extensii must-have
- 26octombrie
- King Meeple
- Posts: 4163
- Joined: 30 Aug 2012, 15:24
- Custom Rank: Awesome Silly Bard
Re: extensii must-have
Din ce s-a scris pana acum Kingsburg e musai, apoi cateva extensii pentru Carcassonne (nu prea multe, devine un joc de 4 ore si ramane pe raft - been there, done that, back to basics now). Dixit nici nu le vad ca pe extensii si ca pe un refresh pentru joc.
Smash Up e evident din ce in ce mai fun daca adaugi extensii;
Mysterium are parte de un refresh cu extensia;
Small World nici nu il pot concepe fara extensii, adauga diversitate. Also, cea cu Tales and Legends, parca, fara ea nu l-as mai juca (cea cu carti);
Ticket to Ride: Europe 1910 (sau 12, nu mai retin) - cu rutele lungi - esentiala, nu concep fara.
Gloom, the more, the better;
Burgundy - musai cu planse mai multe.
Scriind, mi-am dat seama ca mie imi plac extensiile care aduc diversitate, nu cele care adauga la mecanicile unui joc. Daca jocul e frumos construit, un adaus mi se pare in plus; daca jocul e prea simplist si o extensie l-ar intregi, n-ajung la extensie, dau reject jocului in the first place. Mi-am luat Kingsburg cu tot cu extensie si a fost fain, insa jocul de baza mi s-ar parea mult prea simplist si repetitiv. In schimb Kingdom Builder, luat tot cu extensie, a fost jucat de peste o suta de ori si n-am simtit nevoia sa incercam extensia (nomads). Cand am facut-o nu l-am mai jucat, a devenit o corvoada setupul si multitudinea de simboluri si nu ne=a mai placut. Cred ca o sa le despart si o sa revenim la jocul de baza. La fel Mr. Jack, e atat de rotund si placut asa incat n-am incercat extensia, chiar daca o am de peste 2 ani...
Mi-as fi luat extensia de la Abyss, insa asteptam un feedback de la cineva, nu stiu daca merita.
Mystic Vale e excelent in sine, am luat extensia insa n-am incercat-o inca, sper sa fie la inaltime.
Daca Mosul e obedient si-mi aduce Robinson Crusoe, din motive de cumintenie si pisalogeala, mi-as dori mult (daca-mi place jocul) sa-mi iau Voyage of the Beagle, pentru ca Darwin si pentru ca Darwin si pentru ca... you get the picture. M-as bucura sa-mi spuna cineva cum e, am inteles ca devine alt joc.
Smash Up e evident din ce in ce mai fun daca adaugi extensii;
Mysterium are parte de un refresh cu extensia;
Small World nici nu il pot concepe fara extensii, adauga diversitate. Also, cea cu Tales and Legends, parca, fara ea nu l-as mai juca (cea cu carti);
Ticket to Ride: Europe 1910 (sau 12, nu mai retin) - cu rutele lungi - esentiala, nu concep fara.
Gloom, the more, the better;
Burgundy - musai cu planse mai multe.
Scriind, mi-am dat seama ca mie imi plac extensiile care aduc diversitate, nu cele care adauga la mecanicile unui joc. Daca jocul e frumos construit, un adaus mi se pare in plus; daca jocul e prea simplist si o extensie l-ar intregi, n-ajung la extensie, dau reject jocului in the first place. Mi-am luat Kingsburg cu tot cu extensie si a fost fain, insa jocul de baza mi s-ar parea mult prea simplist si repetitiv. In schimb Kingdom Builder, luat tot cu extensie, a fost jucat de peste o suta de ori si n-am simtit nevoia sa incercam extensia (nomads). Cand am facut-o nu l-am mai jucat, a devenit o corvoada setupul si multitudinea de simboluri si nu ne=a mai placut. Cred ca o sa le despart si o sa revenim la jocul de baza. La fel Mr. Jack, e atat de rotund si placut asa incat n-am incercat extensia, chiar daca o am de peste 2 ani...
Mi-as fi luat extensia de la Abyss, insa asteptam un feedback de la cineva, nu stiu daca merita.
Mystic Vale e excelent in sine, am luat extensia insa n-am incercat-o inca, sper sa fie la inaltime.
Daca Mosul e obedient si-mi aduce Robinson Crusoe, din motive de cumintenie si pisalogeala, mi-as dori mult (daca-mi place jocul) sa-mi iau Voyage of the Beagle, pentru ca Darwin si pentru ca Darwin si pentru ca... you get the picture. M-as bucura sa-mi spuna cineva cum e, am inteles ca devine alt joc.
- MandrulDuce
- King Meeple
- Posts: 1138
- Joined: 26 May 2010, 23:01
- Custom Rank: Dungeon Master
Re: extensii must-have
Eu nu le văd ca și extensii pe cele de la beck-builder-e sau LCG-uri. Mai ales pentru că este vorba de jocuri rapide care văd masa des și adăugând more of the same cresc posibilitățile de combinatorică.
În rest am ceva probleme cu extensiile. În sensul:
1. Nu aș lua un joc cu extensie pentru că jocul de bază este nefinisat, mult prea simplist, un-elegant. Dacă eu pot spune despre un boardgame ”Acum e joc” doar după ce are și extensie, we have a problem. Rejected!
2. Nu aș cumpăra extensie pentru un joc de 4 ore. Mai ales dacă vine cu mecanici noi. Un joc e bun pentru că e bun. Am văzut suficiente extensii care sunt un amalgam de ”more of the same” plus câteva added elements care complică setup-ul și nu fac jocul cu nimic mai bun.
Singurele situații în care mi se par justificate extensiile sunt jocurile light care primesc mai multă diversitate (Carcassonne - dar cu moderație că dacă bagi prea multe devine un haos fără a fi un joc mai strategic neapărat).
Acestea fiind spuse, singurele două extensii care mi s-au părut extensii în adevăratul sens al cuvântului sunt:
1. Hades - extensia pentru Cyclades. Good production value iar adiția unităților și a zeului schimbă COMPLET jocul pentru mine. Mult mai activ mult mai challenging jocul. Overall feeling la mine a fost că am fost mult mai implicat în joc când nu era rândul meu (I tend to phase out când udrează prea mult să îmi vină iar rândul și nu am ce să fac). Iar când vine tura în care se joacă Hades și tu ești cel care îl prinde și face haos pe hartă e un feeling așa miștooooo
2. Extensia de la Tzolk-in. Nu am jucat cu ea, nu o am, însă adițiile par binevenite. Se rezolvă problema cu first player area, puterile fiecărei facțiuni îți canalizează ceva mai bine strategia, iar tile-urile alea care te penalizează sunt o formă de disruption interesantă. Face bătaia pe zone mai aprigă. Overall, pare o extensie care aduce elemente ușor de implementat, nu face jocul mai fidly, nu-i strică eleganța, dar aduce o nuanță jocului. Nu știu până nu joc cu ea ce efect are asupra duratei jocului. Jocul este foarte bun însă și fără (deși nu am încă suficiente partide din păcate ca să spun cu certitudine dacă templul acela ce bonusează pentru câte skulls sunt pe tabla de joc e OP sau nu).
În rest am ceva probleme cu extensiile. În sensul:
1. Nu aș lua un joc cu extensie pentru că jocul de bază este nefinisat, mult prea simplist, un-elegant. Dacă eu pot spune despre un boardgame ”Acum e joc” doar după ce are și extensie, we have a problem. Rejected!
2. Nu aș cumpăra extensie pentru un joc de 4 ore. Mai ales dacă vine cu mecanici noi. Un joc e bun pentru că e bun. Am văzut suficiente extensii care sunt un amalgam de ”more of the same” plus câteva added elements care complică setup-ul și nu fac jocul cu nimic mai bun.
Singurele situații în care mi se par justificate extensiile sunt jocurile light care primesc mai multă diversitate (Carcassonne - dar cu moderație că dacă bagi prea multe devine un haos fără a fi un joc mai strategic neapărat).
Acestea fiind spuse, singurele două extensii care mi s-au părut extensii în adevăratul sens al cuvântului sunt:
1. Hades - extensia pentru Cyclades. Good production value iar adiția unităților și a zeului schimbă COMPLET jocul pentru mine. Mult mai activ mult mai challenging jocul. Overall feeling la mine a fost că am fost mult mai implicat în joc când nu era rândul meu (I tend to phase out când udrează prea mult să îmi vină iar rândul și nu am ce să fac). Iar când vine tura în care se joacă Hades și tu ești cel care îl prinde și face haos pe hartă e un feeling așa miștooooo
2. Extensia de la Tzolk-in. Nu am jucat cu ea, nu o am, însă adițiile par binevenite. Se rezolvă problema cu first player area, puterile fiecărei facțiuni îți canalizează ceva mai bine strategia, iar tile-urile alea care te penalizează sunt o formă de disruption interesantă. Face bătaia pe zone mai aprigă. Overall, pare o extensie care aduce elemente ușor de implementat, nu face jocul mai fidly, nu-i strică eleganța, dar aduce o nuanță jocului. Nu știu până nu joc cu ea ce efect are asupra duratei jocului. Jocul este foarte bun însă și fără (deși nu am încă suficiente partide din păcate ca să spun cu certitudine dacă templul acela ce bonusează pentru câte skulls sunt pe tabla de joc e OP sau nu).
Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!
- omucu
- King Meeple
- Posts: 891
- Joined: 28 Dec 2010, 10:56
- Custom Rank: Meeple-șef la boardgamers.ro
- Location: Tg-Mures
Re: extensii must-have
Doar daca te lasă ceilalți jucători să-ți faci de cap, deci nu cred că e cazul. Dacă e ceva op e schimbul resurselor pe mâncareMandrulDuce wrote: templul acela ce bonusează pentru câte skulls sunt pe tabla de joc e OP sau nu).
- danielM
- King Meeple
- Posts: 1667
- Joined: 13 Jun 2012, 15:23
- Custom Rank: general de sufragerie
Re: extensii must-have
Astazi am jucat Agricola cu extensia Farmers of the Moor. Intr-adevar, e excelenta. te ajuta sa te dezvolti mai repede, iar hranirea oamenilor parca e mai facila, actiunile tale nu se rezuma doar la ”cum sa mai fac rost de mancare”. In plus, am reusit sa ma dezvolt pe toate zonele de punctaj.
- Plu
- King Meeple
- Posts: 691
- Joined: 17 Feb 2012, 17:20
- Custom Rank: Mind Reader
Re: extensii must-have
Unii nici nu vor sa auda de ea... eu nu as mai juca fara!danielM wrote:Astazi am jucat Agricola cu extensia Farmers of the Moor. Intr-adevar, e excelenta. te ajuta sa te dezvolti mai repede, iar hranirea oamenilor parca e mai facila, actiunile tale nu se rezuma doar la ”cum sa mai fac rost de mancare”. In plus, am reusit sa ma dezvolt pe toate zonele de punctaj.
- danielM
- King Meeple
- Posts: 1667
- Joined: 13 Jun 2012, 15:23
- Custom Rank: general de sufragerie
Re: extensii must-have
La fel si eu! Nu gasesc decat lucruri bune pe care le adauga si te ajuta sa te dezvolti prin cartile speciale de actiuni.Plu wrote:Unii nici nu vor sa auda de ea... eu nu as mai juca fara!danielM wrote:Astazi am jucat Agricola cu extensia Farmers of the Moor. Intr-adevar, e excelenta. te ajuta sa te dezvolti mai repede, iar hranirea oamenilor parca e mai facila, actiunile tale nu se rezuma doar la ”cum sa mai fac rost de mancare”. In plus, am reusit sa ma dezvolt pe toate zonele de punctaj.
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: extensii must-have
Cei de la Dice Tower au refacut un top 10: Top 10 Essential Expansions, asa ca mi-am adus aminte de discutia asta.
Am si eu lista mea:
8. Ticket to Ride: Europa 1912 - Avand in vedere de cate ori am jucat TTR: Europe, nu e greu de inteles de ce-mi place sa adaug cateva zeci de obiective. Inca n-am jucat cu warehouses sa vad cat de fain e si cu alea.
7. Orléans: Handel & Intrige - Partea de "Handel" (Trade) e foarte faina, dar am jucat doar o data jocul asa ca nu pot sa-l pun mai sus.
6. Village Port - Mi se pare mai interesant Village Inn, dar mai necesar Village Port. Partea de travel din jocul initial era atat de slaba incat cam orice o inlocuia avea sanse sa fie mai bun.
5. Concordia: Salsa - Mie imi plac si sarea si senatul, desi chiar si sarea singura e de-ajuns pentru a face jocul mai interesant. Hartile noi sunt un bine-venit bonus.
4. Nations: Dynasties - 12 natiuni suplimentare (fata de 5 + standard board in jocul de baza), cate doua "dinastii" (puteri suplimentare) pentru fiecare natiune, tipuri de carti noi, ce-ai mai putea vrea de la o extensie?
3. Battlestar Galactica: Pegasus - O noua nava, noi personaje, si carti care-ti pun bete in roate. Are si alte chestii mai putin necesare dar cum e modulara extensia, nu trebuie sa fie incluse in joc.
