Best new game - Februarie 2021

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
Post Reply
User avatar
adelindumitru
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 2056
Joined: 11 Sep 2016, 01:25

Best new game - Februarie 2021

Post: # 120544Post adelindumitru
28 Feb 2021, 01:49

3 noutăți luna aceasta.

Troyes. Am tot auzit de Troyes în cei câțiva ani de când joc board games, dar niciodată nu i-am acordat prea multă atenție. Nici nu știu ce m-a determinat într-un final să plasez comanda. Experiența a fost complet diferită față de ce mă așteptam. Dacă pe ecran grafica mi se părea ciudată, întins pe masă jocul arată superb. Dacă în recenziile citite jucătorii se plângeau de simbolurile folosite și de cât de dificil este de explicat jocul, în practică mi s-a părut unul din cele mai ușor de înțeles jocuri. Au trecut mulți ani de când a apărut Troyes, dar unele din mecanicile pe care le-au propus designerii mi se par neexplorate suficient în alte jocuri. Posibilitatea de a folosi zarurile altor jucători, în schimbul unei sume de bani plătite acestora; prezența unui jucător neutru - care nu are acțiuni, ci mai degrabă blochează spațiile - care se folosește la orice player count, faptul că fiecare joc va fi diferit în funcție de cărțile de acțiune care sunt prezente, toate mi se par niște mecanisme ingenioase pe care mi-ar plăcea să le văd și în alte jocuri. Dar, rămânând la Troyes, îmi place foarte mult puzzle-ul diferit care stă în fața jucătorilor în funcție de ce cărți de acțiune sunt folosite. Dar tocmai pentru că mare parte din satisfacția pe care mi-o dă acest joc derivă din cărțile diferite de acțiune, mi-ar fi plăcut să fie mai multe cărți în jocul de bază. Îmi închipui că este greu să te asiguri că sunt suficient de echilibrate cărțile, și că probabil de asta au optat designerii pentru un număr limitat, dar personal mi-ar fi plăcut și mai multă varietate în efectele cărților de acțiune. În ciuda acestui lucru, rămâne un joc superb, care mi-a întrecut așteptările.


Undaunted: North Africa. Un joc foarte interesant, sequel-ul Undaunted Normandy, care a fost lăudat cam de toți marii revieweri în anul în care a apărut. Am optat pentru versiunea asta pentru că are și tancuri. Un joc de război care se bazează pe mecanici precum dice rolling pentru a rezolva atacurile și deckbuilding pentru a-ți recruta trupele. Ceea ce înseamnă că are o doză de noroc destul de mare, mult mai mare decât tolerez de obicei în joc. Și totuși, există suficiente posibilități de a-ți rafina pachetul, de a scăpa de cărțile moarte de Fog of War sau de a scăpa de trupe care nu îți mai trebuie. De asemenea, dice rolling-ul este o mecanică destul de prezentă în multe jocuri de război, și ilustrează foarte bine condițiile imprevizibile din timpul bătăliei, deci nu mă deranjează în astfel de jocuri. Scenariile sunt interesante (primele sunt un pic cam scurte, dar devin din ce în ce mai bune), iar caracterul asimetric și durata scurtă de joc înseamnă că cel mai interesant e să schimbi facțiunile și să rejoci același scenariu în aceeași seară. Noi l-am jucat de 4 ori în ziua în care l-am luat. Mi se pare un joc foarte tare, e deosebit de fun, și de abia aștept extensii și alte jocuri de bază care folosesc același sistem.


Nidavellir. Licitație, drafting, ceva mitologie nordică ascunsă printre mecanici, și timp rapid de joc. Componente de calitate, poți juca fie relaxat jocul fie competitiv, și ambele sunt la fel de fun. La fel ca în cazul Troyes, mi-ar fi plăcut să văd mai multă varietate, dar de această dată în ceea ce privește eroii folosiți. Extensia Thingvellir pare însă a rezolva această mică critică pe care o am la adresa jocului, deci posibil să îmi placă chiar și mai mult odată ce aceea va ajunge și în România. Un joc care s-a ridicat la nivelul așteptărilor (dar și pentru că m-am documentat destul de mult înainte să achiziționez acest joc). Am mai spus-o, dar nu strică să repet și aici: pentru noi ocupă cam același rol ca Isle of Skye, Carcassonne sau Azul, poate cu durata de joc ceva mai mare (35-40 de minute în 2). Un joc prin care te relaxezi după o zi de muncă.

Jocul lunii: mi-e destul de greu să aleg, dar cred că Undaunted: North Africa va câștiga acest titlu în luna februarie. Toate au fost oricum niște achiziții de succes.

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120546Post Corwin
28 Feb 2021, 09:57

Eu am reusit sa invat trei jocuri noi, dar am terminat partide doar din doua dintre ele; si am mai reusit sa joc cateva partide de Nippon incat sa pot sa-i dau nota.

:one: Nippon (BGA) - E un sandbox game in care construiesti niste fabrici, produci in ele, apoi vinzi pe mai multe piete, si pe parcurs iti imbunatatesti actiunile si-ti cresti prezenta in anumite regiuni pentru a puncta mai mult. Mi se pare intereasnta combinatia dintre livrare pentru resurse si in acelasi timp area majority. Are si un scoring interesant, unde iti multiplici anumite tipuri de puncte prin niste bonusuri primite in rundele cand "consolidezi" (zici pas). Problema jocului e tocmai faptul ca e foarte sandbox, adica poti face cam ce vrei, si in plus nu prea este variabilitate de la partida la partida. Deocamdata nota 8 :sy: / 10, dar posibil sa scada din cauza problemei de rejucabilitate.

:two: Thurn and Taxi (yucata, este si pe BGA) - L-am auzit des numit Ticket to Ride pentru gameri. Mecanismele de construire si punctare sunt ceva mai bine gandite si mai interesante, dar... prefer Ticket to Ride pentru simplitate. Cumva e de o complexitate intre categoriile care-mi plac mie (sau simplu no-brainer, sau medium-heavy+). O sa mai incerc sa-l joc, dar nu ajuta nici ca arata ca un joc de alea. 8 :sy: / 10, si asta e posibil sa mai scada.

:three: Carpe Diem (yucata) - inca un Feld din lista mea de incercat. Arata ca un joc de alea. A vomitat cineva maro si alte culori pe niste tile-uri, unele destul de asemanatoare cat sa te incurce la gameplay. Noroc ca scot o cutie noua de culoare alba, ca sa mascheze faptul ca inauntru arata tot ca opera unui copil de 3 ani. Ca gameplay in schimb faci draft din locatii puse intr-un rondel, si poti alege doar din locatiile vecine celei in care esti, sau sa dai paine sa sari in orice locatie. Tile-urile alea le pui pe un board propriu pentru a face anumite cladiri si pajisti care te ajuta sa indeplinesti diverse conditii de scoring. Are doua lucruri care imi plac mult: scoringul depinde de unde plasezi jetonul in runda respectiva, si evident conteaza ordinea la plasare pentru ca fiecare locatie de scoring e disponibila o singura data. Degeaba ai 3 pesti si 4 cladiri albe, daca altcineva ocupa locul care puncteaza asta. Al doilea mecanism fain (dar din pacate doar in 2 sau 3) e ca atunci cand au fost alese atatea tile-uri cati jucatori dintr-o locatie de pe rondel restul dispar (ca in First Class). In 4 jucatori insa raman toate pana la sfarsit, asa ca e mai putin interesant ca nu poti face asa usor hate draft. Per total chiar mi-a placut jocul, poate la a 10-a editie il fac sa si arate bine. 8 :sy: / 10

Mentiune speciala: Beyond the Sun. Am invatat jocul si o sa-l joc pe serverul de dev al BGA sa ajut la testare, si o sa joc si extensia pe care o dezvolta un prieten (deocamdata vom juca doar prin Discord). Dar inca n-am terminat vreo partida asa ca nu am cum sa-i dau nota.

---

Jocul lunii: Carpe Diem! :crown: Nu e la inaltimea lui CoB sau Oracle of Delphi, dar e bun, top 3 Feld deocamdata.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
sergiunastrut
King Meeple
King Meeple
Posts: 484
Joined: 13 Nov 2018, 21:03
Custom Rank: Și...unde-i povestea?
Location: Iași

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120562Post sergiunastrut
01 Mar 2021, 01:02

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Nanga Parbat [online] este un abstract creat de Steve Finn (Biblios, Herbaceous) strict conceput pentru 2 jucători și folosește acest nume după al 9-lea cel mai înalt munte din lume, 8126 de metri, localizat undeva prin Pakistan, care alături de K2 a fost unul dintre cei mai dificili de cucerit iarna (prima expediție reușită realizându-se abia în 2016). La începutul jocului, pe cele 6 zone dispuse sub forma unor ziduri clădite din 6 cărămizi, cu 3 la bază, 2 la mijloc și una la vârf, se așează aleatoriu animale (6 tipuri în total). Jucătorii alternează turele și aleg un singur animal dintr-o zonă, iar în locul lui vor lăsa un meeple de culoarea lor. În funcție de poziția de unde aleg animalul, vor muta un meeple șerpaș exact în dreptul zonei cu același număr/aceeași locație în cadrul board-ului, care va dicta practic zona de unde va captura următorul jucător animalul lui. Animalele sunt adunate pe board-urile jucătorilor, fiecare având abilități diferite, iar punctele din joc se vor scora fie pentru seturi de animale identice, fie pentru seturi diferite, fie pentru un lanț de corturi adiacente, care vor înlocui practic meeples așezați pe board odată cu alegerea animalelor. Oferă destulă strategie și destule de luat în calcul pentru un joculeț care se termină după 15 runde, echivalentul a 15-20 de minute.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Iwari [fizic] este un alt abstract care vine și în variantă retail, și deluxe și arată superb chiar și în varianta retail, abstract al cărui board mi-a adus aminte la o primă vedere de 8 Minutes Empires, motiv pentru care multă vreme l-am ignorat. Reconsiderându-l însă, am văzut că e de fapt mama reimplementărilor, reimplementând alte vreo 3 jocuri și că totuși e mai interesant decât credeam. E o combinație de card drafting simplist, ca în Ticket to Ride (vrei să aduni cărți de varii culori care să te lase să construiești în teritoriile respective), cu creare de rețele și area majority. Setting-ul jocului e undeva într-un tărâm tribal, iar jucătorii, ca lideri de triburi/spirite, vor să își întindă așezările pe cât mai multe din teritoriile Iwari-ului. Pe tură, vei juca până la maximum 3 cărți din mână și vei construi maxim 2 corturi/totemuri într-un singur teritoriu. Cu corturile vrei să faci rețele adiacente cât mai vaste și să ai area majority în cât mai multe teritorii, scorându-le și prima dată când se epuizează deck-ul de cărți și la finalul jocului, iar cu totemurile vei scora puncte doar la finalul jocului, pentru anumite conexiuni între teritorii vecine. Există și niște monumente care se plasează pe hartă când se întrunesc condiții speciale, pentru puncte adiționale, iar varianta deluxe vine cu board adițional și multiple condiții de scoring, variantă mult mai rejucabilă, bănuiesc. Turele sunt foarte rapide, mai bun în 3-5 jucători, și gata în 30-45 de minute. Totemurile arată super cool pe hartă.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Rolled West [online] este versiunea roll-and-write a Gold West. Înțeleg că mulți care au jucat Gold West înainte de acesta au fost dezamăgiți, dar cum eu nu îl încercasem nu am avut termen de comparație. Nu mă încântă prea tare roll-and-writes-urile în general, dar pe acesta cred că l-aș considera unul dintre acelea care oferă destul spațiu de decizie la fiecare aruncare a celor 4 zaruri d12. Pe fețele celor 4 zaruri sunt combinații de 4 materiale: lemn, bronz, argint și aur. După ce jucătorul activ aruncă zarurile, unul din ele va fi ales drept zarul de teren pentru runda respectivă, iar celelalte 3 vor fi cheltuite sau depozitate pentru rundele următoare. Dacă le cheltuiești, va fi într-una din următoarele variante: într-un grid de end game scoring, pe niște track-uri unde construiești corturi sau așezări, în funcție de teren, le vinzi pe contracte cu anumite cerințe în schimbul punctelor, sau le exporți pe track-urile de shipping. Se mai scorează majorități și alte câteva aspecte, dar ce îmi place la el e că în cele 6 runde, care se termină în 15-20 de minute, ai constant provocarea asta: păstrez resursele pe mai târziu și țintesc spre contractele mai mari/umplu un track anume rapid, sau mă grăbesc să merg din aproape în aproape, ca să nu mi-o ia ceilalți înainte (fiecare milestone sau criteriu bifat de un jucător va fi anulat cu un X de ceilalți)? Deși e joc de zaruri, cu combinația asta de 4d12 și atâtea opțiuni de scoring, rar vei fi blocat în a puncta ceva (primești și o resursă la alegere de pe roll-ul unui oponent între turele tale).

