Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

tipuri de jocuri, recomandari, aranjarea soldateilor in cutii, filme in care apar boardgames sau ORICE altceva va trece prin cap si e legat de boardgaming
Imago
Administrator
Administrator
Posts: 1551
Joined: 13 May 2014, 23:05
Location: Bucuresti

Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128123Post Imago
02 Feb 2022, 10:22

(re)Citeam zilele astea despre achizitia Asmodee de catre Embracer, intr-o afacere de $3.1 miliarde de dolari. Asmodee a devenit al 9-lea grup operational din Embracer. Al 9-lea! Balena industriei de boardgames devine a 9-a roata la caruta unui pitic din industria jocurilor video.
Asmodee la randul ei a cumparat in trecut o serie de publisheri, care si-au pierdut ulterior relevanta. Fantasy Flight Games ar fi un exemplu, unde dupa venirea Asmodee au fost inchise mai multe departamente, oamenii concediati, forumuri inchise, licente de jocuri pierdute (Android:Netrunner). Asmodee a transferat dezvoltarea X-Wing, Armada si Star Wars Legion catre Atomic Mass Studios. Nu stiu cum voi, insa eu nu am auzit niciodata de Atomic Mass Studios, si nu stiu ce-i califica sa dezvolte ei X-Wing sau Armada. Lucruri asemanatoare s-au intamplat si cu Z-Man, Plaid Hat Games, sa vedem ce o sa faca si cu Lookout Games.
Pe bgg este un articol - "Are board games making the same mistakes as video games?",https://boardgamegeek.com/thread/279619 ... ideo-games.
Today, in the board game industry, I’m starting to notice that the same practices I loathed in the video game industry are making it’s way over to the board game hobby. Companies come and companies go all of the time. However, when a select few companies (especially companies that do not have video game/board game backgrounds) begin to purchase all of the smaller companies, it becomes a pattern many of us have all seen before. It removes creativity and passion. In its place, a well-oiled machine is erected in which its only focus is to squeeze as much money out of its consumers as possible.

This usually leads to a decline in imagination and uniqueness. If a board game is too imaginative or unique for its own good, it becomes a risk to investors. Therefore, we will begin to see a lot of board games looking and feeling similar to one another. When something unique and imaginative becomes a risk, there will be no risks being made. That means we will begin to see a lot of similar games being released and fewer original games being made.
Am impresia ca odata cu achizitia unor "assets" de catre finansisti, se pierde o buna parte din competente si pasiune din hobby. Cumparatori precum Embracer, Asmodee, pur si simplu nu inteleg o multime de produse si... le opresc. Produse care pentru un publisher mic erau sustenabile si profitabile, pentru un behemot devin faramituri neinteresante.
(Tin minte remarca a unui product manager pentru Valve - propunea sa dezvolte un produs ce in primul an ar fi avut vanzari de $250 mln. Replica conducerii a fost - That's not even a bilion. Iar PM-ul se gandea cu amaraciune ca un studio mic si-ar fi taiat o mana sa aiba un produs cu vanzari de $250 mln... in primul an).

Se pare ca intre timp mai multe studiouri s-au rascumparat de sub egida Asmodee, insa revin slabite pe piata, fara o serie de titluri care le-au facut celebre, pe o piata schimbata de Kickstarter si "Deluxe Editions".

Pe de alta parte, datorita Asmodee, FFG a scos Pandemic World of Warcraft. Nu am jucat jocul, insa am auzit ca ar fi decent:)

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 7071
Joined: 20 Dec 2010, 09:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128128Post DanielIndru
02 Feb 2022, 12:18

Therefore, we will begin to see a lot of board games looking and feeling similar to one another.

Eu nu mai sunt la curent cu noutatile si "ce mai misca" pe piata de aproape 2 ani, dar as putea zice ca acest fenomen de "more of the same" era deja prezent de prin 2018 pe piata.
99% din jocurile publicate erau "more of the same" sau "with a twist" sau jocuri efectiv slabe din categoria "rinse and repeat".

Sa ne uitam doar la nominalizarile si trofeele din categoria "Most inovative" de la Golden Geek, majoritatea pareau niste glume proaste.

Va provoc, chiar, pe cei care sunteti in hobby de minim 7-8 ani sa spuneti care sunt cele mai inovatoare jocuri din 2018 incoace si de ce.