2. Scythe: Invaders from Afar - Jocul de baza e fain, dar combinatiile de rase din joc sunt limitate, mai ales daca-l joci des in 4 (in 5 oricum sunt toate). Varietatea adusa de extensie mi se pare esentiala.
1. Kingsburg: To Forge a Realm - Stiu ca e inclusa in noua versiune a jocului (care arata hidos daca nu cumva au revizuit grafica), dar in cea originala e totusi extensie. Are mai multe mini-module, dar pe doua dintre ele le folosesc de fiecare data: soldatii, si randurile suplimentare de cladiri.
Extensiile care trebuia sa mai fie testate inainte de publicare:
- Terra Mystica: Fire & Ice - o rasa broken (castiga de doua ori mai des decat media), una "doar" overpowered, una (sau doua) super slabe. Pentru primele doua au trecut prin 5 versiuni diferite pana sa le re-echilibreze, si de fapt pe cea broken au facut-o slaba ca sa nu-si mai bata capul.
- Tzolk'in: Tribes & Prophecies - e foarte buna daca joci cu house rules pentru alegerea triburilor. Altfel ai situatii in care un jucator are tribul perfect pentru monumente si profetii, si nu prea ai ce-i face.
- BSG: Exodus - E atat de superba ca strica jocul... Modulul care imbunatateste pilotii din pacate face jocul imposibil de castigat pentru oameni. Cu house rules insa e o aditie foarte buna, da ne-a luat mai multe partide pana sa ne prindem ce merge.
Am si eu lista mea:
8. Ticket to Ride: Europa 1912 - Avand in vedere de cate ori am jucat TTR: Europe, nu e greu de inteles de ce-mi place sa adaug cateva zeci de obiective. Inca n-am jucat cu warehouses sa vad cat de fain e si cu alea.
7. Orléans: Handel & Intrige - Partea de "Handel" (Trade) e foarte faina, dar am jucat doar o data jocul asa ca nu pot sa-l pun mai sus.
6. Village Port - Mi se pare mai interesant Village Inn, dar mai necesar Village Port. Partea de travel din jocul initial era atat de slaba incat cam orice o inlocuia avea sanse sa fie mai bun.
5. Concordia: Salsa - Mie imi plac si sarea si senatul, desi chiar si sarea singura e de-ajuns pentru a face jocul mai interesant. Hartile noi sunt un bine-venit bonus.
4. Nations: Dynasties - 12 natiuni suplimentare (fata de 5 + standard board in jocul de baza), cate doua "dinastii" (puteri suplimentare) pentru fiecare natiune, tipuri de carti noi, ce-ai mai putea vrea de la o extensie?
3. Battlestar Galactica: Pegasus - O noua nava, noi personaje, si carti care-ti pun bete in roate. Are si alte chestii mai putin necesare dar cum e modulara extensia, nu trebuie sa fie incluse in joc.
2. Scythe: Invaders from Afar - Jocul de baza e fain, dar combinatiile de rase din joc sunt limitate, mai ales daca-l joci des in 4 (in 5 oricum sunt toate). Varietatea adusa de extensie mi se pare esentiala.
1. Kingsburg: To Forge a Realm - Stiu ca e inclusa in noua versiune a jocului (care arata hidos daca nu cumva au revizuit grafica), dar in cea originala e totusi extensie. Are mai multe mini-module, dar pe doua dintre ele le folosesc de fiecare data: soldatii, si randurile suplimentare de cladiri.
Extensiile care trebuia sa mai fie testate inainte de publicare:
- Terra Mystica: Fire & Ice - o rasa broken (castiga de doua ori mai des decat media), una "doar" overpowered, una (sau doua) super slabe. Pentru primele doua au trecut prin 5 versiuni diferite pana sa le re-echilibreze, si de fapt pe cea broken au facut-o slaba ca sa nu-si mai bata capul.
- Tzolk'in: Tribes & Prophecies - e foarte buna daca joci cu house rules pentru alegerea triburilor. Altfel ai situatii in care un jucator are tribul perfect pentru monumente si profetii, si nu prea ai ce-i face.
- BSG: Exodus - E atat de superba ca strica jocul... Modulul care imbunatateste pilotii din pacate face jocul imposibil de castigat pentru oameni. Cu house rules insa e o aditie foarte buna, da ne-a luat mai multe partide pana sa ne prindem ce merge.
