M-am uitat si eu la multe din clipurile tale si din concluzii, am observat ca nu agreezi prea multe euro-uri.
Dar intr-adevar, gusturile se shimba in timp.
Mult succes in continuare.
Episodul 42 VIDEO - Joc Teotihuacan
Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).
Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).
Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
- emisanSB
- King Meeple
- Posts: 976
- Joined: 02 Apr 2016, 15:40
- Custom Rank: Executioner
- Location: Sibiu
- dmx85
- King Meeple
- Posts: 995
- Joined: 25 Jan 2012, 03:09
- Contact:
Re: Episodul 42 VIDEO - Joc Teotihuacan
Am jucat si eu aseara, in sfarsit Teotihuacan. Am sentimente mixte fata de el. Jocul iti ofera multe decizii interesante de luat si pot spune ca m-a prins. Cu toate astea, au fost cateva lucruri care nu mi-au placut si care mi-au ramas pregnante in impresia generala de la final:
1. E fiddly - are foarte multe tile-uri de foarte multe feluri. Sunt foarte multe piesulete care iti mai aduc ba un punct, ba un cacao, ba alt maruntis care poate calibreaza fin anumite lucruri, dar mi se pare se putea gasi si alta solutie mai eleganta. Iar setup-ul pare ca dureaza o vesnicie.
2. E point salad - nu sunt impotriva jocurilor de tip point salad, dar nici un mare fan.
3. Grafica jocului nu imi place, mi se pare spalacita si nici organizarea ei pe tabla de joc si pe componente nu mi se pare cea mai reusita. Totul arata foarte incarcat si obositor, iar unele iconografii importante cum ar fi costul unui tile sau sagetile de pe decoratiuni sunt atat de mici ca tre' sa te uiti foarte atent la ele.
4. Nici componentele nu mi se par de cea mai buna calitate, au cam acelasi standard ca la Tzolk'in, numai ca e o diferenta de 7 ani intre ele si se presupune ca industria de board games a mai evoluat intre timp, inclusiv in ceea ce priveste calitatea componentelor. Nu e cel mai placut cand avansezi pe temple si trebuie sa iti alegi un bonus sa iei tot teancul ala de tile-uri subtiri si sa te uiti printre ele. Asta intra la categoria "minor complaint" insa.
5. Actiunea cu decorarea piramidei poate fi inutila daca tile-urile alea nu se potrivesc prea bine cu simbolurile de pe piramida. E o actiune costisitoare si daca nu ai macar un bonus extra si un advancement pe un templu, nu prea merita sa o faci, mai ales ca poti da oportunitatea ca tile-ul urmator ce se pune sa se potriveasca manusa adversarilor. Nu inteleg restrictia cu sagetile de pe aceste tile-uri. De ce sa nu te lase sa le orientezi si in cealalta directie. Am mai mentionat ca sagetile alea sunt prea mici ca sa le poti vedea de la distanta?
6. Dureaza un pic cam mult pentru ce e, cel putin asta a fost senzatia mea in 4 jucatori.
Mi-a lasat impresia ca daca s-ar fi facut niste mici ajustari dpdv al designului si daca ar fi avut o grafica mai frumoasa si mai usor de citit si urmarit, rezultatul ar fi fost unul mai bun.
Cu toate acestea, impresia generala a fost una buna si l-as mai juca cu placere daca as mai avea ocazia. L-as categorisi ca fiind un Versailles complex, iar ca feeling mi s-a parut foarte diferit de Tzolk'in.
1. E fiddly - are foarte multe tile-uri de foarte multe feluri. Sunt foarte multe piesulete care iti mai aduc ba un punct, ba un cacao, ba alt maruntis care poate calibreaza fin anumite lucruri, dar mi se pare se putea gasi si alta solutie mai eleganta. Iar setup-ul pare ca dureaza o vesnicie.
2. E point salad - nu sunt impotriva jocurilor de tip point salad, dar nici un mare fan.
3. Grafica jocului nu imi place, mi se pare spalacita si nici organizarea ei pe tabla de joc si pe componente nu mi se pare cea mai reusita. Totul arata foarte incarcat si obositor, iar unele iconografii importante cum ar fi costul unui tile sau sagetile de pe decoratiuni sunt atat de mici ca tre' sa te uiti foarte atent la ele.
4. Nici componentele nu mi se par de cea mai buna calitate, au cam acelasi standard ca la Tzolk'in, numai ca e o diferenta de 7 ani intre ele si se presupune ca industria de board games a mai evoluat intre timp, inclusiv in ceea ce priveste calitatea componentelor. Nu e cel mai placut cand avansezi pe temple si trebuie sa iti alegi un bonus sa iei tot teancul ala de tile-uri subtiri si sa te uiti printre ele. Asta intra la categoria "minor complaint" insa.
