Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
-
- Administrator
- Posts: 1551
- Joined: 13 May 2014, 23:05
- Location: Bucuresti
Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
(Poza furata de pe grupul de facebook)
Citeam pe Reddit un rant ca board games-urile moderne sunt supraproduse si prea scumpe,iar din cauza bling bling-ului inutil acestea devin inaccesibile masei largi de jucatori.
Exemplul era Company of Heroes, care se bucura in acest moment de mult entuziasm din partea celor carora le-a fost livrat jocul - $125 pe kickstarter pentru a avea un set complet, de 4 factiunii. Cineva spunea ca un asemenea joc facut cu chits ar costa jumatate din pret si ar fi mult mai usor de scos pe masa.
La care ceilalti raspundeau cu alte exemple: Batman Gotham City, care avea 2 cutii-sicriu doar jocul de baza si costa $140, Solomon Kane, Chtulu Wars sau… Kingdom: Death Monster, despre care nu mai spun nimic, caci ar fi inutil.
Insa o alta problema enuntata era ca aceste “tides of plastic’’ nu sunt jucate de backeri, din cauza supraproductiei - ai nevoie de o masa cat un teren de basket pentru a le juca, setup-ul si teardown-ul dureaza mai mult decat jocul propriu zis (looking at you, Gloomhaven), regulile pot fi prea grele si prea multe pentru o experienta placuta, etc. Insa la argumente exista si contra-argumente, cum ar fi:
Pro - “Am jocul Kingdom Death Monsters de 6 ani, cu toate expansiunile, insa imi este frica sa ma apuc sa asambleze miniaturile. Probabil l-ar fi jucat demult daca avea niste miniaturi standard dragute” -
Contra - “Am dat $1400 pentru miniaturi si artwork, nu imi pasa de gameplay. Jocul este o opera de arta, piesa de rezistenta din colectia mea”
Eu insumi sunt vinovat de cateva “Tides of plastic” super scumpe pe care nici nu le-am scos din cutii, si nu o sa le scot vreodata, caci viata e prea scurta ca sa joc toata campania Gloomhaven, Tainted Grail sau 7th Continent (nonetheless, astept de pe kickstarter 7th Citadel).
Au fost momente insa cand scoteam unele miniaturi din cutie si imi doream ca acestea sa fie cuburi. Daca jocul e bun, nu am nici o problema cu cuburile, daca jocul e prost (cum se intampla de multe ori) - nu am de ce sa cheltui sute de dolari ca sa il depozitez ulterior in debara.
Care este motivul pentru care cumparati voi jocuri super produse? Ce faceti cu ele, le jucati sau… le pictati? Preferati partea de gameplay sau aspectul tactil si estetic?
- dmx85
- King Meeple
- Posts: 995
- Joined: 25 Jan 2012, 03:09
- Contact:
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
99,99999% dintre jocurile supraproduse au niste teme care pe mine nu prea ma atrag. Deci eu nu sunt prea afectat de acest fenomen. In rest, pe mine ma intereseaza gameplay-ul, calitatea componentelor au o pondere foarte mica in determinarea deciziei de a lua un joc sau nu. Mai degraba ma uit la grafica decat la componente. Ex. Vinhos unde am preferat sa raman cu editia veche din cauza ca grafica noua nu imi place deloc, desi jocul are si componente mai de calitate si gameplay-ul imbunatatit. Aceeasi poveste si cu Libertalia.
- Sol23
- King Meeple
- Posts: 820
- Joined: 07 Jul 2010, 22:51
- Location: Sibiu
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
Motivul: FOMO.
Joc in principal jocul de baza, extensiile nu (asta se aplica la mine cam la aproape toate jocurile la care am si extensii).
Sunt cumparate in principal pentru aspect, eu din cauza aspectului le cumpar. Te mai saturi doar de cuburi. Conteza insa sa ma atraga si gameplay-ul, ma uit putin cum se joaca. De cele mai multe ori nu cumpar doar pentru miniaturi sau ca arata bine grafic design-ul.
Joc in principal jocul de baza, extensiile nu (asta se aplica la mine cam la aproape toate jocurile la care am si extensii).
Sunt cumparate in principal pentru aspect, eu din cauza aspectului le cumpar. Te mai saturi doar de cuburi. Conteza insa sa ma atraga si gameplay-ul, ma uit putin cum se joaca. De cele mai multe ori nu cumpar doar pentru miniaturi sau ca arata bine grafic design-ul.
Last edited by Sol23 on 28 Sep 2023, 12:44, edited 1 time in total.
