Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

tipuri de jocuri, recomandari, aranjarea soldateilor in cutii, filme in care apar boardgames sau ORICE altceva va trece prin cap si e legat de boardgaming
User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 7071
Joined: 20 Dec 2010, 09:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10000Post DanielIndru
15 Jan 2011, 17:57

Incepator fiind, am inceput cu Catan, ca tot omu'... Am jucat 3-4 partide, nu l-am simtit aproape de mine, asa ca l-am dat.
Apoi am incercat altele, unele cumparate, altele imprumutate. Unele imi plac mult, altele ma plictisesc... asa, ca in viata.

Apoi am inceput sa citesc... forumul de aici, recomandarile, am aruncat un ochi pe topurile de pe BGG... dar parca devine din ce in ce mai complicat sa aleg ce sa joc mai departe.
Problema mea e ca lista pe care mi-am facut-o e deja marisoara si imi vine greu sa o incep de undeva cu 1-2 jocuri in defavoarea altora. Ma tot invart si ma sucesc si e greu sa iau o decizie.

Si aici interveniti voi, cei care ati jucat mult (timp) sau multe (jocuri).
Rugamintea mea e sa faceti un fel de top al jocurilor preferate, dar nu 1, 2, 3 etc.
As vrea sa vad 3 grupe, cam asa: "Dementza, as juca oricand cu placere", "Faine, ma captiveaza... dar se poate mai bine", "Experienta multumitoare".
In total nu e nevoie de mai mult de 30 titluri. Odata ce o sa le testez pe astea, cred ca o sa stiu cam ce imi place si in ce directie vreau s-o iau.
O alta rugaminte e sa nu includeti jocurile cu durata mai mare de 120 minute sau cu regulamente lungi/complicate/greoaie. Inca nu e momentul, poate o sa vina peste ceva vreme.

Multzam fain!

badeamarius83

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10003Post badeamarius83
15 Jan 2011, 18:23

mai bine ne-ai spune ce ai jucat si ti-a placut si ce ai jucat si nu ti-a placut.
in functie de asta ti-am putea recomanda ceva mult mai usor.

am evita astfel sa-ti recomandam jocuri pe care deja le-ai incercat

adixor

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10005Post adixor
15 Jan 2011, 18:56

exact, e foarte important ce-ti place si poate putem veni cu recomandari care sa se potriveasca sau, dimpotriva, sa iti spunem ce e posibil sa nu-ti placa. gusturile celorlalti sunt mereu altele, asa ca nu o sa te ajute deloc daca zic "dementa, as juca oricand cu placere Android" pentru ca nu e un joc extraordinar ca mecanica si e injurat din multe puncte de vedere dar imi place mie f. mult din anumite puncte de vedere.

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 7071
Joined: 20 Dec 2010, 09:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10009Post DanielIndru
16 Jan 2011, 00:37

Pai cred ca tocmai asta vreau de la voi, pareri subiective si despre cat mai multe tipuri de jocuri, sa pot incerca mai multe pana sa vad ce anume imi place.

Pe scurt, despre ce am jucat si ce mi-a placut sau nu:
- Settlers of Catan: imi place factorul random la fiecare joc; nu-mi place ca devine destul de repetitiv dupa ce l-ai jucat de cateva ori si apare un pattern plictisitor: aduni resurse, schimbi resurse, contruiesti sau cumperi carti.
- Ticket to Ride: imi place ca exista uneori concurenta pe aceleasi segmente si ca poti sabota (cu intentie, de ce nu) scopurile celorlalti; devine pattern dupa un numar de jocuri: aduni trenuri colorate, pui trenuri colorate.
- Carcassone: imi plac omuletii cu multitudinea lor de functii; nu-mi place lipsa de dinamism si ca apar situatii similare (a se citi pattern) dupa ce l-ai jucat de cateva ori: termini o cetate, inchizi un drum, incercuiesti o manastire.
- Alhambra: imi place ca exista strategii diferite pentru diferitele etape ale jocului; cu riscul de a ma repeta, dupa cateva jocuri e acelasi pattern: cumperi tiles, pozitionezi tiles, mai faci un redesign.
- Lost Cities: e fun, colorat si addictive si merge excelent in 2; are si el un pattern, dar ma pot juca suficient de mult cu diferitele strategii ca sa ma tina in priza.
- Cleopatra and the Society of Architects: imi place tot la jocul asta, si mecanismul de distribuite a cartilor, si cel de constructie in care elementele depind unele de altele, si importanta sanctuarelor, si coruptia pe care o primesti dar nu e cunoscuta pana la sfarsit.

Urmatoarele 2 jocuri cu care am de gand sa experimentez sunt Mr. Jack si Tigris & Euphrates.

Nu cred ca mi-ar place jocurile in care trebuie sa spui sau sa formezi o poveste.
Cu siguranta nu imi plac jocurile care au de obicei aceeasi tactica sau un singur element poate asigura victoria/infrangerea.
Nu am inca un grup mare cu care sa pot juca party games.
Imi place diversitatea, strategia (amestecata uneori cu un dram de hazard), ador universurile in care ma pot pierde, imi place sa-mi calculez miscarile si sa am satisfactia unui lucru bine gandit.

