Best New Game - Octombrie 2021
Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).
Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).
Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
- ProfessorChaos
- King Meeple
- Posts: 1344
- Joined: 23 Jul 2011, 23:30
- Custom Rank: Miniature Painter
- Location: Bucuresti
Best New Game - Octombrie 2021
The Castles of Burgundy - The Card Game Castles of Burgundy unde folosesti carti in loc de tokenuri hexagonale puchinoase. Chiar daca n-am mai jucat de mult jocul parinte, mi se pare ca merita varianta cu carti pt ca salveaza mult timp si cautat ce face fiecare hexagon. Ma declar multumit de varianta cu carti. Nota 7.5
Munchkin Dungeon + extensia Side Quests Un soi de Munchkin cu miniaturi si zaruri. Principiul e similar cu Munckinul original doar ca personajul iti evolueaza si ajunge sa dea cu mai multe zaruri, si poate lua mai mult damage. Miniaturile sunt dragute, dar jocul nu m-a impresionat. Cam faci acelasi lucru pe fiecare tura - incerci sa omori cat mai multi monstri ca sa faci puncte in timp ce adversarii iti pun bete in roate. Probabil merge ca joc de familie, desi partea cu datul in cap posibil sa nasca divergente. Si niste elemente din regulament puteau fi explicate mai bine. Cam slabut pentru o co-productie Eric Lang. Nota 6
Game of the Month: The Castles of Burgundy: The Card Game
Munchkin Dungeon + extensia Side Quests Un soi de Munchkin cu miniaturi si zaruri. Principiul e similar cu Munckinul original doar ca personajul iti evolueaza si ajunge sa dea cu mai multe zaruri, si poate lua mai mult damage. Miniaturile sunt dragute, dar jocul nu m-a impresionat. Cam faci acelasi lucru pe fiecare tura - incerci sa omori cat mai multi monstri ca sa faci puncte in timp ce adversarii iti pun bete in roate. Probabil merge ca joc de familie, desi partea cu datul in cap posibil sa nasca divergente. Si niste elemente din regulament puteau fi explicate mai bine. Cam slabut pentru o co-productie Eric Lang. Nota 6
Game of the Month: The Castles of Burgundy: The Card Game
- Ailur
- Wizard Meeple
- Posts: 283
- Joined: 05 Oct 2018, 23:09
Re: Best New Game - Octombrie 2021
Transatlantic
M-as fi asteptat sa-mi placa mai mult, mai ales ca are acelasi designer ca si Concordia, care pentru mine e joc de top 10, si un mecanism de joc aproape identic. Ei bine, nu. Desi Transatlantic e suficient de diferit de Concordia incat sa poata fi considerat un joc de sine statator, pare, la fel ca Altiplano fata de Orleans, o versiune mai putin optimizata dpdv al gameplay-ului, un soi de Concordia in versiunea beta.
Desenele cu vapoare sunt frumoase in particular, dar... celelalte componente sunt mai urate, din punctul meu de vedere, si mai putin functionale decat la Concordia. Gerdts a renuntat la harta, asa ca acum zonele in care te lupti pentru control sunt si mai abstractizate, sub forma unui tabel care vrea sa reprezinte diversele zone maritime. Nu m-a incantat treaba asta. Exista bani de hartie velina care se lipesc intre ei, dar cea mai mare problema o reprezinta culorile folosite pentru a diferentia tipurile de vapoare. Albastrul, verdele si negrul sunt foaaaarte similare ( chiar daca n-am reflectoare de teatru in casa, totusi am suficienta lumina cat sa nu trebuiasca sa ma chiorasc la niste culori ca sa-mi dau seama care e care ).
