Best new game - Iunie 2022

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
Post Reply
User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Best new game - Iunie 2022

Post: # 131102Post Corwin
04 Jul 2022, 15:57

A fost o luna chiar buna pentru jocuri noi, cu surprize si intr-un sens si in celalalt.


:one: Dice Realms (face to face) - N-am fost foarte impresionat de acest joc de la inceput, dar am dorit sa-l incerc macar o data. Daca ati jucat Dice Forge intelegeti despre ce e vorba: fiecare jucator incepe cu doua zaruri exact la fel, si pe parcurs poti sa-ti upgradezi fetele lor, sau sa cumperi alte zaruri, pentru a produce resurse pe care sa le convertesti in puncte. In fiecare joc sunt cateva linii de upgrade "clasice" (bani, food, puncte, upgrades, aparare), dar apar si altele in urma unui setup variabil, inclusiv atacuri. Poti decide sa nu joci deloc cu atacuri daca n-ai chef de astfel de interactiune. Mai e si un zar neutru care poate da beneficii, penalizari, sau combinatii (de ex mai putin food, dar iti da posibilitatea sa transformi food in bani). Poti sa mai cumperi si zaruri suplimentare, similare cu celel initiale, sau altele care dau doar puncte. Se invarte cam tot pe-acolo pe unde e si Dice Forge dar... Are o problema mare: nu are acumulare de resurse de la o runda la alta, in afara de food si de un singur ban. Si cum pentru a lua un zar nou ai nevoie de $5 si 2 food, s-ar putea sa ai noroc si sa-ti iei unul repede, sau... sa tot ai ture slabe in care iti faci upgradeuri care apoi nu apar cand dai cu zarurile. Poate deveni super frustrant, dar macar se termina repede. Mi se pare net inferior lui Dice Forge, si nu prea cred c-o sa-l mai joc. Daca mai iei in considerare si pretul cam de 3 ori mai mare, e dezastru ca value for money. (Din fericire nu eu l-am cumparat pe asta.) 5 :sy: / 10

:two: burncycle (face to face) - Cu "b" mic, ca asa s-au trezit cei de la Chip Theory Games. 😛 E un joc cooperativ, in care suntem niste AIs care ne luptam cu corporatiile care ne subjugheaza. Tematica e prezenta prin flavor text, numele personajelor, cateva keywords, dar... nu si prin gameplay. De fapt e un fel de dungeon crawler in care incerci sa indeplinesti diverse misiuni la fiecare "etaj" al cladirii pe care o infiltrezi, apoi sa mergi la etajul urmator, si tot asa pana cand ajungi la final boss. Actiunile sunt relativ simple, dar cum iti gandesti secventa de actiuni e destul de interesant, pentru ca uneori vei putea face actiuni "optimizate" (match intre actiune si un poker chip din secventa de "programare"). Pe langa partea de infiltrare fizica mai e si o batalie cu "ping"-uri de-ale corporatiei intr-o retea. Gameplayul partii aleia parca e pus acolo pentru ca partea de dungeon crawl e prea simpla altfel, dar e cam neinteresant. In rest, calitatea productiei e ca de obicei la inaltime, dar nu ma vad jucandu-l prea des, cand inca n-am jucat destul Too Many Bones (ca sa vorbim tot de unul coop). 7 :sy: / 10, si de departe cel mai slab incercat de la CTG.

:three: Dice Theme Park (BGA) - Un fel de sequel la Dice Hospital, facut de alti designeri dar acelasi producator, si un gameplay foarte similar. In Dice Theme Park fiecare jucator incepe cu un parc compus din aceleasi atractii, pe care apoi il poate extinde cu atractii noi, sub forma de hexagoane care pot fi activate in anumite conditii pentru a da un anumit numar de puncte. De exemplu o atractie are nevoie de doua zaruri, dintre care unul galben si unul de orice culoare, iar cel galben trebuie sa fie mai mic decat celalalt. De asemenea fiecare atractie are doua sloturi de upgrade prin care poti primi bani la fiecare activare, puncte suplimentare, sau poti face o a doua activare in acea runda. De fiecare data cand unul sau mai multe zaruri (vizitatori) sunt folosite la o activare, le scade fiecaruia valoarea cu 1, si unul dintre ele se muta intr-o alta atractie, iar un zar de valoare 1 pleaca la sfarsitul unei runde sau daca mai e folosit inca o data. Mai sunt si alte elemente in joc, insa mai vreau sa mentionez doar unul: ordinea in tura se stabileste prin jucarea a doua carti din mana. Fiecare jucator incepe cu carti de la 1 la 6, fiecare cu o abilitate pe ea. Poti juca 1 si 2, altul joaca 3 si 4, altul 3 si 6, si sumele mai mici vor avea intaietate insa iti dau mai putini bani. Insa apoi acele carti vor merge la urmatorul jucator, asa ca la un moment dat s-ar putea sa ai doua carti de 5 sau de 6 in mana, si sa nu ai deloc 1 sau 2. Imi aminteste putin de Tungaru prin acest mecanism. Per total insa jocul sufera la partea de activare a locatiilor, care pe langa ca e multiplayer solitaire (ca in Dice Hospital de altfel) mai e si foarte complexa din cauza ca mai poti si muta zarurile fara activare, le mai poti modifica valoarea, poti activa locatiile in ordine diferita, etc. Per total mi se pare imposibil sa optimizezi runda, si parca nu esti niciodata multumit de rezultat, si mai si joci singur mai mult decat esti interesat de ce fac altii. E un exemplu bun de "more is not better". Prefer oricand sa mai rejoc Dice Hospital, si chiar si ala cred ca e mai bun online decat face to face. 7 :sy: / 10

