Anachrony: primele impresii
Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).
Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).
Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Anachrony: primele impresii
Au trecut câteva luni de când am luat Anachrony, dar până aseară nu reușisem să îl joc. Am cumpărat versiunea în limba franceză, ceea ce a contribuit probabil destul de mult la acest lucru. Dar, după multe video-uri despre joc, după multe citiri ale regulamentului, și multe player aids descărcate, aseară am încercat acest joc care pur și simplu consumă toată masă. Am jucat jocul de bază, fără miniaturi, fără module. Jocul în 2 a durat cam 2 ore cu tot cu explicații (plus 45 de minute alocate setupului și strângerii jocului, dar asta pentru că erau puse total anapoda lucrurile în pungi.
Jocul e foarte interesant. Pare extrem de rejucabil, sunt atât de multe lucruri care se schimbă de la partidă la partidă încât nu cred că vor fi 2 jocuri identice. Este un worker placement puțin mai special, datorită faptului că sunt 4 tipuri de muncitori, fiecare fiind specializat într-un anumit domeniu și fiind chiar incapabili să întreprindă unele acțiuni. Nu doar că ai multe spații de acțiune pentru muncitorii tăi, dar, atunci când folosești planșa principală, trebuie să îi pregătești pentru atmosfera ostilă a unui Pământ post-apocaliptic. La începutul fiecărei runde, va trebui să te decizi câți muncitori păstrezi pentru a întreprinde acțiuni pe planșa ta (care reprezintă mica ta colonie) și câți vei trimite pentru a explora harta principală. Decizia e extrem de importantă, pentru că acest lucru se face prin alimentarea unor exo-suits. Din păcate, aceste exo-suits sunt costisitoare, astfel încât vei fi nevoit să consumi destul de multă energie prețioasă pentru a le alimenta. Mai mult, dacă nu le vei alimenta, vei avea și o sursă suplimentară de apă - care este una din principalele resurse pe care va trebui să le gestionezi pe parcursul jocului. Pentru a complica și mai mult lucrurile, la finalul fiecărei runde nu toți muncitorii vor fi ”apți de muncă” în runda următoare. Unii dintre aceștia vor fi mult prea obosiți după ”excursia” la suprafață și vor trebui fie motivați (câștigi puncte, dar consumi un muncitor și mai multă apă) sau forțați (pierzi puncte, nu consumi un muncitor, consumi mai puțină apă).
Anachrony are o componentă importantă și de călătorie în timp. Pe parcursul jocului, va trebui să investești în tehnologia care va permite eventual călătoria în timp, astfel încât nu ai acces nelimitat la acest tip de călătorie încă. Poți investi în anumite construcții (Power Plants) pentru a călători în trecut în funcție de cât de puternică este clădirea pe care ai construit-o. Mai mult! Poți cere resurse din viitor la începutul fiecărei runde. Totuși, pentru a nu disloca continumuul spațiu-timp, va trebui ca la un moment dat să călătorești în trecut pentru a retrimite spre viitor resursele respective (partea asta e destul de confusing). Dacă nu, vei pierde puncte de victorie la finalul jocului.
Construcțiile sunt foarte diverse, și nu ne-am axat foarte mult pe ele în primul nostru joc, dar cred că sunt esențiale pentru a îți construi un engine care îți permite să faci mai multe acțiuni în rundele ulterioare. Vei avea posibilitatea și de a construi și anumite superproiecte, foarte costisitoare, dar cu beneficii uriașe (ori acțiuni gratuite, ori reduc anumite costuri permanent - am construit un astfel de superproiect care reducea toate costurile de apă cu 1!).
După primul joc i-aș da nota 9.00 din 10.00. E destul de fiddly pe alocuri, și cred că e genul de joc care are nevoie de un insert pentru a te scuti de o bătaie foarte mare de cap. Sunt curios dacă miniaturile ar aduce un plus jocului, și sunt foarte curios de ce schimbă modulele.