No, cred ca am zis destule. :)
Acuma imi puteti face voia si sa va spuneti preferintele in cele 3 grupuri?

Dang

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10013Post Dang
16 Jan 2011, 07:15

bine, daca vrei tu neaparat :)

Dementa: Tikal, Mr. Jack, Agricola.
Faine: Mystery of the Abbey, Power Grid, Puerto Rico
Multumitoare: Catan, Carcassone, Dixit.

Ai zis ca nu vrei jocuri complexe/lungi, asa ca n-am zis la prima categorie TtA aSoc, Twilight Struggle si Sid Meier's Civilization (care-s preferatele mele all-time). Regulile sunt complexe, dar dupa ce le parcurgi si le intelegi, nu mai ai probleme, ramane doar variabila timp de joc in discutie. Din pacate, astea 3 se pot duce lejer la 4-5 ore de joc fiecare (cu nr maxim de jucatori)

badeamarius83

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10019Post badeamarius83
16 Jan 2011, 14:14

cateva recomandari
- stone age, caylus, agricola - toate au cam acceasi mecanica. Stone age are si zaruri deci ai parte si de noroc, la caylus si agricola nu prea exista noroc. (ultimele 2 sunt si preferatele mele...momentan)
- dominion, race for the galaxy - sunt jocuri de carti. Tin mai putin. Sunt foarte interesante.

adixor

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10022Post adixor
16 Jan 2011, 15:52

@djdano: cred ca ai folosit cuvantul "pattern" mai mult decat e el in tot restul forumului. ceea ce ridica un semn de intrebare pentru ca nu prea exista nici un joc in care dupa x jocuri sa nu dai de un pattern. E adevarat, unele au rejucabilitate mai mare (Dominion de exemplu, mai ales daca ai extensiile) dar asta nu inseamna ca nu au un pattern dupa un timp (am dat special inainte exemplul Dominion, pentru ca desi are rejucabilitate enorma are un "pattern" extrem de repede .. simtzibil). Nu o sa ma mai leg in continuare de chestia cu patternul pentru ca la ORICE joc il pot gasi, conteaza doar sa nu-l simti sau sa nu te deranjeze. Cred ca de fapt pe tine nu te deranjeaza ideea de pattern care se repeta la jocurile de care zici, ci de faptul ca nu-ti mai ofera un challenge dupa un timp. Ceea ce e altceva, si e explicabil (Carcassonne, Ticket to Ride, Catan, Alhambra sunt toate Gateway games/Family games si un boardgamer adevarat nu poate rezista mult doar cu ele :). Au scopul lor in viata (sa atraga noi jucatori, sa umple serile in care te joci cu familia, copii, etc) dar .. atat. Nu te astepta mai mult de la ele. Cleopatra e tot un family game, dar culmea, parca nu m-am plictisit asa repede de el ca de restul. Nici prea adanc nu e dar merge, e fun. Nici pe departe nu l-as putea juca asa mult ca pe .. Le Havre de exemplu.

Mr. Jack ar trebui sa-ti fie ok. Deductie, putin social engineering daca te pricepi, si multe multe mutari gandite in avans daca vrei sa castigi.

S-ar putea sa te ajute jocurile roleplaying/adventure? (Akhram Horror, Prophecy, Talisman desi e cam random, Claustrophobia si altele - atentie, in orice RPG exista zaruri, daca zarurile te deranjeaza, nu poti juca aceste jocuri). Daca iti plac totusi zarurile sau nu te deranjeaza sa dai de 500 ori intr-un joc cu zarul in functie de ce faci, iti pot oferi o doza frumoasa de aventura si atmosfera interesanta. Desi au poveste proprie, nu sunt jocuri de care zici tu in care tre sa faci o poveste. Astea (Tales of the arabian nights, Fabula) e clar ca nu ti se potrivesc.

Caylus e complex (multe decizii) si nu are noroc deloc (in afara de alegerea primului jucator la inceputul jocului) dar, bineinteles, norocul nu degeaba exista in atatea jocuri, el exista pentru a reduce gradul de complexitate a unui joc. Sahul are acelasi noroc cat si Caylus si stim ce usor e :)

Tigris & Euphrat - joc f. complex din cate stiu, nu am apucat sa-l joc niciodata complet.

Agricola: multe lucruri de facut, noroc destul de putin, putina interactiunea si intre jucatori dar nu chiar inexistenta. Acelasi lucru despre Puerto Rico care trebuie incercat fiind unul din cele mai bune jocuri din lume. Aici nu exista, din nou, factorul noroc si interactiunea de jucatori este mai mare decat in Agricola, dar si mai subtila :) (nu e directa adica). In Agricola o sa te ajute faptul ca exista zeci (sute) de carti/bonus din care in fiecare joc folosesti doar 14. Combinatiile sunt deci f. multe si are rejucabilitate f. mare.

