiuni la alegere: mutare pe hartă de până la 6 mile, mutare de maxim 2 mile și o căutare de rază mică, căutare de rază mare sau o acțiune specială fiecărui caracter, valabilă o singură dată pe joc. Pe durata celor 19 zile în care căpitanul e închis, acesta e obligat să ofere indicii mai vagi sau mai specifice legate de locația comorii, putând totuși să și mintă. Dacă ceilalți pirați nu reușesc să găsească prețioasa comoară până în ziua 20, atunci Long John Silver evadează și încearcă să galopeze cu mutări de 6 mile spre comoară – practic singura lui șansă de a câștiga jocul. Neașteptat de amuzant, dar probabil stresant rău pentru cel care joacă rolul căpitanului, trebuie să încerc. Jocul se poate termina subit prin noroc chior, dar chiar și așa, vine cu componente excepționale, cu compas de lemn de care atașezi carioca și trasezi cercuri, busole mici, mari, etc. Totul pare tematic și se simte ca o aventură pe care nu trebuie să o iei prea în serios, ci să intri tematic în pielea piraților și să te bucuri de poveste.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Yōkai [online] e un cooperativ scurt de 15-20 de minute, cu 16 cărți ce se dispun într-un grid de 4x4 cu fața în jos. Cele 16 cărți reprezintă 4 familii de spirite japoneze tulburate rău, așa că pentru echilibru jucătorii trebuie să le aranjeze, ascunse cum sunt, într-o altă manieră, adiacent, astfel încât la finalul jocului (când vor fi date pe față) să reprezinte grupuri compacte pe aceeași culoare. Bineînțeles, ca să fie o provocare, nu se poate vorbi în joc, ci comunicarea se face prin hint cards, care au desenate pe ele fie 1, 2 sau 3 dintre cele 4 culori. La tura ta, te uiți la oricare 2 cărți din grid, iar apoi ai voie să muți una oriunde adiacent unei alte cărți din grid – ideal să o juxtapui grupului ei de culoare, dacă ai deja noțiuni despre locația respectivă sau ai înțeles-o din cărțile de indiciu ale celorlalți. Jocul se termină fie când un jucător e sigur că toate spiritele sunt la locul lor, ori când se epuizează hint cards. Drăguț colorat el așa, dar un joc cooperativ de memorie de o durată așa de scurtă nu mă intrigă prea mult.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Welcome To... [online] e versiunea originală și mai simplistă a lui Welcome To New Las Vegas, pe care îl încercasem deja, și este cred mai potrivit decât acesta pentru un flip-and-write pe care de regulă îl vrei gata în maximum 30 de minute. Cărțile de flip, cu care îți construiești practic orașul, sunt numerotate de la 1 la 15 pe una din fețe, iar pe cealaltă au un simbol care se traduce ca fiind un multiplier/set collection pentru scoringul final, fiecare cu un efect anume. Concomitent, jucătorii aleg o pereche de cărți din cele 3 disponibile și apoi îți notează numărul pe una dintre cele 3 străzi din orașul lor, iar simbolul îl bifează în subsolul foii. Bineînțeles, casele trebuie să aibe numere în ordine crescătoare, iar pe lângă cum își dezvoltă fiecare orașul lui, mai sunt și 3 obiective comune care cer anumite layout-uri/grupuri de case. Sunt 3 condiții de final de joc, are rejucabilitate mare prin potențialul diverselor abordări și cred că îl prefer unui roll-and-write. Chiar și așa, rămâne la nota maximă pe care o acord de obicei X-and-write-urilor.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Pendulum [fizic] e primul și singurul joc real time pe care l-am încercat până acum. Iar dacă pentru mulți aspectul ăsta e stresant, pentru noi duce competiția și satisfacția combo-urilor planificate și fructificate la timp la un cu totul alt nivel. Fiecare jucător controlează un anume caracter ce vrea să devină următorul conducător al Dünya și asta e realizabil doar prin avansarea pe 3 track-uri principale și unul secundar, cu layout personalizat pentru fiecare caracter. Cum faci asta? Plasând workerii pe cele 3 zone de pe game board, fiecare cu o clepsidră alocată: una de 45s, alta de 2 minute și alta de 3 minute. Fiecare zonă are acțiuni identice dispuse pe 2 rânduri, iar când clepsidra se întoarce pe rândul celălalt, activează toți workerii plasați în prealabil și tot așa. La subsolul player board-ului tău adaugi provincii, făcând astfel engine building pentru producție sporită, iar resursele generate le vei folosi pentru a crește pe track-uri. La finalul fiecărei runde, se schimbă ordinea jucătorilor prin voturile adunate și ulterior mai achiziționezi cărți care se adaugă la partea de hand management a jocului, ca acțiuni one time sau permanente. Da, nu ai player interaction și e important ca toți să înțeleagă regulile ca să nu fure, da, vei mai răsturna clepsidrele la viteză și le vei ridica înapoi, da cărțile de provincii trebuie neapărat sleeve-uite ca să le adaugi ușor la tablou în viteză, dar sincer, nu l-am juca în varianta untimed. E pur și simplu boring fără, urmezi un script care îți dictează când să le întorci doar pentru a bloca un anume rând. Încă nu l-am încercat în varianta advanced, cu puteri asimetrice, dar cred că jocul curge mai interesant decât a fost marketat/discreditat.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Tang Garden [fizic] e primul meu contact cu TunderGryph ca publisher. Fenomenală producția și calitatea componentelor – nu știam, dar ei marketează în cutii că pentru fiecare joc cumpărat, ei plantează și un copac, sau ceva de genul ăsta. Deși nu prea mă dau în vânt după abstracte, am comandat imediat Iwari după ce l-am jucat pe acesta. Jucătorii se întorc în timp și încearcă să construiască grădina ideală pentru dinastia Tang din China Imperială. Mecanismele centrale sunt tile placement și set collection, iar într-o tură obișnuită, de obicei alegi un tile din cele 4 teancuri (doar din cele care sunt vizibile) și apoi îl plasezi pe board-ul alb, încercând să-l potrivești adiacent altor tile-uri care să conțină cât mai multe laturi cu terenul ales – în funcție de asta crești unul sau mai multe spații pe track-ul corespunzător: apă, pământ, pădure. La anumite intervale atinse pe track-uri, poți alege un alt personaj (pe lângă cel de start) pe care fie îl păstrezi lângă board-ul tău, pentru bonusul lui ongoing, fie îl trimiți undeva în grădină, plasându-l strategic pentru a maximiza punctele de final de joc – în funcție de ce-și dorește el să vadă în grădină pe direcția lui de vedere. Cealaltă acțiune posibilă e să tragi cărți în funcție de câte teancuri au ultimul tile neîntors, după care se face refresh la toate. Cu ajutorul cărților aduci decorații în grădină și în același timp faci set collection pentru scoring-ul final. Laturile board-ului se ocupă de peisaje mari sau mici în funcție de anumite tokene pe care le culegi când ajungi cu plasarea unui tile pe spațiul respectiv. Când nu mai rămân decât 2 astfel de tokene, se trage linie și se calculează punctajul final. Nu pot să spun că mă atrag jocurile de tile laying, dar ăsta se îmbină frumos cu set collection și bonusurile caracterelor, iar la final ai senzația că ai pornit de la o schiță, un board alb și iată că ai terminat ca un peisagist. Nu înțeleg de ce pe unii deranjează că se aglomorează grădina și că vezi Doamne, tot cartonul sau miniaturile alea 3D îți obstrucționează masiv puterea de observare, mie mi s-a părut totul foarte ușor de capturat vizual și încântător pentru ochi.