Jocul e foarte interesant. Pare extrem de rejucabil, sunt atât de multe lucruri care se schimbă de la partidă la partidă încât nu cred că vor fi 2 jocuri identice. Este un worker placement puțin mai special, datorită faptului că sunt 4 tipuri de muncitori, fiecare fiind specializat într-un anumit domeniu și fiind chiar incapabili să întreprindă unele acțiuni. Nu doar că ai multe spații de acțiune pentru muncitorii tăi, dar, atunci când folosești planșa principală, trebuie să îi pregătești pentru atmosfera ostilă a unui Pământ post-apocaliptic. La începutul fiecărei runde, va trebui să te decizi câți muncitori păstrezi pentru a întreprinde acțiuni pe planșa ta (care reprezintă mica ta colonie) și câți vei trimite pentru a explora harta principală. Decizia e extrem de importantă, pentru că acest lucru se face prin alimentarea unor exo-suits. Din păcate, aceste exo-suits sunt costisitoare, astfel încât vei fi nevoit să consumi destul de multă energie prețioasă pentru a le alimenta. Mai mult, dacă nu le vei alimenta, vei avea și o sursă suplimentară de apă - care este una din principalele resurse pe care va trebui să le gestionezi pe parcursul jocului. Pentru a complica și mai mult lucrurile, la finalul fiecărei runde nu toți muncitorii vor fi ”apți de muncă” în runda următoare. Unii dintre aceștia vor fi mult prea obosiți după ”excursia” la suprafață și vor trebui fie motivați (câștigi puncte, dar consumi un muncitor și mai multă apă) sau forțați (pierzi puncte, nu consumi un muncitor, consumi mai puțină apă).
Anachrony are o componentă importantă și de călătorie în timp. Pe parcursul jocului, va trebui să investești în tehnologia care va permite eventual călătoria în timp, astfel încât nu ai acces nelimitat la acest tip de călătorie încă. Poți investi în anumite construcții (Power Plants) pentru a călători în trecut în funcție de cât de puternică este clădirea pe care ai construit-o. Mai mult! Poți cere resurse din viitor la începutul fiecărei runde. Totuși, pentru a nu disloca continumuul spațiu-timp, va trebui ca la un moment dat să călătorești în trecut pentru a retrimite spre viitor resursele respective (partea asta e destul de confusing). Dacă nu, vei pierde puncte de victorie la finalul jocului.
Construcțiile sunt foarte diverse, și nu ne-am axat foarte mult pe ele în primul nostru joc, dar cred că sunt esențiale pentru a îți construi un engine care îți permite să faci mai multe acțiuni în rundele ulterioare. Vei avea posibilitatea și de a construi și anumite superproiecte, foarte costisitoare, dar cu beneficii uriașe (ori acțiuni gratuite, ori reduc anumite costuri permanent - am construit un astfel de superproiect care reducea toate costurile de apă cu 1!).
După primul joc i-aș da nota 9.00 din 10.00. E destul de fiddly pe alocuri, și cred că e genul de joc care are nevoie de un insert pentru a te scuti de o bătaie foarte mare de cap. Sunt curios dacă miniaturile ar aduce un plus jocului, și sunt foarte curios de ce schimbă modulele.
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: Anachrony: primele impresii
Eu l-am jucat cu miniaturi, nu cred ca aduc nimic important in joc.
In schimb pentru mine a fost prea complicat jocul, mult prea multe lucruri de tinut in minte. Am vrut sa-mi placa, pentru ca si tema si mecanismele ma atrag, dar din pacate nu s-a ridicat la asteptari. Imi pare bine in schimb ca a prins la multa lume, asa poate mai apar jocuri similare care sa-mi placa si mie.
In schimb pentru mine a fost prea complicat jocul, mult prea multe lucruri de tinut in minte. Am vrut sa-mi placa, pentru ca si tema si mecanismele ma atrag, dar din pacate nu s-a ridicat la asteptari. Imi pare bine in schimb ca a prins la multa lume, asa poate mai apar jocuri similare care sa-mi placa si mie.
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: Anachrony: primele impresii
Și eu eram îngrijorat de aspectul asta când citeam regulile. A fost regulamentul la care am simtit cel mai mult ca "muncesc". Din fericire, nu a fost cazul în timpul jocului. Sunt chiar curios dacă mai exista vreun joc similar dpdv al temei și mecanismelor
- Minel
- King Meeple
- Posts: 1223
- Joined: 16 Feb 2012, 21:53
- Location: Bucuresti
Re: Anachrony: primele impresii
Mult prea complicat si prea lung.