User avatar
dmx85
King Meeple
King Meeple
Posts: 995
Joined: 25 Jan 2012, 03:09
Contact:

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128134Post dmx85
02 Feb 2022, 15:19

De acord cu ce spui tu, Daniel. De aia uneori prefer niste euro mai vechi in detrimentul celor noi, pentru ca sunt niste design-uri mai curate si mai autentice. Directia in care se indreapta jocurile euro, in frunte cu generatia compusa din Pfister, grupul de italieni cu Lorenzo, Newton etc, ma face sa urmaresc cu din ce in ce mai putin interes unele dintre noutatile in materie de medium-heavy euro games. Mi se pare ca in ultimii ani, in incercarea disperata de a veni cu ceva nou, designerii baga niste mecanici total neintuitive care complica jocul si nu au niciun sens tematic si care la final duc tot la gestionarea si conversia unor resurse pentru puncte de victorie. Inclusiv ultimele jocuri ale lui Lacerda mi se pare ca nu mai au atata sens dpdv tematic ca inainte (ma refer la Lisboa in special, dar si la On Mars intr-o masura mai mica).

Referitor la subiectul topicului, din pacate se intampla si in BG cum se intampla in mai toate domeniile de activitate acolo unde pestii mai mari inghit pesti mai mici. Asa cum a spus si Andrei, prin astfel de achizitii se pierde din calitate pentru ca astia mari se uita doar la cifre. Partea buna este ca, spre deosebire de alte domenii, aici e loc pentru oricine vine cu un produs de calitate in piata. Cea mai buna dovada este succesul Cephalofair Games care a scos, total independent, cel mai bun joc din lume, conform notelor obtinute pe BGG. Probabil ca daca ZMan Games nu era pus pe butuci, nu s-ar fi dezvoltat Capstone Games. Sau daca PHG aveau continuitate cu Summoner Wars, jocuri precum Dice Throne sau Unmatched nu ar fi patruns atat de bine in piata. Si exemplele pot continua...

User avatar
Ailur
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 283
Joined: 05 Oct 2018, 23:09

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128135Post Ailur
02 Feb 2022, 15:33

Problema e omniprezenta, nu doar la nivel de gaming. Si in muzica, si in cinema. Filmele sunt facute acum prin comitet, nu reprezinta viziunea ( proasta sau buna ) sincera a unui autor. Poti sa fii cel mai talentat scenarist, in momentul in care deciziile creative se iau in departamentul de marketing, degeaba mai scrii. Pe masura ce un produs ( fie board game, fie video game ) are nevoie de mai multi oameni ca sa fie scos pe piata, viziunea initiala a autorului o sa se dilueze din ce in ce mai mult.


Legat de board games, o sa ziceti ca sunt eu nebun si ca o tin langa cu cancel culture, dar sunt 100% convins ca toate temele astea "noi", cu animalute si natura, care abunda in prezent, sunt rezultatul unor baieti destepti de la marketing, care si-au dat seama ca daca folosesti o tema cvasi-istorica sau cu personaje umane, risti sa-ti sara in cap d-alde Elizabeth Hargrave, pe care o deranjeaza decolteul de pe coperta lui Tiny Epic Dungeons, sau oameni care sa-ti reproseze ca incurajezi colonialismul, ca n-ai destula reprezentare pe coperta jocului, etc.

Ca sa extrapolez din ce-a zis dmx, atunci cand AAA gaming repeta aceleasi formule obosite si sterile, solutia e la jocurile Indie, crowdfunded, si la studiourile mici, care-si asuma riscuri, dar si o viziune proprie. E ironic ca toti designerii sau autorii unui intellectual property cauta formula de succes a unui joc ca sa faca ceva "mai bun", insa rezultatul e ca, in momentul in care o gasesc, toate "creatiile" devin identice, facute pe acelasi calapod.