Din punct de vedere mecanic, e un joc bun, cu un "motor" care creste in putere pe parcursul jocului si in care poti simti progresul, evolutia strategiei pe care ai ales-o si tensiunea de final de joc. Daca la inceput totul e relaxat, frumos, spatiile pe "harta" par ca n-o sa se ocupe niciodata, ajungi sa scoti la pensie alte vapoare foarte repede in finalul jocului. Tematica m-a lasat rece. Nici la Concordia nu era ceva fenomenal, dar aici mi se pare chiar mai "lipita" pe mecanisme decat in celalalt joc.
Inca o problema pe care o am, si care a fost rezolvata ulterior pe forumurile BGG si in regulamentul revizuit, de a carui existenta am aflat abia dupa ce l-am jucat: modalitatea de a obtine puncte. Chiar daca eram familiarizat cu multiplicatoarele din Concordia, in regulamentul din Transatlantic tot punctajul e explicat in doua propozitii. A trebui sa citesc paragraful de vreo 5 ori pe parcursul jocului ca sa-mi dau seama cum se calculeaza punctajul in realitate. Faptul ca nu sunt singurul care a intampinat problema asta ma face sa cred ca am dreptate.
Nota: 6.
Jocul lunii: Cyberpunk 2077, ca ala mi-a mancat cea mai mare parte din timpul alocat jocurilor.
M-as fi asteptat sa-mi placa mai mult, mai ales ca are acelasi designer ca si Concordia, care pentru mine e joc de top 10, si un mecanism de joc aproape identic. Ei bine, nu. Desi Transatlantic e suficient de diferit de Concordia incat sa poata fi considerat un joc de sine statator, pare, la fel ca Altiplano fata de Orleans, o versiune mai putin optimizata dpdv al gameplay-ului, un soi de Concordia in versiunea beta.
Desenele cu vapoare sunt frumoase in particular, dar... celelalte componente sunt mai urate, din punctul meu de vedere, si mai putin functionale decat la Concordia. Gerdts a renuntat la harta, asa ca acum zonele in care te lupti pentru control sunt si mai abstractizate, sub forma unui tabel care vrea sa reprezinte diversele zone maritime. Nu m-a incantat treaba asta. Exista bani de hartie velina care se lipesc intre ei, dar cea mai mare problema o reprezinta culorile folosite pentru a diferentia tipurile de vapoare. Albastrul, verdele si negrul sunt foaaaarte similare ( chiar daca n-am reflectoare de teatru in casa, totusi am suficienta lumina cat sa nu trebuiasca sa ma chiorasc la niste culori ca sa-mi dau seama care e care ).
Din punct de vedere mecanic, e un joc bun, cu un "motor" care creste in putere pe parcursul jocului si in care poti simti progresul, evolutia strategiei pe care ai ales-o si tensiunea de final de joc. Daca la inceput totul e relaxat, frumos, spatiile pe "harta" par ca n-o sa se ocupe niciodata, ajungi sa scoti la pensie alte vapoare foarte repede in finalul jocului. Tematica m-a lasat rece. Nici la Concordia nu era ceva fenomenal, dar aici mi se pare chiar mai "lipita" pe mecanisme decat in celalalt joc.
Inca o problema pe care o am, si care a fost rezolvata ulterior pe forumurile BGG si in regulamentul revizuit, de a carui existenta am aflat abia dupa ce l-am jucat: modalitatea de a obtine puncte. Chiar daca eram familiarizat cu multiplicatoarele din Concordia, in regulamentul din Transatlantic tot punctajul e explicat in doua propozitii. A trebui sa citesc paragraful de vreo 5 ori pe parcursul jocului ca sa-mi dau seama cum se calculeaza punctajul in realitate. Faptul ca nu sunt singurul care a intampinat problema asta ma face sa cred ca am dreptate.
Nota: 6.
Jocul lunii: Cyberpunk 2077, ca ala mi-a mancat cea mai mare parte din timpul alocat jocurilor.
