Page 1 of 2

2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 13:01
by DanielIndru
In anul in care s-au publicat Gaia Project, Lisboa si Anachrony, castigatorii sunt...

Strategy Game
Winner - Gloomhaven
Runner Up - Clans of Caledonia
Runner Up - Azul

You are dead to me, BGG... dead...

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 13:06
by Chuckila
Nu mai sunt reprezentative de ceva timp aceste premii. Concurs de popularitate, hype si destul de rar, merit.

Le urmaresc distant, trag propriile concluzii si sunt de acord din ce in ce mai rar cu rezultatele finale. Pentru opinii despre "best strategy of the year" exista surse mai bune.

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 13:10
by danielM
Wow, cat de jalnic.

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 13:45
by Haddeo
eu sunt totusi trist ca nu a iesit Pandemic

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 13:58
by Corwin
Interesante rezultate, mai ales avand in vedere ca in top BGG Gaia Project a urcat mult mai sus ca Clans of Caledonia. Azul sincer nu stiu ce cauta in lista respectiva... E un joc foarte bun, dar la capitolul strategie nu e de top.

Dintre cei care ati postat aici, sunt curios: ati apucat sa jucati Gloomhaven? Si daca da, cum e?

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 14:08
by adelindumitru
Așa s-ar fi plâns și fanii Gloomhaven dacă ar fi câștigat Gaia Project sau Lisboa :). E un concurs de popularitate, și jocurile nominalizate au mult mai mulți owneri decât cele care au mai fost menționate în thread.

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 15:51
by 26octombrie
adelindumitru wrote:Așa s-ar fi plâns și fanii Gloomhaven dacă ar fi câștigat Gaia Project sau Lisboa :). E un concurs de popularitate, și jocurile nominalizate au mult mai mulți owneri decât cele care au mai fost menționate în thread.
aici am eu dubii. Gloomhaven e un mamut, costa de behai si necesita un public dedicat (cel putin asa am inteles eu), iar tirajul cred ca si ala e sensibil mai mic decat Gaia Project. Nu cred ca sunt prea multi posesori de G. Nu-mi explic nici eu, mai ales ca n-am mai vazut de mult atata consens pe forum ca in ceea ce-l priveste pe Gaia P.

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 15:53
by adelindumitru
Sunt peste 12.000 de persoane care au dat o notă pentru Gloomhaven, în timp ce Gaia a fost votat de doar 3000 și un pic :P

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 15:54
by Corwin
Succesul lui Gloomhaven nu m-a mirat deloc. Nu zic ca ar fi meritat sau nu, ca oricum nu l-am jucat. Dar la fel ca Pandemic Legacy: Season 1, cand un joc domina asa de repede topul BGG ma astept sa se reflecte asta si la premiile lor. Lisboa e pe 149, sansele ca el sa castige vreun premiu anul asta mi se pareau minore. Castigatorii sunt foarte reprezentativi... pentru ce se intampla pe BGG. Si cam atat. :)

Apropo, Gloomhaven are 12 000 de voturi, Gaia Project are 3200, Lisboa are 2200 pe BGG.

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 16:01
by DanielIndru
Cum zicea si Chuckila, e un concurs de popularitate.
Trofeul ar trebui sa se numeasca "Most voted strategy game", nu "Best strategy game".

EDIT: Mi se pare ironic ca in "cel mai bun" joc de strategie nu ai voie sa discuti planificarea unei ture si tragi o carte sa vezi cum e afectat rezultatul luptei.

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 16:22
by 26octombrie
Dar revin, deja ma irita, cati din cei 12000 oameni au jocul si/sau l-au jucat ?! Eu nu l-am jucat, imi doresc, insa ma inteles ca necesita o implicare si un numar de partide ca sa straluceasca. Nu spun ca nu e un joc bun, sunt sigura ca e, insa nu se pupa logic, Gaia il pui pe masa si-l joci; Pe bgg sunt tone de heavy euro-gameri. Nu pricep!
Au fost nominalizari si votari cu care n-am fost de acord, mi s-a parut ca un joc stupid a iesit in fata in dauna unora mult mai bune. Dar am priceput mecanismul fenomenului. Acum nu cred ca e cazul, cred ca toate astea sunt jocuri bune, insa nu pricep DE CE.

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 16:27
by adelindumitru
Hype foarte mare...Sunt convins că Gaia Project e mult peste Gloomhaven, dar al doilea a generat mult mai mult hype. Nu poți să citești 2 thread-uri pe BGG fără să vezi menționat GLOOMHAVEN. Pe r/boardgames e și mai rău.

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 16:48
by DanielIndru
26octombrie wrote:Dar revin, deja ma irita, cati din cei 12000 oameni au jocul si/sau l-au jucat ?!
Sunt 12.000 voturi si peste 23.000 oameni care l-au trecut la OWN.
Deci probabil s-au tiparit peste 40.000 unitati.

Gaia Project sigur nu e acolo inca.

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 16:50
by Shaikan
Cati din cei 12000 chiar or avea jocul/l-au jucat si cati au dat oare nota doar din clipul de pe KS/reviews/prezentari :).

Nu zic ca nu ar fi bun, nu am jucat deci nu ma pronunt, dar am vazut destui dand note la jocuri cu textul: Based on KS campaign sau based on seeing a prototype.

Oricum tine de gusturi si de jucatori. Daca o persoana e casual gamer si Azul e cel mai complex joc pus pe masa(inainte a jucat doar Catan, Saboteur, Activity, CAH, etc) normal ca acela va fi votat gen best strategy. Desi teoretic oamenii care au descoperit si folosesc BGG tind sa fi incercat mai multe jocuri decat doar party games.