Vizavi de game design si acelasi sablon folosit ad-nauseam, am vazut asta de curand:


Imago
Administrator
Administrator
Posts: 1551
Joined: 13 May 2014, 23:05
Location: Bucuresti

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128140Post Imago
02 Feb 2022, 17:26

Eu am o mica problema cu numarul foarte mare de reprint-uri din ultima vreme, sub format Deluxe sau 2nd Edition - de multe ori modificarile de gameplay sunt minore, insa te trezesti ca jocul pe care-l ai nu mai e "cea mai buna varianta" si e de 2 ori mai scump. Se schimba arta, se adauga miniaturi, si incep "vechile" editii sa fie plimbate pe bursa.
Imi dau seama ca aceste Deluxe editii sunt un fel de "Last Hurrah", dupa care jocul iese din circuit, insa... e frustrant sa ai Kanban Drivers Edition, Kanban Automotive Edition, Kanban EV - da-tii jocului voie sa moara in liniste... sau faceti-l un evergreen. Insa sa ai 3 editii diferite in 8 ani... not cool Lacerda, not cool.

User avatar
emisanSB
King Meeple
King Meeple
Posts: 976
Joined: 02 Apr 2016, 15:40
Custom Rank: Executioner
Location: Sibiu

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128142Post emisanSB
02 Feb 2022, 18:04

Imago wrote:
02 Feb 2022, 17:26
Eu am o mica problema cu numarul foarte mare de reprint-uri din ultima vreme, sub format Deluxe sau 2nd Edition - de multe ori modificarile de gameplay sunt minore, insa te trezesti ca jocul pe care-l ai nu mai e "cea mai buna varianta" si e de 2 ori mai scump.
Se reprinteaza sub formaturi ”deluxe” pentru ca se cumpără. 🤷🏻‍♂️
Si nu vorbim doar de doritori care nu au jocurile respective.
Ma uitam de curiozitate la ulltima lista pentru un joc din categoria asta: La Granja.
Jumatate din comenzi sunt de la persoane care detin deja jocul :)

Imago
Administrator
Administrator
Posts: 1551
Joined: 13 May 2014, 23:05
Location: Bucuresti

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128147Post Imago
02 Feb 2022, 19:56

Ailur wrote:
02 Feb 2022, 15:33
Legat de board games, o sa ziceti ca sunt eu nebun si ca o tin langa cu cancel culture, dar sunt 100% convins ca toate temele astea "noi", cu animalute si natura, care abunda in prezent, sunt rezultatul unor baieti destepti de la marketing, care si-au dat seama ca daca folosesti o tema cvasi-istorica sau cu personaje umane, risti sa-ti sara in cap d-alde Elizabeth Hargrave, pe care o deranjeaza decolteul de pe coperta lui Tiny Epic Dungeons, sau oameni care sa-ti reproseze ca incurajezi colonialismul, ca n-ai destula reprezentare pe coperta jocului, etc.
E o problema asta, caci nu reuseste sa fie anuntat un joc, ca este deja atacat de oameni care nu au nici o treaba sa fie "ofensati". Iar cei care se presupune ca ar fi "ofensati" se declara entuziasmati de posibilitatea de a juca un joc despre regiunea/cultura lor, insa nedumeriti de ce altii vorbesc pentru ei si le pun cuvinte in gura:
"Hello I am from merida, yucatan, place where the game is being inspired and I do not feel it at all racist, I am excited about a game where the mythology of where I am born, I do not understand the way of thinking of some people To put yourself in the place of the Yucatecans saying that the game it is racist when they have not asked us how we feel and only put words in our mouth.

But summarizing I am very excited that a game that brings Mayan mythology to other sides so that it is known and yes, it is not a perfect mythology because they will take their licenses, etc, but It is not a lack of respect to my culture, since they show it to other people to know it , so I'm very excited to have it in my hands external image

If all this is for sacrifices, etc., because it was really, the Mayan culture was based on the adoration of the gods through the sacrifice of both, prisoners and themselves as a reward, nor a culture is perfect and that does not convert in monsters, it was just another way of seeing life"

User avatar
dmx85
King Meeple
King Meeple
Posts: 995
Joined: 25 Jan 2012, 03:09
Contact:

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128148Post dmx85
02 Feb 2022, 21:08

Ailur wrote:
02 Feb 2022, 15:33

Legat de board games, o sa ziceti ca sunt eu nebun si ca o tin langa cu cancel culture, dar sunt 100% convins ca toate temele astea "noi", cu animalute si natura, care abunda in prezent, sunt rezultatul unor baieti destepti de la marketing, care si-au dat seama ca daca folosesti o tema cvasi-istorica sau cu personaje umane, risti sa-ti sara in cap d-alde Elizabeth Hargrave, pe care o deranjeaza decolteul de pe coperta lui Tiny Epic Dungeons, sau oameni care sa-ti reproseze ca incurajezi colonialismul, ca n-ai destula reprezentare pe coperta jocului, etc.
ca tot vorbeai de asta, Stonemaier Games tocmai a anuntat o reimplementare a jocului Libertalia, doar ca in loc de tema cu pirati, va fi cu animalute dragute care vor fi "sky pirates".

