Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).
Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).
Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
- ProfessorChaos
- King Meeple
- Posts: 1341
- Joined: 23 Jul 2011, 23:30
- Custom Rank: Miniature Painter
- Location: Bucuresti
Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Hai sa impartasim cele mai bune jocuri pe care le-am jucat pentru prima oara in aprilie. Nu uitati sa mentionati care e jocul care v-a placut cel mai mult - de unde numele topicului Best of the Month.
Pt mine a fost o luna prolifică cu multe jocuri bune, pe care voi încerca să le ordonez după cât de mult mi-au plăcut:
Rising Sun: E ok, l-aș mai juca, dar nu m-a dat pe spate. Miniaturi superbe, da. Însă monștrii nu i-am simțit atât de puternici pe cât par - sunt destul de ușor de anulat. N-am reușit să scap de un sentiment de gol din spatele întregului joc. Adică e frumos, are mecanici, dar nu i-am simțit sufletul. Clar bidding-ul și crearea de alianțe nu sunt mecanicile mele preferate, deci nu a ajutat nici asta. Însă am și simțit cam multă poziționare și repoziționare pe hartă. Există și niște modalități drăguțe și neortodoxe de a face puncte care recunosc că sunt originale. Trebuie să zic că deși nu e ca Blood Rage, i-am simțit un pic mirosul, doar că Blood Rage e mult mai rapid și mai satisfăcător pentru mine. Nu cred că-i un joc rău și clar unora le va plăcea. Eu nu sunt supărat, doar un pic dezamăgit.
Clank: Mie nu-mi prea plac deck-builderurile. Dar Clank e o excepție. Diferența o face mișcarea pe hartă și tensiunea de a ieși din temniță înainte să mori și cu ceva puncte. Pus îmi place mecanica de tras cuburi din punguță. Componentele sunt decente dar nu grozave. Aș încerca și Clank in Space. Sunt curios cât de diferite sunt.
Următoarele 2 sunt la egalitate. Nu pot decide care mi-a plăcut mai mult. Probabil îmi voi da seama după mai multe partide:
Scythe: Eu nu eram urcat pe trenul cu hype (hÎhÎ) așa că am ignorat serios Scythe o bună bucată de vreme. Apoi am văzut un playthrough și am fost intrigat. În sfărșit, l-am încercat și mi-a foarte plăcut. De ce? Se mișcă foarte repede iar acțiunile sunt clare și bine structurate. Mi-a plăcut foarte mult cum creează atmosfera de război rece. Bineînțeles că am pierdut, dar semn bun: cum am terminat aș mai fi jucat o partidă. Văd multe alegeri posibile și rejucabilitate mare. Menționez că l-am jucat în 3 și m-aș opri pe la 4 ca să n-o lungesc prea mult.
Ethnos: Un super design. Nu m-a deranjat deloc cum arată, componentele arată chiar foarte bine, iar mecanicile mi se par inovatoare. Încă un joc care se mișcă foarte bine și are rejucabilitate super. Joci serii din mână și plasezi control pe hartă. Însă ce nu joci din mână se duce jos și poate fi luat de ceilalți jucători. În funcție de ce serie faci se activează puteri speciale. Nu-mi place Ticket to Ride, dar pe Ethnos chiar l-aș adopta.
Best of the Month:
Inis: Am avut instinct bun cu acest joc care pe hârtie trebuia să-mi placă. Se pare că așa e și după prima experiență de joc. Celți fac politică pe o hartă care se dezvoltă pe măsură ce o explorezi. Și aici intervine ceva război rece. Dacă te bați prea mult rămâi fără vasali pe care să-i controlezi. De asemenea, unii vasali pot prefera să se bată și să piardă doar ca să nu-ti dea oportunitatea de a câștiga. A fost o partidă nebună în 4 persoane (non-gameri) care cred că a durat vreo 5 ore cu tot cu explicații. Ne-am stricat de râs de la toate schimbările de situație. Recunosc, i-am cam și stors de energie, deci jucatul cu începători e o afacere de noroc. Dar mă face să mă simt celt și când fac rost de cărți roșii și când se activează puterile sunt atât de bune că simți că parcă ți-a pus zeul celt psihedelic mâna în cap. (dacă nu înțelegeți la ce mă refer căutați artworkul de pe cărți). Producția îmi place foarte mult și integrează foarte bine tema. Rising Sun arată mult mai bine, dar nu am simțit elementul mitologic integrat la fel de bine. De altfel nici la Blood Rage nu l-am simțit așa bine ca in Inis.
Scor final Inis: 10/10
Pt mine a fost o luna prolifică cu multe jocuri bune, pe care voi încerca să le ordonez după cât de mult mi-au plăcut:
Rising Sun: E ok, l-aș mai juca, dar nu m-a dat pe spate. Miniaturi superbe, da. Însă monștrii nu i-am simțit atât de puternici pe cât par - sunt destul de ușor de anulat. N-am reușit să scap de un sentiment de gol din spatele întregului joc. Adică e frumos, are mecanici, dar nu i-am simțit sufletul. Clar bidding-ul și crearea de alianțe nu sunt mecanicile mele preferate, deci nu a ajutat nici asta. Însă am și simțit cam multă poziționare și repoziționare pe hartă. Există și niște modalități drăguțe și neortodoxe de a face puncte care recunosc că sunt originale. Trebuie să zic că deși nu e ca Blood Rage, i-am simțit un pic mirosul, doar că Blood Rage e mult mai rapid și mai satisfăcător pentru mine. Nu cred că-i un joc rău și clar unora le va plăcea. Eu nu sunt supărat, doar un pic dezamăgit.