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Alma Mater [fizic] este cel mai nou titlu gândit de Acchittocca (care apropo, în italiană înseamnă “A cui tură e?” - cine știe ce va crede lumea în scurt timp că va însemna) și care seamănă izbitor din punct de vedere grafic cu Coimbra, cele 2 fiind așadar foarte des comparate. Chiar dacă are aceeași echipă de design și ilustrațiile sunt identice pe alocuri, Alma Mater e o altă mâncare de puncte și deși îmi place și Coimbra foarte mult, Alma Mater e peste. Ai 4 workeri (potențial de 6 maximum) pentru worker placement, fiecare slot odată ocupat cerând un worker adițional pentru aceeași acțiune, ai studenții cu care faci tableau/engine building pe board-ul personal, profesorii ca acțiuni once per turn, un singur track de 5 milestones pe stânga cu bonusuri consistente, 3 obiective publice cu bonusuri, iarăși, foarte puternice și 2 currencies: bani și cărți, deși cărțile sunt baza. Foarte interesant mecanismul de cărți în display pentru a le face cât mai ofertante pentru oponenți, dar și sursă de income în același timp și per total, un euro deosebit, cu o tematică aparte, neexploatată, ingenios și foarte, foarte rejucabil - cred că ai 2-3 rânduri de profesori, 2 de rectori (care dau o abilitate specială fiecărui jucător la startul jocului, dar și sunt cooptați de îndată ce începi să bifezi din cele 3 obiective) și vreo 3 de cărți pentru track-ul de milestones. Da, probabil în 4 jucători devine mai frustrant pentru costurile mari de worker placement dacă ești printre ultimii și probabil nu ți se vor cumpăra prea multe cărți dacă au reputația mai slabă. Dar cred că în 2-3 jocul strălucește. Pentru mine era cel mai așteptat joc din 2020 și nu m-a dezamăgit deloc.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Signorie [online] cred că e primul meu contact cu What’s Your Game? și deși nu pornisem cu așteptări prea mari la citirea regulamentului, mi-a plăcut ce fac odată ce am început. Probabil un prim plus l-a reprezentat mecanismul central al jocului, acela de dice drafting. În secolul al XV-lea, în perioada Renașterii, familiile de nobili erau ierarhizate ca mai toate din vremea respectivă: capul familiei era Signore, fiii erau trimiși în cariere politice, clerice sau militare, pentru a rezolva crize în marile orașe italiene la momentul oportun, iar fiicele erau de obicei măritate strategic în vederea alianțelor. Din nou, jucați-l cât mai puteți, pare genul de amprentă istorică ce trebuie ștearsă cu orice preț din conștiința umană. La fiecare rundă, jucătorii fac drafting de zaruri de 5 culori, fiecare asociat cu o anumită coloană de acțiuni de pe board-urile individuale. Poți alege maximum 4 zaruri pe tură, toate de culori diferite, iar dacă suma lor e cel mult egală cu 13, atunci vei primi și un bonus de final de rundă. Fiecare coloană are deja o valoare predefinită în slot-ul unde se va așeza zarul, valoare ce trebuie plătită cu florinți, iar valoarea zarului ales va funcționa ca un discount - prin urmare e tot timpul de cântărit alegerea asta: iau zarurile mai mici cu extra cost, dar mă asigur de bonusul de final de rundă, sau prefer să fac acțiunile gratis? Fiecare coloană de acțiune vine la început cu 3 alegeri standard: fie assignment (acțiuni legate de un cost în meeples), fie acțiunea de Signorie, specifică fiecărei culori (florinți, căsătorie, misiune diplomatică, nașteri, sau avansare pe track-urile de carieră) și o acțiune de hire a helper. Practic asta din urmă e faza de engine building a unei alte coloane, pentru rundele următoare. Nunțile și misiunile diplomatice presupun un set collection de tiles din orașele de pe hartă și sunt adunate pe 4 rânduri, urmând a fi scorate la final doar dacă sunt minimum 3 pe rând. Deși la prima vedere poate părea repetitiv de la joc la joc, în realitate vei jongla cu engine building/assignments diferit, în funcție de tile-uri și ce seturi ai nevoie la fiecare joc. Cred că mecanismele îmbinate ca tot unitar dau un puzzle interesant care să te țină implicat pentru mai multe jocuri.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Wild Space [online] este un joc accesibil de cărți, care mi s-a părut că seamănă foarte mult cu Space Explorers, dar care parcă e mai scurt și mai interesant, iar echipajul uman e înlocuit de unul animal. Fiecare jucător pornește cu o carte căpitan și vrea ca până la finalul jocului să adune cel mai valoros echipaj pentru a explora noua galaxie de la marginea imperiului spațial. Ai 5 navete spațiale, iar cu fiecare vei putea face 2 acțiuni - după 10 runde se trage deci linie. Planetele sunt cărți cu 2 sectoare (stâng și drept, cu acțiuni diferite), iar fiecare planetă cere un anumit cărți în echipaj pentru a putea ateriza acolo. Prima acțiune posibilă e aterizarea pe unul din sectoarele planetei, iar a doua e explorarea sectorului, dar neapărat în ordinea asta. Opțiunile se învârt în mare între a adăuga un echipaj un anumit tip de carte/o carte oarecare, sau/și tragere de cărți noi, fie din display, fie din deck. Cărțile sunt de 3 tipuri: specialiști, emisari și roboți. Înafară de roboți, care sunt cărți de puncte efectiv, toate celelalte cărți sunt unul din cele 6 tipuri de animale și acestea vor fi adunate pentru set collection, ir emisarii oferă și obiective adiționale de end game scoring. Tot pe aceste cărți, mai apar simbolurile uneia dintre cele 6 ocupații la bordul navetelor, iar în stânga jos pot avea și cerințe adiționale sau efecte la plasarea în echipaj. Deși cred că luck of the draw poate influența destul de ușor parcursul unui joc, partea cea mai faină a jocului e că dacă îți aduni cărțile potrivite, poți cu o singură acțiune de jucat o carte să adaugi în lanț în echipajul tău o serie consistentă: eu am reușit 5 cel mai mult. Combo-urile astea și atenția la simbolurile/seturile celorlalți îl fac un joculeț decent.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Bruges [online] este reprezentantul domnului Feld de luna asta, mai ales că vorbim de #felduary. Mi-am propus să-l aleg pe acesta, pentru că dacă tot se reimplementează anul ăsta alături de Macao, să știu la ce să mă aștept și cu ce se vor mânca, în mare. Ei bine, acesta presupune o combinație de multi-use cards, cu hand management și zaruri ca factor de intensitate a acțiunilor de culoarea aferentă. Undeva prin Bruges-ul din secolul XV, luând rolul unui negustor influent, bineînțeles. Jucătorii pornesc cu 5 cărți în mână, la fiecare tură joacă 4, după care trag alte 4 din 2 deck-uri diferite, la alegere. Culoarea cărților alese e vizibilă pe spatele lor, iar durata jocului va fi dictată de cât de repede se epuizează unul dintre cele 2 deck-uri. Pe toate cărțile din cele 5 culori, există 6 acțiuni disponibile: primește workeri adiționali, primește bani, slăbește intensitatea unui pericol, construiește segmente de canal, construiește o casă, sau angajează personajul disponibil pe cartea respectivă. Puncte se fac din varii locuri, personajele vor oferi unele excepții de la reguli pe alocuri, sau acțiuni mai puternice, dar în general provocarea e să știi să te aliniezi zarurilor și să scoți cel mai mult din ce culori de cărți ai. Tot în funcție de zaruri jocul te faultează prin diverse pericole care se adună ca feliile de pizza, iar când pizza e completă, ai ghicit, pierzi suficient de multe. Mai scurt decât mă așteptam, mai ales dacă sunt jucători care tind să facă rush și suficiente opțiuni pe tură, din cauza cărților, dar per total rămâne la aceeași notă ca și Macao și mă conving pe această cale că nu am nevoie de nici unul în colecție.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
High Rise [fizic] e unul dintre acele jocuri cu sistem de time track, întâlnit spre exemplu și la Tokaido - rechinii imobiliari, că asta suntem în joc, se plimbă din zonă în zonă, din cartier în cartier, doar în sens orar, mai aproape sau mai departe și fără să se întoarcă înapoi. Ultimul pe track e tot timpul jucătorul care face următoarea mutare. Jocul vine cu 3 moduri de joc: variantă introductivă, standard și full game. Primele 2 presupun doar 2 ture complete în jurul orașului, iar full game 3 ture. În fiecare rundă există un blueprint de zgârie-nori acceptați de oraș, așa că jucătorii fug de la zonă la zonă, adunând materiale de diverse culori (extrăgându-le/alegându-le dintr-un săculeț ), cu care vor construi ulterior clădiri cât mai înalte pentru a câștiga punctele pe majoritatea (în înălțime) din fiecare cartier. Un aspect interesant e că o clădire odată construită va primi instant și bonusul zonei respective instant, ca și cum ai muta mogulul tău pe el, iar ulterior, când cineva activează clădirea ta tu vei extrage un material gratis din săculeț. Eram sceptic cu arta lui Kwachai Moriya, dar se potrivește tematicii și jocul per total se simte cumva în armonie cu tematica abordată. Probabil în 3-4 jucători se va lungi jocul full prea mult și 2 ture complete sunt suficiente, și probabil că va fi bătaie pe anumite zone, dar sunt suficiente locuri pentru toți, compensând cu corupție adăugată dacă nu activezi primul zona respectivă. Cumva primul venit face acțiunea cea mai puternică și va pleca de acolo tot primul, ceilalți primind penalități. Corupția crește exponențial și dacă nu ești atent, vei pierde foarte multe puncte la finalul jocului din cauza asta. Are mult potențial să-mi crească în preferințe după mai multe partide. Gil Hova, bună treabă, acum sunt curios și de The Networks.

