Review Cyclades

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
adixor

Review Cyclades

Post: # 5458Post adixor
06 Jul 2010, 20:57

Anul trecut a aparut un joc pe care nu l-am bagat prea tare in seama pana nu am ajuns sa-l joc. Si sa nu vreau sa ma mai opresc. Astazi va voi povesti cate ceva despre Cyclades.

from http://www.boardgamegeek.com/image/584779


Cutia jocului prefigureaza ceva special de la prima vedere cu o grafica impunatoare. Avem de-a face cu un joc de strategie de nivel mediu care arata excelent, este dinamic si reuseste sa depaseasca in clasamentul meu jocuri mult mai cunoscute sau apreciate de opinia publica.

Cyclades:
- a aparut in 2009
- este creat de duo-ul Bruno Cathala si Ludovic Maublanc (impreuna "responsabili" pentru Cleopatra, Mr. Jack si Shadows over Camelot)
- se poate juca in 2-5 jucatori si harta se construieste in functie de numarul de jucatori
- un joc dureaza in jur de 60 minute
- contine mecanicile principale Licitatie (daca nu va place mecanica in general nu va speriati, cititi in continuare ca nu e ce credeti) si Area Control
- BGG il clasifica in categoria jocurilor Tematice (locul 22!) si de Strategie (locul 79!).

Iata ce contine minunata cutie:

- o preafrumoasa harta (cu adevarat deosebita ca grafica, ce contine cateva insule pe fondul unei mari foarte frumoase si albastre). Pentru a se putea regla harta in functie de numarul de jucatori, aceasta are 2 fete si se poate combina in mai multe variante

from http://www.boardgamegeek.com/image/547995


- foarte multe miniaturi in 5 culori (continand soldati si nave pentru cei 5 jucatori), cu modele diferite de la o culoare la alta! (un lucru neasteptat si foarte foarte mult apreciat de mine). In plus miniaturile arata excelent, pozele de mai jos nefiind foarte graitoare in acest sens:

from http://www.boardgamegeek.com/image/568334


from http://www.boardgamegeek.com/image/568333


- 5 figurine mitologice relativ mari (imaginati-va un cub cu latura de 3-4 cm) care iar sunt extrem de bine realizate si ma mir ca au fost incluse lasand pretul in continuare foarte acceptabil; in imagine, Kraken:

from http://www.boardgamegeek.com/image/568337


- 4 cartoane foarte solide si groase cu zeii ce vor fi invocati de jucatori in fiecare runda:

from http://www.boardgamegeek.com/image/547994


- Tabla de joc unde se aseaza zeii, se realizeaza licitatia sau unde se pun cartile de invocare a creaturilor mitologice:

from http://www.boardgamegeek.com/image/547991


- monede de aur

from http://www.boardgamegeek.com/image/595396


- carti speciale de invocare a diverselor creaturi sau personaje mitologice foarte frumos desenate

from http://www.boardgamegeek.com/image/547990


- carti tip "filozof" si "preot" care ofera diverse avantaje in joc

from http://www.boardgamegeek.com/image/589391


- markeri de prosperitate (aduc bani in fiecare runda odata detinuti)

from http://www.boardgamegeek.com/image/595385


- alte piese cum ar fi token-urile pt porturi, garnizoane sau alte cladiri (in imagine) sau orase (putin mai mari decat cele din imagine), tokenuri pentru marcarea ordinii de joc si a licitatiilor, un set de 2 zaruri si cate un "paravan" de carton pentru fiecare jucator (gen Samurai) pe care se gaseste cate un player-aid.

from http://www.boardgamegeek.com/image/595387


Phew. Asta da cutie plina cu bunatati. Componentele sunt de calitate deosebita, aproape uluitoare. E o placere sa privesti jocul in mijlocul actiunii asa ca nu pot da un calificativ mai mic decat "excelent" la partea estetica.

Privire de ansamblu: In continuare o sa incerc sa va dau o idee asupra regulilor jocului, intr-un mod sper neplictisitor si deci nedetaliat.

