In Ora et Labora conducem o manastire in Evul Mediu. Incercam sa-i crestem prestigiul prin extinderea domeniului si prin construirea diferitelor cladiri care vor produce bunuri si profit. Scopul final e, evident, sa strangem cat mai multe puncte de victorie (obtinute din cladiri si din obiecte rare – carti, ceramica, ornamente si relicve).
Ce-mi place
- Ca exista suficiente strategii prin care poti castiga puncte de victorie
- Felul in care sunt interconectate cladirile
- Ca poti folosi cladirile celorlalti jucatori (inchei de fapt un contract, platesti pentru el, si de fapt ii obligi pe ei sa-si foloseasca un worker)
- Modalitatea de alocare a resurselor in fiecare runda (folosind „production wheel-ul”)
- Ca seamana cu Le Havre dar e totusi un pas inainte fata de acesta
Ce nu-mi place
- Componentele – tablele de joc sunt dintr-un carton prea subtire, si erau deja indoite inainte sa apucam sa jucam vreun joc
- Nu exista un numar fix de runde pentru jocul in doi. De acord ca poti forta finalul jocului, dar asta poate presupune o runda sau doua in care sa iei resursele necesare pentru construirea ultimei cladiri necesare ca jocul sa se termine
- Nu exista variatie la setup-ul jocului, variatia in joc provine doar de la actiunile pe care le fac jucatorii
- Nu mai exista presiunea aceea care exista in Agricola si Le Havre de la finalul fiecarei runde si care face ca jocul sa para mai lejer
Altele
- Se poate lungi cam mult la primele jocuri, pana vezi ce face fiecare cladire si cum le poti combina intre ele
- Mi-ar fi placut ca in loc de carti, cladirile sa fie niste tile-uri de carton (gen Agricola)
- Varianta mea de la Z-Man a venit cu tabla de joc a fiecarui jucator in germana , desi e varianta in engleza. Nu e o problema in timpul jocului dar totusi
- Cred ca e un joc pe care il voi juca cel mai probabil in 2