15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Forum rules
Nimic nu e mai frumos decat o dupa-amiaza din weekend in compania unor prieteni de gasca si a unor jocuri tari. Hai sa ne intalnim, sa ne cunoastem si sa ne distram. Chiar daca nu sunteti din Bucuresti, poate forumul nostru va ajuta sa va cunoasteti cu alti pasionati din orasul vostru sau din imprejurimi si sa va intalniti la un joc. Intalnirile sunt deschise oricui dar ar fi bine sa confirmati prezenta in topic-urile deschise in acest scop, pentru a putea face in mod corect rezervarile, etc.
User avatar
Haddeo
Administrator
Administrator
Posts: 1638
Joined: 28 Dec 2015, 19:59
Location: Bucuresti

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89648Post Haddeo
24 May 2018, 11:22

Corwin wrote:Revin si eu zilele astea cu logul ultimei partide, sa mai adunam idei.

Intre timp, nu cred ca a fost mentionat pe-aici un site care-ti face setupuri mai echilibrate din punct de vedere al hartii: http://gaia-project.hol.es. Are si mai multe variante pentru ce tile-uri sunt folosite in harta, desi doua dintre ele nu au acelasi numar de planete pentru toti: 7 tiles (5f 6f 7f) si 10 tiles (5b 6b 7b), asa ca pe astea nu le recomand. Are insa 3 variante de harta pentru 3 jucatori, una cu 8 tiles ca in reguli, si doua cu 9 tiles, ca sa nu ne plictisim. :) Trebuie sa pui seed-ul manual, dar dupa aceea iti da tot: harta, round scoring, end game scoring, bonus tiles, pozitionarea research tiles & advanced research tiles. E fain ca daca vrei poti sa "salvezi" setarile si sa vezi cum se descurca si altii pe aceeasi harta, sau sa incerci de mai multe ori exact acelasi setup.
Cool, eu foloseam asta https://sopra.github.io/GPRandomizer/
Al tau are Seed ceea ce e super ca poti sa memorezi un setup si sa-l joci iar, asa ca o sa fac switch :).
PS: acum vad ca si al meu are perma link, dar mai nice e un seed :). si nu cred ca linkul meu face balance la map
Last edited by Haddeo on 24 May 2018, 11:37, edited 1 time in total.
Modern Romanian Art
RO (Ra retheme)
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 1467
Joined: 23 Nov 2012, 16:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89649Post Corwin
24 May 2018, 11:34

Asta a fost setup-ul pentru partida noastra: http://gaia-project.hol.es/?s=0&p=4&m=3&b=4

Ne-a batut Bogdan cu Gleens de nu ne-am vazut. Eu am incercat Terranii pentru prima data, dar am terminat pe ultimul loc, cu cel mai rau scor de pana acum. Geodens pe 2, Firaks pe 3. Chiar sunt curios cum pot fi batuti Gleens in cazul asta, sau in altele in care conteaza atat de mult Gaia planets. Eu am incercat sa iau cat mai multe (cred ca la sfarsit aveam vreo 6 sau 7 constructii pe Gaia & Transdim planets), dar n-am putut sa ma bat peste tot cu Gleens pentru ele. Poate cu Bal T'aks si... Swarm? in joc ar fi fost mai greu pentru Gleens sa puncteze atat pe Gaia.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe: Yucata | Board Game Arena | Boite a jeux | MaBi Web | Terra Mystica app

User avatar
Haddeo
Administrator
Administrator
Posts: 1638
Joined: 28 Dec 2015, 19:59
Location: Bucuresti

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89650Post Haddeo
24 May 2018, 11:50

da, cand e tech tile-ul ala care mai da 3 puncte pt mine pe gaia, jos, Gleens sunt avantajati la greu cu 5p pt fiecare mina :D daca-l iau super rapid. Combinat cu faptul ca pleaca cu avans pe techul de transport, tot ce trebuie e sa faca multe mine la inceput cred ca sa aiba productie de ore asigurata. Dar vad ca asta nu s-ar potrivi cu score tilurile din primele 2 runde :). dar in a treia si ultima..... 3 + 4 puncte extra peste cele 5 deja default ... e killer.
Modern Romanian Art
RO (Ra retheme)
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.

User avatar
adrim
King Meeple
King Meeple
Posts: 790
Joined: 04 Jan 2011, 14:33
Custom Rank: euro-epic
Location: Bucuresti

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89652Post adrim
24 May 2018, 13:07

Corwin wrote:Chiar sunt curios cum pot fi batuti Gleens in cazul asta, sau in altele in care conteaza atat de mult Gaia planets.
Intr-o situatie de genul asta ai doua variante:
1. Fie alegi o rasa care sa concureze direct cu Gleens pentru Gaia Planets si sa speri ca te descurci mai bine ca ei.
2. Fie alegi o rasa specializata pe cu totul altceva si pur si simplu incerci sa faci mai multe puncte ignorand complet (sau partial) planetele verzi. Sursele de puncte sunt suficient de multe si variate ca sa poti sa gasesti combouri pentru mai multe strategii.

Depinde foarte mult si de numarul de jucatori si de celelalte rase din joc. Daca alegi varianta 1 s-ar putea sa ajungi in situatia: doi se bat si al treilea castiga. De aceea in majoritatea cazurilor cred ca as incerca sa gasesc o solutie pe varianta 2.

User avatar
Haddeo
Administrator
Administrator
Posts: 1638
Joined: 28 Dec 2015, 19:59
Location: Bucuresti

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89653Post Haddeo
24 May 2018, 13:24

adrim wrote:
Corwin wrote:o solutie pe varianta 2.
Pai care sa fie solutia avand in vedere ca poti sa vezi fix setup-ul ?
1. sa depasesti in constructia de cladiri (si majoritatea sa faca parte din federatii) (dar, daca nu profiti de planetele verzi devine scump rau) (cu sanse sa iei 6-12 puncte in plus fata de el)
2. sa faci cat mai multe federatii
3. nu poti sa ignori constructia pe planete verzi avand in vedere scoringul la runda 3 si ultima (daca mai raman pana in ultima si nu le-ai rezervat cu gaia projects)
4. Dupa ce faci ceva federatii sa te asiguri ca ajungi primul sus pe trackul de teraforming si sa iei tech tileul.
5. Sa te axezi pe tehnologie si sa strangi macar vreo 36-40 de puncte asa
Modern Romanian Art
RO (Ra retheme)
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 1467
Joined: 23 Nov 2012, 16:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89654Post Corwin
24 May 2018, 13:30

adrim, tind sa fiu de acord, dar mi se pare ca aici daca nu ma bagam macar eu mai mult pe Gaia, ar fi castigat si mai distantat. Au luat tech tile-ul cu +3 VP pe gaia din runda a doua cred, asa ca faceau 5 VP pe planeta in rundele "neutre", 8 VP in runda 3 cu Gaia scoring, si 9 VP in ultima runda (e drept atunci n-au mai ramas multe disponibile). Firaks chiar au incercat sa contracareze focusandu-se pe research dar tot n-au avut nici o sansa. Geodens au facut niste mutari mai slabe la un moment dat, dar si daca le corectau cred ca erau la vreo 20 VP in spate.

Scorurile au fost:

1. Gleens - 163
2. Geodens - 128
3. Firaks - 124
4. Terrans - 113

Ma gandesc ca poate totusi mergeau mai bine Swarm decat Terranii din cauza ca ar fi avut sanse mai bune la cele mai multe cladiri in federatie. Sau poate doar am jucat eu prost Terranii. :D Cu siguranta trebuia sa merg mai mult pe tech tiles decat am facut-o, dar cumva n-am gasit timp din cauza ca aveam de gaiaformat... Am avut si tech tile-ul cu 7 VP pozitionat pe Gaia track care m-a incurcat.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe: Yucata | Board Game Arena | Boite a jeux | MaBi Web | Terra Mystica app

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 1467
Joined: 23 Nov 2012, 16:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89655Post Corwin
24 May 2018, 13:37

Haddeo: Cum am zis, Firaks au facut 40 VP pe tech tracks si nu a fost nici pe departe indeajuns. Geodens au avut 3 federation tile (cu cel de sus de pe terraforming track) si au luat tech tile-ul care dadea puncte pe ele... si tot departe au ramas. Eu am ajuns sus la gaiaforming si am luat si tech tile-ul de-acolo, castigand 24 VP din toata treaba (fara sa pun punctele pe nivelurile 3-5 de Gaia), si nada...

Anyway, poate suna negativ toata discutia, dar chiar sunt doar curios sa vad cum ar putea fi invinsi. Sunt sigur ca exista multe optiuni la care inca nu m-am gandit. Pana la urma la Terra Mystica au fost jucate mii de partide pana sa-si dea seama jucatorii de nivel inalt ca Alchimistii sunt mult mai buni daca mergi pe templu in prima runda, si apoi upgradezi sapele, in loc sa faci SH in runda 1. Doar am auzit de asta, inca nu am incercat sa-i joc asa, dar stiu ca la nivel inalt Alchimistii castigau mult mai des decat la nivelurile mai joase chiar inainte sa se "re-echilibreze" starting VP.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe: Yucata | Board Game Arena | Boite a jeux | MaBi Web | Terra Mystica app

User avatar
adrim
King Meeple
King Meeple
Posts: 790
Joined: 04 Jan 2011, 14:33
Custom Rank: euro-epic
Location: Bucuresti

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89664Post adrim
25 May 2018, 03:15

M-am uitat mai atent la setupul acela si intradevar pare a fi ideal pentru Gleens. Ce se putea face (retrospectiv privind)? In mare cam ce a zis si Haddeo. Mai concret, cred ca Swarm, Ambas, Teranii sau eventual Itars ar fi avut ceva sanse "teoretice" sa echilibeze situatia.

1. Ambas si Swarm pentru ca pot sa faca usor multe federatii. Oricare putea sa ia lejer locul 1 si macar locul 2 la bonusurile finale, 4-5 fed, 5 vp/fed (din adv tech), 4 vp/lvl 3 building (round booster) + focus pe round scoring 2/4/5, vp din actiunile platite cu QIC (12 sau chiar 24 vp) + ce se mai poate ciupi la rundele cu cladiri pe planete verzi

2. Teranii se pot bate de la egal la egal cu Gleens. Ei au avantajul ca se dezvolta pe planetele mov fara competitie (de cele mai multe ori), ceea ce inseamna ca au toate beneficiile setupului in discutie, exact ca si Gleens. Le lipsesc doar cele 2 vp per gaia planet, dar acolo e o diferenta de maxim 12-14 puncte care poate fi usor echilibrta de un joc tactic pe harta. Gleens nu au planetele galbene in pozitii prea bune in raport cu planetele verzi. Ceilalti jucatori puteau sa identifice de la inceput dusmanul numarul 1 si sa-i taie caile de acces izolandu-l fata de planetele verzi. Asta l-ar fi fortat pe Gleen sa joace suboptim (trebuia fie sa teraformaeze alte tipuri de planete in drum spre pretioasele lui verzi, fie sa inceapa sa gaiaformeze.)

3. Itars ar fi putut sa incerce o strategie oarecum similara cu Teranii. Adica gaiaforming + blocat accesul lui Gleen la verzi + multe puncte din tech tracks (44+)

4. Mai sunt cateva rase "neutre" (adica cele bune in orice setup): Taklons, Hadsch Hallas, Nevlas. Probabil se puteau juca cu succes si acestea, dar mi-e greu sa le evaluez pentru ca nu le-am vazut niciodata pe masa.

User avatar
Haddeo
Administrator
Administrator
Posts: 1638
Joined: 28 Dec 2015, 19:59
Location: Bucuresti

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89673Post Haddeo
25 May 2018, 13:24

PARTIDA 4

Geoden - 141 (Adrim - portocaliu)
Lantida - 132 (Haddeo - albastru)
Mad Androids - 91 (AngrySmurf35 - gri)
Xenos - 88 (Dmx85 - galben)

Image

Am ales primul si am mers pe Lantida pentru ca se potriveau excelent pentru scoringul de final.
Mad Androids a jucat abilitatea gresit si in loc sa urce pe unul din trackurile cele mai din urma, cu abilitatea lui, a urcat mult pe navigatie (pana ne-am prins).
Asta m-a incurcat pentru ca a reusit sa-si contruiasca pe foarte multe tile-uri ajungand inainte mea in varful trackului (dar, trecusera 3 runde si nu mai aveam cum sa dam inapoi), a luat si cladirea extra si locul intai la expansiune.
M-a incurcat si pozitionarea pe harta, eu depindeam de locul unde isi construiau ceilalti si am fost fortat sa-mi pun multe mine pe aceleasi tile-uri iar la sfarsit nu am mai avut mine cu care sa ma mai extind.
Am facut 3 federatii si am castigat numarul total de cladiri in federatii.
Geoden au jucat excelent si vazand ca nu are sanse la scoringul de final a facut strategie alternativa pe round bonuses si booster points, au luat 2 research tile-uri speciale care i-au adus multe puncte (cel pt numarul de tokenuri de federatii si cel care la sfarsit de runda iti dau puncte pentru diversitate).
Daca nu jucau Mad Androids gresit si daca eu nu faceam o greseala stupida de sincronizare la pas (care m-a costa 7pct pt ca mi-a furat altcineva tile-ul de raound bonus) zic ca Lantida nu avea probleme sa castige.
Asta, impreuna cu ce s-a intamplat si in PARTIDA 5 ma face sa cred ca avantajul de a alege rasa primul este unul destul de mare.
Daca ceilalti jucatori nu joaca pentru a incurca activ pe cel care a ales primul rasa eu zic ca sansele cele mai mari raman la primul jucator.

ImageImage

Image
Image

Setup Link
Modern Romanian Art
RO (Ra retheme)
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 1467
Joined: 23 Nov 2012, 16:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89676Post Corwin
25 May 2018, 13:54

Hmm, interesant setup. Mi se pare ca Xenos ar fi trebuit sa puncteze mai bine avand in vedere end-game scoring. Mai ales ca tech tile-ul cu 4 pw pe cladire mare era in randul de jos. Si nici cel cu 1 w 1 QIC nu e rau pentru ei. In rest nu-mi sare nimic in ochi, nu stiu daca Lantids chiar au asa un avantaj pe harta asta.

Mad Androids inca nu-mi dau seama cum sa-i joc, asa ca nu ma bag cu comentarii. :D
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe: Yucata | Board Game Arena | Boite a jeux | MaBi Web | Terra Mystica app

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 1467
Joined: 23 Nov 2012, 16:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89677Post Corwin
25 May 2018, 14:03

In reguli e si optiunea ca ultimul jucator sa roteasca tile-urile de harta cum vrea el, inainte de alegerea raselor (cu restrictia ca nu pot fi doua planete de acelasi tip una langa alta, in afara de Transdim si Gaia cred). Asta poate face ca unele rase bune dpdv al punctajelor pe runda si final, si dpdv al tech tiles, sa fie dezavantajate din cauza hartii. Eu n-am incercat asta deocamdata, asa ca nu stiu cat contracareaza efectul ordinii de joc.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe: Yucata | Board Game Arena | Boite a jeux | MaBi Web | Terra Mystica app

User avatar
Haddeo
Administrator
Administrator
Posts: 1638
Joined: 28 Dec 2015, 19:59
Location: Bucuresti

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89678Post Haddeo
25 May 2018, 14:08

PARTIDA 5

Geoden - 153 (Haddeo - portocaliu)
Terrans - 124 (Adrim - albastru)
Gleen - 115 (Dmx85 - Galben)
Ivits - 111 (AngrySmurf35 - Rosu)

Image

Am ales Geoden pentru ca se facea score pe diversitate de planete, ceea ce imi asigura prin abilitatea PI-ului (pe care l-am facut din prima runda) si avans la stiinta unde am facut 44 de puncte in final.
Am colonizat toate tipurile de planete (7) in afara de gri.
Initial mi s-a parut pozitia mea proasta, dar s-a dovedit ca a fost mai bine sa raman putin izolat. Strategia cu Geoden la inceput a fost sa iau actiunea de 2XTerraformare pentru 5 energie pana urc pe trackul de terraformare.
Am construit multe mine in primele runde, ceea ce mi-a asigurat income de ore.
Sigura sansa a celorlati impotriva Geoden era sa vina peste mine si sa-mi fure planetele de tipuri diferite, atlfel nu vad ce puteau face.
Am reusit sa jucam 2 partide in 4, back to back, de la 6.00 la 1.00. (multumim Aria)
La primul joc am setat 39 de minute per player timp total de joc, la al doilea am pus 43.
Eu am fost singurul care am depasit timpul cred, la primul joc vreo 12 minute si la al doilea 4-5. Trebuia sa pierd 7 puncte la primul joc si 3 la al doilea pentru depasire de timp (1pct per 2 min) dar pentru ca pierderea nu influenta ordinea am lasat punctajul original.
Pe viitor as merge pe 45-50m in jocul de 4 si 3 si 55-60m in jocul de 2.

Multumesc lui Adi ca s-a bagat la challenge si asa au inceput sa prinda viata sesiunile si lui Flaviu (partidele 1-2) si Daniel , Razvan (partidele 4-5)pentru participare.
Au fost 5 partide super si sper sa continuam tot asa.

Image
Image
Image
Image

Link SETUP
Modern Romanian Art
RO (Ra retheme)
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 4943
Joined: 20 Dec 2010, 10:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89679Post DanielIndru
25 May 2018, 14:10

Corwin wrote:In reguli e si optiunea ca ultimul jucator sa roteasca tile-urile de harta cum vrea el, inainte de alegerea raselor (cu restrictia ca nu pot fi doua planete de acelasi tip una langa alta, in afara de Transdim si Gaia cred). Asta poate face ca unele rase bune dpdv al punctajelor pe runda si final, si dpdv al tech tiles, sa fie dezavantajate din cauza hartii. Eu n-am incercat asta deocamdata, asa ca nu stiu cat contracareaza efectul ordinii de joc.
E putin diferit in reguli.
Si mi se pare ca avantajeaza foarte mult ultimul jucator, pentru ca poate sa-si plaseze toate planetele in centrul plansei si pe ale celorlalti pe margine.

Do not assemble the board as normal. Instead, after players have
chosen their factions, the last player in turn order assembles the
game board.

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 1467
Joined: 23 Nov 2012, 16:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89681Post Corwin
25 May 2018, 14:16

Stai putin, nu e inainte de alegerea raselor?! Edit: Vad ca ai dreptate. Wow...
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe: Yucata | Board Game Arena | Boite a jeux | MaBi Web | Terra Mystica app

User avatar
Shaikan
King Meeple
King Meeple
Posts: 1630
Joined: 06 Mar 2011, 04:13
Custom Rank: Dark Lord @ Natiunea Jucatoare
Location: Bucuresti

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89682Post Shaikan
25 May 2018, 14:18

DanielIndru wrote:
Corwin wrote:In reguli e si optiunea ca ultimul jucator sa roteasca tile-urile de harta cum vrea el, inainte de alegerea raselor (cu restrictia ca nu pot fi doua planete de acelasi tip una langa alta, in afara de Transdim si Gaia cred). Asta poate face ca unele rase bune dpdv al punctajelor pe runda si final, si dpdv al tech tiles, sa fie dezavantajate din cauza hartii. Eu n-am incercat asta deocamdata, asa ca nu stiu cat contracareaza efectul ordinii de joc.
E putin diferit in reguli.
Si mi se pare ca avantajeaza foarte mult ultimul jucator, pentru ca poate sa-si plaseze toate planetele in centrul plansei si pe ale celorlalti pe margine.

Do not assemble the board as normal. Instead, after players have
chosen their factions, the last player in turn order assembles the
game board.
Fix asta am spus si eu in cea de a doua partida. Mi se pare prea puternica treaba, sa poate sa roteasca toate tile-urile. 1-2 inteleg, dar toate, poate foarte usor sa debalanseze jocul pentru restul.

User avatar
adrim
King Meeple
King Meeple
Posts: 790
Joined: 04 Jan 2011, 14:33
Custom Rank: euro-epic
Location: Bucuresti

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89684Post adrim
25 May 2018, 15:08

Corwin wrote:In reguli e si optiunea ca ultimul jucator sa roteasca tile-urile de harta cum vrea el, inainte de alegerea raselor (cu restrictia ca nu pot fi doua planete de acelasi tip una langa alta, in afara de Transdim si Gaia cred). Asta poate face ca unele rase bune dpdv al punctajelor pe runda si final, si dpdv al tech tiles, sa fie dezavantajate din cauza hartii. Eu n-am incercat asta deocamdata, asa ca nu stiu cat contracareaza efectul ordinii de joc.
In regulamentul initial ultimul jucator putea sa modifice harta DUPA alegerea raselor. Dar exista o errata in care s-a modificat putin regula asta. Acum ultimul jucator are voie sa faca harta INAINTE de alegerea raselor (dar dupa ce sunt asezate celelalte elemente - round scoring, end game scoring, round boosters, technology tiles).

Pregatirea jocului si alegerea raselor par a fi esentiale pentru a avea un joc echilibrat. Teoretic, daca evaluezi foarte bine sursele de puncte din joc ai putea sa faci o harta care sa puna bete in roatele rasei care este evident avantajata de bonusuri. Asta ar echilibra anumite situatii in care o anumita rasa are noroc de un setup care-i vine "manusa". Pe de alta parte cred ca procedura ar adauga minim 15 minute la etapa setup-ului care deja este lunga si laborioasa. Nu-mi dau seama daca investitia de timp este justificata. Probabil este in cazul in care jucatorii au suficienta experienta incat sa stie exact ce fac acolo, altfel e timp pierdut.

User avatar
DanielIndru
King Meeple
King Meeple
Posts: 4943
Joined: 20 Dec 2010, 10:32
Custom Rank: Going Cardboard
Location: Timisoara
Contact:

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89685Post DanielIndru
25 May 2018, 15:41

Mda, uitasem de acea errata, desi am luat fisierul cand a aparut.
Eu am jucat 9 partide si o sa continui sa folosesc harta standard pana joc macar de 2 ori cu fiecare rasa, ca sa inteleg ce si cum.
Apoi poate incep sa vizualizez mai bine plansele custom si cum pot fi defavorizate anumite rase.

In alta ordine de idei, sunt curios sa vad o partida in care castiga Ambas.
I-am vazut pana acum de 3 ori in actiune si au iesit pe locul 3 sau 4 de fiecare data.

User avatar
adrim
King Meeple
King Meeple
Posts: 790
Joined: 04 Jan 2011, 14:33
Custom Rank: euro-epic
Location: Bucuresti

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89686Post adrim
25 May 2018, 16:07

Haddeo wrote:La primul joc am setat 39 de minute per player timp total de joc, la al doilea am pus 43.
Eu am fost singurul care am depasit timpul cred, la primul joc vreo 12 minute si la al doilea 4-5. Trebuia sa pierd 7 puncte la primul joc si 3 la al doilea pentru depasire de timp (1pct per 2 min) dar pentru ca pierderea nu influenta ordinea am lasat punctajul original.
Pe viitor as merge pe 45-50m in jocul de 4 si 3 si 55-60m in jocul de 2.
Ha ha, eu ma gandeam sa propun scaderea timpului de joc la 35 min/player (pt.jocul de 4 si 3) si 45 min/player (pt. jocul de 2). Sau cresterea penalizarii la 1-2 vp/min depasit. Sau ambele :D

Oricum e geniala ideea cu timerul. Nu as fi crezut ca poate sa aiba asa un impact asupra jocului. O partida de 4 jucatori in doua ore jumate a fost ceva neasteptat. :tu:

DanielIndru wrote:Eu am jucat 9 partide si o sa continui sa folosesc harta standard pana joc macar de 2 ori cu fiecare rasa, ca sa inteleg ce si cum.
Apoi poate incep sa vizualizez mai bine plansele custom si cum pot fi defavorizate anumite rase.
E simplu, le pui planetele la marginea hartii. Asta poate sa-ti ingreuneze mult jocul:
- power leech spre deloc - poate sa-ti incetineasca grav startul
- trading stations mai scumpe (6 lei in loc de 3) - iti pot bloca jocul in primele runde
- accesul spre planetele verzi si cele de culori invecinate la distante mari - te forteaza sa urci pe navigatie, si/sau sa cheltuiesti QICs in loc sa folosesti resursele initiale pentru dezvoltarea economiei

Am patit treaba asta in ultimul joc (Partida 5). M-au lasat baietii singur intr-o jumatate de harta iar ei s-au dezvoltat in primele 4 runde exclusiv in jumatatea cealalta. Asta a insemnat ca am jucat pana in runda a 5-a fara nici un power leech, iar din runda a 5-a nu prea mai era rentabil sa dau punctele pe asa ceva. De asemenea optiunile de a construi trading stations mi-au fost sever limitate si asta mi-a intarziat mult dezvoltarea. Asadar, lectie invatata: atentie la pozitionarea minelor initiale.
Last edited by adrim on 25 May 2018, 16:09, edited 1 time in total.

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 1467
Joined: 23 Nov 2012, 16:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89687Post Corwin
25 May 2018, 16:08

adrim wrote:
Corwin wrote:In reguli e si optiunea ca ultimul jucator sa roteasca tile-urile de harta cum vrea el, inainte de alegerea raselor (cu restrictia ca nu pot fi doua planete de acelasi tip una langa alta, in afara de Transdim si Gaia cred). Asta poate face ca unele rase bune dpdv al punctajelor pe runda si final, si dpdv al tech tiles, sa fie dezavantajate din cauza hartii. Eu n-am incercat asta deocamdata, asa ca nu stiu cat contracareaza efectul ordinii de joc.
In regulamentul initial ultimul jucator putea sa modifice harta DUPA alegerea raselor. Dar exista o errata in care s-a modificat putin regula asta. Acum ultimul jucator are voie sa faca harta INAINTE de alegerea raselor (dar dupa ce sunt asezate celelalte elemente - round scoring, end game scoring, round boosters, technology tiles).
Aaaa, am inteles de ce stiam altfel. Ca eu am luat ceva versiune de reguli de pe net care probabil a fost updatata. Dar da, nu e vorba doar de rotire, ci de alcatuirea hartii in intregime, acolo intr-adevar tinusem minte gresit. Cum ziceam, n-am aplicat asta niciodata, am jucat sau cu harti standard, sau cu una dintre celelalte variante din reguli, sau cu harti generate de pe site-ul catre care am pus link mai devreme.

---

In partidele mele cea mai jucata rasa a fost Gleens (5), apoi Terrani (4), si apoi Geodens si Taklons (3). Ambas au aparut doar o data, terminand pe 3 din 3 dar nu la mare distanta (121 fata de 143 pentru locul 1). Dar a fost doar aleasa dupa ce jucatorul a primit boardul maro, nu au fost picked races.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe: Yucata | Board Game Arena | Boite a jeux | MaBi Web | Terra Mystica app

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 1467
Joined: 23 Nov 2012, 16:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge

Post: # 89689Post Corwin
25 May 2018, 16:12

adrim wrote:
Haddeo wrote:Oricum e geniala ideea cu timerul. Nu as fi crezut ca poate sa aiba asa un impact asupra jocului. O partida de 4 jucatori in doua ore jumate a fost ceva neasteptat. :tu:
Cred ca merge mai bine cand toata lumea e cat de cat familiarizata cu jocul. Noi am avut de mai multe ori persoane la prima sau a doua partida, fata de altii cu 4-5-6 partide la activ, plus care au jucat si Terra Mystica. Cred ca e brutal pentru cei care nu prea stiu jocul.

Tin minte cand a aparut Terra Mystica si nu stiam nicicare jocul ca intr-adevar am jucat cu timer, si a mers bine. Dar asta pentu ca toti l-am invatat cam in acelasi timp.

Apropo, oare pe unde se mai gaseste time cube din acela?
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe: Yucata | Board Game Arena | Boite a jeux | MaBi Web | Terra Mystica app

Post Reply

Return to “Intalniri si evenimente”