Roma: joc micut, rapid, intra la "Dementa" la mine. Mereu altfel parca si fun.

Wargame-urile: Memoir sau Battlelore (pt incepatori) ar putea fi perfecte daca, din nou, nu te deranjeaza zarurile. Daca vrei ceva si mai strategic, sunt destule, acestea sunt f. light.

Cyclades imi place foarte mult prin faptul ca ofera mai multe cai de castig, e foarte dinamic, nu f. complex, nu are asa mult noroc desi exista niste zaruri, si are o mecanica de licitatie excelenta.

Dungeon Lords intra iar la "Dementa" la mine, desi poate fi destul de complex daca chiar stai sa-i calculezi toate chestiile. Eu il joc for fun si nu stau mereu sa fac asta.

Le Havre: strategie economica, imi place enorm ("Dementa"). Ai ce face in timpul jocului si sunt mai multe variante pt castig.

Race for the Galaxy: cred ca ar trebui sa-l incerci, joc deosebit (dupa ce te obisnuiesti cu simbolistica lui, ceea ce ar putea sa-ti ia ceva). Strategie si noroc doar in ce priveste cartile pe care le tragi de jos. Deasemenea e rapid (max 30-45 min) si da senzatia ca ai facut ceva la sfarsit. Sa nu te pacaleasca insa tema SF, nu o sa o simti in timpul jocului. Puteau fi la fel de bine poze erotice pe carti sau puteau fi cartile negre, oricum nu o sa-ti stea mintea la ele ci la puterile lor :)

Notre Dame: joculet care mie mi-a placut foarte mult. complexitate medie, amestec frumos de strategie si putin noroc. Multe lucruri diferite de facut in fiecare joc.

Shipyard: imi place foarte mult (intra la Faine), nu are noroc ci doar strategie, destul de multe lucruri cat sa ai mereu ceva de facut, diferit.

Shogun: strategie/civ, unul din cele mai frumoase si elegante jocuri pe care le-am jucat. L-as juca oricand cu placere, desi e destul de complex si poate dura destul de mult.

Tikal: foarte frumos dar prea complex pentru mine. Cine stie, ar putea sa-ti placa.

Nici eu nu am acoperit jocurile care dureaza mult prea mult (desi la mine Mr Jack dureaza f. mult, Caylus la fel si mai orice nu implica cat de cat ceva noroc). Parerea mea.

adixor

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10023Post adixor
16 Jan 2011, 15:53

si am uitat de Stone Age care e un joc foarte frumos si nu foarte complex, dar la care de data asta am gasit eu o repetivitate care nu mi-a placut dupa mai multe jocuri si nu l-am mai jucat de atunci.

jakkal

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10024Post jakkal
16 Jan 2011, 16:37

adixor wrote:Race for the Galaxy: [...]puteau fi la fel de bine poze erotice pe carti
Off-topic: Atunci ar putea sa se numeasca "Sex and the Galaxy" sau "Sex Race" sau... :lol:

User avatar
VickdaReaper
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 3320
Joined: 16 Feb 2010, 18:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10028Post VickdaReaper
16 Jan 2011, 19:26

Bun. Daca ai exprimat ce ai jucat deja, cum vezi jocurile respective si cam ce ai vrea si ce nu, atunci pot sa iti fac cateva recomandari. :)

Pana atunci insa, as vrea sa subliniez urmatoarea idee: mi se pare ca ai abordat prea dur ideea de pattern din jocuri, propunand-o ca motiv de plictiseala/displacere. Pana la urma si viata de zi cu zi urmeaza niste patternuri evidente (mancat, dormit, mers, vorbit, alte activitati), precum si unele mai putin evidente (clipit, respirat, bataile inimii, s.a.), dar totusi nu ne plictisim de ea. De ce dau acest exemplu? Pai, pentru ca yo! personal nu cunosc un joc in care sa nu existe pattern-uri pe care sa nu le depistezi dupa 5-6 jocuri, fapt ce ar face sa imi fie extrem, extrem de greu sa-ti recomand ceva. :) Totusi, considerand ca probabil este o neintelegere la mijloc, am sa las jos haina de filozof si o sa trec la propunerea de jocuri...

Nu o sa dau o lista <<dementa / faine / naspa>>, ci o sa-ti propun cateva jocuri care mie imi plac (indeferent de grad) si care sper sa te inspire:

Puerto Rico - un joc superb, chiar daca implica multa tactica si programare a actiunilor sau adaptare la situatii; il gasesc mai elegant decat altele din categoria worker placement (Agricola, Le Havre, s.a.) si mi se pare si putin mai incisiv decat acestea (daca nu esti atent, faza de Capitan te poate lovi tare si sa pierzi puncte importante).