Clank: Mie nu-mi prea plac deck-builderurile. Dar Clank e o excepție. Diferența o face mișcarea pe hartă și tensiunea de a ieși din temniță înainte să mori și cu ceva puncte. Pus îmi place mecanica de tras cuburi din punguță. Componentele sunt decente dar nu grozave. Aș încerca și Clank in Space. Sunt curios cât de diferite sunt.
Următoarele 2 sunt la egalitate. Nu pot decide care mi-a plăcut mai mult. Probabil îmi voi da seama după mai multe partide:
Scythe: Eu nu eram urcat pe trenul cu hype (hÎhÎ) așa că am ignorat serios Scythe o bună bucată de vreme. Apoi am văzut un playthrough și am fost intrigat. În sfărșit, l-am încercat și mi-a foarte plăcut. De ce? Se mișcă foarte repede iar acțiunile sunt clare și bine structurate. Mi-a plăcut foarte mult cum creează atmosfera de război rece. Bineînțeles că am pierdut, dar semn bun: cum am terminat aș mai fi jucat o partidă. Văd multe alegeri posibile și rejucabilitate mare. Menționez că l-am jucat în 3 și m-aș opri pe la 4 ca să n-o lungesc prea mult.
Ethnos: Un super design. Nu m-a deranjat deloc cum arată, componentele arată chiar foarte bine, iar mecanicile mi se par inovatoare. Încă un joc care se mișcă foarte bine și are rejucabilitate super. Joci serii din mână și plasezi control pe hartă. Însă ce nu joci din mână se duce jos și poate fi luat de ceilalți jucători. În funcție de ce serie faci se activează puteri speciale. Nu-mi place Ticket to Ride, dar pe Ethnos chiar l-aș adopta.
Best of the Month:
Inis: Am avut instinct bun cu acest joc care pe hârtie trebuia să-mi placă. Se pare că așa e și după prima experiență de joc. Celți fac politică pe o hartă care se dezvoltă pe măsură ce o explorezi. Și aici intervine ceva război rece. Dacă te bați prea mult rămâi fără vasali pe care să-i controlezi. De asemenea, unii vasali pot prefera să se bată și să piardă doar ca să nu-ti dea oportunitatea de a câștiga. A fost o partidă nebună în 4 persoane (non-gameri) care cred că a durat vreo 5 ore cu tot cu explicații. Ne-am stricat de râs de la toate schimbările de situație. Recunosc, i-am cam și stors de energie, deci jucatul cu începători e o afacere de noroc. Dar mă face să mă simt celt și când fac rost de cărți roșii și când se activează puterile sunt atât de bune că simți că parcă ți-a pus zeul celt psihedelic mâna în cap. (dacă nu înțelegeți la ce mă refer căutați artworkul de pe cărți). Producția îmi place foarte mult și integrează foarte bine tema. Rising Sun arată mult mai bine, dar nu am simțit elementul mitologic integrat la fel de bine. De altfel nici la Blood Rage nu l-am simțit așa bine ca in Inis.
Scor final Inis: 10/10
Last edited by ProfessorChaos on 02 May 2018, 11:22, edited 1 time in total.
- mendocino
- Wizard Meeple
- Posts: 329
- Joined: 16 Jun 2013, 09:13
- Location: Cluj
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Eu aș zice că cele mai interesante jocuri noi care au prins masa în aprilie ar fi următoarele în ordinea preferințelor, deși probabil dacă aș rumega mai mult fiecare în partea, ar fi alta ordinea, dar așa după 1 maiul munictoresc e mai greu
Deci:
1. Mission: Red Planet (2nd edition)
2. Plague Inc.: The Board Game
3. Fallout
4. Sid Meier's Civilization: A New Dawn
5. Star Wars: Legion
Deci:
1. Mission: Red Planet (2nd edition)
2. Plague Inc.: The Board Game
3. Fallout
4. Sid Meier's Civilization: A New Dawn
5. Star Wars: Legion
- BloodSerj
- Chief Meeple
- Posts: 150
- Joined: 16 Apr 2015, 22:15
- Location: Ludlow, UK
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Doar doua jocuri noi
Zombicide: Black Plague - m-a lasat destul de rece intial desi ar trebuii sa fie fix genul meu de joc.
Ce imi place - dashboardul pt caracter unde echipezi eroul tau, really really dope. The dungeon crawl - creaza destul de bine atmosfera unui close quarters fight and run scenario
Ce nu mi-a placut - faptul ca trebuie sa controlezi mai mult de un personaj daca joci in mai putin jucatori decat are nevoie scenariul - Thematic disconnect. Scenariul pe care l-am jucat a durat mult mai mult decat este sanatos pt acest joc. Bine si faptul ca durata secenariului mi-a fost vandut ca find de 1 ORA cand defapt a durat 2.30h, nu cred ca a ajutat
Acestea find spuse totusi cred ca nu as zice nu daca ar aprea ocazia sa il joc din nou. Regulile sunt destul de simple asa ca e usor to jump in sorta speak.
TIME Stories: Prophecy of Dragons - trisez putin din nou, dar cum fiecare scenariu introduce un nou concept sau mecanica il adaug aici.
Un singur run pana acum, inca nu am castigat. Artwork de la Vincent Dutrait, dar care ma lasa putin ambivalent. Ca artist foloseste foarte multa culoare, ceea ce faca ca jocurile ilustrate d eele sa iasa usor in evidenta - dar aici parca lumea pseudo-medievala din scenariu pare super squeeey clean...interesant din puncat de vedere antropologic, i.e. - cum este imaginata o lume medievala de catre un public modern
best game of the month! has to be !
