Lucidity

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
Post Reply
User avatar
VZQ
King Meeple
King Meeple
Posts: 467
Joined: 07 Oct 2017, 22:20

Lucidity

Post: # 90612Post VZQ
20 Sep 2018, 09:14

LUCIDITY: Six Sided nightmares
(Fox Tale Games)
Image



SCURTA PREZETARE
Joc tematic, bazat pe risc, ce presupune recrutarea de zaruri si manipularea acestora, pentru a acumula puncte de victorie.
Numar jucatori: 1 - 4 (varsta: 14+). Ideal: 1/3+.
Mecanici: dice rolling, press your luck, set collection.
Designer: Shannon Kelly
Grafica: Stephanie Gustafsson, Tyler Johnson, William Webb





COMPONENTE
Image
- 1 regulament de joc
- 4 table personale de joc (cate una pentru fiecare jucator)
- 80 de zaruri speciale
- 1 saculet velur pentru zaruri
- 4 markere transparente
- 4 cartonase tip referinta
- 5 carti tip cosmar (cate una pentru fiecare tip de zar +1 wild)




CUM SE JOACA
Image
Jucatorii sunt visatori, cufundati intr-o lume a halucinatiilor si cosmarurilor; acumulezi putere, fara a deveni corupt de creaturile refale ce populeaza "lumea de vis" in care calatoresti...
Fiecare tura de joc consta in: alegerea unei cai (practic numarul de zaruri ce urmeaza a fi tras din saculet, in ordine progresiva), recrutarea unui numar egal de zaruri -2, apoi aruncarea acestora si rezolvarea simbolurilor rezultate, in ordine specifica: primele sunt simbolurile de putere (punctele de victorie), apoi cele de haituiala, pe urma cele de pe track-ul de somn, si la final, "umbrele", adica zarurile specifice fiecarui cosmar - in ordinea dorita de jucator. Dupa rezolvarea efectelor impue de zarurile tip "cosmar", jucatorul decide daca risca in continuare si continua runda, sau daca se odihneste. In repaos, jucatorul poate scapa fie de toate zarurile tip "somn", fie de 1 singur zar tip "cosmar". Oricand, poate renunta la un zar de putere, pentru a rejuca unul din celelalte zaruri trase runda respectiva.
Riscul de a continua pana la finalul unui track de vis este mare: daca randul de "hunt" se umple de simboluri, jucatorul pierde instant jocul. Daca randul de "somn" are 3+ simboluri, jucatorul este extenuat: este obligat sa traga un zar din saculet, si va pierde toate punctele de acea culoare, castigate anterior. Daca un track "cosmar" este completat, jucatorul devine o creatura de cosmar, de culoare corespondenta. Fiecare "nightmare player" are abilitati specifice (ce-i dau posibilitatea de a manipula zarurile de aceeasi culoare ale adversarilor), si 2 actiuni: pe tura sa, fie consuma putere (ia un zar de aceeasi culoare de la un adversar), fie-si trimite "minionii" impotriva unui alt jucator (scoate 2 zaruri din saculet, alege unul, il da altui jucator, iar acesta este obligat sa-l rezolve).
Primul jucator care ajunge la 15 puncte, castiga. Poti castiga o partida, si daca ai devenit o creatura de cosmar. In cazul in care toti jucatorii devin creaturi de cosmar, jocul se opreste imediat si castiga jucatorul cu ele mai multe puncte acumulate.