Imago
Administrator
Administrator
Posts: 1551
Joined: 13 May 2014, 23:05
Location: Bucuresti

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128149Post Imago
02 Feb 2022, 21:26

dmx85 wrote:
02 Feb 2022, 21:08

ca tot vorbeai de asta, Stonemaier Games tocmai a anuntat o reimplementare a jocului Libertalia, doar ca in loc de tema cu pirati, va fi cu animalute dragute care vor fi "sky pirates".

Insa care e problema cu piratii? De ce piratii trebuie sa fie pisici acum?
Image

User avatar
dmx85
King Meeple
King Meeple
Posts: 995
Joined: 25 Jan 2012, 03:09
Contact:

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128150Post dmx85
02 Feb 2022, 21:32

probabil face parte din politica companiei Stonemaier de a avea de acum doar jocuri cu tematica "cute", de preferinta fantasy daca se poate. De asemenea, a spus ca i s-a parut o problema ca la jocul original erau doar 3 caractere feminine din 30 si ca acum peste jumatate dintre ele vor fi "female characters". Zici ca Jamey a lucrat la Comisia Europeana cu cotele astea de gen.

User avatar
sergiunastrut
King Meeple
King Meeple
Posts: 484
Joined: 13 Nov 2018, 21:03
Custom Rank: Și...unde-i povestea?
Location: Iași

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128151Post sergiunastrut
02 Feb 2022, 21:50

dmx85 wrote:
02 Feb 2022, 21:32
Zici ca Jamey a lucrat la Comisia Europeana cu cotele astea de gen.
Oricât îl apreciez pentru transparența cu care păstrează contactul direct cu publicul, mă disperă că e 100% marketer în trend cu gender, racial, woke agenda. Dacă a ajuns să își ceară scuze peste scuze și să reviziteze jocurile lui mai vechi și să propună variante care să-i salveze fundul de social media backlash, e clar cam cum vor arăta viitoarele producții Stonemaier.
Kallax Display: Colțul meu de artă
Am încercat recent: Cotate subiectiv
Experiențele de joc le sumarizez aici: PLAY|STORY|SHORT

Imago
Administrator
Administrator
Posts: 1551
Joined: 13 May 2014, 23:05
Location: Bucuresti

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128152Post Imago
02 Feb 2022, 21:54

dmx85 wrote:
02 Feb 2022, 21:32
probabil face parte din politica companiei Stonemaier de a avea de acum doar jocuri cu tematica "cute", de preferinta fantasy daca se poate. De asemenea, a spus ca i s-a parut o problema ca la jocul original erau doar 3 caractere feminine din 30 si ca acum peste jumatate dintre ele vor fi "female characters". Zici ca Jamey a lucrat la Comisia Europeana cu cotele astea de gen.
Dunno, toti in asemenea momente iau pozitia super safe. Board&Dice a intrerupt contractul cu Tascini, Hans&Gluck a incetat sa mai publice Marco Polo, toti creatorii de content ies cu declaratii de tot felul. Ma mir cum de Eklund a scapat nevatamat din scandalul cu Bios:Megafauna.
BGG de ani buni implementeaza o moderare ridicol de agresiva, foarte PC. Deci nu as fi foarte dur cu Sonemaier pentru ca merge in aceasi directie cu valul. Problema e ca... oamenii nu vor cumpara asemenea jocuri. Cand cumpara un joc despre pirati, oamenii vor o tema gritty, nu cute. Ramane de vazut totusi, poate noi nu avem dreptate, si intr-adevar celelalte categorii de oameni nu cumpara boardgames pentru ca nu ii atrage tematica, si e nevoie ... sa fie mai inclusive.
Anyway, donatiile BGG au scazut pentru al 5-lea an consecutiv, fiind cu mult sub volumul de donatii de acum 10 ani, desi nr de utilizatori a crescut x6. Oamenii spun ca acest lucru are loc datorita moderarii agresive PC.