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2065
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: Best New Game - Octombrie 2021
Vai, e prima lună când mă pot lăuda și eu cu 5 jocuri nou încercate! În ordinea în care le-am jucat:
Brass Birmingham. Ador Brass Lancashire, așa că mă așteptam la lucruri foarte bune și din partea versiunii Birmingham. Am fost plăcut impresionat de rolul pe care îl joacă berea și de dinamismul imprimat jocului de acest nou element. Bonusurile oferite dacă vei consuma berile oferite de comercianții de la marginea hărții sunt mici, dar vei vrea să fii tu cel care beneficiază de ele. Există o competiție sporită pentru anumite orașe, îmi place foarte mult că acum există puncte diferite de victorie acordate diferitelor tipuri de așezări prin conexiunile pe apă/căi ferate la finalul fiecărei ere, precum și mica modificare vizând cărțile wild. Ca și experiență în 2 jucători, cred că momentan aș pune Community variant de la Lancashire un pic mai sus, dar momentan sunt foarte entuziasmat de oportunitățile oferite de Birmingham. Clar unul din cele mai elegante, rejucabile și interactive jocuri din colecție. Disclaimer: Review copy oferit de Roxley Games.
A Feast for Odin. Un joc nou în colecție de la cel care a devenit deja designerul meu favorit, Uwe Rosenberg. De data asta, la plasarea de muncitori se adaugă plasare de cartonașe ca principalul mod de a obține puncte, de a hrăni muncitorii, ba chiar de a opține venituri și bonusuri pe parcursul jocului. Excepțional, probabil jocul care oferă cele mai multe decizii relevante pe care le poți lua din cele pe care le-am încercat până acum. Habar n-am cât de bine echilibrate sunt cărțile, dar ai atât de multe oportunități interesante în care să le joci, încât în toate jocurile de până acum cărțile nu au fost factorul principal care au determinat câștigătorul. Au fost mai degrabă cireașa de pe tort, au oferit un plus de diversitate fiecărei partide, fără a te determina complet să îți schimbi strategia. Ce te determină să îți schimbi strategia este tocmai faptul că ai zeci de acțiuni posibile, și vei dedica multe partide încercând combinații de acțiuni și de strategii care să îți aducă victoria. Am zis deja că e excepțional?
Steampunk Rally Fusion. Primul joc tip cursă pe care îl încerc. Versiunea pe care o avem vine și cu jocul de bază Steampunk Rally și cu extensia standalone Steampunk Rally Fusion, ceea ce înseamnă că ai 4 trasee posibile pe care te poți întrece, zeci de personaje cu abilități speciale, și o grămadă de cărți cu părți de invenții pe care le poți adăuga la mașinăria ta inițială. Jocul este foarte distractiv și arată foarte bine, chiar dacă nu sunt mare fan al temei steampunk. Dar ideea de a construi o mașinărie uriașă, de a activa zarurile prin plasarea lor pe cărți și de a putea să reactivezi spațiile de acțiune doar dacă plătești pentru eliberarea spațiilor mi se pare o mecanică foarte bine implementată și una cu care personal nu m-am mai întâlnit. Eram obișnuit cu jocuri în care spațiile de acțiune se eliberază automat la finalul unei runde, dar Steampunk Rally te invită să plătești dacă vei vrea să folosești din nou o anumită abilitate. Varianta nouă a jocului vine și cu cărți care se pot auto-distruge pentru un efect puternic, și cu cărți care pot fi upgradate. Prefer însă varianta de ”începători” din regulament, în care jucătorii fac acțiuni turn-based, în detrimentul celei real time, pentru că jocul e cam haotic și îmi place să pot urmări cât de cât ce se întâmplă la masă. L-am jucat doar în 2 și se întâmplă o grămadă de lucruri, posibil să aibă sens în mai mulți varianta de real time ca să nu dureze prea mult. Un potențial minus al jocului e că e cam multiplayer solitaire, sunt ceva cărți prin care poți încurca oponenții și există o fază importantă de drafting, dar pentru unele persoane s-ar putea să nu fie suficientă interacțiune. Disclaimer: Review copy oferit de Roxley Games.