Jocul este la baza un wargame light, asezonat cu cateva elemente euro (licitatie, etc). Astfel fiecare jucator incepe controland 2 insule si avand cativa soldati si nave. Pe insulele controlate de un jucator se pot construi 4 tipuri de cladiri (de 4 culori diferite) din care unele dau jucatorului si anumite avantaje cum ar fi aparare crescuta in cazul in care insula e atacata. Cand un jucator a construit cate o cladire din fiecare tip castiga o metropola (care pastreaza avantajele fiecareia din cele 4 cladiri) pe care o va pozitiona pe o insula. Primul jucator care construieste (sau obtine prin cucerire) 2 metropole este castigatorul.

Sunt mai multe cai de urmat in acest joc: intr-un tur putem alege sa
- facem manevre militare (miscari de soldati sau nave, incluzand atacuri asupra insulelor oponentilor)
- cumparam daca avem destui bani cladirile de care vorbeam mai sus
- putem cumpara preoti si filozofi (fiecare are avantajele lui de exemplu 4 filozofi pot fi schimbati cu o metropola iar preotii iti reduc din pretul invocarii creaturilor mitologice).
- putem invoca diverse creaturi mitologice, fiecare cu proprietatea sa

Licitatia: majoritatea actiunilor se fac prin invocarea a 5 zei din joc dupa o licitatie foarte elegant pusa la punct (a nu se confunda cu invocarea creaturilor). Fiecare zeu ne ajuta cu cate ceva:
  • Daca ii aducem ofrande lui Poseidon primim mana libera asupra apelor. El ne da o nava gratis (pe care o plasam langa o insula proprie) si daca ii mai dam ceva bani ne mai poate da maxim 3 barci in plus. El ne lasa sa construim cladiri tip porturi (albastre - protejeaza navele proprietarului insulei cand se bat langa aceasta)
  • Daca ii aducem ofrande lui Ares ne rasplateste cu PUTERE militara. Ne da un soldatel dar daca mai dam ceva bani putem sa mai luam inca maxim 3. In plus, tot daca mai cotizam putin avem posibilitatea sa cumparam o fortareata (portocalie - protejeaza insula de atacuri ale soldatilor inamici)
  • Daca punem ceva banuti in palaria lui Zeus primim .. un preot. Ba chiar cu o gramada de bani in plus mai primim maxim inca unul. Eh, ce facem noi cu 2 preoti? Ei ne ajuta sa platim mai putin la licitatii. Daca am castigat o licitatie licitand 5 bani dar am 2 preoti, platesc doar 5-2 = 3. Ceva mai utili ca in realitate se pare. Tot de aici construim temple (mov - fac invocarea creaturilor mai ieftina cu 1 aur pt fiecare templu construit)
  • Daca aruncam cateva monede si Athenei castigam un Filozof. Al doilea poate fi si el convins sa ni se alature cu inca ceva bani (sunt mai scumpi decat soldatii sau navele). Acestia insa sunt foarte utili, pentru ca in momentul in care strangem 4 se transforma intr-o metropola (nu ma intrebati cum se inmultesc 4 filozofi de dau nastere unui oras..let's move along from this sensible subject :D) . Tot Athena ne ajuta sa construim universitati (albe - nu au nici o proprietate speciala dar trebuie construite alaturi de celelalte 3 culori pentru a primi o metropola)
Cand zilele ne sunt nefaste si nu avem bani sau nu vrem sa aruncam bani pe zei capriciosi, avem o iesire de siguranta: Apollo. Dezavantajul daca-l alegem este ca urmatorul tur vom fi ultimii si alt dezavantaj e ca nu prea putem face nimic cu Apollo (e un zeu marginalizat si probabil putin frustrat din cauza asta). Tot ce face este sa ne dea un banut (pe el nu se liciteaza, puteti merge oricand in audienta la Apollo) sau daca chiar suntem in groapa cu banii (avem doar o insula ocupata) ne da 4 banuti. L-am folosit mai des decat credeam mai ales ca e gratis si daca il aleg primul imi mai da si un prosperity marker de care inca nu am discutat dar e bun :)

