Best new game - iulie 2020

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1299
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Best new game - iulie 2020

Post: # 113020Post rabesandratana
30 Jul 2020, 20:48

13 jocuri noi si luna asta si au fost cu noroc, pentru ca am descoperit niste capodeopere si niste giuvaiere ascunse:



Image
Artificium: (3 partide in 3 jucatori) un joc rusesc despre convertire de bunuri. Joci o carte, si faci o simpla actiune inscrisa pe ea. Exemplu shimbi o grana pe o mancare si iei punctele inscrise pe carte. Apoi poate tura viitoare ai o carte care zice sa dai o mancare pentru o obtine o sabie. Si mereu o sa cauti sa gasesti solutii sa ai bunurile care trebuie convertite conform cartilor pe care le mai ai in mana, pentru ca doar asa o sa primesti si punctele de pe ele, care cresc pe masura ce bunul schimbat e mai valoros.
Imi aduce aminte de Century Spice Road, dar mai rapid si muuult mai mult bazat pe noroc. Dar pentru un motiv sau altul, l-am gasit ca fiind extrem de fun. Poate pentru ca tine maximum 30 minute si iti pune mereu mintea la munca in a gasi solutii de a face rost prin vanzare-cumparare de resursele de care ai nevoie pentru cartile care ti-au venit in mana in acea runda.
Plansa unde se tine scorul e interesanta, pentru ca exista anumite praguri pe care cand le treci, o sa iti dea cate un bun. Uneori, chiar cel de care aveai atata nevoie incat sa iti joci si cea de-a 5-a carte.

Ce nu mi-a placut: Poate faptul ca pe la mijlocul-finalul rundei 3 (tine 4 runde), deja te-ai cam prins ca nu mai ai sanse sa castigi, daca ai ramas prea in urma. Totusi, a existat o partida in care cel din urma a facut salturi enorme, asa ca nu e imposibil de recuperat, doar greu.

Nota 8,4 pentru ca e scurt si te atrage sa mai incerci o partida. Doar-doar de data asta o sa ti se lege lucrurile mai bine. Recomand ca alternativa mai simpla a lui Century Spice Road


Image
Castle of Caladale: (o partida in 3 jucatori si vreo 4 cu varianta solo) Carcassonne style game, in care trebuie sa potrivesti fiecare latura pentru a face un castel cu forme ciudate, din materiale diferite si precum in Galaxy Trucker, pierzi puncte la final pentru fiecare spatiu deschis/nefinisat. Ideal e ca la final sa ai o poza completa cu un castel inconjurat de cer pe margini si sus, evident. Foarte simplu, cu reguli care te lasa sa "rupi" un tile plasat runda trecuta si dupa bunul chef sa il muti runda asta in alt loc, doar-doar iti iese mai bine constructia. Poti sa reconstruiesti castelul linistit pana ce iti vine iar randul sa draftezi un tile. Are asa..., un ambient de zen, in care daca respecti doar cateva reguli simle, ai voie sa faci cam orice si sa construiesti dupa imaginatia ta, un castel ciudat. Dar ce daca arata ciudat? E castelul tau si normal ca iti place!

Ce nu mi-a placut: Nu pot sa spun ca nu mi-a placut neaparat ceva. Stiam inca de la inceput la ce sa ma astept de la acest joc. Face ceea ce trebuie sa faca in categoria sa, ciudat e ca unei persoane de la masa nu i-a placut deloc jocul pe motiv ca "e desenat urat" si nu intelege nimic din formele alea. Mie imi place cum arata si chiar e laudat pentru grafica. La final de partida o sa te alegi cu o poza frumoasa, cu conditia sa nu construiesti cu picioarele. Nu e e ceva senzational, dar dupa un joc greu, e bun.

Nota 7,5 si probabil o sa mai creasca dupa ce o sa joc si varianta "real time" care pare sa semene putin cu ceea ce se intampla in prima faza din Galaxy Trucker


Image
Cat Lady (vreo 3-4 partide in 3 jucatori): Drafting pur, in care iei un rand sau o coloana de carti, intre care poti fi pisici si carti cu mancare, jucarii, catnip, sau spray cu apa pentru pisica obraznica din lemn, care sta mereu in locul unde ai tu nevoie sa iti iei actiunea. Daca iei prea multe pisici si pana la final nu le hranesti, pierzi cate 2 pct per pisica. Daca le hranesti cu mancarea inscrisa pe ele, castigi punctele respective. Sunt mai multe tipuri de carti care iti ofera puncte, in general prin set-collection. Artwork dragut si un must have pentru cei care au pisici.

Ce nu mi-a placut: La pretul la care vine, cred ca puteau sa puna niste tokens din lemn in forma de peste, lapte, etc si nu doar cuburi plictisitoare. Ar fi intrat mai bine in tematica. Stiu ca varianta deluxe vine cu asa ceva plus cutie metalica in forma de pisica.

Nota 8,2


Image
Evolution the beginning: (1 partida in 3 jucatori) Cum Evolution e out of print, am gasit varianta card game a acestuia si in ciuda faptului ca are doar 10 tipuri de carti, e un joc super destept. In fiecare runda trebuie sa gasesti solutii prin a hrani speciile tale si a nu muri de foame, la propriu. Fiecare token de mancare halit per runda, se duce intr-un saculet frumos realizat, la finalul rundei si devine cate 1 punct. Cartile sunt de tip multi use, pentru ca fie o transformi intr-o noua specie, fie o folosesti ca atribut a unei specii. Adica, majoritatea animalelor sunt erbivore, dar, exista si o specie carnivora care se va hrani doar atacand. Asa ca singurul mod sa iti pastrezi in viata micutii, e sa le pui niste atribute tari, gen viteza, vedere nocturna, aripi pentru a zbura, astfel carnivorul avand mari batai de cap in a-l prinde pe al tau si hali cu tot cu pene (daca are pene). Pentru unii jocul poate fi considerat agresiv, dar eu nu gasesc asta, pentru ca pana la urma simuleaza foarte bine ceea ce se intampla in natura, si anume, adapteaza-te ca sa supravietuiesti, altfel te mananca specia mai puternica si rapida. Si despre asta e jocul. Te poti apara impotriva atacurilor si nu e neaparat ca daca alt jucator foloseste la greu carnivorii si 1-2 ture iti papa din animale, o sa castige. Nicidecum! Pentru ca odata ce ti-ai adaptat speciile si el nu face acelasi lucru, carnivorul sau va ramane doar un amarat care ravneste la o bucatita de pulpita din specia ta, dar nu are sanse sa o mai prinda si o sa moara la propriu de foame. De, viata e dura in salbaticie!

Ce nu mi-a placut: Poate o varietate un pic mai mare de carti nu strica. Inca vreo 5 tipuri de carti daca erau prezente, ar fi fost de 10.

Unul dintre cele mai tari jocuri de carti pe care l-am jucat. Nota 9 si cred ca o sa mai creasca pe masura ce o sa il mai joc.


Image
Fabled Fruit: (vreo 20 partide in 3 jucatori) Cand te uiti la cum arata jocul asta, iti lasa o impresie de ceva complet copilaresc, genul de joc facut de Haba ca sa aiba si "ala micu`" un joculet dragut si nevinovat de jucat. Dar nu! E un family-game absolut fantastic care cred ca a trecut neobservat de catre masa larga a publicului, tocmai pentru ca arata asa cum arata, foarte neserios si pueril (precum bulinele neserioase de ciocolata). Fabled Fruit e un joc de tip legacy (ma rog, Fabled zic ei!) care ar trebui sa isi aiba locul alaturi de arhicunoscutele Ticket to Ride sau Carcassonne, jocuri pe care multi le au in colectie pentru a le juca alaturi de familie.

In esenta, e un worker placement cu o plansa modulara, fiecare spatiu avand regulile sale, in care strangi fruncte pentru a face smoothie, iar reteta e trecuta in partea de jos a cartii mari de joc, care alcatuieste unul dintre spatiile "plansei". Si cand ai facut sucul, iei cartea aceea cu retata realizata si odata ce a disparut de acolo, o sa apara o carte noua, cu o regula noua. Practic, plansa de joc se schimba continuu si daca la inceput jocul e unul foarte basic, pe parcurs apar o gramada de elemente noi si barometrul de FUN, urca la maximum, riscand sa se dea peste cap. La final de joc, salvezi intr-o punga plansa noua modulara si in ziua urmatoare incepeti noua partida de la punctul in care ai ramas. L-am jucat toata saptamana in fiecare zi si nu ne-am plictisit nicio clipa. Iar cu 59 de carti locatii, rejucabilitatea e asigurata pe termen lung. Noi dupa vreo 20 partide, nu am ajuns inca nici la jumatate din ceea ce contine cutia si abia astept sa il mai jucam si sa descoperim ce reguli noi mai apar.

Ce nu mi-a placut: Uneori din cauza combinatiilor de carti care alcatuiesc plansa de joc modulara, pentru ca niciodata nu stii ce regula o sa dispara si ce o sa apara, jocul poate sa stagneze putin si pot sa apara unele combinatii ce se bat putin cap in cap. Dar oricum nu dureaza mai mult de o partida (vreo 20 min) si totul se va schimba.