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Draftosaurus [online] e cred unul dintre cele mai simple și mai scurte jocuri de draftin pe care le-am încercat, și cred că are potențial de a mai crește ca notă. Fiecare jucător are un mini board double-sided, care reprezintă un parc cu 5-6 țarcuri pentru dinozauri. Jocul se desfășoară pe 2 runde, la începutul cărora jucătorii trag dintr-un săculeț 6 dinozauri. Aceștia pot fi de 6 culori și forme diferite și ei reprezintă obiectul drafting-ului. Alegi unul din 6, jucătorul activ aruncă un zar pentru restricții de plasare în țarcuri (el putând să ignore restricția tura respectivă, plasând oriunde), plasezi animăluțul deci într-un țarc, apoi îi dai mai departe. În 10-15 minute, alegi plasarea optimă a celor 12 dinozauri și apoi se calculează punctajul final. Regulamentul sugerează că se pot juca ambele fețe ale board-urilor și apoi să se calculeze punctajul final, fiecare țarc scorând diferit. Cred că la cât de scurt e, majoritatea o să facă asta oricum, dacă nu or să-l joace de măcar 3-4 ori la rând. Ținând cont că evită folosirea cărților și meeples vin frumos sculptați și colorați, probabil Draftosaurus ar înlocui Sushi Go Party! pentru a introduce copiii în noțiunea de drafting.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Merv: The Heart of the Silk Road [fizic] este ultimul titlu al lui Fabio Lopiano și ceva mai complex, sau cu semnificativ mai multe opțiuni de oferit comparativ cu Ragusa sau Calimala. Pe durata a 3 runde, întreprinzi acțiuni undeva pe drumul mătăsii, dar singura legătură a jocului cu localizarea geografică și tematica orientală e probabil acțiunea de comerț care pleacă din Merv și se extinde spre Iran, sau cred că mai degrabă orașe din Persia veche. În rest, da, niște cămile, niște iconografie pentru simboluri arabe/persane, dar în rest, jocul se învârte (la propriu) în jurul cuburilor de diverse culori cu care activezi mai multe tipuri de acțiuni de pe board. Orașul central e de fapt un grid modular de 5x5, îngrădit de 4 laturi cu 5 spații fiecare, unde vei putea avansa cu meeple-ul tău, iar în funcție de ce spațiu ocupi vei determina astfel ordinea pentru următoarea tură. În același timp, în funcție de ce spațiu alegi, vei activa doar căsuțele tale anterior plasate, sau ale unui oponent de pe întreaga coloană (sau de pe întreg rândul). Dacă le activezi pe cele ale adversarilor, primesc și ei niște cuburi pasiv. Doar jucătorul activ primește cuburile de pe căsuțele activate, plus execută acțiunea pe care o activează cu căsuța plasată de el pe rândul/coloana respectivă în tura dată. Cum avansezi pe toate 4 laturi într-o rundă, jocul se rezumă la 12 acțiuni și vrei să scoți din ele cât mai mult. Tot farmecul și tot AP-ul jocului e de fapt puzzle-ul ăsta central. Cele 6 acțiuni posibile sunt desenate/urmărite pe marginea board-ului și au varii efecte, dar în speță sunt fie set collection, fie discounts, fie contracte, fie multiplicatori de scoring între runde, fie construire de zid pe laturile orașului pentru apărare de invazia mongolilor (care dacă nu întâmpină ziduri sau porți, distrug toate casele de pe rândul/coloana respectivă pe odistanță de 2 spații). Cămilele, în general, mai strică ordinea jocului, sau alterează un pic regulile jocului, dar nu semnificativ. Cum l-am jucat doar în 2 și Teddy a fost blând ca să înțeleg opțiunile oferite de joc, îmi imaginez că în mai mulți partida poate deveni frustrantă din cauza jocurilor la blocaj. În 2 apare și un dummy player pe care îl controlează cumva ambii jucători. E un amalgam care oferă alegeri interesante, dar prea puține acțiuni pentru a le face pe toate – probabil rentează specializarea pe 2-3 tipuri de acțiuni. Iar invazia mongolilor ca mecanism de contrabalansare mă cam enervează, pare mai degrabă specifică lui Martin Wallace. Nu știu dacă era necesară pentru un joc de 12 acțiuni. Dar per total, AP prone, destul de abstract, cu mult player interaction. Oricum, e un pachet solid pentru cei care caută o plajă mare de decizie. Iar sincer, Ian O’Toole parcă are altă amprentă în jocul ăsta, nu mi s-a părut comună cu alte contribuții.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Chocolate Factory [fizic] îți dă pe mâini o hală oarecare, undeva prin secolul 20, cam goală la început și îți dă o singură misiune: de luni până sâmbătă (implicit 6 runde), să îți devolți fabrica aducând mașinării adiționale, să îți angajezi staff-ul potrivit în fiecare zi și apoi să operezi mașinăriile potrivite, de 3 ori pe zi astfel încât să te descurci cu puținul cărbune pe care-l ai la dispoziție, pentru ca la finalul zilei să vinzi cât mai multă ciocolată la chioșcurile de cartier sau la magazinele de lux în materie de dulciuri. În alte cuvinte, fiecare jucător are un board cu o dungă decupată pe mijloc care simulează o bandă de producție cu 4 cutii separate, iar pe fiecare din cele 3 shifturi din zi împingi o cutie nouă cu o singură boabă de cacao pe ea. Toate cele 4 coloane adiacente benzii de procție se dezvoltă cu factory parts adiționale și practic vrei să dezvolți un motor cât mai puternic de conversie a unei boabe de cacao în diverse forme de ciocolată prelucrată: tablete, batoane, caramele, praline, cutii asortate. Fiecare factory part însă cere o anumită cantitate de cărbune pentru fiecare operațiune, așa că aproape tot timpul nu-ți ajunge cărbunele să le rulezi pe toate și trebuie să alegi. La finalul zilei, vinzi tot ce ai prelucrat și a ajuns în depozit de pe banda de producție fie către unul dintre cele 3 magazine pe care le ai tot timpul lângă board-ul tău și cu care doar tu colaborezi, fie către unul din cele 5 magazine de lux, în funcție de ce angajat ai ales la început de tură – acestea din urmă dau practic bani pentru final de joc (banii sunt punctele de joc). La începutul rundei, poate cheia jocului e să știi ce să alegi din grupurile de 2-3 angajați și grupurile de 2-3 factory parts – pentru că în final toți păstrează un singur angajat și o singură mașinărie, dar poate fi mișcare tactică de blocare a adversarului. Mulți se plând de luck of the draw la tragerea de magazine mici din teancuri după ce completezi cerințele unuia dintre cele 3 cu care pornești la început de joc, dar să fim serioși – tot timpul alegi unul din 3, iar apoi ține de tine să îți construiești un motor de conversie cât mai divers. Angajații dau bonusuri adiționale în ziua respectivă, unele foarte puternice, iar operarea fabricii se poate face concomitent, scăzând astfel downtime-ul. Nu știu dacă nu e prea dificil la alegerile de angajați și mașinării în 4, dar cred că în 2 și 3 e excelent. Frumos te mai solicită banda de producție și optimizarea conversiei, și producția celor de la Alley Cat Games e exemplară.

╔═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╗
| ░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░e░c░o░m░m░e░n░ d░s░ 》》》 🍫 🅒🅗🅞🅒🅞🅛🅐🅣🅔 🅕🅐🅒🅣🅞🅡🅨 🍫 |
╚═════════════════════════════════════════════════════════════════════════════╝
Last edited by sergiunastrut on 29 Mar 2021, 18:04, edited 2 times in total.
Kallax Display: Colțul meu de artă
Am încercat recent: Cotate subiectiv
Experiențele de joc le sumarizez aici: PLAY|STORY|SHORT

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119190Post rabesandratana
01 Feb 2021, 02:33

Nice! Arata foarte bine noua forma de prezentare. Totuși, eu as prefera sa vad în locul pozelor cu coperta, o poza cu jocul în sine, astfel încât sa îmi formez o idee mai clara când citesc despre el, în special când e vorba de un joc de care nu am auzit.
Dar na, asta e doar ideea mea!

Și ma bucur ca nu sunt singurul căruia ii place Chocolate Favtory. Totuși, eu nu l-aș mai juca în 3. În 2 mi se pare de ajuns și solo mode, care vine cu un challenge foarte interesant și îți pune serios rotitele la munca pt a câștiga. Mereu ești pe muchie de cuțit.

User avatar
mendocino
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 329
Joined: 16 Jun 2013, 09:13
Location: Cluj

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119191Post mendocino
01 Feb 2021, 09:03

Am început anul în forță, sper să reușesc să îmi mențin elanul pe 2021. :)
1. Caylus 1303 - reimplementarea clasicului eurogame Caylus, având cu câteva reguli mai puține, dar fără a aduce prejudiciu jocului. A rămas același joc elegant: simplu de învățat, cu rejucabilitate mare și o interacțiune destul de zdravănă datorită primarului, care poate fi mișcat de jucători în așa fel încât să blocheze acțiunile alese de oponenți. :sy: 7 / 10 :sy:

2. Saint Malo - este un roll&write clasic. Jucătorii au posibilitatea de a-și încerca norocul prin trei aruncături de zaruri, apoi rezultatele să le transfere pe tabla de joc, adică să construiască diferite clădiri în orașul Saint Malo, sau să adune diferite resurse. Plus pot activa anumite personaje care dau tot felul de bonusuri pe tabla proprie de joc. Atenție mare, că dacă prea multe sabii vor rezulta din zaruri, atunci începe invazia piraților și dacă orașul nu e protejat având soldați și clădiri defensive, atunci punctele sar în jos. Este un joc decent, însă are un downtime, deoarece fiecare jucător trebuie să-și rezolve acțiunile de zar pe tură, nu este suprapunere sau tură de jucător pasiv ca la alte jocuri de gen. :sy: 8 / 10 :sy:

3. Cry Havoc - este un joc asimetric, area control în care diferite rase de extratereștrii încearcă să domine teritorii de pe planetă pentru a putea aduna resurse și evident a puncta. Jocul este foarte asimetric și trebuie să înțelegi foarte bine facțiunile din joc ca să poți să îți planifici acțiunile. Faptul că are runde limitate nu ajută neapărat la acel feeling catarctic care ar trebui să fie la un joc bazat be cuceriri și armate. :sy: 7 / 10 :sy:

4. Merv - în principiu este un euro în care încerci să îți plasezi căsuțele în diferitele cartiere ale orașului de pe Drumul Mătăsii ca apoi resursele colectate aici să le poți converti în puncte de victorie în alte locații. Jocul arată bine, nici conceptul nu e rău, dar ai senzația că locațiile nu prea au legătură între ele, și ai impresia că te joci minijoculețe de sine stătătoare. :sy: 6 / 10 :sy:

5. Kanban EV - este un heavy Lacerda cu acțiuni bine închegate, cu posibilități multiple și cu o tablă de joc revizuită mult mai clară față de originalul Kanban. :sy: 8 / 10 :sy:

6. Prehistory - este un worker placement cu un twist destul de interesant, adică cuburile multiuse, care pot fi atât resurse pe tura de primăvară cât și cuburi de acțiuni pe tura de vară. Nu are acțiuni foarte complicate, combină mai multe elemente de punctaj, set collection, area control (pe o hartă separată de cea cu acțiunile). Este un joc solid, cu o tematică care nu neapărat este pe placul meu, dar mult mai bine decât un abstract. Un minus mare este codarea acțiunilor și elementelor pe tabla de joc, se putea și mai bine. :sy: 7 / 10 :sy:

7. Burgle Bros - joc cooperativ al cărui scop este ca într-o clădire cu trei niveluri jucătorii să spargă trei seifuri și să reușească să evadeze, înainte ca paznicii să-i prindă. Ca la alte jocuri cooperative și aici trebuie planificate și calculate bine mișcările că după fiecare tură de jucător se mișcă și paznicii și vai de hoți dacă ajung pe același tile de joc. Puțintel complică jocul faptul că fiecare tile (adică încăperile de pe etaje) au diferite abilități, și îți ia ceva timp până te familiarizezi cu ele. Totuși un coop bun și greu. :sy: 9 / 10 :sy:

8. Bruxelles 1893 - un euro destul de solid, deși nu prea am simțit ce legătură ar avea cu capitala belgiană, teoretic putea să fie orice. Mecanica de joc este interesantă prin faptul că pe tabla de acțiuni la începutul rundei primul jucător poate delimita un teritoriu (un set de acțiuni) astfel reducând posibilitățile oponenților în alegerea acțiunilor posibile, sau forțarea lor în a alege acțiuni care aduc beneficii lui. Pe de altă parte jocul are o latură destul de pasiv-agresivă prin faptul că trebuie să pui în cârcă celorlalți, să le furi posibilitățile, chiar dacă nu ai un beneficiu substanțial, dar le blochezi și pe ei. Este un euro destul de bun și tensionant cu o grafică art nouveau. :sy: 7 / 100 :sy:

9. The Grimm Forest - un joc worker placement de familie, în care jucătorii ăși trimit purcelușii să strângă resurse pentru a-și putea construi căsuțele de pai, lemn sau cărămidă. Flair-ul jocului constă în deckul de cărți care permit acțiuni speciale prin care se pot pune piedici oponenților. Grafica și realizarea este excepțională, tematica bazată pe poveștile fraților Grimm este una distractivă. Un joc solid de familie :sy: 8 / 10 :sy:

10. Nevada City - este un joc worker placement cu tematică wild west și cu o tablă de joc care evolează în funcție de alegerile jucătorilor. Acestea au la dispoziție membrii ale unor familii americane din perioada gold rush, fiecare având un număr de acțiuni disponibile, prin care se pot aduna resurse și cel mai important construit clădiri care pe lângă faptul că dau bonus dacă este folosit de oponenți, aduc tot felul de acțiuni îmbunătăție pentru a reuși în joc. Este un joc foarte tematic, destul de variabil de la un joc la altul plus distractiv. :sy: 8 / 10 :sy:

11. Tawantinsuyu - este un joc euro cu incași în care scopul este să faci puncte, având la dispoziție o sumedenie de acțiuni. La baza jocului este preotul, care stă pe etajul (terasa) templului incaș și distanța față de aceasta va determina cât trebuie să plătească jucătorul să își poată plasa muncitorii, evident cum evoluează jocul această distanță crește semnificativ. Problema cu acest joc este că acțiunile sunt făcute puțin prea complicate și fără player aid nu te descurci ceea ce face downtime-ul destul de serios mai ales foarte greu de pus cap la cap. S-ar fi putut face un joc și mai bun, fără a croșeta prea mult acțiunile disponibile. :sy: 6 / 10 :sy:

12. Tekhenu: Obelisk of the Sun - un joc euro în care tipul și puterea acțiunii este stabilită de zarul ales dintre cele plasate în jurul unui obelisc central. Acțiunile sunt destul de bine închegate între ele și destul de balansate. Necesită foarte multă gândire în avans deoarece zarurile pot deveni active/inactive pe rundă ce trece. Mecanica jocului aduce un twist la dice drafting, deoarece zarurile sunt alocate atât soarelui sau lunii, și atunci când se aleg trebuie balansate valoare lor, altfel la finale de rundă te penalizează. Marele minus al acestui joc este grafica ștearsă, deși acțiunile sunt codate relativ pe tabla de joc. :sy: 7 / 10 :sy:

13. Marvel United - este un joc cooperativ în care se încearcă învingerea diferiților super-răufăcători de către diferiți eroi Marvel. Este un joc bazat be cărți, care definesc acțiunile posibilă pe tură: mișcarea, acțiuni speciale la diferite locații. Interesant este faptul că jucătorul activ poate să se folosească și de acțiunile jucătorului anterior ceea ce face necesară a conlucrare mult mai strânsă. Jocul este destul de fluid, merge repede, nu are o dificultate mare, iar în plus este extrem de frumos realizat. :sy: 7 / 10 :sy:

14. Megacity: Oceania - un joc de dexteritate în care din diverse piese de dimensiuni aiurite trebuie construite clădiri după reguli predefinite având grijă ca ulterior acestea să nu se prăbușească. Cool game. :sy: 8 / 10 :sy:
"15. Here To Slay - este un joc de cărți din categoria party games, cu două modalități de a câștiga - fie colectează unul din fiecare tip de erou, fie învinge trei monștri. Mecanica este asemănătoare cu Unstable Unicorns, este destul de ușor de învățat însă are un downtime pe motiv că activarea cărților se face cu aruncături de zaruri. Jucat competitiv în grup e foarte imprevizibil, că până ajunge la tine tura poți să rămâi fără cărți.
:sy: 6 / 10 :sy: "

16. Troyes Dice - varianta roll and write al celebrului Troyes. Pe tură jucătorii efectiv joacă paralel alegâng câte un zar disponibil și încercuind acțiunea sau locația de pe sheet-ul propriu. Însă după a treia rundă jocul începe să devină interesant, deoarece de fiecare dată câte o locație sau acțiune va fi distrusă de către joc, astfel necesitând o regândire continuă a strategiei. Aș zice că au reușit destul de bine să transpună jocul în roll and write, dar din păcate au păstrat și grafica care nu e cea mai reușită. :sy: 8 / 10 :sy:

