[moved] Strategii "infailibile"

tipuri de jocuri, recomandari, aranjarea soldateilor in cutii, filme in care apar boardgames sau ORICE altceva va trece prin cap si e legat de boardgaming
Post Reply
adixor

[moved] Strategii "infailibile"

Post: # 326Post adixor
12 Jan 2010, 23:02

Ca veni vorba nici eu nu am gasit o strategie anume aici, si daca tu (Dang) ai gasit una cel mai probabil joaca prost ceilalti sau inca nu au ghicit strategia si se gandesc mai mult la ce sa faca ei decat la ce sa nu te lase pe tine sa faci :) Ca si la alte jocuri, se poate juca agresiv sau nu, unde agresiv la ticket to ride inseamna printre altele sa-ti faci trenulete exact unde ar vrea cel mai putin ceilalti jucatori. Cel putin din toate discutiile de Ticket to Ride pe care le-am urmarit nu am auzit de o strategie castigatoare si jocul este in top ceea ce inseamna ca este printre altele foarte echilibrat. Imi amintesc de Dominion care are o strategie castigatoare (nu zic care :D) dar care poate fi contracarata cu mai mult sau mai putin efort de ceilalti jucatori, ceea ce brusc a transformat-o dintr-o strategie 100% castigatoare in pur si simplu o alta strategie de joc odata ce a fost constientizata de parterii de joc.

Puf

Re: Jocuri de constructie

Post: # 328Post Puf
12 Jan 2010, 23:54

ca si strategie ma gandesc ca probabil isi ia carti cu rute scurte si apoi doar le uneste pentru cele mari...dar asta inseamna muult noroc la carti cu rute ;)
de dominion...don't get me started :))...sunt atatea posibilitati si combinatii ca nush daca poti sa stabilesti o regula de strategie...cu toate astea help me out! help me out!!! si zi-ne si noua strategia ta infailibila :D

adixor

Re: Jocuri de constructie

Post: # 329Post adixor
13 Jan 2010, 00:00

nope. o sa dormi mai linistita daca nu o stii :) really. si cum am zis, nu e infailibila dar poate parea asa initial.

Puf

Re: Jocuri de constructie

Post: # 338Post Puf
13 Jan 2010, 10:37

aha..ne faci un bine :))
poooi - acum ma roade na...ca imi cam iau bataie - bine nu chiar asa de rau ca la alte jocuri, dar se mai intampla ;) ca io-s mai pacifista si decat sa dau cu actiuni in ei mai bine imi iau un moat (if available) :D
@aleris - Stone Age il recomand - de cele mai multe ori nu va calcati pe bataturi daca e joc de 2 si tot de strans resurse...la un moment dat ajungi sa iti faci tot felul de calcule ca sa iti iei carti si asa mai departe - e dragut

fixpix

Re: Jocuri de constructie

Post: # 341Post fixpix
13 Jan 2010, 12:58

Nu exista nici un fel de strategie la Ticket to Ride. Asta in afara de cazul in care consideri a juca bine un joc o strategie in sine. Dar multe lume confunda strategia cu jucatul bine. Sa alegi 4-5 miscari in avans dintr-o posibilitate mult mai larga si sa conduci jocul intr-un anumit sens inseamna sa joci stategic. Sa folosesti pur si simplu optiunile cele mai bune nu inseamna decit faptul ca stii jocul si il joci bine. Daca la sah am mutat un cal intr-o anumita pozitie pentru ca vreau ca adversarul sa-l captureze si sa se descopere intr-un alt loc unde de fapt se concentreaza atacul meu real, inseamna ca am o stategie. Daca am luat biletul rosu pentru ca linia rosie imi da 16 puncte si nu albastru, care imi da 4 puncte, inseamna pur si simplu ca am ales optiunea optima.