Licitatia e greu de explicat in scris dar este unul din cele mai frumoase moduri de a licita pe care le-am intalnit in jocuri si este unul din plusurile majore ale acestui joc din punctul meu de vedere. Fiecare jucator are un token dragut cu care va licita pe niste casute de langa fiecare zeu, marcate de la 1-10 (desi se poate licita si mai mult). Fiecare jucator poate oricand licita oricat pe orice zeu LIBER sau poate supralicita oferta altui jucator de pe un zeu. In acest al doilea caz, jucatorul cu oferta mai mica isi ia tokenul si este obligat sa faca alta oferta (la fel, unui zeu liber sau sa supraliciteze pe alt jucator, dar NU ARE VOIE in acest moment sa supraliciteze pe acelasi zeu de pe care a fost aruncat). Uneori asta se intampla in lant: jucatorul 1 supraliciteaza pe jucatorul 2 care e obligat sa faca alta oferta, supraliciteaza pe jucatorul 3 care pleaca sa faca alta oferta, etc.
Sa zicem ca eu il vreau pe Ares, licitez 3 pe el si imi pun tokenul pe 3 langa Ares. Urmatorul jucator (sa-i spunem X) poate:

- licita oricat pe ceilalti 3 zei (Apollo e scos din discutie, acolo mergem cand nu vrem sa licitam) care acum sunt liberi

sau

- licita mai mult de 3 pe Ares. Daca o face (sa zicem ca pune 4 pe Ares) eu trebuie sa imi iau tokenul, sunt dat afara si incerc la alt zeu. NU MAI AM VOIE sa licitez pe Ares acum pentru ca e suparat pe mine ca i-am dat putin, noul lui preferat e jucatorul X :).

In continuare merg pe Poseidon si licitez 2, el fiind liber. Al treilea jucator (Y) vrea si el Ares, are bani, liciteaza 5 pe Ares si-l da afara pe jucatorul X care iar are de ales sa mearga pe un zeu liber sau sa ma dea afara pe mine de pe Poseidon (eu urmand sa aleg alt zeu etc). Si tot asa.
Bineinteles ca nu stim niciodata cat bani are un jucator (de aceea exista frumoasele paravane) dar stim cat filozofi are de exemplu. Daca un jucator are 3 filozofi si mai are nevoie de unul sa faca metropola si sa castige, toti ceilalti jucatori se vor batea sa nu-l lase pe acesta sa castige licitatia pe Athena care ii va da un ultim si castigator filozof. Ce mai e interesant este ca fiecare zeu mai putin Apollo are cate un carton si acestia se amesteca in fiecare runda si sunt pusi in ordine pe tabla in zona de licitatie. Astfel, in fiecare tur ordinea lor e alta si licitatiile asupra lor determina si ordinea jucatorilor in urmatorul tur! Poate il vreau foarte mult pe Ares dar daca el e al patrulea turul asta si il castig, il pot folosi dar pe de alta parte runda viitoare voi fi al patrulea la rand deci poate ma gandesc de 2 ori daca il vreau. In plus, datorita algoritmului de licitare de mai sus nu vor exista niciodata 2 jucatori pe acelasi zeu, asa ca in fiecare tur fiecare jucator va face ceva diferit de ceilalti lucru care aduce subtilitatile lui in joc.

Daca pana acum v-am zapacit cu licitatia as vrea sa subliniez cu bold faptul ca desi poate nu va place licitatia in sine ca mecanica, aceasta este gandita foarte bine, foarte placut, nici nu simtit ca e licitatie si are cateva subtilitati foarte elegante si interesante. In plus merge repede si are un je ne sais quoi care ma face sa vreau sa joc jocul asta over and over again.

In rest, totul se desfasoara in functie de cine ce zeu a castigat, in ordinea zeilor. Unii isi vor lua nave sau le vor misca, altii vor lua soldati sau vor pleca la atac sau colonizare de insule virgine, altii angajeaza preoti si filozofi si toti acestia isi pot si cumpara diverse cladiri din cele 4 disponibile.