5. Actiunea cu decorarea piramidei poate fi inutila daca tile-urile alea nu se potrivesc prea bine cu simbolurile de pe piramida. E o actiune costisitoare si daca nu ai macar un bonus extra si un advancement pe un templu, nu prea merita sa o faci, mai ales ca poti da oportunitatea ca tile-ul urmator ce se pune sa se potriveasca manusa adversarilor. Nu inteleg restrictia cu sagetile de pe aceste tile-uri. De ce sa nu te lase sa le orientezi si in cealalta directie. Am mai mentionat ca sagetile alea sunt prea mici ca sa le poti vedea de la distanta?
6. Dureaza un pic cam mult pentru ce e, cel putin asta a fost senzatia mea in 4 jucatori.
Mi-a lasat impresia ca daca s-ar fi facut niste mici ajustari dpdv al designului si daca ar fi avut o grafica mai frumoasa si mai usor de citit si urmarit, rezultatul ar fi fost unul mai bun.
Cu toate acestea, impresia generala a fost una buna si l-as mai juca cu placere daca as mai avea ocazia. L-as categorisi ca fiind un Versailles complex, iar ca feeling mi s-a parut foarte diferit de Tzolk'in.
- MandrulDuce
- King Meeple
- Posts: 1138
- Joined: 26 May 2010, 23:01
- Custom Rank: Dungeon Master
Re: Episodul 42 VIDEO - Joc Teotihuacan
Setup-ul dureaza mult daca nu joci cu plansa default si trebuie sa pui peste tot tiles pentru randomized setup.
E point salad si nu prea. Din ce am observat in 3-4 plays e ca track-urile de construit case (mai ales la inceput) si track-ul de piramida aduc cele mai multe puncte. Poate poti ignora unul din cele doua aspecte in functie de ce alte bonusuri sau tehnologii ai, dar nu le poti ignora pe ambele. Track-ul de morti cel putin (cel cu construit case) se puncteaza la fiecare eclipsa. Pe langa punctele oferite initial. Si acolo avansezi si cand faci ascension la zaruri. La polul opus, mastile de ex sunt dupa parerea mea un fel de tie-breaker nu o strategie viabila.
Decoratul piramidei pare un pic underwhelming, dar e bonificat mai puternic decat construitul la piramida ca puncte si din actiunea in sine si din tehnologii care pot fi prezente in joc.
La play-uri ulterioare va dura mai putin daca stie toata lumea jocul.
In rest in mare sunt de acord cu tine. Si cu componentele si ca e fiddly si cu grafica. Grafic cel putin are o scapare MAJORA. Toate zonele din joc iti oferta prin iconografie mura in gura toti pasii pe care trebuie sa ii parcurgi, mai putin la zona de ascension unde au uitat sa puna si faptul ca trebuie sa avansezi pe track-ul mortuar. Noi prima data am jucat prost din cauza asta.
E point salad si nu prea. Din ce am observat in 3-4 plays e ca track-urile de construit case (mai ales la inceput) si track-ul de piramida aduc cele mai multe puncte. Poate poti ignora unul din cele doua aspecte in functie de ce alte bonusuri sau tehnologii ai, dar nu le poti ignora pe ambele. Track-ul de morti cel putin (cel cu construit case) se puncteaza la fiecare eclipsa. Pe langa punctele oferite initial. Si acolo avansezi si cand faci ascension la zaruri. La polul opus, mastile de ex sunt dupa parerea mea un fel de tie-breaker nu o strategie viabila.
Decoratul piramidei pare un pic underwhelming, dar e bonificat mai puternic decat construitul la piramida ca puncte si din actiunea in sine si din tehnologii care pot fi prezente in joc.
La play-uri ulterioare va dura mai putin daca stie toata lumea jocul.
In rest in mare sunt de acord cu tine. Si cu componentele si ca e fiddly si cu grafica. Grafic cel putin are o scapare MAJORA. Toate zonele din joc iti oferta prin iconografie mura in gura toti pasii pe care trebuie sa ii parcurgi, mai putin la zona de ascension unde au uitat sa puna si faptul ca trebuie sa avansezi pe track-ul mortuar. Noi prima data am jucat prost din cauza asta.
Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!
- Ailur
- Wizard Meeple
- Posts: 283
- Joined: 05 Oct 2018, 23:09
Re: Episodul 42 VIDEO - Joc Teotihuacan
Eu sunt pentru mid-heavy euros, asa ca sustin acest demersrabesandratana wrote: ↑19 Feb 2019, 13:28Nu observ nicio diferenta iar conform statisticilor pe care mi le da Youtube, vizualizarile sunt sensibil egale, indiferent ca am postat jocuri family, jocuri eurogames sau noutati filmate pe Tabletop, mereu suma e undeva la aproximativ 100 vizuri. Iar gusturile mele sunt in schimbare, asa cum e si normal in orice domeniu si nu pot sa stagnez si sa joc doar jocuri light ori family.
Mai mult grupul meu de joaca a inceput sa imi ceara jocuri mai complexe (de curand imi tot cer sa jucam Trajan) si de asta o sa fluctuez clipurile, cu jocuri euro presarate si cu family games pe alocuri.