Cum se joaca bine Ticket to Ride, varianta SUA cel putin, cu care sint eu familiarizat:
- Alege rutele mai lungi, dau mai multe puncte cu acelasi efort (numar de trenuri puse pe harta)
- Stringe culorile de care ai nevoie si nu le arunca aiurea pe rute scurte
- Nu pune jos trenuri decit daca ai toata ruta completa de la un capat la altul sau un alt jucator ameninta sa-ti blocheze un traseu
- Nu lua de jos carti aiurea, si aici ma refer la locomotive
- Blocheaza culori cit mai mult timp, pina cind esti gata sa-ti faci proriul traseu
- Aduna cit mai multe alternative inainte sa pornesti in caz ca ceilati te vor bloca, nu te baza pe o singura solutie
- Priveste locomotivele ca pe ultima solutie, folosibile doar in cazuri disperate
- Daca ai posibilitatea sa blochezi un nod dorit de cineva cu un consum minim de carti, 2-3, fa asta. O ruta incompleta inseamna dublu puncte diferenta, plus timpul pierdut pentru trasee alternative
- Urmareste cartile pe care le iau ceilalti si incearca sa stabilesti niste probabilitati pentru cartile din mina ta. De cele mai multe ori nu e nevoie decit sa iei 1-2 pentru a-ti intirzia adversarii citeva runde bune si merita efortul. Si invers, de cele mai multe ori astepti carti care sint unice in joc. Daca ai fost atent la ce au luat altii poti sa aproximezi cite carti din culoarea de care ai nevoie mai sint in joc si care sint sansele sa le nimeresti
- Jocul se imparte in doua perioade, cea in care stringi carti si cea in care pui trenuri pe harta. Inceara pe cit posibil sa le joci separata, nu intercalat.

Dar toate lucrurile astea sint evidente dupa ce ai jucat jocul de mai multe ori, nici macar unul singur nu face parte din vreo strategie speciala.

Mie la fel de greu sa cred ca exista strategii generale la Dominion. Practic depinde exclusiv de optiunile fiecarui joc. Daca e ceva ce as recomanda ca principiu general este ca pachetul jucatorului sa nu depaseasca 15-20 de carti. Orice optiune alegi, fa in asa fel incit sa ai un pachet scurt, in care acea optiune sa ti se intimple des, mai degraba decit un pachet lung si diluat. Dar si asta e destul de evident si de vag incit nu i-as spune chiar strategie.

Puf

Re: Jocuri de constructie

Post: # 342Post Puf
13 Jan 2010, 13:47

in ce priveste TTR ai dreptate ptr SUA...daca joci Nordic Countries nu mai merge aceasi tactica...pentru ca acolo ai rute speciale cum ar fi cele de tunel sau pe apa. trebuie sa iti alegi cu multa grija ruta pe care o vei urma...aici nu prea merge sa il incurci pe oponent decat daca ai interes in zona respectiva...pentru ca sunt muult mai multe carti de strans, locomotivele sunt muult mai necesare decat la SUA.
Am mai vazut pe harta SUA ca in acelasi punct poti ajunge prin mai multe variante egal de usor ori cel putin la NC sunt orase in care poti ajunge prin doua sau 3 posibilitati dar numai una e mai "usoara" restul sunt greu de realizat.
In fine ne combatem aiurea incercand sa stabilim daca se poate vorbi de strategii...sunt sigura ca nu exista si nici nu am afirmat ca ar exista.
In ceea ce priveste Dominion ai cat se poate de multa dreptate cand spui ca nu se poate stabili o strategie pentru ca si acolo trebuie sa stabilesti ce urmeaza sa faci numai in momentul in care ai cartile in mana. Ori incercand sa ai cat mai putine carti e ca si cum ai incerca sa provoci norocul si nimic mai mult. Pentru ca o combinatie fericita e putin probabil sa apara foarte des intr-un joc.
Hai sa incheiem subiectul...ca topicul e deschis pentru a oferi mai multe informatii lui aleris si nu sa ne atalam cunostintele despre jocuri ;)
Oricum suna interesanta tactica ta...si abia astept sa o pun la incercare :D

fixpix

Re: Jocuri de constructie

Post: # 343Post fixpix
13 Jan 2010, 14:11

Divagatie incheiata.