Ashes Reborn.. Un joc pe care îl aștept de mulți ani. Un joc de cărți customizabil, în care jucătorii controlează un Phoenixborn (cu abilități speciale) și încearcă să reducă viața Phoenixbornului opus la 0. Diferența majoră față de alte jocuri de genul este că nu vei avea foarte multe unități pe tablă în același timp. Din contră, după cum o spune și numele, mai degrabă unitățile tale se vor regenera de la rundă la rundă, chemând Conjurații pe hartă prin intermediul vrăjilor. Are și părți de tableau building, resursele sunt generate prin intermediul zarurilor, overall este un joc foarte plăcut. Partea cea mai bună e că nu ai nevoie de extensii sau alte jocuri de bază ca la LCG-uri, pentru că în jocul de bază sunt deja pachete preconstruite care par destul de echilibrate. Me likey.
Ankh: Gods of Egypt.. Am avut pentru mulți ani opinia relativ nepopulară că Blood Rage și Kemet sunt mișto și în 2. Sunt fericit însă că în final pot recomanda un joc de tip area control care merge excelent în 2 fără a mă mai poziționa împotriva curentului. Îmi place absolut tot la acest joc, mai puțin faptul că varianta retail are prea puțini Guardians. Ce îmi place cel mai mult este faptul că luptele sunt importante nu doar prin prisma eliminării adversarilor din anumite regiuni, dar și că acolo ai ocazia să construiești monumente, se dau puncte pentru devotamentul cetățenilor față de zeii tăi, se generează resurse - cu alte cuvinte, ce în alte jocuri se petrece în afara luptelor, aici devine o parte integrală a fazei de conflict. Simplitatea acțiunilor și importanța poziționării pe hartă amintesc pe bună dreptate de un joc de Knizia - ba chiar aș spune că posibilitatea de a plasa trupe pe hartă adiacent altor trupe alor tale sau monumentelor pe care le controlezi e foarte similară modului în care poziționezi jetoane în Babylonia. La fel, importanța controlului monumentelor e și ea ceva ce pare că ai întâlni într-un Knizia. Dar jocul vine și cu cele mai aspectuoase miniaturi pe care le-am văzut într-un joc, cu o carte de scenarii adaptate unui număr variabil de jucători, care uneori introduc reguli noi, cu un mod unic de a se genera evenimente, și cu partea foarte interesantă că poți anunța că faci o acțiune fără să faci nici o parte din acțiunea respectivă - doar pentru a declanșa un eveniment sau pentru a-ți încurca cumva oponentul. Foarte, foarte bun.
Jocul lunii: A Feast for Odin, urmat de Brass Birmingham, dar asta și pentru că Ankh am jucat o singură dată în octombrie, și 1 dată în noiembrie.Altfel, Ankh ar fi pe 2, și AFFO l-ar bate doar la mustață. Oricum, atât Ankh cât și A Feast for Odin sunt candidate puternice la jocul anului pentru mine (Hallertau și Beyond the Sun fiind celelalte 2).
Brass Birmingham. Ador Brass Lancashire, așa că mă așteptam la lucruri foarte bune și din partea versiunii Birmingham. Am fost plăcut impresionat de rolul pe care îl joacă berea și de dinamismul imprimat jocului de acest nou element. Bonusurile oferite dacă vei consuma berile oferite de comercianții de la marginea hărții sunt mici, dar vei vrea să fii tu cel care beneficiază de ele. Există o competiție sporită pentru anumite orașe, îmi place foarte mult că acum există puncte diferite de victorie acordate diferitelor tipuri de așezări prin conexiunile pe apă/căi ferate la finalul fiecărei ere, precum și mica modificare vizând cărțile wild. Ca și experiență în 2 jucători, cred că momentan aș pune Community variant de la Lancashire un pic mai sus, dar momentan sunt foarte entuziasmat de oportunitățile oferite de Birmingham. Clar unul din cele mai elegante, rejucabile și interactive jocuri din colecție. Disclaimer: Review copy oferit de Roxley Games.
