Post: # 100586Post
dmx85
19 Jul 2019, 12:07
Am jucat si eu aseara, in sfarsit Teotihuacan. Am sentimente mixte fata de el. Jocul iti ofera multe decizii interesante de luat si pot spune ca m-a prins. Cu toate astea, au fost cateva lucruri care nu mi-au placut si care mi-au ramas pregnante in impresia generala de la final:
1. E fiddly - are foarte multe tile-uri de foarte multe feluri. Sunt foarte multe piesulete care iti mai aduc ba un punct, ba un cacao, ba alt maruntis care poate calibreaza fin anumite lucruri, dar mi se pare se putea gasi si alta solutie mai eleganta. Iar setup-ul pare ca dureaza o vesnicie.
2. E point salad - nu sunt impotriva jocurilor de tip point salad, dar nici un mare fan.
3. Grafica jocului nu imi place, mi se pare spalacita si nici organizarea ei pe tabla de joc si pe componente nu mi se pare cea mai reusita. Totul arata foarte incarcat si obositor, iar unele iconografii importante cum ar fi costul unui tile sau sagetile de pe decoratiuni sunt atat de mici ca tre' sa te uiti foarte atent la ele.
4. Nici componentele nu mi se par de cea mai buna calitate, au cam acelasi standard ca la Tzolk'in, numai ca e o diferenta de 7 ani intre ele si se presupune ca industria de board games a mai evoluat intre timp, inclusiv in ceea ce priveste calitatea componentelor. Nu e cel mai placut cand avansezi pe temple si trebuie sa iti alegi un bonus sa iei tot teancul ala de tile-uri subtiri si sa te uiti printre ele. Asta intra la categoria "minor complaint" insa.
5. Actiunea cu decorarea piramidei poate fi inutila daca tile-urile alea nu se potrivesc prea bine cu simbolurile de pe piramida. E o actiune costisitoare si daca nu ai macar un bonus extra si un advancement pe un templu, nu prea merita sa o faci, mai ales ca poti da oportunitatea ca tile-ul urmator ce se pune sa se potriveasca manusa adversarilor. Nu inteleg restrictia cu sagetile de pe aceste tile-uri. De ce sa nu te lase sa le orientezi si in cealalta directie. Am mai mentionat ca sagetile alea sunt prea mici ca sa le poti vedea de la distanta?
6. Dureaza un pic cam mult pentru ce e, cel putin asta a fost senzatia mea in 4 jucatori.
Mi-a lasat impresia ca daca s-ar fi facut niste mici ajustari dpdv al designului si daca ar fi avut o grafica mai frumoasa si mai usor de citit si urmarit, rezultatul ar fi fost unul mai bun.
Cu toate acestea, impresia generala a fost una buna si l-as mai juca cu placere daca as mai avea ocazia. L-as categorisi ca fiind un Versailles complex, iar ca feeling mi s-a parut foarte diferit de Tzolk'in.