Creaturile: Oricand pe turul cuiva, acesta poate plati un anumit numar de monede de aur pentru chemarea unei creaturi mitologice, care poate da avantaje destul de mari (imi place Kraken, simpatica caracatita ce inghite nave si pare scoasa din Arkham Horror, care odata chemat poate fi pus pe orice spatiu de ocean de pe harta consumand instant nava de acolo, dupa care pentru fiecare aur platit de jucator poate fi miscat un spatiu de harta pe mare consumand toate navele din calea sa). Mereu sunt disponibile 3 creaturi dintr-un pachet, cunoscute de toti jucatorii, care cand apar costa 4 aur, apoi in tururile succesive 3 respectiv 2 dupa care nu mai sunt disponibile (in fiecare tur se misca ca si Civ cards de la Stone Age si cea mai veche e inlocuita de una noua si tot asa). Daca apare o creatura interesanta o puteti lua pe loc poate sau puteti astepta turele urmatoare sa se ieftineasca.. dar daca o sa o ia altcineva intre timp? Imi place si mecanica asta whatever-its-name-is. Aici ne ajuta si cladirile mov tip templu care ne scad banii dati pe creaturile malitioase.

Miscarea trupelor si lupta: conceptul de atacare a unei insule si de folosire a barcilor este interesant, desi nerealist. Pentru a putea merge de pe o insula pe alta (pentru a o coloniza daca e goala sau a o ataca daca are soldati inamici pe ea) avem nevoie de un lant de barci intre insula sursa (de unde pleaca soldatii) si insula destinatie. Astfel, este poate nevoie sa avem intai un tur de Poseidon pentru a ne alinia barcile sa facem un lant de barci de la o insula la alta pentru ca in turul urmator sa discutam cu Ares ca de la razboinic la razboinic si sa ne putem misca trupele de-a lungul "podului de barci" pana la insula destinatie. Aici, daca sunt inamici, incepe batalia care este foarte simpla si la obiect dar se bazeaza pe zaruri. Zarurile au valori intre 0 si 3.
  • atacatorul da cu zarul si la valoarea obtinuta adauga numarul de soldati din armata sa
  • aparatorul da cu zarul, la valoarea obtinuta adauga numarul de soldati din armata sa si IN PLUS aduna 1 pentru fiecare fortareata de pe insula respectiva
De aici e putin mai ciudat: cel care are totalul mai mic isi va omori un soldat (la egalitate ambii omoara cate un soldat) si apoi daca ambii mai au soldati dau din nou cu zarul si fac calculul de mai sus. Asta se intampla pana cand una din parti (sau ambele!) raman fara soldati, dupa care se decide a cui ramane insula in urma atacului. Cum zarul are doar valori 0-3 e de ajuns uneori sa aveti o armata ceva mai mare (cu minim 3 soldati mai mult decat aparatorul) ca sa aveti sanse foarte mari de izbanda. Si cum conteaza numarul de soldati si numarul de porturi, nu e totul noroc chior cum stiu ca ar putea deranja pe unii jucatori (nu uitati: zar = joc light = fun = mai putina complexitate = mai putina durere de cap).

Alte aspecte: unele insule sau spatii de apa de pe harta au niste imagini numite "Prosperity markers". La inceput toti jucatorii controleaza un numar egal de markere. Unele sunt desenate pe harta, altele se pot obtine folosind pe Apollo. Faptul ca insulele pot fi cucerite inseamna si ca daca un jucator isi pune prea multe markere de acest gen pe o insula brusc creste land value :) si toti ceilalti vor vrea insula respectiva care a devenit mai valoroasa. La inceputul fiecarui tur, fiecare jucator ia un ban pentru fiecare prosperity marker pe care il controleaza. Ain't that cool?