Image
╔════════════════════════════════════════════════════════╗
|░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░a░t░i░n░g░ 》》》 :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: :sw: |
╚════════════════════════════════════════════════════════╝
Colors of Paris [online], cunoscut și ca Old Masters, este în esență un worker placement aplicat unui rondel mobil. Îmbrăcămintea acestor mecanisme e de data asta una artistică, fiecare jucător fiind un pictor francez în căutarea faimei și alăturarea unui cerc select de pictori renumiți, precum Cézanne, Toulouse-Lautrec, Monet sau Renoir. Fiecare pictor în devenire, are așadar board-ul personal unde va monitoriza 3 abilități esențiale pe 3 track-uri (numărul de pigmenți primari câștigați cu fiecare acțiune, numărul de pigmenți rezultați din amestecul culorilor primare și numărul de pigmenți pictați odată) și în același timp va stoca un număr de maxim 12 pigmenți între runde - ce-i mai mult de atât, se usucă peste noapte. Fiecare pas de upgrade pe track-uri va costa oricare 2 pigmenți, iar la jumătatea track-urilor, odată atinsă, jucătorul alege fie un worker în plus, fie 6 puncte. Pe board-ul principal, rondelul cu spații de plasare a workerilor are de la 1 la 3 spații disponibile pe varii secțiuni. Pe cercul exterior al discului de acțiuni sunt toate combinațiile de acțiuni posibile (adunare de pigmenți, amestecare, rezervarea unui tablou, pictare, upgrade de abilități), iar în cercul interior sunt 4 spații care permit: rotirea discului la finalul runder cu 0/2 secțiuni în sens orar în loc de 1 by default, schimbarea primului jucător, copierea unei acțiuni ocupate deja de oricare jucător și adunarea de pigmenți albi, care sunt wild, dar oferă puncte de penalizare odată folosiți. Cărțile ce se vor pictate au efectiv tablouri pe spatele lor, dar odată extrase din teanc și afișate în display sunt de fapt un grid de pigmenți 3x3 (primari sau amestecați, cei amestecați dacă sunt mai preponderenți, atunci tabloul va valora mai multe puncte odată terminat). La fiecare rundă cei 3 workeri inițiali sunt plasați pe rând, după care tot pe rând se activează, unul dintre ei rămânând pe rondel exact în același loc la final de rundă. Jocul se termină fie când cineva a pictat 2 tablouri, ori cele 5 cuburile negre (care sunt un amestec de violet, verde și oranj, cu o valoare individuală de 6 puncte) sunt epuizate. Pot fi folosite roluri de pictori sau nu, care dau ceva player powers. Deși îmi place ideea abordată, amestecul pigmenților și așa mai departe, devine un pic prea interactiv și necontrolat și poți să te trezești cu runde întregi blocate de cineva care refuză să învârtă discul sau să-l învârtă prea mult. Iar la cât de bine arată jocul per total, folosirea cuburilor pe post de pigmenți e cam...meh.

╔══════════════════════════════════════════════════════════════════╗
| ░P░l░a░y░ | ░S░t░o░r░y░ | ░R░e░c░o░m░m░e░n░ d░s░ 》》》 🎓 🅐🅛🅜🅐 🅜🅐🅣🅔🅡 🎓 |
╚══════════════════════════════════════════════════════════════════╝
Last edited by sergiunastrut on 29 Mar 2021, 18:06, edited 1 time in total.
Kallax Display: Colțul meu de artă
Am încercat recent: Cotate subiectiv
Experiențele de joc le sumarizez aici: PLAY|STORY|SHORT

User avatar
Teddy
King Meeple
King Meeple
Posts: 1382
Joined: 09 Dec 2010, 02:30
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120564Post Teddy
01 Mar 2021, 10:53

Abia acum explici cum se joaca rolled west? Nici acum nu am apucat sa ma uit la reguli, dar il vom rejuca cu siguranta.

User avatar
mendocino
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 329
Joined: 16 Jun 2013, 09:13
Location: Cluj

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120568Post mendocino
01 Mar 2021, 13:10

În luna februarie am pus pe masă 12 jocuri noi:

1. On Mars - este un Lacerda și cu asta cred că am și scris tot: joc dificil, dar cu reguli bune, cu un gameflow excelent și în plus o grafică extraordinar de frumoasă. Cred că în momentul de față este jocul marca Lacerda, care este favoritul meu (până acum era The Gallerist). Pe lângă faptul că la bază e un eu worker placement, dar modul în care trebuie să îți planifici acțiunile și resursele când sari de pe Marte pe baza spațială (fiecare având câte un set distinct de acțiuni) aduce un plus enorm genului de joc. :sy: 8 / 10 :sy:

2. Galilean Moons - este un joc de tip area control cu a grafică destul de simplistă, în care scopul jucătorilor este ca prin manipularea cărților de joc să încerce să obțină majoritatea pe planetele de pe hartă. Ca și mecanică de joc nu aduce nimic nou față de restul jocurilor din această categorie, dar măcar e rapid și antrenant. :sy: 6 / 10 :sy:

3. Rococo: Deluxe Edition - ediția nouă a jocului clasic nu aduce prea multe modificări în mecanica jocului însă vine cu niște îmbunătățire grafice și calitative destul de serioase, deși cred că faptul că are o tablă de joc mult mai mare și mult mai colorată o face mai greu de digerată (less is more). Este un euro destul de bun, deși nu mă pricep la croitorie, chiar deloc. :sy: 8 / 10 :sy:

4. Deus lo Vult - este un joc tactic, prin care jucăorii încearcă prin plasarea și mișcarea tile-urilor cu unităși militare să captureze cât mai mult aur și cât mai repede. Jocul ar fi interesant, însă are o grafică extrem de lucioasă care o face greu de urmărit, un rulebook destul de aiurea. Plus ar trebui puțin ajustată mecanica de joc, că am avut impresia, cel care începe tura are un avantaj destul de mare. :sy: 6 / 10 :sy:

5. Monasterium - este un worker placement combinat cu dice drafting. Pe tură jucătorii alocă zaruri în funcție de rezultatele aruncate, apoi pe tură aleg câte un set de maxim 3 dintr-o cifră și pe baza acestora rezolvă diferite acțiuni. Scopul principal este upgrade-ul acțiunilor de pe tabla proprie de joc pentru a diversifica posibilitățile, iar meeple-i, adică călugării așezați pe harta principală aduc puncte în diferite combinații prestabilite de niște cărți de puncte de victorie alese separat. Nu este un joc greu, dar totuși te pune pe gânduri, și experiența mea zice că în mai mult de doi jucători timpul de joc este mult prea lung pentru un joc de calibrul prezentei. :sy: 8 / 10 :sy:

6. Okanagan: Valley of the Lakes - este un tile placement light în care pe tură se așează un tile cu diferite reliefe respectiv câte o clădire. Dacă relieful este complet atunci se pot aduna resurse în funcție de clădirea construită cu scopul de a avea tot felul de seturi la final pentru punctaj. Deși are un concept interesant, faptul că nu îți permite să alegi din mai multe tile-uri o face destul de random. Poate un house rule ajută :sy: 6 / 10 :sy:

7. Silver & Gold - este un roll&write în care jucătorii fiind pirați în căutarea comorii încearcă să-și umple hărțile cât mai optim prin desenarea de elemente de poliomino. Sunt și câteva elemente extra care permit tot felul de combinații, dar în principiu cine reușește să umple cât mai multe hărți cât mai optim, câștigă. :sy: 8 / 10 :sy:

8. Meeple Circus - este un joc de dexteritate în care jucătorii în trei runde încearcă să construiască din diferitele elemente de joc (meeple, animale, accesorii de circ) și evident în limita timpului disbonibil (2 minute) cele mai complicate atracții de circ, care să combine cât mai multe elemente de punctaj cerute. E rapid și distractiv. :sy: 7 /10 :sy:

9. Tinners' Trail - un joc marca Martin Wallace, unul destul de vechi, care a fost relansat pe KS. Scopul jocului este ca pe durata de patru runde jucătorii să construiască mine și tot felul de clădiri și elemente adiționale (care măresc numărul de cuburi adunate) pentru a aduce la suprafață și a vinde cupru și cositor. Este un resource management mai simpluț în care trebuie întotdeauna gândit foarte bine câți bani investim în minerit și licitație pentru regiuni noi, respectiv câți bani sacrificăm pentru a cumpăra puncte de victorie (da, victoria e pe bani:). Harta de joc, adică Cornwall nu este tocmai una prielnică, poate favoriza jucătorii care încep, dar măcar setup-ul random de resurse mitighează cumva situația. :sy: 8 / 10 :sy:

10. Palazzo - un oldies but goldies marca Reiner Knizia în care jucătorii licitează pentru diferite elemente de palate renașcentiste pentru a le combina după niște reguli pentru a-și maximaliza punctajul final. Ca și reguli este un joc extrem de simplu. Are o interacțiune foarte mare între jucători dată de elementul de licitație pentru tile-uri. Faptul că este destul de greu să rearanjezi palatele (în plus pierzi și tura) o face să trebuiască să te gândești foarte bine la fiecare pas, mai ales că jocul te penalizează dacă nu ajungi cu palatul tău la un nivel minim de etaje. Singura chestie negativă este grafica: se putea face și mai bine. :sy: 8 / 10 :sy:

11. Tiny Epic Dinosaurs - jocul combină sistemul compact și minuscul cu mecanicile de joc cunoscute din Dinosaur Island sau Dinogenics. Scopul este de a cumpăra și a reproduce o varietate cât mai mare de dinozauri pentru a reuși a le transforma în puncte de victorie. Frumușel joc, compact, dar fără a aduce noutate mare în categoria lui. :sy: 7 / 10 :sy:

12. Jambo - un joc clasic marca Rudiger Dorn în care jucătorii încearcă prin combinații de cărți să acumuleze bani. Este un joc special pentru doi jucători, singurul impediment fiind că este extrem de dependent lingvistic. :sy: 7 / 10 :sy:

Jocul lunii este :sy: :sy: :sy: ROCOCO DELUXE EDITION :sy: :sy: :sy:

User avatar
VZQ
King Meeple
King Meeple
Posts: 467
Joined: 07 Oct 2017, 22:20

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120573Post VZQ
01 Mar 2021, 14:29

Intrucat nu pun de regula extensiile la socoteala, luna trecuta a intrat un singur joc - da' bun: QUEENDOMINO. Mult mai bun (si surprinzator, diferit) decat Kingdomino, a rezolvat instant toate problemele mele legate de jocul original (prea simplu si 2D); instant hit, in mod clar jocul lunii - l-am jucat deja de 20 de ori, cam cat am jucat Kingdomino in 3 ani :) Regina a ramas, Regele si-a facut bagajele si a plecat deja...