Zombicide: Black Plague - m-a lasat destul de rece intial desi ar trebuii sa fie fix genul meu de joc.
Ce imi place - dashboardul pt caracter unde echipezi eroul tau, really really dope. The dungeon crawl - creaza destul de bine atmosfera unui close quarters fight and run scenario
Ce nu mi-a placut - faptul ca trebuie sa controlezi mai mult de un personaj daca joci in mai putin jucatori decat are nevoie scenariul - Thematic disconnect. Scenariul pe care l-am jucat a durat mult mai mult decat este sanatos pt acest joc. Bine si faptul ca durata secenariului mi-a fost vandut ca find de 1 ORA cand defapt a durat 2.30h, nu cred ca a ajutat
Acestea find spuse totusi cred ca nu as zice nu daca ar aprea ocazia sa il joc din nou. Regulile sunt destul de simple asa ca e usor to jump in sorta speak.
TIME Stories: Prophecy of Dragons - trisez putin din nou, dar cum fiecare scenariu introduce un nou concept sau mecanica il adaug aici.
Un singur run pana acum, inca nu am castigat. Artwork de la Vincent Dutrait, dar care ma lasa putin ambivalent. Ca artist foloseste foarte multa culoare, ceea ce faca ca jocurile ilustrate d eele sa iasa usor in evidenta - dar aici parca lumea pseudo-medievala din scenariu pare super squeeey clean...interesant din puncat de vedere antropologic, i.e. - cum este imaginata o lume medievala de catre un public modern
best game of the month! has to be !
Last edited by BloodSerj on 03 May 2018, 05:07, edited 2 times in total.
- ProfessorChaos
- King Meeple
- Posts: 1341
- Joined: 23 Jul 2011, 23:30
- Custom Rank: Miniature Painter
- Location: Bucuresti
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
@BloodSerj: Fix cu impresia asta am ramas si eu dupa Zombicide 2. L-as mai juca, dar cam meh. Impresia ta imi confirmă faptul că Black Plague nu e totuși atât de diferit de predecesori.
- Shaikan
- King Meeple
- Posts: 1969
- Joined: 06 Mar 2011, 03:13
- Custom Rank: Dark Lord @ Natiunea Jucatoare
- Location: Bucuresti
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Si cu toate astea, parca e mai cinematic decat Dead of Winter si zombii au mai mult sens in el, fata de al doilea unde par pasted on. Am fost mult mai dezamagit de Dead of Winter dupa 2 jocuri decat de Zombicide. Pentru ca crossroad card-urile alea erau asa faine, dar restul jocului era extremd e liniar. Go to spot....search search search.....fugi daca se strang prea multi zombii. Rince and repeat. Macar la Zombicide chiar aveam feeling-ul ala de being overrun with zombies and death waiting at every turn.ProfessorChaos wrote:@BloodSerj: Fix cu impresia asta am ramas si eu dupa Zombicide 2. L-as mai juca, dar cam meh. Impresia ta imi confirmă faptul că Black Plague nu e totuși atât de diferit de predecesori.
- ProfessorChaos
- King Meeple
- Posts: 1341
- Joined: 23 Jul 2011, 23:30
- Custom Rank: Miniature Painter
- Location: Bucuresti
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Pai la Dead of Winter oricum nu prea e about the zombies, ci despre oameni (jingle de reclamă). Recunosc, Zombicide simuleaza bine the overrunning zombies.
- BloodSerj
- Chief Meeple
- Posts: 150
- Joined: 16 Apr 2015, 22:15
- Location: Ludlow, UK
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
@Professor - I second that....the tagline should be " Fear of the...people'
@Shaikan - special zombies din Long Night adauga un pic mai mult flavor...nu foarte mult cei drept
@Shaikan - special zombies din Long Night adauga un pic mai mult flavor...nu foarte mult cei drept
- 26octombrie
- King Meeple
- Posts: 4163
- Joined: 30 Aug 2012, 15:24
- Custom Rank: Awesome Silly Bard
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
mi-a placut mult exprimareaBloodSerj wrote: a durat mult mai mult decat este sanatos pt acest joc.
- VZQ
- King Meeple
- Posts: 467
- Joined: 07 Oct 2017, 22:20
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Ok... sa vedem:
Hellapagos
Un co-op cu bluffing si "traitor mechanic", foarte simpatic ("Survivor" meets "Room 25"). Tema draguta, componente super (Gigamic, deci componente din lemn cu aer de artizanat), cutie mica, dar cu greutate; jucatorii sunt naufragiati pe o insula tropicala si trebuie sa conlucreze pentru a construi plute si a aduna resurse suficiente (apa si mancare) pentru a pute parasi insula in siguranta, inainte de venirea tornadei. Evident, co-opu' tine pana cand grupul ramane fara cele trebuincioase traiului zilnic (ceea ce se intampla destul de rapid, cu un pic de ghinion), dupa care fiecare e pe cont propriu - daca vrei sa scapi, faci orice, inclusiv...sa-ti mananci partenerii de aventura, deh... Este rapid, antrenant si amuzant, in egala masura. Functional si in numarul minim de jucatori, dar distractia adevarata incepe de la 4 in sus. Bun, bun.
Battle Sheep
Abstract cu tabla de joc modulara; cu fiecare mutare, incerci sa limitezi zona de miscare a adversarului, fara insa a-ti taia tie accesul. Un fel de "Attila" 2.0. Este un joc rapid (10-15 min/partida) si taios, iar fiecare greseala te costa. Foarte, foarte bun!