- Haddeo
- King Meeple
- Posts: 2343
- Joined: 28 Dec 2015, 18:59
- Location: Bucuresti
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
Pe bgg sunt cam 130.000 de jocuri, probabil ceva gen 2% sunt supraproduse. Pe tine te atrage 1 joc supraprodus din 10 milioane. Estimez ca in 45367 de ani o sa iasa un joc pe gustul tău.
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.
Things are OK now but I never know when it's going to change.
- dmx85
- King Meeple
- Posts: 995
- Joined: 25 Jan 2012, 03:09
- Contact:
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
eh, e timp. Nu ma grabesc nicaieri
- Haddeo
- King Meeple
- Posts: 2343
- Joined: 28 Dec 2015, 18:59
- Location: Bucuresti
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
Tu nu, dar cică soarele are un termen de expirare
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.
Things are OK now but I never know when it's going to change.
- LookyRo
- King Meeple
- Posts: 451
- Joined: 31 Mar 2015, 12:38
- Location: Oradea
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
In primul rand as dori sa imi salut pisicul: Salut Leo!
De ce ma bag la jocuri super produse?
Primul KS mare la care m-am bagat, Deep Madness, a fost deoarece nu (prea) aveam jocuri cu miniaturi, mi se pareau impresionante si pretul mi s-a parut decent. Mai sunt cateva KS de genul la care m-am bagat.
Apoi au aparut cateva la care m-am bagat caci imi place tematica, miniaturile si gameplay-ul: Mythic Battles: Pantheon, Kingdom Death: Monster, GKR: Heavy Hitters, Tainted Grail.
Apoi au urmat cateva la care l-am bagat pentru ca aveau un anumit renume (fie designerul, fie publisherul): Gloomhaven, Solomon Kane, Tainted Grail, Anachrony, On Mars, Time of Legends: Joan of Arc.
Este FOMO destul, este si hype, dar si dorinta de a descoperi noi jocuri, mecanici si speranta ca voi avea cu cine le juca.
Experienta mea cu aceste jocuri:
Regrete:
- Unele credeam ca o sa imi placa - dar dupa o incercare mi-am dat seama ca nu-s de mine deloc (ex. Deep Madness)
- Altele am realizat ca necesita prea mult timp de investit (ex. Gloomhaven, Etherfields) iar eu prefer sa joc cat mai multe jocuri, nu un joc de cat mai multe ori
- Cateva le-am dat fara sa le incerc macar (ex. Zombicide: Green Horde)
- Cand apare jocul pe KS si lumea vorbeste despre el, pare foarte atragator. Trei-patru ani mai tarziu cand ajunge jocul la mine (ex. Solomon Kane) s-a cam dus hype-ul
Succesuri:
- Unele jocuri au ajuns sa-mi placa mult si chiar sunt printre favorite: Rising Sun, Kingdom Death Monster, Mythic Battles Pantheon (Sigur, fiind jocuri mari, apuca mai greu masa)
- Am invatat sa asamblez unele miniaturi (Kingdom Death Monster)
- Am invatat sa pictez miniaturi (Mythic Battles Pantheon)
Ce-am invatat din toate acestea:
- Nu mai sunt usor impresionat de artwork, miniaturi sau gameplay-uri inovatoare
- Daca cineva a scos in trecut ceva ce mi-a placut, nu inseamna ca o sa imi placa si ce va scoate pe viitor
- N-am scapat de FOMO, dar pun in balanta cu jocurile pe care le am deja, stiind ca rafturile-s pline
- Evit sa vand un joc inainte sa-l fi incercat macar o data sau de doua ori
De ce ma bag la jocuri super produse?
Primul KS mare la care m-am bagat, Deep Madness, a fost deoarece nu (prea) aveam jocuri cu miniaturi, mi se pareau impresionante si pretul mi s-a parut decent. Mai sunt cateva KS de genul la care m-am bagat.
Apoi au aparut cateva la care m-am bagat caci imi place tematica, miniaturile si gameplay-ul: Mythic Battles: Pantheon, Kingdom Death: Monster, GKR: Heavy Hitters, Tainted Grail.
Apoi au urmat cateva la care l-am bagat pentru ca aveau un anumit renume (fie designerul, fie publisherul): Gloomhaven, Solomon Kane, Tainted Grail, Anachrony, On Mars, Time of Legends: Joan of Arc.
Este FOMO destul, este si hype, dar si dorinta de a descoperi noi jocuri, mecanici si speranta ca voi avea cu cine le juca.