https://boardgamegeek.com/thread/280586 ... ver-last-6
Image

Imago
Administrator
Administrator
Posts: 1551
Joined: 13 May 2014, 23:05
Location: Bucuresti

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128153Post Imago
02 Feb 2022, 22:09

sergiunastrut wrote:
02 Feb 2022, 21:50
dmx85 wrote:
02 Feb 2022, 21:32
Zici ca Jamey a lucrat la Comisia Europeana cu cotele astea de gen.
Oricât îl apreciez pentru transparența cu care păstrează contactul direct cu publicul, mă disperă că e 100% marketer în trend cu gender, racial, woke agenda. Dacă a ajuns să își ceară scuze peste scuze și să reviziteze jocurile lui mai vechi și să propună variante care să-i salveze fundul de social media backlash, e clar cam cum vor arăta viitoarele producții Stonemaier.
Tin minte cum incepea acest trend prin 2016, cand cativa activisti din San Francisco isi faceau cont pe BGG si incercau sa fie "revieweri". Erau cam wannabe, caci nu se pricepeau la boardgames - ei voiau sa fie "communnity leaders". Oamenii nu prea ii bagau in seama, se certau cu ei deschis pe forumuri, le spuneau ca sunt cuckoo. Acum insa, pe langa moderare intensa, au reusit sa stearga categorii intregi de pe forum, cum era "Religion, Sex, Politics"(stiu, acum e guild separat, but anyway). Nu tebuia sa ne punem cu "studentele astea millenial"...
Straniu cum au aflat de noi in primul rand, in al doilea rand - de ce? De ce sa targetezi o comunitate atat de mica de tocilaro-intelectuali, ce le place sa se joace?

User avatar
danielM
King Meeple
King Meeple
Posts: 1667
Joined: 13 Jun 2012, 15:23
Custom Rank: general de sufragerie

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128154Post danielM
02 Feb 2022, 22:41

Imago wrote:
02 Feb 2022, 21:54
Problema e ca... oamenii nu vor cumpara asemenea jocuri. Cand cumpara un joc despre pirati, oamenii vor o tema gritty, nu cute. Ramane de vazut totusi, poate noi nu avem dreptate, si intr-adevar celelalte categorii de oameni nu cumpara boardgames pentru ca nu ii atrage tematica, si e nevoie ... sa fie mai inclusive.
Anyway, donatiile BGG au scazut pentru al 5-lea an consecutiv, fiind cu mult sub volumul de donatii de acum 10 ani, desi nr de utilizatori a crescut x6. Oamenii spun ca acest lucru are loc datorita moderarii agresive PC.
Corect, eu am ales de ceva timp sa "votez" cu portofelul. Am și o listă de frenetici din ăștia woke cărora nu le voi cumpăra jocurile. Sau companii. De ce? Macar in domeniul asta nu vreau sa am de-a face cu politica, cu lucrurile forțate, cu lucrurile nenaturale.
BGG culege ceea ce seamănă.

vreSB
Chief Meeple
Chief Meeple
Posts: 121
Joined: 25 Oct 2019, 11:24

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128174Post vreSB
03 Feb 2022, 17:05

Probabil e o opinie nepopulara aici, dar mie industria de jocuri video mi se pare mai sanatoasa decat cea de board games. Oferta este vasta, de la indies, la titluri AAA, din toate genurile, pentru toate buzunarele, inclusiv gratis. Cand apar jocuri cu probleme sau tactici agresive de monetizare exista mereu backlash atat de la comunitate, cat si de la presa, iar in asftel de cazuri publisherii sunt obligati sa corecteze traiectoria, iar pentru ca produsul e digital, se poate face asta, fara bariere logistice. In contrast, presa de board games e cvasi inexistenta. 90% din revieweri fac doar promovare si recomanda orice joc le este trimis de publisher, trecand cu vederea problemele, fie ca e vorba de gameplay/balansare, productie, sau tactici agresive de FOMO marketing folosite in campanii de crowdfunding.