Parerea mea: am scris acest imens review (cel putin in comparatie cu altele ale mele) pentru ca iubesc jocul asta. Are o combinatie excelenta de LOOK, FUN si BRAIN. Arata excelent, are mecanici foarte frumoase, idei foarte dragute si o dinamica extraordinara (dese schimbari de situatie urmare a bataliilor navale de care nu am vorbit sau a celor de pe uscat) si dureaza putin, maxim 1-1.5 ore! Schimbarile de situatie sunt un deliciu si jocul este foarte tensionat datorita lor. Diversele moduri de a-l termina adauga mult in acest cocktail de lucruri frumoase asa cum mult adauga si mult-laudata (de mine cel putin) mecanica de licitatie. Faptul ca harta este scalata 2-5 jucatori este un lucru foarte foarte bun cum foarte bun este faptul ca nu este un joc complex de biciuit neuronii pentru ca in ultimul timp nu prea mai am destul energie pentru jocuri foarte complexe. Pentru cei care vor o strategie adanca si 6 ore de batalii navale unde conteaza tipul tunului X de pe crucisatorul Y, mai aveti de cautat. Pentru cei care insa vor sa se bucure de un joc foarte dinamic, placut si in care desi nu foarte complexe (dar nici usoare!), deciziile voastre pot contura dezvoltarea poporului vostru, acesta este alegerea perfecta. Unul din cele mai bune jocuri de tip Light-Civilisation pe care le-am jucat pana acum! Nu am apucat sa-l joc destul de mult cat sa-mi fac o parere despre rejucabilitate (desi aceasta pare foarte mare datorita multiplelor modalitati de castig) dar pe baza celor 3 jocuri full de pana acum o recomandare din toata inima merge la Cyclades.

User avatar
Indy
Chief Meeple
Chief Meeple
Posts: 191
Joined: 24 Jan 2010, 19:26
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Review Cyclades

Post: # 5461Post Indy
06 Jul 2010, 22:29

Excelent review, multumim Adixor.
Eu am jucat o singura data jocul si desi am o problema cu zarurile care stabilesc rezultatul bataliilor cred ca as rejuca cu placere Cyclades.

Ioana

Re: Review Cyclades

Post: # 5462Post Ioana
06 Jul 2010, 23:29

Fabulos review, adixor. Cyclades merita toata atentia :), e un joc foarte frumos si bine inchegat.

fixpix

Re: Review Cyclades

Post: # 5465Post fixpix
06 Jul 2010, 23:41

Stupeficator! Excelofonic! Fantastard!

...nici jocul nu e rau...

adixor

Re: Review Cyclades

Post: # 5467Post adixor
06 Jul 2010, 23:42

nu ma pot abtine:

:D :D :D

criss

Re: Review Cyclades

Post: # 5476Post criss
07 Jul 2010, 01:13

Foarte frumos review!

User avatar
alexddumitru
King Meeple
King Meeple
Posts: 417
Joined: 21 Jun 2010, 13:47
Custom Rank: Blogger@„Ce Jucăm?”
Location: Bucuresti

Re: Review Cyclades

Post: # 5595Post alexddumitru
08 Jul 2010, 18:44

Frumos review! Jocul pare o combinatie reusita intre complexitate si fun, de aceea e adaugat pe wishlistul meu. Thank you, adixor!

haretel

Re: Review Cyclades

Post: # 6296Post haretel
24 Jul 2010, 18:07

Acum am citit si eu review-ul; cred ca mi-ar placea jocul asta

PET

Re: Review Cyclades

Post: # 7586Post PET
21 Sep 2010, 08:03

Am jucat jocul doar 1. Poate l-as mai incerca inca odata.

Mie unul mi sa parut prea random. Poate random nu e cuvantul bun, explic acum ce vreau sa zic prin acel "random".

Chiar daca am castigat primul joc, nu ma bucur ca l-am castigat. De ce? Pai tot jocul am luat 1 singura decizie care din noroc mi-a iesit. Restul a fost noroc pur.
De ce noroc? Unu la mana, tine de celaialti jucatori daca te lasa sa faci ceva. Poate te ajuta involuntar. De exemplu unu din jucatori a luat o barca a altui jucator care era langa insula mea. Acel jucator planuia sa
imi atace insula. Fix pe instula aceea mi-am facut eu acea prima Fortareata (sau cum se cheama exact).

Apoi mai tine de norocul a BID. Cand bidezi? Cine te supra-bideaza. Unde te muti, si daca ai norocul ca sa te supra-bideze cineva ca sa te poti muta unde ai vrut initial.
Apoi mai tine si de norocul acelor "Zei". In ce ordine au fost ei plasati.
Apoi mai tine de norocul creaturilor.

Diferentele mi se par imense. Odata esti jos si freci menta. Iei o creatura si il %#) pe altu incat ala ajunge in locul tau. Muncesti sa faci ceva, vine altu, isi face nu stiu ce armata, te ataca ........