User avatar
ProfessorChaos
King Meeple
King Meeple
Posts: 1339
Joined: 23 Jul 2011, 23:30
Custom Rank: Miniature Painter
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120579Post ProfessorChaos
01 Mar 2021, 17:01

Skyjo - un joc basic in care incerci sa iti creezi un tablou de carti cu suma cea mai mica. Fiecare carte are cate un numar pe ea. Incerci sa scapi de ele schimband cartile mari din tablou cu carti mai mici trase dintr-un deck. Nu e un joc bun. Dar daca va jucati in familie si nu aveti chef sa va ganditi prea mult, e harmless. Cred ca merge bine cu copii care invata sa adune. Nota 4.5

Truffle Shuffle Faci seturi cu carti drafted dintr-o piramida, a la 7 Wonders Duel. E dragut, nimic spectaculos. Bun de ceva rapid in familie. M-a facut curios sa incerc Point Salad. Nota 7

Res Arcana Jucat pe Boardgamearena. Mi-a placut. Se vede designul muncit. Imi place tacticitatea si modurile diverse de a avansa si castiga. Mi s-a parut si ca te tine in priza. Nu cred ca te poti relaxa chiar daca initial conduci detasat. E loc de surprize. Nota 8.5

Endangered Jucat pe Tabletopia. Un cooperative bun. Scaleaza bine. Merge foarte bine si solo. Jocul e bun si am pierdut la limita. Dar m-a deprimat grav. Te doare sufletul sa vezi ce se intampla pe tabla cu animalele alea si cum te chinui sa le mai misti un pic, sa mai plantezi un copacel sa mai strangi niste fonduri, in timp cei vine buldozerul sau vanatorul si omoara tigrii. Tematic implementat grozav. Mecanicile nu sunt complicate: dice placement si joci carti ca sa creezi mai multe locuri unde sa pui zaruri. Apoi trebuie sa ai grija si sa influentezi politicieni si sa pastrezi specia in viata pana cand se voteaza legi. Cred ca face perfect ce-si propune si il respect mult, dar efectiv nu stiu cat l-as juca pentru ca e prea real. Nota 7.5

The Quacks of Quedlinburg Jucat pe Tabletopia. Distractiv. Trasul din pungă are un farmec aparte (ha^ha^). Mi-a placut mai mult decat ma asteptam. Recomand ca joc de familie. Si imi place ca exista variabilitate foarte bune doar cu jocul de bază. Nota 8

Lockup: A Roll Player Tale Jucat pe Tabletopia. Area control cu unii soldati ascunsi. Dar elementul asta nu mi se pare chiar asa spectaculos pentru ca doar 2 sunt pusi cu fata in jos, deci cam poti deduce care si unde sunt. Jocul e bun, dar mi-ar fi placut mai multe cai spre victorie si mai multe lucruri de facut. Doar ca joc de baza mi se pare destul de limitata rejucabilitatea. Din fericire o sa apara o extensie - o idee bună. Nota 7.5

Jocul lunii: Res Arcana
Nothing to prove. I play to have fun.

Colecția mea
Wishlist
De încercat/luat prin trade

User avatar
iuli212
King Meeple
King Meeple
Posts: 566
Joined: 13 Oct 2013, 20:43
Custom Rank: Dr. Meeple
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120581Post iuli212
01 Mar 2021, 17:26

O sa includ si jocurile (3) din ianuarie. Reusesc sa scriu rar, asa ca le mai grupez :D In ordinea partidelor:

Rattle, Battle, Grab the Loot

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/176 ... -grab-loot
Image

- un dice rolling usurel despre pirati
- fiecare jucator incepe cu o barca standard facuta din piese si zarurile care reprezinta flota
- cutia reprezinta board-ul unde se desfasoara jocul (in largul marii)
- exista diferite scenarii unde este stabilit ce evenimente se vor intampla; fiecare jucator hotaraste cu ce barci (zaruri) merge la vanatoare de vase cu bunuri. Se iau toate zarurile jucatorilor + cele ale jocului, se da drumul perpendicular in mijlocul cutiei si va rezulta puterea tuturor vaselor si distanta dintre acestea. Se calculeaza din ochi sau cu rigla care vas de pirati este cel mai aproape de fiecare merchant (in ordinea valorii) si se compara valorile. Se repeta pana fie vasul merchant se apara si scufunda barcile de pirati, fie vasul de pirati il scufunda pe el. Dupa aceea fiecare se intoare in port cu loot-ul adunat si cumpara membrii de echipaj, piese pentru barca sau influenta de la regele pirat
- partida se desfasoara un anumit numar de runde, iar la final cine are cele mai multe puncte castiga
- jocul este simplu, foarte dependent de noroc; este amuzant si piesele arata bine, cred ca ar prinde bine cu copii. L-am prins la -70% de BF, deci cred ca au costat mai mult piesele decat el
Nota: 6.6

Tawantinsuyu: The Inca Empire

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/306 ... nca-empire
Image

- inca un joc cu T de la Turczi; s-a mai povestit despre el chiar luna trecuta
- ca dificultate este cel mai greu din serie. Aduna mecanici de la Tzolk'in, Teotihuacan plus altele. Luate separat imi plac, dar parca impreuna par putin cam multe ca sa urmăresti tot ce vrea: ai card draft si hand management, set collection, worker placement, meeplesi cu puteri diferite etc
- in mare harta reprezinta un deal impartit pe 5 sectiuni si 3 niveluri unde sunt cuprinse toate actiunile la vedere. In varf se afla preotul tau si cu cat te deplasezi mai jos sau intr-o sectiune mai indepartata de el va creste costul. Plasezi meeple si faci actiunea. Strangi resurse, le schimbi pe alte actiuni si tot asa
- dupa prima partida am mixed feelings. Imi plac mecanicile, cum arata si ideea, dar pare greu de urmarit tot ce poti face daca nu il joci mai des. Cred ca daca l-ai mai jucat si vii la o partida cu cineva nou nu are vreo sansa (daca nu cumva joci foarte slab)
- momentan dupa prima partida (vedem ce se mai intampla) Nota: 7.35

NEOM

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/246663/neom
Image

- un tile draft in stilul 7 wonders si tile placement in stilul Carcassonne. Pana aici suna bine, imi plac ambele
- ca sa poti sa faci tile-urile ai nevoie de bani/resurse sau unele sunt gratis
- problema e ca nu stii exact ce resursa sa iti faci, fiind foarte multe, nestiind nici exact ce tile-uri iti vor veni. Da, poti cumpara de la vecini, dar exista posibilitatea sa nu le faca nici ei. Treaba asta s-a simtit destul de mult (la 7W mai ai o sansa cu cartile galbene si iti poti forta mana si sa rist sa ramai fara, dar rar). A doua problema, tot cauti sa vezi ce inseamna tile-urile, nu merge mereu cursiv. Mai adaug si faptul ca nu e chiar ce imi place mie vizual. Poate o sa il mai joc daca va ajunge pe masa vreodata fara alta optiune
Nota: 6

Dizzle

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/269199/dizzle
Image

- un roll&write rapid (l-am jucat in 15' repede inainte sa plecam cat sa nu ne prinda politia pe drum dupa 11 :lol: )
Nota: 6.8

Plums

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/181761/plums
Image

- un card game usor si rapid
- cartile sunt numerotate de la 0 la 20 si ceva in functie de numarul de jucatori. Pe ele au anumite fructe si unele conditii care vor puncta (sa ai 4 fructe diferite, 3 de acelasi fel etc.) + carti π care aduaga 3.14 si un caine de paza
- sunt 3 runde: in fiecare se imparte setul de carti in mod egal. Dupa fiecare jucator pune o carte cu fata in jos, se intorc simultan si in ordinea numerelor (descrescator) alegi pe care o pastrezi. Se pot fura carti, de aceea avem si cainele. Cand indeplinesti o conditie de pe una din carti o pui deoparte si decartezi cartile cu care ai punctat. La final castiga cine are cele mai multe puncte scorate
- mi-a placut, e rapid, usor si desenat frumos
Nota: 7

Tales of Glory

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/246816/tales-glory
Image

- un tile placement rapid
- exista un pool de 8 tile-uri din care fiecare jucator isi alege 1. Se alege secret prin carti cu numerele respective; se intorc simultan si se verifica daca au ales 2 acelasi tile; daca da unul din ei isi va alege altul (nu mai stiu cum se stabilea). Platesti banii sau resursele si il plasezi la harta ta. Se primesc bonusuri in functie de ce tile-uri sunt adiacente. Dupa se reumple pool-ul si e joaca pana se termina tile-urile
- mi-a placut, Nota: 7.5

Divvy Dice

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/297895/divvy-dice
Image

- alt roll&write
- ai carti de bonus si obiective cu puncte. Se plaseaza intr-un grid de 9 x 9 maxim. Pe tura ta iti poti plasa zarurile daca termini cartea sau alegi doar 2 pe care sa le plasezi. Pe tura celorlati cand dau reroll iti poti alege unul din zaruri
Nota: 6.3

Brikks

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/257726/brikks
Image

- ultimul roll&write in stil Tetris
- dai cu zarul sa vezi ce piesa vine. Completezi randurile si primesti puncte in functie de cate spatii raman libere
Nota: 6

Call to Adventure

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/238 ... -adventure
Image

- iti creezi un personaj pe parcursul a 3 ere si la final ii spui povestea
- fiecare jucator incepe cu o carte de origine (I), motivatie (II) si destin (III), ultima fiind secreta (end game scoring). Pe tura ta poti lua o carte din era in care esti: fie trebuie sa ii indeplinesti o conditie, fie sa ii dai challenge si sa alegi o cale (se da roll cu runele, numarul si tipul fiind in functie de ce carti ai). Daca ai reusit o pui in slot-ul cel mai din stanga. Primu care face 3 carti la I da reveal cartilor de nivel II. Jocul se termina cand un jucator a pus a 3-a carte la III. Ceilalti mai pot lua doar 1 carte
- cine are cele mai mult puncte castiga
- la final se va spune povestea pe care o are eroul tau (formata din cele 3 + 9 carti). Scopul jocului este sa iti creezi povesti frumoase, nu neaparat sa castigi. Ideea draguta, la partea de poveste ne-am simtit cel mai bine. In rest a parut putin cam lipsit de esenta
Nota: 7

Tsukiji

BGG:https://boardgamegeek.com/boardgame/142124/tsukiji
Image

- un set collection destul de rapid
- fiecare jucator detine un magazin de peste si fructe de mare si merge sa cumpere produsele din acelasi loc
- sunt 5 produse care se afla pe o tabla de cotatie cu valoarea de start 1-5 aleator si un al 6-lea care are propriul sistem de punctare. Se fac set-uri de 3 produse (n+1 jucatori) la care fiecare jucator va atribui o carte de valoare secret (cat de impoartant e pentru el sau sa ii incurce pe ceilalti). Se da reveal, se aduna si se stabileste pretul in functie de sumele date. Dupa aceea in functie de pret fiecare produs creste sau scade pe tabla de cotatie (cerere si oferta). In player order poti cumpara sau nu un set de produse (se incepe cu suma fixa de bani si jocul tine 7 runde). Se da discard la ce ramane si se continua la fel. La final cele 5 produse vor avea o anumita valoare per bucata in functie de unde se afla pe tabla de cotatie. Cine are cei mai multi bani dupa ce vine seturile castiga.
- un joc simpatic, bun pentru partide cu incepatori sau casual
Nota: 7