Nota 9,7 si il consider jocul family perfect alaturi de Ticket to Ride iar momentele distractive create sunt de neegalat (nu il recomand pentru a fi jucat in doar 2 jucatori)


Image
Fleet Wharfside (3 partide in 3 jucatori) Un joc atat de mic, dar cu un "suflet" atat de mare. Tematica? Prinzi peste si apoi ii distribui pentru a indeplini contracte. Dar modul in care faci asta e super interesant si fun. Ori prinzi peste (tragi 2 carti) din unul dintre cele 2 lacuri cu carti vizibile, ori te duci sa iei un nou contract. Si aici e toata smecheria jocului, pentru ca acestea vin cu cate o abilitate speciala care e valabila mereu cand ai contractul in fata ta. Dar imediat ce l-ai indeplinit si ai luat punctele, il pui pe dos si adio abilitate. Iar unele abilitati sunt atat de bune, incat nu iti vine sa indeplinesti contractul si tragi de timp cat de multi poti incat sa profiti de ceea ce iti ofera. Problema e ca ceilalti jucatori fac puncte si tu nu. Asa ca, renunti la abilitate ca sa faci si tu niste puncte ori mai astepti putin? Foarte tare si cat de greu e sa iei decizia cand sa renunti la o abilitate.

Ce nu mi-a placut: Ar fi fost super daca ar fi existat o varietate mai mare de abilitati, pentru ca sunt vreo 7 cred si apoi se tot repeta pe toate cartile.

Dar pentru un joc atat de mic, e greu sa ii gasesti prea multe bube. Ne-a placut foarte mult si ii ofer un binemeritat 8.9



Image
The Great Heartland Hauling Co (2 partide in 3 jucatori): un pick-up and deliver care vine cu camioane din lemn, cu o plansa modulara formata din carti de joc plus o expansiune. Totul intr-un pachet atat de mic, ca aproape il poti baga in buzunar. Folosesti carti cu benzina pentru a te misca pe plansa si apoi carti cu bunuri, pentru a ridica bunuri pe care apoi cauti sa le vinzi in locul cu pretul cel mai bun. Asta daca e liber si nu s-a dus deja alt camion acolo care iti blocheaza calea. Trebuie sa platesti taxa de drum sau taxa pentru incarcatura mare, in functie de locurile pe unde o iei si castiga cel care a acumulat primul o anumita suma de bani. Expansiunea aduce si ea lucruri interesante prin care fiecare jucator poate face rost contra cost, de o abilitate unica: poti muta pe diagonala, poti merge in locurile blocate de alte camioane, ai 6 carti in mana in loc de 5, etc

Ce nu mi-a placut: Uneori poate sa devina un pic restrictiv, chiar frustrant, cand vezi ca sunt zone blocate de care ai nevoie, sau nu iti vin cartile necesare. Asta a fost motivul pentru care unei persoane de la masa nu i-a placut deloc jocul.

Nota 7,9 si jocul asta putea oricand sa vina intr-o cutie din aia gen Ticket to Ride, cu tile-uri pe post de plansa modulara si bunuri cu forme mari si frumoase in loc de cuburi si poate inca o expansiune. Un joc mare intr-o cutie atat de mica. Apreciez asta foarte mult.



Image
Bunuri Regale (2 partide in 3 jucatori): Carti multi-use pe care eu le ador mereu cand le vad prezente in vreun joc, care fie sunt resurse, fie sunt cladiri care produc un bun. Tragi carti cu resurse intr-o piata publica pana ce apar 2 simboluri de soare si practic aici fiecare decide cat de mult isi forteaza norocul si pariaza daca la urmatoare extragere o sa apara resursele necesare incat sa isi puna fabrica sa la produs.
Daca fabrica produce, faci bani pe care ii investesti intr-o noua fabrica ce iti va aduce si mai multi bani si mai multe puncte. Pfister reuseste sa faca jocuri indeajuns de interesante si atunci cand are la indemana doar un pachet de carti. Asta nu e chiar de calibrul lui Port Royal, dar e bun.

Ce nu mi-a placut: Un pic cam busy cartile cu multe elemente si text. O grafica si asezare un pic mai curata, l-ar fi facut mai usor de digerat.

Nota 8


Image
Portal of Heroes (2 partide in 3 jucatori): un joc de carti cu un pic de Splendor vibe. Strangi carti cu cifre, pe care le dai apoi pentru a indeplini un "contract" care o sa iti dea puncte si/sau abilitati pentru restul jocului. Tematica este zero, dar jocul ne-a placut mult.

Ce nu mi-a placut: lipsa completa de tematica. El ar vrea sa aiba ceva tematica cu eroi, dar eu nu am prins-o.
Nota 8,7


Image
Russian Railroads (3 partide in 3 jucatori): Cica ar fi cu trenuri! Dar eu nu prea le vad! O fi ceata in joc!
Zici ca Feld a facut un joc cu trenuri, in care impingi niste cuburi pe o plansa si faci 400 de puncte. Dar de ajuns cu lucrurile negative si sa vorbim si despre cat de bun e jocul. Pentru ca e bun tare.
Worker placement in care muti niste bucati de lemn pe plansa ta, care cred ca ar trebui sa fie ori calea ferata, ori trenurile (dracu stie ce-s alea si ce a vrut autorul), important e ca le impingi si la final in functie de unde au ajus, iei o tona de puncte. (pe bune, chiar iei o tona)
Pe masura ce inaintezi mai delblochezi inca o suta de bonusuri care la fel, iti dau alte tone de puncte sau obiective secrete, care n-o sa ghiciti niciodata, dar vad dau si ele puncte multe.

Ce nu mi-a placut: In ciuda faptului ca Feld e designerul meu preferat, ma enerveaza foarte tare jocurile in care faci muuuuuuulte puncte si la final te trezesti cu un scor astronomic de 300-500 puncte. Pe bune? Asta e fun? Sa ma invart de 4-5 ori cu pionul meu in jurul plansei ca sa determin ce scor am realizat, si sa dureze vreo 10-15 minute pana ce facem scorul tuturor. Aproape cat 2 ture din joc.

Una peste alta, un joc foarte bun, despre facut puncte, in care daca lipseau acele tile-uri cu locomotive, nu cred ca imi dadeam seama despre ce e. Cred ca e primul joc in care literalmente imping "cuburi" pe o plansa.
Prima partida parca am mai simtit un pic tematica, dar la a 3-a incolo eram atat de concentrat pe facut puncte ca s-a dus si acea mica umbra de tren.
Nota 8,7


Image
Santorini (vreo 10-15 partide in 2 dar si in 3 jucatori): un sah care arata foarte bine si care ma face sa imi fie si mai dor de Grecia, mai ales acum ca nu pot pleca in vacanta. Muti pionul si construiesti obligatoriu ceva si cel care ajunge primul pe "acoperis" (nu pe cupola), a castigat. Daca jocul nu venea cu acele carti cu puteri speciale, era un abstract mediocru, care dupa 2-3 partide zacea uitat in pod/boxa, alaturi de vechituri. Dar acele noi abilitati chiar iti dau ceva nou de urmarit in fiecare partida si fac deliciul acestui joc.

Ce nu imi place: Ca nu au pus si text succint pe carti cu explicarea cartilor. E foarte greu sa inveti iconitele si ce au vrut ei sa explice acolo.
Nota 8,1


Image
Viticulture EE: (2 partide in 3 jucatori si vreo 4 varianta solo): Si acum sa trecem la lucruri cu adevarat serioase! La fel cum am procedat si cu Lords of Waterdeep, pe care il consideram plictisitor pana sa apuc sa il joc, nici cu asta nu intelegeam care e hype-ul si ce mare lucru aduce acest joc care e doar un basic worker placement. Si normal, iar am judecat gresit si acest joc, care e absolut FA-BU-LOS! M-a incantat atat de tare, incat a intrat undeva in top 5 jocuri all time pt mine. Daca o sa il depaseasca cineva vreodata pe Splendor in varful topului meu, clar asta o sa fie, asa de tare imi place.

Si da, de la distanta (cand te uiti pe youtube) pare doar un alt basic worker placement, dar planificarea si cartile alea cu vizitatori, fac diferenta fata de orice alt worker placement am jucat eu vreodata. Si am jucat multe. Foarte multe. Am atatea lucruri bune de spus despre el, ca nici nu stiu cu ce sa incep.
Mai intai sa incep cu scorul, care e cel mai elegant mod posibil de a termina un joc si a sti exact cate puncte ai. Nu 400-500 de puncte precum vorbeam mai sus despre Russian Railroads sau alte jocuri de la Feld, in care pierzi juma` de zi sa calculezi. Aici stiu clar care e obiectivul si trebuie sa gasesti cele mai bune solutii cu ceea ce ti se ofera, ca sa ajungi tu primul acolo. (la borna de 20)

Apoi cartile cu vizitatori, care iti ofera posibilitatea ca nici macar sa nu faci o singura sticla de vin tot jocul si totusi sa poti castiga. Poate nu imi place vinul (mie imi place), si nu imi pasa asa mult de tema (care chiar e prezenta in acest joc) si vreau doar sa fac puncte. Ei bine, jocul imi ofera parghii prin care pot face asta. Vand terenuri, mai plantez o vie, vand poate un strugure, mai iau punctul bonus de la inceput de runda, mai trag carti cu vizitatori ce imi ofera puncte pentru carti decartate sau pentru o suma de bani, etc. Solutii sunt o gramada.

Sau te pui pe plantat serios, marit pivnita, luat contracte babane ce iti dau 6-7 puncte fiecare, si faci spumant si vin nobil si cu 1-2 comenzi indeplinite ai facut mai mult de jumatate din borna de 20.
Modul in care invechesc vinurile la fiecare final de runda. Atat de simplu si eficace. Modul prin care selectezi cu acel token cocos, ora la care te trezesti si practic ordinea de joc plus un bonus pe care il primesti, sau workerul Grande, care apropo, cineva in timpul partidei i-a tot zis "Grasul" si a ruinat pentru mine deja numele de Grande, asa ca de acum o sa ma refer la el cu numele de "Grasul".