17. Clever Hoch Drei - este noul joc din seria Ganz Schön, având la bază aceași mecanică de dice drafting dar cu alte metode pentru a folosi zarurile. :sy: 7 / 10 :sy:

Jocul lunii pentru mine este :sy: BURGLE BROS. :sy:

User avatar
sergiunastrut
King Meeple
King Meeple
Posts: 484
Joined: 13 Nov 2018, 21:03
Custom Rank: Și...unde-i povestea?
Location: Iași

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119198Post sergiunastrut
01 Feb 2021, 10:56

rabesandratana wrote:
01 Feb 2021, 02:33
Nice! Arata foarte bine noua forma de prezentare. Totuși, eu as prefera sa vad în locul pozelor cu coperta, o poza cu jocul în sine, astfel încât sa îmi formez o idee mai clara când citesc despre el, în special când e vorba de un joc de care nu am auzit.
Dar na, asta e doar ideea mea!
Merci, abia acum am văzut că pe telefon se decalează rating-urile, din păcate. Într-adevăr, pozele care să surprindă momente din joc sunt mai interesante, dar în același timp, nu obișnuiesc să fac poze la toate, sau unele le joc online și să folosesc pozele altcuiva nu e fair. Plus că ar trebui să fie suficient de mici să nu lungească thread-ul foarte tare, iar în cazul ăsta se pierd multe detalii. Mă bucur să aud că-ți place Chocolate Factory. Nu obișnuiesc să joc solo, dar cine știe, poate l-oi încerca.
mendocino wrote:
01 Feb 2021, 09:03
Am început anul în forță, sper să reușesc să îmi mențin elanul pe 2021. :)
Frumos, 17 titluri, keep it up!
Kallax Display: Colțul meu de artă
Am încercat recent: Cotate subiectiv
Experiențele de joc le sumarizez aici: PLAY|STORY|SHORT

User avatar
danielM
King Meeple
King Meeple
Posts: 1667
Joined: 13 Jun 2012, 15:23
Custom Rank: general de sufragerie

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119204Post danielM
01 Feb 2021, 14:29

✴️ Notre Dame jucătorii reprezintă importante familii din Parisul secolului XIV care se întrec pentru reputație și influență. Fiecare jucător are atribuit un cartier pe harta comună unde are mai multe spatii de acțiune care se activează jucând una din cele 3 cărți draftuite la începutul fiecărei ture. Încerci să contribui la construirea catedralei, sa reacționezi la trackul cu ciuma astfel incat sa nu fii penalizat iar la finalul fiecărei ture vei putea activa una din cele 3 personalitati. Un joc simplu, insa mi se pare cam repetitiv și destul de fad. De artwork nu mai pomenesc..
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: :sw:

✴️ Caesar: Rome vs Gaul Pe sistemul Hannibal și creat de același designer (Mark Simonitch), Caesar aduce jucătorii in campania romanilor împotriva galilor. Două facțiuni care se joaca foarte diferit, gameplay captivant, multe posibilități de explorat de ambele părți. Ambii jucători au momentele lor de ofensiva și superioritate: inițial, galii sunt răsfirați și puțini, pradă foarte ușoară în fața legiunilor romane, motiv pentru care trebuie sa rămână în defensivă și să evite confruntările, însă chiar și așa galii pot sa dea multă bătaie de cap romanilor. Ulterior, de la an la an, galii devin tot mai mulți iar în anii 4 și 5 apar liderii lor care le oferă posibilitatea de a comanda armate de 3, respectiv 4 triburi și de a fi mult mai mobili. Din acel moment, daca galii joaca bine, "viața" romanilor incepe sa se complice serios. Este genul de joc pe care abia aștepți să îl joci iar, sa schimbi tabăra, care te tine conectat pe toată durata partidei. Un titlu foarte reușit.
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy:


⚜️Jocul lunii decembrie: Caesar: Rome vs Gaul⚜️

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119221Post Corwin
01 Feb 2021, 19:26

Mi-am propus sa invat cel putin un joc nou pe saptamana anul asta, si deocamdata ma tin bine: am jucat 4 jocuri noi in ianuarie, toate online, si am inceput partide dintr-un al 5-lea (Nippon) dar inca nu ma pot pronunta asupra lui.

:one: Chakra (yucata; disponibil si pe BGA) - E un joc lejer pe care am vrut sa-l incerc ca mi se parea dragut, dar nu ma prinde puzzle-ul. Are elemente de set collection si manipulare a unor piese intr-un stack de locatii, si poate live e mai bun, dar online turnurile au prea putin in ele pentru a ma tine interesat. 6 :sy: / 10

:two: Tokaido (BGA) - Asta a fost laudat de multa lume ca un joc chill, dar cu ceva adancime. Sunt si multe discutii despre ce personaje sunt mai bune, cum sa joci cu ele, etc. Si poate cu extensie devine mai interesant. Dar doar jocul de baza se incadreaza in aceeasi categorie ca si Chakra, prea simplu. 6 :sy: / 10

:three: Innovation (BGA) - Ce nebunie de joc! Nu ma prea dau eu in vant dupa jocuri cu atata take that si rasturnari de situatie, multe cauzate de luck of the draw, dar asta chiar mi-a placut. E un joc in care incepi incet-incet, tragand si punand in joc niste carti destul de simple. Le poti activa pentru a primi bonusuri, desi daca alti jucatori au mai multe sau la fel de multe simboluri de tipul activarii, fac si ei actiunea, si o fac inaintea ta. Apoi incepi sa ai carti mai puternice, care-ti aduc si mai multe puncte cu care poti lua achievements care te ajuta sa castigi. Poti de asemenea sa-ti etalezi stack-urile (pentru ca ai 5 culori de carti si tot timpul joci o carte peste cele din stackul de aceeasi culoare deja jucate), si asta iti da mai multe simboluri pentru ca se afiseaza si cele de pe cartile de sub cea activa din stack. Poti sa-i furi celuilalt carti din cele etalate, sau din cele care dau puncte, poti sa-l obligi sa faca actiuni de care nu are chef, si poti inclusiv sa faci actiuni care-ti acopera carti bune (iti pui in joc carte random care se dovedeste a fi de culoarea unui carti pe care nu vroiai sa o acoperi), etc. Cum ziceam, o nebunie de joc, dar imi place. :D 8 :sy: / 10

:four: Oracle of Delphi (yucata) - In batalia dintre Uwe si Feld, greii scolii nemtesti, sunt clar fan Uwe. Dar asta nu ma impiedica sa mai incerc si cate-un Feld din cand in cand, si de data asta am fost foarte placut surprins. Un pick-up and deliver (care nu e mecanismul meu preferat, nu mi-a placut in Macao), cu zaruri si random card draw, dar ai destul mitigation si e destul de scurt cat sa mi se para un joc fain. Spre deosebire de majoritatea a ceea ce joc eu nu e un joc pe puncte de victorie, ci o cursa in a indeplini primul 12 misiuni, si a te intoarce la locul de plecare. Inca sunt departe de a intelege cum poti face asta in modul cel mai eficient, deci nu mi se pare ca are probleme de rejucabilitate, mai ales cu harta atat de variabila. Cred in schimb ca il prefer online fata de modul fizic, pare foarte fiddly. 8 :sy: / 10

---

Jocul lunii: Oracle of Delphi! :crown: In lista mea de Feld-uri e al doilea deocamdata dupa Castles of Burgundy, si peste altele mai cunoscute ca Trajan, Bruges, sau Macao. Sa vedem ce aduce Hamburg (Bruges++), si cat o sa-mi placa Forum Trajanum si Carpe Diem cand le incerc.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
Garomi
Teen Meeple
Teen Meeple
Posts: 53
Joined: 13 Dec 2018, 14:45

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119287Post Garomi
03 Feb 2021, 18:45

Arata super noua forma de prezentare, Sergiu! Atat de bine incat, daca nu este cu suparare, o sa imprumut si eu cateva concepte in postarile mele 😄

╔════════════════════╗
      Rococo: Deluxe Edition    
╠════════════════════╣
   :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw:
╚════════════════════╝

Jucatorii intra in pielea unor patroni de croitorii din timpul erei Rococo, iar scopul lor este de a deveni cat mai prestigiosi, prestigiul reprezentand punctele de victorie. Pe parcursul jocului, jucatorii vor aduna materialele necesare pentru a croi tinutele cele mai speciale, ca mai apoi sa decida daca le vor vinde, pentru o infuzie de capital, sau de a le "inchiria" participantilor la balul organizat la palatul regelui Ludovic al XV-lea. Avand tinute care sa ii reprezinte in diversele sali de bal de la palat le poate aduce jucatorilor puncte in functie de majoritatile formate; asta pe langa valoarea in puncte pe care o are orice tinuta.