Mechs vs. Minions

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/209 ... vs-minions
Image

- un joc cooperativ in sistem campanie
- jucatorii piloteaza mech-urile nou-construite impotriva unei armate de minioni. Sunt misiuni secrete pe care le afli de la o partida la alta cand desfaci plicurile
- sunt 3 actiuni pe care le poti face: mers inainte, rotire si sa tragi. First player trage 5 carti din deck-ul de actiuni si dupa fiecare jucator alege cate o carte in ordine (se aleg 4 indiferent de numarul de jucatori). Dupa se plaseaza pe panoul de comanda unde sunt 6 slot-uri si se activeaza toate cartile de la stanga la dreapta in ordinea in care le-ai pus.
- unul din putinele cooperative care mi-au placut. Sper sa facem toate misiunile. ++ arata foarte bine
Nota: 8

Downforce

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/215311/downforce
Image

- un joc in care pariezi pe o cursa de formula 1
- la inceput fiecare alege sa sponsorizeze o parte din masini sau niciuna
- dupa ce incepe cursa se joaca din mana carti cu care avansezi anumite masini, daca se poate. Sunt 3 momente in timpul cursei cand poti sa pariezi pe ce masina va castiga cursa. La final primesti bani in functie de ce ai pariat, pe ce loc ti-a/au terminat masina/masinile si scazi investitia initiala. Castiga cine are cei mai multi bani
- amuzant si rapid, il vreau si eu in colectie
Nota: 8

Dimension

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/153318/dimension
Image

- un real-time puzzle
- se trag 6 carti si ai un timp in care trebuie sa asezi bilele respectand cat mai multe din ele (ideal toate cartile si cel putin 1 bila din fiecare)
Nota: 7

Merv: The Heart of the Silk Road

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/306 ... -silk-road
Image

- un joc care arata bine si parea dragut si prietenos. In realitate arata foarte bine, dar te pune putin mai mult la treaba
- sunt 3 ture, 12 actiuni toate. Fiecare latura are 5 spatii unde poti plasa ca sa iti alegi o actiune disponibila din acea coloana. Daca e libera plasezi o casuta si primesti o resursa (cub) pentru ea si celelalte case ale tale din coloana. Daca e a altcuiva faci actiunea si iei resurse in functie de cate case mai are acolo, dar primeste si el ceva. Se reface ordinea in functie de unde ai plasat + un avantaj pentru cei din spate (daca dau o camila pot avansa la ordinea de plasare). Se trece la urmatoarea latura si tot asa pana ai incercuit de 3 ori tabla. La finalul rundei 2 si 3 esti atacat si te poti apara daca ai construit un zid, ai pus un soldat, platesti taxa de protectie sau esti distrus. Poti urca pe un track de bonusuri si puncte, face set colection, indeplini carti cu resurse, toate in fuctie de ce cuburi ai adunat de pe harta
- mi-a placut, a parut putin haos controlat in 4 pentru ca nu stiai unde se va duce urmatorul si nu puteai sa faci un plan inainte. Trebuia sa iei cea mai buna decizie in momentul in care iti venea tura
- Nota: 8.25

Jocul lunii: 🥇 Merv
Last edited by iuli212 on 01 Mar 2021, 23:36, edited 1 time in total.

User avatar
emisanSB
King Meeple
King Meeple
Posts: 976
Joined: 02 Apr 2016, 15:40
Custom Rank: Executioner
Location: Sibiu

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120582Post emisanSB
01 Mar 2021, 17:34

Am vrut mult luna trecuta sa reusesc sa joc Merv, dar nu am reusit.
Acum vreau si mai mult :)
Last edited by emisanSB on 01 Mar 2021, 22:39, edited 1 time in total.

User avatar
aliplaysalot
Chief Meeple
Chief Meeple
Posts: 163
Joined: 28 Jun 2019, 09:24
Contact:

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120592Post aliplaysalot
01 Mar 2021, 22:38

21 de jocuri noi jucate în cea mai scurtă lună a anului. Mă simt fresh și pregătit de luna martie!
Citește un rezumat despre toate pe pagina mea FB: https://www.facebook.com/aliplaysalot/p ... 4227996654

Image

🏆 GAME OF THE MONTH
▪️ Paris | Game Brewer
▪️ 1 play, 4 players
The Kramer and Kiesling duo did a phenomenal job once again. I had a feeling Paris will appeal to me while reading the rules and it indeed pushed the right buttons for me. Throughout the game I felt a healthy tension while deciding which action to take: placing a key in a bank and earning money, going for a smaller numbered house and moving my meeple around the track to earn bonuses (with a nicely timed placement I pulled of around 21 points, #soproud) or going for a higher numbered one and securing my dominance in a district. Definitely a title that I want to add my collection. Pondering whether the deluxe version adds enough to the game to buy it.

🥈 2nd BEST
▪️ Aquatica | Cosmodrome.Games
▪️ 2 plays, 2 and 3 players
I'm a sucker for new mechanics so when I saw that in Aquatica you acquire location cards and gradually slide them between the first and third layer of your personal board, covering and thus activating some slots, I was in awe. How come no-one thought about this "raising resources" mechanism before? The game comes with quality components, has a streamlined gameplay and promises to have a great replay value.

🥉 3rd BEST
▪️ Chiseled | Copper Frog Games LLC
▪️ 2 play, 2 and 4 players
Chiseled was one of the biggest surprises of the month. I stumbled across this title on a distributor's list (oh, the perks of working at the Jocozaur board game shop) and the game peaked my interest because it has a deck deconstruction mechanic (yup, deconstruction), meaning that you start the game with the whole deck in your hand and curate it as the game goes on. This mechanic fits the sculpting theme perfectly because your deck of cards symbolizes the marble piece you're working on and your sculpture gets better the more scrap you get rid of. Amusingly, the game didn't click with me right away but I found myself thinking about it for days. With a better-written rulebook and more refined illustrations, it would have reached an even higher spot on this top list.

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1300
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120651Post rabesandratana
03 Mar 2021, 23:35

iuli212 wrote:
01 Mar 2021, 17:26
Plums

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/181761/plums
Image

- un card game usor si rapid
- cartile sunt numerotate de la 0 la 20 si ceva in functie de numarul de jucatori. Pe ele au anumite fructe si unele conditii care vor puncta (sa ai 4 fructe diferite, 3 de acelasi fel etc.) + carti π care aduaga 3.14 si un caine de paza
- sunt 3 runde: in fiecare se imparte setul de carti in mod egal. Dupa fiecare jucator pune o carte cu fata in jos, se intorc simultan si in ordinea numerelor (descrescator) alegi pe care o pastrezi. Se pot fura carti, de aceea avem si cainele. Cand indeplinesti o conditie de pe una din carti o pui deoparte si decartezi cartile cu care ai punctat. La final castiga cine are cele mai multe puncte scorate
- mi-a placut, e rapid, usor si desenat frumos
Nota: 7
In sfarsit, inca cineva care vorbeste frumos despre acest joc! E un filler foarte bun.

User avatar
iuli212
King Meeple
King Meeple
Posts: 566
Joined: 13 Oct 2013, 20:43
Custom Rank: Dr. Meeple
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120719Post iuli212
04 Mar 2021, 21:03

VZQ wrote:
01 Mar 2021, 14:29
Intrucat nu pun de regula extensiile la socoteala, luna trecuta a intrat un singur joc - da' bun: QUEENDOMINO. Mult mai bun (si surprinzator, diferit) decat Kingdomino, a rezolvat instant toate problemele mele legate de jocul original (prea simplu si 2D); instant hit, in mod clar jocul lunii - l-am jucat deja de 20 de ori, cam cat am jucat Kingdomino in 3 ani :) Regina a ramas, Regele si-a facut bagajele si a plecat deja...
Eu tin Kingdomino pentru casuals si Queendomino pentru sotie :D
Am si Kingdomino: Age of Giants mai mult pentru turn si al 5-lea jucator, dar parca nu mai e folositor daca am Queendomino.
rabesandratana wrote:
03 Mar 2021, 23:35
In sfarsit, inca cineva care vorbeste frumos despre acest joc! E un filler foarte bun.
Chiar e un filler bun.

User avatar
VZQ
King Meeple
King Meeple
Posts: 467
Joined: 07 Oct 2017, 22:20

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120741Post VZQ
05 Mar 2021, 09:58

iuli212 wrote:
04 Mar 2021, 21:03
Eu tin Kingdomino pentru casuals si Queendomino pentru sotie :D
Am si Kingdomino: Age of Giants mai mult pentru turn si al 5-lea jucator, dar parca nu mai e folositor daca am Queendomino.
Chestie de preferinte, dar eu de ex am inceput sa folosesc turnul abia cand am luat Queendomino; nu incapea in cutia de Kingdomino, asa ca-l tineam separat, chestie care ma enerva (vreau sa tin - pe cat posibil - toate componentele unui joc intr-o singura cutie) :lol: Asa, ca idee, nu este rau, dar in practica trebuie pus intr-un anumit fel in cutie, altfel, ies tablitele din el, si se si mai agata in colturi...

Age of Giants este - IMO - inutil pentru Queendomino. Ai deja posibilitati mult mai variate si interesante de scor conferite de placutele oras, in timp ce uriasii adauga un element nedorit de take that. De altfel Royal Weddingu' (combinatia celor doua jocuri) - again, IMO - nu prea functioneaza...ideea de a trage placute din doua cutii in acelasi timp este bleah... Queendomino functioneaza optim singur, fara extensie, fara jocul original. S-ar putea sa mearga impreuna cu The Court, dar nu ma pricep la PP, iar pe de alta parte, s-ar putea da diminueze mult importanta turnurilor si cavalerilor, so...

All in all, IMO Queendomino este un joc complet, in timp ce Kingdomino cere clar mai mult continut... nu am avut de ce sa-l pastrez. Pentru non gameri, exista destule jocuri introductive mai antrenante. Nu vad cate persoane as castiga la masa de joc cu Kingdomino, comparativ cu Camel Up sau King of Tokyo, de ex...

User avatar
Garomi
Teen Meeple
Teen Meeple
Posts: 53
Joined: 13 Dec 2018, 14:45

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120792Post Garomi
05 Mar 2021, 20:37

╔════════════════════╗
        Endeavor: Age of Sail
╠════════════════════╣
   :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw:
╚════════════════════╝

Image

Un joc de care "e doar gura de el". Ce vreau sa spun prin asta este ca pe masa arata destul de impunator; ocupa mult spatiu, cu diverse componente: tabla principala, tabla jucatorilor, piata de cladiri, etc. Si lucrul asta poate lasa impresia ca este vorba despre un joc cu o complexitate ridicata; dar nu este vorba despre asa ceva. Ba chiar e posibil sa fie unul dintre jocurile pe care le-as prezenta unor jucatori mai pe la inceput de drum in ale jocului.