A Feast for Odin. Un joc nou în colecție de la cel care a devenit deja designerul meu favorit, Uwe Rosenberg. De data asta, la plasarea de muncitori se adaugă plasare de cartonașe ca principalul mod de a obține puncte, de a hrăni muncitorii, ba chiar de a opține venituri și bonusuri pe parcursul jocului. Excepțional, probabil jocul care oferă cele mai multe decizii relevante pe care le poți lua din cele pe care le-am încercat până acum. Habar n-am cât de bine echilibrate sunt cărțile, dar ai atât de multe oportunități interesante în care să le joci, încât în toate jocurile de până acum cărțile nu au fost factorul principal care au determinat câștigătorul. Au fost mai degrabă cireașa de pe tort, au oferit un plus de diversitate fiecărei partide, fără a te determina complet să îți schimbi strategia. Ce te determină să îți schimbi strategia este tocmai faptul că ai zeci de acțiuni posibile, și vei dedica multe partide încercând combinații de acțiuni și de strategii care să îți aducă victoria. Am zis deja că e excepțional?
Steampunk Rally Fusion. Primul joc tip cursă pe care îl încerc. Versiunea pe care o avem vine și cu jocul de bază Steampunk Rally și cu extensia standalone Steampunk Rally Fusion, ceea ce înseamnă că ai 4 trasee posibile pe care te poți întrece, zeci de personaje cu abilități speciale, și o grămadă de cărți cu părți de invenții pe care le poți adăuga la mașinăria ta inițială. Jocul este foarte distractiv și arată foarte bine, chiar dacă nu sunt mare fan al temei steampunk. Dar ideea de a construi o mașinărie uriașă, de a activa zarurile prin plasarea lor pe cărți și de a putea să reactivezi spațiile de acțiune doar dacă plătești pentru eliberarea spațiilor mi se pare o mecanică foarte bine implementată și una cu care personal nu m-am mai întâlnit. Eram obișnuit cu jocuri în care spațiile de acțiune se eliberază automat la finalul unei runde, dar Steampunk Rally te invită să plătești dacă vei vrea să folosești din nou o anumită abilitate. Varianta nouă a jocului vine și cu cărți care se pot auto-distruge pentru un efect puternic, și cu cărți care pot fi upgradate. Prefer însă varianta de ”începători” din regulament, în care jucătorii fac acțiuni turn-based, în detrimentul celei real time, pentru că jocul e cam haotic și îmi place să pot urmări cât de cât ce se întâmplă la masă. L-am jucat doar în 2 și se întâmplă o grămadă de lucruri, posibil să aibă sens în mai mulți varianta de real time ca să nu dureze prea mult. Un potențial minus al jocului e că e cam multiplayer solitaire, sunt ceva cărți prin care poți încurca oponenții și există o fază importantă de drafting, dar pentru unele persoane s-ar putea să nu fie suficientă interacțiune. Disclaimer: Review copy oferit de Roxley Games.
Ashes Reborn.. Un joc pe care îl aștept de mulți ani. Un joc de cărți customizabil, în care jucătorii controlează un Phoenixborn (cu abilități speciale) și încearcă să reducă viața Phoenixbornului opus la 0. Diferența majoră față de alte jocuri de genul este că nu vei avea foarte multe unități pe tablă în același timp. Din contră, după cum o spune și numele, mai degrabă unitățile tale se vor regenera de la rundă la rundă, chemând Conjurații pe hartă prin intermediul vrăjilor. Are și părți de tableau building, resursele sunt generate prin intermediul zarurilor, overall este un joc foarte plăcut. Partea cea mai bună e că nu ai nevoie de extensii sau alte jocuri de bază ca la LCG-uri, pentru că în jocul de bază sunt deja pachete preconstruite care par destul de echilibrate. Me likey.
