Impresiile mele despre cele 10 titluri încercate pentru prima dată în august le găsiți aici: https://www.playstoryshort.ro/l/noutati-august-2022/
În ordinea preferințelor:
Taverns of Tiefenthal
Chinatown
Tinners' Trail
4. Power Grid
5. Messina 1347
6. Hansa Teutonica
7. Eclipse: Second Dawn for the Galaxy
8. Creature Comforts
9. Steampunk Rally Fusion
10. Mind MGMT: The Psychic Espionage Game
Best new game - August 2022
Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).
Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).
Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
- sergiunastrut
- King Meeple
- Posts: 486
- Joined: 13 Nov 2018, 21:03
- Custom Rank: Și...unde-i povestea?
- Location: Iași
Best new game - August 2022
Kallax Display: Colțul meu de artă
Am încercat recent: Cotate subiectiv
Am încercat recent: Cotate subiectiv
Experiențele de joc le sumarizez aici: PLAY|STORY|SHORT
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: Best new game - August 2022
Alta luna calma pentru mine, cu doar 3 jocuri noi jucate, insa pe care doream sa le incerc de ceva vreme.
Beta Colony (online, yucata) - Un joc cu rondel pe care te deplasezi cu o nava pentru a colecta resurse si a cumpara si pune tileuri pe trei "planete", incercand sa obtii majoritati si diverse bonusuri. Jocul are si variable player powers, rejucabilitate destul de mare, dar per total e doar un joc ok. Poate-l mai joc din cand in cand, sau daca-l cere cineva, dar pentru mine e doar de 7 / 10. Not bad, not great.
Pax Viking (face to face) - Dupa Pax Transhumanity si Pax Pamir 2nd edition, care ambele au intrat in topul meu 100, eram foarte curios sa mai incerc si altele. Pax Viking e marketat ca entry-level Pax si... nu prea e. La reguli e ceva mai simplu ca Pax Pamir, dar avand in vedere ca ai o harta pe care trebuie sa gandesti miscari complexe, as zice ca e de dificultate similara. Mai are o problema pe care nu o prea mai intalnesti de obicei in jocurile recente: pe tura ta ai 4 actiuni, si le faci pe toate, apoi se trece la urmatorul jucator. Concret asta inseamna ca ai foarte multe posibilitati, pe care le poti folosi in mai multe secvente, deci o tura poate dura destul de mult. Iar problema cea mai mare (de care eram constienti, dar...) e ca in 2 poate fi foarte mult du-te vino cu obiectivele. Cand se apropie unul de o conditie de victorie vine celalalt si-i da in cap, si invers, ceea ce face jocul in 2 foarte lung, deci nu recomand. Pe BGG e recomandat cu 3-5 jucatori, si best with 4, ceea ce are sens, insa noi am avut doar 2 jucatori disponibili in acel moment si am zis ca macar asa il invatam. Deocamdata ii dau 8 / 10 cu mentiunile ca e semnificativ mai jos in preferinte ca celelalte Pax-uri, dar sigur nu i-am vazut tot potentialul.