Setting-ul / Ideea de baza a jocului este colonizarea lumii de catre Europeni; lucru mai controversat de adus in discutie, mai ales in ultima perioada. Jucatorii incearca sa se dezvolte pe mai multe artere: Industrie, Cultura, Avere si Influenta. Progresul pe fiecare artera va oferi si ceva puncte la final de joc, pe langa ce descriu mai jos. Sunt sapte runde si fiecare este impartita in felul urmator:
  • Fiecare jucator construieste o cladire din display-ul comun - calitatea cladirii este determinata de nivelul din Industrie. Cladirile pot sa contina bonusuri pe o artera anume si/sau locuri de actiuni.
  • Fiecare jucator primeste muncitori - cantitatea este determinata de Cultura. Acesti muncitori sunt folositi pentru actiuni si pentru a marca controlul asupra zonelor de pe harta.
  • Fiecare jucator plateste salariile muncitorilor folositi in runda precedenta - numarul de muncitori platiti este dat de Avere. Muncitorii platiti sunt cei care au ocupat spatii de actiuni in runda precedenta si, prin plata lor, se elibereaza acel spatiu; altfel, ramane blocat.
  • Faza principala in care jucatorii fac pe rand cate o actiune
  • Fiecare jucator decarteaza carti pana cand ajunge in limitele impuse de Influenta.
Actiunile nu sunt multe si sunt usor de executat: tragi o carte sau iti pui un muncitor pe o zona de pe harta (intr-un fel sau altul). Punctele de victorie vin din progresul pe arterele tehnologice, carti, orase controlate si noduri controlate. Jocul se explica repede si se joaca destul de repede. Pe langa acest lucru, jocul vine cu o tabla principala cu doua fete, care ofera grade diferite de conflict intre jucatori. Pe langa acest lucru, editia "Age of Sail" mai aduce cateva module care se pot introduce in joc pentru si mai multa variabilitate; noi inca nu le-am folosit.

╔════════════════════════╗
   Tainted Grail: The Fall of Avalon
╠════════════════════════╣
        :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw:
╚════════════════════════╝

Image

Dupa o lunga asteptare, din vina mea in mare parte, a ajuns si acest joc in colectie (prima si ultima data cand comand 1-wave). Asta a fost jocul care a dat startul; bulgarele rostogolit acum 3 ani, cand aveam un Catan si un Arkham Horror LCG in colectie, si care inca nu a ajuns la baza, dar a adunat o multime de jocuri de pe drum. 😂 Un risc maricel, avand in vedere ca inca nu stiam ce imi place si ce nu; chiar si acum inca mai experimentez. Si intrebarea este evident: "Imi place?" Eh ... este complicat.

Jocul este un RPG cu ghid. Jucatorii exploreaza un tinut, Avalon, in incercarea de a elucida niste mistere si a combate niste forte. La fiecare capitol parcurs, ei primesc un quest principal, la care se pot adauga altele secundare, totul depinzand de actiunile lor. Acestea pot fi: miscare, explorare, bataie, etc. Jocul are si elemente de supravietuire: tot timpul esti contracronometru; ai si ocazia sa faci chestii pe langa, dar nu prea des; pentru ca diverse mecanici sunt cu timp de expirare, si atunci cand expira, daca jucatorii sunt in locul nepotrivit, repercusiunile sunt destul de grave. Si pentru a cumpara timp, trebuie facut ceva farm/grind pentru anumite resurse; lucru care dupa un timp, e posibil sa nu mai fie asa placut. Combat'ul decurge prin folosirea unui deck din care se trag carti, iar aceste carti sunt jucate intr'o ordine anume pentru a se forma un combo de cat mai multe carti. Este oarecum anevoios de explicat la inceput, dar cand face click, e chiar ok. Pentru intreaga aventura, jucatorii au acces la un jurnal de aventuri care ajuta la a spune povestea; poveste care se schimba in functiile de ce fac (sau nu fac) jucatorii.

Acum eu am si multumiri si nemultumiri fata de joc. In ciuda faptului ca in acesti 3 ani mi-am dat seama ca sunt un eurogamer, imi place jocul. Sunt intrigat de poveste; nu cunosc legendele Arthuriene, dar prologul aceste aventuri este interesant si ma face sa imi doresc sa explorez aceasta lume in intregimea ei. Aici intervine o problema. Eu cand ma joc un RPG pe PC, explorez fiecare coltisor de pe harta; daca vad pe minimap ca ma duc intr-o infundatura, ma duc pana dau cu nasul in zid ca sa ma asigur ca nu e ceva secret pe acolo. Transferand acest comportament in acest joc, inseamna ca vreau sa citesc toate interactiunile posibile peste tot pe unde merg. Iar acest lucru este blocat de acele mecanici care pun un timer; pe langa asta, e posibil sa "aproape mori" daca iti bagi nasul unde nu trebuie si nu esti pregatit. In jocul video, probabil am o salvare facuta cu un minut inainte de dezastru. Aici nu am. Decat daca vreau sa fac abuz de o regula care imi permite sa revin la viata oricand o cere situatia; dar daca nu exista consecinte parca nu mai este distractiv. Problema vine si de la faptul ca eu nu vreau sa rejoc acest joc; suna foarte ciudat, dar motivul este ca, jucand, descoper povestea, mai ales pe aia principala. Iar ca sa trec din nou prin ea, inseamna ca o mare parte din timp voi face chestii care nu mai sunt interesante; le fac doar ca sa ajung la o ramura neexplorata. Si nu ma atrage ideea sa joc un joc tematic, dar sa fiu pe autopilot.

Asa ca noi o sa introducem cateva house rules care sa ne permita sa avem experienta pe care o dorim. Vedem ce iese 😄

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1300
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 120804Post rabesandratana
05 Mar 2021, 22:13

Garomi wrote:
05 Mar 2021, 20:37
╔════════════════════╗
        Endeavor: Age of Sail
╠════════════════════╣
   :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw:
╚════════════════════╝


Un joc de care "e doar gura de el". Ce vreau sa spun prin asta este ca pe masa arata destul de impunator; ocupa mult spatiu, cu diverse componente: tabla principala, tabla jucatorilor, piata de cladiri, etc. Si lucrul asta poate lasa impresia ca este vorba despre un joc cu o complexitate ridicata; dar nu este vorba despre asa ceva. Ba chiar e posibil sa fie unul dintre jocurile pe care le-as prezenta unor jucatori mai pe la inceput de drum in ale jocului.

Cand am citit prima propozitie credeam ca o sa fie un review complet negativ. :D Dar apoi am inteles ce vrei sa spui si sunt total de acord. Nu stiu de ce si mie mi s-a parut un joc mai complex decat este in realitate. Dar e simplist si foarte bun. Mi-ai facut chef sa il rejoc. Si pentru mine e un joc de nota 9.

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1300
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 121035Post rabesandratana
11 Mar 2021, 01:20

Am recuperat luna asta cu jucatul si abia azi mi-am facut timp sa scriu despre ele si am facut si o mica schimbare la format. Coperta jocului apare in dreptul titlului, iar pentru cine doreste sa vada o poza mare cu jocul in toata splendoarea, incat sa isi poata face mai usor o idee despre el si despre ceea ce urmeaza sa povestesc, poate sa apese pe "Vezi poza mare"


Image
Vezi poza mare:
Image
Crown of Emara (2 partide: una in 3 juctori si una solo): Un rondel cu 2 planse, una reprezentand viata la tara, loc de unde o sa iei resursele, si alta reprezentand viata la oras, locul unde o sa folosesti resursele pentru a le schimba in alte bunuri si mai apoi in puncte. Miscarile le vom face cu ajutorul unor carti, care vor da si bonusuri.
Scorul final va fi reprezentat de track-ul care are valoarea mai mica, unul bazat pe populatie si altul pe numarul de case.
Partida solo nu mi s-a parut a fi deloc challenging, castigand cu un scor mult prea mare, chiar incepand pe modul normal prima partida si nu pe easy, cum era recomandat.
E un euro bun si destul de rapid, 1h maximum in 3 jucatori. Nota 8,3


Image
Vezi poza mare:
Image
Dice Town - revised edition (3 partide in 3 juctori): Un joc ce se incadreaza foarte bine in acea categorie de bluffing/party game, alaturi de Liar`s Dice. Cam aceeasi idee, de aruncare a unei priviri sub paharul tau cu zaruri, moment in care trebuie sa te hotarasti ce si cat pastrezi. La final de runda, luam pe rand saloanele si vedem ce a castigat fiecare. Dar poate cel mai important, e cine are cea mai buna "mana de poker", ceea ce va aduce tinutul cu multe puncte.
Distractiv si rapid, dar l-am jucat si cu cineva care nu prea cunostea valoarea mainilor de poker si experienta nu a fost indeajuns de reusita. Trebuie sa il mai incerc si cu alte persoane. Nota 8,3 momentan.


Image
Vezi poza mare:
Image
Fist Class (3 partide in 3 juctori): Pentru cine a jucat Russian Railroads, asta ar fi echivalentul jocului de carti, mai ales ca e facut de acelasi designer. Si au loc ambele pe raft, pentru ca daca la prima vedere par ca "se cam calca pe picioare", First Class, vine cu niste module in cutie, care schimba destul de mult feeling-ul de la o partida la alta, ceea ce in precedentul joc, mult mai cunoscut, nu se intampla. Da, si aici imbunatatesti vagoanele, precum in Russian imbunatatesti liniile, iar la final de runda luam punctele exact pe acelasi sistem. Si aici ai o linie pe care muti trenul si culegi bonusuri. Deci similaritatile exista, dar mecanica principala de drafting, plus modulele, mai ales cel cu Crima din Orient Express, fac din el un joc indeajuns de diferit, dar cu o nota totusi familiara, incat sa il putem accepta ca joc de sine statator si nu doar o copie a celuilalt.
Cu toate ca e jocul mai simplu, dintre cele doua, si runda ta poate fi extrem de rapida, doar luand o carte, uneori, lucrurile devin foarte complexe si tura unui jucator poate sa tina si 1-2 minute, activand bonusuri peste bonusuri. Poate pare ciudat, dar cateodata am simtit ca jocul mai simplu si mai streamline este tot Russian Railroads. Si nici in First Class nu apreciez faptul ca jocul se termina cu o un punctaj enorm, de ordinul sutelor.
Nota 8,4 cu potential de crestere, pt ca inca nu am reusit sa joc fiecare modul.


Image
Vezi poza mare:
Image
Agricola: All Creatures Big and Small – The Big Box (3 partide: 2 in 3 juctori si una solo): Da, iar am jucat un joc total anapoda decat trebuia, ca e pentru 2 jucatori, si eu numai pe dos, ba varianta solo de pe bgg, ba adaptat in 3 jucatori. Dar nu-mi pasa, atata timp cat ne-am simtit bine si experienta a fost una pozitiva. Despre joc, acelasi joc de la Uwe, in care pui garduri, cresti animale, pe plansa principala se tot acumuleaza resurse pe care cineva le va lua intr-un final si apoi construim o cladire, fie pentru puncte, fie pentru abilitatea adusa. Am folosit componentele si plansa din Lowlands (sunt fix la acelasi standard de marime) ca sa jucam in 3, si cum am varianta big box, am adaugat mai multe cladiri in joc si am marit durata partidei la 10 sau 11 runde parca. Asta in caz ca cineva e curios sa incerce in 3. De mers merge, ca nu prea ar avea de ce sa nu mearga. Nu stiu cat ii strica din balans, dar who cares? Nu e un joc la care sa ma duc la turnee, l-am jucat doar pt fun si ne-a placut experienta iar scorurile au fost mereu stranse. Momentan, tot Agricola editia de familie imi place mai mult. Cat despre Agricola jocul original, inca nu am nicio tragere de inima sa il iau, chiar daca cele 2 pe care le am isi trag puternic seva din el. Ala duce tematica asta de ferma la un nivel prea avansat si pe o durata prea mare, incat sa ma convinga ca as vrea sa il incerc. Dar cine stie, poate intr-o buna zi... Nota 8,4 pentru Agricola Big and Small...