Professor Evil and the Citadel of Time
Co-op dificil, cu abilitati variabile ale caracterelor. Scopul jocului este salvarea a 4 artefacte "subtilizate" de catre Prof. Evil, inainte de expirarea timpului alocat, sau inainte ca acesta sa reuseasca recapturarea a 4 obiecte. Timpul curge in defavoarea ta (fiecare comoara are un timing propriu), iar Profu' este al dreq de activ - se misca dupa fiecare tura a unui jucator, activand capcane, inchizand, usi... ma rog, dand total peste cap tot planul tau. Fiecare jucator are un teanc propriu de carti cu abilitati unice, iar momentele in care sunt folosite sunt critice pentru a-ti asigura reusita... sau nu - pentru ca nu de putine ori pare ca totul merge bine, pentru ca o tura mai tarziu, jocul sa fie deja transat in defavoarea jucatorilor. Este un pic "fiddly", dar este interesant. Cool.
Century Golem Edition
O bijuterie de joc! Extrem de bun si relaxant. Pentru mine tema a facut diferenta, dar de la componente, la gameplay, este o reala placere sa-l joci!
Insula Interzisa
Dar ar fi sa aleg un joc drept "co-op gateway", FI este optiunea perfecta. Este simplu si clar (a se citi "streamlined") realizat (comparativ cu profu' si citadela, de ex), dar are suficienta tensiune si greutate ca sa nu para o simpla plimbare in parc. De altfel am si pierdut cateva partide. Foarte bun si captivant.
Rush & Bash
"Wacky Races" - the board game. Adica un racing game bazat pe selectare simultana de actiuni, hazos, cu mult take that si tabla modulara. Sau, daca vreti, un fel de "Titan Race" 2.0. Cursezi, bombardezi, busesti la greu colegii de trafic, eviti (sau nu!) obstacole, pe scurt, incerci sa castigi prin orice mijloace. Jocul are un mecanism interesant de compensare al pozitiei pe tabla, in sensul ca ultimii pozitionati intr-o tura au posibilitatea de a trage carti de miscare dintr-un deck separat, cu niste carti mai puternice, in timp ce primele locuri au rezervat un deck cu optiuni mai subtirele. Fiecare jucator are abilitati unice - folositoare si amuzante. Overall, multe componente, joc solid si haios tare. Foarte bun.
Ascension X: War of Shadows
OMG! De departe cel mai spectaculos, interesant, si diferit deck de Ascension cu care am jucat pana acum (inca nu am Dreamscape)! Mecanica de zi/noapte schimba radical jocul, iar cartile in sine sunt extrem de interesante si variate. Este incredibil cat de bine au reusit oamenii (ma rog, Justin Gary) sa implementeze mecanici noi si sa dezvolte jocul, pastrand in acelasi timp baza intacta. Fara discutie, jocul lunii.
Ascension: Valley of the Ancients
Jucat dupa "War...", poate parea fara stralucire. Dar este un set solid si interesant. Templele nu par cine stie ce mare gaselnita in sine, dar deschid multe posibilitati, iar numarul mare de puncte de victorie pe care-l ofera detinatorului te fac sa lupti pentru controlul lor pana in ultima clipa. Este cu siguranta o versiune actuala, rafinata, a jocului de baza, care te forteaza sa gandesti atent fiecare miscare - de la achizitia de carti, la casapit monstri - totul se leaga intr-un mod coerent, fluid, "timing"-ul este esential. Foarte, foarte bun.
Ascension: Year Four Collector's Edition
Daca nu apucam sa joc "War...", probabil ca asta era jocul lunii. In primul rand (lasand la o parte productia, care este pur si simplu dementiala!), combinatia de seturi este exploziva - atat "Realms Unravelled", cat si "Dawn of Champions" sunt pline de carti extrem de puternice si spectaculoase - un fel de EPIC set - astfel ca orice intra in center market, merita toata atentia. In al 2-lea rand, ideea campionilor este foarte misto, iar implementarea adauga un plus jocului. In al 3-lea rand... toate mecanicile incluse (de la multi-unite, multi-faction, rally, trophy, transform, etc) genereaza combinatii incredibile, iar jocul merge parca de parca e pe NITRO tot timpul Fabuloasa cutie
Boom, Bang Gold
Joc de familie, marca HABA, bazat pe o gaselnita simpatica: aruncarea - la propriu - a unor bucati de dinamita (din lemn, deci fake,duh) in cutia jocului, pentru a mina aur Se mai adauga niste mici chestii (diverse vietuitoare de mina, sau tiles cu actiuni speciale), iar rezultatul este un joc frenetic si amuzant, ideal de jucat cu un mix de copii si adulti. Simpatic!
Fairy Tile
Basm cu plasare de placi (modular) si carti de joc. Usor de invatat si jucat, extrem de (prea) bine produs (are un feel puternic de "The Mysterious Forest"). Joc de familie, in care fiecare jucator trebuie sa puna in scena textul fiecarei "pagini" (carte) din "cartea" (deck) proprie de povesti, prin mutarea adecvata a miniaturilor pe tabla (fiecare personaj se misca diferit). Charming.
Happy Salmon
Zis si Stefan cel Mare on speed O dementa de joc - la propriu! Este jocul care-ti arata (fara mila) cat de "out of shape" esti - vei gafai mai rau ca un peste pe uscat dupa cateva partide Belea! Sau cum spune tineretu': bomba!
Haru Ichiban
"Okiya" 2.0. Abstract tipic Bruno Cathala - adica limitarea miscarilor adversarului (tip "Longhorn"). Atmosfera zen cu broaste si nuferi. Simplu, dar nu (foarte) intuitiv (pentru mine) de invatat. Interesant.