Am jucat prima partida cu regula normala in care Grasul poate sa ocupe in spatiu deja ocupat de alte persoane (sau chiar de catre tine in prealabil) si orice worker normal poate sa ia bonusul desenat pe plansa si apoi, in partida a doua am zis sa schimbam putin si sa jucam cu o varianta in care DOAR Grasul poate sa ia bonusul plus evident poate sa ocupe un spatiu deja ocupat. Si a fost mult mai interesant si strategia s-a schimbat putin. Pentru ca stiam toti ca doar Grasu ne aduce bonusul, asa ca ori il pastrezi pentru mai tarziu, poate la toamna cand cineva iti va bloca un spatiu foarte important la care risti sa pierzi accestul, ori il folosesti acum imediat doar pentru ca vrei neaparat un anumit bonus. Mi s-a parut foarte interesant cu varianta asta si posibil de acum sa il jucam doar asa. A mai testat cineva pana acum varianta asta?

Si jocul solo, in care trebuie sa faci minim 21 puncte, incat sa il bati pe Automa, avand la dispozitie doar 7 runde. Super palpitant, cu momente intense, in care nesimtitul ala de Automa iti strica complet planul, luand exact spatiu ala de care ai mare nevoie, plus stresul (in sensul bun) de a o scoate cumva la capat in alt mod si de a face cumva puncte si in acea runda. Aici varianta solo chiar merge si imi place mult sa joc asa.

Imi place foarte mult modul de la startul partidei, cu carti Mama/Papa in care fiecare incepe cu alte bunuri/sume de bani/cladiri

Ce nu mi-a placut: Daca e sa ma leg de ceva, e legat de cartile cu vizitatori, despre care cred ca ar fi trebuit sa vina in marima normala si nu carticele mici in care au fost nevoiti sa inghesuie text si iconite. Chiar nu vad de ce au ales varianta asta. Si nu cred ca pentru a face economie. Ca Stonmayer Games nu e recunoscuta pentru porcarii din astea cu "hai sa luam carton subtire ca e ieftin, sau cuburi mici-mici si nu tokens frumos realizate, etc" Astia cand fac un joc, se asigura ca pun la punct orice mic detaliu sa iasa aproape perfect. Singurul motiv pentru care cred ca au ales sa le faca asa mici, e ca sa pastreze aceeasi proportie cu cartile verzi si mov.

In rest numai lucruri de bine despre acest joc. E o capodopera in domeniu si un exemplu de luat despre cum se face un worker placement elegant si cu o tematica bine inchegata. Chiar si simplul fapt ca acele tokens de vin sunt din sticla, te duc imediat cu gandul la o sticla de vin. Citeam si niste reactii mai putin favorabile ale unora, cum ca jocul te duce catre victorie/partida pierduta prin prisma norocului si a cartilor pe care le tragi. Nu vad asta, pentru ca gasesti destule cai prin care poti contracara, schimba tactica. Ai tras la inceput 2 carti care nu iti surad, ori construiesti rapid Cottage, incat sa extragi mereu cate 2 carti si imposibil sa fii tu ala care mereu-mereu o sa ai ghinion sa tragi doar cele mai proaste carti. Pana la urma mai tine si de jucator. Nu cartile sunt proaste ci strategiile pe care le aleg jucatorii de cele mai multe ori. Mi s-a intamplat chiar mie sa primesc la inceput o carte cu o comanda ce parea greu de realizat (spumant) si am zis sa merg pe strategia de a nu face vin. Alt jucator a ales acelasi lucru si ii mergea totul de minune, i se legau cartile nou extrase perfect si era deja mult inaintea noastra, eu pe ultimul loc la distanta enorma, ceva de genul el avea 9 puncte si eu doar 1. Ei bine, am schimbat imediat strategia din mers si m-am apucat de vandut terenul cel mai scump, construit ambele pivnite la pretul de doar 8 cu o anumita carte si apoi spre final de joc realizat contracte mari. Nu numai ca l-am depasit pe final, dar a iesit si pe ultimul loc, jucatorul care a plecat ca din pusca si parea ca o sa ne nimiceasca datorita asa zisului "noroc" de extras carti. Te adaptezi si joci cu ceea ce ai. Daca in viata primesti doar lamai, pui mana si faci o limonada buna din ele, asa si aici, daca ai struguri acrii, faci un otet bun si gasesti alta modalitate catre victorie. Plus ca imi e greu sa cred ca un jucator o sa aiba DOAR noroc tot jocul si tu exclusiv DOAR ghinion la carti, chiar si cand ai construit Cottage.

As mai putea vorbi mult si bine despre jocul asta, dar cred ca e de ajuns "romanul" asta. Cred ca s-a inteles cat de mult imi place si ca e poate cel mai bun joc pe care l-am jucat de cand am intrat in acest hobby. Nota 11



Image
Wingspan (3 partide in 3 jucatori): Nu m-am urcat in trenul plin de hype care mergea cu mare viteza inca de la inceputul anului si nu m-a prins deloc jocul din ce am vazut pe youtube. Asa ca dupa ce "tot globul" a apucat sa joace Wingspan si am ramas eu ultimul din curtea scolii care nu il luase, am zis "Hai ma, ca poate asta e momentul sa vad si eu ce e cu Marea Pasareala!"


Joc family "my ass"! Nu stiu cine a venit cu ideea ca asta e joc de jucat cu familia, sau ce familie o avea ala, dar mare greseala am facut cand, dupa ce a sosit, l-am pus pe masa pentru a-l juca alaturi de familie. Ca na, doar e locu 1 la categoria "Family" si cica e simplut si dragut.
Am jucat cu familia peste 50 de jocuri family, asa ca nu sunt chiar straini de jocuri. Am jucat cu ei jocuri family (care chiar sunt family pe bune): Karuba, Thebes, Cacao, The River, Ticket to Ride, chiar si niste euro gen Yspahan, Coal Baron, care sunt deja cu un pas daca nu chiar 2 peste ideea de family game, dar Wingspan efectiv le-a rupt capul atat lor dar si mie din cauza sutelor de intrebari care ma loveau din stanga si din dreapta.
Unde asez cubul asta?, Ce face cartea asta, ca nu inteleg?, De ce nu pot sa activez cartea asta alba inca o data? De ce nu pot sa iau mancarea de care am eu nevoie?, Ce obiectiv ziceai ca trebuie la final de runda? Ce inseamna iconita asta? Dupa alte 3 minute...Parca ce ai zis ca inseamna iconita asta de pe carte?, De ce s-au activat acum toate cartile astea?, Dar de ce nu le pot activa mereu cand vreau eu? si tot asa...multe altele
Eu prima partida am jucam si pentru ei si am pierdut, pentru ca nu puteam sa ma concentrez deloc la ceea ce trebuia sa mai fac. Practic m-am batut singur, ca ei mai mult asistau neputinciosi la un joc pe care nu il intelegeau. Pe la jumatatea partidei voiam sa il strang si sa il bag in cutie, pentru ca era o experienta extrem de frustranta. Dar, atrasi de pasarelele de pe carti, de casuta cu pasari, sau mai stiu eu de ce altceva, au insistat sa continuam. Am jucat in cele din urma 3 partide la rand, pentru ca s-au incapatanat sa il inteleaga, dar chiar si la a 3-a partida nu puteau sa joace singuri fara sa ii tin eu de mana si sa le arat ce ar fi mai bine sa faca, chiar daca in cele din urma au inceput sa retina care sunt actiunile de baza (mancare, ouat, luat carti, jucat o carte si activat) nu reuseau sa fie deloc competitivi si am castigat ambele partide lejer. A fost una dintre cele mai frustrante experiente cu un joc, dar asta nu inseamna ca nu mi-a placut jocul. Din contra, chiar este extrem de bun, precum umbla vorba prin sat.

Iar partea cu family game, sigur e doar de marketing, fiind colorat, cu pasarele, dar in realitate are "o suta" de reguli si sute de carti cu text pe ele. Mi se pare atat de ciudat cum cei care dau premiul Spiel des Jahres, nominalizeaza jocuri din ce in ce mai simple de la an la an, gen The Mind care are 1-2 reguli mari si late si super simple, iar la Kennerspiel care se vrea jocul pentru avansati imi baga Quacks of Quedlinburg, care sa fim seriosi, e mult mai usurel pe langa Wingspan, iar pe asta mi-l baga toti la categoria de familie.
Inclusiv aici pe forum am vazut ca era la vot la aceasta categorie. Si inca ceva legat de conceptul asta de joc de familie. Cand zici ca joci cu familia, nu se refera DOAR ca joci tu acasa cu nevasta un joc in 2 persoane. Pentru ca ghici ce? Nevasta o fi ea parte din familie, dar e deja un jucator inrait datorita tie, care a jucat cel mai probabil deja jocuri precum Viticulture, Burgundy, Trajan, iar cand ii pui pe masa Wingspan, normal ca i se pare usurel. Ca ai transformat-o deja intr-un gamer. Cunoaste mecanisme de joc (poate nu dupa denumire), si reuseste destul de usor sa insuseasca un joc nou. Dar sa imi zica mie careva ce s-a dus el in vizita la mama, tata, bunicu, bunica, si a scos pe masa Wingspan si a mers ca uns!
Nu e ca si cum vede bunicu` jocu` si zice: "Ce e tata asta, engine-builder d-ala sau cum ii zice? Si are si ceva hand-management pare-mi-se mie. Stai sa imi pun ochelarii ca nu vaz bine! A, da, e d-ala usurel! Hai ca te bat la asta si jucam un Terra Mystica cu bunica-ta dupa!"
Family game e un concept in care se presupune ca jocul respectiv il pot juca si intelege rapid toti oamenii pe care ii ai tu prin preajma ta: fie ca e vorba de copil, purcel, catel, mama, bunic sau strabunic. Daca te mitraliaza cu intrebari si observi pe tot parcursul partidei doar fete nedumerite, ala nu e joc family, sa fie clar. Pune frumos Ticket to Ride pe masa si o sa vezi ca dupa maximum 3-4 intrebari, toti au inteles care-i treaba si poate pe ici pe colo o sa mai incurce ideea ca nu trebuie sa puna pe ruta albasta doar trenuri albastre. Asta e un joc de dificultate +3 pe bgg.

