Numar de jucatori: 2 – 4
Timp de joc: 60 de minute
Componentele jocului
Tabla de joc reprezinta insula Tobago si care este compusa din 3 sectiuni (fiecare avand doua parti) rezultand astfel 32 de combinatii diferite pentru insula.
- from http://www.boardgamegeek.com/image/596902
Tabla de joc
Exista 3 locatii speciale, reprezentate de palmier, coliba si statuie si care sunt folosite ca indicii pentru locatia comorilor.
Fiecare jucator primeste 6 carti indiciu (in cazul in care jocul se joaca in 2, sau 4 carti in rest), 15 compasuri care vor fi folosite pentru a evidentia cartile indiciu jucate si 1 ATV. Mai sunt disponibile cartile de comoara si 21 de amulete.
Game play
Jucatorii incearca sa gaseasca cele 4 comori disponibile in joc prin utilizarea unor indicii. Spatiile de pe tabla de joc reprezinta diferite zone: plaja, munte, padure, lac, etc. Pe langa acestea mai exista 4 colibe, 3 palmieri si 3 statui care pot aparea pe cartile indiciu. Cartile indiciu sunt de genul: comoara se afla pe plaja, comoara se afla la unul sau doua spatii departare de munte, etc.
Fiecare jucator poate alege din cele 2 actiuni disponibile: sa joace o carte indiciu, sau sa deplaseze ATV-ul propriu. Jucatorul activ poate juca o carte indiciu doar daca acea carte elimina din posibilele locatii ale comorii. In cazul in care jucatorul nu poate juca nicio carte atunci el poate renunta la actiunea lui si poate astfel schimba cartile indiciu pe care le are. Jucatorii incearca sa se deplaseze cu ATV-ul propriu in locatiile posibile ale comorii. Asta deoarece nu este suficient ca prin jucarea cartilor indiciu sa ramana o singura locatie posibila a comorii, ATV-ul unuia dintre jucatori trebuie sa ajunga pe acea pozitie pentru a putea revendica comoara. ATV-ul poate fi deplasat 3 unitati, o unitate insemnand deplasarea pe oricare zona identica cu cea de plecare (de exemplu ATV-ul poate fi mutat oricate pozitii pe plaja in cazul in care punctul de plecare este pe plaja) sau trecerea dintr-o zona in alta (de de plaja in padure de exemplu).
Distributia cartilor comoara dupa descoperirea ei consta din urmatorii pasi. Fiecare jucator care contribuie cu carti de indiciu la gasirea unei comori primeste acelasi numar de carti de comoara (pe care le vede doar el). Se amesteca cartile comoara primite de catre jucatori impreuna cu una aditionala (si care este secreta pentru jucatori). In functie de ordinea in care au jucat cartile indiciu (de la ultima jucata inspre prima), pe rand, fiecare jucator poate decide daca revendica sau nu prima carte din tanc (dupa ce a fost dezvaluita). Stiind ca intre cartile comoara primite un jucator a vazut o carte cu o valoare mare atunci el va incerca sa o obtina pe aceea si atunci va refuza carti cu valoare mai mica. Exista 2 carti „blestemate”. In cazul in care una dintre aceasta este aleasa din teanc atunci comoara nu mai poate fi revendicata de nimeni.
Dupa ce o comoara a fost descoperita si revendicata cele 3 statui magici prezente in joc fac vizibile 3 amulete. Amuletele aduc anumite avantaje: poate fi jucata o carte indiciu suplimentar, se poate muta ATV-ul, se pot schimba cartile indiciu ale jucatorului, etc.
Sfarsitul jocului este declansat de epuizarea cartilor de comoara. Castigator este jucatorul care are valoarea cea mai mare a cartilor comoara (bani de aur).
Concluzii
Este un joc captivant, si care functioneaza foarte bine si pentru 2 jucatori (cel putin asa ni s-a parut noua). Exista si o parte de noroc care provine din distributia cartilor comoara, dar in cazul in care un jucator contribuie cu multe carti indiciu la descoperirea unei comori atunci ii poate creste sansa de a primi carti comoara de valoare mai mare. Ni s-a parut interesant mecanismul de descoperire a comorilor, iar amulete aduc anumite avantaje care nu trebuie neglijate. Un joc interesant si care poate fi jucat si impreuna cu persoane care nu joaca foarte des boardgames.