Kingdom Builder
Un abstract foarte misto de la "tata la deckbildere", Donald X. Vaccarino. Productie buna (mai buna decat pare in videoclipuri), destept construit, ce mai, un joc bun. Am tot pendulat intre jocul de baza si Big Box, dar intr-un final am zis s-o iau usurel, ca nu stiam daca o sa ma prinda, sau nu. Din fericire, s-a dovedit la fel de interesant "in viu", ca pe hartie. Acum ma bate gandu' de expansiuni.... hmmm...
Skull
Un joc scurt si simplu (dar aparent pentru familia mea, mai greu de priceput, ouch!) de bluffing / push-your-luck. Pe scurt, cine reuseste sa intoarca un numar de coastere (tip suport pahar) cu fata in sus, fara sa dea de vreun craniu, castiga tura. Chestia este ca incepi mai intai cu ale tale, iar bid-ul se face obligatoriu in sus... in fine, nu este rau, dar necesita grupul potrivit (posibil abtiguit). Productia buna, dar cu scapari (toate coasterele mele sunt off-printed pe o parte). Joc... este. OK..ish.
Seikatsu
Abstract zen si elegant, cu dublu scoring: atat in timpul jocului (pasarile), cat si la final (florile). Dureaza un pic pana te prinzi exact cum functioneaza si puncteaza florile (nu este chiar intuitiv), dar per ansamblu, partidele sunt relaxante. Nu te da pe spate, dar productia artistica si delicata fura ochiul, asa ca nu strica in colectie - sa-l ai la indemana pentru o seara linistita, langa o cana de ceai cald...
Hellapagos
Un co-op cu bluffing si "traitor mechanic", foarte simpatic ("Survivor" meets "Room 25"). Tema draguta, componente super (Gigamic, deci componente din lemn cu aer de artizanat), cutie mica, dar cu greutate; jucatorii sunt naufragiati pe o insula tropicala si trebuie sa conlucreze pentru a construi plute si a aduna resurse suficiente (apa si mancare) pentru a pute parasi insula in siguranta, inainte de venirea tornadei. Evident, co-opu' tine pana cand grupul ramane fara cele trebuincioase traiului zilnic (ceea ce se intampla destul de rapid, cu un pic de ghinion), dupa care fiecare e pe cont propriu - daca vrei sa scapi, faci orice, inclusiv...sa-ti mananci partenerii de aventura, deh... Este rapid, antrenant si amuzant, in egala masura. Functional si in numarul minim de jucatori, dar distractia adevarata incepe de la 4 in sus. Bun, bun.
Battle Sheep
Abstract cu tabla de joc modulara; cu fiecare mutare, incerci sa limitezi zona de miscare a adversarului, fara insa a-ti taia tie accesul. Un fel de "Attila" 2.0. Este un joc rapid (10-15 min/partida) si taios, iar fiecare greseala te costa. Foarte, foarte bun!
Professor Evil and the Citadel of Time
Co-op dificil, cu abilitati variabile ale caracterelor. Scopul jocului este salvarea a 4 artefacte "subtilizate" de catre Prof. Evil, inainte de expirarea timpului alocat, sau inainte ca acesta sa reuseasca recapturarea a 4 obiecte. Timpul curge in defavoarea ta (fiecare comoara are un timing propriu), iar Profu' este al dreq de activ - se misca dupa fiecare tura a unui jucator, activand capcane, inchizand, usi... ma rog, dand total peste cap tot planul tau. Fiecare jucator are un teanc propriu de carti cu abilitati unice, iar momentele in care sunt folosite sunt critice pentru a-ti asigura reusita... sau nu - pentru ca nu de putine ori pare ca totul merge bine, pentru ca o tura mai tarziu, jocul sa fie deja transat in defavoarea jucatorilor. Este un pic "fiddly", dar este interesant. Cool.
Century Golem Edition
O bijuterie de joc! Extrem de bun si relaxant. Pentru mine tema a facut diferenta, dar de la componente, la gameplay, este o reala placere sa-l joci!
Insula Interzisa
Dar ar fi sa aleg un joc drept "co-op gateway", FI este optiunea perfecta. Este simplu si clar (a se citi "streamlined") realizat (comparativ cu profu' si citadela, de ex), dar are suficienta tensiune si greutate ca sa nu para o simpla plimbare in parc. De altfel am si pierdut cateva partide. Foarte bun si captivant.
Rush & Bash
"Wacky Races" - the board game. Adica un racing game bazat pe selectare simultana de actiuni, hazos, cu mult take that si tabla modulara. Sau, daca vreti, un fel de "Titan Race" 2.0. Cursezi, bombardezi, busesti la greu colegii de trafic, eviti (sau nu!) obstacole, pe scurt, incerci sa castigi prin orice mijloace. Jocul are un mecanism interesant de compensare al pozitiei pe tabla, in sensul ca ultimii pozitionati intr-o tura au posibilitatea de a trage carti de miscare dintr-un deck separat, cu niste carti mai puternice, in timp ce primele locuri au rezervat un deck cu optiuni mai subtirele. Fiecare jucator are abilitati unice - folositoare si amuzante. Overall, multe componente, joc solid si haios tare. Foarte bun.
Ascension X: War of Shadows
OMG! De departe cel mai spectaculos, interesant, si diferit deck de Ascension cu care am jucat pana acum (inca nu am Dreamscape)! Mecanica de zi/noapte schimba radical jocul, iar cartile in sine sunt extrem de interesante si variate. Este incredibil cat de bine au reusit oamenii (ma rog, Justin Gary) sa implementeze mecanici noi si sa dezvolte jocul, pastrand in acelasi timp baza intacta. Fara discutie, jocul lunii.
