Call to adventure , publicat anul acesta, iti ofera posibilitatea de a creiona originea, deciziile si destinul unui erou fantasy si de a scrie o poveste pe care o vei spune la finalul partidei. Deciziile pe care le iei pe parcursul jocului iti vor influenta eroul, acesta putand sa aleaga intre bine si rau sau chiar o cale de mijloc..
1.Componente : Primul lucru pe care il observi si care te atrage la acest joc este artwork-ul cartilor, desenate cu maiestrie si care parca te invita sa scrii povestea eroului tau. Jocul mai vine cu ”zaruri” (rune) cu 2 fete reprezentand anumite zone/aptitudini pe care eroii le au sau le pot dobandi si imbunatati; runele arata foarte bine si sunt placute la atingere. Regulamentul contine, la fel, imagini frumoase si potrivite temei jocului.
2.Regulament : Jocul fiind unul relativ simplu, regulamentul putea fi scris si mai bine privitor la unele situatii, insa per total este bun.
3. Desfasurarea jocului : Call to adventure este un fantasy storytelling in care eroul cu cel mai extraordinar destin va castiga. La inceputul jocului, fiecare jucator primeste 2 carti pentru stabilirea originilor eroului, 2 pentru motivatia eroului si 2 carti destin, urmand sa aleaga cate una din fiecare. Originea unui erou poate fi una aristocrata, poate fi un orfan, cersetor, pungas sau altele. Motivatiile eroilor sunt la fel de diferite si pot inclina inspre partea buna sau inspre un destin intunecat. Cartile de destin nu se arata decat la finalul jocului, acestea generand puncte de victorie in functie de anumite cerinte.
I. Originea / II. Motivatia / III. Destinul
In centrul mesei se plaseaza 3 seturi de carti de poveste, fiind disponibile, in prima faza, doar cele din era 1. Acestea pot fi: trasaturi ale eroului (pot fi luate daca eroul indeplineste anumite cerinte minime sau in schimbul tokenurilor de experienta) / quest-uri avand o anumita dificultate si doua cai diferite de rezolvare si care necesita ca eroul sa aiba anumite trasaturi/skill-uri pentru a avea sanse mai mari sa le rezolve / adversari cu care te poti infrunta. Pentru a rezolva un quest, eroul aduna runele comune (intotdeauna) plus runele specifice quest-ului/adversarului si, pentru a-si mari sansele de reusita (existand insa posibilitatea sa primeasca coruptie), eroii pot ”gusta” din puterea runelor negre in schimbul unui token de experienta / runa. Odata quest-ul depasit, acesta se ataseaza povestii tale. Dupa ce un erou a adaugat 3 carti (trasaturi/quest-uri/adversari) zonei specifice originii eroului (prima coloana), va trece la cartile de poveste din era 2 si tot asa. Jocul se termina la finalul turei in care primul erou si-a incheiat povestea (a adaugat a treia carte zonei specifice destinului). Ulterior calcularii punctelor de victorie, fiecare jucator prezinta povestea eroului sau.
Povestea eroului X
Concluzii : Dezbracat de artwork-ul superb, tema si storytelling, Call to adventure este un set collection in care faci quest-uri si iti imbunatatesti eroul in functie de cartea de destin aleasa. Nu il recomand celor care nu sunt atrasi de ideea jocului sau care considera ca nu ar putea sa intre putin in poveste. In definitiv, alegi o carte, dai cu runele si adaugi simboluri tabloului personal. Pe de alta parte, jocul e placut si usor iar cu putina imaginatie poti spune o poveste interesanta la final sau chiar una amuzanta / tragica. Unii spun ca deciziile din joc ar trebui luate in special pentru povestea de la final in detrimentul punctelor.
Sursa foto : Google