... si asa am ajuns la alt lucru care tine de noroc. Zarul. Adica ca sa ma bat dau cu zaru. How fun is that?

La inceputul meciului unul din jucatori l-a luat pe ares, si-a facut vreo 4-5 soldati si mi-a atacat una din insulele proaspat cucerite. Era cat pe ce sa o pierd si pe a 2-a, cea de inceput dar am luat prin noroc ceva creatura, un Ogre sau Ciclop, nu mia stiu exact ce era. Si asa am avut noroc sa supravietuiesc cu acea insula.

Prima Fortareata (sau cum se cheama) am constuito construid cele 4 ... cladiri diferite. Una din cladiri am construito cumparand creatura care ma lasa sa iau o alta creatura din graveyard. Am luat creatura care ma lasa sa imi inlocuiesc o cladire cu alta. Asa am obtinut 4 cladiri diferite si am obtinut fortareata.

Am asta a fost singura decizie luata. Restul a fost, "dai pe ala, stai ca altu il %#e pe ala, samd". Doar printr-un noroc dupa noroc am reusit sa nu imi pierd fortareata.

Repet. Diferentele sunt prea mari. Muncesti sa faci ceva, si printrun noroc altul te %#) cumva. Ajung jos. Tu doar print-un noroc ajungi iarasi sus, urmand ca ... printr-o alta decizie sa te %$#) altu. Eventual da, poti sa ai noroc ca restul jucatorilor sa fie ocupati cu altu si sa scapi asa 1-2-3 ture asa cum am patit eu. Pe langa asta, 50% din joc am fost dezamagit. Plictisit. Deabea asa pe la jumate cand mi-a venit mie ideea aia am inceput sa fiu putin in priza. Faza e ca n-am chef sa stau constant cu smochina undeva si sa sper sa nu ia ala chestia aia. Sa nu pice Athena prima, si sa reusesc cumva sa fiu primul care bideaza pe ceva care poate nu am nevoie, doar ca sa fiu primul sa iau creatura aia.

Adica. Ca sa am sansa la o creatura, trebuie sa nu fiu pe atena, si sa fiu si primul caruia ii vine tura. Dar pe langa aia, trebuie sa am noroc sa pic si pe ceva zeu util, care sa ma ajute. Apoi mai trebuie sa ma chinui sa si licitez. Sa ma supra-bideze altu, sa ma mut mai jos... ca apoi cumva sa sper sa ajung din nou sus, ca apoi poate sa vina iarasi altu, si sa ajung jos de tot :)

Nu simt ca muncesc la ceva. Ca o super decizie de-a mea mi-a castigat jocul. Am eu o idee. Ok. Dar ca sa fie indeplinita tine de prea multi factori. Tine si de adversari. In final ajungi sa faci ce te lasa altii si nu ce vrei tu.

fixpix

Re: Review Cyclades

Post: # 7588Post fixpix
21 Sep 2010, 09:32

In acest caz si sahul e tot un joc de noroc. Poate adversarul se prinde, poate nu, cum ti-e soarta...

adixor

Re: Review Cyclades

Post: # 7589Post adixor
21 Sep 2010, 10:19

nu mi se pare atat de noroc. nu e un joc complex, nu e sah si nu e Antike sau Napoleon's Triumph, dar reuseste sa fie un joc de complexitate medie foarte foarte bine inchegat. licitatia nu e asa simplista pe cat crezi si mereu e dificil de luat acolo o decizie unde sa licitezi, daca altul va veni sau nu peste tine, cat sa risti sa licitezi ca sa cresti sansele sa nu fii dat afara de acolo, etc. Exista noroc (ca in orice joc ne-complex, pentru ca asta-l face necomplex) dar e parte a jocului si mi se pare extrem de bine implementat norocul aici. Iar creaturile le poti lua sau nu pentru ca atunci cand apar sunt scumpe, nu e asa simplu sa le iei.. poti risca sa le lasi sa le ia altul dar e posibil sa te zapaceasca dar daca mai astepti se ieftinesc, mereu e un balans si un set de decizii care mi se par meaningful.