Ascension: Valley of the Ancients
Jucat dupa "War...", poate parea fara stralucire. Dar este un set solid si interesant. Templele nu par cine stie ce mare gaselnita in sine, dar deschid multe posibilitati, iar numarul mare de puncte de victorie pe care-l ofera detinatorului te fac sa lupti pentru controlul lor pana in ultima clipa. Este cu siguranta o versiune actuala, rafinata, a jocului de baza, care te forteaza sa gandesti atent fiecare miscare - de la achizitia de carti, la casapit monstri - totul se leaga intr-un mod coerent, fluid, "timing"-ul este esential. Foarte, foarte bun.
Ascension: Year Four Collector's Edition
Daca nu apucam sa joc "War...", probabil ca asta era jocul lunii. In primul rand (lasand la o parte productia, care este pur si simplu dementiala!), combinatia de seturi este exploziva - atat "Realms Unravelled", cat si "Dawn of Champions" sunt pline de carti extrem de puternice si spectaculoase - un fel de EPIC set - astfel ca orice intra in center market, merita toata atentia. In al 2-lea rand, ideea campionilor este foarte misto, iar implementarea adauga un plus jocului. In al 3-lea rand... toate mecanicile incluse (de la multi-unite, multi-faction, rally, trophy, transform, etc) genereaza combinatii incredibile, iar jocul merge parca de parca e pe NITRO tot timpul Fabuloasa cutie
Boom, Bang Gold
Joc de familie, marca HABA, bazat pe o gaselnita simpatica: aruncarea - la propriu - a unor bucati de dinamita (din lemn, deci fake,duh) in cutia jocului, pentru a mina aur Se mai adauga niste mici chestii (diverse vietuitoare de mina, sau tiles cu actiuni speciale), iar rezultatul este un joc frenetic si amuzant, ideal de jucat cu un mix de copii si adulti. Simpatic!
Fairy Tile
Basm cu plasare de placi (modular) si carti de joc. Usor de invatat si jucat, extrem de (prea) bine produs (are un feel puternic de "The Mysterious Forest"). Joc de familie, in care fiecare jucator trebuie sa puna in scena textul fiecarei "pagini" (carte) din "cartea" (deck) proprie de povesti, prin mutarea adecvata a miniaturilor pe tabla (fiecare personaj se misca diferit). Charming.
Happy Salmon
Zis si Stefan cel Mare on speed O dementa de joc - la propriu! Este jocul care-ti arata (fara mila) cat de "out of shape" esti - vei gafai mai rau ca un peste pe uscat dupa cateva partide Belea! Sau cum spune tineretu': bomba!
Haru Ichiban
"Okiya" 2.0. Abstract tipic Bruno Cathala - adica limitarea miscarilor adversarului (tip "Longhorn"). Atmosfera zen cu broaste si nuferi. Simplu, dar nu (foarte) intuitiv (pentru mine) de invatat. Interesant.
Kingdom Builder
Un abstract foarte misto de la "tata la deckbildere", Donald X. Vaccarino. Productie buna (mai buna decat pare in videoclipuri), destept construit, ce mai, un joc bun. Am tot pendulat intre jocul de baza si Big Box, dar intr-un final am zis s-o iau usurel, ca nu stiam daca o sa ma prinda, sau nu. Din fericire, s-a dovedit la fel de interesant "in viu", ca pe hartie. Acum ma bate gandu' de expansiuni.... hmmm...
Skull
Un joc scurt si simplu (dar aparent pentru familia mea, mai greu de priceput, ouch!) de bluffing / push-your-luck. Pe scurt, cine reuseste sa intoarca un numar de coastere (tip suport pahar) cu fata in sus, fara sa dea de vreun craniu, castiga tura. Chestia este ca incepi mai intai cu ale tale, iar bid-ul se face obligatoriu in sus... in fine, nu este rau, dar necesita grupul potrivit (posibil abtiguit). Productia buna, dar cu scapari (toate coasterele mele sunt off-printed pe o parte). Joc... este. OK..ish.
Seikatsu
Abstract zen si elegant, cu dublu scoring: atat in timpul jocului (pasarile), cat si la final (florile). Dureaza un pic pana te prinzi exact cum functioneaza si puncteaza florile (nu este chiar intuitiv), dar per ansamblu, partidele sunt relaxante. Nu te da pe spate, dar productia artistica si delicata fura ochiul, asa ca nu strica in colectie - sa-l ai la indemana pentru o seara linistita, langa o cana de ceai cald...
- DanielIndru
- King Meeple
- Posts: 7070
- Joined: 20 Dec 2010, 09:32
- Custom Rank: Going Cardboard
- Location: Timisoara
- Contact:
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Exista un combo de carti destul de greu de realizat care poate duce la infinite turns.VZQ wrote: Ascension: Year Four Collector's Edition
A fost fun sa-l descopar pe aplicatie, apoi am urmarit un high score cat mai mare si am trecut de 25.000 puncte.
- VZQ
- King Meeple
- Posts: 467
- Joined: 07 Oct 2017, 22:20
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Da, stiu ca este setul care permite scoruri monstru Sincer in varianta digitala joc doar cu deck-ul de baza. Prefer restul in forma fizica - jocurile sunt destul de diferite (desi mai bun decat SR, AI-ul tot mai face "boroboate"- mai ales la amestecat si tras carti). Combinatia asta de seturi pare facuta fix pentru cei care se plangeau ca "nu apuca sa faca mare lucru inainte de a se termina partida" (*cough* nevasta-mea) - puncte de scor grupa mareDanielIndru wrote:Exista un combo de carti destul de greu de realizat care poate duce la infinite turns.VZQ wrote: Ascension: Year Four Collector's Edition
A fost fun sa-l descopar pe aplicatie, apoi am urmarit un high score cat mai mare si am trecut de 25.000 puncte.