Image
Vezi poza mare:
Image
Legendary Inventors (2 partide in 3 juctori): Un set collection cu reguli putine si usor de inteles. Incercam sa influentam diversele carti cu inventii, intorcand cu 90 de grade unul dintre cei 4 inventatori din "echipa" noastra si asezand cuburi pe iconitele cu cunostiintele pe care ei le detin in acel moment. Unu stie matematica si chimie. Altul, poate doar fizica. Inventiile au nevoie de un anumit numar din fiecare categorie si astfel, cand e gata, cine a pus cele mai multe cuburi, alege primul daca ia unul dintre cele 2 bonusuri sau ia insasi cartea cu inventia. Iar acele tokens cu "bonusuri", cel mai des sunt cifre pe care o sa le introducem in locurile special realizate pentru a creste nivelul unui inventator din echipa noastra.
In mare parte productia este una foarte buna, mai putin acele orificii unde faci "level up" unui inventator, loc din care o sa cam cada dupa un timp acei banuti introdusi. Grafica e una foarte reusita si cartonul este foarte gros. Ne-a placut simplitatea lui. Nu l-as juca foarte des, dar e un family game corect. Nota 7,9


Image
Vezi poza mare:
Image
Little Prince (3 partide in 3 juctori): Un alt family game ce poate fi jucat usor si de catre cei mici, unde construim o planeta. Drafting de tile-uri, in care un jucator alege cine va urma sa faca drafting dintre piesele ramase. Teoretic, chestia asta ar trebui sa creeze un mare AP, pentru ca trebuie sa te uiti la fiecare planeta in parte, sa vezi ce are fiecare nevoie si apoi sa spui al cui este randul. Dar in practica, cel putin in 3 jucator, a mers rapid. Cam 20 minute partida. Fiecare element din planeta, vine cu diverse desene, iar scorul o sa il faci in functie de cele 4 tile-uri din colt, care o sa iti indice pentru ce scorezi in acea partida.
E un joc simplist, care iti da o stare de liniste. L-as incadra in categoria lui Tokaido, chiar daca sunt jocuri complet diferite. Nota 7,3 pentru un filler foarte rapid si relaxant.


Image
Vezi poza mare:
Image
Lowlands (2 partide in 3 juctori): Un fel de Agricola in care trebuie sa ai grija sa nu ti se inece oile. Daca nu scria altceva, as fi putut sa pariez ca jocul asta e facut de Uwe Rosenberg.
Nu are rost sa insist pe joc, pentru ca acelasi farming simulation, in care iei resurse si pui garduri si oi si diferite cladiri. Partea care difera si te tine in priza, o reprezinta "prognoza" care te anunta ca sunt mari sansele ca apa sa vina peste un nivel normal si sa se inunde totul. Asa ca, tu si ceilalti de la masa, o sa incercati sa lucrati pentru binele tuturor la construirea unui baraj. Construirea barajului nu e doar pentru a salva gospodaria, dar si pentru ca cel care se implica cel mai mult, o sa faca mereu pasi pe un track ce o sa aduca bonusuri si puncte. Poti cere ajutorul unui adversar, iar el daca are in mana carti cu acele resurse, o sa continue in runda ta cu constuirea barajului, atat cat poate. Asta o sa il ajute si pe adversar sa faca pasi pe acel track, dar pana la urma primeaza finalizarea barajului.
Ne-a tinut in priza mereu acest joc. Prima partida am prins o prognoza usoara si nu am avut probleme, dar in partida 2 am prins ape involburate si parca fiecare ne invitam sa construim barajul, dar fiecare se ducea sa faca o alta actiune benefica pt el, iar inevitabilul s-a produs si apele ne-au luat pe sus.
Mi-a placut mult si abia astept sa il rejoc. Nota 9 si momentan mi se pare cel mai bun joc din categoria asta gen Agricola.


Image
Vezi poza mare:
Image
Legacy of Maharaja sau Maharaja card game (2 partide in 3 juctori): Un filler rapid si simplut, in care ai 2 actiuni mari si late. Fie iei un ban de pe masa, ceea ce va face ca pretul sa scada pentru ceilalti jucatori, fie cumperi una dintre carti, cu pretul afisat in acel moment. Cu cat astepti mai mult, o sa iei mai ieftin, pt ca lumea o sa tot ia banuti de pe masa, dar risti sa nu mai gasesti produsele dorite. Exista niste carti contract, iar cand ai strans sa zicem 3 ulcele, ai voie sa iei acel contract cu 5 puncte sa zicem. La final de joc o sa faci scor si pentru set collection pe culori, doar daca ai minimum cate 2 carti in acel set de culoare, altfel arunci cartile care sunt singure.
Bunut pentru final de sesiune de joaca. Nota 7,6


Image
Vezi poza mare:
Image
Majesty: for the Realm (4 partide in 3 juctori): Un alt set-collection de la designerul lui Splendor, iar dupa ce l-am jucat, pot spune ca omul asta stie sa faca jocuri simple dar elegante si cu rejucabilitate buna. Vine cu acelasi tip de chipsuri precum Splendor, doar ca mult mai mici, care aici reprezinta punctele. Citisem ca e o problema cu lipsa chipsurilor de 5 puncte, pt ca de la 2 puncte, sar chipsurile direct la valoarea de 10. Noi nu am resimtit asa tare lipsa lui 5.
In tura ta, draftezi o carte din sirul de 6, iar exact precum in Small World, prima e gratis, iar de la a doua in sus, trebuie sa platesti meepalsi pana ajungi la cartea pe care o vrei. O asezi la tine in display si imediat primesti punctele inscrise. Cu cat iei mai multe carti de acelasi tip, cu atat punctele se cumuleaza, iar asta o sa te tenteze sa strangi carti doar de un singur fel, doar ca la final se va puncta varietatea si e posibil sa ai foarte mult de suferit.
Mi-a placut si ca vine cu 2 variante pe cartile de scor, ceea ce ofera o buna rejucabilitate. Noi mereu am schimbat cate 1-2 carti pe verso, ca sa avem mereu o regula noua de scor si a ajutat mult.
A avut succes si primeste nota 8,7


Image
Vezi poza mare:
Image
Manhattan Project (2 partide in 3 juctori): Un worker placement in care construim bombe. Practic, este un razboi rece intre jucatori (care reprezinta cate un stat) si tot timpul planeaza amenintarea ca cineva te poate ataca si iti poate distruge cladirile importante din "tabloul" personal. Exista si cai de a te apara si de a contra-ataca, tocmai de asta, e bine sa cresti flota aviatica, astfel incat ceilalti jucatori sa stie ca au de-a face cu o forta militara serioasa, iar un eventual atac, o sa le pice si lor foarte greu.
Dar in afara de aceasta joaca de-a soarecele si pisica, regasim un worker placement foarte interesant, cu spatii de upgradare a fortei de munca in oameni de stiinta si ingineri, de cumparare a unor carti cu cladiri ce aduc multe beneficii, de colectare a chimicalelor necesare si nu in ultimul rand de producere a bombei in sine, care va aduce puncte, in functie de cat de puternica este. Unele bombe pot fi si testate, iar asta va aduce puncte mai multe pentru viitoare bombe de acel tip. Primul care ajunge la un anumit numar de puncte, va castiga.
Ne-a placut mult acest joc, care chiar daca poate pentru unii poate sa sune prea agresiv, nu este un joc de razboi. E mai mult un joc al mintii, in care incepi si iti pui intrebari, ca de ce oare X strange atatea bombardiere in loc sa isi construiasca engine-ul de fabricare al bombelor care sa ii aduca puncte. Oare vrea cumva sa iti bombardeze cladirile tale foarte utile? Si atunci, o sa te duci si tu pe spatiul de colectare a avioanelor de vanatoare, ca sa fii pregatit pentru orice eventul atac si sa iti poti apara "orasul". Iar asta, normal ca o sa te intarzie in cursul tau de a crea ce mai tare bomba cu cele mai multe puncte si o sa te scoata putin din ritmul creat si planul de a castiga.
Ii ofer nota 8,8 si abia astept sa il rejoc.


Image
Vezi poza mare:
Image
Smartphone Inc (2 partide in 3 juctori): As putea spune ca e un fel de Power Grid adus la zilele noastre, atat tematic, cat si "slefuit" si scurtat, incat o partida sa tina chiar pana la o ora si nu 2 ore jumate precum vechiul joc amintit.
Avem harta lumii, pe care o sa construim locatiile noastre de distributie a telefoanelor pe care o sa le producem, iar clientii carora o sa ne putem adresa, vor fi direct influentati de tehnologiile pe care o sa le punem telefoanelor. Pornim cu telefoane simple, cu butoane, dar lucram pentru a urca pe scara tehnologica si sa descoperim Wi-fi, putere GPU pentru jocuri, NFC pt plati, antena 4G si altele.
Toate lucrurile astea, o sa le facem prin mecanismul principal al jocului, care e un fel de planificare de tip puzzle, cu niste "tablete" pe care o sa le sucim pe toate partile, pana ce o sa le asezam asa cum consideram noi ca avem nevoie in runda respectiva. Toata aceasta planificare o facem toti odata in spatele unui panou si setarea pretului de vanzare, o sa arate si cine va fi primul jucator, fapt ce de multe ori e extrem de important in a fi primul care descopera o tehnologie sau primul care alege clientii. Astfel, poti sa ramai cu buza umflata, ca ai 20 de telefoane produse, dar foarte putini clienti disponibili, din cauza ca ai setat un pret prea mare si ai ramas ultimul la rand. E adevarat ca daca iti dotezi telefoanele corespunzator, e foarte posibil sa nu mai intri in conflict cu ceilalti concurenti, ei inca fiind in urma cu tehnologia si sa vinzi linistit cu preturi mari, cleintilor care cauta telefoane "performante". Totul sta in planificare si timing.
Imi place si ca tematica se simte destul de bine, pacat ca nu au pus niste toknes in forma de telefoane, poate cumva un dreptunghi cu ceva gen antena si nu doar un cub, mai ales ca restul de toknes au forme specifice de scari pt tehnologie sau de cladiri pt sedii. Chiar au ratat o oportunitate buna de a-l face si mai puternic tematic. Posibil sa fie cel mai bun joc de tip econimic pe care l-am incercat pana acum, peste Pret a Porter si Power Grid, dar inca nu sunt sigur daca e peste Racoon Tycoon. Trebuie sa il mai joc, dar pana atunci, nota 8,9.