Jucatorii incep cu 5 carti care reprezinta croitori cu diferite nivele de pricepere, iar in timpul jocului se pot achizitiona alti croitori dintr'o zona comuna. Aceste carti sunt folosite pentru a face diverse actiuni sub forma "joc o carte, fac o actiune din cele 6 disponibile, dupa care pot sa activez si actiunea bonus de pe cartea jucata, daca este prezenta". Mecanica evidenta de "deck building" nu este clasica, ci are un mic twist: jucatorii nu trag ce carti urmeaza sa le vina din pachet, ci iau tot pachetul disponibil si isi aleg ce carti vor sa foloseasca pentru runda care incepe.

Jocul arata foarte bine, se invata usor si sesiunile au fost foarte placute. Ce as puncta ca un minus nu tine de gameplay: Deluxe contine multe bonus titles, extensie si fel de fel de componente pentru care am avut nevoie de explicatia designer'ului de pe BGG ca sa aflu cum intra toate in cutie.

╔══════════════════════╗
  👑 Detective: City of Angels 👑    
╠══════════════════════╣
     :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy:
╚══════════════════════╝

Jocul acesta a fost luat la foarte putin timp dupa ce niste prieteni l'au facut sa intre pe radarul meu. Citind cateva randuri pe BGG despre el am fost convins ca este un joc care ar merge perfect cu alti prieteni care nu sunt jucatori de fel, dar carora le place componenta de deductie in jocuri. Am avut dreptate, chiar mai mult decat ma asteptam, cand dupa primul caz rezolvat, ei erau nerabdatori sa trecem la urmatorul.

Jocul are mai multe modalitati de joaca, dar voi descrie principala modalitate: un jucator preia un rol de Game Master, iar ceilalti intra in pielea unor detectivii. Fiecare caz incepe cu o mica povestioara dupa care se aranjeaza pe harta tot ce se stie: locul crimei, suspecti si alte informatii. Din acest moment, detectivii se plimba prin Los Angeles'ul anilor 1940 incercand sa gaseasca informatii ori cautand ori intreband suspecti astfel incat sa reuseasca sa rezolve cazul - de multe ori asta inseamna sa raspunda la intrebarile Cine? Cu ce? De ce? Raspunsurile date de suspectii interogati sunt determinate de GM care poate sa aleaga un raspuns care sa ii deruteze sau sa ii minta pe detectivi sau un raspuns cat de cat folositor. Depinde de fiecare detectiv daca accepta raspunsul primit sau contesta utilitatea sau veridicitatea lui. Primul detectiv care rezolva cazul este castigator; daca se termina timpul alocat si nimeni nu a rezolvat cazul, castiga GM'ul.

Niste mentiuni: jocul este un fel de legacy - nu se modifica nimic permanent la componente, dar dupa ce s'a trecut printr'un caz, jucatorii pot sa fie doar GM pentru acelasi caz pe viitor, deoarece vor cunoaste detaliile precum si solutia. Daca se joaca cu acelasi grup, sesiunile sunt limitate de numarul de cazuri din cutie.

╔════════════════════╗
              Alma Mater    
╠════════════════════╣
   :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw:
╚════════════════════╝

Inainte sa vorbesc despre joc, o sa ma leg putin de componente: insert'ul prezent era foarte aproape sa fie ce trebuie doar ca nu a fost; in primul rand pentru ca nu au fost considerati jucatorii care folosesc sleeve'uri. Multi useri de pe BGG au recunoscut ca au aruncat insert'ul. Eu l'am pastrat, dar cartile le tin intr'un deck box separat.

Sa trecem la joc: jucatorii iau rolul de rectori ai unor universitati din secolul 15 si pe parcursul jocului vor incerca sa atraga profesori si studenti de calitate in institutiile lor pentru a le creste renumele. Jocul este un worker placement care are doua tipuri de resurse - bani si carti. Modul in care se calculeaza scorul la final este ciudatel pe alocuri, cu reguli de genul "inmultesti X cu Y", dar jocul in sine pare ca permite mai multe abordari - adica te poti focusa pe o strategie anume (vrei doar studenti, vrei doar profesori, etc) sau pe o combinatie. In cele doua partide jucate, mi-a lasat impresia ca daca jucatorii nu cunosc cat de cat jocul, este posibil ca unul dintre ei sa dea (din greseala sau nu) peste un combo foarte puternic. Noi chiar ne'am oprit in primul joc tocmai din cauza asta, ca nu mai avea rost sa continuam. Tematica este draguta, chiar daca pe alocuri sunt lucruri care nu mai au legatura cu ea.

╔═══════════════════════════╗
  Fields of Arle: Tea & Trade Expansion    
╠═══════════════════════════╣
           :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sh: :sw: :sw: :sw:
╚═══════════════════════════╝

Nota acordata aici nu are legatura cu jocul de baza; si oricum este acordata dupa o singura partida, deci este posibil sa mai creasca.

Extensia introduce posibilitatea de a juca in 3, adauga cateva spatii noi de actiuni, cateva cladiri, barci (ca un alt tip de vehicul) si ceaiul ca resursa (care este de doua tipuri - ala mai smecher si ala mai putin smecher - ca si celelalte resurse de altfel). Deci e o extensie de tipul "more of everything". Acum intrebarea este daca "este mai mult echivalent cu mai bine?". Nu sunt convins, de aici si nota. Ceaiul are niste efecte misto - imbunatateste unele actiuni sau chiar dubleaza o actiune; iar partea cu dublarea chiar se simte misto si eficient cand o faci - ai facut doua actiuni cu una singura. Dar oare nu ai pierdut putin inainte pentru ca ai cautat sa faci rost de ceaiul respectiv? Ramane de vazut in sesiunile viitoare cand poate reusim sa mai eficientizam procesul, dar momentan, scorul obtinut cu extensia a fost cam la fel cu scorurile obtinute cand am jucat doar jocul de baza; poate chiar cateva puncte in minus. O chestie draguta asa pe final, este prezenta unei reviste care prezinta istoria zonei din care face parte Arle - Frislanda de Est: 20-30 de pagini care descriu obstacolele peste care au fost nevoiti localnicii sa treaca si cum s'a dezvoltat aceasta zona.

User avatar
sergiunastrut
King Meeple
King Meeple
Posts: 484
Joined: 13 Nov 2018, 21:03
Custom Rank: Și...unde-i povestea?
Location: Iași

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119291Post sergiunastrut
03 Feb 2021, 20:29

Garomi wrote:
03 Feb 2021, 18:45
Arata super noua forma de prezentare, Sergiu! Atat de bine incat, daca nu este cu suparare, o sa imprumut si eu cateva concepte in postarile mele 😄

╔════════════════════╗
              Alma Mater    
╠════════════════════╣
   :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw:
╚════════════════════╝
Sweet, mă bucur că ți-a plăcut și split-ul tău pe 2 rânduri e chiar mobile friendly, deci probabil voi schimba și eu cu ideea ta :D Nu știu cum ai centrat textul, though, cu spații la mine nu merge.
Abia aștept să învăț și eu Alma Mater, pentru mine a fost the most anticipated game of 2020, cred că o să-mi placă destul de mult :D Merci de impresii!
Kallax Display: Colțul meu de artă
Am încercat recent: Cotate subiectiv
Experiențele de joc le sumarizez aici: PLAY|STORY|SHORT

User avatar
Garomi
Teen Meeple
Teen Meeple
Posts: 53
Joined: 13 Dec 2018, 14:45

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119292Post Garomi
03 Feb 2021, 20:43

Spatierea aia este web developer trick 😂 Se numeste "non-breaking space" si se poate introduce in cateva moduri. Cel mai bine te uiti aici - https://en.wikipedia.org/wiki/Non-break ... ry_methods - ca sa vezi modalitatea care iti merge.