Le Havre - worker placement cu un twist (nu prea plasezi atat de multi muncitori); in opinia mea, este jocul economic cel mai cel, deoarece nu doar aduni resurse si faci ceva cu ele, ci mai si procesezi, faci schimburi, totul pentru a iti maximiza profiturile; are si o parte foarte interesanta de blocare a adversarului, care fata de alte jocuri este mai dura (un muncitor care a blocat abatorul, spre exemplu, poate fi extrem de dureros); este insa putin mai complex decat fratii (Agricola, At The Gates of Loyang) si verii sai (Puerto Rico, Stone Age) si te poate incurca asezarea cladirilor (e posibil sa pice fabrica de caramida ceva mai jos in lista si asta te va face sa cam pierzi puncte la sfarsit); poate sa dureze ceva mai mult daca fiecare sta sa despice firul in 6.

Reiner Knizia's Samurai - te-ai referit la bijuteria lui Reiner, Tigris&Euphrates, dar ti-as recomanda mai degraba Samurai; este mult mai simplu de invatat, predat si jucat, este si mai elegant (conflictul este ceva mai indirect, dar tot ramane cut-throat) cat si (parca) ceva mai aspectuos; oricum, il recomand mai degraba decat pe T&E.

Race for the Galaxy - daca chiar cauti noroc, il poti gasi aici; este un joc cu multe posibilitati de dezvoltare, cu multe implicatii si cu multe strategii de abordare (fie joci rush, fie incerci la Developments-urile mari), dar schepsisul este ca totul depinde de norocul la carti; totusi, sa nu il vezi ca pe barbut (unde ori dai dubla, ori nu dai), norocul ti-l mai faci si cu mana ta si in functie de cum ai ales sa te dezvolti; are avantajul de a fi iute de jucat, este mai compact, bazandu-se decat pe carti, este si frumusel; singurele probleme sunt cu simbolistica (problematica pentru incepatori), dar nu e ceva grav - daca ii place cuiva mecanismul si ideea jocului, in 2,3 jocuri nu mai are probleme cu semnele.

Mr. Jack - este un fel de sah, dar ale carui mecanisme se schimba de la tura la tura; este destul de elegant, implica strategie si deductie, precum si putina inselatorie (mai ales daca joci cu Spintecatorul); singurul dezavantaj evident este ca se joaca doar in 2.

Tigris & Euphrates - este un joc ceva mai special; este complex, dar in acelasi timp simplu; se poate juca destul de minimalist: fiecare dezvolta un regat si mai fura din cand in cand cate o comoara sau niste puncte, in cazul in care adversarul e mai neatent; totusi, jocul este foarte "violent" daca profiti de mecanicile din spatele lui (in speta, de cele doua tipuri de conflicte); acest lucru poate reprezenta un avantaj sau un dezavantaj, in functie de participanti; precum spuneam anterior, parca ti-as recomanda mai degraba Samurai pentru ca este mai accesibil si pentru ca este mai simplu de jucat (nici T&E nu implica zeci si zeci de reguli, dar implicatiile lui sunt mult mai dure).

Tikal - daca tot l-au pomenit altii; este un joc frumos, destul de simplu (are cateva reguli, dar nu cu carul), dar care implica planificare strategica si stiinta furtului punctelor; in varianta usoara iti da si o esenta de noroc, dar care poate fi eliminata prin varianta pro a jocului - licitatia pentru tile-uri; dupa mine, este un joc care nu are cum sa nu-ti placa, mai ales pentru ca are din toate.

Hansa Teutonica - joc profund strategic foarte placut, cu putina dezvoltare (in ce si cate poti sa faci pe tura), cu putin conflict, cu prea putin noroc, dar cu multe de facut intr-o tura si cu multe cai spre victorie; este destul de elegant si tot timpul ai ce sa faci pe harta; un jucator destept poate sa faca multe pe harta chiar daca nu are prea multe actiuni pe tura sau chiar daca nu dispune de prea multi vanzatori; ma gandesc ca daca este jucat de oamnei cu experienta, poate deveni mult mai incisiv, iar duelul pentru pozitiile importante sa fie ceva mai puternic (ceea ce in opinia mea nu poate sa fie decat un avantaj);

Dominion - daca vrei o doza mai mare de noroc in joc, o poti obtine de aici; este joc de carti (frumos colorate), deci nu ocupa prea mult spatiu, este foarte elegant (mai ales in ceea ce priveste solutia de stocare), dureaza ceva mai mult set-up-ul (pentru un joc de carti); totusi, desi ar parea ca cel ce are mai mult noroc va fi castigator, nu este asa: deciziile pe care le ei (adica ce carti cumperi, cat de mult rulezi pachetul propriu, care dintre actiuni sa joci) pot afecta foarte mult lipsa de noroc si te pot transforma din invins in invingator; ce este mai putin placut, exista si putina interactivitate, prin cartile de atac, deci nu e chiar atat de plictisitor, plus ca este si foarte rapid de jucat, desi o sa te cam saturi de atat amestecat de carti; dintre jocurile de baza iti recomand Dominion: Intrigue (mi se pare ceva mai bun decat Dominion).

