Cum să strici un boardgame – câteva studii de caz

tipuri de jocuri, recomandari, aranjarea soldateilor in cutii, filme in care apar boardgames sau ORICE altceva va trece prin cap si e legat de boardgaming
Post Reply
User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 4289
Joined: 20 Dec 2010, 10:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Cum să strici un boardgame – câteva studii de caz

Post: # 86752Post DanielIndru
16 Feb 2018, 12:27

Articol publicat in intregime pe GoingCardboard.ro

Astept parerile voastre.
Jocurile publicate în ultimii ani sunt niște exemple pozitive pentru toate aspectele: prezentare grafică, calitatea componentelor, rulebook bine organizat, preț competitiv și pe măsura conținutului. În majoritatea cazurilor, dar nu tot timpul.

În primul rând, prețurile sunt tot mai mari și în continuă creștere. Orice joc ce conține multe cărți, miniaturi sau piese custom din lemn va avea un preț de peste 200 lei (~43 EUR), de multe ori chiar peste 300 lei (~64 EUR). De aceea sunt de apreciat jocurile ce reușesc să fie bine realizate și cu un preț sub pragul psihologic de 199 lei.

În al doilea rând, calitatea pieselor mai lasă de dorit chiar și la producătorii mari și cu experiență. Uneori cărțile cu margine de culoare închisă prezintă “ciobituri”, piesele din lemn se crapă, tipărirea punchboards se face cu offset, unele planșe sunt slabe calitativ, etc.

În al treilea rând, deși s-au făcut progrese în scrierea și organizarea rulebooks, încă vedem exemple de jocuri ce sunt aproape imposibil de descifrat fără ajutorul unei prezentări video sau cererea de lămuriri în cadrul unui forum.

Pe ansamblu, lucrurile stau bine. Dar există acele excepții, acele exemple de „așa nu” sau „ce-o fi fost în capul lor”. Să le luăm pe rând.

...

User avatar
Haddeo
Administrator
Administrator
Posts: 1318
Joined: 28 Dec 2015, 19:59
Location: Bucuresti

Re: Cum să strici un boardgame – câteva studii de caz

Post: # 86753Post Haddeo
16 Feb 2018, 13:41

ahhhhh... am crezut ca o sa fie un topic gen "Will it blend" cu distrugere de board gameuri in diferite moduri.
Modern Romanian Art
RO (Ra retheme)
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.

User avatar
Broodstar
Baby Meeple
Baby Meeple
Posts: 19
Joined: 24 Jan 2018, 02:40
Location: Bucuresti

Re: Cum să strici un boardgame – câteva studii de caz

Post: # 86763Post Broodstar
16 Feb 2018, 16:18

Mi-a placut cum ai impartit jocurile in diferite categorii de "stricaciuni".

Din categoria "Regulamente din filme horror" am si eu in colectie un exemplar, Space Hulk: Death Angel. Este un joc superb, destul de light ca regulament si mecanici, dar manualul este scris foarte ciudat. In loc sa descrie fazele jocului intr-o ordine naturala, sare dintr-o chestie in alta in asa fel incat citind regulamentul ai mici sanse sa joci jocul corect. Bine ca exista tutoriale video si manualul a fost reconstruit de fani pe BGG.

Imago
Administrator
Administrator
Posts: 914
Joined: 13 May 2014, 23:05
Location: Bucuresti

Re: Cum să strici un boardgame – câteva studii de caz

Post: # 86766Post Imago
16 Feb 2018, 16:47

Prin publicarea unui joc de baza incomplet. Un exemplu este Clash of Cultures, care este o implimentare a jocului Civilization. Implimentarea este mult mai reusita decat titlurile FFG, insa are o hiba - jocului de baza ii lipsesc factiunile, civilizatiile propriu-zise. Lupta, acel "Clash of Cultures" are loc intre factiuni absolut identice. Pot sa se dezvolte um vor ele, la o adica si copiindu-se identic una pe alta.

Jocul per total e destul de fain si asa, insa doi ani opera este finalizata totusi de designer. Apare extensia Clash Of Cultures: Civilizations. Jocul se imbina intr-o armonie mecanica si tematica, paralela intre boardgame si videogame devin absolut evidente (facand de rusine titlul Sid Meyer Civilization), si e clar ca jocul din start a fost gandit asa.
Misto-urile anterioare despre lipsa cailor si a elefantilor au fost adresate impecabil, cu adaugarea cailor si a elefantilor ca unitati de lupta. De ce sunt reprezentati samurai japonezi si moguli indieni, luptandu-se pe fundalul piramidelor aztece? Pentru ca jocul are civilizatiile japoneza, indiana, azteca, si multe altele ca optiuni de joc. Adica... extensia are aceste civilizatii, jocul de baza e simetric si placid in comparatie cu extensia.