Si acum si despre joc putin: Mi-a placut ideea si modul in care iti pui cartile si activezi chestii care se pot lega de minune intre ele. Rejucabilitate mare datorita sutelor de carti. Componente de nota 10. Nici nu se putea altfel cand vine vorba de Stonmayer game, care incet incet a devenit producatorul meu preferat. (bye-bye Queen Games). La astia cand ma duc sa dau banii pe un joc, stiu sigur ca o sa primesc ceva de mare calitate. Pe langa faptul ca din cele 3 jocuri pe care le detin de la ei (Viticulture, Scythe si Wingspan), toate sunt jocuri fabuloase, au si grafica si componente de cea mai buna calitate, mare atentie la detalii. Iti dau mici boluri din plastic ca sa nu stai sa mai faci tu vreun setup pt acele bunuri. Jamie Stegmayer pe care am inceput de anu` trecut sa il urmaresc pe Youtube, e foarte activ pe forum si raspunde atunci cand lumea are nelamuriri. Si cel putin Viticulture si Wingspan au preturi relativ asemanatoare (sub 300 lei) cu marea bataie de joc a celor de la Alea, care are jocuri bune dar productie de cea mai joasa speta si automat mi se pare si lipsa de respect fata de client.
Ce vreau sa spun, e ca daca iau ceva facut de Stegmayer, nu imi tremura mana cand dau 300 lei pe o cutie plina de carton, pentru ca sunt absolut convins ca astia o sa imi ofere cea mai buna calitate pe care au putut ei sa o vare in cutia aia la acest pret.

Nota 9,3 pentru Wingspan si mentiunea ca e un hand management/ card drafting/ engine builder game de dificultate medie pe care nu o sa il mai joc in familie, pentru ca sigur daca maine il pun pe masa, deja au uitat cam toate regulile pe care le-au invatat acum 2 saptamani.


Jocul lunii: Viticulture EE

User avatar
Garomi
Teen Meeple
Teen Meeple
Posts: 53
Joined: 13 Dec 2018, 14:45

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113023Post Garomi
30 Jul 2020, 23:18

Trei jocuri noi si o extensie noua in Iulie:
  • 7 Wonders: Armada

    Extensia am luat'o intamplator ca sa depasesc suma minima pentru livrare gratuita la o comanda de sleeve'uri. Si ma bucur ca am luat'o pentru ca mi se pare ca imbunatateste un joc dragut si usor adaugand o noua latura. 7 Wonders deja mi se pare un joc perfect pentru grupuri de 4-5-6 oameni, mai ales daca nu toti sunt cat de cat implicati in hobby. Iar Armada vine si, fara sa dea peste cap decursul jocului, adauga cateva chestii care face ca jocul sa arate mai bine pe masa, sa incurajeze si sa recompenseze diversele strategii. Pe scurt, ideea e ca primesti o plansa cu un track pentru fiecare tip de cladire deja prezent in joc; si cand construiesti o cladire "Verde", de exemplu, poti sa avansezi, daca ai resursele necesare, track'ul "Verde" primind diverse chestii.

    Cel putin pana in momentul in care voi lua si alte extensii, cred ca o sa fie jucat de fiecare data cand pun jocul de baza pe masa
  • Android: Netrunner

    Asta nu e chiar un joc nou pentru ca l'am jucat acum patru ani de trei-patru ori, dar imi aminteam lucruri bune despre el asa ca am incercat sa pun mana pe un joc de baza, lucru care este mult mai greu acum avand in vedere ca jocul nu mai este produs. In fine, am luat jocul de baza si am jucat o partida cu deck'urile de incepatori recomandate in carte. Si experienta a lasat foarte mult de dorit; nu s'a potrivit absolut deloc cu amintirile mele. Ceea ce incepe bine cat timp nu s'au prea jucat multe carti ajunge sa fie super plictisitor, neinteresant, repetitiv si o adevarata corvoada de pe la mijlocul jocului. Ideea este ca un jucator reprezinta o corporatie care incearca sa joace si sa isi dezvolte niste carti "Agenda" in acelasi timp in care foloseste alte carti pe post de "firewall" care sa il protejeze de oponent. Oponentul reprezentand un hacker care incearca sa descopere aceste carti de "Agenda" si furandu'le. Ca sa poata trece de scuturi are acces la carti care il lasa sa faca asta. Twist'ul jocului este ca hackerul poate sa incerce sa acceseze mai multe locuri: discard pile, deck, mana adversarului sau "remote servers" in incercarea de a gasi ce vrea. Si atunci e un joc si putin de noroc, si de cacealma din partea corporatiei, etc. De ce ziceam ca totul o ia in jos de la inceput? Pentru ca o data ce hacker'ul isi asambleaza cartile care ii permit sa sparga scuturile devine doar o chestiune de noroc oarecum. Pentru ca accesul in zonele mentionate mai devreme este asigurat.

    Am zis ca ii mai acord o sansa jocului, incercand inainte sa caut pe net cele mai bune deck'uri care se pot asambla cu ce e in cutia de baza si poate astfel, jocul sa fie mai interesant. Dar deja regret efortul de a pune tot jocul in sleeve'uri la inceput. Dezamagirea lunii si a anului.
  • Undaunted: Normandy

    Un deck builder interesant cu tematica de razboi draguta si cu artwork si mai dragut. Vine cu o revista cu scenarii de jucat si in esenta se construieste o harta din niste tile'uri, se pun niste unitati in diferite puncte ale hartii, fiecare jucator primeste un deck anume la inceput si alte carti rezerva pe care le poate adauga in deck pe parcursul jocului, se stabilesc obiectivele si da'i bataie. Unitatile sunt controlate prin cartile trase, fiecare carte avand 2 sau mai multe moduri de a folosi o unitate. De exemplu la intrebarea "Ce vrei sa faci cu acest grup de infanterie?" raspunsuri posibile sunt "Sa ii misc" sau "Sa obtin control asupra unui obiectiv" sau "Sa descarc pusca in inamic", etc. Se joaca repejor, are un factor de noroc destul de ridicat pentru ca depinde si ce carti tragi si, in cazul atacurilor, cat de bine dai la zar. Dar te joci cu probabilitatile, adica in functie de cum iti pozitionezi unitatile pe harta poti sa iti maresti sansele la zar; in functie de cum iti alterezi deck'ul, poti creste sansa sa vezi combo'urile pe care le vrei.

    Din doua partide, prima a fost interesanta, a doua mai putin pentru ca am avut impresia ca nu exista decat o abordare eficienta pentru fiecare parte si ... cum or vrea astrele. Dar sunt in continuare dornic sa continui cu scenariile si poate chiar sa arunc un ochi si la noul Undaunted: North Africa
  • On Mars

    Zic de acum: jocul lunii. Chit ca nu a avut cine stie ce competitie.

    Am cam devenit fanboy Lacerda de cand am spart gheata cu The Gallerist, Vinhos si acum On Mars. Pana acum mi'au placut jocurile lui din momentul in care scot cutia de pe raft si pana trebuie sa strang sa o pun la loc. Da, este o mica aventura sa inveti regulile si se mai fac mici greseli in prima partida. Abordarea mea este ca ma uit la un "How to Play" dupa care intind jocul pe masa cu setup si citesc cartea de reguli. Imi raman mai bine in cap actiunile si cum se efectueaza. Jocul in esenta este despre efortul de a construi o baza pe marte; o baza care are nevoie de diverse parti: partea cu plantele, partea cu oxigenul, partea cu apa, etc. Si jucatorii incearca sa faca acest lucru. Doar ca efortul asta este "coordonat" de pe o statie spatiala din orbita planetei Marte. Asa ca sunt anumite actiuni posibile doar daca esti pe statie si actiuni posibile doar daca esti pe suprafata planetei, transferul intre cele doua locatii facandu'se prin intermediul unei rachete care calatoreste ocazional intr'o directie.

    Asa cum m'au obisnuit deja jocurile lui Lacerda, toate lucrurile sunt strans legate intre ele; nimic nu pare adaugat "ca sa fie si el acolo". Despre cladirile mentionate mai sus, ele sunt insirate pe un cerc ca dependinta intre ele, de genul: vrei oameni pe suprafata planetei? Atunci ai nevoie de oxigen. Pentru asta ai nevoie de plante si pentru plante ai nevoie de apa si asa mai departe. Frecventa cu care racheta calatoreste intre statie si suprafata este data de gradul de maturitate al bazei de pe Marte: o baza mai dezvoltata este mai autonoma deci nu are nevoie de asa multe vizite ceea ce inseamna ca jucatorii nu se vor mai putea plimba asa usor. Si alte lucruri similare. Este un joc care recompenseaza planificarea in avans. Este un joc care arata foarte bine pe masa si este un joc pe care abia astept sa il joc din nou.
    Image

User avatar
VZQ
King Meeple
King Meeple
Posts: 467
Joined: 07 Oct 2017, 22:20

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113028Post VZQ
31 Jul 2020, 00:52

CHOCOLATIER ( 11 partide in 2 jucatori)
O cursa rapida de tile hand management/tile placement, cu o tematica ce te va face sa dai fuga la magazinu' din coltu' strazii sa dai iama in bombonele :)

Pe scurt: ai un market central cu "cutii" de bomboane (de diverse valori si combinatii), iar pentru a le obtine, trebuie sa dai din mana un numar egal (si identic) cu bomboanele desenate pe placute.