Glen More - daca zici ca iti place Carcasonne, atunci s-ar putea sa te atraga si acest joc; are aceiasi idee de plasare a tile-urilor ca si in Carc, doar ca modul de obtinere al acestora difera mult, iar plasarea unei piese (care se face in propria zona si nu intr-o harta comuna) are mai multe implicatii; si chiar daca te gandesti ca "mai mare inseamna mai bine" (precum in Carcasonne), aici o sa vrei ca la final sa ai ceva mai putin, fapt ce implica iarasi multa gandire strategica; in plus, fata de Caracasonne, jocul acesta aduce si elemente de crestere economica, ceea ce este un avantaj; recunosc, nu l-am jucat, dar sunt sigur ca nu ar dezamagi.


Pai, cam atat cu recomandarile. Ar mai fi destule de zis, dar cred ca ai fost deja bagat bine in sedinta. Sper sa te fi ajutat...
adixor wrote:Tikal: foarte frumos dar prea complex pentru mine. Cine stie, ar putea sa-ti placa.
Whaaaaaat??? :o :o :o
Iti plac Shipyard, Le Havre, Shogun, le accepti, si tocmai p'asta il gasesti complex ??? Pana si set-up-ul de la Arkham Horror e mai complex decat Tikalul...
Sa tii minte ca ai un VP in minus de la mine... :td: :td: :td:

P.S. Me wants Sex in the Galaxy !!!!! Right... now !!! :lol: :twisted:
Pentru board games sunt fidel cum era Castro pentru Cuba...

Colectie

adixor

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10029Post adixor
16 Jan 2011, 19:36

VickdaReaper wrote:
adixor wrote:Tikal: foarte frumos dar prea complex pentru mine. Cine stie, ar putea sa-ti placa.
Whaaaaaat??? :o :o :o
Iti plac Shipyard, Le Havre, Shogun, le accepti, si tocmai p'asta il gasesti complex ??? Pana si set-up-ul de la Arkham Horror e mai complex decat Tikalul...
Sa tii minte ca ai un VP in minus de la mine... :td: :td: :td:
da, asa mi se pare, prea complex. prea multe alegeri. din cauza asta nici nu l-am jucat prea mult, imi place ideea si punerea in scena dar trebuie sa ma gandesc la prea multe lucruri. si daca la alte jocuri nu simt asta (puerto rico, le havre, shipyard) la jocul asta si la mr jack simt ca nu pot juca daca nu stau sa ma gandesc o gramada. nu stiu cum sa-ti explic feelingul dar este ca la dungeon lords in care iar sunt f. multe lucruri la care te poti gandi, dar il pot juca fara sa o fac si sa nu simt vreo problema. pe cand nu pot juca, din nu stiu ce motiv, tikal sau mr jack fara sa stau f. mult sa ma gandesc la toate lucrurile. si nu mai e fun asa dupa un timp.

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 7071
Joined: 20 Dec 2010, 09:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10040Post DanielIndru
17 Jan 2011, 09:48

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Sunt ceva mai luminat decat eram inainte, dar nu cu foarte mult.
Recomandarile voastre sunt oarecum din sfera "mainstream", as zice... jocuri care sunt suficient de populare ca sa gasesc recomandari pentru ele peste tot.
Cu siguranta o sa vreau sa incerc cat mai multe din ele... DAR.

As fi vrut sa vad si niste recomandari si pareri despre jocuri care nu sunt chiar pe toate drumurile.
Dau cateva exemple: Chaos in the Old World, Fresco, In the Year of the Dragon, Ra, Thunderstone, Yspahan, etc
A jucat cineva titlurile astea si imi poate da detalii?

adixor

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10045Post adixor
17 Jan 2011, 10:31

eu nu am jucat niciunul din jocurile astea, desi am citit mult despre unele si eram caaat pe ce sa joc un Thunderstone odata :)

nu vreau decat sa zic ca nu degeaba unele jocuri sunt in sfera mainstream... au ajuns acolo pentru ca sunt placute de multi si bineinteles au in consecinta sanse foarte mari si la titlul de "placut de djdano" :) Ar fi culmea sa ignori Puerto Rico doar pentru ca e mainstream .. E tot atat de adevarat ca o sa gasesti multe jocuri bune si prin cele mai putin cunoscute, dar sansa e mai mica. Nu inexistenta. Pentru restul adevarul e ca sunt jucate mai putin (de Chaos, Fresco si Thunderstone sigur o sa auzi pentru ca sunt cunoscute si jucate de mai multi de pe forum) si deci o sa gasesti si mai putine opinii. Jucate mai putin inseamna si "gasite mai putine probleme sau lucruri neplacute".

Cam atat, sa asteptam parerile celor avizati referitoare la jocurile astea.