Multe mecanici in plus care sunt adaugate de dragul de a avea cat mai multe (trezitul workerilor, zarurile si tokenele de le primesti pe ele, super proiectele, escape-ul de final si multe altele).
De exemplu tokenele bazate pe zaruri au fost bagate doar pentru a lua ochii, gen uite avem si zaruri si alte 100 componente de toate formele: triunghiulare, patrate, rotunde...
Putea fi un worker placement classic unde singurul twist era faptul ca ai workeri diferiti care iti dau bonusuri in functie de unde ii plasezi sau restrictioneaza plasamentul lor in unele zone. Atat si era wow.
Multe mecanici in plus care sunt adaugate de dragul de a avea cat mai multe (trezitul workerilor, zarurile si tokenele de le primesti pe ele, super proiectele, escape-ul de final si multe altele).
De exemplu tokenele bazate pe zaruri au fost bagate doar pentru a lua ochii, gen uite avem si zaruri si alte 100 componente de toate formele: triunghiulare, patrate, rotunde...
Putea fi un worker placement classic unde singurul twist era faptul ca ai workeri diferiti care iti dau bonusuri in functie de unde ii plasezi sau restrictioneaza plasamentul lor in unele zone. Atat si era wow.
- DanielIndru
- King Meeple
- Posts: 7070
- Joined: 20 Dec 2010, 09:32
- Custom Rank: Going Cardboard
- Location: Timisoara
- Contact:
Re: Anachrony: primele impresii
Daca ai jucat numai trei worker placement toata viata, poate era wow.
Sa inteleg ca partea de calatorie in timp nu ti-a placut.
Care e tema jocului.
Si elementul de unicitate.
- unq_flipmo
- King Meeple
- Posts: 1008
- Joined: 13 Oct 2016, 16:55
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Anachrony: primele impresii
Ar fi interesant un review din partea lui Haddeo, stiu ca l-a jucat si ca ii place. Ma astept sa-mi placa (jocul), astept campania de anul asta
Having to cope with a dysfunctional society, we take refuge in solitude which is a substitute for dignity Zhang Ke Jia
- Minel
- King Meeple
- Posts: 1223
- Joined: 16 Feb 2012, 21:53
- Location: Bucuresti
Re: Anachrony: primele impresii
Partea cu imprumutul de la banca ca la Monopoly? Nu.DanielIndru wrote: ↑18 Jan 2019, 14:25Daca ai jucat numai trei worker placement toata viata, poate era wow.
Sa inteleg ca partea de calatorie in timp nu ti-a placut.
Care e tema jocului.
Si elementul de unicitate.
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2062
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: Anachrony: primele impresii
Partea cu solicitarea secretă a resurselor din viitor, necesitatea de a te întoarce în timp pentru a retrimite resursele respective, investițiile pe care trebuie să le faci în clădiri care îți permit să călătorești în timp și modul în care se gestionează warp-urile la finalul jocului dacă nu le-ai rezolvat? Da, fix Monopoly.Minel wrote: ↑18 Jan 2019, 15:13Partea cu imprumutul de la banca ca la Monopoly? Nu.DanielIndru wrote: ↑18 Jan 2019, 14:25Daca ai jucat numai trei worker placement toata viata, poate era wow.
Sa inteleg ca partea de calatorie in timp nu ti-a placut.
Care e tema jocului.
Si elementul de unicitate.
- 26octombrie
- King Meeple
- Posts: 4163
- Joined: 30 Aug 2012, 15:24
- Custom Rank: Awesome Silly Bard
Re: Anachrony: primele impresii
Suna foarte bine ce povestesti tu. Mi-ar placea sa-l incerc candva, insa cred ca e un joc ce cere dedicatie si nu ma atrage tema intr-atat. Oricum, imi suna nitel a Khronos, un joc la care am poftit multa vreme si am vazut toate reviewurile posibile, check it out:adelindumitru wrote: ↑18 Jan 2019, 12:11Și eu eram îngrijorat de aspectul asta când citeam regulile. A fost regulamentul la care am simtit cel mai mult ca "muncesc". Din fericire, nu a fost cazul în timpul jocului. Sunt chiar curios dacă mai exista vreun joc similar dpdv al temei și mecanismelor
https://boardgamegeek.com/boardgame/25674/khronos