PS: Incearca neaparat. Eu la inceput jucam Dominion stringind carti care mi se pareau bune, facind planuri si combinatii, etc. Toti cu care am jucat faceau la fel, stringeau carti la fiecare runda, ca le trebuiau, ca nu le trebuiau, sa fie acolo, cine stie. Pina intr-o zi cind am jucat cu un tip care ne-a batut cu un pachet de 10 carti. Si inca la diferenta de triplu punctaj. Atunci am realizat ca de fapt Dominion e un joc de eficienta inainte de orice altceva. E vorba de cum sa-ti faci pachetul sa fie cit mai "mortal". Tipul avea 1-2 Capele, cu care isi ardea in prostie cartile din mina. Lua bani din ce in ce mai mari in timp ce-i ardea pe cei mici si mizeriile de puncte de la inceput. La un moment dat, din cauza ca avea un pachet asa mic, tot la a doua runda scotea o mina numai cu monede de aur. In doi timpi si trei miscari a curatat provinciile si a incheiat jocul in timp ce noi abia ne dezmeticeam. De atunci nu mai iau niciodata carti in afara cazului in care sint absolut sigur ca asta vreau. Si am observat ca per ansamblu cei care au pachete scurte iau mai multe rezultate bune decit cei care au pachete lungi. Probabilitatea de a nimeri combinatii utile este evident mult mai mare. Less is more.

adixor

Re: [moved] Strategii "infailibile"

Post: # 348Post adixor
13 Jan 2010, 17:10

Adevarul e ca nu stiu daca strategie e un cuvant bun, dar sa va zic revelatia mea cu Dominion. Una negativa, desi in timp s-a rezolvat. Am citit de faptul ca cineva a incercat sa nu ia absolut nici o carte de actiune, ci doar bani. Nu mai stiu termenul inventat pentru chestia asta. Am zis sa incerc. Zis si facut. Nu cred ca ea a apucat sa ia macar o provincie si terminasem jocul FARA nici o carte de actiune!! Dupa cum v-am zis, strategia nu e infailibila, se poate combate, dar in functie de cartile de actiune disponibile chestia asta poate fi mai usor sau mai greu de facut. Na, ca v-am zis.

Eu unul cand am citit chestia asta si apoi am si castigat asa repede atunci, am fost foarte ofticat, am zis ca nu mai joc niciodata Dominion, pe ideea ca nu intelegeam cum as mai putea vreodata sa iau o carte de actiune daca pot sa aplic chestia asta, si deci nu avea sens sa mai joc. Partea buna e ca am mai jucat apoi si mi-a trecut si nu am mai simtit nevoia sa aplic treaba asta, dar totusi il consider un bug. Dealtfel nimeni nu a incercat vreodata sa aplice chestia asta apoi ceea ce e foarte bine, si ma bucur ca mi-am revenit pentru ca Dominion este joc de eficienta (cum bine zicea fixpix) extraordinar si foarte fun!

Pe partea de deck, intr-adevar, e clar ca un dec mic si nestufos este de dorit. Din pacate I get carried away si uit de asta cand vad cate actiuni pot face :), dar sunt convins ca un deck eficient bate orice multe actiuni ati putea lua de jos. Nu stiu insa cat de utile sunt Copper-ele care pot fi luate gratis (pentru 1 buy). Unii cand nu au ce cumpara iau copper, eu zic ca-mi umplu deckul de prostii. Probabil nu exista o reteta general valabila, dar as fi curios sa stiu voi cum faceti.

Puf

Re: [moved] Strategii "infailibile"

Post: # 349Post Puf
13 Jan 2010, 17:42

Pana la urma tot farmecul la Dominion e sa joci cartile de actiune...am jucat odata si 7 carti intr-o mana ;)
Cu siguranta ca strangand numai bani castigi - dar se duce de suflet farmecul.
Eu vreau sa stiu daca are cineva vreun secret pentru Stone Age...ca nu reusesc sa castig si am incercat si cu tactica lui Haretel si tot n-a mers (el castiga mereu) :)
El de obicei merge foarte mult pe tool-uri...dar as vrea sa stiu pe ce credeti voi ca ar fi bine sa te axezi in jocul asta. Eu ma concentrez in principal pe carti de civilizatie cu background verde...adica alea cu simboluri.

adixor

Re: [moved] Strategii "infailibile"

Post: # 350Post adixor
13 Jan 2010, 18:10

Nu am mers niciodata pe tool-uri si am castigat foarte des. Chiar zilele trecute se discuta pe BGG despre tool-uri, ca fiind cele mai putin importante din joc. eu nu as putea sa-mi dau cu parerea, am spus la inceput de ce :) Mai mult, eu am mers in mai mult de 60% din cazuri pe cartile de civilizatie si am castigat foarte des. Sigur raspunsul insa nu e de genul "mergi pe chestia aia o sa castigi". Din ce vad, eu am facut fix ca tine si mie mi-a mers :))

fixpix

Re: [moved] Strategii "infailibile"

Post: # 351Post fixpix
13 Jan 2010, 19:46

Puf wrote:Eu vreau sa stiu daca are cineva vreun secret pentru Stone Age
Secretul meu este foarte simplu. Daca vad o anumita directie la un jucator, incerc tot posibilul sa ma feresc de calea lui si sa incerc cu totul si cu totul altceva. Nu merge tot timpul si nu se aplica la toate jocurile dar merge destul de des.