Legat de wokeness, ati vazut inginerii din Ultimate Railroads?
Cei din jocul original erau deja diversi dpdv rasial si al genului, dar in editia noua mi se pare ca au supralicitat, pana la punctul in care totul devine ridicol, ca o caricatura:
https://i.imgur.com/QT0uvNM.png

User avatar
sergiunastrut
King Meeple
King Meeple
Posts: 484
Joined: 13 Nov 2018, 21:03
Custom Rank: Și...unde-i povestea?
Location: Iași

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128175Post sergiunastrut
03 Feb 2022, 18:16

DanielIndru wrote:
02 Feb 2022, 12:18
Therefore, we will begin to see a lot of board games looking and feeling similar to one another.
Eu nu mai sunt la curent cu noutatile si "ce mai misca" pe piata de aproape 2 ani, dar as putea zice ca acest fenomen de "more of the same" era deja prezent de prin 2018 pe piata.
99% din jocurile publicate erau "more of the same" sau "with a twist" sau jocuri efectiv slabe din categoria "rinse and repeat".

Sa ne uitam doar la nominalizarile si trofeele din categoria "Most inovative" de la Golden Geek, majoritatea pareau niste glume proaste.

Va provoc, chiar, pe cei care sunteti in hobby de minim 7-8 ani sa spuneti care sunt cele mai inovatoare jocuri din 2018 incoace si de ce.
O altă opinie nepopulară e că totuși, anual, apar jocuri de la bune spre foarte bune, chiar dacă influențele din titluri mai vechi pot fi observate. Asta înseamnă că toți cei care descoperă lumea asta, treptat, au acces facil la multe dintre bunurile acum poate inaccesibile/indisponibile. Apoi, tot timpul va rămâne problema inovării în contextul în care cunoștința generală asupra unui domeniu va evolua. Este realist să aștepți un trend inovator ascendent de la an la an? Nu ar trebui să se continue construcția pe lucrurile care s-au dovedit funcționale și de plac comun? Spunea cineva zilele trecute că euro games "au ucis" thematic/war/deduction games. Ca număr de apariții, ca trend general în materie de jucători și voturi pe BGG și peste tot. Și da, în mare cam așa este. Eu pot să mă consider fericit cu evoluția lucrurilor pentru că fac parte din tabăra asta. Totuși, euro games au fost cele mai apreciate și în trecut. Așadar, consider că jocurile ce apar păstrează din nivelul de calitate și chiar pe alocuri îl depășesc. Pe lângă evoluția graficii și a producției. Un alt lucru general valabil e că fiecare generație se consideră a fi cumva parte a unui golden age și asociază cea mai bună perioadă de ascensiune a cunoașterii personale asupra unui domeniu/topic dat ca punct fix de referință și standard absolut. Dacă aș întreba eu peste 10 ani pe cei ce ar juca atunci titlurile de mai jos, probabil va fi exact același raport ca al meu față de jocurile de dinainte de 2015.

2019: The Magnificent, Aquatica, Paladins, Trismegistus, Pax Pamir, Crystal Palace, Wingspan, Barrage
2020: Praga, Alma Mater, Viscounts, High Rise, Merv, Hallertau, Anno 1800, Bonfire
2021: Ark Nova, Bitoku, Golem, Pax Renaissance, Tabannusi, Beyond the Sun, Ankh

Pentru tematici - uscături, pentru jucătorii vechi - apă de ploaie sau replici nereușite, pentru jucătorii recenți - titluri apreciate și procente ale colecției personale. Nu vreau să fiu nerespectuos cu istoria ce a clădit ce am azi, dar mă bucur mai degrabă de ce am azi, mâine s-ar putea ca nimănui să nu-i mai pese.
Kallax Display: Colțul meu de artă
Am încercat recent: Cotate subiectiv
Experiențele de joc le sumarizez aici: PLAY|STORY|SHORT

Imago
Administrator
Administrator
Posts: 1551
Joined: 13 May 2014, 23:05
Location: Bucuresti

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128177Post Imago
03 Feb 2022, 20:43

vreSB wrote:
03 Feb 2022, 17:05
90% din revieweri fac doar promovare si recomanda orice joc le este trimis de publisher, trecand cu vederea problemele, fie ca e vorba de gameplay/balansare, productie, sau tactici agresive de FOMO marketing folosite in campanii de crowdfunding.
Reviewerii sunt influenceri. Unii dintre ei, datorita popularitatii, sunt asaltati cu cereri de reviewuri platite (mai ales cei de top). Si tinand cont de cata munca pentru producerea lor, sunt platiti chiar putin (insa tinand cont de dimensiunea industriei si a expunerii, nici nu ii poti plati foarte mult.
Cat ai plati insa pentru ca un reviewer de top sa faca un review... intregii companii, nu doar unui joc? Nu degeaba spunea un reviewer ca unii revieweri fac sume de 6 cifre anual din reviewuri platite.