Pe tura ta poti face 2 actiuni (ce pot fi identice), din cele 5 posibile:
- iei o carte din market;
- decartezi o carte din mana, pentru a lua doua din market;
- decartezi carti suficiente (si de tipul cerut) pentru a completa o "tava";
- rezervi o "tava";
- plasezi o bomboana "joker".

Pana aici, nimic nou si/sau interesant.... deci care-i schepsisul?

Well, "tavile" cu bomboane se plaseaza intr-un grid de 2 X 3. Astfel ca modul in care le-ai alaturat conteaza. Conteaza cu atat mai mult cu cat incerci sa formezi grupuri cat mai mari de bomboane de acelasi tip, astfel incat la finalul jocului sa-ti revina bonusurile pentru detinerea majoritatii pentru fiecare tip. Conteaza de asemenea daca reusesti primul sa completezi 6 tavi, declansand astfel sfarsitul jocului.

Ca orice joc bazat pe un teanc de carti si placute, exista hazard. Partea insa misto este ca jocul are implementate suficiente mecanisme de contracarare: poti decarta o carte pentru a "salta" alte 2 carti, dar poti si folosi orice 2 carti identice in loc de un alt tip de bomboana. Si acum vine partea interesanta: fiecare jucator primeste 3 bomboane "joker" (wild) la inceputul partidei, care valoreaza fiecare cate un punct la final, dar acestea pot fi folosite pentru a acoperi spatiile goale din "tavi", sau pentru a acoperi orice alta bomboana - pentru ca functioneaza ca "joker" pentru orice sir de bomboane cu care se intercaleaza - iar asta te ajuta sa faci niste combinatii foarte interesante :) In plus, le mai poti folosi ca sa rezervi o anumita "tava", chiar daca nu ai momentan suficiente carti sa o completezi (si nu esti nevoit sa o si completezi pana la finalul partidei - ceea ce permite un pic de hate drafting, daca preferi genul asta de tactici).

La final se aduna punctele printate pe "tavi" cu cele obtinute pentru detinerea majoritatii bomboanelor de diverse tipuri, plus cate un punct pentru fiecare joker neutilizat, si un punct aditional daca nu ai spatii goale in "tavi".

Este un joc excelent, cu mai multa substanta decat pare la prima vedere, rapid si cu destula tensiune in timpul partidei. Recomandat in 2. Nota : 9


COTTAGE GARDEN ( 9 partide in 2 jucatori)
Este un joc cunoscut, care nu cred ca mai are nevoie de vreo introducere. O sa mentionez doar faptul ca dintr-un impuls tampit si incontrolabil de a merge impotriva curentului, l-am evitat multa vreme. Prezentarea lui Ovidiu mi-a starnit interesul, dar am avut alte "prioritati" (s-a vazut la sectiunea vanzari, ahem)... eh, si in sfarsit a venit si vremea lui :)

Jocul nu se dezminte: un tile placement zen, extrem de aratos, numai bun de pus pe masa langa o limonada rece...sau un ceai aromat. Lumea zice ca ar fi cel mai simplu/slab din trilogie, mie mi se pare de departe cel mai misto & fluent, si rezolva (finally) toate problemele si frustrarile pe care mi le-a generat Patchwork: poti anticipa ce placute vei putea alege cand iti vine randul, ai optiuni cand tabla ta de joc nu se pupa cu oferta, ai bonusuri si "ajutor" (jocul asta m-a facut sa-mi placa tare pisicile, heh), una peste alta, simti ca esti recompensat pentru fiecare gradina muncita. Si - regula casei - iti da sansa cand castigi sa plimbi toate pisicile cu roaba :)

O adevarata placere: combini rasadurile de flori, mai arunci pe ici, pe colo un ghiveci, mai lasi matza sa vaneze soricei, mai o cararuie cu arici, mai o masuta cu ceai si prajituri, ce mai, jocul perfect pentru o dupa-amiaza de vara :)

Extrem de placut si relaxant, perfect ca joc de cuplu, si evident, jocul lunii (nota 10) :)



PS: @rabesandratana - de acord cu Artificium, dar Wingspan chiar este simplu de jucat, regulile sunt putine si clare. Quacks de ex are mai multe informatii de "rumegat", din cauza efectelor diferite ale fiecarui ingredient, plus structura turelor in sine. Dar nah....

User avatar
mendocino
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 329
Joined: 16 Jun 2013, 09:13
Location: Cluj

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113030Post mendocino
31 Jul 2020, 09:04

Luna iulie pot spune a fost una excepțională cu multe jocuri noi și bune puse pe masă.

1. Marvel Champions - este un LCG cooperativ în care jucătorii sunt supereroi din lumea Marvel și încearcă prin tot felul de combinații de cărți cât mai reușite să anihileze super-răufăcător rând pe rând astfel salvând lumea. Ca și mecanică de joc nu aduce prea multe noutăți, combină elementele clasicelor jocuri LCG marca FFG. Din păcate ca și jocurile LCG jocul de bază are destul de puține deckuri, ca urmare este nevoie de cumpărat extensii, deckuri, altele. Jocul este bine realizat, merge foarte bine în doi, tematica este foarte bună pusă la punct. :sy: 8/10 :sy:

2. Sherlock: Death on the 4th of July - este un joc de deducție în care jucătorii încearcă să reconstruiască un caz de omor bazat pe câteva zeci de cărți. Cărțile sunt împărțite între jucători, care apoi trebuie să memoreze conținutul acestora ori să le etaleze, având grijă că la sfârșit dacă etalezi prea multe cărți poți fi depunctat serios. Este un joc de unică folosință cu un story destul de bun, dar totuși nu se ridică la nivelul altor jocuri de gen. :sy: 6/10 :sy:

3. The Crew: The Quest for Planet Nine - este un joc cooperativ de cărți în care jucătorii sunt astronauți trimiși într-o aventură spre o planetă necunoscută. De fapt tematica chiar nu contează deoarece jocul are la bază un set de cărți colorate de la 1 la 9. Jocul conține 50 de scenarii, cu dificultate crescătoare. Pe fiecare rundă de joc jucătorii trebuie să îndeplinească tot felul de sarcini de trick-taking, fără însă a comunica între ei (gen The Mind). Jocul are la bază același concept ca și Mind, însă este mult mai calculabil și ca atare implică mult mai mult jucătorii. Misiunile sunt bine gândite. Jocul merge perfect. :sy: 8/10 :sy:

4. Reavers of Midgard - este un joc de worker placement, continuarea celebrului Champions of Midgard, preluând multe dintre elemente de joc ale predecesorului. Sunt o grămadă de posibilități de a aduna puncte, însă față de predecesor s-a redus substanțial rolul raidurilor și explorărilor și rolul zarurilor este mai redus, și factorul de noroc asociat cu acestea este mult mai comestibil să zic așa. Un aspect plăcut este introducerea cărților multifuncționale, adică vikingii odată cumpărați se pot folosi în mai multe feluri. Jocul este un euro mid-heavy după părerea mea, am însă impresia că puterile unor acțiuni nu sunt destul de balansate, dar am nevoie de mai multe partide de joc pentru a putea avea o concluzie mai clară. Dar în general un joc foarte bun. :sy: 8/10 :sy:

5. Canterbury - acest joc intră în categoria de oldies but goldies. Jucătorii prin două acțiuni simple, taxare și construcție încearcă să clădească împreună cartierele orașului medieval. La baza jocului este un mecanism de tile laying și area control. Clădirile plasate permit dezvoltarea a mai multor utilități în cartiere, iar punctajul este dat de majoritatea în fiecare cartier. Deși jocul are acțiuni simple, plasarea clădirilor și combinarea acestora face ca jocul să devină un brainburner adevărat. :sy: 9/10 :sy:

6. Dining with Dracula - am reușit să joc prototipul acestui joc. Nu aș dori să comentez până nu apare versiunea finală, și nu îl punctez. Succes dezvoltatorilor.