CONCLUZIE

"Lucidity" este un joc extrem de interesant, cu o tema neobisnuita, si o grafica pe masura! Este usor de invatat, iar turele sunt intense si de multe ori cu rasturnari de situatie spectaculoase. Jucatorul trebuie sa fie precaut atunci cand alege track-ul pe care-l va parcurge intr-o tura, riscul de a suporta penalitati usturatoare creste exponential cu fiecare noua aruncare de zaruri, dar vei avea mereu tendinta de a-ti forta norocul, iar pe de alta parte, uneori cea mai buna solutie va fi sa devii o creatura de cosmar, pentru un plus de puncte necesare castigarii jocului - pentru ca ori de cate ori un jucator alege sa cedeze puncte de putere pentru a rejuca un zar, acele punte se acumuleaza pe cartea cosmarului corespondent, iar cine devine acea creatura, automat primeste si punctele deja acumulate (o strategie destul de des folosita).
Zarurile nu sunt identice, fiecare culoare are o alta dispunere de simboluri: de ex zarul rosu este singurul care are o fata cu 2 puncte de putere, dar in acelasi timp singurul pe care exista simbolul de "hunt", care te poate ucide in final. De asemenea, nu toate zarurile tip "cosmar" sunt automat negative: de ex cel albastru te forteaza sa tragi un zar aditional din saculet si sa-l rezolvi, dar de multe ori vei obtine un punct de putere; cel verde, are un efect enervant (jucatorul urmator decide ce zar arunci din nou), dar este singurul zar cu 3 fete punct de victorie, etc.
Abilitatile creaturilor de cosmar sunt de asemenea diferite si interesante: "Primeval Fear" de ex este adeptul fortei brute, incercand sa te "ucida" prin umplerea track-ului de "hunt", "Inprisonment" te forteaza sa pierzi puncte, umplandu-ti track-ul de "somn", in timp ce "Envy" este mai subtil si-ti da posibilitatea de a te condamna cu propria mana: fie rezolvi din nou 2 zaruri la alegerea ta, fie alege el 1 zar specific... etc.
Toate acestea duc la o rejucabilitate mare, iar cele 2 cai de a castiga sunt la fel de interesante si in acelasi timp te vor pune la munca, pentru ca nu este chiar atat de usor sa acumulezi puncte in rolul unei creaturi de cosmar, dar si ca visator nu o duci mai bine, pentru ca esti limitat de culorile de zar pe care le poti folosi (nu vrei sa-i oferi babalaului victoria pe tava, corect?).
Image
Productia jocului este fara cusur: zarurile sunt extrem de bine gravate, fara nici o greseala vizibila, saculetul este din pasla, stantat cu simbolul de "hunt", tablele jucatorilor sunt bine realizate, toate componentele sunt clar explicate, trackerele transparente sunt "imprumutate" de la "Sagrada", iar creaturile de cosmar arata... chiar de cosmar (cartile au fete duble, diferite!). Nu este recomandat sa jucati "Lucidity" cu juniori prin preajma, toate "pesonajele" sunt parca desprinse de pe copertele unor albume death metal :) Per total, productie minimalista, dar de mare calitate si de maxim efect. Primesti chiar si 4 printuri - arta, deh :)

Asadar, un joc aparte, ce merita incercat - daca te tine "pipota" :) Recomandat calduros.

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Lucidity

Post: # 90628Post rabesandratana
20 Sep 2018, 11:07

Am vrut sa il iau, dar momentan nu am reusit eu sa gasesc un playthrough complet pe youtube in 2 jucatori. Tot ce am gasit au fost doar clipuri cu solo mode, care nu ma intereseaza. Dar arata bine jocul asta.

User avatar
VZQ
King Meeple
King Meeple
Posts: 467
Joined: 07 Oct 2017, 22:20

Re: Lucidity

Post: # 90636Post VZQ
20 Sep 2018, 13:09


User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Lucidity

Post: # 90642Post rabesandratana
20 Sep 2018, 15:23

VZQ wrote:
20 Sep 2018, 13:09
https://youtu.be/Hc6SquTfHz4 ?
Mersi! Nu stiam de canalul asta. O sa urmaresc partida, chiar daca nu imi place cum filmeaza ei, complet de deasupra si de la mare distanta, incat nu se vede aproape nimic pe planse si pe zaruri. Trebuie sa fiu convins daca merita sa dau banii pe el sau imi ajunge unul cu zaruri colorate (Sagrada)

Mai sunt cateva canale care filmeaza jocurile din "elicopter" si de aia le evit.

User avatar
VZQ
King Meeple
King Meeple
Posts: 467
Joined: 07 Oct 2017, 22:20

Re: Lucidity

Post: # 90644Post VZQ
20 Sep 2018, 15:59

Da, nici mie nu-mi place modul asta de filmat, dar in lipsa de altceva...oricum, filmarile solo sunt ciudate - este adevarat ca varianta solo este buna, dar nu poti experimenta jocul din postura de nightmare, so...

Post Reply

Return to “Review-uri si impresii”