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119295Post rabesandratana
03 Feb 2021, 23:25

Mai putine jocuri luna asta decat de obicei, dar recuperez in februarie. :)


Image
Imperial Settlers (3 partide, toate solo): Un hand-management/engine-builder, in care convertesti tot felul de resurse, pentru a construi alte carti, care sa iti aduca actiuni in plus, dar si mult ranvnitele puncte. Vine cu 4 factiuni, care sunt o idee diferite intre ele, poate cea mai complexa, fiind cea japoneza.

Ce nu mi-a placut: Mi se pare un pic generic. Ce vreau sa spun cu asta? Parca am mai jucat jocul asta de cateva ori, dar sub un alt nume, cu alta coperta si alte componente. Dar tot aceeasi mancare de peste, cu carti si schimbari de resurse si planificare, pentru a construi un motoras care sa functioneze ca uns.

Poate si pentru ca l-am jucat doar solo momentan, m-a facut sa spun ca nu iese foarte mult in relief in comparatie cu alte jocuri care fac asta, asa ca pentru o parere mai edificata si o nota actualizata, o sa revin dupa ce il joc si in 2 jucatori. Pentru un solo, e o experienta interesanta, ce te tine concentrat vreme de vreo 30 minute. Nota 8.


Image
Masmorra: Dungeons of Arcadia (3 partide, toate solo): Un fel de RPG cu miniaturi si zaruri, despre existenta caruia habar nu aveam pana acum vreo 2 saptamani. Dar in urma unui schimb, a intrat in colectia mea, si nu pentru ca are miniaturi (Pentru ca nu prea le suport in general. Sunt mare iubitor de cuburi) dar mai mult pentru ca are niste zaruri foarte interesante si colorate. Are si varianta player vs player, pe care o s-o incerc intr-o buna zi, dar momentan am jucat varianta Alliance, in care pleci cu eroul ales in aventura, explorand camera cu camera, loc in care o sa apara cate un monstru, iar asta o sa fie random, pentru ca ei vin sub forma de zaruri si pe fiecare exista cate 6 creaturi. Asa ca stii ca o sa dai de un monstru, dar nu stii peste cine. Si fiecare parte de zar, are desenat frumos cate un monstrulet cu putere de atac dar si de aparare, plus o putere speciala doar a lui, pe care l-a inceput o sa o tot cauti pe cartonasul in care sunt reprezentate toate. Iar ca forma de rezolvare a atacului, avem mecanica Yatzee de aruncare a zarurilor de 2 ori doar, pus deoparte ce iti place, iar apoi rezolvat monstrul in cauza. Daca l-ai ucis, iei XP-ul inscris pe acel zar, plus o carte "comoara", carti ce aduc o gramda de abilitati si ajutoare. Plansa cu XP, are marcate anumite zone si cand ai ajuns la un anumit level, poti sa activezi pentru tot restul jocului una dintre cele 4 abilitati ale eroului tau. O sa fie foarte util sa poti transforma anumite zaruri in bani, ori in "shield", sau sa poti ignora un monstru, etc.
Inainte de inceputul oricarei runde, se trage si un eveniment, care tot timpul va fi unul rau, dar de obicei poti scapa de el, daca platesti suma de gold ceruta de carte.
La finalul unei runde, o sa reapara zaruri cu monstruleti in anumite camere marcate cu un semn, dar si cei deja prezenti prin alte zone, o sa faca un pas in plus spre tine, iar uneori o sa te trezesti inconjurat de 3 creaturi care sigur nu au venit sa te salute.
Daca supravietuieti si ajungi in camera finala, o sa ai parte de un Boss, care o sa aiba o gramada de resurse la dispozitie incat sa iti faca viata foarte "distractiva".

Ce nu mi-a placut: Nu sunt sigur cata rejucabilitate are. Am jucat 3 partide. In prima am murit pe drum, in a doua am ajuns in camera finala si a dat Boss-ul cu eroul meu de pamant de nu stia cum il mai cheama. Iar in partida 3 am reusit sa il inving. E adevarat ca mai exista inca o camera finala pe care inca nu am explorat-o si care posibil sa fie si mai complicata. Deci are o mica variabilitate vis a vis de finalul jocului. Dar sa vedem cat de des o sa il scot de pe raft...

Cu toate ca nu e deloc "pe aleea mea", jocul asta mi s-a parut foarte distractiv, relativ simplu ca reguli si fluiditate de joc, dar si indeajuns de challenging, incat sa te tina implicat. Stiu ca unii ar spune ca e un joc bazat pe noroc, ca stai doar la mana unor zaruri atunci cand te lupti si daca ai ghinion, o sa mori rapid, dar daca iti planuiesti bine explorarile prin camere si te ajuti de abilitati, ai la dispozitie destule parghii incat sa previi urmele de ghinion. Componentele sunt si ele de buna calitate si e frumos desenat. Nota 8,5


Image
Kraftwagen (2 partide in 3 jucatori): Ai o uzina auto, in care construiesti masini de epoca. Mecanismul de baza e cel din Pathcwork/Glen More, in care sari pana unde doresti pentru a lua o actiune, si mereu va fi randul jucatorului care e cel mai in urma, ceea ce uneori ii va da acestuia 3-4 actiuni la rand, pana ce sa ii depaseasca pe ceilalti. In jocul asta merge foarte bine si uneori devine foarte intens, cand ai nevoie de o anumita actiune pentru a imbunatati motorul, dar un pic mai in fata e singura actiune care te lasa sa duci masina ta la expoxitie pentru vanzare.
Si cam asta facem, luam actiuni ce ne aduc diferite carti cu imbunatatiri de motor sau de caroserie, si cand decidem ca avem o masina pe masura, sarim la actiunea de expozitie, ca sa ne trimitem modelul nostru la vanzare, iar partea si mai interesanta, e ca imediat trebuie sa ii setezi un jeton cu pret, si o sa fii foarte tentat sa il iei pe cel mai mare, doar ca daca pana se deschide expozitia, vine alt jucator care are exact acelasi model de masina, dar el alege pretul mai mic, atunci masina ta o sa ramana nevanduta.
Iar clientii sunt de 4 feluri: cei interesati DOAR de puterea motorului, altul doar de caroserie, altul doar de pretul cel mai mic si altul doar de cat de buna e mana de service. Asa ca fiecare dintre noi o sa incercam sa facem masini pentru anumiti clienti, incat sa nu intram in concurs cu ceilalti de la masa, care fie au o uzina mult mai bine echipata, si clar clientul va cumpara de la el, fie punem noi un pret atat de mic, incat celalalt jucator o sa se prezinte cu alt model, cu alte caracteristici, pentru ca o sa considere ca nu merita sa concureze cu tine si sa seteze un pret derizoriu.
Partea si mai interesanta, e ca poti aproape sa ignori total vanzarea de masini, si sa produci doar motoare extrem de puternice cu care sa iti echipezi masina de curse (pt ca fiecare uzina o sa aiba propria masina de curse si o sa concuram la Grand Prix) si daca termini mereu pe primul loc si avand si o masina "vitezomana", faci multe ture, poti sa te alegi cu o gramada de puncte.

Ce nu mi-a placut: Plansa si cartonasele de actiuni parca puteau sa fie un pic mai vii, ca parca sunt "dupa blocurile gri", asa ma simt cand ma uit la plansa aia. Elementele arata bine, masinile frumos realizate, dar poza de ansamblu e prea gri. Si mai ramane de vazut cu rejucabilitatea. Pana acum dintre toate jocurile cu masini, parca totusi Automania si Kanban imi ofera sperante mai mari de o rejucabilitate pe o lunga durata.