User avatar
dmx85
King Meeple
King Meeple
Posts: 995
Joined: 25 Jan 2012, 03:09
Contact:

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128206Post dmx85
04 Feb 2022, 18:33

Imago wrote:
02 Feb 2022, 21:54
dmx85 wrote:
02 Feb 2022, 21:32
probabil face parte din politica companiei Stonemaier de a avea de acum doar jocuri cu tematica "cute", de preferinta fantasy daca se poate. De asemenea, a spus ca i s-a parut o problema ca la jocul original erau doar 3 caractere feminine din 30 si ca acum peste jumatate dintre ele vor fi "female characters". Zici ca Jamey a lucrat la Comisia Europeana cu cotele astea de gen.
Dunno, toti in asemenea momente iau pozitia super safe. Board&Dice a intrerupt contractul cu Tascini, Hans&Gluck a incetat sa mai publice Marco Polo, toti creatorii de content ies cu declaratii de tot felul. Ma mir cum de Eklund a scapat nevatamat din scandalul cu Bios:Megafauna.
BGG de ani buni implementeaza o moderare ridicol de agresiva, foarte PC. Deci nu as fi foarte dur cu Sonemaier pentru ca merge in aceasi directie cu valul. Problema e ca... oamenii nu vor cumpara asemenea jocuri. Cand cumpara un joc despre pirati, oamenii vor o tema gritty, nu cute. Ramane de vazut totusi, poate noi nu avem dreptate, si intr-adevar celelalte categorii de oameni nu cumpara boardgames pentru ca nu ii atrage tematica, si e nevoie ... sa fie mai inclusive.
Anyway, donatiile BGG au scazut pentru al 5-lea an consecutiv, fiind cu mult sub volumul de donatii de acum 10 ani, desi nr de utilizatori a crescut x6. Oamenii spun ca acest lucru are loc datorita moderarii agresive PC.

https://boardgamegeek.com/thread/280586 ... ver-last-6
Image
din discutiile pe forumul noului Libertalia lumea a mentionat, printre altele, ca la prima editie au fost oameni care s-au simtit ofensati ca majoritatea caracterelor din pachet (+box cover) sunt "white males" si ca existau caractere precum "freed slave" care mai era si negru pe deasupra sau "voodoo witch". Introducerea asta fortata a unor politici in domeniu mie mi se pare mai degraba periculoasa. Sper doar ca pe viitor sa nu dispara cu totul temele istorice sau inspirate din istorie si sa ramanem doar cu fantasy cute stuff...

Imago
Administrator
Administrator
Posts: 1551
Joined: 13 May 2014, 23:05
Location: Bucuresti

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128392Post Imago
14 Feb 2022, 22:04

vreSB wrote:
03 Feb 2022, 17:05
Probabil e o opinie nepopulara aici, dar mie industria de jocuri video mi se pare mai sanatoasa decat cea de board games.
Daca tot aducem vorba de industria video si in contextul retragerii Pandemic digital de pe toate platformele - oare si Asmodee o sa o ia pe drumul exclusivitatii de platforma, cu multitudinea de aplicatii pe care le detine sub umbrela sa? Mie mi se pare putin probabila idea ca retragerea Pandemic de peste tot a fost facuta pentru a o face exclusiva BGA, insa "daca" ar fi ceva la mijloc - Asmodee detine o multime de alte IP-uri importante (Ticket to Ride, Gloomhaven, Terraforming Mars) care ar putea avea aceasi soarta.

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Repeta industria de boardgames aceleasi greseli ca si industria de jocuri video?

Post: # 128399Post Corwin
15 Feb 2022, 00:28

Splendor tot al lor e, și la fel a dispărut cu ceva timp înainte să apară pe BGA.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

Post Reply

Return to “Discutii generale”