Ankh: Gods of Egypt.. Am avut pentru mulți ani opinia relativ nepopulară că Blood Rage și Kemet sunt mișto și în 2. Sunt fericit însă că în final pot recomanda un joc de tip area control care merge excelent în 2 fără a mă mai poziționa împotriva curentului. Îmi place absolut tot la acest joc, mai puțin faptul că varianta retail are prea puțini Guardians. Ce îmi place cel mai mult este faptul că luptele sunt importante nu doar prin prisma eliminării adversarilor din anumite regiuni, dar și că acolo ai ocazia să construiești monumente, se dau puncte pentru devotamentul cetățenilor față de zeii tăi, se generează resurse - cu alte cuvinte, ce în alte jocuri se petrece în afara luptelor, aici devine o parte integrală a fazei de conflict. Simplitatea acțiunilor și importanța poziționării pe hartă amintesc pe bună dreptate de un joc de Knizia - ba chiar aș spune că posibilitatea de a plasa trupe pe hartă adiacent altor trupe alor tale sau monumentelor pe care le controlezi e foarte similară modului în care poziționezi jetoane în Babylonia. La fel, importanța controlului monumentelor e și ea ceva ce pare că ai întâlni într-un Knizia. Dar jocul vine și cu cele mai aspectuoase miniaturi pe care le-am văzut într-un joc, cu o carte de scenarii adaptate unui număr variabil de jucători, care uneori introduc reguli noi, cu un mod unic de a se genera evenimente, și cu partea foarte interesantă că poți anunța că faci o acțiune fără să faci nici o parte din acțiunea respectivă - doar pentru a declanșa un eveniment sau pentru a-ți încurca cumva oponentul. Foarte, foarte bun.
Jocul lunii: A Feast for Odin, urmat de Brass Birmingham, dar asta și pentru că Ankh am jucat o singură dată în octombrie, și 1 dată în noiembrie.Altfel, Ankh ar fi pe 2, și AFFO l-ar bate doar la mustață. Oricum, atât Ankh cât și A Feast for Odin sunt candidate puternice la jocul anului pentru mine (Hallertau și Beyond the Sun fiind celelalte 2).
- sergiunastrut
- King Meeple
- Posts: 488
- Joined: 13 Nov 2018, 21:03
- Custom Rank: Și...unde-i povestea?
- Location: Iași
Re: Best New Game - Octombrie 2021
Din cele 60 de partide din octombrie, doar 35 au avut loc fizic. Din cele 29 de jocuri unice, 11 titluri au fost încercate pentru prima dată, iar impresiile mele despre ele le găsiți aici:
https://www.playstoryshort.ro/l/noutati-octombrie/
În ordinea preferințelor:
Lions of Lydia
Cascadia
Raiders of Scythia
4. My City
5. Brew
6. Pret-a-Porter
7. The King is Dead: Second Edition
8. Tidal Blades: Heroes of the Reef
9. Lift Off
10. Cloud City
11. Dive
https://www.playstoryshort.ro/l/noutati-octombrie/
În ordinea preferințelor:
Lions of Lydia
Cascadia
Raiders of Scythia
4. My City
5. Brew
6. Pret-a-Porter
7. The King is Dead: Second Edition
8. Tidal Blades: Heroes of the Reef
9. Lift Off
10. Cloud City
11. Dive
Kallax Display: Colțul meu de artă
Am încercat recent: Cotate subiectiv
Am încercat recent: Cotate subiectiv
Experiențele de joc le sumarizez aici: PLAY|STORY|SHORT
- Norowas
- Wizard Meeple
- Posts: 303
- Joined: 04 Sep 2019, 11:22
- Location: Bucharest
Re: Best New Game - Octombrie 2021
@Adelin, nu era Pfister designerul favorit parca, a fost detronat?