7. Wooly Wars - la fel un joc din categoria oldies but goldies. Este un tile laying gen Carcassonne, în care jucătorii încearcă să înțărcuiască cea mai mare stână posibilă pentru oile având culoarea lor. Dar trebuie avut grijă la lupi și la vânători. Un joc extrem de simpatic și rapid. :sy: 7/10 :sy:

8. 50 Clues - este un joc tip adventure games, bazat pe un pachet de cărți, mai degrabă asemănător cu seria jocurilor Unlock!. Povestea care trebuie deslușită este una destul de morbidă, deci nu este recomandat celor cu inima slabă. :). Are puzzle-uri interesante, grafica este una buna. Mai multe nu zic, deoarece ”no spoilers”. :sy: 7/10 :sy:

9. Escape from the Asylum - este o combinație dintre un joc escape room clasic cu elemente de adventure game. Jocul are mai multe scenarii, legate între ele de o poveste, care se întâmplă într-un azil psihiatric. Cum avansează jocul, se deschid tot mai multe pliculețe cu tot felul de puzzle-uri, dar din păcate nu prea sunt legate între ele, și acest fapt ajută mult la descifrarea codurilor. În plus foarte multe puzzle-uri sunt derivate din probleme clasice de la ora de matematică. În general vorbind nu are aceeași adrenalină cum le au Exit sau Escape Tales. :sy: 6/10 :sy:

10. Escape Tales: Low Memory - este un alt joc tip exit room combinat cu elemente de adventure game. La baza jocului stă o poveste care evoluează în funcție de alegerile jucătorilor. Jocul este plin de puzzle-uri care necesită accesarea paginii web a producătorului (sic! Nu are app funcțional) pentru a le rezolva. Jocul este extrem de lung, dar măcar față de predecesor (The Awakening) este împărțită în scenarii, ceea ce îl face mult mai comestibil. Față de predecesor și grafica a fost îmbunătățită și partea de poveste e mult mai reală, cum ar veni, dar ”no spoilers” :sy: 7/10 :sy:

11. 13 Minutes: The Cuban Missile Crisis - un joc minuscul cu doar câteva cărți de joc. Jucătorii iau partea ori a SUA sau URSS și etalând cărți încearcă să-și stabilească supremația pe diferitele scene de luptă din Războiul Rece, reprezentate prin aceste cărți etalate. Este un joc tactic, cu reguli puține și un timp de joc extrem de redus: 13 minute. Flavour text-ele de pe cărți sunt bune, mecanica merge bine. Un filler foarte bun pentru doi jucători. :sy: 6/10 :sy:

12. Roma - este un joc de cărți, marca Stefan Feld, antic. Pe masă sunt șase locații aferente fețelor zarurilor, iar pe tură jucătorii încearcă să plaseze și să activeze cărți în funcție de rezultatul aruncatului cu zaruri. Jucătorii pornesc cu zece puncte de victorie și încearcă să fure de la oponenți puncte sau să le pună în cârcă să piardă puncte din cauza de exemplu a pierderii unuia din clădiri. Jocul este destul de tactic, unul rapid, însă lipsa cheat sheet-urilor face ca cel puțin 2-3 jocuri să trebuiască până ce lumea se familiarizează cu efectele cărților. :sy: 8/10 :sy:

13. Ecos: First Continent - scopul acestui joc este crearea de continente și oceane din tile-uri hexagonale și populare acestora cu diferite animale, pentru a putea obține maximum punctaj, după cărțile trase de fiecare jucător în parte. Pe tură primul jucător trage tile-uri cu diferite elemente ale naturii, care sunt folosite pentru a active cărțile de joc etalate în fața fiecărui jucător. Îndată ce o carte are toate resursele necesare, jucătorul zice stop joc, și începe efectiv acțiunea. Aceste cărți de acțiuni au limite de câte ori pot fi folosite, și deși la prima vedere pot apărea op, există totuși o balanță între ele. Fiecare jucător încearcă să modeleze Terra din mijlocul mesei în așa fel încât să cumuleze maximum punctaj din cărțile etalate și activate. Jocul este unul care combină o sumedenie de mecanisme cu o grafică drăguță cu multe posibilități. O partidă decurge relativ repede, singurul minus este când cineva reușește nici combinații complicate din acțiunea cărților, atunci poate fi tura mai lungă. :sy: 8/10 :sy:

14. Arkadia - este un joc extrem de vechi marca Rudiger Dorn. Scopul acestui joc este foarte simplu: trebuie așezate tot felul de tile-uri de tip tetris pe planșa de joc, apoi acestea trebuie înconjurate de muncitori, și în funcție de culoarea clădirii și castelul care determină punctajul anumitor culori, se câștigă puncte multe sau puține. Evident modalitatea de punctaj se poate modifica, și de aceea întotdeauna trebuie avut grijă la ce și cum joacă oponenții. Jocul are reguli puține, dar este unul genial după părerea mea. :sy: 8/10 :sy:

15. Dragonheart - un joc de cărți simplu cu tematică fantasy, în care scopul este etalarea cărților pe tablă și bazat pe un mecanism rock-paper-scissors se pot elimina cărți (în sensul că se adună de pe tablă). Cât mai multe cărți adunate, cu atât mai multe puncte. Jocul este unul simpluț și destul de random, dar faptul că durează puțin o face să fie un filler bun. :sy: 6/10 :sy:

16. Dinogenics - este un joc de tip worker placement în care jucătorii încearcă să-și construiască cel mai valoros Jurassic Park. Pe durata de șapte runde se combină DNA-uri pentru a putea crește brontozauri și alte specii, se construiesc tot felul de clădiri, se adună capre pentru ca la final de rundă să poată să fie hrănite carnivorii, se pot juca tot felul de cărți de sabotaj, etc. Ca un worker placement obișnuit. Dacă nu au grijă jucătorii, atunci dinozaurii pot provoca distrugeri, haos, ca în filme. La finalul jocului câștigă jucătorul cu cel mai divers parc jurassic. Jocul merge foarte bine în 4-5 jucători, cu doi cam șchioapătă. Grafic vorbind este extrem de arătos, game flow-ul este destul de fluid. :sy: 8/10 :sy:

17. Micro City - jocul este minuscul, de genul seriei Tiny Epic. Scopul în acest joc este construirea unei clădiri emblematice dintr-un orășel, respectiv realizarea câtorva obiective. Jocul se poate juca atât competitiv cât și cooperativ. Pe tură jucătorul activ alege două din zarurile aruncata, și în funcție de deckul de cărți din mână, alege o carte. Prin combinarea cărților cu zarurile se pot activa acțiunile mai puternice ale cărților. Și cam așa decurge jocul până câștigă cineva. Am fost profund surprins de acest joc, fiind absolut minuscul este destul de tactic și strategic. :sy: 8/10 :sy:

18. Cosmic Colonies - este un joc al cărui scop este construirea a diferite tipuri de clădiri pe asteroida proprie a fiecărui jucător. Pe tură se joacă două cărți și se efectuează acțiunile în funcție crescătoare a cifrei cărților. Se adună resurse și se plasează clădiri de tip tetris pe planșa proprie de joc cu scopul de a acoperi cât mai multe din elementele de teren asemănătoare. Elementele de teren valorează cu atât mai mult cu câte mai multe sunt acoperite. Jocul arată bine grafic, tematic cam șubred, dar merge destul de rapid. :sy: 7/10 :sy:

19. Hadara - jocul se autodefinește a fi un civilization builder pe tematica vikingilor, în realitate este de fapt un engine builder foarte solid, al cărei temă putea să fie orice. Fiecare jucător încearcă să-și construiască propria civilizație din cărți, însă interacțiunea este minimă, se limitează la faptul cine alege primul din deck. Turele sunt destul de rapide fără downtime foarte mare, un game flow bun, mecanismele de punctaj sunt bine închegate. Ca și observație negativă: cele trei runde ale jocului sunt destul de repetitive. :sy: 8/10 :sy:

Nu a fost ușor să iau această decizie, dar pentru mine CANTERBURY este jocul lunii.

User avatar
danielM
King Meeple
King Meeple
Posts: 1667
Joined: 13 Jun 2012, 15:23
Custom Rank: general de sufragerie

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113034Post danielM
31 Jul 2020, 10:38

In iulie am reusit sa mai joc si eu cate ceva:

Carpe Diem: tile placement in care adaugi cladiri/constructii pe plansa proprie a caror completare iti aduce diferite resurse/vp-uri. Jocul e bun, nu e nimic revolutionar, se joaca destul de repede. Un minus consistent e cromatica tile-urilor, fiind nevoit sa faci eforturi serioase sa deosebesti tile-urile verde deschis de cele verde inchis. De artwork nu mai zic..
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw:

The dark sands: War in North Africa 1940-1942: hex&counter wargame utilizand sistem chit pull (unitatile sunt activate prin extragerea aleatorie a unui chit dintr-un bol). Jocul are 2 harti imense, densitate mica de countere si ii pune pe jucatori la comanda Axei, respectiv britanicilor pe frontul din Africa de Nord. Regulamentul a lasat putin de dorit, nefiind un joc exagerat de complex; probabil sa fie un regulament a caruit structura nu se muleaza pe stilul meu (am intalnit destule situatii in care de regulamentul X se plangeau multi oameni iar mie mi s-a parut scris exemplar si l-am inteles foarte bine sau situatii in care regulamente care erau laudate mi s-au parut extrem de prost scrise si structurate). Am jucat jocuri de razboi mai bune sau e posibil sa fi fost faptul ca nu prea mai am rabdare sa descos regulamente care mi se par scrise prost.
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw: :sw:

Dungeon Petz: cam tarziu la petrecere :D .. controlezi o familie de impși care a venit cu ideea deschiderii unui petshop cu monstruleti pe care sa ii vanda si sa mearga la expozitii care sa le umple vistieria si faima. Pe parcursul jocului cumperi pui de monstri, trebuie sa fii atent cu nevoile lor pentru a nu veni PETZA peste tine, ii prezinti la expozitii, ii vinzi, le imbunatatesti conditiile, cumperi custi noi etc. Un euro tematic si distractiv de dificultate medie.
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw:

Jocul lunii iulie: Carpe Diem

User avatar
emisanSB
King Meeple
King Meeple
Posts: 976
Joined: 02 Apr 2016, 15:40
Custom Rank: Executioner
Location: Sibiu

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113037Post emisanSB
31 Jul 2020, 12:34

Nations este un civilization game, cu ceva idei imprumutate din Through the Ages insa cu feeling si gameplay diferit și depozitat intr-o cutie nejustificat de mare.
Comparatiile cu TTA sunt inevitabile:
- ambele jocuri au un pool de carti din care se fac achizitiile;
- in ambele jucatorii creeaza un tableau de carti/cladiri (civile, militare, wonders, colonii, lideri, etc);
- in ambele avem elemente de produc?ie resurse, putere militara, stabilitate, razboaie, events, doar ca sunt usor diferit implementate;

Ce mi-a placuta in Nations mai mult:
- durata de joc sensibil mai mica (e un joc perfect de 3-4 jucatori)
- mecanici streamlined care il fac mult mai accesibil
- varianta solo
- interactiune putin mai mare
- numarul limitat de spatii pentru cladiri
- structura rundelor (fiecare jucator executa pe rand cate o actiune, ceea ce duce la o mentinere a conectarii la joc mult mai mare. Prin comparatie, în TTA intr-un joc de 3, poti sa iesi la o plimbare de cartier pana cand ceilalti 2 isi termina turele)
- modul de generale al punctelor care duce la scoruri mult mai stranse si la sentimentul ca fiecare punct conteaza

Ce mi-a placuta in TTA mai mult:
- e un design genial, cu mai multe straturi de dificultate, ce a servit ca sursa de inspiratie designerilor ce au creat Nations
- joc mai matur, mai grandios, cu tematica mult mai bine implementata, mai apropiat de ceea ce ar trebui sa fie un civ-game
- grafica mult mai buna, a planselor personale si a cartilor.