Cum se aplica in cazul Stone Age si la stilul vostru de joc?
Daca vezi ca cineva incearca sa acumulteze carti de civilizatie, concentreaza-te sa acumulezi cladiri. Si invers. Jocul se termina cind se termina un teanc de cladiri, nu numai prin carti. Daca reusesti sa faci asta inainte ca celalalt sa treaca prin cartile de civilizatie, ai mari sanse sa cistigi. E important sa nu iei cladirile alandala. Fixeaza-te pe un pachet si arde prin el pina la capat. Ma rog, poti sa schimbi, in functie de context, ideea e sa ajungi cit mai repede la fundul sacului. E la fel de important sa nu arunci cu resursele. Ideea e sa treci cit mai repede prin teanc si sa inchei jocul inainte ca celalalt sa faca prea multe. Daca poti sa fii zgircit si sa foloseti o singura resursa pentru a construi o cladire, fa asta. Avantajele sint urmatoarele:
- Nu mai concurezi pe aceleasi pozitii cu celalalt. Nu te mai intereseaza cartile de civilizatie, nu te mai intereseaza lemnele. Asta iti elibereaza oameni ca sa faci altceva cu ei. Sa faci alti oameni, agricultura, alte resurse si sa cumperi cladiri.
- Pentru faptul ca tu nu mai iei carti de civilizatii ii ingreunezi celuilalt munca. Acum el trebuie sa ia si cartile verzi, chiar daca nu are nevoie de ele, numai ca sa ajunga mai repede la cartile care il intereseaza. Asta inseamna timp si resurse cheltuite fara prea mare rezultat.

Inca o idee destul de nostima: ignora mincarea. Lasa-i sa moara de foame. La prima vedere ai zice ca pierzi puncte dar nu e asa. Oamenii pe care ii folosesti sa-ti aduca mincare ii poti folosi sa acumulezi resurse si sa ocupe locuri utile, pe care nu le-ai putea lua altfel. Din cite am vazut eu, per ansamblu cei infometati iti aduc mai multe puncte decit cei satui. Ca sa functioneze optim trebuie sa ajungi rapid la 10 oameni. Cu ei teoretic poti obtine 3-4 resurse pe runda, poti construi o cladire si tot iti mai ramine sa pui la o unealta sau o carte de civilizatie. Mai trebuie sa iei cartile care dau multiplicator pentru cladiri si populatie dar nu e foarte greu, sint destule. Stiu ca pare stupid dar am vazut-o pusa in practica si e mortala miscarea. Iti da posibiliatea sa mergi in ritm dublu fata de cei din jurul tau.

Dang

Re: [moved] Strategii "infailibile"

Post: # 360Post Dang
14 Jan 2010, 17:32

adixor wrote:Ca veni vorba nici eu nu am gasit o strategie anume aici, si daca tu (Dang) ai gasit una cel mai probabil joaca prost ceilalti sau inca nu au ghicit strategia si se gandesc mai mult la ce sa faca ei decat la ce sa nu te lase pe tine sa faci :)
Sa stii ca ai dreptate Adixor.
Acum ca ai spus-o, imi dau seama ca de fapt eu sunt cam cel mai agresiv (si deseori "penalizat" pentru asta) din grupul nostru. Si atunci cand nu joci cu adversari agresivi, e f usor sa castigi la TTR.

Intr-adevar, e mai mult o linie de joc decat o strategie, si cum ceilalti au mai multa grija de ei (si de rutele suplimentare, pe care eu nu le iau niciodata), era pentru mine usor de jucat pe linia mea.

Acum imi dau seama ca de fapt eu sunt mic copil la boardgames, fata de "batranii" de aici. Cred ca ar fi interesant un TTR jucat cu voi :). Cu siguranta n-as mai putea face ce ma taie capul pe harta.

Post Reply

Return to “Discutii generale”