Jocul trebuia sa includa din start tot acest material. Pentru ca se simte in atatea detalii ca asa a fost gandit atat tematic cat si mecanic. Daca anterior Democratia era unica cale viabila spre victorie, acum cu o civilizatie razboinica (hunii), totalitarismul devine atat de belicos ca tine democratii in corzi.

Din pacate expansiunea nu a fost republicata, iar acum aceasta-i OOP.

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 4289
Joined: 20 Dec 2010, 10:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: Cum să strici un boardgame – câteva studii de caz

Post: # 86778Post DanielIndru
16 Feb 2018, 22:02

Foarte buna completarea, Imago.

Am mai vazut o strategie similara si pe Kickstarter unde se pregatesc toate materialele extra (carti, tokens, mini-expansiuni, etc) inainte de campanie si apoi se introduc treptat ca stretch goals.

DeeDee
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 326
Joined: 07 Dec 2014, 21:51
Location: Cluj-Napoca

Re: Cum să strici un boardgame – câteva studii de caz

Post: # 86793Post DeeDee
17 Feb 2018, 14:45

nu sunt de acord cu capitolul kickstarter, e prea veheent si prezinta numai latura negativa a KS.

da, au fost "tunuri" date pe kickstarter, da, au fost jocuri slabe si foarte slabe care au spart incasarile, insa nu e cazul sa generalizam.

eu am luat minim doua jocuri minunate de pe kickstarter, si sunt sigura ca sunt si altii multumiti cu ce au primit.

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 4289
Joined: 20 Dec 2010, 10:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: Cum să strici un boardgame – câteva studii de caz

Post: # 86794Post DanielIndru
17 Feb 2018, 15:37

Pai n-am generalizat.
E adevărat, Kickstarter a ajutat și producția multor jocuri bune.
Si eu am luat multe jocuri de acolo, am precomenzi pentru vreo 10 in acest moment si altele 30 deja cumparate.
Problema e hype-ul excesiv si ce am enumerat in articol:
majoritatea proiectelor lansate acolo suferă de una din aceste probleme: testare insuficientă, unbalanced gameplay, reguli prost scrise sau prost organizate, probleme în producție ce duc la amânarea livrării chiar și cu 1-2 ani.
Compara ce a fost in jurul lui Scythe si cat de molcom s-a lansat Charterstone - acelasi publisher, doua modalitati diferite de a lansa un joc.

User avatar
Shaikan
King Meeple
King Meeple
Posts: 1585
Joined: 06 Mar 2011, 04:13
Custom Rank: Dark Lord @ Natiunea Jucatoare
Location: Bucuresti

Re: Cum să strici un boardgame – câteva studii de caz

Post: # 86795Post Shaikan
17 Feb 2018, 15:45

Broodstar wrote:Mi-a placut cum ai impartit jocurile in diferite categorii de "stricaciuni".

Din categoria "Regulamente din filme horror" am si eu in colectie un exemplar, Space Hulk: Death Angel. Este un joc superb, destul de light ca regulament si mecanici, dar manualul este scris foarte ciudat. In loc sa descrie fazele jocului intr-o ordine naturala, sare dintr-o chestie in alta in asa fel incat citind regulamentul ai mici sanse sa joci jocul corect. Bine ca exista tutoriale video si manualul a fost reconstruit de fani pe BGG.
La categoria asta se incadreaza si Robinson Crusoe 2nd edition IMO. Un manual de 40+ pagini in care autorul sare de la o idee la alta, citesti despre vantoare la pagina 20 si te trimite la exceptii la pagina 40 unde mai apare ceva si trebuie sa te duci si la pagina 30, etc. Pur si simplu imi venea sa arunc manualul cat colo. Bineinteles ca la primul joc, cand uitam o exceptie, pierdeam foarte mult timp sa o gasesc pentru ca nu era sub categoria faza 1, events, ci unde isi amintise autorul sa faca completarea....

Post Reply

Return to “Discutii generale”