In orice caz, jocul este foarte bun, si cu toate ca nu imi plac masinile in viata de zi cu zi, am descoperit ca imi plac jocurile cu aceasta tematica. Nu stiu daca mai exista si alte jocuri cu tematica uzina auto, in afara de cele 3 mentionate mai sus, dar fiecare dintre ele mi-a oferit o experienta relativ asemanatoare, dar totodata indeajuns de diferita prin mecanicile lor, incat sa-mi doresc sa le pastrez pe fiecare. Nota 8.6 pentru Kraftwagen


Image
Viticulture Digital Edition (2 partide pe Steam, una contra prietenei si cealalta contra AI pe medium): Nu stau sa vorbesc aici despre joc, pentru ca am oferit un review anul trecut si am spus ca e o capodopera. Aici vorbesc exclusiv depsre aplicatie si cum a fost transpus jocul pe Steam. In primul rand nu avem text pe zonele cu actiuni, asa ca daca ai luat pauza 1-2 ani de la board game, o sa bajbai putin pe acolo, pana ce iti dai seama exact ce e cu fiecare zona. Zona plansei, din pacate nu e vizibila pe tot ecranul, ci imi lasa doar un "patratel" in care sa o vad. O mare parte din spatiu e mancat de niste lucruri complet inutile, sau hai sa zicem ca poate utile pentru cine nu a jucat niciodata jocul, dar care ai fi putut sa faca automat slide cand ai fi dus mouse-ul pe o anumita zona. De ce sa imi stea tot timpul in partea de jos o lista deschisa in permanenta cu absolut toate cartile din joc? De ce sa imi manance chestia aia atat din ecran si sa nu imi lase plansa mare? Nu inteleg! Nu ma deranjeaza neaparat prezenta cartilor, cat faptul ca aia nu e optiune care sa fie dezactivata, sau se duca automat in jos, daca nu ai nevoie de ea. Plus ca in stanga sta mereu explicatia tuturor cladirilor. Nici pe aiai nu am gasit cum as putea sa o dezactivez. Optiunile nu prea iti ofera nimic, in afara de setari pentru sunet.
Totusi, chiar daca asta pare un review negativ, nu e chiar asa. AI-ul e bine implementat, mai ales ca jucand contra lui pe medium, m-a surprins total, cand la ultima actiune in care eu am facut 20 de puncte, pentru ca mi-a blocat zona de jucat carti albastre si nu am putut sa o mai joc si pe cea care imi mai dadea inca 2, el a reusind sa faca un contract si sa ajunga la 21 puncte. Nu mi-a venit sa cred ca AI-ul chiar m-a batut. Viticulture e unul dintre jocurile mele preferate pe care l-am jucat de multe ori si simt ca il stapanesc indeajuns de bine incat sa castig foarte des. Si totusi, AI-ul a reusit sa mi-o dea. Ma intreb cum o fi pe hard :?
Asa ca per total, daca aveti chef sa jucati Viticulture si nu aveti momentan oponenti reali la dispozitie si puteti sa treceti peste alegerea lor de design, versiunea digitala pare o varianta viabila, si alegerile facute de AI, mi s-au paraut indeajuns de challenging, pentru ca de o gramda de ori mi-a blocat exact zonele unde planificasem sa ma duc.
Nota 7 pentru aplicatie, iar pentru joc, ca de obicei, nota 10.


Image
Agricola all Creatures Big and Small Digital Edition (2 partide pe Steam, contra AI pe easy): Nu o sa vorbesc nici aici despre joc, pentru ca asta o sa o fac cand o sa prezint varianta fizica, dar in mare, e aceeasi retata Agricola, dar de 2 jucatori, cu o plansa ce acumuleaza resurse si la final trebuie sa ai cat mai multe animale si cat mai variat.
Jocul nu mi se pare ca arata deloc precum cel fizic. Felul in care au reprezentat zonele de pe plansa, pe mine ma incurca rau de tot. Poate sunt doar eu, poate ca alte persoane o sa spuna ca e foarte intuitiv, dar pentru mine nu a fost deloc. Si acum, cand ar urma o a 3-a partida, tot o sa mai am momente in care o sa ma simt pierdut pe plansa aia. Nu inteleg de ce astia care transpun jocurile, nu pot sa puna totul la fel precum in jocul real si vor ei sa faca ceva mai fancy. Au exemplul Ticket to Ride sau Splendor, unde aplicatia arata exact ca jocul si automat au avut mare succes cu ele. Doar ca nu stiu de ce unii, insista ei sa le faca mai cu bling-blinguri, mai cu animatii, cu grafica modificata, poate chiar 3D, de zici ca joci Farming nu stiu cum... pe care il joaca matusa cand ia pauza la lucru, si nu un board game serios.
O data am castigat si o data am pierdut contra AI pe easy. Nu pot sa spun ca il recomand, poate doar daca il prindeti pe Steam la 1 euro si ceva. In orice caz, pe mine tot m-a ajutat la un lucru, sa descopar ca Agricola Big and Small, are niste mecanici interesante si astfel m-a convins sa comand jocul fizic, pe care ar trebui sa mi-l livreze curierul chiar azi. A, uite, ca suna la usa....!
Nota 5 pentru app iar pentru joc o sa ma pronunt dupa ce il scot din tipla si il joc si eu ca tot omu, nu cu animtii "fancy" si grafica de joc de facebook.

Jocul lunii: Kraftwagen
Last edited by rabesandratana on 03 Feb 2021, 23:38, edited 1 time in total.

User avatar
adelindumitru
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 2061
Joined: 11 Sep 2016, 01:25

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119296Post adelindumitru
03 Feb 2021, 23:35

De când ai început sa joci jocuri mainstream a pierit ceva important de pe acest forum 😁. Noroc cu Kraftwagen sa mai caut și eu un titlu nou

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119298Post rabesandratana
03 Feb 2021, 23:45

adelindumitru wrote:
03 Feb 2021, 23:35
De când ai început sa joci jocuri mainstream a pierit ceva important de pe acest forum 😁. Noroc cu Kraftwagen sa mai caut și eu un titlu nou
Eu stiu ca e out of print Kraftwagen.
Iar cu jocurile mainstream, mai stai putin pe frecventa, ca mi-au venit niste jocuri luna asta de care probabil a auzit doar designerul si parintii lui. O sa am si d-alea nepopulare pe luna urmatoare. :D
Dar o sa mai alternez si cu mainstream din cand in cand.

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119300Post rabesandratana
03 Feb 2021, 23:52

danielM wrote:
01 Feb 2021, 14:29
✴️ Notre Dame De artwork nu mai pomenesc..
Mai bine!

Ma surprinde doar faptul ca il tot vad in reviews de vreo 4 luni incoace la sectiunea asta. Sau e aceeasi copie si o tot dati de la unu la altul, sa se mire fiecare de frumusetea sa?

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119301Post rabesandratana
03 Feb 2021, 23:56

Corwin wrote:
01 Feb 2021, 19:26




:four: Oracle of Delphi (yucata) - In batalia dintre Uwe si Feld, greii scolii nemtesti, sunt clar fan Uwe. Dar asta nu ma impiedica sa mai incerc si cate-un Feld din cand in cand, si de data asta am fost foarte placut surprins. Un pick-up and deliver (care nu e mecanismul meu preferat, nu mi-a placut in Macao), cu zaruri si random card draw, dar ai destul mitigation si e destul de scurt cat sa mi se para un joc fain. Spre deosebire de majoritatea a ceea ce joc eu nu e un joc pe puncte de victorie, ci o cursa in a indeplini primul 12 misiuni, si a te intoarce la locul de plecare. Inca sunt departe de a intelege cum poti face asta in modul cel mai eficient, deci nu mi se pare ca are probleme de rejucabilitate, mai ales cu harta atat de variabila. Cred in schimb ca il prefer online fata de modul fizic, pare foarte fiddly. 8 :sy: / 10

---

Jocul lunii: Oracle of Delphi! :crown: In lista mea de Feld-uri e al doilea deocamdata dupa Castles of Burgundy, si peste altele mai cunoscute ca Trajan, Bruges, sau Macao. Sa vedem ce aduce Hamburg (Bruges++), si cat o sa-mi placa Forum Trajanum si Carpe Diem cand le incerc.
Si la mine deja Uwe l-a detronat pe Feld din varful ierarhiei. M-am cam saturat de salatele sale.
Iar cu Delphi, ma mir ca e jocul lunii. Nu l-am jucat, dar din ce am vazaut la rahdo, mi s-a parut cam plictisitor si de aia l-am tot evitat mereu.

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119302Post rabesandratana
04 Feb 2021, 00:02

Am uitat ca l-am jucat si pe asta :D Noroc cu Mendocino, ca mi-am amintit cand am citit la el.