- ProfessorChaos
- King Meeple
- Posts: 1342
- Joined: 23 Jul 2011, 23:30
- Custom Rank: Miniature Painter
- Location: Bucuresti
Re: extensii must-have
@Darksion & MandrulDuce: Perfect de acord cu Hades. Mie chiar nu mi-a placut Cyclades base game dar cu Hades chiar l-a facut mai aprig. Inca n-am jucat Titans, dar cred ca mi-ar fi placut si asta.
@26octombrie: Nu mi s-a parut must have Voyage of the Beagle dar stiu ca te pasioneaza Darwin. Sunt curios daca o sa-mi dai dreptate dupa ce-l joci o vreme.
Cat despre mine:
1. Last Night on Earth Growing Hunger mi-a oferit foarte multa rejucabilitate si nu mai pot concepe LNoE fara el. Nu toate regulile merita, dar scenariile sunt bune si extra cards - lux.
2. Smash Up - macar o extensie eu zic ca trebuie. In cazul meu a fost Awesome Level 9000. Pur si simplu cresc mult combinatiile, si daca va place jocul, eu zic ca merita investitia.
Ca observatie personala: Mi se pare ca FFG de obicei face extensii bune. Adica stiu ca publica si bani, dar am impresia ca cel putin in primele extensii scoase pt un joc de baza chiar incearca sa extinda experienta. Sau nu includ suficient in jocul de baza si extensia pare o minune
@26octombrie: Nu mi s-a parut must have Voyage of the Beagle dar stiu ca te pasioneaza Darwin. Sunt curios daca o sa-mi dai dreptate dupa ce-l joci o vreme.
Cat despre mine:
1. Last Night on Earth Growing Hunger mi-a oferit foarte multa rejucabilitate si nu mai pot concepe LNoE fara el. Nu toate regulile merita, dar scenariile sunt bune si extra cards - lux.
2. Smash Up - macar o extensie eu zic ca trebuie. In cazul meu a fost Awesome Level 9000. Pur si simplu cresc mult combinatiile, si daca va place jocul, eu zic ca merita investitia.
Ca observatie personala: Mi se pare ca FFG de obicei face extensii bune. Adica stiu ca publica si bani, dar am impresia ca cel putin in primele extensii scoase pt un joc de baza chiar incearca sa extinda experienta. Sau nu includ suficient in jocul de baza si extensia pare o minune
- Haddeo
- King Meeple
- Posts: 2343
- Joined: 28 Dec 2015, 18:59
- Location: Bucuresti
Re: extensii must-have
am vrut sa scriu si eu dar m-am deprimat cand mi-am dat seama ca am o mica obsesie legate de extensii, promo-uri .. o obsesie compulso completo nista si ca majoritatea extensiilor pe care le am nu sunt nici pe departe must have. Sunt asa de putine jocuri pe care le jucam de mai multe ori incat extensiile chiar nu au sens de cele mai multe ori.
Deci, o sa deschid un topic despre extensii, promouri si alte extra-uri pe care le cumparam doar de dragul de a le cumpara, guilt free.
Deci, o sa deschid un topic despre extensii, promouri si alte extra-uri pe care le cumparam doar de dragul de a le cumpara, guilt free.
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.
Things are OK now but I never know when it's going to change.
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: extensii must-have
Apropo de postarea mea de mai sus: am jucat (pentru ultima data sper) Scythe in 3. A fost atat de "single-player" ca am zis ca nu-l mai joc niciodata in mai putin de 4. Un jucator s-a extins si a fost putin incetinit de altul care ocupase factory-ul, si eu am castigat doua batalii, dintre care una chiar in ultima tura. Asta a fost toata interactiunea din joc. Sunt atat de multe jocuri bune in 3 incat nu vad nici un rost sa mai joc Scythe cu acest numar de jucatori.
Last edited by Corwin on 05 May 2017, 11:05, edited 1 time in total.
- Chuckila
- King Meeple
- Posts: 5084
- Joined: 31 Jan 2010, 02:30
- Location: Cluj Napoca
Re: extensii must-have
QFT!!!!Corwin wrote:Sunt atat de multe jocuri bune ... incat nu vad nici un rost sa mai joc Scythe
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2065
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: extensii must-have
Nu aș prea mai juca Kemet fără Ta-Seti (strict vorbind, mă refer aici la noile cărți de Divine Intervention, la cele de bătălie și la noua culoare de piramidă). Diversifică foarte mult jocul și limitează probabilitatea ca cineva să folosească mereu aceeași cale spre victorie.