Caverna (face to face, 2 plays) - Am tot sperat ca ajung sa-l joc pe la vreo intalnire, pentru ca imi place Agricola la nebunie si Caverna parea prea sandbox pentru mine. Dar cum intalniri regionale/nationale n-au prea mai fost in pandemie, am decis sa-l cumpar si sa vad cum e. Daca Agricola e un joc foarte tight unde cartile sunt extraordinar de importante, si dezvoltarea fermei e inceata, Caverna e exact pe dos. Sunt mai multe spatii cu resurse, se acumuleaza mai usor, poti construi mai mult de la inceput si tot jocul e unul de abundenta. Hranirea oamenilor e o mult mai mica problema decat in Agricola. In plus te poti specializa pe animale, grane si legume, mine, etc, si chiar sa iei multe puncte la sfarsitul jocului pe lucrurile pe care te-ai specializat. Ramane situatia din Agricola unde daca nu ai deloc anumite elemente primesti -1vp, deci chiar si o oaie inseamna diferenta de la -1vp la 1vp, si nu vrei sa ratezi vreo categorie, dar nu mai ai limita maxima care sa insemne ca degeaba ai 10 legume cand doar maxim 4 puncteaza. Imi place acest aspect, dar am invatat sa-mi placa si limitarile din Agricola, nu cred ca aici se va face diferenta dintre ele. Un alt element nou sunt armele: piticii tai se pot inarma, si anumite actiuni iti permit sa efectuezi 1-2-3-4 expeditii daca esti inarmat. In functie si de puterea armei (care poate varia de la 1 la 13 daca tin bine minte) poti alege anumite bonusuri, maxim o data pe tip de bonus; cu arme mici iei un lemn, o oaie, etc, dar cu arme mari poti chiar sa pui un camp, sau sa semeni, actiuni foarte puternice. Existenta puterii armate induce insa si o problema: in doi jucatori daca unul se inarmeaza si unul nu fiecare joaca pe anumite actiuni fara sa-si prea bata capul cu interactiunea; de aceea cred ca e un joc mai bun in 3-4 jucatori, spre deosebire de Agricola pe care-l joc cu placere in 2-4. Si un ultim detaliu: in loc de cartile multe si variate din care faci draft initial la Agricola, aici ai o tona de cladiri, toate disponibile in fiecare joc. Asta inseamna ca si poti face lucruri similare joc de joc si uneori nu vei fi impiedicat sa faci asta. E un motiv suplimentar pentru care cred ca merge cel mai bine in 4, pentru ca indiferent cat de sandbox e se vor schimba repede configuratiile de la partida la partida. Sunt foarte curios si de extensia existenta si de cea care urmeaza sa apara tocmai pentru a-i spori variatia la start, si implicit rejucabilitatea. Si voi incerca pana atunci si unele dintre variantele care reduc numarul de cladiri din fiecare partida. E totusi un joc foarte bun, si daca rezolv problema rejucabilitatii va ramane de 9 / 10 sau chiar va creste nota.
---
Jocul lunii: CAVERNA!
Beta Colony (online, yucata) - Un joc cu rondel pe care te deplasezi cu o nava pentru a colecta resurse si a cumpara si pune tileuri pe trei "planete", incercand sa obtii majoritati si diverse bonusuri. Jocul are si variable player powers, rejucabilitate destul de mare, dar per total e doar un joc ok. Poate-l mai joc din cand in cand, sau daca-l cere cineva, dar pentru mine e doar de 7 / 10. Not bad, not great.
Pax Viking (face to face) - Dupa Pax Transhumanity si Pax Pamir 2nd edition, care ambele au intrat in topul meu 100, eram foarte curios sa mai incerc si altele. Pax Viking e marketat ca entry-level Pax si... nu prea e. La reguli e ceva mai simplu ca Pax Pamir, dar avand in vedere ca ai o harta pe care trebuie sa gandesti miscari complexe, as zice ca e de dificultate similara. Mai are o problema pe care nu o prea mai intalnesti de obicei in jocurile recente: pe tura ta ai 4 actiuni, si le faci pe toate, apoi se trece la urmatorul jucator. Concret asta inseamna ca ai foarte multe posibilitati, pe care le poti folosi in mai multe secvente, deci o tura poate dura destul de mult. Iar problema cea mai mare (de care eram constienti, dar...) e ca in 2 poate fi foarte mult du-te vino cu obiectivele. Cand se apropie unul de o conditie de victorie vine celalalt si-i da in cap, si invers, ceea ce face jocul in 2 foarte lung, deci nu recomand. Pe BGG e recomandat cu 3-5 jucatori, si best with 4, ceea ce are sens, insa noi am avut doar 2 jucatori disponibili in acel moment si am zis ca macar asa il invatam. Deocamdata ii dau 8 / 10 cu mentiunile ca e semnificativ mai jos in preferinte ca celelalte Pax-uri, dar sigur nu i-am vazut tot potentialul.
Caverna (face to face, 2 plays) - Am tot sperat ca ajung sa-l joc pe la vreo intalnire, pentru ca imi place Agricola la nebunie si Caverna parea prea sandbox pentru mine. Dar cum intalniri regionale/nationale n-au prea mai fost in pandemie, am decis sa-l cumpar si sa vad cum e. Daca Agricola e un joc foarte tight unde cartile sunt extraordinar de importante, si dezvoltarea fermei e inceata, Caverna e exact pe dos. Sunt mai multe spatii cu resurse, se acumuleaza mai usor, poti construi mai mult de la inceput si tot jocul e unul de abundenta. Hranirea oamenilor e o mult mai mica problema decat in Agricola. In plus te poti specializa pe animale, grane si legume, mine, etc, si chiar sa iei multe puncte la sfarsitul jocului pe lucrurile pe care te-ai specializat. Ramane situatia din Agricola unde daca nu ai deloc anumite elemente primesti -1vp, deci chiar si o oaie inseamna diferenta de la -1vp la 1vp, si nu vrei sa ratezi vreo categorie, dar nu mai ai limita maxima care sa insemne ca degeaba ai 10 legume cand doar maxim 4 puncteaza. Imi place acest aspect, dar am invatat sa-mi placa si limitarile din Agricola, nu cred ca aici se va face diferenta dintre ele. Un alt element nou sunt armele: piticii tai se pot inarma, si anumite actiuni iti permit sa efectuezi 1-2-3-4 expeditii daca esti inarmat. In functie si de puterea armei (care poate varia de la 1 la 13 daca tin bine minte) poti alege anumite bonusuri, maxim o data pe tip de bonus; cu arme mici iei un lemn, o oaie, etc, dar cu arme mari poti chiar sa pui un camp, sau sa semeni, actiuni foarte puternice. Existenta puterii armate induce insa si o problema: in doi jucatori daca unul se inarmeaza si unul nu fiecare joaca pe anumite actiuni fara sa-si prea bata capul cu interactiunea; de aceea cred ca e un joc mai bun in 3-4 jucatori, spre deosebire de Agricola pe care-l joc cu placere in 2-4. Si un ultim detaliu: in loc de cartile multe si variate din care faci draft initial la Agricola, aici ai o tona de cladiri, toate disponibile in fiecare joc. Asta inseamna ca si poti face lucruri similare joc de joc si uneori nu vei fi impiedicat sa faci asta. E un motiv suplimentar pentru care cred ca merge cel mai bine in 4, pentru ca indiferent cat de sandbox e se vor schimba repede configuratiile de la partida la partida. Sunt foarte curios si de extensia existenta si de cea care urmeaza sa apara tocmai pentru a-i spori variatia la start, si implicit rejucabilitatea. Si voi incerca pana atunci si unele dintre variantele care reduc numarul de cladiri din fiecare partida. E totusi un joc foarte bun, si daca rezolv problema rejucabilitatii va ramane de 9 / 10 sau chiar va creste nota.
---
Jocul lunii: CAVERNA!
- emisanSB
- King Meeple
- Posts: 976
- Joined: 02 Apr 2016, 15:40
- Custom Rank: Executioner
- Location: Sibiu
Re: Best new game - August 2022
1. Jocul merge cel mai bine in 4p, din toate punctele de vedere.Corwin wrote: ↑13 Sep 2022, 11:37Si un ultim detaliu: in loc de cartile multe si variate din care faci draft initial la Agricola, aici ai o tona de cladiri, toate disponibile in fiecare joc. Asta inseamna ca si poti face lucruri similare joc de joc si uneori nu vei fi impiedicat sa faci asta. E un motiv suplimentar pentru care cred ca merge cel mai bine in 4....
2. Legat de cladiri, exista multe variante pe BGG, insa eu oricand prefer jocul cu urmatorul setup:
Variant Setup:
1. Put away all the supply boards (wont need them)
2. Place all the GREEN tiles and all ORANGE tiles into a bag/cup. (except the Dwelling stack & Additional Dwelling tile)
3. Shuffle the GOLD tiles, and give 3 to each player. These act like private goals (only you can build yours)
4. Place the stack of Dwellings and Additional Dwelling tile to the side of the Action Boards.
5. Draw 8 random tiles from the bag/cup and place these next to the Dwellings and Addition Dwelling tile. These will be the tiles available to start.
Gameplay:
1. When any of the 9 single tiles are purchased/built, immediately draw a replacement tile from the bag/cup. (purchasing a normal Dwelling does not draw any new tiles from the bag)
2. At any time during your turn, you may spend 1 Ruby to discard any 2 available tiles. Draw 2 new replacement tiles, and then place the discarded tiles back into the bag/cup. (cannot discard a Dwelling or Additional Dwelling tile in this way) You may only do this once per turn.
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca