Dark Tales - Un joc destul de simplut cu ceva sinergie intre carti in care trecem printr-o poveste. Povestea e definita de una din 3 carti care seteaza regulile jocului. Exista si un ciclu zi/noapte care poate fi manipulat si care poate activa diverse efecte, cu scopul final de a strange puncte. Grafica este buna, insa nu sunt de acord cu descrierea de pe BGG care defineste creaturile ca fiind "disturbing". E un joculet bunut dar nu suficient de bun pentru a intra permanent in colectie.
7-
Roll Through the Ages: The Bronze Age -
roll&write mini-civ game. Am printat si jucat Late Bronze Age, pentru ca parea sa ofere un ceva mai multe optiuni, desi nu toate foarte clare. Jocul in sine nu prezinta dificultati majore, dai cu zarul, re-rulezi pana esti multumit si acumulezi populatie, bunuri, mancare, bani si ceva skulls care reprezinta catastrofe dar si bunuri in acelasi timp. Inregistrezi bunurile si mancarea pe o plansa de lemn, si folosesti oamenii si banii pentru diferite beneficii pe o foaie de hartie. Cu oameni poti creste numarul de zaruri sau completa monumente (care sunt si scopul final al jocului - puncte] iar cu bani cumperi tehnologii, care iti dau diferite beneficii. Tehnologiile cred ca ridica destul de mult jocul, si creaza varietate in strategie. Componentele le-as incadra la exceptionale, zarurile si plansele de lemn fiind deosebite. Un filler care si-a castigat locul in colectie.
7+
The Pillars of the Earth: Builders Duel -
spacial-tactical token flipping filler game. Un joc mic de 2 jucatori creat de Stefan Feld, in care ne intrecem sa construim o catedrala/ un castel. Fiecare cladire are 3 nivele, si fiecare nivel 3 resurse care trebuie procurate si upgradate pentru a fi instalate cu bani. Jocul se desfasoara in 2 ere, care pot fi repetate o data, in cazul in care nu exista un castigator. Fiecare era are 3 runde in care se aseaza 9 carti intr-o matrice de 3X3. Jucatorii au trei jetoane care trebuie sa le aseze pe un rand, coloana sau pe diagonala, cu conditia ca cel putin un spatiu sa se suprapuna, fiind astfel contestat. Spatiul contestat naste un conflict in care se folosesc tokene de influenta (fiecare jeton are valori diferite pe fiecare parte), intr-un razboi al aruncatului jetonului in aer. E un procedeu care poate fi fun dar si frustrant uneori. Jetoanele ar fi beneficiat poate de ceva mai multe greutate pentru un flic-flac aerian mai de succes, dar e o observatie minora. Sunt si 2 carti care sunt destructive, dar noi le-am ignorat - ar fi fost bine daca ar exista cateva carti promo cu care sa le inlocuim. Ca detaliu am apreciat descrierea succinta a designerului pe spatele regulamentui - as vrea sa vad mai multe jocuri care fac asta (am mai vazut si altele). In concluzie un filler bun destul de unic in colectie.
7
The Pillars of the Earth - un worker placement clasic, cu ceva a lui. Am jucat in 2 jucatori cu varianta propusa de rahdo pentru retrangerea spatiilor; la al doilea joc am ajustat putin marketul, cu 2 spatii inchise era cam strans si sareau "scantei"
asa ca am inchis doar 1. Incepi cu 3 profesionisti, unul pentru fiecare resursa a jocului, care transforma ineficient resursele in puncte. Pe parcursul jocului in cele 6 runde altii pot fi procurati - maximul fiind de 5 profesionisti pe care ii poti avea la un moment dat. Jocul prezinta doua faze de plasare: 1. plasarea celor 12 muncitori pe resurse (de la tura la tura exista varitie in aparitia diferitelor resurse) sau achizitionarea de profesionisti contra bani si 2. scoaterea maistrilor din saculet si atribuirea lor pe diferite spatii de pe harta - aici e si un element de push your luck - scoti pionul devreme din sac si vrei sa il plasezi platesti mult, nu te grabesti astepti si nu platesti. Jocul are o tensiune pozitiva, si o varietate data de cele 4 tipuri de carti (resurse, profesionisti, privilegii si evenimente). Catedrala de lemn e over-produced, dar da bine pe masa. As vrea sa pun mana si pe expansiune sa testez aportul de varietate, dar si fara e de pastrat.
8
Luxor - un abstract in care colectam comori dintr-o piramida. Incepi cu 2 exploratori si avansezi prin piramida in forma de spirala folosind carti, marind echipa si colectand comori. Cea mai interesanta parte a jocului este hand management-ul - ai 5 carti carora nu pe poti schimba ordinea si o joci ori pe prima ori pe ultima, iar de fiecare data cand tragi pui cartea in mijloc, ceea ce ofera alegeri strategice interesante. Cartile au valori diferite de spatii de miscare, existand si carti speciale care modifica miscarea in moduri diferite. Diferitele comori solicita o prezenta mai mare sau mai mica, si puzzle-ul potrivirii exploratorilor pe aceleasi spatii cu acces la doar 2 carti, este un interesant si invita la planificare. Jocul e usurel, dar e o platforma expandabila - kickstarterul cu cele 4 mini-extensii si a noii extensii mari mi-au cam fortat mana - I so hate you Queen - dar jocul e bun.
7.5
Alexandria - un joc asimetric care ne plaseaza in mijlocul bibliotecii din Alexandria in flacari, in postura de salvatori de artefacte sau de conspiratori. Este un joc unic cu multe elemente inovative, care din punctul meu de vedere este nedrept de sub-apreciat pe BGG. Cele 4 personaje jucabile sunt asimetrice, cu obiective, abilitati si carti diferite. Doua personaje sunt mai prietenoase si doua mai putin, noi am jucat cu cele doua prietenoase. Libraria se construieste destul de inovativ prin plasarea de tile-uri identice ca functionalitate, diferite ca design, in functie de modul in care se propaga lumina imaginara de pe spatele lor/ orientare. Ca efect se creaza forma generala a librariei intr-un mod unic de fiecare data. Fiecare camera este populata cu diferite tipuri de artefacte, cu care jucatorii vor interactiona pe parcursul jocului. In fiecare runda jucatorii au un numar de puncte de miscare/actiune pe care le vor folosi pentru acumularea de artefacte, sau pentru activarea cartilor speciale unice de care dispun. Artefactele sunt organizate pe seturi, care dau puncte bonus la finalul jocului. In fiecare runda 2 camere ard, si implicit harta se micsoreaza. Jocul are tensiune si cum spuneam multe idei bune. Iar varianta KS vine si cu 170 de pise de lemn care aduc aport vizual pozitiv. Sunt multe lucruri de placut in joc, dar pentru gustul nostru jocul are putin cam multa interactiune. A intrat la schimb.
7
City Of Spies: Estoril 1942 - un abstract tematic, in care ne jucam de-a spionii. Jocul se desfasoara pe o harta formata din tile-uril de 2X6 care se modifica de la runda la runda. Toti jucatorii incep cu aceasi spioni care detin putere si atribute diferite. Fiecare tile al hartii are reguli speciale cat si spatii accesibile in general din exteriorul hartii. Accesul implicit poate fi impiedicat si limitat in functie de plasari, care in general sunt la secret. In principiu jucam in fiecare tura 6 mini-area control games, in care incercam sa anticipam miscarile adversarilor si sa castigam cat mai multe zone. Castigul de zone iti imbunatateste echipa - pe masura ce jocul avanseaza echipele specializandu-se din ce in ce mai mult. Fiecare castig de zona vine si cu decizia sacrificarii pentru puncte a unor membri, alegerea intre obiective si utilitate fiind uneori una grea. Jocul m-a suprins pozitiv, deciziile si anticiparea plasandu-l destul de sus in colectie.
8
Tesla vs. Edison: War of Currents -
a stock holding game - in care dezvoltam tehnologia electricitatii. Fiecare incepe cu un inventator (personalitati istorice) si o actiune in propria companie. Pe parcusul jocului dezvoltam tehnologii (DC/AC/Bulbs), le promovam crescand astfel interesul, cumparam actiuni in propria companie sau a competitorilor, crestem valoarea companiilor si nu in ultimul rand dezvoltam reteaua pe harta SUA. Investitia timpurie in actiunile competitorilor s-a dovedit a fi o strategie castigatoare. Este un joc relativ scurt, cu destul de multe mecanisme, un fel de Food Chain Magnate light. Nu cred ca este un joc bun in 2 jucatori, dar am avut ocazia sa il joc de 2 ori in 4 jucatori si a impresionat pe toata lumea de la masa.
8+
Jocul lunii:
Tesla vs. Edison: War of Currents