Best new game - Mai 2022
Posted: 02 Jun 2022, 15:38
In luna asta n-am jucat decat doua jocuri noi:
Taverns of Tiefenthal - Foarte tactic si dependent de noroc, ceea ce poate face turele de la inceputul jocului destul de feast-or-famine. Componenta de noroc rezulta din doua aspecte: cel al pachetului de carti de joc ( care se mai poate ajusta pe parcursul jocului, adaugand anumite carti, facand mulligan la o mana nenorocoasa sau eliminand carti slabe din pachet ), si cel al rezultatlor de la zaruri, care e mai putin usor de modificat.
Tema si grafica imi plac, la fel si atmosfera care rezulta din joc ( ma trimite cu gandul la un soi de Grand Austria Hotel mai usor si mai putin elegant ca stil de joc ). De asemenea, nu inteleg decizia designerului de a nu permite jucatorilor sa pastreze mai multi bani sau bere de la o tura la alta ( exista posibilitatea, dar e destul de limitata ), sau decizia de a nu avea niste tokens care sa masoare asta exact. Chiar daca asta ar fi ridicat nitel timpul de gestionare al resurselor individuale, pana la urma tot acolo ajungem, fiindca in schimb esti fortat sa faci adunari si scaderi in minte la fiecare decizie pe care-o iei vizavi de cum sa-ti imbunatatesti taverna. Pare ca e o recenzie mai degraba negativa, dar jocul chiar mi-a placut, in ciuda inconvenientelor.
Nota: 7/10
Unmatched: Cobble & Fog - Mentionez de la bun inceput ca nu sunt un fan al jocurilor tactice de duel. De fiecare data cand am avut unul, oricat de interesant mi se parea din video-uri si alte recenzii, cand a venit timpul sa joc nu m-a convins niciunul si, prin urmare, au plecat toate din colectie ( Dice Throne, Android: Netrunner, etc. ). Unmatched: C&F l-am luat mai degraba de gura prietenei, care a tot insistat ca vrea sa joace ceva PvP. dar n-aveam asteptari prea mari de la joc.
Insa mi-a placut la nebunie! Jocul e foarte usor de pus pe masa - practic ai o tabla de joc, un erou si un ajutor, un pachet de carti individualizat pentru fiecare erou si un dispozitiv cu care masori hit points. E un setup care dureaza 30 de secunde si un joc care dureaza maximum 30 de minute. Regulamentul e bine conceput, atmosfera de fictiune victoriana reiese din mecanismele de joc ale fiecarui erou. Spuneam ca fiecare din ei are propriul pachet pentru ca fiecare are stilul sau unic de joc - care se si potriveste tematic. Exista si aici componenta de noroc, dar pentru partide atat de scurte nu ma deranjeaza, si e extrem de satisfacator sa participi in jocuri mintale cu adversarul si sa anticipezi mutarile lui. Unmatched: C&F mi-a intrecut orice asteptare, dovada ca mi-am luat intre timp si Redemption Row si Little Red Ridinghood vs Beowulf.
Nota: 8.75/10 ( i-as fi dat chiar 9, dar am comparat cu celelalte jocuri de 9 pe care le am si parca nu e complet acolo. Deocamdata. ) si Jocul lunii.
Taverns of Tiefenthal - Foarte tactic si dependent de noroc, ceea ce poate face turele de la inceputul jocului destul de feast-or-famine. Componenta de noroc rezulta din doua aspecte: cel al pachetului de carti de joc ( care se mai poate ajusta pe parcursul jocului, adaugand anumite carti, facand mulligan la o mana nenorocoasa sau eliminand carti slabe din pachet ), si cel al rezultatlor de la zaruri, care e mai putin usor de modificat.
Tema si grafica imi plac, la fel si atmosfera care rezulta din joc ( ma trimite cu gandul la un soi de Grand Austria Hotel mai usor si mai putin elegant ca stil de joc ). De asemenea, nu inteleg decizia designerului de a nu permite jucatorilor sa pastreze mai multi bani sau bere de la o tura la alta ( exista posibilitatea, dar e destul de limitata ), sau decizia de a nu avea niste tokens care sa masoare asta exact. Chiar daca asta ar fi ridicat nitel timpul de gestionare al resurselor individuale, pana la urma tot acolo ajungem, fiindca in schimb esti fortat sa faci adunari si scaderi in minte la fiecare decizie pe care-o iei vizavi de cum sa-ti imbunatatesti taverna. Pare ca e o recenzie mai degraba negativa, dar jocul chiar mi-a placut, in ciuda inconvenientelor.
Nota: 7/10
Unmatched: Cobble & Fog - Mentionez de la bun inceput ca nu sunt un fan al jocurilor tactice de duel. De fiecare data cand am avut unul, oricat de interesant mi se parea din video-uri si alte recenzii, cand a venit timpul sa joc nu m-a convins niciunul si, prin urmare, au plecat toate din colectie ( Dice Throne, Android: Netrunner, etc. ). Unmatched: C&F l-am luat mai degraba de gura prietenei, care a tot insistat ca vrea sa joace ceva PvP. dar n-aveam asteptari prea mari de la joc.
Insa mi-a placut la nebunie! Jocul e foarte usor de pus pe masa - practic ai o tabla de joc, un erou si un ajutor, un pachet de carti individualizat pentru fiecare erou si un dispozitiv cu care masori hit points. E un setup care dureaza 30 de secunde si un joc care dureaza maximum 30 de minute. Regulamentul e bine conceput, atmosfera de fictiune victoriana reiese din mecanismele de joc ale fiecarui erou. Spuneam ca fiecare din ei are propriul pachet pentru ca fiecare are stilul sau unic de joc - care se si potriveste tematic. Exista si aici componenta de noroc, dar pentru partide atat de scurte nu ma deranjeaza, si e extrem de satisfacator sa participi in jocuri mintale cu adversarul si sa anticipezi mutarile lui. Unmatched: C&F mi-a intrecut orice asteptare, dovada ca mi-am luat intre timp si Redemption Row si Little Red Ridinghood vs Beowulf.
Nota: 8.75/10 ( i-as fi dat chiar 9, dar am comparat cu celelalte jocuri de 9 pe care le am si parca nu e complet acolo. Deocamdata. ) si Jocul lunii.