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2065
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: Best New Game - Octombrie 2021
Da, din păcate Pfister a fost detronat relativ ușor, mai ales pentru că m-a enervat foarte tare modul în care e construită campania la Maracaibo. Poate îl mai ridică un pic Boonlake dar nu cred. Am avut pentru o vreme impresia că ar fi detronat de Feld, dar în afară de Amerigo, Burgundy și Carpe Diem nici un alt titlu încercat al lui Feld nu m-a impresionat cu adevărat pe termen lung. Uwe are 4 din 4 hituri la noi momentan, și toate 4 se bat pentru un loc în top 9 jocuri all time
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: Best New Game - Octombrie 2021
Nu am apucat sa joc mare lucru in octombrie, iar dintre cele 3 jucate chiar nu pot pune vreunul ca jocul lunii. Am apucat sa joc (online) doar:
- Happy City (BGA) - joc cu (doar) draft dar prea simplu... 5/10
- Parks (BGA) - tot prea simplu, dar putin mai interesant. 6/10
- Lift Off (yucata) - drafting mai complex, chiar ai decizii de luat. Il mai joc daca vrea cineva sa-l incerce, dar nu o sa caut eu sa pornesc o partida. 7/10
- Happy City (BGA) - joc cu (doar) draft dar prea simplu... 5/10
- Parks (BGA) - tot prea simplu, dar putin mai interesant. 6/10
- Lift Off (yucata) - drafting mai complex, chiar ai decizii de luat. Il mai joc daca vrea cineva sa-l incerce, dar nu o sa caut eu sa pornesc o partida. 7/10
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: Best New Game - Octombrie 2021
Chiar ma mira ca pe primul loc e Lions of Lydia. M-am uitat la el acum ceva vreme si nu mi-a prea facut cu ochiul. Poate ar trebui sa-l incerc candva totusi...sergiunastrut wrote: ↑02 Nov 2021, 17:19Din cele 60 de partide din octombrie, doar 35 au avut loc fizic. Din cele 29 de jocuri unice, 11 titluri au fost încercate pentru prima dată, iar impresiile mele despre ele le găsiți aici:
https://www.playstoryshort.ro/l/noutati-octombrie/
În ordinea preferințelor:
Lions of Lydia
Cascadia
Raiders of Scythia
4. My City
5. Brew
6. Pret-a-Porter
7. The King is Dead: Second Edition
8. Tidal Blades: Heroes of the Reef
9. Lift Off
10. Cloud City
11. Dive
Ma ingrijoreaza in schimb Pret-a-Porter, ca sper sa-mi joc in curand si copia mea, sper sa nu ajunga direct la vanzare dupa!
- danielM
- King Meeple
- Posts: 1668
- Joined: 13 Jun 2012, 15:23
- Custom Rank: general de sufragerie
Re: Best New Game - Octombrie 2021
Polis: Atena si Sparta isi disputa suprematia in Grecia Antica. Un joc de o eleganta aparte, care combina foarte bine mai multe mecanici (area control, resource management, war, light civ, trading) si provoaca jucatorii la a aplica cea mai buna strategie si a reactiona la adversar. Este jocul pe care il joc de mai bine de o luna, adunand 9 partide pana acum si suntem, in continuare, nerabdatori sa il rejucam si sa incercam noi strategii. Daca initial tendinta e sa crezi ca cucerirea cat mai multor teritorii iti va aduce victoria, acest lucru iti poate aduce chiar infrangerea, daca orasul stat pe care il reprezinti nu dispune de resursele pentru a hrani populatia. Astfel, esti nevoit sa pastrezi un echilibru intre actiunile militare, cele comerciale, intre expansiune si dezvoltarea teritoriilor detinute. Felul in care arata si productia sunt la inaltimea gameplay-ului. Un joc care a urcat mult in topul personal, probabil pe primele 10 pozitii.