Experienta mea cu aceste jocuri:
Regrete:
- Unele credeam ca o sa imi placa - dar dupa o incercare mi-am dat seama ca nu-s de mine deloc (ex. Deep Madness)
- Altele am realizat ca necesita prea mult timp de investit (ex. Gloomhaven, Etherfields) iar eu prefer sa joc cat mai multe jocuri, nu un joc de cat mai multe ori
- Cateva le-am dat fara sa le incerc macar (ex. Zombicide: Green Horde)
- Cand apare jocul pe KS si lumea vorbeste despre el, pare foarte atragator. Trei-patru ani mai tarziu cand ajunge jocul la mine (ex. Solomon Kane) s-a cam dus hype-ul
Succesuri:
- Unele jocuri au ajuns sa-mi placa mult si chiar sunt printre favorite: Rising Sun, Kingdom Death Monster, Mythic Battles Pantheon (Sigur, fiind jocuri mari, apuca mai greu masa)
- Am invatat sa asamblez unele miniaturi (Kingdom Death Monster)
- Am invatat sa pictez miniaturi (Mythic Battles Pantheon)
Ce-am invatat din toate acestea:
- Nu mai sunt usor impresionat de artwork, miniaturi sau gameplay-uri inovatoare
- Daca cineva a scos in trecut ceva ce mi-a placut, nu inseamna ca o sa imi placa si ce va scoate pe viitor
- N-am scapat de FOMO, dar pun in balanta cu jocurile pe care le am deja, stiind ca rafturile-s pline
- Evit sa vand un joc inainte sa-l fi incercat macar o data sau de doua ori
Last edited by LookyRo on 11 Feb 2022, 13:52, edited 1 time in total.
-
- Administrator
- Posts: 1551
- Joined: 13 May 2014, 23:05
- Location: Bucuresti
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
Ah, deci el era:)
FOMO is real. O intrebare:vad ca o mare parte din aceste plastic tides vine cu multe expansiuni din faza de Kickstarter. Sunt aceste expansiuni necesare experentei jocului, sau sunt doar pentru completionisti?
- LookyRo
- King Meeple
- Posts: 451
- Joined: 31 Mar 2015, 12:38
- Location: Oradea
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
In marea majoritate a cazurilor FOMO & completionisti.
Pe de-o parte:
Cand m-am bagat la Rising Sun, n-am stiut exact la ce ma bag... asa ca m-am bagat doar la jocul de baza.
A ajuns jocul, mi-a placut enorm... Dar cand ne-am adunat 6 persoane n-am putut sa-l jucam caci lipsea extensia.
Am jucat Blood Rage (online). Fara promouri, era putin repetitiv dupa vreo 3 partide. Cu promouri a devenit mult mai interesant.
La Raiders of the North Sea mi se par utile ambele extensii si nu l-as juca fara.
- Dar astea sunt mai degraba exceptiile (cand expansiunile / promourile sunt necesare)
Pe de alta parte:
Anachrony: Infinity Box. L-as juca, as fi dispus sa invat jocul de baza... dar trebuie sa ma lupt cu extensii si module.
Care-mi trebuie? Care-mi place? Care nu?
Alhambra:Mega Box. Contine 6 expansiuni, 24 de module in total. Am jucat jocul de baza si cam acolo sta si asteapta sa fie descoperit.
Prin KS ajung sa iau si promouri (unele exclusive) la pret apropiat de cel de retail care nu include cele mentionate.
Ca sa nu zic ca e groaznic sa cumperi ulterior promourile KS exclusive.
Cred ca e mai usor sa cumperi si sa-l vinzi ulterior decat sa nu cumperi si sa-l vanezi ulterior.
-
- Administrator
- Posts: 1551
- Joined: 13 May 2014, 23:05
- Location: Bucuresti
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
Am sleevuit zilele astea Paladins of the Western Kingdom si nu puteam inchide cutia la loc, asa ca piesele de lemn le-am pus intr-un organizer. De ce, de ce unele jocuri vin in cutii prea mici? Ce vor sa ne arate designerii cand le inghesuiesc in cutiutele alea?
Din fericire, restul jocurilor pe care le am vin in cutii in enorme, iar componentele propriu zise incap in insertul-transee din mijloc. Insa nimic nu bate raportul cutie vs componente a unui joc aratat de un prieten - The King is Dead 2nd Edition:)
Trebuie sa recunosc ca totusi prefer o cutie supradimensionata decat subdimensionata, cum e la Paladins of the Western Kingdom (sau am auzit ca si Clans of Caledonia sufera de acelasi pacat).
Din fericire, restul jocurilor pe care le am vin in cutii in enorme, iar componentele propriu zise incap in insertul-transee din mijloc. Insa nimic nu bate raportul cutie vs componente a unui joc aratat de un prieten - The King is Dead 2nd Edition:)
Trebuie sa recunosc ca totusi prefer o cutie supradimensionata decat subdimensionata, cum e la Paladins of the Western Kingdom (sau am auzit ca si Clans of Caledonia sufera de acelasi pacat).