Anyhow, nu e ca si cum asta va afecta ce vom juca pe viitor. Poate lua Gloomhaven toate premiile din lume, pentru mine ramane un joc care nu isi are loc in colectie cand am altceva mai bun :).

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 16:57
by mendocino
Clar: concurs de hype :)

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 17:04
by danielM
Shaikan wrote:Cati din cei 12000 chiar or avea jocul/l-au jucat si cati au dat oare nota doar din clipul de pe KS/reviews/prezentari :).

Nu zic ca nu ar fi bun, nu am jucat deci nu ma pronunt, dar am vazut destui dand note la jocuri cu textul: Based on KS campaign sau based on seeing a prototype.

Oricum tine de gusturi si de jucatori. Daca o persoana e casual gamer si Azul e cel mai complex joc pus pe masa(inainte a jucat doar Catan, Saboteur, Activity, CAH, etc) normal ca acela va fi votat gen best strategy. Desi teoretic oamenii care au descoperit si folosesc BGG tind sa fi incercat mai multe jocuri decat doar party games.

Anyhow, nu e ca si cum asta va afecta ce vom juca pe viitor. Poate lua Gloomhaven toate premiile din lume, pentru mine ramane un joc care nu isi are loc in colectie cand am altceva mai bun :).
KS da pe afara de fanboys care dau note de 10 jocurilor pe care au dat sute de dolari dar pe care le-au vazut doar in poze.

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 17:25
by Haddeo
Shaikan wrote:Cati din cei 12000 chiar or avea jocul/l-au jucat si cati au dat oare nota doar din clipul de pe KS/reviews/prezentari :).
Chiar am vazut ieri videoul lui Tom cu best selling games in Februarie, si Gloomhaven era pe primul loc + avea primul loc overall la vanzari. Cred ca statisticile erau de la Cool inc. Jocul deci se vinde la greu + doua KS , sunt multi care au jocul. Dar cred ca o sa fie jocul cu raportul cel mai mare de jocuri vandute / jucate. Prevad ca vor aparea foarte foarte multe exemplare pe piata SH.

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 18:24
by emisanSB
Punem pariu ca la anul pe vremea asta vom avea exact acelasi gen de discutii in jurul lui Rising Sun ?? :)

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 18:26
by BloodSerj
26octombrie wrote: aici am eu dubii. Gloomhaven e un mamut, costa de behai si necesita un public dedicat (cel putin asa am inteles eu), iar tirajul cred ca si ala e sensibil mai mic decat Gaia Project. Nu cred ca sunt prea multi posesori de G. Nu-mi explic nici eu, mai ales ca n-am mai vazut de mult atata consens pe forum ca in ceea ce-l priveste pe Gaia P.
DanielIndru wrote:Deci probabil s-au tiparit peste 40.000 unitati.
Estimari probabil foarte corecte :) - second printing kickstarter - 40642 backers si chiar daca scadem primul kickstarter cu 4609 backers, tot e un numar imperesionant de copii :)
Shaikan wrote:Oricum tine de gusturi si de jucatori. Daca o persoana e casual gamer si Azul e cel mai complex joc pus pe masa(inainte a jucat doar Catan, Saboteur, Activity, CAH, etc) normal ca acela va fi votat gen best strategy. Desi teoretic oamenii care au descoperit si folosesc BGG tind sa fi incercat mai multe jocuri decat doar party games.
Exact asta vroiam sa spun si eu - one man's strategy game is another one's kids game :)

Am inceput Gloomhaven saptamana trecuta campaign mode am jucat am jucat primul scenariu - urmeaza al doilea scenariu miercuri cu putin noroc. Din punctul meu de vedere Gloomhaven poate fi usor consider un joc de strategie. Daca e un joc mai bun decat Gaia Project...pentru unii da, pentru altii nu...ca orice alt joc :)

Imi place Gloomhaven? Hell yes!!!

PS - @Luana - daca ai rabdar vreun an jumate sa ma intorc in ro u copia mea, esti mai mult decat binevenita sa incerci Gloomhaven :tu: ;)

Re: 2017 BoardGameGeek Winners & Runners Up

Posted: 12 Mar 2018, 18:42
by Haddeo
DanielIndru wrote:Mi se pare ironic ca in "cel mai bun" joc de strategie nu ai voie sa discuti planificarea unei ture si tragi o carte sa vezi cum e afectat rezultatul luptei.
Exista varianta in care poti sa discuti strategia turei, dar daca joci asa, trebuie sa maresti dificultatea scenariului cu +1 (parca).
Si in varianta recomandata poti sa discuti, doar ca nu cu numere si nume de carti exacte, ci lucruri mai vagi.
Tematic are oarecum sens.
Ce mi se pare bine gandit la GloomHaven e faptul ca poti sa modifici dificultatea (dar experienta si banii depind de asta) si e flexibil la numarul de jucatori (poti sa joci 3 scenarii cu 2 jucatori si apoi urmatoarele doua poti sa adaugi un al treilea, apoi iar cu doi si tot asa).
Insa nu-l pot compara cu Gaia la ce inseamna strategie :). Poate o sa apara pe bgg si ceva de genul (nivel de strategie al jocului 30% , tematic 80%, tactic 40% .. etc ). Altfel, nu o sa fie doar binar (e sau nu joc de strategie) si la nominalizari la strategie sa ajunga doar jocurile care sunt catalogate cel putin 80% strategice.
Asa, topurile si premiile par ridicole. Grav.