- VickdaReaper
- Super Moderator
- Posts: 3320
- Joined: 16 Feb 2010, 18:00
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Pe mine, cele doua seturi m-au cam acrit fata de Ascension. Au transformat un deckbuilder foarte bun intr-unul in care doar ghinionul de pe lume te va impiedica ca din tura 6-7 sa nu faci minimum o combinatie pe tura. Iar cand, cu putin noroc, in turele mai tarzii faci zeci de combo-uri (daca nu chiar sute) doar pentru ca jocul asa a fost construit sa functioneze, nu pentru ca ai creat tu un motor incredibil de combinatii, atunci placerea mea scade exponential catre zero. Iar asta spune multe, avand in vedere cat de mult iubesc sa creez combinatii zanatice in jocuri ori lanturi planificate si construite in multe ture anterioare.VZQ wrote:Ascension: Year Four Collector's Edition
Daca nu apucam sa joc "War...", probabil ca asta era jocul lunii. In primul rand (lasand la o parte productia, care este pur si simplu dementiala!), combinatia de seturi este exploziva - atat "Realms Unravelled", cat si "Dawn of Champions" sunt pline de carti extrem de puternice si spectaculoase - un fel de EPIC set - astfel ca orice intra in center market, merita toata atentia. In al 2-lea rand, ideea campionilor este foarte misto, iar implementarea adauga un plus jocului. In al 3-lea rand... toate mecanicile incluse (de la multi-unite, multi-faction, rally, trophy, transform, etc) genereaza combinatii incredibile, iar jocul merge parca de parca e pe NITRO tot timpul Fabuloasa cutie
Nu am mai incercat noile seturi de dupa Year Four, desi probabil ca o sa le "dau o cheie" candva, dar voi prefera oricand una dintre primele trei colectii celei formate din Realms Unravelled si Dawn of Champions.
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
La Kingdom Builder as sta departe de extensia Nomads. Ai niste tile-uri ascunse care pot varia in beneficii de la cateva puncte, la a indeparta o casa pentru fiecare adversar (ceea ce poate sa-l faca sa piarda un bonus...). Diferenta e imensa, si mi se pare ca face mult mai random jocul. Extensia Crossroads in schimb e foarte interesanta. Fiecare plansa noua are doua locatii diferite, ceea ce schimba foarte mult jocul, si pentru fiecare board din Crossroads intrat in joc mai adaugi o carte de scoring speciala.VZQ wrote: Kingdom Builder
Un abstract foarte misto de la "tata la deckbildere", Donald X. Vaccarino. Productie buna (mai buna decat pare in videoclipuri), destept construit, ce mai, un joc bun. Am tot pendulat intre jocul de baza si Big Box, dar intr-un final am zis s-o iau usurel, ca nu stiam daca o sa ma prinda, sau nu. Din fericire, s-a dovedit la fel de interesant "in viu", ca pe hartie. Acum ma bate gandu' de expansiuni.... hmmm...
- VZQ
- King Meeple
- Posts: 467
- Joined: 07 Oct 2017, 22:20
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Seturile au fost facute (probabil) fix pentru cei care tot dadeau vina pe ghinion pentru insuccesul lor; este un festival al extremelor, si trebuie jucat ca atare. Pe de alta parte... piata de carti dinamica - jocul din start este mai degraba tactic, decat strategic. Si deh, nu e musai sa joci cu seturile respective. Eu cel putin nu amestec seturile. Cele mai noi sunt destul de subtile. Unele merg mai bine singure (War of Shadows), altele sunt facute sa fie amestecte cu alte seturi (Gift of Elements). Combinatiile posibile sunt extrem de multe. Nu stiu, oi fi si eu subiectiv (nu am gasit inca un deck-builder mai bun/elegant decat Ascension, so).VickdaReaper wrote: Pe mine, cele doua seturi m-au cam acrit fata de Ascension. Au transformat un deckbuilder foarte bun intr-unul in care doar ghinionul de pe lume te va impiedica ca din tura 6-7 sa nu faci minimum o combinatie pe tura. Iar cand, cu putin noroc, in turele mai tarzii faci zeci de combo-uri (daca nu chiar sute) doar pentru ca jocul asa a fost construit sa functioneze, nu pentru ca ai creat tu un motor incredibil de combinatii, atunci placerea mea scade exponential catre zero. Iar asta spune multe, avand in vedere cat de mult iubesc sa creez combinatii zanatice in jocuri ori lanturi planificate si construite in multe ture anterioare.
Nu am mai incercat noile seturi de dupa Year Four, desi probabil ca o sa le "dau o cheie" candva, dar voi prefera oricand una dintre primele trei colectii celei formate din Realms Unravelled si Dawn of Champions.
Zau? Traiam cu impresia ca lumea considera Nomads cea mai bun extensie.... interesant. Oricum, ma gandeam sa incep cu un joc usor de glezne (queenies) si pe urma sa fac un pas decisiv. Nu de alta, dar a mea deja stramba din nas, si n-am chef sa refuze sa-l mai joace pentru ca "s-a complicat" Mersi, de sfat, oricumCorwin wrote: La Kingdom Builder as sta departe de extensia Nomads. Ai niste tile-uri ascunse care pot varia in beneficii de la cateva puncte, la a indeparta o casa pentru fiecare adversar (ceea ce poate sa-l faca sa piarda un bonus...). Diferenta e imensa, si mi se pare ca face mult mai random jocul. Extensia Crossroads in schimb e foarte interesanta. Fiecare plansa noua are doua locatii diferite, ceea ce schimba foarte mult jocul, si pentru fiecare board din Crossroads intrat in joc mai adaugi o carte de scoring speciala.