Image
Vezi poza mare:
Image
Ohanami (2 partide in 3 juctori): Imi place mereu ca dupa o zi lunga de jocuri, sa o inchei cu un filler, iar daca mai are si o grafica frumoasa, seara de jocuri parca se incheie intr-o nota mai placuta. Iar Ohanami face parte din acept spectru. Un joc de drafting a la 7 Wonders, dar cu o grafica din sfera lui Arboretum, dar in care opresti cate 2 carti per tura si mai apoi incepem sa le etalam a la Lost Cities, in ordine crescatoare sau descrescatoare.
Construim o gradina japoneza, iar tensiunea creste de la o runda la alta, pentru ca uneori nu poti pastra nicio carte, daca ai facut un salt prea mare de la cartea cu nr 50 sa zicem si te-ai dus crescator direct la 78, iar tu ai prins in mana tura asta doar carti intre 51 si 68.
La finalul primei runde se face scor doar pt cate carti cu apa ai etalat in fata ta, apoi doar pt cartile cu bambus, si in ultima runda se face pentru pietre si la final de joc pentru ciresi.
Unul dintre cele mai bune fillere jucate in ultima perioada, iar pentru asta ia 8,5


Image
Vezi poza mare:
Image
Point Salad (5-6 partide in 3 juctori): Ca tot vorbeam mai sus de fillere, iata inca unu, de data asta mult mai cunoscut.
Tot cu drafting, dar de data asta nu plimbam cartile din mana in mana, ci luam din ceea ce e etalat in market, fie 2 legume, fie o carte de scor. Iar cartea aleasa de scor poate sa spuna ceva de genu: cate 2 puncte pentru orice rosie dar -1 punct pentru orice ceapa. Si o sa tot trebuiasca sa jonglezi cu decizia de a lua fie inca o carte de scor utila, fie legumele de care ai nevoie pentru ele, sau de ce nu, sa furi legumele la care merg adversarii tai si care pot strange prea multe puncte. E un filler bun, intiutiv si rapid, usor de explicat si de inteles, dar care pentru mine nu s-a ridicat chiar la nivelul altor fillere pe care le am in colectie. Poate si pentru ca aveam asteptari mult mai mari, din moment ce a vuit internetul despre jocul asta de vreun an de zile. Totusi, ia si el un 8,1, dar as juca oricand Ohanami, Jaipur, Push sau Plums inaintea lui.


Image
Vezi poza mare:
Image
Res Arcana (2 partide, una in 3 jucatori si una cu o varianta solo): Un engine builder in care tragi carti din pachetul propriu si incerci sa le construiesti si apoi sa le etalezi in tabloul propriu pentru a le activa, ca apoi ele sa iti dea din nou acele resurse de care ai nevoie sa construiesti iar alte carti si tot asa, totul intr-o lentoare de m-a plictisit ingrozitor. Genul de joc in care "muncesti" 10 ture ca sa primesti apoi un reward de 1 punct. Dupa care o iei de la capat, doar ca acum ai o carte in plus, care cand e activata o sa iti mai dea 2 resurse de "ceva token albastru, sau verde, negru ori rosu". Tematica absolut zero, convertesti runda dupa runda la tokens fara sens si mai te ataca un adversar, ceea ce inseamna ca trebuie sa arunci tu 1-2 tokens verzi daca nu ti-ai construit carte de aparare, mai convertesti o mana de resurse ca sa iei un aur si dupa "o ora de joc" dai aurul ala pe o carte cu 1 punct sau daca ai noroc, poate chiar 2 puncte. YEY!!!
Castiga cel care ajunge la 10 puncte, dar dureaza o vesnicie sa tot repeti acele actiuni de convertit la infinit, sau cel putin asa mi-a lasat mie impresia, ca parca mai aveam putin si spuneam sa il strangem si sa jucam altceva, ca nu mai aveam rabdare pana ce reusea careva sa atinga acel scor. De mult nu am mai jucat ceva atat de "fara suflet", repetitiv, plictisitor de se scorojeau peretii. Oh, doamne! Ma irita si acum doar ca vorbesc de el si imi amintesc experienta.
Cred ca totusi nu e numai vina jocului in totalitate, cat si mecanismul asta de engine builder care in unele jocuri porneste extrem de lent, exact ca un tren vechi, dar care incepe sa prinda viteza mai pe final, cand ai strans in fata ta 10 carti si poti sa activezi una dupa alta. Nu reusesc sa am rabdare cu asa ceva, mai ales cand e vorba de un joc din asta fara pic de tema si de ceva acolo, care sa ma tina in priza, sa imi starneasca imaginatia. Niste grafica din aia generica (care arata bine ce e drept) plus niste tokens de diferite culori care nu imi spun nimic (verde parca e viata, negru moarte, si rosu cred ca sange, ceva de genu).
E un joc foarte laudat atat la noi in comunitate din ce am vazut, dar mai ales de catre toti cei care fac reviews, cu exceptia lui Mike Dilisio de la Dice Tower care a zis la ultimul top 100 ca i se pare un joc foarte plictisitor. O sa ii dau 6, pentru ca nu il urasc ca joc, doar ma plictiseste. I-as da chiar 5, dar nu e chiar atat de ingrozitor si poate daca cineva ar insista si chiar nu as mai avea absolut nimic mai bun de facut, as mai juca o partida. Dar ar trebui sa traga serios de mine ca sa ma convinga. Il recomand doar celor care au rabdare sa "invarta" runda dupa runda cartile si sa schimbe rosu in verde si albastru in negru si mai apoi toate astea la un loc in galben si mai apoi acel galben in alta carte, pe care la randul ei sa o poata "invarti" ca sa o activeze si sa ii mai dea iar inca 3 de verde. Imi plac si mie jocurile de convertit bunuri, dar nu sa ma invart o ora si sa iau dupa aia 1 punct!


Image
Vezi poza mare:
Image
Serengeti - reimplementare Templari (1 partida in 3 juctori): Inca un filler cu care am inchis una dintre noptile de joaca, doar ca asta se vrea mai "destept" decat trebuie. Un filler de licitare a unor sculpturi (carti cu cifre de fapt) dar care are un twist...sau mai multe.
Iar asta il face mult mai complicat decat ne asteptam noi pentru ora aia tarzie si il cam scoate din sfera filler-elor. Licitezi, castigi o carte cu cifra 4 sa zicem, banii platiti de tine sunt acum impartit egal intre ceilalti jucatori de la masa, iar tu de acum nu mai poti licita pe viitor cu cifra inscrisa in fata cartii pe care o ai acum cumparata. Daca la viitoare licitatie unu zice ca da 3 bani, tu nu poti sa mai zici 4 si trebuie sa sari direct la 5, iar lucrul asta se intensifica pe masura ce castigi mai multe carti si devina destul de grav daca iei cifre diferite, ca o sa trebuiasca sa sari de la 2 bani, direct la 8 la un moment dat.
Mai are si alte reguli, dar am fost prea obositi ca sa jucam un filler cu atata incarcatura. La final, iei puncte pe set collection in functie de cate sculpturi de acelasi tip ai luat. Din pacate o sa plece. Nota 6,6


Image
Vezi poza mare:
Image
War of the Buttons (1 partida in 3 juctori): Dice/worker placement, in care zarurile sunt niste copii ce vor sa construiasca un fort, iar primul care reuseste sa isi indrume echipa de soc catre acest obiectiv, a castigat. Sau mai poti castiga daca strangi 6 stele/puncte.
Plasam zarurile noastre pe diferite locatii, incercand sa castigam tile-ul respectiv, care fie ne da voie sa construim un nivel din fort, fie ne da nasturi (care sunt banii in acest joc), fie frati mai mari (jokeri), etc. O parte dintre zaruri/copii, sunt in detentie la scoala, pentru ca au fost obraznici si trebuie sa ii eliberezi, ca sa ai pe viitor mai multe zaruri de aruncat si plasat. Iar cu cat pui mai multe zaruri si valori mai mari si repetate, caci asa poti sa castigi zona respectiva, un adversar "te poate spune profesoarei" asezand un zar cu valoarea pe care cineva a expus-o cel mai des pe plansa. Iar asta inseamna ca daca tu esti acela care a pus cei mai multi de 5, la final de runda o sa intre un zar/copil la detentie pt obraznicia de care a dat dovada. Mai exista zone unde putem sa asezam dubla sau tripla si sa castigam carti cu abilitati si cu venituri de nasturi in fiecare runda. Jocul e o cursa de care gaseste mai rapid solutii de a completa acel fort sau de a lua cele 6 puncte, incercand totusi sa nu intre in belele si eventual fiind un paracios mic, care ii baga pe altii in detentie. Nota 8,1 pentru un joc dragut, destul de rapid, care am vazut ca nu a primit deloc iubire din partea comunitatii. Noua ne-a placut datorita interactiunii.


Jocul Lunii:
Am jucat multe jocuri bune luna asta si e foarte greu sa aleg jocul lunii dintre Manhattan Project, Smartphone Inc sau Lowlands. Totusi, o sa aleg Lowlands, pentru ca e cel care mi-a ramas cel mai adanc intiparit in minte si pe care as vrea cel mai tare sa il rejoc in acest moment, dar posibil daca ma intrebati peste vreo 2 saptamani, sa zic ca imi place mai mult Smartphone sau Manhattan.
Last edited by rabesandratana on 11 Mar 2021, 19:34, edited 1 time in total.

User avatar
Miţã
King Meeple
King Meeple
Posts: 2055
Joined: 05 Jan 2013, 10:56
Custom Rank: Zombie Killer
Location: Dr.Tr.Severin

Re: Best new game - Februarie 2021

Post: # 121048Post Miţã
11 Mar 2021, 13:19

Garomi wrote:
05 Mar 2021, 20:37

Acum eu am si multumiri si nemultumiri fata de joc. In ciuda faptului ca in acesti 3 ani mi-am dat seama ca sunt un eurogamer, imi place jocul. Sunt intrigat de poveste; nu cunosc legendele Arthuriene, dar prologul aceste aventuri este interesant si ma face sa imi doresc sa explorez aceasta lume in intregimea ei. Aici intervine o problema. Eu cand ma joc un RPG pe PC, explorez fiecare coltisor de pe harta; daca vad pe minimap ca ma duc intr-o infundatura, ma duc pana dau cu nasul in zid ca sa ma asigur ca nu e ceva secret pe acolo. Transferand acest comportament in acest joc, inseamna ca vreau sa citesc toate interactiunile posibile peste tot pe unde merg. Iar acest lucru este blocat de acele mecanici care pun un timer; pe langa asta, e posibil sa "aproape mori" daca iti bagi nasul unde nu trebuie si nu esti pregatit. In jocul video, probabil am o salvare facuta cu un minut inainte de dezastru. Aici nu am. Decat daca vreau sa fac abuz de o regula care imi permite sa revin la viata oricand o cere situatia; dar daca nu exista consecinte parca nu mai este distractiv. Problema vine si de la faptul ca eu nu vreau sa rejoc acest joc; suna foarte ciudat, dar motivul este ca, jucand, descoper povestea, mai ales pe aia principala. Iar ca sa trec din nou prin ea, inseamna ca o mare parte din timp voi face chestii care nu mai sunt interesante; le fac doar ca sa ajung la o ramura neexplorata. Si nu ma atrage ideea sa joc un joc tematic, dar sa fiu pe autopilot.

Asa ca noi o sa introducem cateva house rules care sa ne permita sa avem experienta pe care o dorim. Vedem ce iese 😄
Eu am gasit cele 7 zile sa fie suficiente sa explorez, am reluat jocul de la 0 de 3, prima data am gesti niste reguli m-am orpit la ziua 5, a doua oara am luat bataie in ziua 7 fiindca m-am blocat intr-un loop, a 3 oara am ajuns la chapter 3. De fiecare data am intalnit chestii noi si cred ca merita rejucat mai ales ca daca apuci sa joci toate cele 60 de chaptere o sa te trezesti in 2023 si cu siguranta nu mai ti minte ce ai facut in chapter 1 ;)

Post Reply

Return to “Review-uri si impresii”