Nota 8 (TTA e un joc de 10, notat de mine cu 9 datorita duratei de joc)


Architects of the West Kingdom este un worker placement de dificultate usoara spre medie, din deja binecunoscuta serie West Kingdom.
Noutatea consta in faptul ca spatiile permit plasamentul unui numar multiplu de workeri, de la jucatori diferiti. Avantajul plasamentului unui numar mai mare de workeri pe acelasi spatiu este ca beneficiul spatiului este multiplicat de numarul personal de workeri, existent pe acel spatiu.
Un element de interactiune din joc este faptul ca daca ti se pare ca un jucator profita cam mult de resursele generate de un spatiu, ii poti captura muncitorii si ii trimiti la inchisoare. Si esti si platit pentru asta.
Dupa cum spune si titlul, jocul este centralizat pe constructii: carti cu cladiri personale sau constructia comuna a unei catedrale pe plansa centrala (asemanator cu ideea din Troyes)
Tot construcțiile sunt si cele care anunta finalul jocului. In functie de numarul de jucatori, exista un numar limitat de actiuni de construire care pot fi efectuate iar ultimul spatiu ocupat la constructii, incheie jocul.
Architects este un joc aspectuos, foarte fun, foarte rapid, foarte interactiv si suficient de interesant pentru a prinde masa de multe ori.
Nota 8.

Jocul lunii este :sy: Nations :sy:
Last edited by emisanSB on 31 Jul 2020, 13:06, edited 1 time in total.

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1299
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113038Post rabesandratana
31 Jul 2020, 13:01

VZQ wrote:
31 Jul 2020, 00:52
CHOCOLATIER ( 11 partide in 2 jucatori)
O cursa rapida de tile hand management/tile placement, cu o tematica ce te va face sa dai fuga la magazinu' din coltu' strazii sa dai iama in bombonele :)




PS: @rabesandratana - de acord cu Artificium, dar Wingspan chiar este simplu de jucat, regulile sunt putine si clare. Quacks de ex are mai multe informatii de "rumegat", din cauza efectelor diferite ale fiecarui ingredient, plus structura turelor in sine. Dar nah....

Tocmai mi-a sosit si mie Chocolatiers si imi dai incredere prin ce ai scris ca o sa ne placa. L-am luat datorita acelor tile-uri pe care trebuie sa le asezi cat mai iscusit. Si grafica e atractiva, dar unele forme de bomboane nu ma prea conving. Cea mov si cea cu afine, parca nu arata asa realist precum celelalte.

Iar cu Wingspan, depinde mult cu cine il joci. Pentru noi, cei de aici, da e un family game, ca am jucat o gramda de alte jocuri cu carti care au o gramada de text si abilitati si combo-uri. Sutem deja prea obisnuiti cu asa ceva si nu ni se mai pare mare scofala cand vedem asta.
Da, regulile de baza sunt putine, 4-5 la numar, cred, (ouat, carti, mancare, etc) problema apare in textul de pe sutele de carti, care il transforma intr-un joc sufocant pentru cei din familie. Am jucat o gramda de jocuri family, dar nu imi vine pe moment in minte un alt joc din categoria asta, care sa aiba sute de carti cu abilitati cu text si iconite. Si chiar daca inteleg ei ce scrie pe carte, problema e ca nu reusesc sa fie competitivi si ce rand sa activeze ca sa ii ajute, sau cum ar putea prin asezarea pasarilor sa formeze niste combo-uri.

Fa-le o vizia alor tai, care banuiesc ca au o varsta de 60+, si pune-le pa masa Wingspan in lb romana si apoi Chocolatiers si sa imi zici care e jocul family dupa aia. :D

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1299
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113039Post rabesandratana
31 Jul 2020, 13:06

danielM wrote:
31 Jul 2020, 10:38
In iulie am reusit sa mai joc si eu cate ceva:

Carpe Diem: Un minus consistent e cromatica tile-urilor, fiind nevoit sa faci eforturi serioase sa deosebesti tile-urile verde deschis de cele verde inchis. De artwork nu mai zic..
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw:

Dar te rugam sa ne zici mai multe despre artwork. Chiar insistam! :lol:

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113040Post Corwin
31 Jul 2020, 13:36

Ce mi-a mai placut mie la Nations fata de TTA sunt puterile speciale, iar daca adaugi si extensie devine extraordinar de variat.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
26octombrie
King Meeple
King Meeple
Posts: 4162
Joined: 30 Aug 2012, 15:24
Custom Rank: Awesome Silly Bard

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113041Post 26octombrie
31 Jul 2020, 14:00

rabesandratana wrote:
31 Jul 2020, 13:06
danielM wrote:
31 Jul 2020, 10:38
In iulie am reusit sa mai joc si eu cate ceva:

Carpe Diem: Un minus consistent e cromatica tile-urilor, fiind nevoit sa faci eforturi serioase sa deosebesti tile-urile verde deschis de cele verde inchis. De artwork nu mai zic..
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw:

Dar te rugam sa ne zici mai multe despre artwork. Chiar insistam! :lol:
chiar ma amuzam mai sus, la postarea ta, ca nu poti sa scrii pe forum impresii despre ceva fara sa mentionezi Alea :lol: :lol: :lol:
Si apropo de Evolution, eu am inca primul joc, Evolution, cu extensia Time to fly; de la ala a inceput si acolo, daca imi amintesc eu bine, fiecare carte e diferita. Din pacate e prea belicos pentru mine, asa ca o sa-l scormonesc de la naftalina si o sa-i spun.... Time to fly :lol:

User avatar
emisanSB
King Meeple
King Meeple
Posts: 976
Joined: 02 Apr 2016, 15:40
Custom Rank: Executioner
Location: Sibiu

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113042Post emisanSB
31 Jul 2020, 14:02

Despre extensie nu stiu nimic din pacate iar puterile speciale, nu neaparat ca par usor dezechilibrate (deși sunt ceva threaduri pe BGG despre asta) dar iti imping strategia intr-o anumita directie si exista posibilitatea (nu foarte mare, dar exista - mai ales in jocuri de 1-3 jucatori) ca anumite tipuri de carti sa apara foarte rar si sa iti ”rezolve” jocul. Nu am experienta cu jocul si stiu ca jocul solo nu e foarte relevant, dar intr-o sesiune solo cu Persia, am reusit sa iau doar o colonie din fix doua aparute tot jocul. :lol:

User avatar
adelindumitru
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 2056
Joined: 11 Sep 2016, 01:25

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113043Post adelindumitru
31 Jul 2020, 14:05

26octombrie wrote:
31 Jul 2020, 14:00
rabesandratana wrote:
31 Jul 2020, 13:06
danielM wrote:
31 Jul 2020, 10:38
In iulie am reusit sa mai joc si eu cate ceva:

Carpe Diem: Un minus consistent e cromatica tile-urilor, fiind nevoit sa faci eforturi serioase sa deosebesti tile-urile verde deschis de cele verde inchis. De artwork nu mai zic..
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw:

Dar te rugam sa ne zici mai multe despre artwork. Chiar insistam! :lol:
chiar ma amuzam mai sus, la postarea ta, ca nu poti sa scrii pe forum impresii despre ceva fara sa mentionezi Alea :lol: :lol: :lol:
Si apropo de Evolution, eu am inca primul joc, Evolution, cu extensia Time to fly; de la ala a inceput si acolo, daca imi amintesc eu bine, fiecare carte e diferita. Din pacate e prea belicos pentru mine, asa ca o sa-l scormonesc de la naftalina si o sa-i spun.... Time to fly :lol:
Image

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113044Post Corwin
31 Jul 2020, 14:15

emisanSB wrote:
31 Jul 2020, 14:02
Despre extensie nu stiu nimic din pacate iar puterile speciale, nu neaparat ca par usor dezechilibrate (deși sunt ceva threaduri pe BGG despre asta) dar iti imping strategia intr-o anumita directie si exista posibilitatea (nu foarte mare, dar exista - mai ales in jocuri de 1-3 jucatori) ca anumite tipuri de carti sa apara foarte rar si sa iti ”rezolve” jocul. Nu am experienta cu jocul si stiu ca jocul solo nu e foarte relevant, dar intr-o sesiune solo cu Persia, am reusit sa iau doar o colonie din fix doua aparute tot jocul. :lol:
În extensie fiecare civilizație (chiar și cele din jocul de bază) are 2 puteri suplimentare spre care poate să schimbe cu acțiune în timpul unei runde. Îți dă flexibilitate și varietate. Nu mă deranjează că îmi sugerează o cale de dezvoltare, mie chiar îmi place asta, și mi se pare că ai destule căi de a contracara luck of the draw. Și da, recunosc că unele civilizații par mai puternice și/sau mai ușor de jucat. Nu m-ar deranja o re-echilibrare ca la Terra Mystica, mai ales că există destule partide online din care să tragi concluzii bazate pe date nu pe spusele lumii.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
danielM
King Meeple
King Meeple
Posts: 1667
Joined: 13 Jun 2012, 15:23
Custom Rank: general de sufragerie