-
- King Meeple
- Posts: 484
- Joined: 07 Dec 2014, 20:51
- Location: Cluj-Napoca
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Asa ma bucur de fiecare data cand cineva descopera acest joc!!! Pentru mine e sus de tot in top. Da, e un filler, dar e un feel-good-filler, care iti ridica fundul de pe scaun.VZQ wrote:
Happy Salmon
Zis si Stefan cel Mare on speed O dementa de joc - la propriu! Este jocul care-ti arata (fara mila) cat de "out of shape" esti - vei gafai mai rau ca un peste pe uscat dupa cateva partide Belea! Sau cum spune tineretu': bomba!
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Si eu auzisem lucruri bune de Nomads. Si chiar in prima partida, primul tile de Nomads pe care l-am descoperit mi-a dat posibilitatea sa indepartez cate o casa de la fiecare adversar, si pe ei i-a facut sa piarda prima putere colectata. Iar urmatoarea persoana a primit niste puncte pe nomadul descoperit (3 cred?). Avand in vedere ca tile-urile erau ascunse, putea la fel de bine sa fie invers, sau ca cel care indeparteaza case sa nu apara deloc, etc. Stiu ca nu e cel mai strategic joc, dar man, mi s-a parut mult mai nashpa cu Nomads.VZQ wrote:VickdaReaper wrote:Zau? Traiam cu impresia ca lumea considera Nomads cea mai bun extensie.... interesant. Oricum, ma gandeam sa incep cu un joc usor de glezne (queenies) si pe urma sa fac un pas decisiv. Nu de alta, dar a mea deja stramba din nas, si n-am chef sa refuze sa-l mai joace pentru ca "s-a complicat" Mersi, de sfat, oricumCorwin wrote: La Kingdom Builder as sta departe de extensia Nomads. Ai niste tile-uri ascunse care pot varia in beneficii de la cateva puncte, la a indeparta o casa pentru fiecare adversar (ceea ce poate sa-l faca sa piarda un bonus...). Diferenta e imensa, si mi se pare ca face mult mai random jocul. Extensia Crossroads in schimb e foarte interesanta. Fiecare plansa noua are doua locatii diferite, ceea ce schimba foarte mult jocul, si pentru fiecare board din Crossroads intrat in joc mai adaugi o carte de scoring speciala.
- VZQ
- King Meeple
- Posts: 467
- Joined: 07 Oct 2017, 22:20
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Stiam jocul, dar nu-l gaseam pe stoc pe la noi Mai am vreo cateva d-astea de le astept de 1 an sa intre iar la vanzareDeeDee wrote: Asa ma bucur de fiecare data cand cineva descopera acest joc!!! Pentru mine e sus de tot in top. Da, e un filler, dar e un feel-good-filler, care iti ridica fundul de pe scaun.
@Corwin
Inteleg... eh, sincer, pe mine partea de take that nu ma deranjeaza (dimpotriva). Si-asa am prea multe abstracte linistite Dar intr-adevar, expansiunea in cauza pare generatoare de frustrare... de studiat problema. Mersi!
- emisanSB
- King Meeple
- Posts: 976
- Joined: 02 Apr 2016, 15:40
- Custom Rank: Executioner
- Location: Sibiu
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Din pacate, doar un singur joc nou: ALTIPLANO.
Nu am jucat Orleans si nu stiu prea bine cum e, dar Altiplano mi-a placut destul de mult.
Setup-ul un pic cam incarcat si anevoios dar jocul decurge foarte foarte "smooth".
Jocul lunii: ALTIPLANO.
Nu am jucat Orleans si nu stiu prea bine cum e, dar Altiplano mi-a placut destul de mult.
Setup-ul un pic cam incarcat si anevoios dar jocul decurge foarte foarte "smooth".
Jocul lunii: ALTIPLANO.
- raclariu
- Chief Meeple
- Posts: 151
- Joined: 10 Nov 2014, 15:49
- Location: Bucuresti
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
Am jucat si eu Altiplano si exact aceleasi pareri. Mi se pare putin ciudat ca ai acces greu la unele resurse daca primesti "puterea" ta bazata pe o alta resursa. Daca nu prinzi nici tablitele alea mici pe resursa aia, nu mai pupi deloc Nah, poate asta e ideea: specializarea. Dar da, setupul ia ceva, dar in rest merge rapid si sunt unele runde in care iei ceva desi nu iti trebuie neaparat, dar nu prea ai ce face. Overall, un joc bun.emisanSB wrote:Din pacate, doar un singur joc nou: ALTIPLANO.
Nu am jucat Orleans si nu stiu prea bine cum e, dar Altiplano mi-a placut destul de mult.
Setup-ul un pic cam incarcat si anevoios dar jocul decurge foarte foarte "smooth".
Jocul lunii: ALTIPLANO.
https://meeples.ro - vinde/schimba boardgames
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2061
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: Best (New Game) of the Month - Aprilie 2018
În luna aprilie singurul joc nou a fost Mysterium. Vă las pe voi să ghiciți care e jocul lunii . Mi-a plăcut suficient de mult, componentele sunt extrem de calitative, cărțile mi se par mult mai frumos desenate și mai detaliate decât la Dixit, nu știu sigur cât de rejucabil e; probabil cu grupuri diferite poate fi rejucabil, dar cu același grup s-ar putea să devină anost rapid. Nota: 8.