Pana una alta, review-ul lui fixpix la Thunderstone:

http://forumboardgames.ro/viewtopic.php ... tone#p1515

si tot review-ul lui (mai mult impresii) despre Fresco:

http://forumboardgames.ro/viewtopic.php ... esco#p8681

User avatar
VickdaReaper
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 3320
Joined: 16 Feb 2010, 18:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10054Post VickdaReaper
17 Jan 2011, 11:58

Iar daca vrei pareri despre Ra, desi indirecte, poti sa gasesti aici o sesiunea de joc de Priests of Ra (reimplementarea lui Ra, dar in varianta mai light) prezentata de Ioana:
[forum]viewtopic.php?f=57&t=147[/forum]

P.S. Mai multe detalii despre unele dintre jocurile mentionate de tine ca "non-mainstream" o sa-ti dau diseara sau maine seara (cel mai degraba)...
Pentru board games sunt fidel cum era Castro pentru Cuba...

Colectie

marcualecs
Chief Meeple
Chief Meeple
Posts: 148
Joined: 17 Nov 2010, 14:42
Location: Brasov

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10056Post marcualecs
17 Jan 2011, 12:11

Eu am jucat Chaos in the old world...si de la un board gamer aproape incepator ca mine poti afla ca:
- este un joc ce are actiunea situata in universul Warhammer (in mare parte se adreseaza fanilor genului...dar se poate juca fara nici o problema si de cei care nu au avut tangente cu acest univers dar cocheteaza cu wargame-urile).
- regulamentul este destul de stufos si in unele cazuri neclar, dar regulile de baza sunt bine structurate si cu destule exemple()
- ca si calitate a tablei de joc, figurine, carti......este mult peste medie (FFGames).
- include si un factor de noroc (destul de semnificativ in lupte) prin prezenta a 5 zaruri.
- joc de 3-4 jucatori, ceea ce uneori inseamna un dezavantaj pentru ca nu prea gasesti totdeauna fani ai acestui gen fantasy wargame (depinde foarte mult de colectivul in care vrei sa aduci jocul).
- destul de dezechilibrat cand vine vorba de puterile speciale ale eroilor cu care se incepe jocul ("red god" este net superior celorlati datorita puterii de lupta)
- componenta principala a jocului este dominatia teritoriala.
- posibilitati multimple de a castiga un joc (prezenta inedita a unor "roti" care iti marcheaza evolutia in joc).


Per total am jucat cam 3 jocuri si in general a durat destul peste 120 minute tinand cont ca toate actiunile fiecarui jucator (Chaos Cards) trebuie analizate in comparatie cu ale celorlati jucatori....exista multe armate ce se deplaseaza constant pe harta si foarte multe tokenuri ce reprezinta diferite actiuni. Imi place destul de mult jocul...dar trebuie sa si ai cu cine sa il joci...personal cred ca nu este un joc pentru incepatori tinand cont de complexitatea regulilor si actiunilor pe care trebuie sa le faci la fiecare etapa a jocului.

P.S. pentru cine doreste o explicatie a regulamentui pot oferi o traducere partiala (mai trebuie doar sa o pun in pdf .....dar deocamdata nu dispun de timp).

adixor

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10057Post adixor
17 Jan 2011, 12:31

scriu cu font mai mic ca e putin offtopic.

revin cu o mica paranteza pentru ca vreau sa fiu sigur ca toti cei mai "incepatori" dintre voi inteleg cum e cu zarurile si boardgames. Am auzit prea des "are zaruri, e naspa". A avea zaruri nu inseamna ca e totul la noroc. ORICE Rpg (roleplaying game) sau Wargame are zaruri, e imposibil altfel sa le joci. Daca nu are zaruri, are alta metoda de a aleatoriza rezultatele (cartile de lupta de la Runewars pe care le tragi aleator si au diverse simboluri pe ele care hotarasc ce se intampla in lupta imi vin acum in minte - ba chiar imi amintesc ca cineva a zis ca e frumos jocul asta ca nu are zaruri :) ). Si pe computer cand jucati starcraft sau orice RPG, uneori cand dati cu sabia dati 10 hit-uri, uneori niciunul. Factorul "zaruri" e acolo dar invizibil, si depinde de multe alte lucruri.

Dealtfel potentarea rezultatului prin diverse metode se foloseste pentru a elimina feelingul de "complet aleator si necontrolabil". Ce insemna aceasta potentare? Inseamna ca in Arkham Horror poti de exemplu da cu 3 zaruri daca nu ai pistol si cu 7 daca ai. Clar rezultatul va fi mai bun daca folosesti pistolul (daca il ai). Sau in Prophecy, se aduna la zarul de lupta health-ul tau curent (care da si "puterea" ta). Cu cat esti mai lovit de soarta (ranit in lupta, cu viata mai putina) cu atat va fi mai greu sa castigi in lupte, ceea ce e cat se poate de natural si corect. In wargame-uri se foloseste acelasu lucru: in Memoir e mai mult randomness pentru ca sunt doar 3 zaruri si modificarile destul de mici in functie de situatie, dar de exemplu in Tide of Iron poti da cu 5-10-15 zaruri in functie de puterea armei tale, sau numarul de soldati din echipa, sau distanta sau altele. In Combat Commander nu ai zaruri, dar tragi niste carti pe care sunt printate diverse combinatii de 2 zaruri, deci e ca si cum ai da cu zarul :)

Mesajul meu final este: nu ignorati jocurile care au zaruri doar pentru acest lucru, in unele jocuri (vezi Kingsburg, Roma, Alien Frontier) sunt folosite foarte foarte interesant. Ba chiar si in Airships se folosesc zarurile in mod foarte interesant. Da, daca jocul are o regula "da cu zarul si daca dai peste 4 castigi jocul" nu prea merita atentie, dar rar o sa gasiti asa ceva. Iar daca vreti RPG sau Wargame, nu puteti scapa de ele :) Bineinteles, cum mai ziceam, unde nu sunt zaruri sau alte metode de randomness, asteptati-va la un joc brainburner (caylus, agricola, le havre, sah, etc).

Si asa cred ca mi-a venit ideea de un topic nou.

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10058Post MandrulDuce
17 Jan 2011, 12:48

O sa continui pe tenta de off-topic lansata de adixor. Ia-o ca pe un sfat sau ignora. E doar o simpla precizare personala.

Jocurile care au zaruri, tras de carti, etc...au dezavantajul ca uneori pot crea partide/sesiuni de joc destul de urate. Evident, exista metode de potentare si de evening-out pe parcursul jocului. Dar cand dai de 3 ori la rand 3 zaruri de 6, sau cand tragi la BSG 5 carti din 7 care iti aduc cyloni pe harta si-i activeaza, e destul de nasol. Aceste jocuri insa pot straluci (si de cele mai multe ori o fac) atunci cand deck-ul de carti se amesteca bine si cartile ies intr-o ordine echilibrata, sau cand nici unul din jucatori nu are o zi extrem de buna sau proasta la dat cu zarul. Atunci ai niste meciuri echilibrate si cele mai frumoase jocuri posibile.
Asta ar fi problema unui joc dice-game.
DAR DAR DAR
DACA JOCUL NU ARE NICI UN ELEMENT RANDOM IN EL, ATUNCI IN 99% DIN CAZURI ESTE EXPLOATABIL! Intr-un fel sau altul. Si daca ai gasit acea strategie 2, 3, 5, 10 care sunt perfectate prin zeci de jocuri, atunci ajungi sa faci acelasi lucru in acelasi mod, fara sa adaptezi aproape deloc, sau adaptand foarte putin si intr-un final te plictisesti de joc.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 7071
Joined: 20 Dec 2010, 09:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10059Post DanielIndru
17 Jan 2011, 13:06

Eu nu am nimic cu zarurile sau cu elementul surpriza/aleator dintr-un joc, dimpotriva.
Imi place sa joc table, imi plac surprizele, imi place "gambling" uneori.
Imi plac cu atat mai mult jocurile in care zarul este implicat in feluri mai diverse decat banalul "da un numar si muta ceva".

And now, back on topic, people! :)

User avatar
VickdaReaper
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 3320
Joined: 16 Feb 2010, 18:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10095Post VickdaReaper
17 Jan 2011, 20:07

Promisesem niste pareri...

Chaos in the Old World - este un joc foarte interesant, de lupta si control de teritorii; avantajul este ca este diferit de un wargame normal in sensul ca mai sunt anumite lucruri care se petrec pe harta si care te obliga sa iei in considerare si o parte de strategie, nu doar de tactica militara; dezavantajele principale ale jocului: se joaca doar in 3 sau 4 (si sunt necesari jucatori care chiar sa vrea sa-l joace pentru o experienta placuta), regulamentul este stufos (FFG), avand multe chichite; spre deosebire de marcualecs nu cred ca jocul este dezechilibrat in favoarea lui Khorne, yo! castigand ambele jocuri jucate cu Slaneesh, impotriva unor persoane care aveau mai multa experienta ca mine in joc (ideea e ca desi s-ar parea ca o factiune are anumite dezavantaje, ea este de fapt avantajata pe alta parte - spre exemplu Nurgle: nu este cea mai tare la lupta, dar se raspandeste puternic, iar asta poate sa fie un avantaj); pe scurt, este un joc foarte frumos (mie mi-a placut), dar trebuie sa ai cu cine sa il joci (este un joc la care trebuie sa fi atent la multe detalii, la care s-ar putea sa primesti multe lovituri sub centura, iar asta poate nu o sa le placa tuturor), fiind un joc ceva mai greu de digerat (din punct de vedere atat strategic, cat si de gestiune, dar si in ceea ce priveste sansa indusa de zaruri); ca incepator si la portofoliul tau, parca nu ti l-as recomanda, dar nu este un joc pe care sa nu il ai in vizor.

Amun Re - creat de aceiasi persoana care a desenat si Ra, Reiner Knizia, este un joc asemanator, tot de licitatie, fiind plasat tot in Egipt. Ideea de baza este: se joaca in doua ture mari, in fiecare licitezi pentru teritorii, construiesti piramide, ai ferme care aduc puncte in functie de cat de bine s-a revarsat Nilul (fapt guvernat de o licitatie anume), la sfarsit punctezi in functie de cate teritorii sau piramide ai de-o parte si de alta a Nilului; este un joc foarte ingenios (marca Knizia), destul de usor (nu indeajuns cat sa fie Ticket to Ride), trebuie doar sa iti placa sistemul de licitatie (asemanator cu cel din Cyclades) si tematica, altfel nu vad cum ar da gres.

Ra - este un joc specific lui Knizia; bazat pe licitatie, in functie de sorii pe care ii ai; incerci sa strangi diverse lucruri specifice Egiptului antic: monumente, faraoni, revarsari ale Nilului, zei, civilizatii, dar trebuie sa te feresti si de anumite dezastre; este un joc placut, zic yo!, care are o modalitate de calcul a castigatorului mai alambicata (deci iepurele poate sa sara de unde nu te astepti), a la mr. Reiner; este un joc bun de recomandat.

In the Year of the Dragon - este un joc care pe mine ma atrage mult; ideea este urmatoarea: trebuie sa-ti dezvolti familia ta (sau nu stiu ce, dar sa ramanem la familie), marindu-ti palatul si aducand acolo tot felul de oameni (soldati, scriitori, producatori de artificii, etc.) care sa-ti aduca diverse avantaje; si faci toata aceasta adunatura pentru a lupta in 10 din cele 12 luni ale anului dragonului cu tot felul de napaste care te lovesc (invazii mongole, molimi, tributuri ce trebuiesc platite imparatului, nevoia de a da super petreceri, s.a.); ce este interesant la joc este ca desi lupti oarecum impotriva jocului, nu risti sa fi eliminat si nici batut de acesta (poate sa fie frustrant asta, de ce nu?); in plus, daca nu faci fata unei provocari nu risti sa pierzi contactul cu adversarii, consecintele pe care trebuie sa le suporti daca nu respingi napasta nu sunt critice, dar te trag totusi in spate; un alt avantaj este ca posibilitatile de punctare sunt foarte multe si depind de cat de inteligent plasezi oamenii in palat si cati reusesc sa supravietuiasca :).

Ce alte jocuri ti-as mai recomanda sa iei in considerare? Pai, Saint Petersburg (foarte usor de digerat, de explicat si de jucat), Small World (concept interesant si rejucabilitate ridicata), Mexica (din aceiasi familie cu Tikal, dar cu alte concepte si o alta abordare a jocului, dar tot interesant), At the Gates of Loyang (fratele mai mic, ca dificultate, al Agricolei si al Le Havre-ului), Ghost Stories (joc cooperativ in care incerci sa salvezi un sat de stafii si de reincarnarea lui Wu Feng; are concepte interesante si este foarte antrenant, ne fiind usor de castigat).
Pentru board games sunt fidel cum era Castro pentru Cuba...

Colectie

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 7071
Joined: 20 Dec 2010, 09:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: Recomandare de la cei care au jucat mult (multe)

Post: # 10990Post DanielIndru
31 Jan 2011, 21:43

Revin dupa ceva vreme cu niscai precizari si experiente noi.
Am avut intre timp sansa sa incerc 3 jocuri din lunga lista de recomandari si sa citesc multe despre celelalte.
M-am comandat cateva titluri avand in spate recomandari solide si am taiat vartos din lista diverse nume cu care fie n-o sa ma impac, fie inca nu e vremea lor.

Nu am apucat sa ma joc prea mult caci timpul a fost scurt, intre timp am avut parte si de o mutare in alt apartament... ce mai, vremuri grele si foarte foarte reci. Sper numai ca viitorul o sa fie mai linistit si o sa ma pot intalni chiar cu "colegii de breasla" timisoreni, lucru pe care mi-l doresc de mult.

Buuun.
Mr Jack: Am jucat o singura partida, dar nu e genul meu. Cu siguranta partea de deductie poate fi incitanta uneori, dar:
1. Nu a fost dragoste la prima vedere.
2. Am un feeling ca destul de devreme o sa dau peste un... pattern. :)

Tigris & Euphrat: am apucat sa-l joc de vreo 4 ori in cateva seri. E extraordinar. E complicat si foarte bine gandit, iti permite sa joci si in pace cu ceilalti, dar si sa fii la grumazul lor la fiecare mutare. Dementa, ce mai. Musai trebe sa-mi faca parte din colectie (acum ma joc pe copia unui coleg care nu a avut timp nici macar sa-l desfaca de cand l-a cumparat in urma cu vreun an).

Puerto Rico: Am avut sansa sa joc o partida in 4. E frumos jocul, e profund strategic, vad multe combinatii si interdependente, dar... nu a stralucit cu nimica, mi s-a parut chiar monoton. Nu mi-am dorit sa joc imediat inca o partida cand s-a incheiat prima. Asta inseamna ca nici Agricola, Le Havre, Shipyard, Hansa Teutonica sau Glen More n-o sa-mi placa?

Astea fiind zise, astept cu nerabdare sa-mi ajunga cat mai curand macar cateva din multimea de jocuri comandate de prin diverse colturi ale lumii. O sa ma laud cand o sa fie momentul in sectiunea aferenta.

Post Reply

Return to “Discutii generale”