Ca in orice caz de parere "dupa un joc" recomand sa mai incerci de cateva ori. Sau poate chiar nu e stilul tau si preferi ceva mult mai controlabil si predictibil.

ciocanul

Re: Review Cyclades

Post: # 7599Post ciocanul
21 Sep 2010, 12:36

PET s-a enervat de la inceput ca a ramas fara o insula: asta de fapt la inceput constituie un avantaj chiar pt ca cu o insula nu au voie sa te atace si poti strange bani mai multi.
Jocul este destul de "cutthroat" si cred ca tie PET nu-ti place PvP-ul asa de mult. :) Iti plac alea mai linistite in care fiecare construieste in liniste, nu vine altul sa-ti dea in cap sa-ti ia ceva la care te-ai chinuit 3-4 ture. :D

Jocul din seara aia a iesit excelent dupa parerea mea, au fost cel putin 2 rasturnari de situatie. A durat destul de mult, cam 2 ore iar PET cel linistit si in colt a castigat pt ca daca 3-4 se cearta, al 5-lea castiga(in 5 am jucat). :)
Eu am luat barca cu o sirena, vroiam sa-l fortez pe cel care venea peste tine sa ia din nou Poseidon si sa liciteze peste cei doi care vroiau sa-mi ia citadela si care ma tot hartuiau.
In fine, nu a iesit ce am vrut, am pierdut citadela in final ca nu am mai avut suficienti bani dar a fost un joc fain si intens.

Jocul mie imi place mult:
1)E simplu si poate fi inteles rapid.
2)E orientat pe dat in cap la altul dar nu reprezinta singura sansa de castig. :)
3)Poate avea rasturnari de situatie destul de multe si nimeni nu te lasa in pace cand vad ca iei avans.
4)Mecanicile de joc nu sunt originale insa se imbina bine, jocul are de toate pt toti.
5)Tema imi place iarasi mult.
Zarul e in plus, nu-mi place nici mie insa nu reprezinta procent mare din joc.

Oricand l-as juca.

PET

Re: Review Cyclades

Post: # 7603Post PET
21 Sep 2010, 14:32

fixpix wrote:In acest caz si sahul e tot un joc de noroc. Poate adversarul se prinde, poate nu, cum ti-e soarta...
Daca compari jocul asta cu Sahul e nasol :D

N-am zis ca licnitatea e simplista, pur si simplu daca incerci sa-ti faci o strategie, ca sa o duci la indeplinire tine de 3-4 factori care tin de noroc, lucru care pe mine nu ma incanta. Nu simt ca am castigat pe merit. Simt ca am castigat prin noroc. Deoarece am avut noroc Atunci, acum si in viitor. Odata esti sus, apoi in tura urmatoare poti sa fii jos. Meh

haretel

Re: Review Cyclades

Post: # 7604Post haretel
21 Sep 2010, 15:00

PET wrote:Odata esti sus, apoi in tura urmatoare poti sa fii jos. Meh
Eu n-am apucat sa joc jocu' asta, da' asta mi se pare a fi un plus; sunt jocuri unde te duuuuuci si nu te mai prinde nimeni

Alea nu-mi plac ... :)

PET

Re: Review Cyclades

Post: # 7606Post PET
21 Sep 2010, 15:39

haretel wrote:
PET wrote:Odata esti sus, apoi in tura urmatoare poti sa fii jos. Meh
Eu n-am apucat sa joc jocu' asta, da' asta mi se pare a fi un plus; sunt jocuri unde te duuuuuci si nu te mai prinde nimeni

Alea nu-mi plac ... :)
Pai nu le joci :) Dar sunt jocuri unde te duuuuuci ............ pe skill :)

User avatar
VickdaReaper
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 2910
Joined: 16 Feb 2010, 19:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Review Cyclades

Post: # 7608Post VickdaReaper
21 Sep 2010, 16:01

Parerea mea este ca este ca norocul este intotdeauna important intr-un joc bazat pe asa ceva, dar nu neaparat decisiv. Si din cate pot sa-mi dau seama, Cyclades nu este un joc de noroc (gen Risk, Airships sau barbut). In plus, as putea argumenta faptul ca in Cyclades orice jucator poate oricand sa apeleze la estimari si predictii de mutare (adica sa estimeze cam ce zei vor juca ceilalti si unde vor merge mai departe) sau sa apeleze la managementul riscului, unde isi va asuma o anumita strategie ca sa evite sa ajunga in situatia in care un zar este decisiv. Ca se ajunge pana la urma intr-o astfel de situatie, asta-i cu totul altceva...