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113048Post danielM
31 Jul 2020, 15:41

rabesandratana wrote:
31 Jul 2020, 13:06
danielM wrote:
31 Jul 2020, 10:38
In iulie am reusit sa mai joc si eu cate ceva:

Carpe Diem: Un minus consistent e cromatica tile-urilor, fiind nevoit sa faci eforturi serioase sa deosebesti tile-urile verde deschis de cele verde inchis. De artwork nu mai zic..
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw:

Dar te rugam sa ne zici mai multe despre artwork. Chiar insistam! :lol:
Carpe Diem se prezintă cu un artwork inovativ, menit să îți ia ochii încă de la vederea cutiei! Cu o paletă cromatică surprinzătoare, îndrăzneață, jocul încântă privirea și reușește, fără să îți dai seama, să te facă să mai joci un joc, după terminarea partidei: jucătorii sortează tile-urile verde deschis de cele de verde închis iar la final pierd cate 2 VP-uri pentru fiecare tile sortat greșit!

User avatar
emisanSB
King Meeple
King Meeple
Posts: 976
Joined: 02 Apr 2016, 15:40
Custom Rank: Executioner
Location: Sibiu

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113049Post emisanSB
31 Jul 2020, 16:39

Iar cine reușește să mențină un scor pozitiv, câștiga jocul. ;)

User avatar
VZQ
King Meeple
King Meeple
Posts: 467
Joined: 07 Oct 2017, 22:20

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113050Post VZQ
31 Jul 2020, 16:42

rabesandratana wrote:
31 Jul 2020, 13:01
Tocmai mi-a sosit si mie Chocolatiers si imi dai incredere prin ce ai scris ca o sa ne placa. L-am luat datorita acelor tile-uri pe care trebuie sa le asezi cat mai iscusit. Si grafica e atractiva, dar unele forme de bomboane nu ma prea conving. Cea mov si cea cu afine, parca nu arata asa realist precum celelalte.

Iar cu Wingspan, depinde mult cu cine il joci. Pentru noi, cei de aici, da e un family game, ca am jucat o gramda de alte jocuri cu carti care au o gramada de text si abilitati si combo-uri. Sutem deja prea obisnuiti cu asa ceva si nu ni se mai pare mare scofala cand vedem asta.
Da, regulile de baza sunt putine, 4-5 la numar, cred, (ouat, carti, mancare, etc) problema apare in textul de pe sutele de carti, care il transforma intr-un joc sufocant pentru cei din familie. Am jucat o gramda de jocuri family, dar nu imi vine pe moment in minte un alt joc din categoria asta, care sa aiba sute de carti cu abilitati cu text si iconite. Si chiar daca inteleg ei ce scrie pe carte, problema e ca nu reusesc sa fie competitivi si ce rand sa activeze ca sa ii ajute, sau cum ar putea prin asezarea pasarilor sa formeze niste combo-uri.

Fa-le o vizia alor tai, care banuiesc ca au o varsta de 60+, si pune-le pa masa Wingspan in lb romana si apoi Chocolatiers si sa imi zici care e jocul family dupa aia. :D
Lasa, zi mersi ca nu arata fotorealistic, ar fi fost greu de pus pe masa fara "provizii" (unul din motivele pentru care nu am putut juca New York Slice, heh)... 2 chestii sunt importante: bomboanele wild si cursa petnru plasarea tavitei nr. 6 - nu ai timp de strategii elaborate, pentru ca jocul este scurt si daca nu stai geana pe adversar, este posibil sa te trezesti ca a reusit sa combine 6 placute, iar tu inca te agiti la a 4-a, sau ca a reusit o combinatie fix la ultima tura care i-a asigurat o majoritate confortabila... de-aia nu prea castig la jocul asta :) Timing-ul este extrem de important, de multe ori am ramas cu buza umflata, la doar o miscare distanta...

Cat despre Wingspan, importante sunt obiectivele de tura - trebuie pur si simplu sa te gandesti din capul locului pentru ce obiective merita sa tragi si sa lucrezi de la inceput pentru asta, chiar cu riscul de a te clasa intentionat in una din primele 2 ture in pozitii inferioare.

Personal il consider ideal de jucat in 2, cu tabela de scor pe partea verde.

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1299
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game - iulie 2020

Post: # 113062Post rabesandratana
01 Aug 2020, 00:18

26octombrie wrote:
31 Jul 2020, 14:00
rabesandratana wrote:
31 Jul 2020, 13:06
danielM wrote:
31 Jul 2020, 10:38
In iulie am reusit sa mai joc si eu cate ceva:

Carpe Diem: Un minus consistent e cromatica tile-urilor, fiind nevoit sa faci eforturi serioase sa deosebesti tile-urile verde deschis de cele verde inchis. De artwork nu mai zic..
:sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sy: :sw: :sw:

Dar te rugam sa ne zici mai multe despre artwork. Chiar insistam! :lol:
chiar ma amuzam mai sus, la postarea ta, ca nu poti sa scrii pe forum impresii despre ceva fara sa mentionezi Alea :lol: :lol: :lol:
Si apropo de Evolution, eu am inca primul joc, Evolution, cu extensia Time to fly; de la ala a inceput si acolo, daca imi amintesc eu bine, fiecare carte e diferita. Din pacate e prea belicos pentru mine, asa ca o sa-l scormonesc de la naftalina si o sa-i spun.... Time to fly :lol:
E greu sa nu ma leg de grafica, din moment ce asta lucrez eu, grafica digitala. Si ma "doare" rau, ca ma loveste la punctul sensibil, Alea.
Si vis a vis de Evolution , daca tu il ai pe asta la care ma uit eu chiar acum pe BGG, o sa spun pas. Nu ti-l iau! Ca o sa imi stea in gat grafica aia care pare facuta pe ceva programel de prin anii 80.
Nici macar Alea nu poate sa faca ceva atat de urat si out of date. Dar daca ai Evolution varianta cu carti asemanatoare cu ce am postat eu undeva mai sus, atunci da, vorbim.
Cand ma uit la poza asta, deodata Alea creste putin in ochii mei. Am un nou candidat acum de cel mai urat joc. Parca nici Carpe Diem nu mi se mai pare acum asa urat. :lol:
Image
https://boardgamegeek.com/image/986350/ ... n-time-fly
Iar cutia, parca e ceva medicament cu extract de ulei de Pteranodon.

Imago
Administrator
Administrator
Posts: 1551
Joined: 13 May 2014, 23:05
Location: Bucuresti

Re: Best New Game - iunie 2020

Post: # 113118Post Imago
03 Aug 2020, 10:53

Luna asta am continuat sa-mi reduc din titlurile nejucate, fara mare succes, caci la fiecare joc incercat cumpar altul nou. Asadar, colectia mea de jocuri nejucate se mentine cu indaratnicie la 9-10 titluri.
Nations: The Dice Game + extensia Unrest - Jocul asta a fost o mica surpriza pentru mine. Vad peste tot ratingul slabut al jocului de baza, insa pe mine m-a cucerit . E rapid, simplu, iti da un sentiment de progresie, si e fun. Desi multi spun ca extensia e must have, nu sunt de acord - doar jocul de baza e suficient pentru a scoate 10 partide din el (cat sa-l inscriu la 10x10 Challenge). Desigur, Nations the Dice Game nu e un Mage Knight al jocurilor solo, pe care sa-l scoti mereu pe masa si tot sa nu te plictisesti de el, insa e un joc simplu, elegant, ce poate fi numit Civ, deoarece simti cum in 4 runde iti creste puterea natiunii si nu in ultimul rand e... fun. Datul cu zaruri e mereu fun:)
Nota: 8

Ghost Stories - un joc de tower defense, insa nu il inteleg prea bine, nu e pe gustul meu. Stiu ca este un clasic, insa daca nu m-a acaparat dupa 2 partide, nu am de gand sa-i mai acord sanse in plus, tinand cont ca am atatea jocuri care asteapta sa fie incercate si multe alte care-mi plac si nu am cand sa ma intorc la ele.
Nota: Nu ii acord nota aci nu ar fi relevanta. Not my cup of tea.

User avatar
adelindumitru
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 2056
Joined: 11 Sep 2016, 01:25

Re: Best New Game - iunie 2020

Post: # 113136Post adelindumitru
03 Aug 2020, 14:21

Întrebare pentru cei care au foarte multe jocuri noi încercate pe fiecare lună: cum aveți acces la atâtea jocuri, mai ales în perioada asta în care nu sunt întâlniri etc? Par foarte multe jocuri ca să fie achiziționate într-o singură lună :-o.

User avatar
adelindumitru
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 2056
Joined: 11 Sep 2016, 01:25

Re: Best New Game - iunie 2020

Post: # 113137Post adelindumitru
03 Aug 2020, 14:22

Damn, am greșit topicul, voiam să pun în cel de iulie. Oh well, bănuiesc că merge și aici.

Post Reply

Return to “Review-uri si impresii”