:four: Space Station Phoenix (BGA, in alpha deocmadata) - Nu stiam mare lucru despre el, dar dupa ce am vazut cum se joaca mi s-a parut destul de interesant cat sa arunc o privire. E un worker placement in care fiecare jucator incepe cu un set de 5 nave de baza, drafteaza inca 4 mai puternice, si apoi pe tura lui activeaza sau o nava proprie, sau una de-a adversarului (platindu-i cateva gems), sau isi ia income (in mare parte gems, care-s folosite la activari). Pe parcurs fiecare va construi segmente suplimentare la statia lui spatiala, care ii vor permite sa adauge aliens sau oameni in ele in locatii care vor da beneficii la income sau pentru anumite actiuni. Ce face jocul diferit e ca una dintre actiuni e sa dezmembrezi o nava de-a ta pentru metalul din ea, ceea ce inseamna ca pe parcurs vor fi din ce in ce mai putine locuri de worker placement, pentru ca acel metal e foarte important pentru construirea statiei spatiale. E destul de interesant si de diferit jocul, dar de la un moment dat parca devine cam repetitiv: iei income, activezi nave care-ti dau apa si plante pe care le transformi in aliens, mai distrugi o nava pentru metal, construiesti sectoare noi in care sa pui aliens, rinse and repeat. Daca de-a lungul unei partide pare deja repetitiv, nu-i vad un foarte mare viitor, chiar daca fiecare statie spatiala are unele abilitati diferite, si sectoarele care se pot construi variaza de la partida la partida (si ai de ales dintre foarte multe). S-ar putea sa-l mai joc din cand in cand, dar nu va intra in rotatia mea normala de jocuri. 7 :sy: / 10

:five: Vinci (yucata) - Stiam ca jocul e precursorul Small World, facut in 1999, si stiam ca e pe yucata, dar multa vreme nu mi-am facut timp sa-l invat. A inceput in schimb recent un turneu pentru el, asa ca am zis ca merita incercat. In mare regulile sunt similare cu cele de la Small World, insa cu cateva reguli in plus care-l fac mai complex. Cred ca Small World a aparut pentru a duce jocul mai spre plaja de jocuri de familie, desi pana la urma diferenta nu e foarte mare. O regula suplimentara e ca factiunea in declin nu se poate atinge cu noua ta factiune, altfel jetoanele factiunii in declin din terenuri adiacente noii factiuni dispar. Mai sunt cateva restrictii legate de teren (muntele nu puncteaza in Vinci, dar iti da +1 la atac in regiunile adiacente, etc), nu ai reinforcement die, la intrarea in decline alegi instant combinatia urmatoare de puteri, etc. Mai sunt si niste schimbari cosmetice in Small World, si anume acolo fiecare factiune are jetoanele ei, pe cand in Vinci fiecare jucator are culoarea lui, indiferent de puterile pe care le are. Per total jocul e foarte similar cu Small World, si ma bucur ca exista intr-o varianta online mai usor de folosit decat prin aplicatie (ca Small World). S-ar putea sa prefer putin mai mult Vinci, dar tot pe-acolo se invart ambele. 8 :sy: / 10

:six: Roll Player (face to face) - Am tot auzit ca e un fel de Sagrada mai tematic, si... e adevarat. :) In joc iti faci un personaj de D&D adaugand zaruri anumitor abilitati, si vrei sa indeplinesti anumite conditii: vrei un zar alb aici, unul rosu acolo, o suma a valorilor la dexteritate mai mare ca 14, la putere sa fie exact de 17, etc. Mai sunt si carti care pot fi cumparate, si cine face draft la zaruri mai mici va avea intaietate la cumpararea de carti. Intr-adevar fara extensie doar iti construiesti personajul, nu simti ca-l si folosesti, dar mi-a placut jocul chiar si in forma asta, si abia astept sa-l joc si cu extensii. Fata de Sagrada e putin mai relaxant pentru ca conditiile sunt niste sugestii pentru a putea puncta mai mult, si nu niste restrictii, dar in rest inteleg de ce le compara lumea pe cele doua. Pe de alta parte cartile care-ti dau abilitati sau puncte, si faptul ca uneori vrei sa faci hate draft si la alea dar pentru asta trebuie sa iei un zar mai slab, aduc complexitate suplimentara binevenita. Cum ziceam, abia astept sa-l joc si cu extensiile. 9 :sy: / 10

---

Jocul lunii: ROLL PLAYER! 👑
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
sergiunastrut
King Meeple
King Meeple
Posts: 484
Joined: 13 Nov 2018, 21:03
Custom Rank: Și...unde-i povestea?
Location: Iași

Re: Best new game - Iunie 2022

Post: # 131131Post sergiunastrut
08 Jul 2022, 22:42

Impresiile mele despre cele 10 titluri încercate pentru prima dată în iunie le găsiți aici: https://www.playstoryshort.ro/l/noutati-iunie-2022/

Image

În ordinea preferințelor:
🥇 Brazil: Imperial
🥈 Mille Fiori
🥉 Twilight Struggle
4. Lords of Waterdeep
5. Smartphone Inc.
6. Tabannusi: Builders of Ur
7. Jump Drive
8. Rising Sun
9. Oh My Goods!
10. Tellstones: King's Gambit
Kallax Display: Colțul meu de artă
Am încercat recent: Cotate subiectiv
Experiențele de joc le sumarizez aici: PLAY|STORY|SHORT

Post Reply

Return to “Review-uri si impresii”