Intr-alta ordine de idei, cred ca mai orice joc poate sa fie influentat de noroc tocmai prin faptul ca s-ar putea ca adversarul sa-ti creeze, in timpul jocului, o bresa de care tu sa profiti si care sa te scoata in castigator, iar asta nu se numeste skill, se numeste noroc/sansa/bafta sau cum vreti sa-i mai ziceti (mi s-a intamplat de n ori sa castig un joc pentru ca adversarul a facut o greseala copilareasca si vice versa; iar multe din exemple sunt tocmai de la sah)...

@PET: Daca ti se pare ca ai avut o strategie stupid de ideala pentru a castiga, ia incearca sa o mai aplici o data si vezi daca are acelasi succes... ;)
Pentru board games sunt fidel cum era Castro pentru Cuba...

Colectie

adixor

Re: Review Cyclades

Post: # 7611Post adixor
21 Sep 2010, 16:29

VickdaReaper wrote:In plus, as putea argumenta faptul ca in Cyclades orice jucator poate oricand sa apeleze la estimari si predictii de mutare (adica sa estimeze cam ce zei vor juca ceilalti si unde vor merge mai departe) sau sa apeleze la managementul riscului, unde isi va asuma o anumita strategie ca sa evite sa ajunga in situatia in care un zar este decisiv.
si asta e una din partile frumoase din cyclades.

Ioana

Re: Review Cyclades

Post: # 7612Post Ioana
21 Sep 2010, 16:46

PET wrote:Am jucat jocul doar 1. Poate l-as mai incerca inca odata. Mie unul mi sa parut prea random.
Dupa ce joci mai multe partide iti vei da seama ca nu tine chiar asa mult de noroc.

haretel

Re: Review Cyclades

Post: # 7614Post haretel
21 Sep 2010, 17:00

Iar mi se pune pata pe jocu' asta cu atatea discutii ...
...si nici nu l-am jucat inca

fixpix

Re: Review Cyclades

Post: # 7615Post fixpix
21 Sep 2010, 17:33

Ciudata argumentatia. Eu nu consider ca daca altii joaca prost e norocul meu. De aceea am si dat exemplul cu sahul, nu faceam o comparatie cu Cyclades. Sa-ti estimezi adversarii si sa identifici situatii in joc de care sa profiti, indiferent care ar fi cauza care a dus la crearea lor, e indeminare, in nici un caz noroc.

In sah pierde cel care face cele mai grave greseli. Asta il face pe celalalt norocos? Deloc, il face mai bun, tocmai pentru ca a reusit sa exploateze greselile adversarului, a reusit sa vada mai multe combinatii decit el. Nimeni nu se ridica de la masa de sah zicind: mama, ce noroc am avut! Decit daca a jucat la intimplare, cu un jucator mult mai slab, care nu a fost in stare sa profite de greselile lui. Nimeni nu se ridica de la masa de sah zicind: Pfui, ce ghinion! Este evident ca ai pierdut pentru ca ai facut undeva o greseala fatala, de cele mai multe ori ti-ai si dat seama imediat dupa ce ai facut-o care a fost aceea.

Pe principiul asta TOATE jocurile sint de noroc. Puerto Rico e de noroc pentru ca altii au ales roluri in asa fel incit sa te favorizeze pe tine. Agricola e de noroc pentru ca ti-au lasat ceilalti jucatori actiunile pe care le vroiai. Caylus este joc de noroc pentru ca iti ramin tie toate actiunile bune. Go este joc de noroc pentru ca ai tras piesele albe si incepi primul.

Din fericire exista un remediu excelent pentru genul asta de noroc: jucatori mai buni.

Post Reply

Return to “Review-uri si impresii”