Si eu sunt incepator, asa ca am sa-mi dau cu parerea un pic (sper s anu aberez prea tare).
In primul rand, trebuie plecat de la ideea ca exista doua tipuri de incepatori:
a) ce care au fost la un prieten/prietena si au jucat un boardgame si li s-a parut interesant si ar vrea si ei sa-si cumpere ceva dar nu stiu ce
b) cei care sunt interesati de fenomenul boardgaming, au fost atrasi in aceasta lume,insa nu ii stiu inca misterele, terminologia, chestiile care in general te fac sa "ai vreo treaba cu un anumit subiect/domeniu"
Pentru primii e relevanta o "reclama la jocuri", adica prezentare a celor mai tari jocuri din diferite domenii (euro, party, 2 players, etc..) cu cat mai multe poze, cu filmulete (if possible), in asa fel incat sa-si faca o idee cat mai exacta despre ce le place si vor sa joace. Foarte important, poze si/sau filmulete cat mai multe. Omul acela nu a vazut aproape nimic la viata lui in materie de board-gaming si e putin nenatural sa se apuce sa citeasca despre depth, rejucabilitate si alte chestii... mai ales daca aceste criterii sunt insotite sec de niste note. gen 3.4, 5, etc... nu are idee despre ce e vorba si nu inseamna nimic pentur el chestiile alea.
Pentru cei din a doua categorie se poate discuta un pic mai "profi" pentru ca ei se declara followers of the boardgaming way. Aici pot fi introduse diverse terminologii, dictionare, indici de analzia si chestii de genul.
Cel mai bine insa, dupa parerea mea, se poate face un singur document care sa se adreseze ambelor categorii si care trebuie sa aibe urm caracteristici:
= sa fie destul de interesant pt a fi parcurs citit cap-coada,
= sa ruseasca sa-l ia si pe a) si b) si sa-l aduca in acelasi punct de cunoscatori teoretici a cu ce se mananca boardgaming-ul,
Ok, cum s-ar realiza chestia asta?
Eu as icnepe cu o parte introductiva... ce e board-gaming-ul, bla bla, ce isi propune documentul de fata, ce vei invata, etc...
Apoi as organiza totul subt forma unor tutoriale, la genul: