Salutari dupa multa vreme!
Cred ca Cris ma mai stie ca un grognard interesat de multi ani, cândva am jucat cateva asemenea wargames: Wilderness Wars, Monty's Gamble si am punch-at niste piese de ASL
Am revazut recent cum a inflorit scena de boardgaming in Romania, cum magazine ca Regatul Jocurilor fac aprovizionarea oarecum mai accesibila...
Ideea e ca au fost de vanzare Normandy'44, Paths of Glory si altele asemenea si au disparut - deci le-a luat cineva ;=) Poate e interesat sa jucam ?
Din wargames recent luate de mine, micute dar interesante:
- Pacific Fury: Guadalcanal
- Operation Battleaxe: Wavell vs Rommel
- The Road to Cheren
si nu asa recent, nu asa micute:
- Fast Action Battles: Sicily
- Fast Action Battles: Bulge
- Rommel in the Desert
- Turning Point: Stalingrad
Mi-am mesterit niste replici la alte wargames clasice de tot:
- Victory in the Pacific
- Breakout: Normandy
Ca sa nu punem jocurile solo, la care conteaza mai mult povestea pe care ti-o construiesti, precum The Hunters, Silent Victory, B-17 sau Zulus on the Ramparts!
Pe scurt, vedeti colectia mea pe: https://boardgamegeek.com/collection/user/ROMagister
si daca va surade ceva, sau vreti sa jucam ceva de la voi din domeniu, va rog PM!
Wargameri istorici (Grognards) in Bucuresti
-
- Teen Meeple
- Posts: 37
- Joined: 13 Oct 2018, 18:32
Wargameri istorici (Grognards) in Bucuresti
"Nu imi propun sa scriu o oda decaderii, ci sa ma laud cu placerea cocosului cantator dimineata, cocotat peste cuibar, chiar numai pentru a-mi trezi vecinii" Henry David Thoreau - Walden
-
- Teen Meeple
- Posts: 37
- Joined: 13 Oct 2018, 18:32
Re: Wargameri istorici (Grognards) in Bucuresti
Din noutatile mele, am incercat tiptil cu Bogdan:
Pacific Fury: Guadalcanal 1942 si Operation Battleaxe: Wawell vs Rommel 1941.
Nu sunt rele, chiar scurte si compacte pe scara wargames, merita reluate cu mai mare experienta a ambilor jucatori.
Ambele au o influenta neneglijabila a zarurilor (cu cat sunt rostogolite mai putine zaruri, cu atat se 'dilueaza' mai putin intre ele).
- Pac Fury e centrat pe formarea secreta a grupurilor navale (Task Forces) si ordinea aparitiei lor, pentru a atinge obiectivul unic al controlului in diferite grade a insulei, cu mica baza aeriana de pe ea (Henderson Field). Cam ciudat e ca NUMAI asta conteaza, navele pot fi sacrificate fara numar si nu doare la scor.
- Op Battleaxe e o introducere buna in sistemul Area-Impulse, cam cel mai mic si scurt joc din serie, totusi nu e banal. Englezii au o zi sa se apropie de pozitiile intarite germano-italiene din desertul nord-african si sa muste din ele cu puternic sprijin aerian si de artilerie - ca a doua si a treia zi rezerva mobila a lui Rommel isi cam poate face de cap. Obiectivul englez de a ajunge pana la Tobrukul asediat e unul extrem (auto victory), probabil atins numai in cazul dezechilibrului grav intre jucatori sau noroace. Altfel, ceva uzura reciproca, nemtii nu prea isi permit (=VP pentru englezi) iar controlul micilor puncte fortificate in desert se puncteaza cumulativ -deci cu cat englezii le captureaza mai devreme, cu atat mai bine.
Pacific Fury: Guadalcanal 1942 si Operation Battleaxe: Wawell vs Rommel 1941.
Nu sunt rele, chiar scurte si compacte pe scara wargames, merita reluate cu mai mare experienta a ambilor jucatori.
Ambele au o influenta neneglijabila a zarurilor (cu cat sunt rostogolite mai putine zaruri, cu atat se 'dilueaza' mai putin intre ele).
- Pac Fury e centrat pe formarea secreta a grupurilor navale (Task Forces) si ordinea aparitiei lor, pentru a atinge obiectivul unic al controlului in diferite grade a insulei, cu mica baza aeriana de pe ea (Henderson Field). Cam ciudat e ca NUMAI asta conteaza, navele pot fi sacrificate fara numar si nu doare la scor.
- Op Battleaxe e o introducere buna in sistemul Area-Impulse, cam cel mai mic si scurt joc din serie, totusi nu e banal. Englezii au o zi sa se apropie de pozitiile intarite germano-italiene din desertul nord-african si sa muste din ele cu puternic sprijin aerian si de artilerie - ca a doua si a treia zi rezerva mobila a lui Rommel isi cam poate face de cap. Obiectivul englez de a ajunge pana la Tobrukul asediat e unul extrem (auto victory), probabil atins numai in cazul dezechilibrului grav intre jucatori sau noroace. Altfel, ceva uzura reciproca, nemtii nu prea isi permit (=VP pentru englezi) iar controlul micilor puncte fortificate in desert se puncteaza cumulativ -deci cu cat englezii le captureaza mai devreme, cu atat mai bine.
"Nu imi propun sa scriu o oda decaderii, ci sa ma laud cu placerea cocosului cantator dimineata, cocotat peste cuibar, chiar numai pentru a-mi trezi vecinii" Henry David Thoreau - Walden
-
- Teen Meeple
- Posts: 37
- Joined: 13 Oct 2018, 18:32
Re: Wargameri istorici (Grognards) in Bucuresti
De atunci am intrat ceva in jocuri:
Aero-navale:
- War at Sea (convoaie si controlul in Atlantic WW2) - Axa se opune cu submarine, flota de suprafata, atacuri aeriene. Nu i-a placut lui Bogdan ca are cam prea mult noroc in fiecare joc. [Cine zice ca un joculet asa mic se joaca o singura data? ]
- Victory in the Pacific - acelasi mecanism ca miez, dar mult mai multa variatie si strategie. Escaladarea succesiva a fortelor pe mai multe faze (patrule, aviatie de la sol, puscasii marini, raiduri navale) se simte ca mai multe maini de poker cuplate de o partida de sah.
Sistemul Area/Impulse
- Storm over Arnhem - taticul seriei, la nivelul tactic - parasutistii englezi asediati in oras - vedeti filmul "Un pod prea indepartat". Dureaza ceva pt cat de simplu e, pentru ca unitatile merita sa traga una cate una si apoi fiecare asteapta pas-ul celuilalt cu mici actiuni de intarziere. Se vede pe piese si simte instinctiv teama de a actiona primul, de a deveni vulnerabil.
- Breakout: Normandy - Cel mai dezvoltat si elegant din serie, cu multe subsisteme - poduri (capturare, distrugere, reparare), aprovizionare... Pe termen mai lung, e de fapt un joc economic intre aprovizionarile ambelor parti, germanii fiind mult mai 'saraci'.
- The Last Battle: Ie Shima 1945 - relativ simplu si mic, poate servi tot ca introducere in sistem, ca si Op. Battleaxe de mai sus. Americanii cuceresc ultima insulita inainte de Japonia propriu-zisa, aparata fanatic, sub presiunea timpului si a opiniei publice care nu mai accepta pierderi mari.
Mai am intentia sa joc:
(Tot in sistemul Area-Impulse)
- Patton's Vanguard - 2 situatii interesante, germanii contraataca in Franta cu pregatire incompleta.
- Turning Point: Stalingrad - cel mai interesant, dupa mine, prin suprapunerea haotica a tempo-urilor - unitatile epuizate pe diferite durate, dupa rezultatele luptelor locale. Arata bine trecerea de la înaintarea rapida in teren usor la asediul in oras.
- Ardennes '44 - aici deja am absolvit Grupa mijlocie, intram in zona serioasa hex & CRT, ca si celelalte simulari ale lui Simonitch din seria '4x.
Aero-navale:
- War at Sea (convoaie si controlul in Atlantic WW2) - Axa se opune cu submarine, flota de suprafata, atacuri aeriene. Nu i-a placut lui Bogdan ca are cam prea mult noroc in fiecare joc. [Cine zice ca un joculet asa mic se joaca o singura data? ]
- Victory in the Pacific - acelasi mecanism ca miez, dar mult mai multa variatie si strategie. Escaladarea succesiva a fortelor pe mai multe faze (patrule, aviatie de la sol, puscasii marini, raiduri navale) se simte ca mai multe maini de poker cuplate de o partida de sah.
Sistemul Area/Impulse
- Storm over Arnhem - taticul seriei, la nivelul tactic - parasutistii englezi asediati in oras - vedeti filmul "Un pod prea indepartat". Dureaza ceva pt cat de simplu e, pentru ca unitatile merita sa traga una cate una si apoi fiecare asteapta pas-ul celuilalt cu mici actiuni de intarziere. Se vede pe piese si simte instinctiv teama de a actiona primul, de a deveni vulnerabil.
- Breakout: Normandy - Cel mai dezvoltat si elegant din serie, cu multe subsisteme - poduri (capturare, distrugere, reparare), aprovizionare... Pe termen mai lung, e de fapt un joc economic intre aprovizionarile ambelor parti, germanii fiind mult mai 'saraci'.
- The Last Battle: Ie Shima 1945 - relativ simplu si mic, poate servi tot ca introducere in sistem, ca si Op. Battleaxe de mai sus. Americanii cuceresc ultima insulita inainte de Japonia propriu-zisa, aparata fanatic, sub presiunea timpului si a opiniei publice care nu mai accepta pierderi mari.
Mai am intentia sa joc:
(Tot in sistemul Area-Impulse)
- Patton's Vanguard - 2 situatii interesante, germanii contraataca in Franta cu pregatire incompleta.
- Turning Point: Stalingrad - cel mai interesant, dupa mine, prin suprapunerea haotica a tempo-urilor - unitatile epuizate pe diferite durate, dupa rezultatele luptelor locale. Arata bine trecerea de la înaintarea rapida in teren usor la asediul in oras.
- Ardennes '44 - aici deja am absolvit Grupa mijlocie, intram in zona serioasa hex & CRT, ca si celelalte simulari ale lui Simonitch din seria '4x.
"Nu imi propun sa scriu o oda decaderii, ci sa ma laud cu placerea cocosului cantator dimineata, cocotat peste cuibar, chiar numai pentru a-mi trezi vecinii" Henry David Thoreau - Walden