- fight4glory94
- King Meeple
- Posts: 741
- Joined: 16 Dec 2020, 14:35
- Location: Cluj-Napoca
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
In cutia aia de King id Dead am dus vreo 10 jocuri in vacanta. )) Atunci mi-a convenit.
Dar acum, vazand-o cat loc ocupa pe raft, parca nu prea imi mai convine...
Dar acum, vazand-o cat loc ocupa pe raft, parca nu prea imi mai convine...
- danielM
- King Meeple
- Posts: 1667
- Joined: 13 Jun 2012, 15:23
- Custom Rank: general de sufragerie
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
E fain că dacă pui sleeves pe cărți, pare că nu mai incap in insert.
- emisanSB
- King Meeple
- Posts: 976
- Joined: 02 Apr 2016, 15:40
- Custom Rank: Executioner
- Location: Sibiu
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
Ce cutie stupida .
Desi sunt destule exemple din astea.
Legat de Clans of Caledonia, cutia este compacta insa jocul nu necesita componente externe (sleeves, etc) asa ca incape totul perfect in cutia de baza. La fel de compact este si pachetul de la The Red Cathedral.
Prefer mult mai mult exemple din astea decat cutii mari si goale.
- iadrianik
- King Meeple
- Posts: 991
- Joined: 29 Nov 2011, 13:56
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
Poza de la The King is Dead 2nd Edition pusa mai sus e inselatoare.
Jocul are si o harta. Cutia este cat sa acomodeze harta impaturita in doua.
Cutia ar fi putut fi mai putin inalta. Poate ar fi putut fi mai mica, daca ar fi facut harta sa se stranga in 4 (nu stiu cat era de fezabil, harta e oricum mica).
Dar ideea indusa ca in ditamai cutia sunt doar un pachet de carti si un mic saculet cu niste cuburi nu e corecta.
Last edited by iadrianik on 21 Feb 2022, 18:21, edited 1 time in total.
- LookyRo
- King Meeple
- Posts: 451
- Joined: 31 Mar 2015, 12:38
- Location: Oradea
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
I present to you Feudum: Alter Ego. Puteau sa le livreze intr-un plic si sa le bag in cutia jocului de baza...
-
- Administrator
- Posts: 1551
- Joined: 13 May 2014, 23:05
- Location: Bucuresti
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
Wow. Asta e Next Level deja:)LookyRo wrote: ↑21 Feb 2022, 10:36I present to you Feudum: Alter Ego. Puteau sa le livreze intr-un plic si sa le bag in cutia jocului de baza...
- Haddeo
- King Meeple
- Posts: 2343
- Joined: 28 Dec 2015, 18:59
- Location: Bucuresti
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
Feudum e un joc de baza bun, chiar posibil f bun. Dar toate extensiile sunt efectiv cea mai grosolana si evidentă modalitate prin care publisherul a stors bani pe kS.
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.
Things are OK now but I never know when it's going to change.
- emisanSB
- King Meeple
- Posts: 976
- Joined: 02 Apr 2016, 15:40
- Custom Rank: Executioner
- Location: Sibiu
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
LookyRo wrote: ↑21 Feb 2022, 10:36I present to you Feudum: Alter Ego. Puteau sa le livreze intr-un plic si sa le bag in cutia jocului de baza...
- withoutpc
- Chief Meeple
- Posts: 80
- Joined: 11 Jul 2022, 15:31
- Location: Bucharest
Re: Jocuri supraproduse si prea scumpe pentru binele lor
Pe mine miniaturile adauga immersion la jocuri, dand un fel de "scale" si "credibilitate". Am Rattus care foloseste cuburi colorate in loc de oameni, iar lucrul asta imi taie din immersion, facand jocul si mai abstract decat era deja. In schimb la Clash of Rage, Ankh sau Age of Atlantis, cand vad miniaturile pe tabla, dau mai mult sens povestii si gameplay-ului spre exemplu.
Pe de alta parte, sunt complet de acord ca majoritatea au asa multe miniaturi si sunt overproduced incat nu le scot pe masa de "frica" setup-ului si teardown-ului (aviz Cleopatra Deluxe) si ocazional Ankh din cauza faptului ca nu am loc pe masa de mai mult de 2 jucatori (cu greu 3, daca ne inghesuim). Totusi prefer o harta mai mare, decat una prea mica.
Pe de alta parte, sunt complet de acord ca majoritatea au asa multe miniaturi si sunt overproduced incat nu le scot pe masa de "frica" setup-ului si teardown-ului (aviz Cleopatra Deluxe) si ocazional Ankh din cauza faptului ca nu am loc pe masa de mai mult de 2 jucatori (cu greu 3, daca ne inghesuim). Totusi prefer o harta mai mare, decat una prea mica.