Image
Clever Hoch Drei sau Pretty Clever 3: (2 partide solo): Aceeasi Marie dar cu o alta palarie! Cel mai bun roll and write dupa parerea mea, iar aici ma refer strict la primul, dar nu strica sa tot apara cate o editie, incat sa reimprospateze reteta, poate-poate o reusi macar o data sa se mai apropie de cel original.
Comparativ cu celelalte, sa zicem ca e cam la fel cu 2-ul, dar departe de primul, care mi se pare ca oferea cele mai satisfacatoare combo-uri. Sau poate o fie doar nostalgia, ca am jucat eu foarte mult prima editie si i-a placut si prietenei foarte mult atunci. Nu stiu sigur. Cert e ca ia nota 8,5

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119303Post Corwin
04 Feb 2021, 00:25

rabesandratana wrote:
03 Feb 2021, 23:56
Si la mine deja Uwe l-a detronat pe Feld din varful ierarhiei. M-am cam saturat de salatele sale.
Iar cu Delphi, ma mir ca e jocul lunii. Nu l-am jucat, dar din ce am vazaut la rahdo, mi s-a parut cam plictisitor si de aia l-am tot evitat mereu.
Pentru mine de mult e Uwe peste Feld. Am multi alti preferati inaintea lui Feld. Doar ca Feld are multe jocuri disponibile pe yucata asa ca tot vreau sa le incerc.

La Delphi mie mi se par interesante turele: ai 3 zaruri, plus poti folosi o carte daca ai, plus uneori avantaje de la zei, etc. Poti combina astea in multe moduri pentru ca ai si modalitati de a modifica culoarea zarurilor, iar unele bonusuri fac anumite zaruri wild. Si stii exact ce trebuie sa faci ca sa castigi, doar trebuie sa o faci mai eficient ca ceilalti. Banuiesc ca daca era pe puncte sau daca dura mai mult jocul erau sanse sa nu-mi placa asa de mult. In schimb in felul in care e acum e clar de 8, si chiar posibil de 9.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
emisanSB
King Meeple
King Meeple
Posts: 976
Joined: 02 Apr 2016, 15:40
Custom Rank: Executioner
Location: Sibiu

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119305Post emisanSB
04 Feb 2021, 09:50

:sh: Oceans :sh: e un family game avansat bazat pe card drafting si hand management, cu multe cărți, componente drăguțe și pești. Clar rețeta Wingspan.
Scopul jocului este sa creezi specii de pești (combo-uri) cat mai eficiente, care in etapa de hranire sa consume cat mai mult pește din ocean (punctele de victorie)
Cărțile au abilitati diverse si sunt destul de variate, unele permitand interactiune foarte mare cu ceilalti jucatori. Mi-a placut destul de mult cu mențiunea ca jocul se incadreaza intr-o categorie care o vizitez destul de rar: de obicei prefer fie un joc mai usor si mai rapid fie unul serios.
Nota 7.

:sy: Dune Imperium :sy: e un euro cu tematica solida, inspirata din universul Dune. Jocul are ca mecanisme de baza worker placement și deck building, are o structura de maxim 10 runde etapizate, in care plasam 2-3 workeri, executand actiunile asociate spatiilor aferente + actiunile cartilor jucate concomitent cu plasarea workerilor. Dupa aceasta etapa, jucam restul cartilor din mana pentru alte simboluri, respectiv pentru achizitionarea de noi carti sau pentru intarirea puterii militare. Pe finalul rundei are loc un combat si in functie de unitatile trimise de fiecare jucator si de puterea militara suplimentara de pe cartile jucate, poti castiga sau pierde puncte sau resurse pretioase. Fiecare punct este extrem de important, jocul incheindu-se dupa 10 runde sau in momentul cand un jucator atinge 10 puncte.
Dune Imperium e un euro foarte tematic, foarte interactiv si cu un combat foarte inteligent implementat, pe care l-as rejuca cu placere aproape oricand. Nota 8 si jocul lunii.
Last edited by emisanSB on 04 Feb 2021, 11:50, edited 1 time in total.

User avatar
adelindumitru
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 2061
Joined: 11 Sep 2016, 01:25

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119310Post adelindumitru
04 Feb 2021, 10:56

Doar 2 noutăți în luna ianuarie:

1. Firenze. Un design mai vechi al lui Andreas Steding, în care ai de construit turnulețe în Florența. Jocul are cam 2 mecanisme principale: 1) achiziționarea cărților, așezate într-un rând, cu twist-ul că dacă vrei o carte plasată la dreapta va trebui să pui resurse pe toate celelalte cărți de la stânga ei; 2) construirea turnulețelor pe mica ta planșă (cu twist-ul că dacă nu lucrezi pe fiecare tură la un turnuleț început acesta va fi considerat abandonat și implicit dărâmat de autorități). Obții puncte plasându-ți niște markere pe hartă în funcție de ce turnulețe ai construit. Are și elemente de area majority, pentru că la final contează și cine a investit cel mai mult pe fiecare coloană de contracte. Un joc foarte interesant, s-ar putea să fie persoane cărora să nu le placă iconografia de la noua ediție lansată de Quined Games, dar mi se pare destul de ușor de înțeles personal după 1-2 jocuri.

2.Hallertau. O să zic de la început că Hallertau e jocul lunii pentru mine. Este unul din jocurile care mă face să mă simt foarte bine în timp ce mă joc. Are Uwe un stil special, în care simți că fiecare acțiune contează, că fiecare decizie pe care o iei pe parcursul jocului chiar are un impact asupra comunității tale în continuă expansiune. Nu știu, dintre toți designerii de eurogames, Uwe mi se pare cel mai tematic. Poate tema agrară nu e una cu care mulți să rezoneze, dar pentru mine e fascinant cât de mult poate să emane aceasta în ciuda abstractizării de care e nevoie în orice board game funcțional. Am scris mai multe despre motivele pentru care îmi place Hallertau la topicul de la Ultima Cucerire, voiam doar să subliniez că ce am simțit după primele jocuri este încă valabil. Subit, mi s-a făcut iar dor de Hallertau, cred că diseară știu ce joc.

User avatar
aliplaysalot
Chief Meeple
Chief Meeple
Posts: 164
Joined: 28 Jun 2019, 09:24
Contact:

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119354Post aliplaysalot
05 Feb 2021, 08:57

Ianuarie a fost o lună foarte bună în material de jocuri de societate și am reușit să pun pe masă 18 titluri noi. Citește despre toate aici: https://www.facebook.com/aliplaysalot/p ... 7113683699

TOP 3

Image

🏆 GAME OF THE MONTH
▪️ Rococo: Deluxe Edition | Eagle-Gryphon Games

▪️ 3 plays, 3 and 5 players
Given the high price tag of this Deluxe Edition, I was really motivated to play it ASAP. This is a solid game with streamlined gameplay, gorgeous art and decent strategic depth. My wife was impressed by the looks of the game and really enjoyed her two plays. Put it on your wishlist and buy it when you feel the need of a fancy, premium product.

🥈 2nd BEST
▪️ Kanban EV | Eagle-Gryphon Games

▪️ 1 play, 3 players
Wow, wow, wow. This game impressed me a lot! Although I'm a midweight euro fan, my friend, Zoli, explained this heavy Lacerda title like a pro, so I could easily feel how the multiple moving parts connect. Add to this the logical layout of the masterfully crafted player board, the top notch production and brain-burning gameplay and you have a definite keeper.

🥉 3rd BEST
▪️ Bruxelles 1893 | Pearl Games

▪️ 2 plays, 3 players
Given that Troyes is my #1 game of all time, it's not a surprise Bruxelles 1893, published by the same company and illustrated by the same artist, garnered my attention. Sharp game design, great marriage of theme and mechanics, pure no-luck euro which is a delight to play. This one is not leaving my collection anytime soon.

User avatar
emisanSB
King Meeple
King Meeple
Posts: 976
Joined: 02 Apr 2016, 15:40
Custom Rank: Executioner
Location: Sibiu

Re: Best new game(s): Ianuarie 2021

Post: # 119375Post emisanSB
05 Feb 2021, 12:10

aliplaysalot wrote:
05 Feb 2021, 08:57
▪️ Rococo: Deluxe Edition | Eagle-Gryphon Games
▪️ Kanban EV | Eagle-Gryphon Games
▪️ Bruxelles 1893 | Pearl Games
Nu ai avut si la Bruxelles 1893, editia de la Eagle-Gryphon Games ? :)

Post Reply

Return to “Review-uri si impresii”